Rahe Kargar
O.R.W.I
Organization of Revolutionary Workers of Iran (Rahe Kargar)
به سايت سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) خوش آمديد.
چهارشنبه ۱۸ بهمن ۱۳۹۱ برابر با  ۰۶ فوريه ۲۰۱۳
 
 برای انتشار مطالب در سايت با آدرس  orwi-info@rahekargar.net  و در موارد ديگر برای تماس با سازمان از;  public@rahekargar.net  استفاده کنید!
 
تاریخ انتشار :چهارشنبه ۱۸ بهمن ۱۳۹۱  برابر با ۰۶ فوريه ۲۰۱۳
باندهای مافیائی قدرت از میان رسانه های گروهی

باندهای مافیائی قدرت به روایت  رسانه های گروهی

 

سایت خبری راه کارگر ـ  جنگ باندهای مافیائی قدرت، در جریان استیضاح وزیر کار، ابعاد تازه ای به خود گرفت، گذاشتن  شنود برای همدیگر، جمع آوری اطلاعات ویژه از باندهای رقیب، پیام دادن و بده و بستان های مافیائی قبل از برگزاری نشست مجلس برای استیضاح، دستگیری سعید مرتضوی، به مثابه مقابله به مثل، و آزاد شدن او پس از احضار عجولانه  صادق لاریجانی به بیت رهبری و گوشمالی از طرف رهبر رژیم، همه و همه نشان می دهد که آنها که بر مسند قدرت نشسته اند، باندهائی هستند که بصورت مافیائی عمل می کنند. اگر احمدی نژاد شمشیر رهبر برای قلع و قمع اصلاح طلبان و خاندان رفسنجانی بود، اکنون نیز می تواند شمشیر رهبر برای جلوگیری از دور خیر خاندان لاریجانی برای تسلط بر سومین قوه یعنی قوه اجرائیه باشد. تسلط این خاندان بر قوه مقننه و قوه قضائیه، وزن و قدرت بیوت "آیات عظام" بر سیاست و اقتصاد کشور را بیش از آن گسترش داده است که برای دستگاه ولایت و شخص ولی فقیه قابل تحمل باشد. تحولات ماه های آینده، جلوه های تازه ای از نبرد باندهای مافیائی را بدنبال خواهد داشت. ساختار قدرت در جمهوری اسلامی، در انتظار تحولاتی جدی است. فشار جامعۀ اسیر در بحران اقتصادی فلج کننده و فشارهای فرهنگی افزایش یابنده و از هم گسیختگی نظام ارزشی، حکومتیان را بیش از پیش به جان هم خواهند انداخت. آنچه در زیر می خوانید گوشه هائی از ابعاد نبرد بیرحمانه ای است که میان باندهای مافیائی قدرت اسلامی در جریان است.

ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

تحقیق از مرتضوی و فاضل لاریجانی در دادسرا

تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۸ بهمن ۱۳۹۱ ساعت ۱۵:۱۹

دادستانی تهران اعلام کرد، از سعید مرتضوی و فاضل لاریجانی در رابطه با فیلم ضبط شده از دیدارشان، در دادسرا تحقیق شده است.

 به گزارش جهان، دادستانی تهران روز چهارشنبه اعلام کرد پس از اعلام جرم دادستان تهران علیه سعید مرتضوی به اتهام قید شده در اعلام جرم، نامبرده به دادسرا احضار و پس از تحقیق و تفهیم اتهام توسط بازپرس پرونده، به زندان معرفی شد.

پس از تکمیل تحقیقات بازپرس، نامبرده با صدور قرار تأمین مناسب آزاد شد.

همچنین از فاضل لاریجانی با توجه به مطالب منعکس در نوار منتشره، تحقیقات لازم توسط بازپرس انجام گرفت. رسیدگی به پرونده هر دو نفر فوق ادامه دارد.

ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

انتخاب 18 بهمن 1391

سعید مرتضوی آزاد شد و دوباره به محل کارش رفت!

بامداد امروز سعید مرتضوی، سرپرست سازمان تامین اجتماعی آزاد شد. روزنامه خورشید ارگان سازمان تامین اجتماعی در شماره امروز خود نوشت: دکتر سعید مرتضوی، سرپرست سازمان تأمین اجتماعی که بامداد روز گذشته توسط قوه قضائیه بازداشت شده بود، بامداد امروز (چهارشنبه) آزاد شد.

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

سعید مرتضوی آزاد شد.

به گزارش سرویس سیاسی انتخاب، روزنامه خورشید ارگان سازمان تامین اجتماعی در شماره امروز خود نوشت: دکتر سعید مرتضوی، سرپرست سازمان تأمین اجتماعی که بامداد روز گذشته توسط قوه قضائیه بازداشت شده بود، بامداد امروز (چهارشنبه) آزاد شد.

در ادامه این گزارش آمده است: مرتضوی بعد از ارائه توضیحات و رفع ابهامات و سوء تفاهمات، یک روز بعد، یعنی بامداد امروز (چهارشنبه) از زندان اوین آزاد شد.

به گزارش انتخاب ، سرپرست وزارت کار و تامین اجتماعی با بیان این‌که سعید مرتضوی بنا به دلایلی که قوه قضاییه داشت، بازداشت شده بود، اعلام کرد که مرتضوی پس از آزادی، امروز در محل کار خود حضور یافت.

 سعید مرتضوی سرپرست سازمان تامین اجتماعی و دادستان عمومی و انقلاب سابق تهران،شامگاه روز دوشنبه ۱۶ بهمن دستگیر شد.

روز گذشته ، معاون اول رئیس جمهور اعلام کرده بود: مرتضوی از نظر دولت همچنان سرپرست سازمان تأمین اجتماعی است.

این در حالی است که مجلس ، وزیر کار را به دلیل حضور مرتضوی در رأس این سازمان استیضاح و برکنار کرد.

هنوز مقامات قضایی درباره علت دستگیری و آزادی سعید مرتضوی اظهار نظری نداشته اند.

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

وکیل‌مدافع مرتضوی: از جزییات بازداشت و آزادی موکلم بی‌اطلاعم

ایسنا ـ  سرویس: معارف و حقوق - حقوقي و قضايي

چهارشنبه ۱۸ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۳:۱۴

وکیل‌مدافع مرتضوی با ابراز بی‌اطلاعی از جزییات دستگیری سعید مرتضوی از جمله عنوان اتهامی وی گفت: من نیز تاکنون تنها از خبر بازداشت و آزادی وی مطلع هستم.

 

محمد اصلانی در گفت‌وگو با خبرنگار حقوقی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با بیان این مطلب، گفت: اطلاعات خاصی از جزییات پرونده ندارم؛ زیرا من فقط وکیل وی در زمینه پرونده‌های شکایت از برخی رسانه‌ها و سایت‌ها هستم.

وکیل‌مدافع مرتضوی یادآور شد: من نیز تاکنون تنها از خبر بازداشت و آزادی وی مطلع هستم.

وی درباره عنوان اتهامی سعید مرتضوی مبنی بر "تصرف غیرقانونی در اموال دولتی در زمان تصدی ریاست سازمان تامین اجتماعی که در برخی رسانه‌ها منتشر شده بود" نیز اظهار بی‌اطلاعی کرد و گفت: در صورت مطلع شدن از هرگونه جزییات، آن را اطلاع می‌دهم.

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

ديدار ناگهانی صادق لاريجانی با خامنه ای

جرس: نائب‌ رئيس کميسيون عمران مجلس گفت: قرار بود تا اعضای کميسيون عمران امروز با رئيس قوه قضائيه ديدار داشته باشند که به دليل ديدار آملی لاريجانی با رهبري، اين ديدار لغو و به زمان ديگری موکول شد.

محمدرضا رضايی کوچی در گفتگو با فارس گفت: طبق برنامه قبل بنا بود تا امروز اعضای کميسيون عمران مجلس ديداری را با رئيس قوه قضائيه داشته باشند که به علت برگزار نشدن اين ديدار کميسيون برنامه‌ای نداشت.

