Rahe Kargar
O.R.W.I
Organization of Revolutionary Workers of Iran (Rahe Kargar)
به سايت سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) خوش آمديد.
چهارشنبه ۵ اسفند ۱۳۸۸ برابر با  ۲۴ فوريه ۲۰۱۰
 
 برای انتشار مطالب در سايت با آدرس  orwi-info@rahekargar.net  و در موارد ديگر برای تماس با سازمان از;  public@rahekargar.net  استفاده کنید!
 
تاریخ انتشار :چهارشنبه ۵ اسفند ۱۳۸۸  برابر با ۲۴ فوريه ۲۰۱۰
ایران در آئینه آمار (11)

ایران در آئینه آمار (11)

تهیه و تنظیم از مریم اسکوئی

 

۲۵آبان:آمار وزارت کار در مورد درصد بيکاران استان خراسان شمالی دروغ است
خراساني‌ها در سر چهارراه‌های پايتخت کارگری ساده ساختمانی را قبول کرده‌اند.


ايلنا: دبير اجرايی خانه کارگر خراسان شمالی گفت: وزارت كار و امور اجتماعى درحالى نرخ بيكارى اين استان را به غلط 2/4 درصد اعلام مى كند كه بيکار اين استان در چهار راه‌های تهران به عنوان کارگر ساختمانی سرگردان هستند.
بابا نظرهدايتی در گفتگو با ايلنا، با اعلام اينکه وزارت کار طی آمار رسمی ميزان بيکاری خراسان شمالی را 2/4 درصد اعلام کرده است؛ گفت: از نظر وزارت کار خراسان شمالی از نظر پايين بودن درصد بيکاری رتبه اول را در کشور را دارد اما گويا آقايان نمي‌دانند که بيکاران استان برای تامين هزينه زندگی در تهران کارگر ساده ساختمان هستند.
وی با يادآوری اينکه خراسان شمالی انسان صنعتی نيست مي‌گويد: تعجب آور اين است که چگونه وزارت کار استانی که صنعتی و کشاورزی نيست و سرمايه‌گذاری در آن صورت نگرفته و نمي‌گيرد را موفق توصيف کرده است.
دبير اجرايی خانه کارگر خراسان شمالی مسوولان وزارت کار را مخطاب قرار داد و گفت: شما که ادعای بيکاری 4 درصدی در اين استان را داريد يک سری به چهار راه‌های تهران بزنيد مشاهده کنيم که خراساني‌ها در سر چهارراه‌های پايتخت کارگری ساده ساختمانی را قبول کرده‌اند.
وی با اعلام اينکه در سالهای اخير کارخانجات الياف و اسفنج شيروان و نيز شهر خراسان به تعطيل کشيده شده و کارگران اين واحدها به خيل بيکاران افزوده شده‌اند مي‌گويد: باور کنيد که بيکاری وجود دارد و با دستکاری آمارها نمي‌توانيد عمق فاجعه را مخفی کنيم.
وی از خيل فارغ التحصيلان بيکار در خراسان شمالی خبر مي‌دهد و مي‌گويد: هنگامی که در هر خانواده يک بيکار و در برخی موارد چندين نيروی آماده به کار اما بيکار وجود دارد چگونه ادعای بيکاری 4 درصدی از سوی وزارت کار مطرح مي‌شود.

۲۵آبان:نماينده مجلس: دولت با حذف يارانه ها 10 تا 20 هزار ميليارد درآمد خواهد داشت


