Rahe Kargar
O.R.W.I
Organization of Revolutionary Workers of Iran (Rahe Kargar)
به سايت سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) خوش آمديد.
شنبه ۸ شهريور ۱۳۹۳ برابر با  ۳۰ اگوست ۲۰۱۴
 
 برای انتشار مطالب در سايت با آدرس  orwi-info@rahekargar.net  و در موارد ديگر برای تماس با سازمان از;  public@rahekargar.net  استفاده کنید!
 
تاریخ انتشار :شنبه ۸ شهريور ۱۳۹۳  برابر با ۳۰ اگوست ۲۰۱۴
از : کمیته کارگری سازمان

 

مهمترین محور های اخبار کارگری هفته

 

از : امیر جواهری

 

در فاصله ۱۳ اگوست تا امروز ۲۹ اگوست ۲۰۱۴با چند موضوع جدی در عرصه مسائل کارگری روبرو هستیم که عمده ترین محور ها را در اخبار زیر جمع آورده ایم و نظر خوانندگان  را بدان ها جلب می کنیم

1*-مرحله دوم اعتصاب کارگران معدن بافق و دستگیری ها و اعزام میروی ویژه سرکوب و دخالگری خانواده ها در این امر و تجمع آنان در مرحله اول در برابر دفتر مدیر عامل و سپس در برابر فرمانداری شهر و نامه مدیر عامل و معاونش به شورای شهر و عدم پیگیری لیست 18 نفره کارگرانو ادامه اعتصاب با خواست :

الف-آزادی کارگران دستگیر شده

ب-پیگیری مطالبات دوره پیش

ج- خواست مردم بافق مبنی بر واگذاری 15 در صد سود برای خدمات شهری بافق

ما همه این اخبار را در چند ویژه نامه وبلاگ کارگری جمع آورده ایم که  همگان  را به مطالعه آنها دعوت می کنیم . لینک های زیر:

http://rahekargarnews.wordpress.com/2014/08/20/gile-217/

http://rahekargarnews.wordpress.com/2014/08/21/gile-218/

http://rahekargarnews.wordpress.com/2014/08/22/gile-219/

http://rahekargarnews.wordpress.com/2014/08/23/gile-222/

http://rahekargarnews.wordpress.com/2014/08/25/gile-223/


http://www.yazdrasa.ir/yazdRasa-theme/images/spacer.pngمردم بافق برای «ارسال تمام سهم اصفهان» نباید کتک بخورند/بازداشت شدگان را آزاد کنید/با نحوه برخورد مدیران باید فاتحه استان را خواند!

http://www.yazdrasa.ir/web/yazdrasa

به نوشته سایت یزد رسا در اول شهریور 93 آمده است : کدام آرامش؟! کدام امید؟! /هشدار زارع زاده به مسئولین استان یزد؛

مردم بافق برای «ارسال تمام سهم اصفهان» نباید کتک بخورند/بازداشت شدگان را آزاد کنید/با نحوه برخورد مدیران باید فاتحه استان را خواند!

 

با وجود اعلام شعار «آرامش و امید» برای هفته دولت امسال، سخنگوی کمیسیون شوراهای مجلس فرسودگی مدیران استان را یکی از مشکل اساسی استان عنوان کرد و گفت: برخی مدیران فسیل شده اند و هیچ گونه نوگرایی و خلاقیت در وجودشان نیست و به یک روزی خور محض تبدیل شده اند چراکه نه اهل طرح و دیدگاه هستند و نه برای آینده فکری دارند و فقط بخش نامه ای عمل و دیکته شده اعمال می کنند!

به گزارش خبرنگار یزد رسا، صبح امروز نماینده مردم بافق، مهریز، بهاباد، خاتم و ابرکوه در جمع اصحاب رسانه استان یزد اظهار داشت: امید وارم «دولت تدبیر و امید» خودش را با ایثار و خود گذشتگی دولت شهید رجایی و شهید باهنر تطبیق دهد چراکه برای تداوم راه شهیدان چاره ای جز رجوع به سلف عظیم آن ها نیست.

 

اگر همه پتانسیل استان را برای بحران آب متمرکز کنیم ارزش دارد

حجت الاسلام و المسلمین دخیل عباس زارع زاده افزود: یکی از مشکلات جدی برای استان مسئله بحران آب است که اگر همه پتانسیل خود را جمع کنیم کار ارزشمندی است و بنده نیز به وزیر نیرو و معاون رئیس جمهور گفتم «اگر آب را به یزدی ها بدهید با توان و سخت کوشی آن ها در صنعت و کشاورزی کشور مشکلی نخواهیم داشت» چراکه امروز با این بی آبی، استان یزد در صنعت مدعی  و در کشاورزی صاحب مقام است.

 

یزد؛ دومین استان معدن خیز کشور/یزد؛ کمترین سهم و بهره را از معادن خود می برد

نماینده وسیع ترین حوزه انتخابیه کشور با بیان اینکه استان یزد دومین استان معدن خیز کشور است ادامه داد: متأسفانه این استان کمترین سهم و بهره را از معادن خود می برد در حالی که استان اصفهان با توجه فراوانی که در بحث آب و درگیرهایی که با سایر استان ها دارد به یک مشکل کشوری تبدیل شده تا سهم ویژه برای خود اختصاص دهد!

 

حذف هزار لیتر از این آب انتقالی اصفهان  به یزد

زارع زاده با بیان اینکه برخورد استان اصفهان با  استان یزد برای همه روشن و مبرهن است تصریح کرد: با توجه به کنتاک هایی که استان های اصفهان با چهار محال بختیاری خوزستان بر سر آب دارد، راضی نشدند آبی که با سرمایه مردمی خود استان منتقل کردیم را به طور تعریف شده به استان برسانند وامروزه شاهد حذف هزار لیتر از این آب انتقالی هستیم.

 

مردم بافق برای «ارسال تمام سهم اصفهان» نباید کتک بخورند

سخنگوی کمیسیون شوراهای مجلس شورای اسلامی گفت: برای مسئولین و مدیران استان یزد متأسفم! به جای اینکه تلاش کنند از این معادن سهمی را برای توسعه استان خود به ویژه بحث آب  از مسیر های امن بهره گیری کنند مردم استان باید کتک بخورند و در مذیقه و فشار قرار بگیرند که تمام سهم اصفهان ارسال شود!

دخیل عباس زارع زاده با اشاره به حضور یگان های ویزه انتظامی در بافق خاطرنشان کرد: حضور یگان ویژه امروز در بافق نشان از این است که بگویند «مردم بافق؛ حق ندارید ادعا کنید که از این معادن بسیار عظیم، سهمی ناچیزی را برای استان اختصاص دهیم!»

وی ادامه داد: حرف مردم بافق تنها سهم خواهی 15 درصدی از این معادن برای توسعه محیط است یا حداقل سهم اشتغال و ارزش افزوده آن در استان صرف شود اما متأسفانه این را با یگان ویژه جواب می دهند!

نماینده مردم بافق، بهاباد، مهریز، خاتم و ابرکوه ابراز داشت: مردم بافق امروزتحت فشار هستند تا اصفهان و خوزستان بهره مند شوند و چرخ کارخانه های آن ها بچرخد! اما در مقابل این فشار ها مسئولین هیچ ارزشی برای این مردم سخت کوش قائل نیستند.

 

10 کارگر بافقی دستگیر شده اند/ رئیس شورای شهر بافق جزء بازداشتیان

زارع زاده افزود: تا به امروز 10 نفر از کارگران و معترضین در بافق دستگیر شده اند که یکی از آن ها رئیس شورای شهر بافق است که با ادامه این وضع باید منتظر بحران وخیم تری برای بافق باشیم.

وی با بیان اینکه اداره اطلاعات نیز با این نحوه برخورد مخالف است و مخالفت خود را هم اعلام کرده است اذعان داشت: اگر این جریان اتفاق بیافتد باید نیمی از مردم بافق را دستگیر شوند.

