Rahe Kargar
O.R.W.I
Organization of Revolutionary Workers of Iran (Rahe Kargar)
به سايت سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) خوش آمديد.
دوشنبه ۷ شهريور ۱۴۰۱ برابر با  ۲۹ اگوست ۲۰۲۲
 
 برای انتشار مطالب در سايت با آدرس  orwi-info@rahekargar.net  و در موارد ديگر برای تماس با سازمان از;  public@rahekargar.net  استفاده کنید!
 
تاریخ انتشار :دوشنبه ۷ شهريور ۱۴۰۱  برابر با ۲۹ اگوست ۲۰۲۲
🔴ڀیام کنگره سندیکای کارگران حمل و نقل سوئد به کارگران ایران

 

پپام های همبستگی بین المللی با کارگران و معلمان ایران

پیام سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه

به سی و‌پنجمین کنگره اتحادیه کارگران حمل و نقل سوئد

ڀیام کنگره سندیکای کارگران حمل و نقل سوئد به کارگران ایران!

نامهی اعتراضی اتحادیه معلمان استان کبک –(کانادا):

همهی معلمان و فعالان صنفی زندانی در ایران را آزاد کنید

 

اخذ آخرین دفاع حسن سعیدی فعال سندیکایی دربند

 

روز هفتم شهریور

اخذ آخرین دفاع  حسن سعیدی عضو سندیکای کارگران شرکت واحد، امروز هفتم شهریور ۱۴۰۱ توسط بازپرسی دادسرای زندان اوین،  انجام گردید .

 

حسن سعیدی با هجوم نیروهای امنیتی به محل اقامتش در تاریخ ۲۸اردیبهشت ماه بازداشت و‌ مستقیما به بند ۲۰۹ زندان اوین منتقل گردید و تاکنون به مدت  ۱۰۵ روز است که در بازداشت بسر میبرد.

 

حسن سعیدی در مدت بازداشت  بارها تحت بازجویی های طولانی و متعدد قرار گرفت و‌ در اعتراض به تداوم بازجوییها به مدت ۳۹ روز در اعتصاب غذا بودند. آقای #سعیدی در حال حاضر به بند عمومی زندان اوین‌ منتقل گردیده ،  امیدورایم که با پایان یافتن تحقیقات و بسته شدن پرونده هر چه زودتر شاهد آزادی ایشان باشیم.

 

درهمین زمینه رضا شهابی علیرغم بیماری های متعدد و شرایط بد جسمانی و نیاز به درمان فوری خارج از زندان ، همچنان در بند ۲۰۹ زندان اوین بلاتکلیف و زندانی است.

 

حسن سعیدی، رضا شهابی و بیش از ده تن از دیگر فعالین‌کارگری و‌ معلمی به دنبال سناریو سازی وزارت اطلاعات بازداشت و‌ بدون هیچ مستندات و مدارک محکمه پسندی ، زندانی و تحت بازجویی های طولانی و پرونده سازیهای بی اساس و کذب بدون دسترسی به‌ وکلای خود قرار گرفته اند.

 

سندیکای کارگران شرکت واحد مکررا اعلام‌کرده بازداشت دوعضو سندیکا  و دیگر کارگران‌ و‌ معلمان بازداشتی را شدیدا محکوم‌ میکند و خواستار  آزادی بی قید و شرط،  و رد کلیه اتهامات وارده و مختومه شدن این پرونده بی پایه و اساس میباشد.

 

چاره زحمت کشان وحدت وتشکیلات

سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه

.........................................................................................

یام سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه

به سی و‌پنجمین کنگره اتحادیه کارگران حمل و نقل سوئد

 

دوستان و‌همکاران عزیز

بدینوسیله درود و پیام همبستگی سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه به سی و پنجمین کنگره اتحادیه کارگران حمل و نقل سوئد را از ما بپذیرید. برای ‌کنگره شما همکاران گرامی آرزوی موفقیت داشته و امید داریم که دستاوردهای مهمی برای کارگران حمل و‌نقل سوئد و جنبش کارگری بطورعموم‌ بهمراه خواهد داشت.

ما از تلاشها و حمایتهای مستمر سندیکای کارگری حمل و نقل سوئد از مبارزات کارگران و معلمان ایران بویژه در مجامع بین المللی کارگری مطلع بوده و از آن قدردانی میکنیم، و از سی و پنجمین کنگره اتحادیه کارگران حمل ونقل سوئد میخواهیم که کماکان به حمایت و‌همبستگی خود با کارگران و تشکلهای مستقل کارگری در ایران، از جمله سندیکای کارکران شرکت واحد، ادامه دهند.

