Rahe Kargar
O.R.W.I
Organization of Revolutionary Workers of Iran (Rahe Kargar)
به سايت سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) خوش آمديد.
سه-شنبه ۲۲ شهريور ۱۳۹۰ برابر با  ۱۳ سپتامبر ۲۰۱۱
 
 برای انتشار مطالب در سايت با آدرس  orwi-info@rahekargar.net  و در موارد ديگر برای تماس با سازمان از;  public@rahekargar.net  استفاده کنید!
 
تاریخ انتشار :سه-شنبه ۲۲ شهريور ۱۳۹۰  برابر با ۱۳ سپتامبر ۲۰۱۱
صدور ۲۲ سال و نیم حکم زندان برای فعالین کارگری و چپ در تبریز

صدور ۲۲ سال و نیم حکم زندان برای فعالین کارگری و چپ در تبریز

 

شاهرخ زمانی، محمد جراحی، نیما پوریعقوب و ساسان واهبی‌وش فعالین کارگری و دانشجویی شهر تبریز از سوی شعبه یک دادگاه انقلاب این شهر در مجموعه به ۲۲ سال و نیم زندان محکوم شدند. در این احکام سنگین، چهار متهم این پرونده جمعا به بیست و دو سال و نیم حبس تعزیری محکوم شده‌اند و متهم ردیف پنجم از اتهامات وارده تبرئه شده است.

به گزارش «خانه حقوق بشر ایران» بر طبق حکم صادره، شاهرخ زمانی متهم ردیف اول، به تحمل ده سال حبس تعزیری به دلیل تشکیل گروه مخالف نظام و تحمل یک سال حبس تعزیری به دلیل فعالیت تبلیغی عیله نظام  و جمعا به یازده سال حبس تعزیری محکوم شده است.

مطابق این حکم، محمد جراحی متهم ردیف دوم، به تحمل پنج سال حبس تعزیری به دلیل تشکیل گروه مخالف نظام محکوم شده است. همچنین نیما پوریعقوب متهم ردیف سوم، به تحمل پنج سال حبس تعزیری به دلیل تشکیل گروه مخالف نظام، و تحمل یک سال حبس تعزیری به دلیل فعالیت تبلیغی علیه نظام، و جمعا شش سال حبس تعزیری محکوم شده است.

متهم ردیف چهارم ساسان واهبی‌وش نیز به تحمل نود و یک روز حبس تعزیری به دلیل عضویت در گروه مخالف نظام، و نود و یک روز حبس تعزیری به دلیل فعالیت تبلیغی علیه نظام، و جمعا شش ماه حبس تعزیری محکوم شده است.

متهم ردیف پنجم بیوک سیدلر از اتهامات وارده تبرئه شده است.

دادگاه این فعالین کارگری و چپ در تاریخ بیست و هفت مرداد هزار و سیصد و نود در شعبه ی یک دادگاه انقلاب تبریز برگزار شده بود. از متهمین این پرونده پیش از این نیماپوریعقوب، ساسان واهبی‌وش و بیوک سیدلر به ترتیب با وثیقه‌های صد میلیون تومان، سی میلیون تومان و سی میلیون تومان از زندان تبریز آزاد شده بودند.

گفتنی است احکام صادر شده در قبال این پرونده، در چندین سالِ اخیر در مورد پرونده‌های سیاسی در تبریز بی‌سابقه بوده است.

مطلب فوق را میتوانید مستقیم به یکی از شبکه های جتماعی زیر که عضوآنها هستید ارسال کنید:  

تمامی حقوق برای سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) محفوظ است. 2024 ©