ايلنا: موسی الرضا ثروتی با اشاره به موادی از لايحه هدفمند کردن يارانه‌ها که در صحن علنی مجلس به تصويب رسيده است‏، گفت: در صورت تاييد نهايی اين قانون از سوی شورای نگهبان، از اين پس قيمت کالاها از ارديبهشت ماه افزايش مي‌يابد. چرا که براساس اين قانون دولت بايد در فروردين ماه هر سال افزايش قيمت‌ها را به مجلس اعلام کند و پس از آن به اجرای لايحه هدفمند کردن يارانه‌ها در هر سال بپردازد.
اين عضو کميسيون برنامه و بودجه مجلس، در گفت‌وگو با خبرنگار ايلنا، درواکنش به سخنان احمدي‌نژاد که گفته بود “از سه ماه زودتر به اجرای لايحه هدفمند کردن يارانه‌ها خواهد پرداخت”، اظهار داشت: برای اين کار دولت نيازمند بودجه تنخواه خواهد بود که در ماده 14 لايحه هدفمند کردن يارانه‌ها پيش‌بينی شده است. البته در ماده 16 آمده است که دولت تنها در قالب رديف‌های درآمدی هزينه‌ای مي‌تواند به اجرای اين لايحه بپردازد.
وی بر اين اساس سخنان احمدي‌نژاد را به منظور رفع نگرانی و دغدغه عمومی در جامعه ارزيابی کرد و گفت: از آنجا که هدفمند کردن يارانه‌ها برای دولت 10 تا 20 هزار ميليارد درآمد خواهد داشت، دولت مي‌تواند با کنترل فضا به رفع دغدغه‌های عمومی بپردازد.
ثروتی در پاسخ به سوالی که به ميزان يارانه ارايه شده به هر خانوار اشاره داشت، گفت: مجلس اختيار تعيين ميزان يارانه‌ها را به دولت واگذار کرده است و حتی قيد 5 دهک را از لايحه هدفمند کردن يارانه‌ها حذف کرد تا بي‌انکه احساس تبعيض شود، به همه اقشار جامعه يارانه تعلق ‌گيرد.

 

 

 

۲۶آبان.تعطيلی کارخانه گوشت زياران بعد از واگذاری آن به بخش خصوصی و بيکاری 240 کارگر آن/تعطيلی فيبر بابلسر و اخراج و بازخريد تمام کارگران آن

ايلنا
تمامى 240 كارگر گوشت زياران بايد تسويه حساب كنند
بر اساس تصميم كه به تازگى در استاندارى قزوين اتخاذ شده است، تمامى 240 كار كه اين واحد توليد بايد در قالب تسويه حساب، معرفى بيمه بيكارى و يا بازنشستگى به همكارى خود با اين واحد توليدى پايان دهند.

وى افزود: به تازگى مالكيت اين كارخانه از بخش خصوصى سلب شده است اما چون سازمان خصوصي‌سازى به نمايندگى از دولت قادر به نگهدارى كارخانه نيست،‌ قرار است تمامى كارگران مرخص شوند.
وى با يادآورى اينكه بيش از 80 درصد كارگران اين كارخانه بيش از 20 سال سابقه دارند گفت: از اين پس كارگران بايد در كنار دريافت مستمرى بيمه بيكارى منتظر يافتن شغل جديد يا فدراسيون موعد بازنشستگى خود شوند.
وى تاكيد اين وضعيت در حالى است كه مديريت خصوصى برابر قانون متعهد شده بود حداقل تا 5 سال كارگران فعلى را حفظ كند.
در اطلاعيه مديريت به كارگران فيبر بابلسر ابلاغ شد:
بازخريدى يا اخراج، يكى را انتخاب كنيد
ايلنا: دبير اجرايى خانه‌كارگر مازندران از تعطيلى كارخانه فيبر بابلسر و بيكارى كارگران باقيمانده‌ آن خبر داد.
نصرالله دريابيگى در گفتگو با ايلنا، گفت: وى بابيان اينكه از در سه دهه گذشته سازمان تامين اجتماعى مالك اين كارخانه بوده است، گفت: طى پنج سال اخير سوء مديريت مالك باعث شد تا امروز اين كارخانه به جمع واحدهاى تعطيل شده بپيوندد.
به گفته دريابيگى مديريت طى اطلاعيه‌اى از 30 كارگر باقيمانده اين كارخانه خواسته است تا يا در ازاى سه ماه سنوات خود را بازخريد كنند و يا اخراج شوند.
اين فعال كارگرى با يادآورى اينكه تمامى كارگران داراى بيش از 20سال سابقه كار هستند؛ گفت: تعطيلى اين كارخانه در حالى است كه پيشتر اين واحد توليدى يكى از سودآورترين كارخانه هاى متعلق به سازمان تامين اجتماعى بوده است.

