Rahe Kargar
O.R.W.I
Organization of Revolutionary Workers of Iran (Rahe Kargar)
به سايت سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) خوش آمديد.
جمعه ۱۳ آبان ۱۳۹۰ برابر با  ۰۴ نوامبر ۲۰۱۱
 
 برای انتشار مطالب در سايت با آدرس  orwi-info@rahekargar.net  و در موارد ديگر برای تماس با سازمان از;  public@rahekargar.net  استفاده کنید!
 
تاریخ انتشار :جمعه ۱۳ آبان ۱۳۹۰  برابر با ۰۴ نوامبر ۲۰۱۱
ایران در آئینه آمار(۷۲)

ایران در آئینه آمار(۷۲)

۱۲ ّآبان ۱۳۹۰ـ ۳ نوامبر ۲۰۱۱

تهیه و تنظیم از مریم اسکوئی

 

۱۲آبان.روزانه ۶٠ نفر تلفات رانندگى/ مرگ روزانه ۱۲ عابر پياده

ايلنا: در حالي‌كه به‌طور ميانگين روزانه بيش از 60 نفر در حوادث رانندگى در سطح كشور كشته مي‌شوند، بيش از 12 نفر آنها عابر پياده هستند.

به گزارش خبرنگار ايلنا، در 6 ماه نخست امسال، 11 هزار و 201 نفر در تلفات حوادث رانندگی كشته شدند كه 21 و 2 دهم درصد کل تلفات حوادث رانندگی حوادث رانندگی 6 ماه نخست امسال عابر پياده بودند.

بنا به آمار اعلام شده سازمان پزشكى قانونى در 6 ماه نخست امسال، 2 هزار و 375 عابر پياده در حوادث رانندگی کشته شدند که يک‌هزار و 741 نفر از آنها مرد و 634 نفر آنها زن بودند.

اين در حالى است كه سال گذشته در همين زمان 2 هزار و 748 نفر به‌دنبال تصادفات كشته شدند. آمار 6 ماه نخست امسال نسبت به سال گذشته، 13 و 6 دهم درصد کاهش نشان مي‌دهد.

معاون پزشکی و آزمايشگاهی سازمان پزشکی قانوني، بيشترين علت مرگ عابران پياده ضربه به سر با 51 و 1 دهم درصد، شکستگي‌های متعدد با 24 درصد و پس از آن خونريزى با 10 و 5 دهم درصد گزارش شده است.

56 درصد برخورد با سوارى

"عبدالرزاق برزگر" خودروهاى سوارى را مهمترين عامل در مرگ عابران پياده دانست و افزود: «در 56 و 4 دهم درصد موارد برخورد خودروهاى سوارى با عابر، در 11 و 9 دهم درصد برخورد وانت بار و در 10 و 3 دهم درصد موارد، برخورد موتورسيلکت، منجر به مرگ عابران پياده شده است

 

معاون پزشکی و آزمايشگاهی اظهار داشت: «بيشترين گروه سنی عابرانی که در حوادث رانندگی کشته مي‌شوند، افراد بالای 50 سال و بعد از آن کودکان 10 سال و کمتر هستند. بر اساس آمارهاى موجود از نظر گروه سنى بيشترين عابران پياده فوت شده با يک‌هزار و 161 نفر، معادل 48.9 درصد در گروه سنى 50 سال به بالا هستند. 363 نفر از عابران کشته شده نيز در گروه سنی 10 سال و کمتر هستند که دومين گروه سنی دارای بيشترين تلفات به شمار مي‌آيند

تهران، خراسان رضوى و فارس داراى بيشترين تلفات رانندگى

آمارهاى سازمان پزشكى قانونى نشان مي‌دهد كه استان تهران با 400 نفر بيشترين تلفات ثبت شده عابر پياده در كشور را دارد.

معاون پزشکی و آزمايشگاهی سازمان پزشکی قانونی در خصوص بالاترين آمار متوفيان عابران پياده در استان‌های کشور بعد از تهران گفت: «خراسان رضوی با 213 و فارس با 158 نفر، استان‌هايی هستند که پس از تهران بيشترين تعداد عابران فوت شده را در شش ماه نخست امسال به خود اختصاص داده‌اند

خراسان جنوبی با 14 نفر، سمنان با 18 نفر و ايلام با 19 نفر، استان هايی هستند که در شش ماه نخست امسال کمترين تعداد عابران متوفی در آنها ثبت شد.

 

45 درصد فوتي‌ها، عابر پياده بودند

وی در خصوص نسبت متوفيان عابران پياده به كل حوادث رانندگى اظهار داشت: «در استان البرز از مجموع 197 نفری که در حوادث مختلف رانندگی اين استان کشته شده‌اند، 89 نفر معادل 45.2 درصد کل فوتي‌هاى حوادث رانندگى شش ماهه نخست امسال، عابران پياده بوده‌اند. تهران با 43.2 درصد بعد از استان البرز قرار دارد. 400 نفر از تلفات حوادث رانندگی شش ماه نخست امسال در استان تهران، عابر پياده بوده‌اند. پس از تهران نيز استان کهکيلويه و بويراحمد از لحاظ نسبت تلفات عابران پياده به همه تلفات حوادث رانندگی با 29.3 درصد، سومين استان کشور است

مسيرهاى شهرها جان عابران بيشترى را مي‌گيرد

نسبت عابران پياده در تلفات تصادفات رانندگى در حالى بيش از 45 درصد را در بر مي‌گيرد كه يک‌هزار و 396 نفر از تلفات عابران پياده يعنی 58 و 8 دهم درصد آن‌ها در مسيرهاى دورن شهرى جان خود را از دست داده‌اند.

جاده‌های برون شهری نيز پس از خيابان‌های داخل شهر، جان 786 نفر عابران، معادل 33 و 1 دهم درصد از آن‌ها را گرفته است.

سال گذشته 23 هزار و 249 نفر در حوادث رانندگی جان خود را از دست دادند که 22 و 9 دهم درصد (پنج هزار و 319 نفر) آن عابران پياده بودند.

 

بيشترين تلفات حوادث در جاده‌هاى برون شهرى

آمار عابران پياده متوفى حوادث رانندگى در حالى اعلام شده‌است كه بالاترين تعداد تلفات حوادث رانندگی كشور، در جاده‌های برون شهری رخ داده‌است. «شش هزار و 832 مورد از مرگ‌های تصادفات در جاده‌های برون شهري، 3 هزار و 194 نفر در تصادفات درون شهري، يک‌هزار و 97 نفر در جاده‌های روستايی گزارش شده است

بر همين اساس در زمان وقوع تصادف 41 درصد از تلفات مربوط به راننده وسيله نقليه، 21 و 2 دهم درصد عابر پياده و 36 و 4 دهم درصد سرنشين يا ترك وسيله نقليه بوده‌اند.