 

مسئولین بازداشت شدگان را آزاد کنند/ مسئولیت اتفاقات بافق بر عهده کسی است که دستور اقدام داده است

با وجود اعلام شعار «آرامش و امید» برای هفته دولت امسال،سخنگوی کمیسیون شوراهای مجلس شورای اسلامی گفت: مسئولین سر عقل بیایند و بازداشت شدگان را هر چه سریع تر آزاد کنند و اگر این کار صورت نگیرد و اتفاقات در بافق تشدید شود، مردم بافق به خاطر درد و رنجی که دارند نمی توان جلوی آن ها گرفت و از همین جا اعلام می کنم که مسئولیت تمام اتفاقات گردن کسی است که دستور اقدام داده است چراکه این برخورد یعنی مردم قربانی غیر شوند و این استان فدایی توسعه شهرهای دیگر شود!

 

با ادامه نحوه برخورد مدیران، باید فاتحه استان یزد را خواند

نماینده مردم بافق، بهاباد، مهریز، خاتم و ابرکوه با اشاره به بی خیالی مردم استان یزد گفت: مدیران استان اگر نحوه برخوردشان ادامه پیدا کند باید فاتحه استان یزد را خواند و برای مهاجرت دسته جمعی مردم این استان فکر کرد.

 

زارع زاده با بیان اینکه اگر بخواهم از زیاده طلبی های دیگر استان ها تعریف کنم در این جلسه نمی گنجد بیان کرد: چرا رئیس جمهور 2 درصد درآمد نفت را به خاطر فشار نمایندگان هیجده گانه خوزستان در مجلس به آن ها هدیه می دهد؟ چرا آبادان باید با 300 هزار جمعیت دارای سه نماینده باشد اما برای استان یزد با داشتن 1 میلیون و 100 هزار جمعیت و فقط با سه نماینده ارزش قائل نیستند.

 

با هجوم مردم به یزد، دارالعباده به مظهر فساد و فحشا تبدیل خواهد شد

سخنگوی کمیسیون شوراهای مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: امروز روستاهای استان به دلیل فقر و بی آبی تخلیه شده است ومردم آن ها به شهر یزد هجوم آورده اند که به تبع آن در آینده نزدیک، شهر یزد که شهر ایمان و کار و دارالعباده است به مظهر فساد و فحشا تبدیل خواهد شد به طوری که امروز هم مصادیق آن زیاد دیده می شود.

 

برخی از مسئولین استان برای دیگران خوش رقصی می کنند!

دخیل عباس زارع زاده با بیان اینکه اگر در مرکز استان واشکافی شود باید دردمندانه گفت مشکل آینده استان چیزی جز فقر و فساد نخواهد بود تصریح کرد: من به مسئولین استان اخطار می دهم که دلسوز و اهل تعقل باشند و این قدر منابع استان را فدایی نکنند چراکه امروزه برخی از مسئولین استان برای جاهای دیگر خوش رقصی می کنند!

 

تقسیم ناعادلانه، استان را به دو قطب «برخوردار و فقیر» تبدیل کرده است

وی با اشاره به تقسیم ناعادلانه حوزه های انتخابیه استان یزد در گذشته و ادامه این روند تا به امروز اذعان داشت: با تقسیم ناعادلانه حوزه های انتخابیه، به مراتب توزیع زیر ساخت ها و هزینه ها و اعتبارات ناعادلانه است که این عمل استان را به دو قطب برخوردار و فقیر تبدیل کرده است.

زارع زاده  افزئد: این تصور که اگر منطقه ای فقیر باشد ضررش محصور به آن منطقه است بسیار غلط است و هر کجا فقیر شوند بارش روی شانه یزد است و این برای آیندگان خاطرناک خواهد بود.

 

هجوم سرمایه گذاری به برخی شهرستان ها/ خاتم و بهاباد بویی از سرمایه گذاری نبرده اند

وی با اشاره به ترغیب در سرمایه گذاری در استان را یکی دیگر از مشکلاتی دانست که امروز مردم با آن دست و پنجه نرم می کنند و ادامه داد: برخی از شهرستان ها به قدری سرمایه گذاری در آن اتفاق افتاده که معضلات جدی چون آلودگی هواو و محیط زیست، گرانی و بالا رفتن هزینه کار گر و خطر جابجایی نیرو روبرو شده اند و این در حالی است که برخی شهرستان ها مانند خاتم و بهاباد تا به حال بویی از سرمایه گذاری نبرده اند.

 

برخی مدیران استان یزد «فسیل» شده اند/تضمین و تأمینی برای استان در برنامه مدیران نیست

وی فرسودگی مدیران استان را یکی از مشکل اساسی استان عنوان کرد و گفت: برخی مدیران فسیل شده اند و هیچ گونه نوگرایی و خلاقیت در وجودشان نیست و به یک روزی خور محض تبدیل شده اند چراکه نه اهل طرح و دیدگاه هستند و نه برای آینده فکری دارند و فقط بخش نامه ای عمل و دیکته شده اعمال می کنند!

زمانی استان می تواند موفق باشد که برای 30 سال آینده برنامه داشته باشد و مسئولین به فکر آینده های دور باشند اما اگر امروز ازمدیران استان سؤال شود که برای یک سال آینده استان چه برنامه ای دارید؟ روشن خواهد شد نه تنها برای آینده دور طرح و برنامه ای ندارند بلکه متوجه خواهید شد استان یزد برای یک سال آینده خود هیچ تضمین و تأمینی ندارد!

 

 

2*- حادثه قتل یک کارگر زحمتکش در تهران پارس تهران توسط عوامل قلچماق پیمانکاری شهرداری و سلب مسئولیت شهردار قالیباف از خو در قبال این جنایت و باز تاب آن در سطح مطبوعات دولتی ، در مجلس و در شورای شهر تهارن و دردولت حسن روحانی .... اخبار آن باز به تفصیل در وبلاگ کارگری آمده و  ادامه خبر ها را نیز برای رفقا ارسال خواهم داشت .

http://rahekargarnews.wordpress.com/2014/08/19/gile-216/

 

درحاشیه اخبار مربوط به این حرکت ، خبر های زیر نیز قابل توجه است :

برادر مقتول در گفتگو با ایلنا:

خانواده علی چراغی اجازه ورود گزارشگران صدا و سیما به خانه‌شان را ندادند

http://ilna.ir/news/news.cfm?id=198143

به گزارش خبرگزاری دولتی کار ایران – ایلنا در تاریخ 2 شهریور 93 آمده است : برادر مرحوم «علی چراغی» از دستگیری آخرین متهم حادثه «مرگ یک کارگر توسط ماموران پیمانی شهرداری»خبر داد.

«محمد چراغی» با اعلام خبر دستگیری و بازداشت چهارمین متهم حادثه به ایلنا گفت: دیروز به همراه وکیل‌مان در ملاقات با قاضی پرونده وی توضیحاتی را در خصوص مراحل طی شدن پرونده به ما ارایه داد.

برادر مرحوم علی چراغی با بیان این‌که قاضی پرونده از دستگیری پیمانکار نیز خبر داد، اظهار داشت: به گفته قاضی پرونده به محض اتمام بازرسی و تکمیل پرونده دادگاه تشکیل و به خانواده ان مرحوم اطلاع داده خواهد شد.

محمد چراغی ضمن اشاره به دیدار روز گذشته شهردار منطقه چهار و معاونت خدمات شهری شهرداری تهران از خانواده مرحوم «علی چراغی» گفت: آقایان جاوید و عبدالهی به دلیل این‌که مرحوم بیمه‌ای نداشته و تنها نان‌آور خانه نیز بوده است، قول‌های مساعدی در خصوص کمک به خانواده مرحوم دادند.

وی ضمن اظهار گلایه از حضور گزارشگران شبکه خبر همزمان با ملاقات و حضور دیروز مدیران شهرداری با خانواده مرحوم ادامه داد: بهتر بود زمانی‌که بردارم در قید حیات بود و آن‌ها برای تهیه گزارش به بیمارستان می‌آمدند و گزارشی پخش می‌شد، نه اکنون که فقط به دلیل پوشش خبری حضور مقامات شهرداری به اینجا آمده‌اند.