کارگران در کشور ما برای ساختن تشکل مستقل صنفی و دفاع دستجمعی از حقوق خود با موانع و مشکلات بزرگی باید مبارزه کنند. آنها بطور مداوم از سوی دستگاه‌های امنیتی مورد آزار و اذیت قرار دارند و سرکوب، تعقیب، دستگیر و به زندانهای طولانی محکوم می‌شوند. اما ما با تمام این محدویت ها و ستم طبقاتی ای که از سوی سرمایه داران و دولتهای حامی آنها اعمال می‌شود به مبارزات سندیکایی و بحق خود ادامه می‌دهیم.  در ایران فعالیت های کارگری و اشتیاق کارگران به خود سامانی و خود سازماندهی رو به رشد دارد. کارگران حمل و نقل شهری و اتوبوسرانی تهران وحومه، شاغلین فرهنگی و معلمان، کارگران صنایع بزرگ مانند فولاد، نفت، ماشین آلات صنعتی و تجهیزات سنگین همچون آذرآب و هپکو، صنایع نیشکر، کارگران شهرداریها، و بخشهای کاری دیگر و نیز بازنشستگان سراسر کشور تحت شرایط سخت پلیسی و امنیتی حضور عینی و فعال دارند. در عین حال، تلاش ها و حمایت های بین المللی کمک‌ کرده است که جنبش کارگری ایران را از انزوای جهانی درآورده و زنجیر ه ای از اقدامات حمایتی دفاعی از کارگران و به خصوص فعالین کارگری و معلمی زندانی  را در سراسر جهان ایجاد کرده و به نمایش گذاشته است.

سندیکای کارگران شرکت واحد ضمن محکوم کردن سناریوسازیهای امنیتی، دستگیری و تداوم بازداشت فعالین کارگری و معلمی، از جمله اعضای خود رضا شهابی و حسن سعیدی، و رفتار های غیر انسانی با این فعالین حق طلب، خواستار آزادی فوری و بدون قید و شرط کلیه فعالین کارگری و معلمان دربند میباشد. در ابن راستا ما قدردان حمایتهای فدراسیون جهانی کارگران حمل و نقل و دیگر تشکلات کارگری از اقصی نقاط جهان، از جمله توسط اتحادیه کارگران حمل و نقل سوئد و دیگر سندیکاهای کارگری سوئد، هستیم و امید داریم این همبستگی ها تداوم‌ و‌گسترش یابند.

بار دیگر کنگره ای موفق برایتان آرزو می کنیم. پیروز باشید.

 

سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه.

چاره زحمت کشان وحدت وتشکیلات

.....................................................................................

ڀیام کنگره سندیکای کارگران حمل و نقل سوئد به کارگران ایران!

 

کنگره سندیکای کارگران ترانسڀورت سوئد ڀیامی از سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه دریافت کرده است. 

 

ما اذعان می کنیم که شرایط فعالین سندیکایی برای فعالین اتحادیه ای مستقل و آزاد در ایران به مراتب بدتر شده است. فعالین اتحادیه ای بطور مداوم شغلهای خود را از دست میدهند، تهدید و دستگیر میشوند فقط به این خاطر که از حقوق کارگری و اتحادیه ای دفاع میکنند. رضا شهابی و حسن سعیدی، هر دو از اعضای هیئت مدیره سندیکای کارگران اتوبوسرانی تهران (سندیکای واحد) به فعالیت علیه امنیت کشور و فعالیت در سازمانهای آشوبگر متهم شده اند. آنها هم اکنون در زندان بسر میبرند. 

دو معلم و فعال اتحادیه ای، آقایان رسول بداقی و اسماعیل عبدی نیز بخاطر فعالیت اتحادیه ای در زندان بسر می برند. 

اینها آشکارا نشان دهنده عدم کمترین احترام  از طرف رژیم  و دستگاه قضایی ایران به قوانین ڀایه ای حقوق بشر و مقاوله نامه های ٨٧ در مورد حق تشکل و ٩٨  در مورد حق مذاکرده است. 

کنگره سندیکای کارگران حمل و نقل سوئد تعقیب فعالین اتحادیه ای مستقل و آزاد در ایران را بشدت محکوم کرده و خواهان این است که:

• آزادی فوری و بی قید و شرط کلیه زندانیان کارگری و اتحادیه ای. همه حکم های تاکنونی لغو شوند.

• تشکل های اتحادیه ای مستقل و آزاد و نمایندگان و اعضای آنها بری از هرگونه تهدید، خشونت، زندان و اخراج مورد برسمیت شناخته شوند.

• تصویب اعلامیه عمومی سازمان ملل در مورد حقوق بشر ڀاراگراف ٢٣ و مقاوله نامه های سازمان جهانی کار ٨٧ و ٩٨ 

• بازگشت به کار کسانی که بخاطر فعالیت های اتحادیه ای از کار اخراج شده اند. 

٢٨ آگوست ٢٠٢٢

گوتنبرگ

کنگره سندیکای کارگران حمل و نقل سوئد

...................................................................