ضربه به سر، علت فوت 54.7 درصد کشته شدگان

بنا به اعلام سازمان پزشكى قانونى علت اصلى مرگ 54 و 7 دهم درصد از افراد،؛ ضربه به سر، 23 و 6 دهم درصد شكستگى هاى متعدد، 8 و 2 دهم درصد به دليل خونريزى و 7 و 7 دهم درصد به دليل علل اشتراكى (موارد داراى بيش از يك علت) بوده است.

 

۱۱آبان :آمار ضد و نقيض از کودکان بي‌سواد ايرانی

ندای سبز:" سه ميليون نفر در سن دانش آموزی از تحصيل محروم هستند."

رئيس مرکز سلامت خانواده، جمعيت و مدارس وزارت بهداشت با اعلام اين خبرگفت: طبق آمار بايد ۱۸ ميليون دانش آموز داشته باشيم اما حدود ۱۵ ميليون داريم و بيش از ۳ ميليون فرد در سن دانش آموزی در کشور از تحصيل محروم هستند."

محمد اسماعيل مطلق در نشست خبری وزارت بهداشت اظهار داشت:" : در حال حاضر ۱۸ ميليون نفر دانش‌آموز در دوره دبستان، راهنمايی و دبيرستان بايد داشته باشيم که آمار دانش‌آموزان ما در اين زمينه چهارده ميليون و نهصد هزار نفر است و متأسفانه حدود ۳ ميليون و صد هزار نفر که تعداد کمی از آنها در سنين دبستان هستند به علل مختلفی تحصيل نمي‌کنند و اين آمار در روستاها بيشتر و در دختران بيشتر از پسران است."

براساس گزارش منتشرشده در سايت آفتاب بيش از ۱۹ ميليون و ۴۳۵ هزار نفر از جمعيت کشور را بر اساس سرشماری نفوس و مسکن سال ۱۳۸۵ کودکان و نوجوانان ۷ تا ۱۹ ساله تشکيل مي‌دهند. به گفته مسوولان آموزش‌وپرورش بيش از ۱۲ ميليون و ۳۰۰ هزار دانش‌آموز ايرانی سال تحصيلی ۱۳۹۱- ۱۳۹۰ را آغاز کردند که بر اين اساس با احتساب تعداد کودکان و نوجوانان در سن آموزش يا لازم‌التعليم و تعداد دانش‌آموزان در سال تحصيلی جاری مي‌توان دريافت که بيش از هفت ميليون نفر از کودکان و نوجوانان کشور از تحصيل در مدارس محروم هستند.

به نظر مي‌رسد مشکلات و خلأهای موجود در وزارت آموزش‌وپرورش، ناتوانی تعداد زيادی از معلمان و درگيري‌های اقتصادی و معشيتی آنها، به روز نبودن کتاب‌های درسی و آموزش‌ها در مدارس و مشکلات و آسيب‌هايی که در حال حاضر آموزش‌وپرورش با آن مواجه است و اقدامی برای حل اين مسائل صورت نمي‌گيرد، برای نظام تعليم و تربيت کشور‌گران تمام خواهد شد.

اگرچه آمار ترک تحصيل بيش از ۲۵ درصد دانش‌آموزان از سوی وزارت آموزش‌وپرورش تکذيب شده است و اکنون نيز امار دانش‌اموزان محروم از تحصيل ۳ ميليون نفر اعلام شده است اما نسبت تعداد دانش‌آموزان در سال‌جاری و تعداد کودکان و نوجوانان لازم‌التعليم بر اساس سرشماری نفوس و مسکن سال ۱۳۸۵ نشان‌دهنده اين نکته است که تعداد بسيار زيادی از کودکان و نوجوانان در کشور يا از تحصيل محروم هستند يا اينکه از چرخه آموزشی کشور بنا بر دلايل متعددی جدا افتاده‌اند.

چندی پيش نيز معاون امور اجتماعی سازمان بهزيستی اعلام کرد:" از بين ۶ هزار کودک خيابانی ساماندهی شده ۲ هزار کودک ترک تحصيل کرده و ۱۴۰۰ نفر بي‌سواد بودند."

ارجمندی در نشست خبری هفته کودک گفت:" از بين ۶ هزار نفر کودک ساماندهی شده خياباني، ۲ هزار نفر غير ايرانی بودند و از بين ۳ هزار و ۲۹۱ نفر آنها ، ۲ هزار نفر کودک خيابان بودند."

 

۱٠آبان :افزايش ۳٠ درصدی کارگران روز مزد

ايلنا: رئيس اتحاديه کارگران قراردادی از افزايش 30 درصدی کارگران روز مزد خبر داد و گفت: به علت وضعيت بحرانی واحدهای توليدی تعداد اين کارگران در حال افزايش است.

رئيس اتحاديه کارگران قراردادی و پيمانی سراسر کشور در بخش ديگری از سخنان خود با تاکيد بر لزوم افزايش ميزان مصوبه مزدی کارگران براساس تورم واقعی در بازار تصريح کرد: دستمزد کارگران هر ساله 5 تا 6 درصد با نرخ تورم واقعی فاصله دارد.

بيات با اشاره به افزايش نرخ سبد هزينه خانوار کارگری طی شش ماهه نخست سال جاری ياد آور شد: نرخ تورم سبد هزينه خانوار کارگری از ابتدای سال جاری در برخی از اقلام ما بين 20 تا 40 درصد در نوسان است.

۱٠آبان :۳/۲ درصد معتادان ايران زير ۱۸ سال سن دارند

خراسان

2/3 درصد معتادان کشور زير 18 سال سن دارند. حميد صرامى با حضور در غرفه ايسنا در هجدهمين نمايشگاه بين‌المللى مطبوعات با بيان اين که برابر نتايج تحقيقات 15 سالگى سن آغاز اعتياد در جوانان ونوجوانان به شمار مي‌رود و 2/3 درصد افراد معتاد زير 18 سال سن دارند، اظهار کرد: براين اساس تمرکز برنامه‌هاى مصون‌سازى و پيشگيرى بايد در مدارس صورت بگيرد. وى با اشاره به اجراى طرح‌ها و برنامه‌هاى پايلوت پيشگيرى تا قبل از برنامه چهارم توسعه خاطرنشان کرد: نتايج اين پايلوت نشان داد که هر يک دلار هزينه براى پيشگيرى از اعتياد، از خسارت 20 دلارى در ساير ابعاد جلوگيرى مي‌کند.

