Rahe Kargar
O.R.W.I
Organization of Revolutionary Workers of Iran (Rahe Kargar)
به سايت سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) خوش آمديد.
سه-شنبه ۷ آذر ۱۳۹۶ برابر با  ۲۸ نوامبر ۲۰۱۷
 
 برای انتشار مطالب در سايت با آدرس  orwi-info@rahekargar.net  و در موارد ديگر برای تماس با سازمان از;  public@rahekargar.net  استفاده کنید!
 
تاریخ انتشار :سه-شنبه ۷ آذر ۱۳۹۶  برابر با ۲۸ نوامبر ۲۰۱۷
Konversation geöffnet

 

ایران در آئینه آمار(۲۳۸)

سه-شنبه ۷ آذر ۱۳۹۶ برابر با ۲۸ نوامبر ۲۰۱۷

تهيه و تنظيم از مريم اسکوئیتهيه و تنظيم از مريم اسکوئی

 

موضوع آمارهای نقل شده در این بخش:

 

تجارت خارجی ۶۱ میلیارد دلاری ایران در ۸ ماه

 

اوضاع نگران کننده ۷۰۰ مدرسه فرسوده در تهران

 

۲۹درصد جوانان ۲۴-۱۵ ساله در استان ها بیکار هستند

 

محصول فقر و بیکاری،۷۴ هزاردانش آموز امسال از تحصیل باز مانده اند

 

وجود ۳ میلیون حاشیه نشین در استان تهران ،۷ میلیون جوان بیکار در کشور

 

رئیس مرکز آمار ایران: بیش از سه میلیون نفر در ایران به طور مطلق بیکار هستند

 

افزایش ۵۰ درصدی دستفروشی در تهران

فحاشی و ارتشاء دلیل اخراج ۴۰ درصد شهربان‌های شهرداری

آمار تلفات جادهای در جهان، در ایران روزانه ۴۳ نفر

 

مرگ سالانه ۲۳۰ یزدی بر اثر آلودگی هوا

 

۲۰‌هزار کارتن‌خواب در تهران

 

۶ آذر : تجارت خارجی ۶۱ میلیارد دلاری ایران در ۸ ماه

 

تجارت صادرات واردات

 

مجموع تجارت خارجی ایران در ۸ ماهه امسال با ۸ درصد رشد نسبت به مدت مشابه سال قبل به ۶۰ میلیارد و ۹۰۷ میلیون دلار رسید.

 

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از روابط عمومی گمرک ایران، بر این اساس حجم تجارت خارجی ایران در سال‌جاری تا ابتدای آذر ماه نسبت به مدت مشابه سال قبل ۸ درصد بزرگ‌تر شده است. همچنین در  ۸ ماهه اول سال‌جاری تشریفات گمرکی ۱۰۲ میلیون و ۳۸۱ هزار تن کالا در گمرکات کشور تماماً به صورت الکترونیکی و با کنترل کامل به روش هوشمند انجام شده که از این مقدار ۲۳ میلیون و ۵۶۹ هزار تن سهم واردات و ۷۸ میلیون و ۸۱۲ هزار تن سهم کالاهای صادراتی غیرنفتی بود.

 

مجموع ارزش صادرات و واردات ایران در مدت یادشده به ۶۰ میلیارد و ۹۰۷ میلیون دلار رسید که این رقم ۸ درصد بیشتر از مدت مشابه سال ۱۳۹۵ است. مجموع تجارت خارجی ایران در ۸ماهه سال گذشته ۵۶ میلیارد و ۴۲۱میلیون دلار بود.

 

این گزارش می‌افزاید؛ در هشت ماهه اول سال‌جاری به میزان ۳۲ میلیارد و ۴۱۹ میلیون دلار انواع کالا وارد کشور شد که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۱۷ و ۵۲ صدم درصد افزایش نشان می‌دهد. این رقم در ماه گذشته ۱۴ و  ۸۹ صدم درصد بود.

 

عمده‌ترین دلایل افزایش واردات به کالاهای اساسی ، قطعات منفصله خودرو ، خودرو و کالاهای سرمایه‌ای مربوط می‌شود. همچنین در مدت یادشده متوسط قیمت کالاهای وارداتی کشورمان به ازای هر تن به یک هزار و ۳۶۱ دلار افزایش یافت که در مقایسه با پارسال ۶ و ۸۰ صدم درصد افزایش داشته است.