وی افزود: اين ديدار به دليل ديدار رئيس دستگاه قضا با رهبری لغو و به زمان ديگری موکول شد که زمان آن هنوز معلوم نشده است

هنوز از دليل ديدار ناگهانی و پيش بينی نشدۀ آملی لاريجانی با آقای خامنه ای گزارشی منتشر نشده است.

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

جلوه‌ی تازه‌ای از «منازعه اجتناب ناپذیر جمهوریت - طایفه سالاری»         

1391/11/16

2013/02/04

هم‌چنان‌که بارها نوشته‌ام:

فرشاد جعفری

http://www.goftamgoft.com/

آنچه در صحنه‌ی سیاسی ایران در جریان است؛ چیزی نیست جز منازعه‌ی «جمهور مردم» و «خانواده‌ها و خاندان‌ها»(ی طایفه‌سالار مذهبی و غیرمذهبی). منازعه‌ای که طی آن «محمود احمدی‌نژاد» (و دیگر فرزندان جمهور مردم) به نیابت از «جمهور مردم» و «چهره‌های متصل به شبکه‌ی خویشاوندی» به نیابت از «طایفه‌سالاران» (ترکیبی از خانواده‌های مذهبی و اشراف غیرمذهبی)؛ درحال پیکار با یکدیگرند.

شطرنج جدی و سنگینی که «وقایع خرداد 88» در «میانه‌ی میدان»اش رخ داد و سربازهایی را از طرفین گرفت. اما اکنون به مرحله‌ای رسیده است که با خالی‌شدن صفحه از مهره‌های برجسته‌ی الیگارشی روحانیون و روحانی‌زادگان [که در تمام 35 سال گذشته،‌برخلاف تصور بینندگان، دست در دستِ الیگارشی طایفه‌سالاران غیرمذهبی داشته است]؛ هریک از طرفین می‌کوشند «سرباز» خود را «وزیر» کنند.

با این توضیح ضروری که: «هرچند بازی برابر به‌نظر می‌رسد؛ اما "سرباز الیگارشی"، برای رسیدن به ردیف آخر و "وزیرشدن"، یک خانه از "سرباز فرزندان جمهور مردم" عقب است و هرچه هم که بکوشد؛ نخواهد توانست وزیر شود!».

.

.

همه از فساد و تباهی موجود در نظم الیگارشیک و مراتب آن آگاهند. اما افشاگری «مردی از جنس مردم» در «بهارستان الیگارشی» درباره‌ی فقط بخش بسیار کوچکی از این فسادِ فراگیر و دامن‌گستر؛ از جهات متعددی حائز اهمیت است.

از جمله از این جهت که: «به خانواده‌ها و خاندان‌ها (و نیز به «افکارعمومی مترصدِ تشخیص طرفِ برنده») نشان داد که "فرزندان جمهور مردم"، خیال کوتاه‌آمدن ندارند و به‌هیچ قیمتی نخواهند گذاشت که قدرت و ثروت و فرصت‌ها، و امکان توزیع آن؛ یک‌بار دیگر در دستان "چهره‌ها و اشخاص متصل به الیگارشی" قرار گیرد تا آن را «صرفاً میان خود و فرزندان خود» توزیع کنند.

اما به‌ گمان نگارنده؛ از آن مهم‌تر؛ سخنی از رئیس‌جمهور در بهارستان بود که به تعمد (مطابق عادتِ ارتش رسانه‌‌ای همپیمان با شبکه‌ی خویشاوندی) کمتر دیده و به آن توجه شد. این سخن که: «من معتقد به اصلاح ریشه‌ای امور هستم که لازمه‌ی آن، تغییر قانون اساسی‌ست».

«مردی از جنس مردم»؛ پیش از این هم (در سمینار قوه‌ی مجریه‌ و قانون اساسی) جمله‌ی مشابهی به‌کار برده و از تمایل خود مبنی بر «تجدیدنظر در قانون اساسی جمهوری اسلامی» پرده برداشته بود. اما آنچه سخن امروز وی را از سخن پیشین ایشان متمایز می‌کرد آن بود که این سخن را «در بهارستان الیگارشی» و «چشم در چشم منتصبان شبکه‌ی خویشاوندی روحانیون و روحانی‌زادگان» بیان کرد که ضمن برگزاریِ «رای‌گیری‌های نمایشی ـ فرمایشی»، و با کمترین آراء ممکنه، عنوان «نمایندگی مردم» را یدک می‌کشند.

آنچه وحشتِ «منتصبان بهارستان‌نشین الیگارشی روحانیون و روحانی‌زادگان» از این سخن را مضاعف کرد؛‌ «تاکیدِ معنادار احمدی‌نژاد» بر این نکته بود که: «به نمایندگی از جمهور ملت است که در اینجا سحن می‌گویم».

درست به موازات این افشاگری در صحن بهارستانِ الیگارشی؛ و به نحوی «کاملاً معنادار»؛ صحنه‌ی فضای مجازی نیز شاهد انتشار خبری مبنی بر «دستگیری وزیر اقتصاد و رئیس کل پیشین بانک مرکزی» (طهماسب مظاهری) در فرودگاه آلمان، با چکی در جیب به مبلغ «سیصد میلیون بولیوار ونزوئلا» بود!

صادرکننده‌ی چک؛ شرکتی ایرانی موسوم به «کیسون» بوده است که اکنون [توسط سایتِ خودنویس/سایتی که تا همین چندی پیش «در صفِ هواخواهی از الیگارشی صنفی ـ خانوادگی» و «دست‌نشاندگان شبکه‌ی خویشاوندی» قرار داشت] افشاء شده است که از جمله‌ی اعضای هیات مدیره‌ی آن، «فرخ نگهدار» (رهبر «سازمان چریک‌های فدائی خلق ایران»)، «همسر فرخ نگهدار» و «پسر فرخ نگهدار» بوده‌اند!

شرکتی که شش سال پیش نیز، (بدون ذکر نام اعضای هیات مدیره‌ی آن) افشاء شد که چندمیلیارد دلار به داخل کشور انتقال داده و پس از انجام عملیاتی بر روی آن، درصدد خارج‌کردن آن است اما دولت احمدی‌نژاد مانع شده و به این ترتیب، مانع «صدور خدمات مهندسی» و «کارآفرینی» و «افزایش درآمدِ صادرت غیرنفتی کشور» شده است! [شرکت مزبور مدعی بود چندمیلیارد دلار یادشده، از محل درآمد این شرکت از «خانه‌سازی در ونزوئلا» بوده است!/ از هیچ کجای دیگر دنیا هم نه و از «مرکز کارتل‌های بین‌المللی...»!].

به‌راستی ربط «طهماسب مظاهری» (یکی از مهره‌های اقتصادیِ «بسیار موردِ وثوق الیگارشی روحانیون و روحانی‌زادگان و رهبرانش») با «فرخ نگهدار» (یک چهره‌ی ظاهراً اپوزیسیون جمهوری اسلامی در خارج از کشور) و «موضع مشترک این‌دو در خرداد 88 در حمایت از نخست‌وزیر محبوب آ. خمینی» چه می‌تواند باشد؟! کمااینکه باید پرسید: ربطِ آقای «مشایخی» (از دیگر اعضای هیات‌مدیره‌ی این شرکت) با چند چهره‌ی همنام وی در میان اپوزیسیون‌نمایان خارج کشور چیست؟!

 

همچنان‌که باید پرسید:

اگر همه‌ی درآمدِ ناشی از فروش پرفروش‌ترین فیلم تاریخ سینمای جهان (آواتار) در سینمای تمام کشورهای دنیا، فقط «یک میلیارد دلار» بوده باشد؛ درآمدِ فقط یک‌سالِ شرکتِ مزبور، ناشی از «خانه‌‌سازی در ونزوئلا!»؛ چگونه می‌تواند «چند میلیارد دلار» باشد؟!