۹آبان : تخلف يک هزار ميليارد تومانی در ۱۵۰ شرکت زير مجموعه سازمان بازنشستگی و شرکت سرمايه‌گذاری تامين اجتماعی

مردمک:رئيس کميته تحقيق و تفحص از شرکت‌های سازمان تامين اجتماعي، از تخلف يک هزار ميليارد تومانی در ۱۵۰ شرکت زير مجموعه سازمان بازنشستگی و شرکت سرمايه‌گذاری تامين اجتماعي، شستا، خبر داد.

او گفت که اگر هيئت رئيسه مجلس از ادامه کار تيم تحقيق و تفحص جلوگيری نمي‌کرد، بيش از سه هزار ميليارد تومان اسناد و مدارک تخلف در اين شرکت‌ها قابل اثبات بوده است.

آقای جعفرزاده به عنوان نمونه يادآور شد: زماني‌که از يک شرکت خواسته شد تا اسناد بلاتکليفی ۷۰ ميليارد تومان از سرمايه خود را ارائه کند، هيئت رئيسه مجلس دستور داد تا کار همانجا متوقف شده و ديگر ادامه ندهيم.

اين عضو کميته تحقيق و تفحص از شرکت‌های سازمان تامين اجتماعي، ابراز تاسف کرد که در اين پرونده مشخص شده اموال ۳۰ ميليون بازنشسته تامين اجتماعی را تبديل به شرکت‌های خانوادگی کرده‌اند و تمامی قراردادهای کوچک و بزرگ به فرزندان مديران و بستگان و آقازاده‌ها واگذار شده است.

به گفته او حتی در اين پرونده، اشخاصی وجود دارند که در ۱۰ شرکت عضو هيئت مديره هستند.

تحقيق و تفحص از سازمان تأمين اجتماعي، در ۲۹ ارديبهشت ماه ۱۳۸۹، در صحن علنی مجلس به تصويب رسيد و وکلای ملت موظف به تشکيل هيئت تحقيق و تفحص شدند.

«کميته تحقيق و تفحص زير فشارهای سياسی»

سليمان جعفرزاده، رئيس کميته تحقيق و تفحص از شرکت‌های سازمان تامين اجتماعي، گفته که از روز اولی که طرح تحقيق و تفحص از سازمان تامين اجتماعی آغاز شد، با اعضای اين کميته با فشارهای سياسی از سوی بسياری از چهره‌ها و حتی هيئت رئيسه مجلس مواجه شد.

او دليل اين فشارها را بررسی وضعيت شرکت‌هايی دانست که به گفته او ۶۰ سال هيچگونه نظارتی بر عملکرد آنها نبوده است.

شستا حدود ۳۰۰ شرکت دارد که به گفته آقای جعفرزاده در اين گزارش حدود ۱۰۰ تا ۲۰۰ شرکت اين مجموعه بررسی شده است، اما «گروه تحقيق کننده بارها از خارج تحت فشار قرار داشته‌اند تا اين گزارش را حتی نيمه به اتمام برسانند و باقی شرکت‌ها را بررسی نکنند».

۴آبان :رئيس مرکز مديريت بيماري‌های واگير:۲۳هزار نفر در ايران مبتلا به ويروس ايدز هستند

مهر:محمد مهدی گويا، رئيس مرکز مديريت بيماري‌های واگير وزارت بهداشت با ارائه آماری در خصوص آخرين وضعيت اچ آی وی- ايدز در ايران اعلام کرد:" ۲۳ هزار نفر در ايران مبتلا به ويروس ايدز هستند."

به گزارش خبرگزاری مهر، به گفته آقای گويا زنان روسپي، مصرف کنندگان مواد مخدر ، معتادان تزريقی و افرادی که روابط جنسی کنترل نشده دارند کسانی هستند که بيش از سايرين در معرض ابتلا به بيماری ايدز هستند. به گفته اين مقام مسئول در اين ميان بيش از ۱۵ درصد معتادان در معرض ابتلا به ايدز هستند و آمار اين ابتلا شهر به شهر متفاوت است.

رئيس مرکز مديريت بيماري‌های واگير وزارت بهداشت اضافه کرد:"بيشترين شيوه انتقال اچ آی وی استفاده وسايل تزريقی ازسوی معتادان بوده که در سالهای اخير انتقال ايدز از طريق تماس جنسی و در ميان زنان افزايش يافته است."

۴آبان :وزير کار: نرخ بيکاری فارغ التحصيلان دانشگاهی ١٠ برابر افراد فاقد مدرک است

دانشجونيوز: عبدالرضا شيخ الاسلامي، وزير کار، نرخ بيکاری فارغ التحصيلان دانشگاهی را نسبت به افراد فاقد مدرک ١٠ برابر اعلام کرد.

به گزارش دانشجونيوز به نقل از مهر، شيخ الاسلامی امروز در مراسم تقدير از برگزيدگان چهل و يکمين دوره مسابقات جهانی مهارت گفت: "در دانشگاه ها آموزش بدون مهارت پيگيری می شود... در حال حاضر نرخ بيکاری فارغ التحصيلان دانشگاهی ١٠ برابر افراد فاقد مدرک است."

ﺷﯿﺦﺍﻻﺳﻼﻣﯽ ﺩﺭ شهريور ماه امسال نيز با اعلام نسبت نرخ بيکاری فارغ التحصيلان خواستار اصلاح نظام آموزشی کشور شده بود: "ﺩﺭ ﺣﺎﻝ ﺣﺎﺿﺮ ﻧﺮﺥ ﺑﯿﮑﺎﺭﯼ ﺩﺭ ﻓﺎﺭﻍﺍﻟﺘﺤﺼﯿﻼﻥ ﺩﺍﻧﺸﮕﺎﻫﯽ ۱۰ﺑﺮﺍﺑﺮ ﻧﺮﺥ ﺑﯿﮑﺎﺭﯼ ﺩﺭ ﺩﺍﺭﻧﺪﮔﺎﻥ ﻣﺪﺭﮎ ﺩﯾﭙﻠﻢ ﻭ ﭘﺎﯾﯿﻦﺗﺮ ﺍﺳﺖ. اﯾﻨﮑﻪ ﻧﺮﺥ ﺑﯿﮑﺎﺭﯼ ﺑﻪ ﺻﻔﺮ ﺑﺮﺳﺪ ﺍﺻﻼ ﻣﻨﻄﻘﯽ ﻧﯿﺴﺖ ﻭ ﻭﺟﻮﺩ ۳، ۴ ﻭ ۵ ﺩﺭﺻﺪ ﺑﯿﮑﺎﺭﯼ ﻣﻮﺟﺐ ﺭﻭﻧﻖ ﺍﻗﺘﺼﺎﺩ ﻭ ﺍﯾﺠﺎﺩ ﺍﻗﺘﺼﺎﺩﯼ ﭘﻮﯾﺎ ﺩﺭ ﮐﺸﻮﺭ ﺧﻮﺍﻫﺪ ﺷﺪ. ﻣﻦ ﻣﺨﺎﻟﻔﺖ ﺗﻮﺳﻌﻪ ﺁﻣﻮﺯﺵ ﻋﺎﻟﯽ ﻧﯿﺴﺘﻢ ﺑﻠﮑﻪ ﺍﯾﻦ ﺗﻮﺳﻌﻪ ﺁﻣﻮﺯﺵ ﻋﺎﻟﯽ ﺑﺎﯾﺪ ﺑﺘﻮﺍﻧﺪ ﺗﺒﺪﯾﻞ ﺑﻪ ﮐﺎﺭ ﻭ ﺗﻮﺳﻌﻪ ﺛﺮﻭﺕ ﺷﻮﺩ."