 

مجموع صادرات غیرنفتی ایران در ۸ ماهه سال‌جاری به ۲۸ میلیارد و ۴۸۸ میلیون دلار رسید که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل به میزان یک و ۲۱ صدم درصد کاهش داشته است.  این رقم در ماه گذشته ۲ و ۱۷ صدم درصد بود. همچنین متوسط قیمت هر تن کالای صادراتی نیز در مدت یادشده به ۳۶۳ دلار رسید که ۸ و ۴ صدم درصد افزایش داشت.

 

در مجموع صادرات کالاهای ایرانی به چین در هشت ماهه نخست امسال نسبت به سال گذشته ۱۳ و ۵۱ درصد افزایش یافته است. در بازار عراق هم عملکرد بهتری داشتیم و رشد ۶ و ۵۱ صدم درصدی ثبت شد. صادرات غیرنفتی ایران به کره جنوبی و افغانستان به ترتیب با افزایش ۲۸ و ۱۲ صدم درصدی و ۱۲ و ۱۱ صدم درصدی همراه شد و تنها شاهد افت ۱۸ و ۷۰ صدم درصدی صادرات کشورمان به امارات متحده عربی بوده‌ایم.

 

عمده‌ترین کالاهای صادراتی

 

 اقلام عمده صادراتی کشورمان در مدت یادشده به ترتیب شامل میعانات گازی به ارزش ۴ میلیارد و ۵۸۶ میلیون دلار، پروپان مایع شده به ارزش ۸۹۷ میلیون دلار، سایر روغن‌های سبک و فرآورده‌ها به جز بنزین با ۷۶۴ میلیون دلار ، متانول با ۷۵۲ میلیون دلار و پلی‌اتیلن گرید فیلم با ۷۵۰ میلیون دلار بوده است.

 

اقلام عمده وارداتی

 

 اقلام عمده وارداتی در هشت ماهه سال‌جاری نیز به ترتیب شامل برنج یک میلیارد و ۶ میلیون دلار، ذرت دامی به ارزش ۹۸۰ میلیون دلار، قطعات منفصله جهت تولید خودروی سواری با ۹۷۲ میلیون دلار، لوبیای سویا با ۶۶۹میلیون دلار و وسایل نقلیه موتوری با حجم سیلندر ۱۵۰۰ تا ۲۰۰۰ سی سی به ارزش ۶۴۳ میلیون دلار بوده است.

 

واردات برنج در این مدت با مجوز تعاونی های مرزنشین صورت گرفته است .

 

عمده‌ترین خریداران کالاهای ایرانی

 

 عمده‌ترین خریداران کالاهای ایرانی در هشت ماهه سال‌جاری به ترتیب شامل چین به ارزش ۵ میلیارد و ۷۴۸میلیون دلار، عراق با ۴ میلیارد و ۳۵۱ میلیون دلار، امارات متحده عربی با ۳ میلیارد و  ۸۹۳ میلیون دلار، جمهوری کره با ۲ میلیارد و ۷۴۷ میلیون دلار و افغانستان با یک میلیارد و ۸۴۹ میلیون دلار بوده است.

 

کشورهای عمده صادرکننده کالا به ایران

 

 کشورهای عمده صادرکننده کالا به ایران در مدت یادشده به ترتیب شامل کشورهای چین با ۷ میلیارد و ۹۵۱ میلیون دلار، امارات متحده عربی با ۵ میلیارد و ۷۴۹ میلیون دلار، ترکیه با ۲ میلیارد و ۲۲۱ میلیون دلار، جمهوری کره با یک میلیارد و ۸۴۴ میلیون دلار و آلمان با یک میلیارد و ۷۹۲ میلیون دلار بوده است.

 

 در حال حاضر تمامی کالاهای وارداتی به گمرکات سراسر کشور به کمک سامانه جامع گمرکی و پنجره واحد تجارت فرامرزی رصد می شود و کنترل ۱۰۰ درصدی کالاهای وارداتی با استفاده از فن آوری اطلاعات به صورت هوشمند صورت می گیرد و جزیی ترین اطلاعات این کالاها در سامانه های گمرک قابل دسترسی بوده و امکان جستجوی هوشمند هر کالا با ۴۰ آیتم در سامانه جامع گمرکی فراهم شده است.