نامهی اعتراضی اتحادیه معلمان استان کبک –(کانادا):

همهی معلمان و فعالان صنفی زندانی در ایران را آزاد کنید

 

هدف ما از نوشتن این نامە محکوم کردن سیاست‌ها و اقدامات سرکوبگرانه دولت ایران در قبال معلمان و اتحادیه‌های کارگری در ایران است. اعتراضات مسالمتآمیز، حق تشکل‌یابی و مطالبه شرایط کاری بهتر و یک سیستم آموزشی عمومی، عادلانه و رایگان از حقوق اساسی تمامی اعضای جامعه ایران ازجمله دانش آموزان، والدین و معلمان است. حق تشکل‌یابی و تشکیل انجمن‌ها و اتحادیه‌های کارگری از جمله نهادهای هماهنگ‌کننده مانند شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران، هم براساس قوانین داخلی و هم با موازین بین‌المللی، از جمله کنوانسیون‌های ٨٧ و ٩٨ سازمان جهانی کار و نیز بیانیه سازمان جهانی کار در مورد "اصول و حقوق بنیادین در کار"  کاملاً قانونی است. تلاش برای خاموش کردن صدای جمعی معلمان ایرانی بە اشکال مختلف از جمله سرکوب اعتراضات مسالمتآمیز آنان، اخراج و بازداشت فعالان صنفی معلمان، تحمیل حبس انفرادی و حبس‌های طولانی مدت برای اعضای فعال تشکل‌های صنفی معلمان کاملا غیرقانونی و نقض آشکار حقوق اساسی‌ است.

ما مطلع شدەایم که از روز جهانی کارگر در یازدهم اردیبهشت ١٤٠١، بیش از ۲۰۰ معلم بدون هیچ مبنای قانونی توسط دستگاه‌های امنیتی دولتی بازداشت، احضار و یا تحت بازجویی قرارگرفتەاند کە برخی از آنان اخیرا با قرار وثیقه آزاد شدند. در جریان موج‌ اخیر بازداشت‌ها از۱۱ اردیبشهت ماه، روز جهانی کارگر، تاکنون، تعداد زیادی از نمایندگان شاخص معلمان و فعالان کارگری مورد هدف وزارت اطلاعات قرار گفتند. از جمله اعضای شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران، رسول بداقی، اسکندر لطفی، شعبان محمدی، مسعود نیکخواه، جعفر ابراهیمی، محمد حبیبی و از اعضای سندیکای کارگران اتوبوسرانی تهران، رضا شهابی و حسن سعیدی و نیز فعالان حقوق کارگری ریحانه انصاری نژاد، آنیشا اسداللهی، کیوان مهتدی و واله زمانی که همەی این فعالین هفتە‌ها تحت فشار بازجویی قرار گرفتەاند.

طبق آخرین خبرها مطلع شدەایم کە اسکندر لطفی، شعبان محمدی، مسعود نیکخواه، ریحانه انصاری نژاد و آنیشا اسداللهی اخیرا با قرار وثیقه بسیار سنگین آزاد شدەاند و سایرین همچنان در زندان اوین محبوس هستند. رسول بداقی همچنان در سلول انفرادی نگهداری می شود و از حق ملاقات با اعضای خانوادەی خود محروم است. جعفر ابراهیمی و محمدحبیبی همچنان در زندان اوین محبوس هستند. بسیاری از دیگر معلمان سرشناس از جمله هیوا قریشی، امیدشاهمحمدی، پرویزاحسنی، کاوه محمدزاده، مهدی فتحی همچنان بدون دلایل موجه در بازداشت بهسر می‌برند. زینب همرنگ، ناهید فتحعلیان، نصرت بهشتی، معصومه عسکری، محمدحسین سپهری، اسماعیل عبدی و هاشم خواستار در حال گذراندن محکومیتهای ناعادلانه خود در زندان هستند.

 

ما با مبارزات معلمان علیه خصوصی‌سازی آموزش عمومی در ایران و نیز با مبارزات آن‌ها برای دسترس به آموزش رایگان و عمومی برای همه دانش‌آموزان و همچنین برای شرایط کاری بهتر و زندگی مناسب برای همه، اعلام همبستگی می‌کنیم. ما همچنین همصدا با معلمان ایرانی از مطالبات آنها برای حق تشکل‌یابی، تجمع و اعتراض بدون ترس و نگرانی از مداخلات سرکوبگرانه دولت، اعلام حمایت کرده، و خواستار آزادی بی قید و شرط همه معلمان زندانی و فعالان صنفی اتحادیهای هستیم.

 

اتحادیه معلمان استان کبک

اول شهریور ۱۴۰۱

باز تکثیر از شورای فرهنگیان تشکل های صنفی ایران

................................................................................................

مطلب فوق را میتوانید مستقیم به یکی از شبکه های جتماعی زیر که عضوآنها هستید ارسال کنید:  

تمامی حقوق برای سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) محفوظ است. 2024 ©