 

۴آبان :فاصله سه برابری حداقل دستمزد کارگران با نرخ خط فقر

ايلنا:عضو هيات مديره کانون شوراهای اسلامی کار استان تهران گفت: حداقل دستمزد کارگران با نرخ خط فقر به ميزان سه برابر فاصله دارد.

علی دهقان کيا در گفت‌و‌گو با ايلنا تصريح کرد: به منظور کاهش فاصله مزدی کارگران با نرخ خط فقر بايد دستمزد کارگران ما بين ۵۰ تا ۶۰ درصد افزايش يابد.

عضو هيات مديره کانون شوراهای اسلامی کار استان تهران در ادامه با تاکيد بر لزوم اجرای دقيق ماده ۴۱ قانون کار افزود: در حال حاضر ماده ۴۱ قانون کار در خصوص تعيين مصوبه مزدی کارگران به درستی اجرا نمي‌شود.

وی با بيان اينکه وزارت کار و امور اجتماعی نسبت به اصلاح ۷۰ ماده قانون کار اقدام کرده است خاطرنشان ساخت: در حال حاضر موانع توليد در کشور ۱۱ مورد برآورد شده است که قانون کار تنها يکی از موارد آن است.

 

 ۳آبان: « درآمد کارمندان رسمی از ۹٠ درصد گدايان کمتر است »

مهر

رئيس کميسيون فرهنگی اجتماعی شورای شهر تهران در جلسه علنی روز سه شنبه گزارشی در مورد آسيب‌پذيرترين مناطق تهران و طرح مقابله، کنترل و کاهش آسيبها و ناهنجاريهای اجتماعی ارائه کرد.

مناطق دارای بيشترين معتاد

طلايی با بيان اينکه يکی از مهمترين آسيبهای اجتماعی اعتياد است، گفت: مناطق 12، 16 ،17، 18، 13، 14، 19 و 20 تهران بيشترين معتادان را دارند. همچنين بيشترين تکدی گری در مناطق 1، 3، 2 و 5 رخ می دهد.

بيشترين زنان ولگرد مناطق 1، 2، 3 و 6

وی با اشاره به آمار زنان خيابانی گفت: مناطق 1، 2، 3 و 6 ميانگين بيشترين زنان ولگرد را دارند و بيشترين کارتن خواب ها در مناطق 7، 12 و 16 ساکن هستند.

رئيس کميسيون فرهنگی اجتماعی شورای شهر تهران با بيان اينکه رشد طلاق و پيامدهای آن در تهران قابل توجه است، گفت: متاسفانه پيامدهای ناشی از طلاق و مشکلات زنان سرپرست خانواده ناديده گرفته می شود.

طلايی اعتياد را مشکل پنهان جامعه دانست که آمار دقيقی در رابطه با آن وجود ندارد و گفت: متاسفانه جنسيت، سن و نوع مواد مخدر تغيير کرده و استفاده از مواد افيونی به شيشه تغيير کرده است.

90 درصد کودکان کار پسرند

وی در ادامه با اشاره به کودکان کار و خيابان گفت: 90 درصد اين کودکان پسر و 85 درصد آنها دارای خانواده و يا در ارتباط با خانواده خود هستند.

به گفته طلايی بيش از 80 درصد خانواده اين کودکان دارای درآمدهای زير 100 هزار تومان هستند.

رئيس کميسيون فرهنگی اجتماعی شورا با بيان اينکه شيوه تکدی گری از مستقيم به غير مستقيم تغيير يافته است، گفت: فقر، بيکاری ، مهاجرت، فرار از خانه و درآمدزايی بدون زحمت و ماليات سبب گسترش تکدی گری در شهر شده است.

90 درصد گدايان از کارمندان رسمی درآمد بالاتری دارند

طلايی تاکيد کرد: 75 درصد متکديان جمع آوری شده از سطح شهر از توان کاری برخوردار هستند و تنها 10 درصد آنها سن بالای 51 سال دارند و 90 درصد آنها از حقوق کارمندان رسمی درآمد بالاتری دارند.

ضرورت تشکيل سازمانی مستقل برای ساماندهی دوجنسه ها و زنان خيابانی

وی دو جنسه ها و زنان خيابانی را از ديگر آسيب های شهر تهران دانست و گفت: تنوع و رشد روزافزون آسيب های اجتماعي، تشکيل يک سازمان مستقل را در اين زمينه گوشزد می کند. متاسفانه تنوع دستگاههای متولی و موازی کاری و پراکندگی و تداخل کاری سبب شده طرح های اين حوزه آن طور که بايد کارآمد نباشند.

طلايی با انتقاد از بودجه کم شهرداری در خصوص ساماندهی آسيب های اجتماعی گفت: 90 درصد از بودجه سازمان رفاه صرف احداث دو گرمخانه در سطح شهر شده است.

 

۳آبان: مرگ و مير در جاده‌ها ادامه دارد: روزی ۷۳ کشته، ۱۱ هزار کشته در شش ماه گذشته

آفتاب: تصادفات جاده‌ای باز هم بالاتر از ساير دلايل مرگ و مير بر اثر عوامل غيرطبيعی در کشور ثبت شده است. تنها در شش ماه گذشته 11 هزار و 201 کشته در جاده‌ها جان باخته‌اند.

به گزارش سازمان پزشکی قانوني، رئيس سازمان پزشکی قانونی در سی و يکمين جلسه کميته عمليات و اجرای مقررات راهنمايی و رانندگی با اعلام تعداد کشته‌شدگان تصادفات 6 ماهه اول امسال گفت: "هشت هزار و 706 نفر از تلفات رانندگی شش ماهه اول امسال مرد و دو هزار و 495 نفر زن بودند."