 

۵ آذر : اوضاع نگران کننده ۷۰۰ مدرسه فرسوده در تهران

 

مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران با اشاره به فرسوده بودن بیش از ۷۰۰ مدرسه در شهر تهران اظهارکرد: مدارسی که در بافت فرسوده واقع شده اند حتی توان مقابله با طوفان را نیز نداشته و مشخص نیست که اگر زلزله‌ای در شهر تهران رخ دهد، چه بر سر این مدارس خواهد آمد.

 

عباسعلی باقری گفت: سال ۹۴ و در طوفان شدیدی که در سطح شهر تهران رخ داد، شاهد بودیم که دیوار برخی از مدارس پایتخت ریزش کرد و شیروانی تعدادی از مدارس به طور کامل کنده شد.

 

وی افزود: اکنون نیز تعداد قابل توجهی مدرسه در شهر تهران وجود دارد که نا ایمن بوده و حتی خطراتی را برای دانش آموزان به همراه دارند.

 

وی مقاوم سازی فضا‌های آموزشی در شهر تهران را یک الزام دانست و تاکید کرد: بدون شک مقاوم سازی فضا‌های آموزشی شهر تهران الزامی است و در این راستا انتظار داریم شهرداری تهران نیز همکاری لازم را با وزارت آموزش و پرورش داشته باشد.

 

۳ آذر : ۲۹درصد جوانان ۲۴-۱۵ ساله در استان ها بیکار هستند

 

کاهش نرخ بیکاری

 

طبق آخرین گزارش آماری از سوی مرکز آمار ایران جزئیات نرخ بیکاری جمعیت ۲۴-۱۵ ساله و نرخ مشارکت جمعیت ۲۴-۱۵ ساله اعلام شد.

 

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، طبق آخرین گزارش های مرکز آمار ایران نرخ بیکاری جمعیت ۲۴-۱۵ ساله در استان ها نشان می دهد که در سال ۹۵ حدود ۲/۲۹ درصد از جمعیت فعال۲۴-۱۵ ساله در استان ها بیکار بوده اند.

 

این نرخ برای مردان و زنان به ترتیب ۴/۲۵ درصد و ۲/۴۴ درصد بوده است. همچنین این نسبت در نقاط شهری ۳/۳۲ درصد و در نقاط روستایی ۵/۲۲ درصد بوده است. بین استان های کشوری، استان چهارمحل و بختیاری با ۳/۴۱ درصد و استان زنجان با ۲/۲۲ درصد به ترتیب بالاترین و پایین ترین نرخ بکیکاری در جمعیت ۱۵-۲۴ ساله را داشته اند. بالاترین و پایین ترین این نرخ در نقاط شهری استان ها به ترتیب مربوط به استان ایلام با ۰/۴۸ درصد و استان یزد با ۹/۲۴ درصد بوده است. در نقاط روستایی بالاترین و پایین ترین نرخ بیکاری در این جمعیت به ترتیب مربوط به استان های چهارمحال و بختیاری با ۹/۳۹ درصد و استان زنجان با ۸/۱۰درصد بوده است.

 

*نرخ مشارکت جمعیت ۱۵-۲۴ ساله در استان ها

 

همچنین در سال ۹۵ نرخ مشارکت اقتصادی جمعیت۲۴-۱۵ ساله در کشور، نقاط شهری و روستایی به ترتیب ۶/۲۶ درصد و ۶/۲۴ درصد و ۰/۳۲ درصد بوده است.

 

در میان استان های کشور استان های خراسان رضوی و کردستان به ترتیب با ۱/۳۲ درصد و ۱/۳۰ درصد بالاترین وا ستان های ایلام و لرستان به ترتیب با ۴/۱۶ درصد و ۱/۲۰ درصد پایین ترین نرخ مشارکت را به خود اختصاص داده اند.

 

۳ آذر : محصول فقر و بیکاری،۷۴ هزاردانش آموز امسال از تحصیل باز مانده اند

 

یک فعال کارگری معتقد است آمارهایی که در مورد نرخ بازماندگی از تحصیل منتشر می‌شود، یک شاخص اصلی برای نشان‌دادن سطح بالای بیکاری در جامعه است.