همین دوسه‌هفته‌ی پیش بود که در همین‌جا نوشتم که:

بیش از آنکه «پوزیسیون نظم الیگارشیک» نگران افشای فسادِ خود (و درنتیجه مخالف هرگونه اصلاح واقعی در روند امور کشور) باشد؛ این «اپوزیسیون‌نمایان خارج کشور» هستند که از «افشای روابط پنهانی و آلوده به فساد خود با نظم ایدئولوژیک ـ الیگارشیک» وحشت دارند و ترس آنان از انجام هرگونه اصلاح دموکراتیک در ایران، به مراتب بیش از «روحانیون و روحانی‌زادگان اسلام سیاسی» (شبکه‌ی خویشاوندی/ موسوم به "شجره‌ی طیبه"!) است.

و از همین‌روست که علاقه و تمایل آنان به «ساقط‌ شدن احمدی‌نژاد» به مراتب بیش از رقبای او در داخل کشور است و به همین جهت است که به‌رغم «اتخاذِ دموکراتیک‌ترین و اصلاح‌طلبانه‌ترین مواضع از سوی محمود احمدی‌نژاد»، نه‌فقط وی و مواضعش را در "بایکوت مطلق خبری" قرار داده‌ و می‌دهند بلکه همچنان بر طبل نفرت علیه او می‌کوبند و از هیچ توهین و تحقیری در حق وی کوتاهی نمی‌کنند!

در این بخش خطابم به جوانان ساده‌دلی‌ (در میان فرزندان عامه‌ی مردم) است که در رویای تحقق «آزادی و برابری»؛ فریب «چهره‌ها و جریان‌های فاسدِ متصل به نظم خویشاوندی روحانیون و روحانی‌زادگان» را خوردند و در خرداد 88 و ماه‌های پس از آن، هم‌نوا و همصدا با آنان؛ به روی «متحدان حقیقی خود» (چه در ساخت قدرت و چه بیرون آن) چنگ کشیدند!

آیا باید همچون «علاقمندان نهضت آزادی در خارج کشور!» (در بیانیه‌ی تسلیت به مناسبت درگذشت مادر یکی از اعضاشان) به صراحت اعتراف شود که «شاخه‌ای از شجره‌ی طیبه!» هستند تا باورتان شود که اغلب قریب‌به‌اتفاق چهره‌ها و جریان‌ها و احزابی که سازمان‌دهنده‌ی انقلاب 57 بودند (اعم از مذهبی مانند مجاهدین انقلاب اسلامی، جبهه مشارکت، کارگزاران، همبستگی، دفتر تحکیم، و موتلفه... و غیرمذهبی همچون چریک‌های فدائی خلق، حزب توده، جبهه‌ی ملی، نهضت آزادی، ملی ـ مذهبی‌ها و...) «شاخه‌ای از شجره‌ی موسوم به طیبه» هستند که تنها و تنها «پیش‌برنده‌ی منافع کلیتِ الیگارشی» هستند؟!

خودتان بخشی از این بیانیه را که خطاب به جوانان این شبه‌حزب خانوادگی صادر شده بخوانید:

[...شما به عنوان عضو شاخه جوانان نهضت آزادی ایران، «شاخه‌ای از درختی تنومند و شجره‌ی طیبه»‌ای هستید که حاکمیت با رفتارهای ظالمانه خود سعی در خشکاندن آن دارد. اما «قارچ‌صفتان بی‌ریشه» (بخوانید فرزندان جمهور مردم) را هرگز توان از پای درآوردنِ «درختان ریشه‌دار در زمینه حق» نیست...].

آیا درست بود که به‌خاطر «نخست‌وزیر محبوب آ. خمینی»؛ و هم‌نوا و هم‌صدا با سیاه‌پیشه‌ترین و استبدادی‌ترین نیروها (سبز دینی) به روی اشخاص و چهره‌هایی چنگ بکشید که «برخاسته از میان خودِ شما/عامه‌ی مردم» بودند و کمترین وابستگی و تعلقی به «طایفه‌‌سالاران» نداشتند؟!

تضادِ «منافع جمهور مردم و فرزندان‌شان» با «منافع طایفه‌سالاران و فرزندان‌شان»؛ یک «تضادِ غیرقابل رفع» است و کشاکش میان اینان، کشاکشی‌ست که در هر برهه‌ای از تاریخ، «سرانجام یک نظم طایفه‌سالار» را (البته که به‌گونه‌ای مشابه) رقم زده است.

اکنون، و در این لحظه از تاریخ؛ و در جریان تکامل سیاسی؛ نوبت به کشور ما رسیده است که خود را از «چنبره‌ی دیرپای نظام‌های طایفه‌سالار» [و از جمله آخرین‌شان که خود را «در پشت و درونِ یک نمای جمهوری» سازماندهی و پنهان کرده بود] خارج کند و پس از سده‌ها «ستم و فساد و تباهی طایفه‌سالاران مذهبی و غیرمذهبی»، نفس تازه کند و به سمت آینده‌ای روشن و تابناک از «برابری و آزادی» پیش رود.

در این میانه و به‌گونه‌ای نمادین:

«محمود احمدی‌نژاد» به نیابت از «عامه‌ی مردم و فرزندان‌شان» می‌جنگد و «داوود احمدی‌نژاد» (به‌رغم مردم‌زاده بودنش) به نیابت از «طایفه‌سالاران و فرزندان‌شان» به صحنه آمده است. و رویارویی این دو برادر؛ صورتِ موجزی از «انتخاب گریزناپذیر هریک از ما، در این لحظه از تاریخ ایران‌زمین» است که ممکن است هریک از ما را، به‌نحوی اجتناب‌ناپذیر در برابر دوستان و عزیزان‌مان قرار دهد.

می‌توانید «محمود احمدی‌نژاد» باشید و در طرفِ «جمهوریت» بایستید. همچنان‌که می‌توانید «داوود احمدی‌نژاد» باشید و در «خیمه‌گاهِ طایفه‌سالاری»، اسب‌هاتان را «علیه خواست و اراده‌ی عموم مردم کشورتان» زین کنید. انتخاب با خود شماست.

اما به حکم تجربه‌ها و عبرت‌های پرشمار تاریخی؛ «برد جمهوریت» قطعی و «اجتناب‌ناپذیر» است.  این سخن و ادعای من نیست. بلکه جامعه‌شناس شهیری چون «ویلفرد پاره‌تو»‌ست که می‌گوید: «تاریخ؛ گورستان اشراف‌‌سالاری‌هاست».

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

سعيدقاسمي: لاريجاني و احمدي نژاد از رهبري و مردم عذرخواهي كنند

 

سردار قاسمي در گفتگو با «جوان‌آنلاين» در واكنش به بازداشت اخير مرتضوي گفت: با توجه به فضاي يكشنبه مجلس، بازداشت سعيد مرتضوي دادستان سابق تهران جاي بسي تامل دارد چرا كه اگر اين فرد واقعا مرتكب خطا شده بود چرا تا به حال اقدام به بازداشت وي نكرده بودند؛ بنابراين بازداشت مرتضوي بعد از پخش فيلم فاضل لاريجاني معنادار بود.

سردار سعيد قاسمي خطاب به قوه قضائيه اظهارداشت:با توجه به شايعاتي نظير اختلاس كه از گذشته در خصوص سعيد مرتضوي وجود داشت بايد گفت آقاي قوه قضائيه، عزيز من! چرا تا امروز صبر كرديد و در فضاي كنوني كشور و التهابي كه در مجلس شوراي اسلامي ميان دو رئيس قوه به وجود آمد، انقدر سريع اقدام به بازداشت مرتضوي كرديد. 

وي افزود: اگر خواهان اجراي صحيح عدالت هستيد و اگر مرتضوي حكم سنگيني داشته چرا تا به حال اين قضيه را دنبال نكرده‌ايد و اگر حامي‌اش احمدي‌نژاد بوده است چرا تا امروز كاري به او نداشته‌ايد و هيچ اقدامي نكرده‌ايد و درست پس از حادثه تلخ يكشنبه مجلس دست به كار شده‌ايد و گذاشتيد كار به اينجا برسد. آيا در اذهان عمومي جامعه اين القا نمي‌شود كه پشت پرده، برخي مسئولان هماهنگي‌هايي داشته اند؟ 

اين استاد دانشگاه ادامه داد: چطور مي‌شود كه قوه قضائيه يك فردي را كه شخصا كودتاچي، ضد نظام، توطئه‌گر و فتنه‌گر است را برايش هشت ماه قرار بازداشت صادر مي‌كند آن وقت سعيد تاجيك را كه فردي بسيجي و انقلابي است را به هشت ماه زندان، ۶۰ ضربه شلاق تعزيري و بركناري از شغل وا مي‌داريد. 