برادر مرحوم چراغی افزود: ما اجازه ورود به منزل را به این گزارشگران را ندادیم اما آن‌ها در کوچه به انتظار نشسته و به محض خروج مقامات شهردای از منزل، با آن‌ها به گفتگو پرداختند.

لازم به یادآوری است، مرحوم «علی چراغی» بر اثر ضرب و شتم توسط ماموران پیمانی ناحیه ۴ منطقه ۴ شهرداری تهران به مدت یک هفته در بیمارستان بستری شده بود، که سرنجام روز پنجشنبه ۲۳ مردادماه در بیمارستان نورافشار تهران جان باخت.

پایان پیام

 گفتگو با مأموری که علی چراغی را کشت؛

شغلی که با «بزن بزن» عجین است ماهی ۴۰۰ هزار تومان مزد دارد

http://ilna.ir/news/news.cfm?id=198135

به گزارش خبرگزاری دولتی کار ایران – ایلنا در تاریخ 2 شهریور 93 آمده است : مأموری که به عنوان عامل اصلی قتل یک کارگر شهری معرفی شده است در گفتگو با یک پایگاه خبری نکات قابل تأملی را طرح کرده است از جمله اینکه در درگیری با علی چراغی از پنجه بکس استفاده نکرده، ۳۰ ساله است و دوبار به جرم «درگیری» و اعتیاد سابقه دستگیری داشته است و همچنین با وجود آنکه یک سال و نیم تحت مسئولیت پیمانکار برای شهرداری کار می‌کرده، طی یک سال گذشته اعتیادش را ترک کرده است.

گفتگوی «محمد» با خبرنگار پایگاه خبری تهران پرس در ادامه می‌آید:

چند ساله هستی؟

۳۰ساله

تا چندم درس خواندی؟

دیپلمه هستم.

سابقه داری؟

بله ۲ سابقه درگیری و اعتیاد

الان هم معتادی؟

نه آقا یکسال است ترک کرده‌ام و ورزش می‌کنم، فکر کنم از هیکلم پیدا باشد.

چند مدت است در این شرکت پیمانکاری مشغول به کار هستی؟

یک سال و نیم

چقدر حقوق می‌گیری؟

۴۰۰هزار تومان

از کارت برایمان بگو؟

کارمان خیلی سخت و مشکل است زیرا باید در منطقه‌مان گشتزنی کنیم و با وانتی‌هایی که مجوز ندارند و به قول معروف دوره گرد هستند برخورد کنیم و همیشه درگیری و بزن بزن را داریم.

این درگیری مثل گذشته بود؟

آن روز راننده وانت با ما بد حرف زد و شروع به فحاشی کرد من که به خاطر اعتیادی که مربوط به گذشته بود کمی عصبانی شدم و نتوانستم جلوی خودم را بگیرم و بنابراین چند ضربه بیشتر به وی نزدم.

اهالی می‌گویند تو ضربه آخر را زدی؟

بله متاسفانه.

با پنجه بوکس؟

بخدا نه، من فقط یک سیلی زدم که وی روی زمین افتاد و کف کرد و ما از ترسمان فرار کردیم.

چه زمانی فهمیدی که دست به قتل زدی؟

نمی‌دانستم چه اتفاقی بدی افتاده است، پیمانکارم می‌گفت سرکارنیایید تا اینکه پلیس روز گذشته آمد و مرا دستگیر کرد و در اداره آگاهی فهمیدم راننده وانت مرحوم شده است.

الان به چه چیزی فکر می‌کنی؟

به بدبختی و زندان و اگر خانواده مرحوم چراغی رضایت ندهند باید پای چوبه قصاص بروم.

پایان پیام

 

3*- مسئله بی خبری از وضعیت بهنام ابراهیم زاده و فعال شدن کمیته دفاع از بهنام و مراجعه به ما برای رسانه نمودن وضعیت او

خبر این است

بهنام ابراهیم زاده از تاریخ 17/5/93 دست به اعتصاب غذا زد. این کارگران زندانی بعد از حمله به بند 350 از طرف ماموران مورد ضرب و شتم قرار گرفت و بعد ایشان را جهت بازجویی به سلول انفرادی انتقال دادند. این کارگر زندانی به عتراض به این فشارها علیه خود و خانواده دست به اعتصاب غذا زد. سازمان زندانها به جای اینکه به خواست بهنام ابراهیم زاده رسیدگی کنند. تاریخ 23/5/93 ایشان را به زندان رجایی شهر کرج تبعید کردند .
ما ضمن محکوم کردن این عمل نیروهای زندان خواستار آزادی بی قید و شرط بهنام ابراهیم زاده و کلیه کارگران و زندانیان سیاسی هستیم.

او نیز به مانند شاهرخ زمانی و رضا شهابی از زندان اولیه خود با پرونده سازی به اوین به رجایی شهر تبعید شده است و خواستار بازگشت به زندان اول را با اعتصاب غذای خود دنبال می کند.

نامه مشترک همسر و فرزند بهنام ابراهیم زاده :

در وبلاگ کارگری به شرح زیر آوردم

http://rahekargarnews.wordpress.com/2014/08/22/gile-221/

 

نامه مشترک زبیده حاجی زاده همسر بهنام و نیما ابراهیم زاده کارگر زندانی در حال اعتصاب غذا : جان همسرم بهنام ابراهیم زاده بیش از پیش در خطر است! صدای بی صدای ما باشید!

وبلاگ کارگری راه کارگر: بی اطلاعی از وضعیت بهنام ابراهیم زاده فعال شناخته شده کارگری، از مدت ها پیش به گوش میرسد. با تهاجم دیگر بار نیروهای امنیتی به بند 350 زندان اوین و به خط کردن آنان ، برای بهنام ابراهیم زاده نیز پرونده جدید ساختند و او را به جرم اغتشاش در زندان به زندان رجایی شهر تبعید ساختند .

حربه کهنه و رنگ باخته ای که پیشتر زندانبانان متوجه شاهرخ زمانی ساختد و بار دیگر در باره رضا شهابی به کار گرفتند . دوفعال کارگری که در اعتراض به این تبعید به پای یک اعتصاب غذای فرسایشی و طولانی مدت رفتند و جسم و جان خود را در راه باز کشت به زندان اول خود نهادند . هر چند موفق شدند و صدای اعتراض آنان به بیرون از زندان ها راه یافت و فشار زیادی را متوجه جمهوری اسلامی نمود ولی ضرر اصلی را به جان و سلامتی هر دو زندانی کارگر و به یکایک اعضاء خانواده آنها وارد ساخت. اینک نوبت به بهنام ابراهیم زاده رسید تا در مقابل این تبعید ناگزیر برای باز گشت به زندان اوین ، دست به اعتصاب غذا بزند .

او را ابتداء در بین معتادین و بزهکاران اجتماعی که هر یک از آنان قربانیان همین نظام اند ، جای دادند تا موجودیت سیاسی او را به هیچ گیرند. بدین طریق اعتراض و اعتصاب او به حق و برای رودرویی با این شیوههای کثیف و ضد انسانی زندانبانان نظام باید ارزیابی نمود.

در این فاصله همسر او خانم زبیده حاجی زاده به اتفاق پسرش نیما ابراهیم زاده ، طی نامه ای به مجامعه جهانی خاهان واکنش آنان در رابطه با وضعیت دشوار زندگی بهنام ابراهیم شده است . ما همگان را به مطالعه این نامه دعوت می نماییم .