 

ناصر آقاجری (فعال کارگری) در گفتگو با خبرنگار ایلنا اظهار داشت:  چند روز پیش از این، خبر کانال ۵ تلویزیون یا کانال تهران، از قول وزیر آموزش و پرورش اعلام کرد: ۷۴ هزاردانش آموز امسال از تحصیل باز مانده اند؛ آن سوی چهره این خبر، ابعاد بی‌شمار بیکاری در میان کارگران ایران است، که قادر نیستند هزینه زندگی خانواده‌شان را تامین کنند؛  تا چه رسد به تامین هزینه های تحصیلی کودکان‌شان.

 

وی ادامه داد: یکی دیگر از علل ناتوانی کارگران و زحمت کشان شهر و روستا، روند  خصوصی سازی‌های دولت است که بر خلاف اصول قانون اساسی همه ارکان جامعه را در بر گرفته است.

 

آقاجری تاکید کرد: با خصوصی سازی آموزش و پرورش  دارند به فاجعه بیسوادی در کشور دامن می‌زنند و خود را به فراموشی زده‌اند. گویا از یاد برده‌اند که قانون اساسی دولت راموظف کرده است آموزش و پرورش رایگان را در ایران کاربردی کند.

 

این فعال کارگری افزود: با توجه به آمار کودکان خیابانی که برای امرار معاش خانواده‌هایشان روانه خیابان های شهر‌ها شده اند. این اظهار نظر جناب وزیر از فاجعه ای  خبر می دهد که چندی پیش مشاور ارشد رییس جمهور هم به آن، به صورت گنگ و مبهمی اشاره نمودند.

 

۳۰ آبان : وجود ۳ میلیون حاشیه نشین در استان تهران ،۷ میلیون جوان بیکار در کشور

 

به گزارش خبرنگار مهر، محسن علیجانی پیش از ظهر سه شنبه در پنجمین شورای اداری شهرستان قرچک با تاکید بر این که پیشرفت علم و فن آوری باید درون زا و وابسته به توان داخلی باشد، گفت: باید با بهره گیری از توان بخش خصوصی در زمینه اشتغال زایی کار کنیم و در این زمینه شهرستان ها نقش موثری دارند.

 

وی به وجود ۷ میلیون جوان بیکار در کشور اشاره کرد و افزود: باید با برداشتن موانع موجود در اشتغال زایی راه را برای جوانان باز کنیم.

 

دبیر مجمع نمایندگان استان تهران به وجود ۳ میلیون نفر حاشیه نشین در استان تهران اشاره کرد و گفت: باید با تلاش همه دستگاه ها و نهادهای مسئول و با تخصیص اعتبار کافی در زمینه حل معضل حاشیه نشینی گام برداریم.

 

وی با انتقاد از وجود بیمارستان قدرتمند تامین اجتماعی در شمال تهران گفت: باید یک بیمارستان مانند بیمارستان «میلاد» در جنوب تهران راه اندازی شود، این منطقی نیست که حق بیمه را مردم جنوب تهران پرداخت کرده و بیمارستان در شمال تهران مستقر باشد.

 

۲۹ آبان : رئیس مرکز آمار ایران: بیش از سه میلیون نفر در ایران به طور مطلق بیکار هستند

 

 بی بی سی.امیدعلی پارسا، رئیس مرکز آمار ایران نرخ بیکاری مطلق در کشور را ۱۱.۸ درصد دانست و گفت: “به طور متوسط سه میلیون و ۱۵۶ هزار نفر از جمعیت کشور به طور مطلق بیکار هستند.”

 

به گزارش مهر، آقای پارسا افزود: “جمعیت کشور به دو گروه فعال و غیرفعال تقسیم می شوند. جمعیت فعال به دنبال اشتغال و یا مشغول به کار هستند، جمعیت غیر فعال نیز به جمعیتی گفته می شود که دنبال کار نیستند.”

 

۲۹ آبان : افزایش ۵۰ درصدی دستفروشی در تهران / فحاشی و ارتشاء دلیل اخراج ۴۰ درصد شهربان‌های شهرداری

 

سلامت نیوز: مدیرعامل شرکت شهربان شهرداری تهران با اشاره به اینکه جمعیت دستفروشان در روزهای پایانی تابستان و زمستان به ۳۰ هزار نفر می‌رسد، گفت: ساماندهی این تعداد دستفروش در پایتخت “تابوشکنی در تاریخ بلدیه” محسوب می‌شود.

 

وی با بیان اینکه در حوزه ساماندهی دستفروشان خلاء قانونی وجود دارد، افزود: طبق آمار، جمعیت دست فروشان در ۵ محور تهران به نسبت سال ۹۴ ، ۵۰ درصد افزایش داشته است.

