Rahe Kargar
O.R.W.I
Organization of Revolutionary Workers of Iran (Rahe Kargar)
به سايت سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) خوش آمديد.
شنبه ۲۶ آذر ۱۴۰۱ برابر با  ۱۷ دسامبر ۲۰۲۲
 
 برای انتشار مطالب در سايت با آدرس  orwi-info@rahekargar.net  و در موارد ديگر برای تماس با سازمان از;  public@rahekargar.net  استفاده کنید!
 
تاریخ انتشار :شنبه ۲۶ آذر ۱۴۰۱  برابر با ۱۷ دسامبر ۲۰۲۲
بیانیه شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران

بیانیه شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران

در محکومیت بازداشت  مسعود فرهیخته،

پرونده‌سازی‌های جدید و حذف غیرقانونی رتبه‌بندی از احکام برخی از فعالین صنفی

 

 

به‌نام خداوند جان و خرد

 

همکاران محترم!

 

دانش آموزان و اولیای گرامی!

 

 

تصمیمات و عملکرد مسوولان در رده‌ها و مناصب مختلف مدیریتی کشور، بیانگر دور باطلی ست که هیچ نورامیدی از بهبود شرایط و اصلاح امور از آن ساطع نمی‌شود. کما این‌که طی ۴۳ سال حکمرانی در نظامِ جمهوری اسلامی آن‌چه که از آن استنباط نشده جمهوریت و اسلامیت است.

 

شوربختانه عده‌ای زمام امور را در دست گرفته اند که هم‌چنان عنان از کف بریده، شمشیر جهل و قهر آن‌ها هر روز بر پیکر زخمی جامعه‌ی بزرگ ایران فرود می آید.

 

از قضا در این میان، آموزش و پرورشی که همواره،  در هر جای جهان، رمز پیشرفت و توسعه‌ است، در این کشور با تصمیمات نابخردانه و هیجانی به قهقرا رفته و مورد غضب و کین واقع شده است.

 

در پاسخ به اظهارات اخیر  سخنگوی دولت باید گفت که متولیان اصلی آموزش و پرورش که همانا معلمان و فعالان صنفی دلسوز هستند آماج شدیدترین و زشت‌ترین حملات از سوی دست اندرکاران امر و نهادهای امنیتی بوده‌اند!

 

نمونه هایی از اجحاف های صورت گرفته در حق مطالبه گران صنفی معلمان به شرح ذیل است.

 

 مسعود فرهیخته معلم و فعال صنفی خوشنام و بی‌ادعا از حدود بیست روز پیش زمانی که میز گفتگو با مدیر کل البرز را ترک می‌کند، مقابل اداره کل آن استان دستگیر و به بند ۲۰۹ زندان اوین منتقل می‌شود!

 اسکندر لطفی  مسعود نیکخواه و  شعبان محمدی با پرونده سازی‌های پی در پی از طرف نیروهای امنیتی و همدستی صدا و سیمای فرقه‌ای، در خطر مواجهه با احکام ناعادلانه هستند.

 

 عزیز قاسمزاده،  محمود صدیقی پور، انوش عادلی از گیلان مریم زیرک و اسماعیل فرهنگ‌منش از قزوین، لطیف روزیخواه و  علی حاجی از جلفا  علی نجفی از همدان

 

پیروز نامی از خوزستان ژیلا خیر از فارس، صلاح الدین سرخی، مجید کریمی، پرویز احسنی کاوه محمدزاده، امید شاه محمدی، هیوا قریشی از کردستان و همکاران دیگری از سایر استان‌ها زیر تیغ بی‌عدالتی و بی‌کفایتی و یا در بازداشت و یا منتظر صدور و اجرای احکام ناعادلانه و غیرقانونی هستند!

 

اسماعیل عبدی، رسول بداقی، جعفر ابراهیمی، محمد حبیبی، هاشم خواستار، مهدی فتحی و جواد لعل محمدی  نیز کماکان در حال سپری کردن احکام ناعادلانه در زندان هستند.

 

آن‌چه که این روزها بیش از هر زمانی بر جبین ناکارآمدی‌های وزارت آموزش و پرورش جلوه می‌کند، اقدام غیرقانونی در حذف بی‌ضابطه‌ی رتبه‌بندی برخی از فعالان صنفی در استان‌های مختلف از جمله خوزستان است که حقیقتا خشم جامعه‌ی فرهنگی کشور را برانگیخته که با هیچ معیار و سنجه‌ای قابل درک و تحمل نیست! چرا که معلمان از اساس با اجرای ناقص و بی‌تاثیر قانون رتبه‌بندی مخالف بودند، از طرفی این دولت قبل از اجرای نیم‌بندِ همین قانون، تورم ظالمانه‌ای بر دوشِ آحاد ملت و به ویژه معلمان تحمیل کرده و کماکان از اجرای دقیق قانون مدیریت خدمات کشوری و همسان‌سازی حقوق بازنشستگان محترم سر باز زده است.

 

شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران

جمعه ۲۵ آذر ۱۴۰۱ برابر با  ۱۶ دسامبر ۲۰۲۲

مطلب فوق را میتوانید مستقیم به یکی از شبکه های جتماعی زیر که عضوآنها هستید ارسال کنید:  

تمامی حقوق برای سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) محفوظ است. 2024 ©