وي با اشاره به اينكه عملكرد مرتضوي در ضبط نشست خود با فاضل لاريجاني غيرقانوني بود و قوه قضائيه بايد پيگير اين مسئله باشد، عنوان كرد: كار آقاي احمدي‌نژاد نيز در پخش فيلم فاضل لاريجاني و مرتضوي در مجلس شوراي اسلامي و در جريان استيضاح وزير كار بسيار غيرمنطقي، غيرعاقلانه، اشتباه محض و بر خلاف خط مشي و مصالح نظام بود.

اين استاد دانشگاه تاكيد كرد: سران دو قوه بايد از محضر رهبر معظم انقلاب و ملت بزرگ ايران عذرخواهي كنند چرا كه همزمان با ايام الله دهه فجر شيريني سي و چهارمين سال پيروزي انقلاب اسلامي را به كام ملت شهيدپرور ايران تلخ كردند.

سردار قاسمي يادآورشد: در اينجا لازم ميدانم از برخي رسانه هاي خبري كه با بصيرت وارد ميدان شدند به دليل عدم پوشش خبري روساي دو قوه در جهت آرامش فضاي سياسي كشور تشكر و قدرداني كنم چرا كه به خواسته رهبري مبني بر اينكه هر گونه آشفتگي در فضاي سياسي كشور تا زمان برگزاري انتخابات خيانت به كشور و مردم است، لبيك گفتند.

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

سیدمحمود نبویان، نماینده مردم تهران:

روز استیضاح وزیر کار بدترین روز در طول مجلس نهم بود/ احمدی نژاد و لاریجانی از مردم عذرخواهی کنند

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: از مردم عزیز، جامعه و خانواده‌های شهدا عذرخواهی می‌کنم و توصیه من به آقای احمدی‌نژاد و لاریجانی این است که حتماً از مردم به خاطر کاری که انجام دادند عذرخواهی کنند.

حجت‌الاسلام سید محمود نبویان نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس با اشاره به اتفاقات رخ داده در جلسه استیضاح وزیر کار در صحن علنی مجلس اظهار داشت: متأسفانه باید بگویم که هیچ توجیهی برای دفاع از کارهایی که در جلسه استیضاح وزیر کار به ویژه در جلسه بعد از ظهر یکشنبه اتفاق افتاد وجود ندارد.

وی افزود:‌ باید گفت که روز استیضاح وزیر کار بدترین روز در طول مجلس نهم بود و اگر مقداری جلوتر هم برویم باید گفت که این روز یکشنبه سیاه مجلس نهم بود.

نبویان تأکید کرد:‌ باید گفت که مجلس در روز استیضاح وزیر کار تابلوی بسیاری از بدیها شد که بنده به برخی از آنها را اشاره می‌کنم.

نماینده مردم تهران ادامه داد: در ابتدا باید از کسانی که بانی این استیضاح بودند گله کنم؛ امروز کشور ما نیاز به وحدت دارد و مسئولان با وحدت و همدلی می‌توانند مشکل مردم را حل کنند نه با استیضاح و ایجاد مشکل؛ حالا که استیضاح صورت گرفته و وزیر رفته یک نفر باید سه ماه سرپرست شود که در این ایام ما نزدیک انتخابات می‌شویم.

نبویان اضافه کرد: کسانی که استیضاح را مطرح کردند ما از آنان گله داریم همچنین افرادی که پیش از این سؤال از رئیس‌جمهور را مطرح کردند و همچنین افرادی که استیضاح دیگری را در دستور کار قرار داده‌اند درست نیست و این یعنی برخی‌ها فقط به فکر اختلاف هستند و به فکر حل مشکلات مردم و تبعیت از رهبری نیستند.

نبویان اظهار داشت: اولین نتیجه‌ای که جلسه استیضاح وزیر کار داشت این بود که باعث دلسردی مردم در دهه فجر انقلاب شد و این هدیه‌ای بود که سران قوا به مردم دادند.

وی گفت: وقتی مسئولین به یکدیگر می‌پرند و حرمت رعایت نمی‌کنند و توهین نثار همدیگر می‌کنند حاصلش این است که سودجویان جرأت پیدا می‌کنند و اجناس را گرانتر می‌کنند و به همین دلیل است که در بازار ثبات نداریم و شاهد افزایش گرانی‌ها می‌شویم؛ این دعواها به نفع مردم نیست.

نبویان ادامه داد:‌ خیلی از دوستان ما در انتهای جلسه گریه می‌کردند و این جای ناراحتی داشت؛ این جلسه باعث بدنام کردن نظام شد؛‌ در این جلسه سران قوا به جان هم پریدند و یکدیگر را به فساد متهم کردند؛ سران دو قوه خواسته یا ناخواسته کاری انجام دادند که جلسه بعد از ظهر مجلس آبروی نظام را برد.

این نماینده مجلس اظهار داشت: جلسه مذکور باعث جرأت پیدا کردن دشمنان خارجی شد؛ دشمنان با خود گفتند حالا که اینها در بین خودشان اتحاد ندارند ما تحریم‌ها را بیشتر می‌کنیم؛ دشمنان با تحریم‌ها می‌خواهند به نظام ضربه بزنند و با اقداماتی که صورت گرفت فقط جرأت دشمن بیشتر شد.

وی گفت: مباحث مطرح شده در جلسه علنی باعث تزلزل نظام و از هم پاشیدگی و اختلاف میان بلندپایه‌ترین مقامات کشور شد.

نبویان ادامه داد: رهبری در چند وقت اخیر بارها به مسئولین تذکر دادند تا اختلافات را کنار بگذارند؛‌ سؤال من از سران قوا این است که آیا رهبری نفرمودند که مشکلات را حل کنید و اختلافات را کنار بگذارید؛ رهبر انقلاب فرمودند که سران قوا از هرگونه ایجاد تنش خودداری کنند و مسئولان بدانند که از امروز تا روز انتخابات هرکسی که بخواهد از احساسات مردم در جهت اختلافات استفاده کند قطعاً به کشور خیانت کرده است؛‌ سؤال من از آقای احمدی‌نژاد و لاریجانی این است که ‌آیا کار شما خدمت بود یا خیانت؟

نماینده مردم تهران اظهار داشت: جلسه استیضاح وزیر کار باعث ترویج به هم پریدن‌ها و عدم رعایت ادب در کشور شد،‌مثلاً وقتی رئیس یک قوه در حال صحبت در مجلس بود برخی نمایندگان رعایت ادب را نکردند و توهین‌هایی را نثار رئیس قوه کردند و البته بنده معتقدم که هیئت‌رئیسه مجلس مقصر است چرا که این مجال را پیش آورد؛ آقای لاریجانی باید نسبت به این جوی که در مجلس ایجاد شده پاسخگو باشد.

نبویان اظهار داشت:‌ بنده از مردم عزیز، جامعه و خانواده‌های شهدا عذرخواهی می‌کنم و توصیه من به آقای احمدی‌نژاد و لاریجانی این است که حتماً از مردم به خاطر آن چیزی که انجام دادند عذرخواهی کنند چرا که هم کار آقای احمدی‌نژاد اشتباه بود و هم کار آقای لاریجانی.

وی گفت: متأسفانه برخی‌ها در جریان اتفاقات رخ داده توهین‌هایی را به رئیس یک قوه مطرح کردند که حتی نمی‌شود آنها را به زبان آورد که بنده نمی‌توانم این توهین‌ها را بگویم و حتی فضا طوری شده بود که نمایندگان اقلیت‌های دینی مجلس با چشمانی پر از اشک به بنده مراجعه کردند و گفتند که چرا این اتفاقات انجام شده؛ برخی از نمایندگان واقعاً نگران این بودند که چه بر سر مردم می‌آید؟ ولی در مقابل عده‌ای خوشحال بودند که نمی‌دانم این خوشحالی برای چه بود؛ در بازی باخت‌-باخت نمی‌دانم خوشحالی چه معنایی دارد؛ آقای لاریجانی باید مواظب باشد و به دوستانش هم که در مجلس این کار را انجام می‌دهند تذکر بدهد و البته رئیس‌جمهور هم بسیار اشتباه کرد که فیلمی را پخش کرد که این کار هم اصلاً درست نبود.