 

مدیرعامل شرکت شهربان شهرداری تهران با اشاره به اینکه از سال ۹۴ تاکنون ۶۰ درصد دستفروشان تهران ساماندهی شده اند، خاطرنشان کرد: بیشترین اهتمام شهرداری تهران بر رفع موانع شهری است و برای حفظ کرامت شهر و شهروندان در صورت امکان، موضوع جمع آوری دستفروشان مطرح نیست و بیشتر رفع سد معبر و ساماندهی در این حوزه مورد تاکید است.

 

مدیرعامل شرکت شهربان شهرداری تهران با اشاره به عملکرد این شرکت در حوزه ساماندهی دستفروشان تهران، گفت: اولین فاز ساماندهی در اسفند سال ۹۴ صورت گرفت و از بین ۱۳۰۰ دستفروش معابر خیابان ۱۵ خرداد، ۳۰۰ نفر در خیابان باب همایون ساماندهی شدند.

 

وی ادامه داد: در اسفند ۹۵ نیز ۲۰ نقطه پرتردد شهری که توسط دستفروشان اشغال شده بود، شناسایی و در محلی نزدیک فعالیت خودشان ساماندهی شدند تا ضمن جلوگیری از سد معبر بتوانند از این راه امرار معاش کنند. همچنین در نقاطی که فضای خالی برای ساماندهی این افراد وجود نداشت، ساعات مشخصی برای فعالیت آن ها در نظر گرفته شد تا ضمن جلوگیری از ازدحام در معابر به فعالیت خود ادامه دهند.

 

چیذری با بیان اینکه شهرداری در حوزه ساماندهی دستفروشان وظیفه ای فراسازمانی و اجتماعی دارد، خاطرنشان کرد: در شهریور امسال بزرگترین حرکت در ساماندهی دستفروشان صورت گرفت که براساس آن ۳۰ هزار دستفروش در ۱۵ روز پایانی تابستان در ۲۰ نقطه شهر ساماندهی شدند که به عنوان “تابو شکنی در تاریخ بلدیه” محسوب می شود.

 

کاهش ۴۰ درصدی نارضایتی مردم از شهربانان

 

به گفته مدیرعامل شرکت شهربان شهرداری تهران نیروهای شهربان به صورت مستمر کلاس های آموزش های رفتار، اخلاق و قانون را می گذرانند، تصریح کرد: معتقدیم نیروهایی که در این سمت فعالیت می کنند باید از هر حیث مورد اعتماد وتایید باشند.

 

وی ادامه داد: براساس اعلام سامانه های ۱۸۸۸ و ۱۳۷ حدود نارضایتی مردم از عوامل سد معبر تا قبل از سال ۹۴، ۶۰ درصد بوده که این میزان در سال جاری به ۲۰ درصد کاهش یافته است که درنظر داریم این میزان را به زیر ۱۰ درصد کاهش دهیم.

 

۲۹ آبان : آمار تلفات جادهای در جهان، در ایران روزانه ۴۳ نفر

 

پایان سال ۹۵، چهار میلیون و ۵۹۱ هزار و ۳۰۷ نفر بر اثر حوادث رانندگی مجروح، مصدوم و معلول شده اند.۱۶هزار نفر جان خود را در این حوادث از دست داده اند.

 

به گزارش عصرایران به نقل از یورونیوز، اساس گزارش سازمان جهانی بهداشت، سالیانه بیش از ۲۵ میلیون نفر در تصادفات رانندگی در سراسر جهان جان خود را از دست می دهند. تصادفات جاده ای نهمین عامل مرگ و میر در جهان محسوب می شود. این گزارش می افزاید که بیشترین مرگ و میر ناشی از تصادفات در کشورهای کم درآمد صورت می گیرد.

 

در ایران حوادث رانندگی پس از آلودگی هوا بیشترین قربانیان را می گیرد. تنها در چند روز اول تعطیلات نوروزی امسال، ۱۴۵ نفر در جاده های ایران کشته و ۲۹۵۰ نفر مجروح شدند.

 

فرمانده پلیس راهور ناجا، در مهرماه امسال در همایش یادبود قربانین حوادث رانندگی، از کشته شدن روزانه ۴۳ نفر در تصادفات جاده ای در ایران خبر داد.