 

۲۵ آبان :لطفا جواب دهيد! بيكاري 72/17 درصد است

زمزمه‌هاي درگوشي دولتمردان بيكاري را به رنگ فاجعه امضا مي‌زند
لطفا جواب دهيد! بيكاري 72/17 درصد است

اشاره وزیر تعاون به تعداد بیکاران نشان از افزایش بیکاری در کشور دارد، به طوری که اگر 4 میلیون بیکار درکشور وجود داشته باشد نرخ بیکاری چیزی حدود72/17 درصد خواهد بود زیرا جمعیت فعال طبق آخرین آمار 6/22 میلیون نفر اعلام شد.


مسكن هم كه در دوره رونق خود، رشد 200 درصدي داشت و جامعه را به سر حد انفجار رسانده بود، به ركود كشيده شد تا متعاقب آن، 400 صنعت مرتبط را به ركود كشد و بيكاري را دامن زند.
واردات هم البته كم‌تاثير نبود. دولت نهم كه در روزهاي سخت قصد داشت بيكاري را به بهاي افزايش تورم كاهش دهد، با چنان تورمي روبرو شد كه ناچار شد براي تنظيم قيمت‌ها، آسان‌ترين راه‌ها را برگزيند و اين شد كه ركورد واردات هر سال شكسته شد، تا جايي كه واردات 56 ميليارد دلاري سال 87، به ركوردي در ميزان واردات كالا و خدمات تبديل شد كه انگار كسي جز خود دولتمردان نهمي و دهمي، قادر به شكستن آن نباشند. اين شد كه اين بار كاهش تورم به عنوان هدف انتخاب شد و مسئله بيكاري باز هم بغرنج‌تر شد.
بحران اقتصادي جهان و بحران صنعت و توليد در ايران ناشي از سوءمديريت‌هاي اين بخش هم مزيد بر علت شد تا فقط در سال پيش، 200 هزار نفر ديگر بيكار شوند و ابعاد مسأله بيكاري را چنان عمقي دهند كه بنا به اذعان نمايندگان مجلس، بيش از 80 درصد مراجعات مردمي به نمايندگان را، تقاضا براي شغل تشكيل دهد.
شايد مثمرثمرترين راه‌كار دولت نهم در حل بحران بيكاري، تغيير شاخص اشتغال بود كه البته نوعي پاك كردن صورت مسأله محسوب مي‌شد. اشتغال از دو روز در هفته به دو ساعت در هفته تقليل پيدا كرد تا بلكه بيكاري كه قصد داشت نرخ‌هاي بالاتر از 20 درصد را نيز طي كند، در همان مرز 10 تا 20درصد نگاه داشته شود. موسی‌الرضا ثروتی، نماینده بجنورد در اين زمينه با طرح اين پرسش كه این چه رسمی است که در این مملکت اگر یک فرد در یک هفته یک ساعت هم کار کند، شاغل محسوب می‌شود، مي‌گويد, اگر هر نفر در هفته یک ساعت هم کار داشته باشد شاغل محسوب می‌شود، آیا این شاغل بودن است؟ در آمار سرشماری سال 85 دیدیم می‌رفتند در خانه‌ها و دق‌الباب می‌کردند و می‌پرسیدند شما در هفته یک ساعت کار می‌کنید؟ آن فرد روستایی هم می‌گفت من هفته‌ای 100 ساعت کار می‌کنم، اما برای سرشماری باید به شهرها بیایید و ببینید که مردم هفته‌ای 44 ساعت کار می‌کنند، اما نمی‌توانند زندگی‌شان را تامین کنند، چرا؟ دلیل آن تنها این است که در چنین نرم‌افزاری که در غرب مورد استفاده قرار می‌گیرد یک ساعت ارزش افزوده کار برابر یک سال کار دامدار ما است. یک ساعت ارزش افزوده آنها با یک سال کار ما برابری می‌کند، اینها نکاتی است که باید به آن توجه کرد و دولت نهم توجه نکرد.
بازخواني پرونده‌هاي ديروز
اگر عمده مانور تبليغاتي دولتمردان نهم بر محور نرخ بيكاري حدودا 13 درصدي خاتمي، با شاخص اشتغال دو روز در هفته و تقليل اين نرخ به حدود 11 درصد با شاخص اشتغال دو ساعت در هفته كه البته اين بخش دوم اعلام نمي‌شد، بنا شده بود، آمارهاي امروز كه گاهي از زبان برخي دولتمردان عنوان مي‌شود، نشان مي‌دهد كه با همين شاخص نازل نيز بيكاري به مرز 6/17 درصد رسيده است.
