Rahe Kargar
O.R.W.I
Organization of Revolutionary Workers of Iran (Rahe Kargar)
به سايت سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) خوش آمديد.
دوشنبه ۷ آذر ۱۴۰۱ برابر با  ۲۸ نوامبر ۲۰۲۲
 
 برای انتشار مطالب در سايت با آدرس  orwi-info@rahekargar.net  و در موارد ديگر برای تماس با سازمان از;  public@rahekargar.net  استفاده کنید!
 
تاریخ انتشار :دوشنبه ۷ آذر ۱۴۰۱  برابر با ۲۸ نوامبر ۲۰۲۲
#رضا_شهابی فعال کارگری زندانی و از اعضای هیات مدیره سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه از نظر سلامتی در وضعیت ب

اطلاعیه سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه

در باره وضعیت بحرانی سلامتی رضا شهابی

 

رضا شهابی، عضو هیات مدیره سندیکای کارگران شرکت واحد، که بدنبال دردهای شدید در ۵ آذر به بیمارستان امام خمینی منتقل شده بود، با وجود اینکه پزشک متخصص، پس از نتیجه ام آر آی، اعلام کرده‌ بود که  ایشان به  جراحی اورژانسی  و فوری نیاز دارد، همان روز گذشته به زندان اوین برگردانده شد.  دلیل انتقال مجدد رضا شهابی به زندان عدم صدور دستور عمل برای جراحی فوری ایشان از طرف مسئولین زندان اوین‌می باشد.

 

‏آقای حسین تاج، وکیل مدافع رضا شهابی، امروز اعلام‌ کردند که درخواست‌ مرخصی درمانی ایشان را به دایرهٔ نظارت بر متهمان سیاسی-امنیتی زندان اوین و شعبهٔ ۳۶ دادگاه تجدیدنظر تهران ارائه کرده اند.

 

اطلاعات تکمیلی در این خصوص متعاقبا اعلام خواهد شد.

 

سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه

۶ آذر ۱۴۰۱

................................................................................

وضعیت بحرانی رضا شهابی

 

به گزارش رسیده، رضا شهابی از نظر سلامتی در وضعیت بحرانی به سر می‌برد.

 

در پی تشدید دردها، رضا شهابی به بیمارستان امام خمینی اعزام شد. پزشک معالج این کارگر زندانی به وی اعلام کرده است که او بایستی بسیار فوری تحت عمل جراحی قرار گیرد. پزشک معالج اعلام کرده که دیسک مهره‌های C4 و C5 به شدت آسیب دیده است و به علت پارگی شدید دیسک‌ها، مهره‌‌های C1  و C2 هم تحت فشار شدید گرفته‌اند و در صورت عمل نشدن به صورت فوری، احتمال پارگی دیسک در این نواحی و صدمات جبران‌ناپذیر وجود دارد.

 

لازم به ذکر است در پی صدماتی که در سال ۸۹ در حین دستگیری و در دوران بازجویی بر رضا شهابی وارد گردید،  وی متعاقبا در آن دوران مورد عمل جراحی کمر و گردن قرار گرفت. متاسفانه شرایط موجود در زندان اوین و فشار بازجویی های طولانی، دردهای گردن و کتف رضا شهابی را تشدید کرد، اما در دوران بازجویی رسیدگی مناسبی به این کارگر زندانی صورت نگرفت.

 

 رضا شهابی، عضو‌هیات مدیره سندیکای کارگران شرکت واحد، از ۲۲ اردیبهشت ماه ۱۴۰۱، بدنبال پرونده سازی های اخیر وزارت اطلاعات علیه فعالین سندیکایی و معلمان ، بدلیل فعالیتهای  سندیکایی و دفاع از حقوق کارگران بازداشت و هفته ها تحت بازجویی های متعدد و  شدید قرار داشت که در اعتراض به این وضعیت به مدت ۴۲ روز در بند ۲۰۹ زندان اوین دست به اعتصاب غذا زده بود.

 

سندیکای کارگران شرکت واحد نگرانی جدی خود را از تداوم حبس رضا شهابی اعلام‌نموده و‌خواهان عمل جراحی فوری برای شهابی و آزادی ایشان میباشد.