 

هر ۷۱ دقیقه یک نفر در جاده‌های ایران کشته می‌شود

 

تقی مهری در این همایش گفت: «پایان سال ۹۵، چهار میلیون و ۵۹۱ هزار و ۳۰۷ نفر بر اثر حوادث رانندگی مجروح، مصدوم و معلول شده اند.» وی افزود که در همین بازه زمانی، ۱۶هزار نفر جان خود را در این حوادث از دست داده اند.

 

تحلیل مقایسه ای آمار تصادفات در شش ماهه نخست سال ۱۳۹۶ که در وبسایت ‌ایمنی راه و حمل و نقل منتشر شده نشان می دهد که استان خراسان شمالی و پس از آن کرمان و استان گلستان بیشترین افزایش تلفات حوادث جاده ای را در شش ماهه اول امسال داشته اند و استان البرز با ۳۲ درصد کاهش در کنار استان های قم، اردبیل، خوزستان و چهارمحال و بختیاری با ۲۰ درصد کاهش تلفات جاده ای، بهترین بهبود را در ایمنی جاده های ایجاد کردند.

 

۲۱  آبان : مرگ سالانه ۲۳۰ یزدی بر اثر آلودگی هوا

 

خشکسالی، ریزگردها و صنایع آلاینده؛ سه چالش بزرگ استان یزد/ مرگ سالانه 230 یزدی بر اثر آلودگی هوا

 

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یزد از مرگ سالانه ۲۳۰ یزدی بر اثر آلودگی هوا در این استان خبرداد.

 

به گزارش ایلنا، «محمدحسن لطفی» در نشست کارگروه تدوین سند جامع سلامت استان افزود: یزد در شیوع دیابت، اختلالات چربی خون و فشار خون به ترتیب در رتبه‌های پنجم،هفدهم و نهم کشور قرار دارد.

 

وی خاطرنشان کرد: همچنین در زمینه شیوع انواع سرطان در بین مردان در رتبه سوم و در مصرف دخانیات، فست فودها، نمک و چاقی به ترتیب در جایگاه دوازدهم، ششم، سیزدهم و چهاردهم کشوری هستیم از این رو باید سطح سواد سلامت مردم استان افزایش یابد .

 

لطفی با اشاره به این که برای پیشگیری از این بیماری‌ها به همکاری بین‌بخشی همه دستگاه‌ها نیاز است، گفت: ۲۵ درصد سهم سلامت مربوط به افراد جامعه، ۵۰ درصد حاکمیت و ۳۰ درصد به نظام سلامت مربوط می‌شود.

 

وی تصریح کرد:سالانه چهار هزار و ۸۶۰ نفر در استان فوت می‌کنند که علت فوت ۲۳۰ نفر از آنها، عوارض ناشی از آلودگی هواست.

 

گفتنی است، افزایش کیفیت زندگی، کاهش ۱۵ درصدی بیماری‌های غیرواگیر و افزایش ۲۵ درصدی سطح سواد سلامت از اهداف تدوین سند جامع سلامت استان است .

 

۱۵ آبان : ۲۰‌هزار کارتن‌خواب در تهران

 

سلامت نیوز:آنها مجرم نیستند و صرفا به بیماری اعتیاد گرفتارند، اما بازگشتشان به زندگی در گیرودار اجرای طرح‌های بی‌نتیجه جمع‌آوری از سطح شهر بوده است.

 

کارتن‌خوابی معضل دیروز و امروز نیست و ساماندهی آن بارها با مشکل مواجه شده است. آیا آماری دقیق از کارتن‌خواب‌‌ها در تهران وجود دارد؟ چه تعداد از این جامعه آماری را زنان تشکیل می‌دهند؟

 

بر اساس آمارهای غیررسمی در فاصله سال‌های ۸۶ تا ۸۷ جمعیتی بالغ بر دو‌هزار نفر کارتن‌خواب در سطح تهران وجود داشت که در سال ۹۲ به نزدیک به ۱۲‌هزار نفر افزایش پیدا کرده است و امروز از وجود ۲۰‌هزار نفر کارتن‌خواب در پایتخت سخن به میان می‌آید که نزدیک یک‌سوم این کارتن‌خواب‌ها را زنان تشکیل می‌دهند.

 

 

 

مطلب فوق را میتوانید مستقیم به یکی از شبکه های جتماعی زیر که عضوآنها هستید ارسال کنید:  

تمامی حقوق برای سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) محفوظ است. 2024 ©