نبویان افزود: البته ملت ما متحد هستند و بنده به این یقین رسیده‌ام که مردم از مسئولین خیلی بهترند و دشمن نمی‌تواند از این فضا سوءاستفاده کند.

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

بازداشت هایی همزمان با سفرهای مهم بین المللی

این همزمانی بازداشت یکی از مسئولین دولت احمدی نژاد با سفرهای بین المللی رئیس جمهور مسبوق به سابقه نیز می باشد . مهرماه امسال همزمان با آغاز سخنرانی رئیس جمهور ایران در سازمان ملل، علی اکبر جوانفکر مشاور مطبوعاتی رییس جمهوری ، سرپرست موسسه ایران و مدیرعامل خبرگزاری جمهوری اسلامی ( ایرنا) ازسوی دادستانی استان تهران بازداشت شد.

به گزارش پایگاه 598 ، درحالی بامداد سه شنبه داستانی تهران خبر از بازداشت سعید مرتضوی می دهد که رییس جمهور ایران به دعوت همتای مصری خود جهت شرکت در دوازدهمین نشست سران کشورهای عضو سازمان همکاری های اسلامی امروز (سه شنبه) عازم سفر به به قاهره پایتخت مصر است.

این سفر برای جمهوری اسلامی ایران از آنجا پراهمیت می شود که آقای احمدی نژاد اولین رئیس جمهور ایران اسلامی است که پس از انقلاب اسلامی به دعوت همتای خود جهت دیدارهای رسمی به مصر سفر می نماید. کشوری که در شب سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران با قیام مردمی، رژیم حسنی مبارک را سرنگون نمودند ، قیامی که با وجود شبهه افکنی های فراوان بسیاری از کارشناسان بر اشتراک آن با انقلاب اسلامی ایران صحه گذاردند.

البته در دوران حسنی مبارک به صورت محدود شخصیت های سیاسی به این کشور سفر نموده اند از جمله سفر سید محمد خاتمی، علی لاریجانی و آیت الله احمد جنتی در قالب کنفرانس های بین المللی بود اما این قفل روابط ایران و مصرهمچنان ناگشوده باقی ماند و همه‌ی نگاه‌ها به ابعاد نمادین و تاریخی دیدار رئیس جمهوری اسلامی از مصر معطوف شده است.

این همزمانی بازداشت یکی از مسئولین دولت احمدی نژاد با سفرهای بین المللی رئیس جمهور مسبوق به سابقه نیز می باشد. مهرماه امسال همزمان با آغاز سخنرانی رئیس جمهور ایران در سازمان ملل، علی اکبر جوانفکر مشاور مطبوعاتی رییس جمهوری، سرپرست موسسه  ایران و مدیر عامل خبرگزاری جمهوری اسلامی ( ایرنا) از سوی دادستانی استان تهران بازداشت شد.

بازداشتی که توانست در آن زمان خوراک رسانه های معاند بین المللی را فراهم نماید، بگونه ای که سخنرانی آقای احمدی نژاد را در حاشیه خبر بازداشت علی اکبر جوانفکر مخابره نمایند. به عنوان مثال یک روزنامه ایتالیایی زبان در کنفرانس مطبوعاتی رییس جمهور به جای پرسش از مسائل مطرح شده از سوی جمهوری اسلامی ایران، پرسید واکنش شما نسبت به دستگیری مشاور مطبوعاتی و مدیرعامل خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) چیست؟

بازداشت سعید مرتضوی سرپرست سازمان تامین اجتماعی و دادستان پیشین تهران (که تا این لحضه نگارنده هیچ گونه اطلاعی از علت بازداشت او ندارد) از نظر زمانی باز همزمان شده است با یک سفر مهم برای جمهوری اسلامی ایران. سفری که قرار است علاوه بر شرکت رئیس جمهور ایران در اجلاس سران سازمان همکاری‌های اسلامی و دیدار با محمد مرسی ، با جمعی از سردبیران رسانه های مصری نیز دیدار و گفت وگو نماید و همچنین با اصحاب رسانه مصر نیز جلسه ای داشته باشد.

 

از الان می توان محور سوالات رسانه های مغرض با جمهوری اسلامی ایران را متصور شد و همچنین بازتاب های غلط آنان از نظام جمهوری اسلامی ایران .

 

نگارنده به هیچ عنوان قصد انتقاد از عملکرد دستگاه قضایی کشور و دادستان خدوم تهران در برخورد با متهمین را نداشته، اما آنچه در اینگونه بازداشت ها از سوی دادستانی تهران کمتر توجه داده می شود این همزمانی هاست. بهتر بود که دستگاه قضا علاوه بر رسیدگی به جرم متهمین، مسائل کلان نظام را هم بیش از پیش در نظر گیرد و در وقت و زمان مناسب تری اقدام به بازداشت نماید. آنچه مشخص است رسانه های وابسته غربی و عربی در کمین فرصت نشسته اند که علاوه بر آن که دستاوردهای این سفر مهم را مخدوش نمایند، سعی درالقاء ناکار آمدی نظام اسلامی ایران و به دنبال آن مصادره بيداري اسلامي و جلوگيري از الگو برداري كشورهاي منطقه از انقلاب اسلامي ايران هستند.

 

شاید می توانستند ، اگر علت بازداشت سعید مرتضوی، پرونده وی در موضوع کهریزک بود بازداشت را با کمی فاصله زود تر و یا دیرتر از سفر مهم رئیس جمهور انجام نمایند و اگر مربوط به مسائل دیگر بوده است با سعه صدر خود بازداشت این فرد متهم را به پس از این سفر رئیس دولت می گذاشتند.

ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

رئیس قوه قضائیه:

ماهیت جریان انحراف، فتنه و فساد اقتصادی را فاش خواهم کرد

فارس 18 بهمن 1391

خبرگزاری فارس: رئیس قوه قضائیه گفت: اتفاقات روز یکشنبه مجلس به کام ملت بسیار تلخ بود اما فعلا به خاطر مصالح نظام سکوت می‌کنم و در فرصتی دیگر ماهیت جریان‌های «انحراف» و «فتنه» و فساد اقتصادی، عقیدتی و عملی آنان را فاش خواهم کرد.

خبرگزاری فارس: ماهیت جریان انحراف، فتنه و فساد اقتصادی را فاش خواهم کرد

 

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از اداره‌کل روابط‌ عمومی و تشریفات قوه قضاییه، آیت‌الله صادق آملی‌لاریجانی در جلسه امروز مسئولان عالی قضایی گفت:‌ انقلاب اسلامی ایران روحیه خودباوری را به مردم ایران بازگرداند و ضمایر الهی را بیدار کرد.

آیت‌الله آملی لاریجانی احیای سایر ارزش‌های الهی از جمله ایثار و ازخودگذشتگی، جهاد فی‌ سبیل‌الله، استقلال، آزادی و عدالت را از برکات انقلاب اسلامی اعلام کرد و گفت:‌ مردم با قیام خود به مجاهده با ظلم و ستم پرداختند و در کنار تمام مشکلاتی که برای جمهوری اسلامی ایران از روز اول انقلاب پدید آمد، باز هم مردم همچنان پشتیبان انقلاب خویش بوده و هستند.

رئیس‌ قوه قضاییه با تاکید بر این‌که حتی دشمن شماره یک نظام اسلامی ایران یعنی آمریکا نیز اینک ایران را قدرت برتر منطقه می‌داند، افزود: در تمام این سال‌ها با وجود همه مشکلات در اقصی ‌نقاط کشور آثار و برکات انقلاب اسلامی ظاهر شده است و در علم و فناوری و سایر زمینه‌ها با وجود تمام تحریم‌ها، فشارها و توطئه‌ها، جمهوری اسلامی ایران به امکانات بسیار پیشرفته‌ای دست یافته است.