 

سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه،

۵ آذر ۱۴۰۱

 

رونوشت:

فدراسیون جهانی کارگران حمل و‌ نقل

کنفدراسیون بین المللی اتحادیه های کارکری

سازمان‌جهانی کار

......................................................................

 رضا شهابی فعال کارگری زندانی

 و از اعضای هیات مدیره سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه

 از نظر سلامتی در وضعیت بحرانی به سر می‌برد

 

بر اساس گزارشات منتشر شده به نقل از سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه، در پی تشدید دردها، فعال کارگری #رضا_شهابی، به بیمارستان  خمینی اعزام شده است. پزشک معالج این کارگر زندانی به وی اعلام کرده است که او بایستی بسیار فوری تحت عمل جراحی قرار گیرد. پزشک معالج اعلام کرده که دیسک مهره‌های C4 و C5 به شدت آسیب دیده است و به علت پارگی شدید دیسک‌ها، مهره‌‌های C1  و C2 هم تحت فشار شدید گرفته‌اند و در صورت عمل نشدن به صورت فوری، احتمال پارگی دیسک در این نواحی و صدمات جبران‌ناپذیر وجود دارد. لازم به ذکر است در پی صدماتی که در سال ۸۹ در حین دستگیری و در دوران بازجویی بر #رضا_شهابی، وارد گردید، وی متعاقباً در آن دوران مورد عمل جراحی کمر و گردن قرار گرفت. متاسفانه شرایط موجود در زندان اوین و فشار بازجویی های طولانی، دردهای گردن و کتف آقای شهابی را تشدید کرد، اما در دوران بازجویی رسیدگی مناسبی به این کارگر زندانی صورت نگرفت.

 

#رضا_شهابی، از ۲۲ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۱ بدنبال سناریوسازی اخیر وزارت اطلاعات و بدون ارتکاب هیچ‌گونه جرمی، تنها بدلیل فعالیت‌های علنی و مشروع کارگری و سندیکایی، بازداشت شد. او هفته‌ها بطور بی‌وقفه تحت بازجویی‌های شدید قرار داشت که منجر گردید ایشان در اعتراض به این وضعیت به مدت ۴۲ روز در اعتصاب غذا باشد. همچنین آقای شهابی پیش از بازداشت به دلیل مشکلات کلیوی چندین عمل جراحی انجام داده و باید بطور مرتب تحت نظر پزشک برای ادامه درمان باشد. این فعال کارگری بازداشتی، طی مدت زمان بازداشت به دلیل اعتصاب غذای پیشین خود، دچار کاهش وزن شدید و ضعف جسمانی شده است.

 

در تاریخ ۲۲ خردادماه، قرار بازداشت این فعال کارگری به مدت یک ماه دیگر تمدید شد. در تاریخ ۲۲ تیرماه ۱۴۰۱، قرار بازداشت #رضا_شهابی، برای سومین ماه توسط شعبه دوم‌ بازپرسی دادسرای اوین به ریاست قاضی محمود حاج مرادی، تمدید شد. نهایتاً روز یک‌شنبه اول آبان‌ماه ١۴٠١، آقای #حسین_تاج، وکیل مدافع #رضا_شهابی و #حسن_سعیدی، اعلام کرد که «علیرغم نقص در پرونده و ایرادهای گزارش نهاد امنیتی» شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب اسلامی تهران این دو فعال کارگری را اتهام "فعالیت‌های تبلیغی علیه نظام و اجتماع و تبانی به قصد ارتکاب جرم عليه امنیت کشور" به مجموعاً ۶ سال حبس تعزیری (۵ سال اجرایی) محکوم کرد. در حکم صادره مجازات تکمیلی مبنی بر ممنوعیت خروج از کشور و عضویت در احزاب و فعالیت در شبکه‌های اجتماعی و منع از اقامت در تهران و استان‌های مجاور به مدت دو سال تعیین شده است.

کانال شورای هماهنگی تشکل های صنفی فرهنگیان ایران

.........................................................................

مطلب فوق را میتوانید مستقیم به یکی از شبکه های جتماعی زیر که عضوآنها هستید ارسال کنید:  

تمامی حقوق برای سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) محفوظ است. 2024 ©