نخستين اعتراف تلويحي به شكست سياست‌هاي دولت نهم را وزير كار دولت دهم اعلام كرد. شيخ‌الاسلام با اشاره به كاهش تعداد شاغلان، عملا نشان داد كه برنامه‌هاي دولت نهم در4سال گذشته، نه تنها تعداد شاغلان ايراني را افزايش نداده است، بلكه سبب ريزش تعدادي شغل نيز شده است. اين در حالي است كه دولت نهم و هزينه‌هاي جاري آن كه در بودجه‌هاي سنواتي هر سال اعلام مي‌شود، نشان مي‌دهد كه دولت و حقوق‌بگيران آن كوچك نشده‌اند، بلكه اكثر ريزش تعداد شاغلان، به بخش‌هايي چون بخش خصوصي و تعاوني بازمي‌گردد.
در برنامه اعلامي شيخ‌الاسلام براي تصدي وزارت كار عنوان شده بود كه طي 4 سال يعني از سال 1383 تا 1387 حدود 322 هزار شغل در كشور از بين رفته است و اين در حالي بود كه دولت مدعي بود فقط از راه بنگاه‌هاي زودبازده و حد فاصل سال‌هاي 1384 تا 1387، قريب 950 هزار شغل ايجاد كرده است.
تير خلاص وزير تعاون
با اين حال، اظهارات وزير تعاون دولت نهم و دهم، طعم تلخ‌تري براي مسوولان دولتي داشت. عباسي، وزير آرام تعاون اين بار آماري را اعلام كرد كه تمامي محاسبات و ارقام پيشتر اعلام شده را به هم مي‌ريخت. «با تمام تلاش‌هایی که توسط دولت‌ها در سال‌های اخیر صورت گرفته هنوز حدود 4 میلیون بیکار در کشور داریم.» عباسی که در همایش بنیادهای توسعه تعاون و کارآفرینی استان‌ها سخن می‌گفت، خاطرنشان کرد: «متاسفانه در شرایط فعلی کارکردن و ایجاد فعالیت‌های خصوصی در کشور ما مورد توجه نیست و این موضوعات به کاهش بهره‌وری دامن زده است. به لحاظ قانونی وزارت کار و امور اجتماعی می‌تواند برای اشتغال کشور ساختار ایجاد کند ولی تاکنون به این مساله پاسخ داده نشده است که اگر بانک‌ها تسهیلات نپردازند و اگر نتوانیم بین کارگر و کارفرما ارتباط برقرار کنیم، چه دستگاهی پاسخگو خواهد بود؟
اشاره وزیر تعاون به تعداد بیکاران نشان از افزایش بیکاری در کشور دارد، به طوری که اگر 4 میلیون بیکار در کشور وجود داشته باشد نرخ بیکاری چیزی حدود 72/17 درصد خواهد بود زیرا جمعیت فعال طبق آخرین آمار 6/22 میلیون نفر اعلام شده است.
افزايش نجومي مستمري‌بگيران بيمه بيكاري
اظهارات وزير تعاون، واكنش سريع مدد رئيس مركز آمار كشور را به همراه داشت. مدد مي‌دانست كه در اعلام رقم 4 ميليون بيكار در كشور، بيش از همه وي زير سوال رفته است چرا كه وي در 4 سال گذشته بارها از كاهش نرخ بيكاري در كشور خبر داده است و لذا آمار وزير كار مبني بر از بين رفتن مشاغل در كشور و نيز آمار وزير تعاون درباره وجود 4 ميليون بيكار در كشور، نشان مي‌دهد كه آمارهاي اعلامي مدد درست نبوده است، اما اظهارات اخير فلسفي، مديركل بيمه بيكاري وزارت كار درباره افزايش 15 درصدي تعداد مستمري‌بگيران بيمه بيكاري نيز نشان داد كه در آزمون راست‌آزمايي آماري، كفه ترازو به نفع وزير تعاون سنگين‌تر خواهد بود.
مديرکل بيمه بيکاري وزارت کار و امور اجتماعي تعداد افراد مستمري‌بگير بيمه بيکاري را در حال حاضر 157 هزار نفر اعلام کرد و گفت: اين تعداد نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود 15 درصد رشد يافته است. اين اظهارات در حالي است كه بايد توجه داشت با توجه به ضوابط پرداخت بيمه بيكاري، بخش اعظم كارگران قرارداد موقت پس از اخراج يا اتمام قرارداد قادر به بهره‌گيري از اين بيمه نيستند و لذا در آمار فوق محسوب نمي‌شوند.
بيكاري در صدر آسيب‌هاي اجتماعي
به گفته عضو هيات علمي دانشگاه پيام نور سبد فقر، سبد خريد 40درصد جامعه شهري است و بيش از 90درصد اين افراد جزو شاغلان هستند.