 

آیت‌الله آملی لاریجانی تاکید کرد: انقلاب اسلامی ایران در گسترش فرهنگ اسلامی و ترویج معارف دینی با سال‌های پیش از انقلاب قابل مقایسه نیست و ما تمام اینها را مدیون این انقلاب و مجاهدت مردم و رهبری‌های پیامبرگونه امام راحل قدس‌الله نفسه‌الزکیه و رهبر معظم انقلاب هستیم.

رئیس قوه قضاییه با تبریک یوم‌الله بیست و دوم بهمن به همبستگی ملی در راهپیمایی این روز اشاره کرد و گفت:‌ در این روز تمام مردم حضور می‌یابند تا باردیگر پایداری خود و پایبندی به نظام اسلامی را نشان دهند و بر تمام مسئولان است که با پرهیز از فرافکنی‌ها از کوشش و تلاش برای خدمت‌رسانی به مردم دریغ نکنند.

آیت‌الله آملی لاریجانی ابراز امیدواری کرد مردم در روز 22 بهمن با حضور گسترده بار دیگر استقامت در راه انقلاب و استقرار نظام اسلامی را ثابت کنند تا دشمنان بدانند با وجود تمام مشکلات و اختلاف‌نظرهای سیاسی و غیره، نظام اسلامی به راه شکوهمند خود ادامه خواهد داد.

 

آیت‌الله آملی لاریجانی در ادامه اضافه کرد: آنچه در روز یکشنبه در مجلس رخ داد، به کام ملت بسیار تلخ بود و اینجانب با این‌که نسبت‌های رئیس‌جمهور در مورد قضات محترم قوه قضاییه و نمایندگان محترم مجلس و روسای قوا را کذب و افترا و برخلاف تمام موازین شرعی و قانونی و جرم می‌دانم، فعلا به خاطر مصالح نظام و تبعیت از اوامر رهبر معظم انقلاب دامت برکاته سکوت می‌کنم و در فرصتی دیگر به تفصیل درباب آن سخن خواهم گفت و ماهیت جریان‌های انحراف و فتنه و فساد اقتصادی و عقیدتی و عملی آنان را فاش خواهم کرد.

ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

رئيس جمهور در پيامي از خدمات عبدالرضا شيخ‌الاسلامي تشكر كرد.

به گزارش پايگاه اطلاع ‌رساني رياست جمهوري متن پيام به شرح زير است:

بسم‌الله الرحمن الرحيم

فرهيخته ارجمند جناب آقاي دكتر شيخ‌الاسلامي

سلام عليكم

بيش از 27 سال است كه افتخار آشنايي و برادري و همكاري با جنابعالي را دارم.

بيش از سه سال و نيم ملت ايران و به ويژه جمعي از بهترين اقشار ملت ايران يعني كارگران، بازنشستگان، بيمه‌شدگان و تعاوني‌هاي سراسر كشور از خدمات ارزشمند، صادقانه و بي‌ادعاي شما در سمت "وزير تعاون كار و رفاه اجتماعي" بهره بردند.

اينك كه مجموعه فوق مظلومانه از تلاش‌ها و دلسوزي‌ها و زحمات هوشمندانه جنابعالي محروم گشته‌اند از جانب ملت بزرگ ايران و اقشار فوق‌الذكر صميمانه از جنابعالي تشكر مي‌كنم. شما بدون ترديد يكي از رويش‌هاي پرافتخار انقلاب اسلامي و نمونه بارز مديريت پاك، مردمي و انقلابي هستيد كه بدون كوچكترين توقع وجود خويش را صرف خدمت به ملت بزرگ و اهداف متعالي او كرده‌ايد.

مطمئنم كه برخي رفتارها كوچكترين خللي در اراده و ايمان شما به راه پرافتخار و آيين خدمتگزاري و نوكري ملت ايجاد نخواهد كرد.

به فضل الهي جنابعالي در سنگرهاي بالاتر و والاتري به خدمات خود ادامه خواهيد داد. ضمن تشكر مجدد، از خداوند منان براي شما سلامتي و موفقيت بيشتر تحت توجهات حضرت وليعصر(عج) مسئلت دارم.

محمود احمدي‌‌نژاد

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

واكنش احمدي نژاد و رحيمي به بازداشت سعيد مرتضوي

رسالت 18 بهمن 1391

بخش خبري: بازداشت سعيد مرتضوي سرپرست سازمان تامين اجتماعي و دادستان پيشين تهران، واكنش احمدي‌نژاد و رحيمي معاون اول رئيس‌جمهور را به همراه داشت.

احمدي نژادتاكيد كرد: موضوع دستگيري سعيد مرتضوي را به طور جدي دنبال مي‌كنم ومحمدرضا رحيمي هم گفت: از نظر دولت، سعيد مرتضوي همچنان رئيس سازمان تأمين اجتماعي است.

سعيد مرتضوي عصر روز دوشنبه به دادسرا احضار شده بود و پس از چند ساعت يعني در دقايق آغازين بامداد سه‌شنبه خبر بازداشت وي رسما اعلام شد.

منابع رسمي قوه قضائيه از جمله دادستاني در باره علت اين دستگيري توضيحي نداده‌اند. با اين وجود سايت دادسراي انقلاب اسلامي تهران، در خبري يك سطري، خبر دستگيري مرتضوي را نيز تائيد كرد.

منابع آگاه درباره علت دستگيري سعيد مرتضوي اعلام كردند كه پيش از اين ديوان عدالت اداري و همچنين معاونت نظارت مجلس و برخي از نمايندگان مديريت مرتضوي در سازمان تامين اجتماعي را غيرقانوني و قابل پيگرد قضايي عنوان كرده بودند.

محمدعلي اسفناني سخنگوي كميسيون حقوقي مجلس نيز در گفتگو با ايسنا با اشاره به بازداشت سعيد مرتضوي گفت: آن‌طور كه شنيده مي‌شود اتهام او تصرف غيرقانوني در اموال دولتي است، اما با توجه به مسبوق به سابقه بودن او و معلق بودنش از خدمت به عنوان قاضي، ممكن است اتهامات ديگري هم در روزهاي آينده به وي تفهيم شود.

سعيد مرتضوي همچنين در پرونده كهريزك به همراه تعدادي از همكارانش از كار معلق شد و پرونده مفتوحي داشته است.

پيش از اين محسني اژه‌اي دادستان كل كشور در نشست خبري خود عنوان كرده بود اسفندماه امسال دادگاه رسيدگي به پرونده كهريزك برگزار خواهد شد.

احمدي‌نژاد:بازداشت مرتضوي راپس از بازگشت از مصر بطور جدي دنبال مي‌كنم

محمود احمدي نژاد روز گذشته به بازداشت سعيد مرتضوي واكنش نشان داد.رئيس‌جمهور تاكيد كرد: موضوع دستگيري سعيد مرتضوي را وقتي از مصر برگردم به طور جدي دنبال مي‌كنم.احمدي‌نژاد پيش از عزيمت به مصر در جمع خبرنگاران گفت: خبر دستگيري مرتضوي را شنيدم و بابت آن متاسفم

وي ادامه داد: نمي‌دانم چرا اينطور است. فردي تخلف كرده اما شخص ديگري دستگير شده است و اين كار بسيار زشت است.

احمدي‌نژاد با تاكيد بر اينكه"وقتي از سفر برگردم حتما اين مساله را دنبال مي‌كنم"، خاطرنشان كرد: قوه قضاييه بايد قوه قضاييه ملت باشد چون اين قوه يك سازمان ويژه خانوادگي نيست.

محمدرضا رحيمي، معاون اول رئيس‌جمهور هم با تأييد بازداشت سعيد مرتضوي، گفت: از نظر دولت، سعيد مرتضوي همچنان رئيس سازمان تأمين اجتماعي است و علت بازداشت وي را بايد از مراجع قضايي پرسيد.