  اتحادیه های کارگری، سازمانهای انسادوست، تشکهای مدافع حقوق انسان و عفو بین الملل، سازمانهای مدافع حقوق کودک و مدافع حقوق زنان! جان بهنام ابراهیم زاده پدر فرزند بیمارم در خطر است!
این نامه را من و فرزند مریضم نیما که مبتلا به سرطان خون است خطاب به شما همه وجدانهای بیدارمینویسیم
دوستان!
امروز طی تماسی تلفنی از وضعیت خطیر بهنام به ما گزارش دادند. در اوج نگرانی و مردد از اینکه چه باید بکنیم؟ بله امروز از زندان رجائی شهر به ما خبر دادند که بهنام را به زندان رجائی شهر کرج بند ۱ سالن ۲ منتقل کرده اند. بهنام بخاطر وضعیت جسمی و بی توجهی های فراوان که در زندان نسبت به وضعیت وی شده است، از روز ۱۸ مرداد ١٣٩٣ در اعتصاب غذا بسر میبرد. امروز باز به ما خبر ناگوار دیگری دادند که ماموارن زندان به بند ریخته و همه زندانیان را مورد ضرب شتم قرار داده اند. بهنام هم بدلیل وضعیت وخیم جسمی و هم اعتصاب غذا، حتی نتوانسته روی پا بایستد. خبرهای ناگوار یکی بعد از دیگری در مورد وضعیت بهنام را دریافت میکنیم. بهنام را تنبیه کرده و به بند «تبهکاران» فرستاده اند. این بند نه تنها پر از مواد مخدر است بلکه حتی امنیت جانی در این بند نیست. چرا که تعدادی از زندانیان چاقو و اسلحه سرد در بند با خود حمل میکنند.
دوستان! این گزارش هایی است که دریافت میکنیم و قلب ما هر لحظه از جا کنده میشود و مدام به خود میگوییم چه باید کرد؟ چندین سال است که من و فرزند بیمارم در وضعیتی سخت و طاقت فرسا بسرمیبریم. اگر چه کمکها و محبتهای شما برای ما دلگرم کننده بوده و تحمل این شرایط کاملا غیر انسانی را برای ما قابل تحمل كرده است، اما امروز میبینم نیما، فرزندم جلوی چشمم ذره ذره آب میشود و کاری از دست من برنمیاید. در این سالها چه شبهایی با فریادهای نیما از خواب پریدم، نوازشش داده و آرامش کردم و به او قول دادم این روزهای سخت پایانی دارد. اما انگار این روزهای سیاه و سخت برای ما پایانی ندارد.
ما از وضعیتی که بهنام در آن بسر میبرد بشدت نگران هستیم. از شما تقاضای کمک میکنیم. از شما میخواهیم هر کجا و به هر شکلی شده است، تلاش كنید تا شاید اعتراضات جهانی پاسخی باشد برای آزادی بهنام. باور کنید دیگر طاقتمان از این وضعیت بسر آمده است. بهنام نه قاتل است نه دزدی کرده است و نه مثل میلیاردرها پول بیت المال را بالا کشیده و نه از دیوار کسی بالا رفته است. بهنام تنها خواهان حق انسانهای مثل خودش که هر روزه حقشان پایمال میشود بوده است. بهنام از کودکانی دفاع کرده است که در گوشه خیابانها شب را به روز و روز را به شب میرسانند. چرا باید پاسخ انسانهایی که نوعدوست هستند و وجدان بیدار دارند در این مملکت زندان باشد؟
نامه های بی پایان ما به مسئولین دولتی و بی پاسخی از جانب آنها دیگر نیرویی برایمان باقی نگذاشته است. ما از شما زنان و مردان، از شما نوعدوستان و از شما وجدانهای بیدار میخواهیم همچون گذشته ما را تنها نگذارید. از شما میخواهیم بیش از همیشه صدای ما باشید. از شما میخواهیم با اقداماتی سراسری فشار بیشتری بر دستگاه قضای بیاورید تا بهنام، همسرم و پدر فرزند بیمارم آزاد شود. ما پیشاپیش از هرگونه اقدام شما در سراسر دنیا قدردانی میکنیم.
با احترام و به امید آزادی بهنام ابراهیم زاده
زبیده حاجی زاده و نیما ابراهیم زاده
28
مرداد 1393

ما به سهم خود خواهان آزادی بی قید و شرط بهنام ابراهیم زاده فعال کارگری مدافع حقوق کودکان خیابانی هستیم

کارگر زتدانی و زندانی سیاسی ازاد باید گردد


اطلاعیه شماره ۲۸ کمیته دفاع از بهنام ابراهیم زاده 
تبعید بهنام ابراهیم زاده به زندان رجایی شهر 

کارگران ، تشکل‌های کارگری ، انسان‌های شریف و آزاده 
همانگونه که در اطلاعیه شماره ۲۷ کمیته دفاع از بهنام توضیح دادیم بهنام به خاطر شرایط وخیم جسمی‌ و عدم مداوا ، تحمل سلول‌های انفرادی ، ضرب و شتم ، انتقال به بند ۲۰۹ و همینطور حمله به منزل و خانواده‌اش از تاریخ هفدهم مرداد ماه در بند ۲۰۹ زندان اوین دست به اعتصاب غذا زده بود و این اعتصاب غذا همچنان ادامه دارد ، اما در یک حرکت ضدّ کارگری از سوی نیرو‌های امنیتی روز گذشته بیست و سوم مرداد ماه بهنام را به جای درمان و رسیدگی به مشکلاتش به زندان رجایی شهر تبعید کردند.

روز گذشته بهنام به بند یک ، سالن دو زندان رجایی شهر تبعید شد ، قابل ذکر است که بند یک محل نگهداری قاتلین خطرناکی است که حکم اعدام گرفته اند و هر لحظه انتظار عملی‌ شدن حکم خود را میکشند.

کمیته دفاع از بهنام ابراهیم زاده ضمن محکومیت مجدد این برخورد‌های ضدّ کارگری و ضدّ انسانی‌ اعلام می‌دارد که بهنام همچنان در اعتصاب غذا به سر میبرد و از تمامی‌ ، تشکل‌های کارگری ایران و جهان و تمامی‌ انسان‌های شریف و آزاده می‌خواهد که به هر طریق ممکن به این برخورد‌های ضدّ کارگری اعتراض نمایند.

بیست و چهارم مرداد ۱۳۹۳ 


شماره تلفن سخنگوی کمیته دفاع از بهنام ابراهیم زاده آقای محمود صالحی ٠٩٣۵٧٣۵٣۴١٢

k.d.behnam.ebrahimzadeh@gmail.com 
komitehbehnam1.blogfa.com


اطلاعیه شماره ۲۹ کمیته دفاع از بهنام ابراهیم زاده 
حمله به بند یک سالن ۲ زندان رجایی شهر کرج 

کارگران ، تشکل‌های کارگری ، انسان‌های شریف و آزاده 
امروز سه شنبه ۲۸ مرداد ماه ۱۳۹۳ ماموران امنیتی زندان رجایی شهر کرج صبح زود به بهانه بازدید به بند یک سالن ۲ زندان رجایی شهر حمله کردند و تمام زندانیان را با تهدید و فشار به بیرون بند انتقال دادند ، بهنام ابراهیم زاده هم که در یازدهمین روز اعتصاب غذا به سر میبرد با اینکه از وضعیت جسمی‌ خوبی‌ برخوردار نبود به زور به بیرون منتقل شد.

قابل ذکر است که مسئولان زندان از زمان تبعید بهنام به زندان رجایی شهر هنوز لباس و وسأیل زندان را به بهنام تحویل نداده اند و یکی‌ از زندانیان با دیدن شرایط بهنام یک جفت کفش به بهنام داده بود که امروز مأموران زندان به آن زندانی تذکر دادند که باید کفش‌هایش را از بهنام پس بگیرد که آن زندانی هم تحت فشار مجبور شد کفش خود را از بهنام پس بگیرد.

با گذشت ۱۱ روز از اعتصاب غذای بهنام تا این لحظه هیچ کدام از مسئولان زندان و یا قوه قضائیه به خواست و مطالبات بهنام هیچ توجهی‌ نکرده اند ، کمیته دفاع از بهنام ابراهیم زاده اعلام می‌دارد عواقب ناگوار ناشی‌ از اعتصاب غذا که بهنام را تهدید کند تنها و تنها مسؤلیتش به عهده مقامات زندان و قوه قضائیه است و آنها باید در این زمینه پاسخگو باشند!