احمد شجاعی با اشاره به اينکه بالاترين تعداد تلفات حوادث رانندگی در جاده‌های برون شهری اتفاق افتاده است، اظهار داشت: شش هزار و 832 مورد از مرگ‌های تصادفات در جاده‌های برون‌شهري، سه هزار و 194 نفر در تصادفات درون شهري، يکهزار و 97 نفر در جاده‌های روستايی و محل مرگ 78 نفر نامعلوم گزارش شده است.

رئيس سازمان پزشکی قانونی کشور درخصوص استان‌هايی که بيشترين و کمترين تلفات رانندگی را در شش ماه نخست امسال داشته‌اند گفت: بالاترين آمار تلفات حوادث رانندگی با 990 نفر کشته، در استان خراسان رضوی ثبت شده و تهران با 925 و فارس با 869 نفر پس از استان خراسان رضوی قرار دارند. در بين کمترين‌ها نيز، استان کهگيلويه و بويراحمد با 82، ايلام با 89 و خراسان جنوبی با 104 نفر، به ترتيب استان‌های دارای کمترين تلفات رانندگی بوده‌اند.

دکتر شجاعی يادآوری کرد در گزارش‌های امسال سازمان پزشکی قانوني، آمار استان البرز که در حوادث رانندگی شش ماه نخست امسال 197 کشته داشت، از آمار استان تهران کسر و به صورت مستقل محاسبه شده است.

وی درخصوص بيشترين کاهش تلفات حوادث رانندگی در بين استان‌های کشور گفت: استان خراسان رضوی با 38.1 درصد کاهش ( 104 نفر کشته در شش ماه نخست امسال در مقايسه با 168 نفر در مدت زمان مشابه سال گذشته) و پس از آن استان‌های مرکزی با 36.8 درصد کاهش (313 نفر کشته در شش ماه نخست امسال در مقايسه با 495 نفر در مدت زمان مشابه سال گذشته) و استان هرمزگان با 29.8 درصد کاهش (224 کشته در شش ماه نخست امسال در مقايسه با 319 نفر در مدت زمان مشابه سال گذشته) بيشترين کاهش را در تعداد تلفات حوادث رانندگی در شش ماه نخست امسال داشته‌اند.

راننده‌ها؛ 41 درصد کشته‌شدگان

در زمان وقوع تصادف 41 درصد از افراد راننده وسيله نقليه، 21.2 درصد عابر پياده و 36.4 درصد سرنشين يا ترک وسيله نقليه بوده‌اند. گزارش سازمان پزشکی قانونی نشان مي‌دهد 30.3 درصد تلفات بين 18 تا 29 سال سن دارند. از لحاظ سنی 8.4 درصد افراد 10 سال و کمتر، 6 درصد 17-11 سال، 30.3 درصد 29-18 سال، 28.7 درصد 49-30 سال، 26.7 درصد کشته های تصادفات 50 سال به بالا داشته‌اند.

نحوه وقوع تصادف 47.1 درصد از افراد متوفی ناشی از برخورد دو وسيله نقليه، 21.2 درصد ناشی از برخورد وسيله نقليه به عابر و 23.7 درصد واژگونی وسيله نقليه بوده است و خودروهای مورد استفاده متوفيان تصادفات، 37.7 درصد سواري، 26.3 درصد موتورسيکلت، 7.1 درصد وانت بار، 3.5 درصد کاميون، کاميونت و تريلی و 1.6 درصد اتوبوس و ميني‌بوس بوده است.

خودرو درگير با خودرو و يا عابر پياده متوفی در 31.8 درصد موارد خودرو سواري، 16.5 درصد کاميون، کاميونت و تريلي، 8.2 درصد وانت بار، 5.9 درصد موتورسيکلت و 4.1 درصد اتوبوس و ميني‌بوس بوده است.

علت اصلی مرگ 54.7 درصد از افراد ضربه به سر، 23.6 درصد شکستگی های متعدد، 8.2 درصد به دليل خونريزی و 7.7 درصد به دليل علل اشتراکی (موارد دارای بيش از يک علت) بوده است.

همچنين محل فوت 51.4 درصد از افراد در محل حادثه، 8.4 درصد حين انتقال به بيمارستان و محل فوت 39.1 درصد از افراد در بيمارستان بوده است.

روزی 1064 نفر در جاده ها مصدوم مي‌شوند

رييس سازمان پزشکی قانونی کشور با يادآوری اينکه صرفاً آمار مصدومينی که به مراکز پزشکی قانونی ارجاع مي‌شود در اين سازمان ثبت شده است اظهار داشت: در شش ماه نخست امسال، آمار 162 هزار و 817 نفر مصدوم حوادث رانندگی در پزشکی قانونی ثبت شده است که از اين تعداد 118 هزار و 601 نفر مرد و 44 هزارو 216 نفر زن هستند.

به گفته شجاعی مصدومين حوادث رانندگی امسال نيز 5.3 درصد کاهش يافته است. ميزان مصدومين حوادث رانندگی شش ماه نخست سال گذشته، 171 هزار و 872 نفر بود.

رييس سازمان پزشکی قانونی کشور تعداد تلفات حوادث رانندگی شهريورماه را دو هزار و 163 نفر اعلام کرد و افزود: مقايسه آمار تلفات حوادث شهريورماه امسال در مقايسه با دو هزار و 449 نفری که در مدت زمان مشابه سال گذشته جان باختند، 11.7 درصد کاهش را نشان مي‌دهد.

به گفته شجاعی از مجموع دو هزار و 163 کشته حوادث رانندگی شهريورماه، يک‌هزار و 675 نفر مرد و 488 نفر زن بودند و يکهزار و 356 نفر از کشته‌شدگان حوادث رانندگی شهريورماه در جاده‌های برون شهري، 578 نفر در جاده‌های درون شهري، 205 نفر در جاده‌های روستايی و محل مرگ 24 نفر نيز نامعلوم ثبت شده است.

دکتر شجاعي، درخصوص استان‌های دارای بيشترين تلفات حوادث رانندگی در شهريور امسال گفت: استان خراسان رضوی با 205 کشته اولين استان و تهران با 174 و فارس با 167 به ترتيب استان‌هايی هستند که بيشترين آمار تلفات رانندگی در آنها ثبت شده است.

رييس سازمان پزشکی قانونی کشور، تعداد مصدومين حوادث رانندگی شهريور ماه را 30 هزار و 372 نفر اعلام کرد و افزود: اين آمار در مقايسه با 29 هزار و 395 مصدوم حوادث رانندگی که در شهريورماه سال گذشته به سازمان پزشکی قانونی مراجعه داشته‌اند 3.3 درصد رشد داشته است

 

۳ آبان: کارگران زن با ۱۲ ساعت کار روزانه و ۱۸٠ هزار تومان دستمزد ماهيانه

اعتدال

دبير اجرايی خانه کارگر نيشابور در گفتگو با خبرنگار پايگاه خبری اعتدال ، از استثمار کارگران به ويژه کارگران زن در کارخانجات اين شهرستان خبر داد و گفت: امروزه کارگران در برخی از کارخانجات نيشابور در مقابل 12 ساعت کار، تنها 180 هزار تومان دستمزد ميگيرند و از بسياری مزايای قانونی محروم هستند که اين مصداق بارز استثمار است.

