Rahe Kargar
O.R.W.I
Organization of Revolutionary Workers of Iran (Rahe Kargar)
به سايت سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) خوش آمديد.
سه-شنبه ۱ فروردين ۱۳۹۱ برابر با  ۲۰ مارس ۲۰۱۲
 
 برای انتشار مطالب در سايت با آدرس  orwi-info@rahekargar.net  و در موارد ديگر برای تماس با سازمان از;  public@rahekargar.net  استفاده کنید!
 
تاریخ انتشار :سه-شنبه ۱ فروردين ۱۳۹۱  برابر با ۲۰ مارس ۲۰۱۲
شرکت «مبارزه طبقاتی» در تظاهرات باشکوه علیه بشار اسد

 

شرکت «مبارزه طبقاتی» در تظاهرات باشکوه علیه بشار اسد

 

جمعی از فعالین و هواداران نشریه کمونیستی «مبارزه طبقاتی» شنبه هفته‌ی گذشته، ۱۷ مارس، در تظاهرات باشکوهی که جامعه‌ی سوری شهر تورنتو در همبستگی با انقلاب سوریه و مخالفت با رژیم بشار اسد در این کشور سازمان داده بود شرکت کردند. در این تظاهرات که از مقابل ساختمان سابق شهرداری تورنتو آغاز شد و پس از چند ساعت راهپیمایی در خیابان‌های مرکز شهر تورنتو به مقابل همین ساختمان بازگشت، قریب ۲۰۰۰ نفر از مردم شرکت کردند.

 

فعالین «مبارزه طبقاتی» ضمن فروش نشریه‌ی خود به شرکت‌کنندگان فارسی زبان، به پخش و فروش نشریات گروه مارکسیستی «فایت‌بک» کانادا و «الحریه و الشیوعیه» (آزادی و کمونیسم)، مجله‌ی عربی گرایش بین‌المللی مارکسیستی، مشغول شدند. در طول تظاهرات،‌ که چندین ساعت به طول انجامید، «مبارزه طبقاتی» میز کتاب مشترکی با این رفقا داشت و به بحث و صحبت داغ با بسیاری از حضار در مورد آینده‌ی انقلاب سوریه و تاثیر آن بر ایران پرداختیم. میز مارکسیست‌ها در تمام طول تظاهرات چنان شلوغ بود که گاهی چند نفر پشت آن صف بسته بودند!

 

تظاهرکنندگان با روحیه‌ای بسیار عالی شعارهایی همچون «الشعب یرید اعدام الرئیس» (مردم خواهان اعدام رئیس‌جمهور هستند) و «آزادی همین حالا» سر دادند. مشخص بود که برای سازماندهی تظاهرات زحمت زیادی کشیده شده و علاوه بر طیفی از سخنرانان عموما جوان سوری، شعرها و ترانه‌های زیبایی به زبان عربی و انگلیسی نیز اجرا شد که بیشترش سروده‌ی خود سازمان‌دهندگان بود. به دعوت برگزارکنندگان، آرش عزیزی از طرف «مبارزه طبقاتی» نیز سخنرانی کرد و بر اهمیت جهانی انقلاب سوریه تاکید کرد. او گفت: «سرنگونی بشار اسد الهام‌بخش عظیمی برای مردم ایران خواهد بود و ما را یک قدم به سرنگونی خامنه‌ای و جمهوری اسلامی نزدیک‌تر می‌کند» که با تشویق حضار روبرو شد.

 

گروه ما تنها گروه چپی بود که به سخنرانی دعوت شده بود که این نتیجه‌ی یک سال تمام همکاری نزدیک با جوانان فعال در همبستگی با انقلاب سوریه است. جمعی از این جوانان، که در ابتدای جنبش به علت عنوان دروغین «سوسیالیستی» که رژیم بشار اسد برای خود برگزیده، اجتنابی طبیعی از افکار چپ‌گرایانه داشتند، پس از ماه‌ّها بحث و گفتگو به صفوف ما پیوسته‌اند و مشغول ترویج مارکسیسم در میان جوانان عرب و ساختن نیروهای گرایش مارکسیستی، چه در خارج و چه در خود سوریه و سایر کشورهای عربی، هستند. پس از تظاهرات بسیاری از جوانان پیغام‌های تشکر و قدردانی خود را برای «مبارزه طبقاتی» ارسال کردند و خواهان همکاری‌های بیشتر شدند.

 

 

مبارزه طبقاتی - تورنتو

http://www.mobareze.org

 

۱۹ مارس ۲۰۱۲

مطلب فوق را میتوانید مستقیم به یکی از شبکه های جتماعی زیر که عضوآنها هستید ارسال کنید:  

تمامی حقوق برای سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) محفوظ است. 2024 ©