بیست و هشتم مرداد ۱۳۹۳ 


شماره تلفن سخنگوی کمیته دفاع از بهنام ابراهیم زاده آقای محمود صالحی ٠٩٣۵٧٣۵٣۴١٢

k.d.behnam.ebrahimzadeh@gmail.com 
komitehbehnam1.blogfa.com

آخرین خبر:

انتقال بهنام ابراهیم زاده به بهداری زندان رجایی شهر 


http://www.akhbar-rooz.com/news.jsp?essayId=61971

به نوشته سایت اخبار روز اط قول خبرگزاری هرانا در 2 شهریور 93 آمده است : بهنام ابراهیم‌زاده فعال کارگری زندانی که از ۱۸ مرداد ماه ۱۳۹۳ در اعتصاب غذا بسر می‌برد، امروز شنبه مورخ یک شهریور ماه، در پی افت شدید فشار خون به بهداری زندان رجایی شهر کرج منتقل شد. 

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، بهنام ابراهیم‌زاده که مدت
۱۵ روز است در اعتصاب غذا بسر می‌برد، امروز در پی افت شدید فشار خون به بهداری زندان رجایی شهر کرج منتقل شد. این زندانی در این مدت، بیش از شش کیلو وزن کم کرده است. 

یکی از نزدیکان این فعال کارگری دربند، به خبرنگار هرانا در خصوص دلیل اعتصاب پدرش گفت: «بهنام می‌خواهد مطابق قانون به زندان اوین که در حکمش نیز قید شده است، بازگردانده شود. همچنین درخواست رسیدگی به امور درمانی‌اش را دارد.» 

گفتنی است بهنام ابراهیم‌زاده در پی حوادث
۲۸ فروردین ماه بند ۳۵۰ زندان اوین (معروف به پنج‌شنبه سیاه)، به سلول‌های انفرادی بند ۲۰۹ زندان اوین منتقل گردید. وی در تاریخ ۱۸ مرداد ماه در پی ادامه حبس غیر قانونی خود در بند ۲۰۹ اوین، دست به اعتصاب غذا زد. اعتصاب غذای ابراهیم‌زاده، باعث تبعید غیرقانونی وی از زندان اوین به بند ۱ زندان رجایی شهر کرج در ۲۱ مرداد ماه شد. 

این فعال کارگری همچنین از بیماریهای متعددی رنج می‌برد و نیازمند مداوای فوری می‌باشد که با مخالفت مسئولین زندان، مداوای وی به حالت تعلیق درامده است.

 

 

اضافه کنم ؛ در مورد بهنام حرف و حدیث هایی در اینجا و آنجا شنیده می شود که به نظر من بیش از همه خود رژیم دامن زننده این ماجرا است . وما باید با هوشیاری مواظب این قضه باشیم و در دام آن نیافتیم . در این رابطه محمود صالحی در فیس بوک خود مطلبی نوشته است که جهت اطلاع رفقا و آشنایی تان با آن در زیر می آورم :

Mahmod Salehi

9 August

شایعات برای چه اهدافی؟!
این روزها در هر گروه و محفلی که جمع می شوید شایعات گسترده ای پشت سر فعالان کارگری و زندانیان سیاسی مطرح می شود که هیچ کدام از آن شایعات به خانه حقیقت راه ندارد.
اما عده ای آگاهانه و عده ای ناآگاهانه وارد این میدان منفی مبارزه شدند که با این شایعات بی پایه و به دور از هر گونه حقیقت می خواهند از وجه عزیزانی که برای دفاع از آزادی و برابری و دفاع از طبقه کارگر به حبس ها ی تولانی محکوم شدند، لطمه وارد کنند.
این افراد را باید به دو گروه تقسیم کرد.
گروه اول کسانی هستند که از طرف دشمنان طبقه کارگر ماموریت دارند تا چهره فعالان جنبش کارگری که امروز در زندان هستند در میان مردم و جامعه بی اعتبار کنند. این شایعات نه اینکه هیچ کمکی به فعالان زندانی نمی کند بلکه به روحیه زن و بچه های آنان هم لطمه وارد می کنند، به شکلی که آن خانواده ها در بعضی مواقع حتی دوست ندارند که با رفقای گذشته عزیزانشان ارطبات داشته باشند. 
گروه دوم کسانی هستند که نا آگاهانه صحبت های می کنند و غیر مستقیم به نیروی گروه اول تبدیل می شوند و امروز جنبش کارگری ایران از این شایعات رنج می برد. 
برای نمونه این روز ها شایعه کرده اند که برای خانواده بهنام ابراهیم زاده در شهر تهران خانه خریداری کردند و بنهام ابرهیم زاده اگر خودش هم در خارج از زندان بود نمی توانست با درآمدی که برای یک کارگر در ایران مشخص کردند خانه بخرد و خانه خریدن برای یک کارگر بی معنا و هیچ وقت کارگری که در طول یک سال 6 ماه کار دارد و ان هم با حداقل دستمزدی که برای اوتعیین کرده اند، حتی نمی تواند هزینه خورد و خوراک روزانه خانوده را تامین کند. 
بنابر این، این اشخاص دوست دارند که در زندان باشد و زندانی شدن انان برای یک عده به شغل تبدیل شد و ....
من بعنوان یک کارگر و سخنگوی کمیته دفاع از بهنام ابراهیم زاده به تمام اشخاص و یا نهادی که به این شکل می خواهند به شخصیت بهنام ابراهیم زاده و خانواده این عزیز لطمه بزند، هشدار می دهم که دست از این عمل زشت و غیر انسانی بردارند در غیر اینصورت با همان اسلحه ای که شما از آن علیه فعالان کارگری استفاده می کنید .
ما هم شما ها را رسوا خواهیم کرد. 
محمود صالحی سخنگوی کمیته دفاع از بهنام ابراهیم زاده 
18/5/93

 

4*- گزارش دریافتی از اعتصاب کارگران نیشکر 7 تپه

بر اساس گزارش دریافتی با گذشت 5 روز از اعتصاب کارگران نیشکر 7 تپه هیچ گونه پاسخی از طرف مدیران این شرکت مبنی بر پرداخت دستمزدهای عقب افتاده به کارگران داده نشده است بر طبق این خبر با آغاز سال 93 کارگران نیشکر 7 تپه چندین بار تاکنون به دلیل اجرایی نشدن طرح طبقه بندی مشاغل و عدم پرداخت نشدن دستمزدها اعتصاب کرده اند.

همچنین مدیران شرکت نیشکر 7 تپه به بهانه مرخصی این مجموعه را ترک کرده و کارگران همچنان درمقابل محوطه شرکت تجمع کرده اند. این در حالی است که نیروهای امنیتی حضور مستمری در این مرکز صنعتی دارند.

کمیته ی هماهنگی برای کم به ایجاد تشکل های کارگری

22 مرداد 1393

http://rahekargarnews.wordpress.com/2014/07/02/gile-186/

 

بلاگ کارگری راه کارگر: » فشار به فعالان کارگری با چه هدفی ! «/» سندیکای کارگران فلزکارمکانیک »

منتشرشده در  | بیان دیدگاه | ویرایش

وبلاگ کارگری راه کارگر : با دستگیری و به زندان بردن فعالان کارگری در اول ماه مه امسال ، دور جدید فشار بر کارگران زندانی و خانواده هایشان پس از حمله به بند 350 اوین افزایش یافته است.برخورد غیرقانونی با شاهرخ زمانی کارگر نقاش و عضو سندیکای کارگران نقاش و تزیینات تهران و تبعید ایشان به زندان قزل حصار و سپس تبعید رضا شهابی راننده اتوبوسرانی تهران و عضو هیات مدیره سندیکای کارگران شرکت واحد به زندان گوهردشت آغاز این فشارها بود.