وی از ميزان بالای بيکاری در نيشابور خبر داد و گفت : هنگامی که در برابر يک فرصت شغلی دهها متقاضی کار داشته باشيم، کارفرمايان از اين فرصت سوءاستفاده مي‌کنند و هر گونه که بخواهند شرايط خود را به کارگران تحميل مي‌کنند .

دبير اجرايی خانه کارگر نيشابور با اعلام اينکه در حال حاضر در برخی از کارخانجات اين شهرستان رفتار نامناسبی با کارگران زن صورت مي‌گيرد گفت: اين کارفرمايان برای آنکه بتوانند با تضييع حقوق کارگران ، موقعيت مناسبی برای خود به دست آورند، حاضر به استخدام کارگر مرد نيستند اما کارگران زن را با شرايط 12 ساعت کار و180 هزار تومان دستمزد ماهيانه استخدام مي‌کنند.

عمارلو با اعلام اينکه بر اساس آخرين تصميم شورای عالی کار، حداقل دستمزد کارگران در برابر هشت ساعت کار 330 هزار تومان است گفت: اکنون کارگران زن بايد 12 ساعت در کارگاه حضور داشته باشند و برای رفت و برگشت به سر کار نيز به 2 ساعت زمان نياز دارند. در اين شرايط يک زن چگونه مي‌تواند مادر خوبی برای فرزند و همسری وظيفه شناس برای شوهرش باشد؟

وی با اعلام اينکه فرزندان اين زنان کارگر با نحوه استثمار از همين دوران کودکی آشنا مي‌شوند گفت: هنگامی که يک کودک 14 ساعت از 24 ساعت شبانه‌روز را بدون وجود مادرش سپری مي‌کند و در برابر اين ميزان کار طاقت فرسا، حداقل حقوق را نيز به مادرش نمی پردازند! اين کودک از همين دوران طفوليت با چهره زشت استثمار آشنا مي‌شود.

عمارلو با تأکيد بر اينکه هر کارگر بر اساس قانون بايد در سال 30 روز مرخصی استحقاقی برود گفت: مرخصی قانونی برای اين زنان معنا و مفهومی ندارد. اگر اين زنان به هر دليلی يک ساعت در کارگاه حاضر نشوند يا تأخير کنند، معادل سه ساعت از کارکردشان کسر مي‌شود . برای اين زنان چيزی به نام مرخصی استحقاقی معنا ندارند و حتی روزهای تعطيل و مناسبتهای خاص را نيز بايد در محل کار حضور يابند.

۳ آبان: واگذاری بيش از ۴ هزار مدرسه در سراسر کشور به حوزه علميه/ استخدام ۴٠٠ طلبه جديد برای مدارس ابتدايی

مهر

دبير ستاد همکاريهای آموزش و پرورش و حوزه های علميه با اعلام اينکه در آخرين آزمون استخدام آموزش و پرورش 400 نفر از طلاب پذيرفته شدند گفت: تعداد مدارس وابسته به حوزه علميه به صد مورد هم نمی رسد.

در ارديبهشت 1388، معاون مالی و اداری مرکز مديريت حوزه های علميه خواهران گفته بود که "تفاهمنامه واگذاری بيش از 4 هزار مدرسه در سراسر کشور به امضای مدير حوزه علميه قم و وزير آموزش و پرورش رسيد" اما طی اين مدت کمتر از 100 مدرسه با مديريت حوزه اداره می شوند.

مشاور وزير و دبير ستاد همکاريهای آموزش و پرورش و حوزه علميه ادامه داد: بايد اين همکاريها افزايش يابد و مدارس بيشتری با همکاری حوزه راه اندازی شوند.

وی به استخدام 400 نفر از طلاب در آخرين آزمون استخدام 40 هزار نفری آموزش و پرورش اشاره کرد و افزود: اين طلاب در آموزش ابتدايی و مشاوره به کار گرفته شده اند.

۳ آبان: ۲٠٠ توالت برای ۱٠ ميليون جمعيت پايتخت

مهر

200 سرويس بهداشتی برای 10 ميليون جمعيت

در حالی که احداث سرويس‌های بهداشتی به تعداد کافی و متناسب با جمعيت شهری يک ضرورت است اما برای بيش از 10 ميليون جمعيت شهری تهران تنها حدود 200 سرويس بهداشتی عمومی در سطح شهر تهران وجود دارد که بيشتر آنها يا بسيار فرسوده، قديمی و آلوده اند يا به دليل غيرقابل استفاده بودن تعطيل شده‌اند. اين يعنی يک تهديد جدی برای سلامت عمومی شهروندان تهرانی و بهداشت محيط شهری.

۲ آبان: تالابهای ۱٠ هزار ساله درمسير انقراض/ بزرگترين تالاب لرستان خشکانده شد

پلدختر - خبرگزاری مهر: تالاب های يازده گانه معروف پلدختر بر روی آهکهای خرد شده لنداسلايد سيمره واقع شده اند که حدود 10 تا 11 هزار سال پيش ايجاد شده اند ولی امروز اين سرمايه طبيعی لرستان به راحتی در ميان بی توجهی مسئولان در مسير انقراض قرار گرفته اند.

نگاهی به تالابهای شهرستان پلدختر

در اين بين استان لرستان نيز به دلايل خاص زمين شناسی دارای تالابهای متعددی است که شهرستان پلدختر را با هفت تالاب دائمی و چهار تالاب فصلی می توان به عنوان شهر تالابهای اين استان نام برد.

اين شهرستان دارای تالاب های فصلی و دائمی چون گری بلمک، گری جمجمه، تکانه، لفانه، کبود و زردابه است که تالاب گری بلمک با بيش از 500 هکتار وسعت بزرگترين آنهاست.

در سال های اخير تالابهای شهرستان پلدختر به ويژه تالاب گری بلمک انواع تهديدات و تخريب های بی سابقه ای را تجربه کرده اند. به طوريکه در اقدامی عجيب آب تالاب گری بلمک با صرف هزينه های بسيار توسط يک کانال به طول دو کيلومتر به رودخانه کشکان تخليه می شود تا با خشک شدن اين تالاب زمينه توسعه اراضی کشاورزی در اين منطقه را فراهم شود.