بازتاب دستگيري مرتضوي در رسانه‌هاي غربي

بازداشت سعيد مرتضوي همچنين بازتاب وسيعي در رسانه‌هاي بيگانه و غربي داشت.

به گزارش تابناك،خبرگزاري رسمي دولت مصر (خاورميانه) به محض ورود محمود احمدي‌نژاد به قاهره و استقبال رسمي محمد مرسي از وي، خبر بازداشت سعيد مرتضوي را با عنوان"بازداشت دادستان سابق تهران نزديك به احمدي‌نژاد" را روي تلكس خود قرار داد.

اين خبرگزاري تأكيد كرده است كه احمدي‌نژاد و مرتضوي به‌زودي با طرح دادخواستي از سوي"فاضل لاريجاني"، دادگاهي خواهند شد.

روزنامه گاردين چاپ لندن، با اشاره به دستگيري سعيد مرتضوي نوشت كه دليل مشخصي براي دستگيري وي ذكر نشده است. اين روزنامه نوشت كه به نظر مي‌رسد دستگيري مرتضوي با درگيري‌هاي لفظي بين احمدي نژاد (كه به مصر رفته است) و لاريجاني، رئيس مجلس ايران كه با رويكرد انتخابات رياست جمهوري تشديد شده است، بي‌ارتباط نباشد.

همچنين رئيس‌جمهور ايران دستگيري مرتضوي را بسيار زشت عنوان كرد و گفته است كه بعد از بازگشت به ايران اين موضوع را پيگيري خواهد كرد.

اين روزنامه در ادامه به سابقه مرتضوي در جريان انتخابات سال 1388، اشاره كرد و به ذكر جريان‌هاي اتفاق افتاده در مجلس شوراي اسلامي در جريان استيضاح وزير كار پرداخت.

شبكه خبري فاكس نيوز نيز خبر دستگيري مرتضوي را اينگونه آغاز كرده است:"بسياري از ايرانيان داخل و خارج از كشور دستگيري مرتضوي را جشن گرفته‌اند.

اين شبكه خبري نوشت: حدس و گمان‌هاي دستگيري مرتضوي نشان دهنده شكست اطرافيان احمدي نژاد كه مرتضوي در بين آنها نقش يك بازيكن محور را داشت، است. اين شبكه خبري نيز در ادامه به سابقه مرتضوي و نقش او در پرونده كهريزك اشاره كرد.روزنامه گلوب‌اند ميل چاپ كانادا، در ابتداي خبر خود نوشت: سعيد مرتضوي قاضي ايراني كه باعث مرگ يك شهروند كانادايي ايراني (زهرا كاظمي) را صادر كرد، دستگير شد.

گلوب‌اند ميل نوشت كه سعيد مرتضوي اين روزها محور اصلي درگيري‌هاي رئيس مجلس ايران و احمدي نژاد، رئيس‌جمهور اين كشور بوده است. اين روزنامه در ادامه متذكر شد كه دولت كانادا، سعيد مرتضوي را علت اصلي مرگ زهرا كاظمي مي‌داند

خبرگزاري آسوشيتدپرس نيز با اشاره به انتخابات رياست جمهوري و عدم شركت احمدي نژاد در دور سوم انتخابات به دليل محدوديت‌هاي قانوني، علت دستگيري مرتضوي را درگيري‌هاي لفظي بين رئيس مجلس و رئيس‌جمهور حول تصدي مرتضوي عنوان كرد.

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

رمز اين جدول چگونه به دست مي آيد؟ (يادداشت روز)

کیهان 18 بهمن 1391

«مهندسي معكوس» عليه انقلاب اسلامي چگونه مي تواند اتفاق بيفتد؟ دشمن با كدام ساز و كارها مي تواند عوامل حدوث و بقا و گسترش انقلاب را با چالش مواجه سازد تا بتواند «ارتجاع» و «انحطاط» و «انحلال» را طي يك فرايند استخراج كند؟ انقلاب اسلامي ايران به عنوان يك ابتكار خارق العاده، داراي نظم و هندسه و قواعد منحصر به فرد خود است. با اين تلقي اگر بتوان قواعد مهندسي آن را شناخت، شايد بتوان فرمول انحلال و انهدام آن را نيز نوشت. اين تلقي دشمنان ماترياليست و مستكبر ماست كه به مكايد شيطان اكبر اقتدا كرده اند؛ هرچند كه منطق استوار حضرت حق جلّ و علا برتر از اين مكرهاست. «ام يريدون كيداً. فالذين كفروا هم المكيدون. آيا مي خواهند مكر بورزند؟ پس كافران خود در دايره مكر خداوند هستند» (طور/42).

دشمن در نقشه خود كه البته به روزساني شده اما شاكله آن قديمي است مي كوشد هر يك از اجزاء بنيان محكم انقلاب را به نحوي هدف بگيرد. افكار عمومي، نخبگان، قواي مختلف حاكميتي، قانون اساسي و بالاتر از همه ولايت فقيه در معرض مهندسي عمليات تروريستي است. هدف اصلي، گرفتن انتقام از نظام ولايت و امامت است.

1- فرقه هاي فتنه گر و منحرف با وجود تنوع بسيارشان يك ويژگي مشترك دارند؛ كام جويي و بازي در قلمرو شبهه تا جايي كه به نوعي از ولايت و امامت باطل مي انجامد. زعماي هر يك از اين فرقه ها چه در صدر اسلام و چه در تاريخ انقلاب ما چنان عمل كرده اند كه گويي خود امام و مقتدا هستند. اين كالبدشكافي ژرف در باره منحرفان فتنه گر، از امير مؤمنان عليه السلام است كه فرمود «يعملون في الشّبهات و يسيرون في الشهوات. در موقعيت شبهه عمل مي كنند و در شهوت ها سير مي كنند. معروف، هر آن چيزي است كه مي پسندند و منكر نزد آنان هر آنچه ناخوش مي دارند. در معضلات به خود پناه مي برند و در گشودن امور مهم به راي و نظر خود برمي گردند. كأنّ كلّ امرء منهم امام نفسه. گويا هر كدام از آنها امام خويش است» (خطبه 88 نهج البلاغه). شخص يا حلقه بريده از امام حق، بي امام نمي ماند. حتما امام و مقتداي جديد پيدا مي كند. حضرت فرمود «گويا» هر يك از آنها امام خويش است. معاويه در نامه فريبكارانه اش به زبير، او را اميرالمومنين خطاب كرد و مدعي بيعت با وي شد اما در حقيقت خود معاويه بود كه به نيابت از شيطان، اردوگاه سركشان جمل را مديريت و امامت مي كرد.

2- در تاريخ انقلاب اسلامي بارها چهره هايي به جبهه ضد انقلاب لغزيدند و در مقام ليدري بخشي از معارضين قرار گرفتند كه با ولايت و رهبري زاويه پيدا كرده بودند. آنها نوعا اشخاصي بودند كه به اعتبار جاه طلبي و خودشگفتي، معروف و منكرها را جا به جا مي كردند و علي الاطلاق در كانون توجه دشمن واقع مي شدند. مهم اين بود كه آنها بتوانند جامعه را مانند صدر اسلام دچار اولياي مختلف و انشقاق و اختلاف كنند. آيا اين طيف در واقع امر نيز كارگردان بودند يا خود مديريت مي شوند. در آسيب شناسي مولاي متقيان(ع)، متكبران و صاحبان تعصبات باطل- آنها كه «گويا امام خودند»- در واقع پيرو ولايت و زعامت چهره پنهان ديگري هستند. «فعدوّالله امام المتعصّبين و سلف المستكبرين. پس دشمن خدا(شيطان) امام متعصبان (تعصب باطل) و پيشاهنگ مستكبران است».