در تاریخ 9/4/1393 خانواده بهنام ابراهیم زاده ، در دادسرای زندان اوین به مدت نیم ساعت ملاقات حضوری با خانواده اش داشت . پس ازاین ملاقات، مامورین امنیتی در اقدامی بی سابقه همراه همسر و فرزند بیمار ابراهیم زاده به منزلش رفته و با تفتیش خانه و بازکردن حافظه کامپیوتر و ضبط لب تاب نیما ابراهیم زاده و توقیف فلش ها و یادداشت های بهنام ابراهیم زاده و در حالی که مامورین از کلیه این اقدامات فیلبرداری می کردند آنهم در یک محله کارگری و در مقابل همسایگان این خانواده صورت گرفته است که موجی از حیرت و بهت همگان را در بر گرفته بود.آنچه که تاکنون به ما اطلاع داده شده است تمامی این حرکات پرونده سازی جدیدی برای بهنام ابراهیم زاده و تبعید او صورت می گیرد. بی تردید این اقدامات عقبه دیگری دارد که آنهم پرونده سازی و دستگیری های تازه فعالین کارگری است.

همانطوریکه بارها اعلام کرده ایم این گونه اقدامات برعلیه فعالان کارگری یک پیام برای جنبش کارگری دارد و آن این است که فعالان جنبش را خسته کرده و آماده برای مهاجرت از میهن کنند. تا فعالیت های کارگری را به رکود بکشانند.این حرکات در حالی صورت می گیرد تا این فعالین دست به اعتصاب غذا بزنند و به این ترتیب جسم و روح و فکر این فعالان را به نابودی بکشانند.

برادران در بند !
این توطئه را عقیم بگذاریم و نگذاریم دشمنان جنبش کارگری ایران به خواسته هایشان که همانا نابودی فیزیکی و معنوی ماست موفق شوند.
ما از همه دوستان دربند خود می خواهیم که دست به اعتصاب غذا نزنند و این حربه را به شمشیری علیه خود تبدیل نکنیم.باز هم تکرار می کنیم سلامت شما برای جنبش کارگری ایران مهمتر است. ما ضمن محکوم کردن برخوردهای غیر قانونی با بهنام ابراهیم زاده و خانواده زحمتکشش ، اعلام می کنیم که توطئه برای نابودی جنبش کارگری با خیزش های موفقیت آمیز کارگران پلی اکریل اصفهان و کارگران معدن بافق ، برای نابودی جنبش کارگری با عملیات فرسایشی علیه براران دربندمان صورت می گیرد . با هوشیاری این توطئه را خنثا کنیم.

» سندیکای کارگران فلزکارمکانیک «
93/04/10

 

5*- آحرین موردی را هم باید به اطلاع تان برسانم : باز ماجرای معادن است که دارند می فروشند و این خود باید دقت و هوشیاری ما را با خود همراه گرداند

الف : معدن ۱۰ میلیاردی آهن به نام همسر یکی از مدیران 


http://www.akhbar-rooz.com/news.jsp?essayId=61958



نماینده مردم تربت جام در مجلس شورای اسلامی از تهیه طرحی برای تحقیق و تفحص از نحوه واگذاری معادن و صدور پروانه های بهره برداری و اکتشاف خبر داد و گفت: برخی معادن دولتی به نام مدیران و خانواده هایشان شده است که این تخلفات در دولت گذشته و دولت فعلی ادامه داد. 

غلامرضا اسدالهی در گفتگو با مهر گفت: تحقیق و تفحص از نحوه واگذاری معادن و صدور پروانه های بهره برداری و اکتشاف در دستور کار نمایندگان قرار دارد. نماینده مردم تایباد در مجلس شورای اسلامی ادامه داد:متاسفانه زد و بند هایی در واگذاری معادن وجود دارد که علی رغم پیگیری ها و تذکرات در دولت قبل و دولت فعلی ای همچنان این روند ادامه داد.
 

وی افزود: مدیرانی که وظیفه شان حفاظت از بیت المال است بعضی از معادن را که باید به نام دولت ثبت می کردند به نام خود و خانواده هایشان ثبت کردند و به عبارت دیگر معادن دولتی به نام برخی مدیران و خانواده هایشان شده است.
 

عضو کمیسیون برنامه گفت:در دولت جدید شخصی یکی از معادن با ارزش آهن را به نام همسرش کرده، گزارش این اقدام غیر قانونی به وزیر صنعت، معدن و تجارت داده شده است نعمت زاده و معاونش معتقدند که این شخص اقدام غیر قانونی انجام داده است اما متاسفانه برای این معدن از سوی وزارتخانه پروانه بهره برداری فعالیت صادر شده است.
 

اسدالهی اظهار داشت: این معدن بیش از
۱۰ میلیارد تومان ارزش دارد،این مشکلات در همه شهرستان هایی که دارای معادن هستند وجود دارد.

 

تکمیلی

خطاب به جهانگیری صورت گرفت؛

نامه وزیر صنعت درخصوص واگذاری یک معدن به نام همسر یک مدیر دولتی

http://ilna.ir/news/news.cfm?id=198450

به گزارش خبرگزاری دولتی کار ایران – ایلنا در تاریخ 3 شهریور 93 آمده است : وزیر صنعت درخصوص واگذاری یک معدن به نام همسر یک مدیر دولتی به جهانگیری نامه نوشت.

به گزارش ایلنا، نعمت‌زاده در این نامه نوشت: صدور پروانه بهره‌برداری معدنی به نام همسر مدیر دولتی در این دولت نبوده است واقدامات حقوقی جهت احقاق حق وحقوق دولت در دست اقدام است.

نعمت زاده در این نامه که پیرو هامش دکتر جهانگیری در خصوص انتشار خبری مبنی بر "معدن 10 میلیاردی به نام همسر مدیر دولتی وتایید وزیر"  آورده است: درخواست صدور پروانه اکتشاف این معدن  در مورخ 8/8/81 به نام خانم س الف در سازمان صنایع و معادن وقت استان خراسان ثبت می‌شود که حسب اطلاعات موجود نامبرده همسر یکی از کارکنان قراردادی طرح سنگان به نام آقای ع م  می‌باشد.

وزیر صنعت،معدن وتجارت در این نامه آورده است: در تاریخ 14/7/82 پروانه اکتشاف به نام ایشان صادر می‌گردد و  در مورخ 14/6/83 متقاضی درخواست اکتشاف ماده دوم (سنگ آهن) را می‌نماید که در تاریخ 22/6/83 مورد موافقت سازمان صنایع و معادن وقت خراسان قرار می‌گیرد.

همچنین در تاریخ 30/9/85 گواهی کشف محدوده یاد شده با ذخیره 750 هزار تن به نام خانم س الف صادر می‌شود.

 نعمت زاده در این نامه توضیح داده است که: در تاریخ 28/11/85 صلح نامه انتقال گواهی کشف مذکور از خانم س الف به شرکت پ ش انجام می‌شود و شرکت مذکور تقاضای ظهرنویسی گواهی کشف و صدور پروانه بهره‌برداری بنام خود را می‌نماید.

در این نامه همچنین آمده است: با توجه به ادعای سازمان توسعه و نوسازی معادن ایران (ایمیدرو) مبنی بر سوء استفاده همسر خانم س الف از اطلاعات موجود طرح سنگان، ظهرنویسی گواهی کشف و صدور پروانه بهره برداری بنام شرکت پ م دچار مشکل می‌شود و مکاتبات متعدد شرکت مذکور در طی پنج سال بی‌نتیجه می‌ماند.

همچنین،  همزمان دستگاه‌های نظارتی و نیز اطلاعات وارد موضوع می‌شوند. نهایتا با شکایت اطلاعات، موضوع در مجتمع قضائی شهید قدوسی شهرستان مشهد مطرح و براساس نامه مورخ 19/2/90 بازپرس شعبه 805 مجتمع قضائی یاد شده، سازمان استان تا تعیین تکلیف موضوع از صدور هر گونه مجوزی در محدوده مذکور منع می‌شود.