تالاب گری بلمک 80 درصد توان اکولوژيکی خود را از دست داد

فرماندار شهرستان پلدختر در اين رابطه در گفتگو با خبرنگار مهر در پلدختر در سخنانی با اشاره به نعمت حضور تالابها در اين شهرستان گفت: تالاب های اين شهرستان در 12 کيلومتری جنوب شهر پلدختر قرار دارند و با مهاجرت پرندگان از مناطق سيبری چشم انداز زيبای اين تلاب ها پيدا می کنند که چشم هر رهگذری را مجذوب خود می کنند.

وی تصريح کرد: تالاب های 11 گانه پلدختر ظرفيتی مهم و مناسب برای توسعه صنعت گردشگری است زيرا بر اساس تحقيقات کارشناسان، ارزش اکولوژی تالاب از جنگل نيز بالا تر است.

فرماندار پلدختر گفت: پلدختر دارای تالاب های فصلی و دائمی همچون گری بلمک، گری جمجمه، تکانه، لفانه، کبود و زردابه است که تالاب گری بلمک با بيش از 500 هکتار وسعت بزرگترين آنهاست.

وی با بيان اينکه تالاب گری بلمک به دليل تغييرات کاربری در وضعيت خوبی نيست، عنوان کرد: اگر برنامه احيای اين تالاب انجام شود، می توانيم شاهد ايجاد 250 شغل به صورت مستقيم در بين جوامع محلی باشيم.

فرماندار پلدختر گفت: اين در حالی است که تالاب گری بلمک بيش از 80 درصد توان اکولوژيکی خود را از دست داده است.

وی افزود: بر اساس نظر کارشناسان ارزش اکولوژيکی تالاب ها 10 برابر جنگل ها و 200 برابر زمين های زراعی ديم است.

محو بزرگترين تالاب لرستان به مدد مسئولان!

مدير امور آب شهرستان پلدختر گفت: بر اساس مطالعات هيدروژئولوژي، منشاء آب تالاب های پلدختر نزولات جوی بوده که با توجه به وضعيت زمين شناسی و توپوگرافی منطقه، تالاب ها نسبت به محدوده های همجوار پست تر و کف آنها نيز از رسوبات مارنی دانه ريز و نفوذناپذير سازند گچساران است و جريانهای زير سطحی به تبعيت از گراديان هيدروليک به سمت تالاب ها حرکت کرده و به داخل آنها زهکش و يا به صورت چشمه در مرز لايه آبدار با سنگ کف به داخل تالاب ها تراوش می کند.

وی افزود: بر اساس آثار و شواهد موجود تعداد تالاب های پلدختر بعد از وقوع لنداسلايد سيمره، بالغ بر 50 تالاب کوچک و بزرگ بوده که از زمان تشکيل تا 100 سال پيش تحت تأثير عوامل طبيعي، بيشتر آنها خشک و منقرض شده اند و تنها تعداد 11 تالاب که از تغذيه بهتری برخوردار بوده باقی مانده اند.

ميرزايی تصريح کرد: وضعيت تالاب های باقيمانده در سالهای گذشته تاکنون نيز بدين صورت بوده که بزرگترين و زيباترين تالاب شهرستان پلدختر و به تعبيری استان لرستان، تالاب معروف گری بلمک با مساحتی حدود 600 هکتار بوده که متأسفانه در سال 1375 با احداث زهکش و از محل اعتبارات دولتی تغيير کاربری داده شد و در نهايت خشک شد.

وضعيت نابسامان تالابهای باقی مانده در پلدختر

وی ادامه داد: طبق برآورد برخی کارشناسان، ارزش هر هکتار تالاب در تالاب هايی که پذيرای حداقل 20 هزار پرنده مهاجر در سال باشند از لحاظ بوم شناختی به 100 ميليون دلار می رسد لذا با يک حساب سرانگشتی می توان فهميد که چه خسارتی نصيب شهرستان محروم پلدختر شده است.

مدير امور آب شهرستان پلدختر گفت: هفت تالاب باقيمانده دائمی جنوب شهر پلدختر در مجموع با مساحتی حدود 45 هکتار در اثر عوامل مختلف طبيعی و انسانی از جمله تغييرات اقليمی و خشکساليهای پی در پي، تبخير شديد، تغذيه نامناسب، عدم رعايت حريم زيست محيطی و اکولوژيکی تالاب ها از سوی مجريان، عدم رعايت حق آبه طبيعی تالاب ها و حفر چاه و برداشت آب شرب و کشاورزی در اطراف و حريم آنها در معرض خطر انقراض قرار دارند.

کاهش 50 درصدی آب تالابهای پلدختر

ميرزايی بيان داشت: مقايسه حجم فعلی آب تالاب ها با حجم آب آنها در سال 1376 نشان می دهد که حجم آب آنها نسبت به 12 سال قبل در مجموع حدود 50 درصد کاهش داشته است.

مدير امور آب شهرستان پلدختر خواستار انجام سريع مطالعات تغذيه و تأمين آب تعداد 6 تالاب محدوده ولی عصر و تنگ فنی از طريق ايستگاه پمپاژ و برداشت آب از رودخانه کشکان در فصول پر آبی شد و گفت: با برداشت سالانه حدود 6 ميليون مترمکعب آب در فصول پر آبی از رودخانه کشکان و پمپاژ و تزريق آن به تالاب های 6 گانه ولی عصر و تنگ فنی می توان تالاب های پلدختر را احياء و از خطر انقراض نجات داد.

۱آبان :ايران در ميان ۱٠ کشور اول توليدکننده دی اکسيد کربن!

مهر:گروهی از دانشمندان آمريکايی با جمع آوری 1.6 ميليارد اطلاعات از 32 هزار ايستگاه هواشناسی در سراسر دنيا ارزيابی جديد و بسيار دقيقی از گرمای جهانی نشان دادند.

به گزارش خبرگزاری مهر، محققان پروژه Berkeley Earth Project با استفاده از اطلاعات جمع آوری شده از بيش از 32 هزار ايستگاه هواشناسی در سراسر دنيا توانستند ارزيابی جديدی از گرمای جهانی به دست آورند.

اين محققان در اين خصوص توضيح دادند: "مهمترين شاخص گرمای جهانی در دراز مدت اطلاعات مربوط به دمای سطح زمين و درياها است. اين اطلاعات به روشهای مختلفی از جمله انتخاب ايستگاهها و متدهای تصيح خطاهای سيتماتيک می توانند ناقص شوند. ما در اين پروژه از بيش از 32 هزار ايستگاه استفاده کرديم که بيش از 5 برابر 7 هزا رو 280 ايستگاهی است که در مخزن شبکه اطلاعات ماهانه اقليم شناسی تاريخی جهان(Ghcn-M) قرار دارند و کانون توجه آنها بيشتر درباره اقليم است. هدف ما حل اطلاعات ناقص گذشته درباره دما و آماده سازی يک رکورد جديد است که می تواند يک پاسخ سريع به موقعيتهای بحرانی ارائه کند. نتايج ما نه تنها شامل بهترين ارزيابيها برای تغييرات دمای جهانی است بلکه ارزيابيهای مربوط به عدم دقت اطلاعات را هم در بر می گيرد."

