Rahe Kargar
O.R.W.I
Organization of Revolutionary Workers of Iran (Rahe Kargar)
به سايت سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) خوش آمديد.
چهارشنبه ۲۷ دی ۱۳۹۱ برابر با  ۱۶ ژانويه ۲۰۱۳
 
 برای انتشار مطالب در سايت با آدرس  orwi-info@rahekargar.net  و در موارد ديگر برای تماس با سازمان از;  public@rahekargar.net  استفاده کنید!
 
تاریخ انتشار :چهارشنبه ۲۷ دی ۱۳۹۱  برابر با ۱۶ ژانويه ۲۰۱۳
اطلاعیـــــــــــــــــه

اطلاعیـــــــــــــــــه

سیاست های امپریالیستی  را افشاء نمائیم !

( در رابطه با اجلاس اولاف پالمه ، بروکسل وپراگ )

 

عرصه ادامه حیات برجمهوری اسلامی به دلیل بحرانهای اجتماعی -  اقتصادی و سیاسی که با آن دست بگریبان است، هر روز تنگ تر شده ، و برون رفت از آن، دایما رژیم سرمایه اسلامی ایران را با استیصال و بن بست مواجه می نماید. سرکوب و اختناق، بحرانهای اقتصادی روزافزون، فقر و فلاکت ، گرانی و بیکاری و حمله به سطح معیشت طبقه کارگر و توده های زحمتکش، جامعه را آبستن حوادث و تغییر و تحولات نموده است. ادامه این اوضاع نابسامان و نابرابر، زمینه را برای خیزش های توده ای میلیونی فراهم می نماید. ممانعت از چنین تغییرات و حرکتهای انقلابی از پایین، امپریالیستها و مزدوران دست نشانده داخلی اشان را به وحشت انداخته، در تکاپو هستند تا از طریق جابجایهایی از بالا و جایگزین نمودن تعدادی مهره های جدید، سیستم بورژوایی و حاکمیت سرمایه را حفظ نمایند.

 

 مدتها است جناح راست در صحنه سیاسی اپوزیسیون خارج کشور به جنبش و جوش افتاده و در اجلاسی های سازمان داده شده چندی از جمله اولاف پالمه ، بروکسل و اخیراً پراگ گرد هم آمده اند. ترکیب این تجمعات را افراد و سازمانهای طیف راست ازجمله سوسیال دموکراتها ، لیبرالها ، اصلاح طلبان ، ناسیونالیست های قومی و سلطنت طلبان  ولابی های اولترا راستی تشکیل می دهند که سالها است کارنامه وابستگیشان به امپریالیستها  بر همگان روشن است. استراتژی و چشم اندازی که شرکت کننده گان در این اجلاس برای خود تعریف نموده اند، دقیقا  بدون پرده پوشی در خدمت به حفظ منافع بورژوازی ایران میباشد و هدفشان یافتن  جاپایی درصحنه سیاسیت ایران است که  شاید بتواند آن آلترناتیویی شکل گیرد که  طبق ادعاهایشان بدون هیچ خشونت و خونریزی از طریق " تغییر رژیم " قدرت را بدست بگیرند و دمکراسی را به ارمغان بیاورند. دمکراسی، که نه حتی پیام آور، رعایت حقوق بشر، رفع تبعیض، برابری زنان با مردان، انتخابات  واقعا آزاد، وازاین قبیل، ایده آل های همگانی و مشترک ، بلکه دمکراسی مورد قبول و خواست دولت های امپریالیستی و سرمایه پسند ، چون افغانستان، عراق، لیبی و در بهترین ورژن مصر امروزی است.

 

امپریالیستها برای اجرای نقشه های شوم خود به اشکال مختلف ظاهر میشوند. لازم نیست حتما بصورت علنی و با لشکرکشی به میدان بیایند. این سلطه می تواند به شکل غیر مستقیم  و از طریق جریانات وابسته و لابی گری ریز و درشت به امپریالیستها اعمال شود. ایران از شمار کشورهایی است که طی دهه های اخیر مبارزات اجتماعی و خصوصا اعتراضات کارگری بطور مستمر در آن تداوم داشته است.  از این رو مبارزه طبقه کارگرایران، به وضعیت سیاسی و اجتماعی منطقه ویژگی می بخشد و به تناسب توان و حرکت خویش اوضاع و شرایط را برای نظام سرمایه داری و حکومتهای پاسدار آن، در پیوستگی با سرمایه داری امپریالیستی با بی ثباتی و نا امنی روبرو میسازد. بر همین مبنا است که امپریالیستها سیاستهای ارتجاعی خود را در منطقه، از طریق تاکید بر مولفه هایی چون استحاله، اصلاح و جایگزینی این حکومتها برای تطبیق با استراتژی ای که دارند دنبال می نمایند. در واقع می توان گفت: این تغییرات اساساً، در چارچوب تامین منافع سرمایه و استراتژی امپریالیستی تحت عنوان حرکت بسوی " پیشبرد اتحاد برای  دمکراسی " صورت می گیرد، که هدف و اساس کار خود را مهار جنبشهای انقلابی و رادیکال کارگری قرار میدهد.

 

تمام  ماهیت این حرکت های ارتجاعی بر این مبنا است که برنقش طبقه کارگر بعنوان اصلی ترین نیروی ضد سرمایه داری خط بطلان بکشند و با طرح نقشه های شوم جلو برآمد انقلابی توده های کارگر و زحمتکش را گرفته وآن را سرکوب نمایند. باید بخاطر آورد؛ این حرکتهای بشدت راست ، ضد کارگری و امپریالیستی بار اول نیست که برعلیه جنبش کارگری و پیشروی مبارزات آنان عمل می کند. همین چند سال گذشته بود که طرح مرکز همبستگی آمریکایی (لیبر سولداریتی ) از طریق دلالان وعوامل خود فروخته خارجی وداخلی که هیچ ربطی به جنبش کارگری نداشتند این ماموریت را یافتند که با رخنه و نفوذ درجنبش کارگری، این جنبش را به فساد بکشانند. این خطر گرچه با هشیاری گرایش انقلابی جنبش کارگری  و فعالان  آن بموقع افشاء شد اما هنوز خطر بطور جدی رفع نشده است. امپریالیستها بعد از ناموفق شدن یک طرح و شکست آن، در پی  نقش آفرینی طرحهای دیگری می افتند . آنها هیچوقت با خود فروختگان و مزدوران داخلی که در اجرای سیاستهای ضد کارگری و ضد انسانی شان در هر شرایطی اعلام آمادگی نمایند با کمبود روبرو نخواهند بود.

 

 بر عهده تمامی فعالان  جنبش کارگری در داخل و خارج کشورهست که هوشیارانه تمامی موانع و توطئه های سر راه مبارزه طبقه کارگر و منافعش را از جمله اجلاس های امپریالیستی جاری را بموقع افشاء نموده و بر تقویت و همبستگی طبقاتی کارگران درمبارزه علیه سرمایه داری پا فشاری کنند.

 

 

نهادهای همبستگی با جنبش کارگری در ایران – خارج کشور

 

۲۳ دی ماه ۱۳۹۱ -  ۱۲ ژانویه ۲۰۱۳

 

nhkommittehamahangi@gmail.com

http://nahadha.blogspot.com/

boltanxaberi@gmail.com

http://www.youtube.com/user/NahadhayHambastegy

 

مطلب فوق را میتوانید مستقیم به یکی از شبکه های جتماعی زیر که عضوآنها هستید ارسال کنید:  

تمامی حقوق برای سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) محفوظ است. 2024 ©