وزیر صنعت،معدن وتجارت در نامه خود خطاب به معاون اول توضیح داده است: بازپرس شعبه 805 مورخ 27/8/91 قرار منع تعقیب را صادر و پس از سئوال مجدد سازمان استان، مجتمع قضائی یاد شده قرار منع تعقیب را قطعیت یافته اعلام نموده و صدور هر گونه مجوز را بلامانع اعلام می‌نماید.

همچنین سازمان صنعت، معدن و تجارت استان براساس صلح نامه محضری، گواهی کشف را به نام شرکت پ م  ظهرنویسی و پروانه بهره‌برداری مورخ 26/12/91 طبق ضوابط به نام شرکت مذکور صادر می‌نماید.

 نعمت زاده توضیح داده است: متعاقب تذکر نماینده محترم شهرستان‌های تایباد، تربت جام و با خرز در جلسات علنی مورخ 5/8/92 و 14/8/92 مبنی بر وجود سوء جریان در واگذاری معدن موصوف، به دلیل بررسی و شفاف‌سازی، امر طی نامه مورخ 17/9/92 معاونت امور معادن وزارت متبوع، تا اطلاع‌ ثانوی فعالیت در معدن مذکور متوقف و به حالت تعلیق در می‌آید و همزمان کم و کیف موضوع از بازرسی کل کشور استعلام می‌شود.

سازمان بازرسی کل کشور در پاسخ نامه مورخ 17/9/92، طی نامه ای مورخ 13/11/92 ضمن اشاره به قرار صادره شعبه 805 مجتمع قضائی شهید قدوسی مشهد اعلام می‌نماید که ایمیدرو باید پس از صدور قرار موصوف دادخواست ابطال پروانه ها را به دادگاه صالحه ارائه می‌نمود.

وزیر صنعت،معدن وتجارت در این نامه آورده است: با پیگیری شرکت پ م  بهره بردار معدن، بازپرس محترم شعبه 805 دادسرای عمومی و انقلاب مشهد طی نامهای در مورخ 6/2/93 به عنوان معاونت امور معادن، ضمن اشاره به این موضوع که برابر استعلامات و تحقیقات معموله وقوع بزهی احراز نگردیده، قرار منع تعقیب صادره را قطعیت یافته اعلام نموده و توقف عملیات معدنی را منوط به صدور حکم قضائی دانسته و توقف عملیات با دستور معاون امور معادن را فاقد وجاهت قانونی می‌داند.

 نعمت زاده اعلام می کند: نهایتا موضوع در جلسه مورخ 5/3/93 شورایعالی معادن مطرح گردیده و مقرر می‌شود تا تعیین تکلیف نهائی موضوع از طریق مراجع قضائی توسط ایمیدرو، ادامه روند بهره برداری معدن یاد شده با رعایت مقررات ذیربط به حالت عادی در آمده و دارنده پروانه بهره‌برداری به فعالیت خود ادامه دهد و رأی شورا طی نامه ای در مورخ 4/5/93 به استان ابلاغ گردید.

وزیر صنعت،معدن وتجارت به دکتر جهانگیری اعلام می نماید:همزمان ایمیدرو مکلف گردید که برای احقاق حق و حقوق خود از طریق مراجع قضایی اقدام نماید.

وزیر صنعت،معدن وتجارت در پایان نامه به معاون اول رئیس جمهور تصریح می نماید: همانگونه که ملاحظه می‌فرمایید که صدور پروانه بهره‌برداری هیچ ارتباطی به دولت جدید نداشته و قبلا اتفاق افتاده است و اقدامات حقوقی لازم جهت احقاق حق و حقوق احتمالی دولت در دست انجام می‌باشد.

گفتنی است، وزیر صنعت،معدن وتجارت در نشست خبری دیروز خود (یک شنبه 2 شهریور ماه) که به مناسبت هفته دولت برگزار شد نیز این موضوع را بطور کامل تشریح کرد واز رسانه ها خواست در اطلاع رسانی از این موضوعات دقت بیشتری نمایند

 وی با بیان این‌که این تخلف مربوط به امروز نبوده و متعلق به گذشته است گفت: برخی رسانه‌ها به گونه‌ای اطلاع رسانی می کنند که اگر کسی در مناطق روستایی یا دور افتاده این اخبار را بخوانند با خود می گویند ما به کسانی رای دادیم که امروز چنین کارهایی می‌کنند.

وزیرصنعت،معدن وتجارت گفت: در این مدت، 150 پروانه معدنی به دلیل تعطیلی یا تخلف از قانون معادن، تعلیق شده اند.

پایان پیام

 

ب: سرمایه‌گذاران خارجی معدن در راه ایران

 

http://www.mehrnews.com/detail/News/2355395

 

به نوشته خبرگزاری دولتی مهر درتاریخ اول شهریور93 آمده است : نایب رئیس خانه معدن از اعلام آمادگی سرمایه گذاران خارجی برای حضور در پروژه های معدنی ایران خبر داد و گفت: سرمایه گذاران خارجی به محیطی ایمن و امن برای سرمایه گذاری نیازمند هستند.

به گزارش خبرنگارمهر، محمد رضا بهرامند در نشست خبری امروز خود با خبرنگاران با تاکید بر حضور سرمایه گذاران خارجی در بخش معدن، گفت: حضور سرمایه گذاران خارجی در بخش معدن به شدت می تواند در ورود تکنولوژی و ماشین آلات موثر باشد.

وی افزود: تا زمانی که امنیت مد نظر سرمایه گذاران خارجی فراهم نشود نمی توان به حضور خارجی ها در ایران امیدوار بود و این در شرایطی است که امنیت تزریقی نیست و زمانی سرمایه گذاران در ایران حضور خواهند یافت که قوانین و مقررات به آنها اجازه سرمایه گذاری ایمن را بدهد.

نایب رئیس خانه معدن تصریح کرد: بنابراین باید بیش از هر چیز به امنیت سرمایه گذاری توجه ویژه ای کنیم.

بهرامند اظهار داشت: نمایشگاه بین المللی معدن، صنایع معدنی، ماشین آلات، تجهیزات و صنایع وابسته از 25 مهرماه آغاز به کار خواهد کرد و در آن 50 شرکت خارجی از آلمان، ایتالیا، چین، ترکیه و سایر کشورهای اروپایی حضور دارند.

همچنین در ادامه محمد جعفر صادق پناه عضو هیات مدیره خانه معدن اجرای استراتژی بخش معدن را لازمه رونق این بخش دانست و گفت: از وزارت صنعت انتظار داریم آیتم های اصلی را در اجرای استراتژی بخش معدن مدنظر قرار دهد تا با تغییر مدیران و مسئولان دچار تغییر نشود.

وی تصریح کرد: توسعه بخش معدن نیازمند ارتقای زیرساخت های آن از جمله گاز و برق است که باید تهیه نقشه های مبنا و پایه ای بر اساس همین زیرساخت ها تهیه شود.

همچنین در ادامه بهرام شکوری با اشاره به اصلاح بسته خروج از رکود، گفت: بسته خروج از رکود در بخش معدن از سوی دولت اصلاح شد و حضور سرمایه گذاران خارجی در آن مورد توجه واقع شده است.

وی افزود: البته از جمله ایراداتی که به بسته خروج از رکود وارد بود در نظر گرفتن مالیات بر درآمد کالاهایی است که به اعتقاد دولت خام فروشی می شوند؛ در حالیکه ممکن است این بخش راه را به جایی برد که تولید به شدت کاهش یابد.

شکوری اظهار داشت: متاسفانه درک و فهم درستی از توسعه در کشور وجود ندارد و پیش از آنکه همه موانع را از سر راه برداریم در مورد خروج از رکود تصمیم گیری می کنیم.