اين مطالعه به يکی از بزرگترين تحقيقات مستقل درباره آب و هوا و برپايه 1.6 ميليارد اندازه گيری مربوط به دما از قرن 19 تا به امروز است که از 15 منبع مختلف در سراسر دنيا جمع آوری شده اند.

براساس گزارش ديلی ميل، همچنين در اين تحقيقات شهرهايی که "جزاير گرما" هستند مشخص شدند. در اين شهرها دما به سرعت در حال رشد است اما اين رشد بر روی دمای متوسط جهانی تاثير نمی گذارد چراکه تنها بر روی کمتر از 1 درصد از سياره گسترده شده هرچند رشد شهرسازی می تواند اين تاثيرات را تغيير دهد.

۲۸مهر: هر ۴ ازدواج در تهران؛ يک طلاق

فرارو

نسبت طلاق به ازدواج در کشور، 7. 15 درصد است. بر اساس اين نسبت از بين بيش از 6 ازدواج، يک مورد به طلاق منجر مي‌شود. اما در تهران از هر چهار ازدواج يک مورد به طلاق منجر مي‌شود.

بر اساس آمار ازدواج و طلاق ثبت شده در مردادماه، در کل کشور از هر 6 ازدواج يک مورد به طلاق منجر مي‌شود. اما در تهران از هر چهار ازدواج يک مورد به طلاق منجر مي‌شود.

بر اساس آمار اعلام شده، نسبت طلاق به ازدواج در کشور، 7. 15 درصد است. بر اساس اين نسبت از بين بيش از 6 ازدواج، يک مورد به طلاق منجر مي‌شود.

رئيس سازمان ثبت احوال نرخ ازدواج را 12.1 در هزار و نرخ طلاق را 1.9 در هزار اعلام کرده‌ است که بر اين اساس از هر 36. 6 ازدواج يک مورد به طلاق منجر مي‌شود.

بر اساس جديدترين اعلام سازمان ثبت احوال در مرداد ماه 12 هزار و 539 مورد طلاق در کل کشور ثبت شده، در همين زمان 73 هزار و 244 مورد ازدواج در کل کشور ثبت شده‌است.

بنا به اين آمار نسبت طلاق به ازدواج در کل کشور در مردادماه 11. 17 درصد است. اين نسبت نشان مي‌دهد که در مرداد ماه از هر 5 ازدواج يک مورد به طلاق منجر مي‌شود.

از سوی ديگر جمع‌بندی آمارهای طلاق نشان مي‌دهد که در مردادماه 12 هزار و 539 مورد طلاق در کل کشور ثبت شده که بيشترين مورد طلاق نيز در استان تهران واقع شده‌است. پس از تهران با 2 هزار و 578 مورد طلاق، خراسان رضوی با يک‌هزار و 381 مورد رکورددار دومين مقام ثبت طلاق در کشور است.

نسبت آمار طلاق به ازدواج در استان تهران عدد 7. 26 را نشان مي‌دهد و از اين آمار مي‌توان جمع‌بندی کرد که از بين حدود هر چهار ازدواج، يک مورد به طلاق منجر می شود.

نسبت طلاق به ازدواج در استان قم 9. 13 درصد است که نشان مي‌دهد از هر 7 ازدواج يک مورد به طلاق منجر مي‌شود. اين نسبت در استان خراسان رضوی 6. 19 را نشان مي‌دهد که بر اين اساس مي‌توان گفت از هر 5 ازدواج يک مورد به طلاق منجر مي‌شود.

اين آمار در حالی ارائه مي‌شود که جمعيت افراد در سن ازدواج يعنی جمعيت زير 24 سال، 35.4 ميليون نفر، جمعيت 24 تا 30 سال 10 ميليون نفر است.

کمترين آمار ازدواج در سمنان با 498 مورد و بيشترين آمار ازدواج در تهران با 9 هزار و 624 مورد ثبت شده‌است.

پس از تهران استان‌های خوزستان، فارس در مردادماه بيشترين آمار ازدواج را داشته‌اند.

اين آمارها در حالی استخراج مي‌شود که سازمان ثبت احوال به دليل امنيتی دانستن موضوع آمارهای طلاق و ازدواج، آمارهای مشخصی در اين زمينه ارائه نمي‌کند. اين درصدها و نسبت‌ها بر اساس آمار خام رويدادهای حياتی در سايت سازمان ثبت احوال محاسبه شده‌است.

۲۷مهر: ۹٠ درصد کودکان دبستانی در تهران کمبود ويتامين D دارند

فارس: رئيس مرکز تحقيقات پوکی استخوان گفت: 90 درصد کودکان سنين دبستان در تهران دچار کمبود ويتامين D هستند که اين مشکل با مواد غذايی معمولی قابل جبران نيست.

همايش روز جهانی پوکی استخوان امروز در فرهنگسرای شفق با حضور مسئولان وزارت بهداشت و مرکز تحقيقاتی استئوپروز برگزار شد.

وی تصريح کرد: طبق مطالعات انجام شده در اين مرکز، 2 ميليون و 200 هزار نفر از افراد بالای 50 سال در کشور به پوکی استخوان مبتلا هستند همچنين سالانه 51 هزار مورد فرد مبتلا به شکستگی ناشی از پوکی استخوان در کشور گزارش مي‌شود؛ حدود 90 درصد کودکان سنين دبستان ساکن تهران نيز دچار کمبود ويتامين D هستند که اين کمبود با مواد غذايی معمولی قابل جبران نيست.

رئيس مرکز تحقيقات پوکی استخوان گفت: در صورتی که برای پيشگيری از پوکی استخوان برنامه منسجمی ارائه نکنيم، پيش بينی ما حاکی از آن است که تا سال 2025 اين رقم به 2برابر افزايش پيدا مي‌کند.

کشتکار تأکيد کرد: در گروه سنی بالای 50 سال 22 درصد زنان و 11 درصد مردان دچار شکستگی گردنه لگنی مي‌شوند.

 

 

 

 

 

 

مطلب فوق را میتوانید مستقیم به یکی از شبکه های جتماعی زیر که عضوآنها هستید ارسال کنید:  

تمامی حقوق برای سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) محفوظ است. 2024 ©