۲۴ آبان : مردم سیستان وبلوچستان در آموزش هم فقیرند

می مکران : دولت ادعا می کند همه مدارس کپری برچیده شده است . بر اساس نتایج بررسی‌های دفتر آمار وزارت آموزش و پرورش استان سیستان و بلوچستان ـ فقیرترین استان از نظر آموزشی ـ کمترین میزان قبولی افراد شاغل به تحصیل را به خود اختصاص داده است.طبق آمار رسمی منتشر شده از سوی وزارت آموزش و پرورش، در سال تحصیلی 86-87، 77 هزار و 666 دانش آموز سیستانی تجدید و مردود شده اند که این بیشترین میزان افت تحصیلی در سایر استانهای کشور است. استان سیستان و بلوچستان یکی از مناطق محروم کشور از لحاظ آموزشی است که این موضوع بارها از سوی مسئولان نهضت سوادآموزی گوشزد شده اما دولتمردان و مدیران آموزش و پرورش ونمایندگان مجلس به این موضوع توجهی نداشته و برنامه درستی برای ریشه کن کردن بی سوادی در این استان نداشته اند. بر اساس آمار موجود، 43 هزار و 912 دانش آموز سیستان و بلوچستانی در سال تحصیلی گذشته در امتحانات خردادماه تجدید شده اند که بیش از 30 هزار و 800 مورد برای دوره راهنمایی بوده است. همچنین طی این مدت، 33 هزار و 754 دانش آموز در این شهر در پایه تحصیلی خود مردود و مجبور به تکرار پایه تحصیلی شده اند که 23 هزار و 204 مورد برای دوره راهنمایی بوده اند. پیش از این نیز معاون آموزشی سازمان نهضت سواد آموزی، استان سیستان و بلوچستان را بدترین نماد آموزشی در کشور معرفی کرده و گفته بود: طبق سرشماری به عمل آمده 32 درصد جمعیت این استان بی سواد هستند. منبع: مهر

۲۴ ابان : شركت هواپيمايي ساها 240 نفر از كارگران رسمي و قراردادي خود را اخراج كرد

كارگران شركت هواپيمايي ساها كه در رسته هاي مختلفي از جمله اداري, تعمير و نگهداري, نقاشي , خدماتي و غيره كارميكردند و بيش از 15 سال سابقه خدمت داشتند به دليل واگذاري قسمتهاي اداري و تعمير و نگهداري و خدماتي به بخش خصوصي و پيمانكار از كار اخراج شدند.
ادامه كار اين كارگران منوط به تسويه حساب با هواپيمايي ساها و امضاء قرارداد جديد و سفيد امضاء به مدت 91 روز مي باشد كه مورد قبول كارگران قرار نگرفته است .
كارگران كه سابقه كارشان بيشتر از 15 سال بود براي دفاع از حقوق از دست رفته خود راهي جز شكايت به وزارت كار نداشتند , به همين دليل 240 نفر كارگر اخراجي شركت هواپيمايي ساها به اداره كار غرب مراجعه و شكايت خودشان را تسليم اين اداره كردند .”

