Rahe Kargar
O.R.W.I
Organization of Revolutionary Workers of Iran (Rahe Kargar)
به سايت سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) خوش آمديد.
سه-شنبه ۴ مرداد ۱۳۹۰ برابر با  ۲۶ جولای ۲۰۱۱
 
 برای انتشار مطالب در سايت با آدرس  orwi-info@rahekargar.net  و در موارد ديگر برای تماس با سازمان از;  public@rahekargar.net  استفاده کنید!
 
تاریخ انتشار :سه-شنبه ۴ مرداد ۱۳۹۰  برابر با ۲۶ جولای ۲۰۱۱
تهديد رضا شهابي و سناريوي آزار وي – خبر شماره 16

خبر شماره ۱۶

 

تهديد رضا شهابي و سناريوي آزار وي

 

 

بر اساس چند خبر مختلف از منابع موثق،دستگاه قضايي به طور كامل تحت تاثير مقامات امنيتي، اقدامات غير انساني خود عليه رضا شهابي را تكميل كرده است.در هفته ي گذشته يك مقام اطلاعاتي به رضا شهابي كه در بند امنيتي وزارت اطلاعات يعني بند ۲۰۹ زندان اوين محبوس است مراجعه كرده و با تهديد با او برخورد نموده است.

اين بازجو كه در سيستم قضايي جمهوري اسلامي كارشناس خوانده ميشود! با حالت تهديد و تمسخربه رضا گفته است كه اگر براي كارگران مبارزه كرده اي حالا هم تاوانش را پس بده! شهابي پاسخ داده من بنا بر وظيفه ام به دفاع از كارگران پرداخته ام و هنوز هم اين راه را هم قبول دارم.

از سويي به نظر ميرسد مقامات قضايي از جمله قاضي صلواتي كه صريحا هرگونه اقدامي به قصد ايجاد فشار و آزار و اذيت رضا و خانواده اش را انجام ميدهد، سعي ميكنند با پنهان كردن بهانه ي بازداشت رضا كماكان وي را در زندان نگه بدارند.با وجود اينكه براي آزادي رضا وثيقه ي يكصد ميليون توماني تعيين شده است اما صلواتي و ديگر مقامات قضايي تاكنون از فراخواندن خانواده براي معرفي وثيقه گذار جهت انجام مراحل توديع وثيقه خودداري كرده اند.به عبارتي با اين اقدام وانمود ميكنند ادامه ي بازداشت شهابي به دليل اين است كه خانواده اش امكان توديع وثيقه نداشته است،در حالي كه خودشان چندين ماه است خانواده ي شهابي را براي توديع وثيقه به دادگاه راه نمي دهند.

با وجود اينكه "رشته احمدي" معاونت امنيت دادستان تهران نيز به خانواده ي شهابي قول تسريع در آزادي شهابي و توديع وثيقه را داده است اما تا كنون هيچ نتيجه ي عملي براي آزادي رضا حاصل نشده است.

خانواده ي شهابي كه اكنون در شرايط بسيار بد از نظر روحي و اقتصادي قرار دارند، بارها به دفتر " جعفري دولت آبادي" دادستان كل استان تهران مراجعه كرده و علاوه بر چندين نامه كه به وي نوشته اند يك بار نيز به صورت حضوري و در ملاقات اين مسائل را شرح داده اند. با وجود اينكه آقاي دولت آبادي با گرفتن شماره ي تماس از همسر شهابي قول داده كه مساله را پيگيري ميكند اما هيچ گاه با اعضاي خانواده ي شهابي تماسي گرفته نشده و هيچ اقدامي هم براي آزادي رضا صورت نگرفته است.

قاضي صلواتي حتا گفته است كه دادگستري استان تهران "بي خود گفته است كه شهابي بايد با وثيقه آزاد شود و هر كدام از مقامات قضايي كه چنين گفته خانواده را سر كار گذاشته" !

رضا شهابي، كارگر و عضو هيات مديره ي سنديكاي كارگران واحد، اكنون به مدت ۱۴ ماه است كه بدون هيچ دليلي و تنها به خاطر نمايندگي كارگران براي احقاق حقوق صنفي شان در بند امنيتي ۲۰۹ زندان اوين محبوس است و هم اكنون از چندين ناراحتي شديد جسمي رنج ميبرد.

 

خبر شماره ۱۶– رضا شهابي- چهارم مرداد ماه ۹۰

مطلب فوق را میتوانید مستقیم به یکی از شبکه های جتماعی زیر که عضوآنها هستید ارسال کنید:  

تمامی حقوق برای سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) محفوظ است. 2024 ©