Rahe Kargar
O.R.W.I
Organization of Revolutionary Workers of Iran (Rahe Kargar)
به سايت سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) خوش آمديد.
يكشنبه ۲۸ شهريور ۱۳۹۵ برابر با  ۱۸ سپتامبر ۲۰۱۶
 
 برای انتشار مطالب در سايت با آدرس  orwi-info@rahekargar.net  و در موارد ديگر برای تماس با سازمان از;  public@rahekargar.net  استفاده کنید!
 
تاریخ انتشار :يكشنبه ۲۸ شهريور ۱۳۹۵  برابر با ۱۸ سپتامبر ۲۰۱۶
جرمش این بود که اسرار هویدا می کرد

اعلامیه هیئت اجرائی سازمان کارگران انقلابی ایران (راه کارگر)

 

جرمش این بود که اسرار هویدا می کرد!

از کارزار دفاع از ادوارد اسنودن پشتیبانی می کنیم!

 

روز چهاردهم سپتامبر ۲۰۱۶، به ابتکار سازمان ای سی ال یو (اتحادیه ی وکلای مدافع حقوق مدنی در آمریکا)، سازمان دیده بان حقوق بشر، سازمان عفو بین الملل و  دیگر جریانات مشابه، کارزار جهانی دفاع از ادوارد اسنودن براه افتاد. هدف مبتکران این کارزار آن است که باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا را متقاعد سازند  پیش از پایان دوره ریاست جمهوری اش، ادوارد اسنودن را مورد عفو قانونی قرار دهد.

 

ادوارد اسنودن از کارکنان پیشین سازمان امنیت ملی آمریکا، ان اس ای، با افشای عملیات غیرقانونی  دولت آمریکا در زمینۀ  جاسوسی و استراق سمع گسترده در سراسر جهان، یکی از بزرگترین مدافعان حقیقت در دوران معاصر بشمار می رود. اقدام اسنودن، افشاگر این حقیقت تکان دهنده بود که مدعیان دفاع از حقوق بشر و دمکراسی، از طریق به راه اندازی جنگ، کوچکترین احترامی برای ابتدائی ترین حقوق انسان ها قائل نیستند. اسنودن نشان داد که تحت پوشش جنگ علیه تروریسم،  نه تنها حقوق میلیاردها انسان بی دفاع در کرۀ خاکی، بلکه حتی آزادی های فردی و اجتماعی رهبران کشورهای متحد آمریکا در این جنگ خانمان برانداز نیز، لگدمال می شوند.

 

نگاهی به پرونده ی آمریکا در برخورد با افرادی که پیش از این، اقدامات غیرقانونی  این کشور را افشاء کرده اند، اهمیت و ارزش اقدام بی باکانۀ اسنودن را دوچندان می کند. در این رابطه، تنها کافیست  اشاره کنیم به سرنوشت «چلسی منینگ» فردی که اسناد سری ی "سیا" را در اختیار «ویکی لیکس» قرار داد و به سی و پنج سال محکوم شد که اکنون دوران زندان خود را سپری می کند. در همین رابطه است که جولیان آسانژ، مدیر «ویکی لیکس» با همدستی دولت های سوئد، آمریکا و انگلیس، نیز چند سال است عملآ در سفارت اکوادور در لندن زندانی است. لازم به یادآوریست که اوباما در دوران ریاست جمهوری خود، بیش از هر رئیس جمهور دیگر آمریکا، به تعقیب خشن و مجازات افشاگران اقدامات غیرقانونی دولت، پرداخته است و در همین مسیر درصدد است که اسنودن را طبق قانون مبارزه با جاسوسی (اسپیوناژ اکت) به محاکمه قرار دهد. به عبارت دیگر ادوارد اسنودن علاوه بر خطر زندان، از امکان دفاع علنی و توضیح انگیزه های خود در برابر اذهان عمومی نیز محروم خواهد ماند.

 

سازمان ما به مثابه یک جریان مدافع آزادی های بدون قید و شرط سیاسی و همچنین با اعتقاد به اینکه نافرمانی های مدنی، بویژه در غیاب آزادی های سیاسی، از مهمترین ابزار تامین و تضمین آزادی و دمکراسی می باشد، قاطعانه از اقدام ادوارد اسنودن دفاع می کند. فراموش نکنیم مردم ایران در کشوری تحت حاکمیت استبداد سیاسی دینی زندگی می کنند که در تاریکخانه جنایتکارانه اش، اسرار زیادی نهفته است.  کافی بود انتشار یک فایل صوتی حسینعلی منتظری با "هیئت مرگ" گوشه ای از آن را در برابر افکار عمومی مردم قرار دهد.  اگر بسیاری از دیگر اسرار نظام اسلامی افشاء گردند، آن وقت مردم ایران و جهان از ابعاد جنایات انجام گرفته توسط رژیم اسلامی آگاه خواهند گشت. برای ما ایرانیان، دفاع از آزادی بیان و حمایت از افشاء اسرار دولتی در راستای احترام به  حرمت انسانی و دست یابی به حقیقت،  معنا و مفهوم بسیار گسترده ای دارد. از این رو بر این باوریم که ادوارد اسنودن با پاسخ گویی به وجدان انسانی خود و با اعتقاد راسخ به حق مردم در آگاهی از حقیقت، قانون رسمی حاکم بر کشور متبوعش را زیرپا گذاشت. ما از حق اسنودن برای بازگشت به کشورش بی آنکه مورد تعقیب ومجازات قانونی قرار گیرد، دفاع کرده همگان را به پشتیبانی از کارزار جهانی در دفاع از وی دعوت می نمائیم.

 

سرنگون باد رژیم جمهوری اسلامی

زنده باد آزادی، زنده باد سوسیالیسم

هیئت اجرائی سازمان کارگران انقلابی ایران (راه کارگر)

شنبه ۲۷ شهريور ۱۳۹۵ برابر با ۱۷ سپتامبر ۲۰۱۶

ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

أدرس کمپین دفاع از ادوارد اسنودن

https://www.pardonsnowden.org/

 

مطلب فوق را میتوانید مستقیم به یکی از شبکه های جتماعی زیر که عضوآنها هستید ارسال کنید:  

تمامی حقوق برای سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) محفوظ است. 2024 ©