 

 

24آبان: واردات بی رويه توليد داخلی زيتون و صنايع مربوط به آن را فلج کرده است.

رشت - خبرگزاری مهر:


بزرگترين مرکز تحقيقات زيتون کشور بعد از زلزله سال 69 در رودبار برچيده شد

همچنين زمانی بزرگترين مرکز تحقيقات زيتون کشور در شهرستان رودبار مستقر بود که بعد از زلزله سال 69 اين مرکز جمع آوری شد و طبيعی است که هنگامی که يک مرکز تحقيقاتی پشتوانه تصميم سازي، سياست گذاري، اصلاح و توسعه گسترش محصولی است، برچيده می شود يقينا کارهای زيربنايی هم زمين خواهد ماند.
وی همچنين به مسئله بورس زيتون اشاره کرد و اظهار داشت: بازار بورس زيتون بايد در شهرستان رودبار که قطب توليد زيتون کشور است، مستقر شود.
وی خاطرنشان کرد: سال گذشته چهار هزار تن زيتون در شهرستان رودبار توليد شد و امسال اين ميزان توليد به 14 هزار تن يعنی 10 هزار تن بيشتر از سال گذشته رسيده است در حاليکه زيتون يونان، ترکيه و سوريه، بی رويه وارد کشور می شود.
نماينده مردم رودبار در مجلس هشتم نيز به واردات بی رويه زيتون اشاره کرد و گفت: اين مسئله در مجلس بارها به صورت کتبی و شفاهی به وزير بازرگانی تذکر داده شده است.
صمد مرعشی با اعلام اينکه سرانه مصرف زيتون در جهان 250 گرم و در ايران 450 گرم است، افزود: ميزان توليد زيتون در کشور کاملا پاسخگوی نياز مصرف داخل است.
وی همچنين ادامه داد: در اين شهرستان سالانه سه ميليون نهال زيتون توليد و در سطح کشور توزيع می شود از سويی قدمت زيتون در رودبار سه هزار و 200 سال است و شش هزار و 400 هکتار هم سطح زير کشت دارد.
نماينده رودبار با اشاره به اينکه در بحث واردات اشکالی که به وزارت بازرگانی گرفته می شود عدم مديريت در اين امر است، گفت: در حال حاضر نگرانی ما در مورد زيتون اين است که فضايی در کشور ايجاد شود که سرنوشت اين محصول استراتژيک که سه هزار و 200 سال در شهرستان رودبار قدمت دارد، سرنوشتی همچون چای و برنج پيدا کند.
وی افزود: شهرستان رودبار سالانه سه ميليون نهال را در اختيار ساير استانها قرار می دهد و توان اين را دارد که مصرف کشور را پوشش دهد، ديگر چه ضرورتی دارد که واردات زيتون داشته باشد.
زيتون درختچه ای است به ارتفاع تقريبا سه متر ولی هنگاميکه در شرايط مساعد پرورش می يابد ارتفاع آن حدود 12 متر و قطر تنه اش به سه متر می رسد.