 

وخبر دیگر اینکه در فعال و انفعالان درون سندیکای شرکت واحد که آرام ارام پیش میرود ، فعاین جوان از نوع حسن سعید و دیگران دارند دار و دسته سعید ترابیان را پس میزنند و با گشایش سات جدید فعالیت خود را از سر می گیردند و باز هم فعال می گردند که باید ما نیز بعال تر از گذشته با سندیکا برخورد کنیم .


اطلاعیه در باره راه اندازی سایت جدید

با سلام؛ 
احتراماً به آگاهی همکاران گرامی شرکت واحد و همه‌ی کارگران و سازمان‌های بین‌المللی کارگری و سندیکاها و دوست‌داران جنبش سندیکایی و کوشندگانِ راستین حقوق کارگری و اجتماعی و دیگر نهادها می‌رساند، به‌دلیل نارضایتی عمومی اعضای سندیکا از کارکردِ وب‌سایتِ قبلیِ سندیکا و ردِّ درخواست‌های مکررِ جمعی مبنی بر تحویل سایت و نادیده انگاشتنِ این اراده‌ی جمعی، به‌ناچار اعضای سندیکا در چند ماه گذشته در نشست‌ها و گفتگوها و بررسی‌های طولانی و همه‌جانبه‌ی مکتوب‌شده، بر پایه‌ی روش رای‌گیری و خردِ جمعی، بدون رای مخالف و تنها با یک رأی سفید، به‌اتفاق آرا حمایت خود را از سایت قبلی قطع کرده و هر گونه همکاری با آن را پایان داده اند و موافقت خود را با راه‌اندازی ایمیل و وب‌سایت جدید سندیکا که هم‌اکنون بیننده‌ی آن هستید، اعلام نمودند. 
سندیکا تلاش پیگیر دارد همراه با دفاع از حقوق همکارانِ زحمتکش و حقوقِ عمومی کارگران با استفاده از راهنمایی، همیاری، پیشنهادها و انتقادهای این عزیزان به مرورِ زمان، کارایی وب‌سایت جدید سندیکای کارگران شرکت واحد را بهتر و بهتر نماید.

سندیکای کارگران شرکت واحد

http://vahedsyndica.com 

vsyndica@gmail.com


مرداد ماه ۹۳

هرگونه برخورد پلیسی امنیتی با کارگران معدن سنگ اهن بافق را محکوم می کنیم

سندیکای کارگران شرکت واحد چون گذشته همانند میلیونها کارگر ایران همبستگی و پشتیبانی کامل خودر ا از اعتراضات عدالت خواهانه کارگری زحمتکشان معادن شهر بافق استان کرمان اعلام می نماید،و اعمال هر گونه حرکات سرکوب گرانه پلیسی امنیتی ،بازداشت،زندان ،اخراج و انحلال علیه این کارگران زحمتکش را به شدت محکوم می کند و از مسئولان ،به ویژه وزارت کار که موظف به دفاع از حقوق کارگران است می خواهد فورا شرایط عادی محل کار را برقرار و انجام گفت و گوی عادلانه و برابر با کارگران ،احیای حقوق پایمال شده و انجام در خواست های بحق این زحمت کشان را فراهم نمایند.

یکم شهریور ۱۳۹۳

***********************

در گذشت سیمین بهبهانی شاعر و غزل سرای نامی ایران را تسلیت می گوئیم

http://www.ofros.com/khabar/images/sv-sb.jpgدر گذشت سخن سرای آزاده و مردمی زنده یاد خانم سیمن بهبهانی را به خانواده، دوستان و یاران و مردم آزاده ایران تسلیت می گوییم. آزاده ای هم چو او که ستم دوران و فقر و نداری مردمان را تاب نداشت و مهر مادری اش را حتی بر آزارگران بی خبرش می بخشید، نغمه اش پیوسته در یاد مردم خواهد ماند. خاطره اش جاودانه گرامی باد و راهش پرره رو.

=========================

 

 

صاحبه حسن سعیدی فعال وعضوسندیکای کارگران شرکت واحد با اسکا نیوز، بررسی مصوبه شورای عالی کار

http://www.ofros.com/khabar/images/sv-hs.jpgدر بحث دستمزد سال ۱۳۹۳، شرایط برای کارگران از سال ۱۳۹۲ هم سخت تر شد و دستمزد ناعادلانه تری برای کارگران در نظر گرفته شد. در مسائل مربوط به تشکل های کارگری هم هیچ چیزی بهبود پیدا نکرد و تشکل های مستقل کارگری همچنان تحت فشار هستند.» 
این ها گفته های حسن سعیدی، فعال کارگری و عضو سندیکای کارگران شرکت واحد تهران و حومه در گفت و گو با ایسکانیوز است. سعیدی نگاه مثبتی به مصوبه تازه شورای عالی کار ندارد. این در حالی است که براساس این مصوبه از این ماه مبلغ پنج هزار و ۶۰۰ تومان سهم کارگران و حدود ۱۹ هزار تومان سهم کارفرمایان بابت حق بیمه بن نقدی ۸۰ هزار تومانی کسر نخواهد شد
پس از کش و قوس هایی که از تیرماه امسال تا کنون، بین کارفرمایان، کارگران و تامین اجتماعی به وجود آمد قرار بر این شد که از پایان این ماه همزمان با پرداخت حقوق و دستمزد جدید کارگران و مشمولان قانون کار، ابلاغیه جدید شورای عالی کار به اجرا گذاشته شود. از سویی کارفرمایان از این مساله استقبال کردند و از سوی دیگر بسیاری از فعالان کارگری با بدبینی نسبت به این مساله برخورد می کنند. یکی از مهم ترین انتقاداتی که در این زمینه مطرح می شود این است که کاهش پرداختی حق بیمه، به ویژه برای کسانی که در دو سال آخر کار خود هستند و تا مدتی دیگر بازنشسته می شوند، باعث کاهش حقوق بازنشستگی آن ها می شود.

دولت فقط شعار داد 
حسن سعیدی، عضو فعال سندیکای کارگران شرکت واحد، در مورد این مساله می گوید: به نظرم این مساله در نهایت به زیان کارگران تمام خواهد شد؛ چرا که به هر روی همه ما روزی بازنشسته خواهیم شد و در آن دوران حقوق بازنشستگی اهمیت ویژه ای دارد. اینکه مطرح می شود تعداد افرادی که آماده بازنشستگی هستند کم است، اما مساله این است که هر ساله تعدادی در این صف قرار دارند و در دوران بازنشستگی که هر فردی نیاز به استراحت دارد این پول کمک رسان بزرگی خواهد بود. از این جنبه به نظر ما این مساله و اتفاق را درست نمی دانیم
این فعال کارگری با اشاره به قانون و اینکه براساس قانون هرگونه پاداش و بن که به کارگران پرداخت می شود، کارفرما باید حق بیمه آن را بپردازد، می افزاید: وزارت کار دولت تدبیر و امید، از ابتدای شروع به کار خود، سیاست اصلی خود را کاهش هزینه کارفرما قرار داده است و در این راه تمام تلاش خود را کرده است. این سیاست علاوه بر مساله حق بیمه بن کارگری، در جریان تعیین حداقل دستمزد نیز خود را نشان داده است
سعیدی در مورد دولت تدبیر و امید گفت: آقای روحانی در دوران کاندیداتوری خود قول های زیادی داد اما در عمل کارهای دیگری رقم خورد. در بحث دستمزد سال ۱۳۹۳، شرایط برای کارگران از سال ۱۳۹۲ هم سخت تر شد و دستمزد ناعادلانه تری برای کارگران در نظر گرفته شد. در مسائل مربوط به تشکل های کارگری هم هیچ چیزی بهبود پیدا نکرد و تشکل های مستقل کارگری همچنان تحت فشار هستند. در ایجاد شغل هم نکته خاصی ندیدیم. در واقع آقای روحانی شعار دادند اما عمل نکردند.

***********************


 

 

مطلب فوق را میتوانید مستقیم به یکی از شبکه های جتماعی زیر که عضوآنها هستید ارسال کنید:  

تمامی حقوق برای سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) محفوظ است. 2024 ©