۲۴آبان: 70 درصد شركت ملى حفارى ايران به مزايده گذاشته مي‌شود


ايلنا: هيات عالى واگذارى آخرين وضعيت قيمت پايه و شرايط واگذاری برخى شرکت‌ها را مشخص كرد.
به گزارش ايلنا به نقل از روابط عمومى وزارت امور اقتصادى و دارايي، در نشست هيأت واگذاری كه با حضور وزراى امور اقتصادی و دارايي، وزير دادگستري، رئيس کل بانک مرکزي، رئيس کل سازمان خصوصي‌سازی و نمايندگانى از وزارت بازرگاني، بانک‌ها و بيمه‌ها در وزارت امور اقتصادی و دارايی برگزار شد، قيمت پايه و شرايط واگذاری 48درصد سهام شرکت آب و برق کيش جهت واگذاری از طريق مزايده تصويب شد.
براساس اين گزارش طرح موضوع چگونگی واگذاری شرکت‌های بهره‌برداری از شبکه‌های آبرسانی و زهکشی از شرکت‌های زيرمجموعه وزارت نيرو نيز بررسی شد.
همچنين 30 درصد از سهام شرکت ملی حفاری ايران در طرح توزيع سهام عدالت مورد تصويب قرار گرفت و شرکت ملی نفت ايران طی نامه‌ای پيشنهاد واگذاری سهام باقی مانده (به ميزان 70 درصد) شرکت ملی حفاری ايران به شرکت‌های تعاونی سهام عام متخصصين از طريق مذاکره را مطرح كرده است.
اين هيأت در اين دستورالعمل تصريح کرد: پيشنهاد عضويت بانک مرکزی در جلسه هيأت واگذاری به منظور استيفاء حقوق سيستم بانکی مطرح شده است و مقرر شد پيشنهاد حضور نماينده بانک به عنوان عضو غيررسمی در دستور هيأت واگذاری قرار گيرد.
در بخش ديگر اين دستورالعمل، تصويب قيمت پايه و شرايط واگذاری 48 درصد سهام شرکت روی مهدی آباد و 10 درصد سهام شرکت آهن و فولاد غدير ايرانيان جهت واگذاری از طريق مزايده و 58/1درصد سهام شرکت گل گهر، 5/1درصد سهام شرکت چادرملو، 38 درصد سهام شرکت ايران خودرو، 79/37درصد سهام شرکت سايپا و 77/37درصد سهام شرکت سرمايه گذاری رنا جهت واگذاری از طريق بورس مورد بررسی قرار گرفت.
قيمت سهام شرکت های واگذارشده بابت رد ديون شامل شرکت های ماشين سازی اراک، روغن نباتی شيراز، کانال و قطعات پيش ساخته گيلان بهره‌برداری از شبکه های آبياری و زهکشی زرينه رود و سد کرج و واگذاری 10درصد سهام شرکت حفاری شمال بابت رد ديون به شرکت ساتا، 2 درصد بانک تجارت و 86/16درصد قند شازند مورد تصويب قرار گرفت.

۲۳آبان:مخدر صنعتي،تنها ,صنعت ملی, که در ايران رشد ميکند:بی نيازی از توليد در افغانستان،بيش از 1200000 معتاد خطرزا، کاهش سن اعتياد از33/8 به 33/6


ايلنا: مديركل مركز اعتياد با بيان اينكه مصرف مواد مخدر در كشور داراى پتانسيل رشد است،‏ گفت: مخدر صنعتى در حال توليد در كشور است و مي‌تواند سياست‌هاى مرتبط با مواد مخدر در افغانستان را هم دور بزند.
به گزارش خبرنگار ايلنا،‏ مصطفى رزاقى در نشست تخصصى پژوهش در ستاد مبارزه با مواد مخدر‏، اظهار كرد: اقداماتى مبنى بر زندانى كردن معتادان نه‌تنها بازدارندگى نداشته‌ بلكه هزينه‌هاى سنگين اقتصادى و اجتماعي‌اش هم خيلى سنگين بوده است.

پورسيد با بيان اينكه حدود يك ميليون دويست تا يك ميليون سيصدهزار معتاد پرخطر در كشور داريم، گفت: ميانگين سن معتادان بين 25 تا 35 سال است و متوسط سن از 33/8 به 33/6 كاهش يافته است.
معاون پژوهشى وزارت بهداشت تصريح كرد: ميانگين درآمد معتادان در كشور 360 هزار تومان و ميانگين هزينه مصرفشان 183 هزار تومان است و بيش از 50 درصد جرايم ارتكابى در كشور به‌نوعى با مواد مخدر در ارتباط است.
وى افزود: سياست‌هاى تقنينى در كشور ما كارآمدى لازم را ندارد و مجلى در اين رابطه كوتاهى كرده است. در راستاى سياست‌هاى كلى مبارزه با مواد مخدر تاكنون هيچ بررسى براى انطباق قوانين انچام نشده و اين موضوع چندان جدى گرفته نشده است.




 

مطلب فوق را میتوانید مستقیم به یکی از شبکه های جتماعی زیر که عضوآنها هستید ارسال کنید:  

تمامی حقوق برای سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) محفوظ است. 2024 ©