امام در همين خطبه قاصعه (192 نهج البلاغه) نسخه واكسيناسيون در قبال درد بي درمان اين جماعت را مي پيچد و مي فرمايد «آگاه باشيد و بر حذر بمانيد از پيروي بزرگانتان، آنها كه به خاطر حسب و نسب خويش تكبر ورزيدند و برتري جستند.... همانا آنها قاعده هاي بنياد عصبيت و ستون هاي فتنه و شمشيرهاي انتساب به جاهليت هستند. پس تقوا پيشه كنيد... و اطاعت نكنيد مدعياني را كه با صفاي باطن خود، تيرگي هاي آنان را آشاميديد و سلامتي خود را با بيماري آنان آميختيد و باطل آنان را در حق خود وارد ساختيد... همراهي كنيد هر كاري را كه امت هاي پيشين را ملازم عزت كرد و دشمنان را از آنان دور ساخت و آن كارها، دوري از تفرقه و التزام به الفت و پافشاري بر آن و توصيه يكديگر به اين الفت و اتحاد است». يكي از اركان مهندسي ارتجاع در برابر انقلاب، يافتن افراد و حلقه هايي است كه ترمز آنها در قبال امور شبهه آميز عمل نمي كند و ورود به اين محدوده را مباح مي شمرند تا آنجا كه مشرب اباحي پيشه مي كنند. آنها اجتهاد مقابل نص مي كنند، چون اغيار بر آنها حاكمند.

3- هدف كلي دشمن در فتنه هاي 78، 88 و فتنه پس از آن يكي بيشتر نيست اما به اقتضاي شرايط، چگونگي اين فتنه انگيزي تفاوت مي كند. دشمن در دوره موسوم به اصلاحات در پي جا انداختن حاكميت دوگانه و سپس القاي بن بست در نظام و قانون اساسي بود. نظريه پردازان كودتاي مخملين بر آن بودند كه از مدعاي اصلاح طلبي معطوف به حاكميت دوگانه مي توان لوازم يك حركت ساختارشكنانه را فراهم كرد. پس از شكست آن سناريو، به مدت يك دهه مقدمه چيني شد تا با استفاده از فرصت انتخابات، رخنه در حاكميت را بازسازي كنند و اگر نشد، به بهانه اعتراض به تقلب و تن ندادن به مكانيزم هاي حقوقي حل ابهام، بن بست تازه اي را پيش روي حاكميت قرار دهند. اين بار هم قانون اساسي و عمود قائم آن- ولايت فقيه- آماج اصلي شبيخون بود. اما به شهادت واقعيت، ملت بصير ما فتنه گران گردن كلفت و لجوج و متكبر را همراهي نكرد تا براي هميشه عبرت تاريخ شوند. آن فتنه بزرگ نوعي مهندسي فريبكارانه عليه امام و انقلاب به اسم امام و انقلاب بود حال آن كه رسم فتنه گران دقيقا در تناقض با خط امام و آرمان هاي انقلاب قرار داشت.

خانه هاي جدول دشمن عليه انقلاب اسلامي سر جاي خود باقي است اگرچه دستياران تازه اي براي پر كردن اين جدول رصد كرده است. اگر رمز اصلي اين جدول، القاي بن بست در نظام و قانون اساسي و تداعي بحران ناكارآمدي است، منحرفان دير رسيده به منحرفان قديمي تر مدد مي رسانند تا حروف رمز آن به تدريج استخراج شود! «منحرف»، هر حلقه اي است كه به قانون اساسي- ولو با شعار قانونگرايي- تمكين نمي كند و براي تشخيص خود در برابر هدايت كلي ولي امر «اصالت» قائل است. نيت، فرقي در ماهيت خيانت آميز چنين روندهايي نمي كند. اگر كسي چاقو را در سينه انسان ديگري فرو برد، اثر اين عمل جراحت و قتل است، صرف نظر از اين كه نيت ضارب چه باشد. مگر بايد براي همه خائنان امروز يا صدر اسلام حتما سند و كد رمز جاسوسي پيدا كرد- هر چند بعضي ها قطعاً جاسوس و اجير شده اند- تا بعداً بتوان ثابت كرد كه مثلا اقدام سران جمل يا حركت ابوموسي اشعري در صفين و يا رويكرد برخي رجال با سابقه در فتنه سال 88 يا پس از آن خيانت بوده است؟! ذات ايجاد تعارض و صف بندي درون جبهه حاكميت ديني- و مجال آفريني براي بدخواهان و كمين كردگان فرصت طلب- خيانت بزرگي است چون به تصريح قرآن حكيم فتنه از قتل شديدتر و بزرگتر است. ويژگي فتنه گري هر گفتار و رفتاري است كه ميان حق و باطل خلط كند و يكي را به ديگري بيالايد چندان كه به اعتبار غبارآلود شدن فضا و مشتبه شدن امور، مردم باطل را به جاي حق بگيرند يا زبان اهل باطل به روي اصحاب باطل دراز شود.

4- سيد نورالدين عافي راوي جانباز كتاب «نورالدين پسر ايران» روايت مي كند كه در برخي عمليات روزگار دفاع مقدس چگونه رزمندگان يك گروه خودي، خط را گم كرده و به اشتباه به سوي گروه خودي ديگر شليك كرده اند شهيد گرفته اند. البته ميدان جنگ نظامي و شب عمليات اقتضائات خاص خود را دارد اما ميدان سياست نيز به دور از اين اشتباهات نيست، مخصوصا اگر گروه هاي خودي با عمليات رواني و مقدمه چيني عناصر نفوذي، سر اسلحه خود را از جبهه دشمن برگردانند و به سوي جبهه خودي آتش بگشايند. اين كم هزينه ترين و مطلوب ترين گزينه براي دشمن است و البته آدم هاي غافل، مستعدترين نيروها براي اين مدل سربازگيري هستند. به راستي از دوئل نابخردانه روز يكشنبه گذشته چه كساني جز جبهه استكبار و فتنه گران خائن داخلي سود جستند؟ آيا هر دو طرف اين دوئل، نهي چند باره چند ماه اخير رهبر فرزانه انقلاب را نشنيده بودند كه كم يا زياد در اتفاق دشمن شاد كن اخير نقش آفريني كردند؟ اگر كساني در اين ماجرا قصور ورزيدند، ديگراني حتما مقصر و جماعتي قطعا- از دو سو- كارگردان خائن اين صحنه شليك به هم بوده اند تا براي دعاوي فتنه گران مستظهر به حمايت آمريكا و اسرائيل و انگليس سند جور شود! وگرنه مقتداي انقلاب به عنوان يك حجت شرعي و عقلي طرفين را برحذر داشته بودند از اين كه اختلافات را به ميان مردم بكشانند و احساسات مردم را در جهت ايجاد اختلاف تحريك كنند.

آيا در ايام الله دهه مبارك فجر و جشن بزرگ پيروزي انقلاب، جفايي تلخ تر از اين ماجرا مي شد در حق امام و امت كرد؟ با فرض اين كه جماعتي- در هر دو طرف- تعمدا براي خيانت زمينه سازي كرده بودند چرا آنها كه به نظام وفادارند، در اين دام پا نهادند و سناريو را كامل كردند؟ از خائن متعمد توقعي نيست اما گروهي كه غفلت كردند سزاوار است هر گونه كه صلاح مي دانند عذر تقصير نزد امام و امت ببرند و به قدر وسع جبران كنند.

5- از بهره مندي نصرت الهي تا بي ياوري، يك «نقض پيمان» فاصله است. «ان تنصروا الله ينصركم و يثبت اقدامكم» وعده تخلف ناپذير خداوند است اما اين حقيقت نيز قانون الهي است كه «فبما نقضهم ميثاقهم لعنّاهم و جعلنا قلوبهم قاسيه». بي وفايي و نقض ميثاق، باعث لعنت پروردگار و محروميت از رحمت الهي مي شود. «و من يلعن الله فلن تجد له نصيرا. و هر كس را خداوند لعنت كند پس هرگز ياوري براي او نخواهي يافت» (نساء/53).

يافتن نقاط ضعف روحي شخصيت ها و دميدن در آن به واسطه افراد متملق به ظاهر همسو، به موازات كاهش آستانه تحمل اين عده و ربودن زمام صبر و تقوا از آنان، كانوني ترين شيوه عمليات اطلاعاتي دشمن براي مهندسي معكوس عليه انقلاب و تكثير ويروس ارتجاع در ميان مرزبانان سياست و مديريت است. بايد از زبان حضرت سيدالساجدين(ع) براي اين مرزداران دعا كنيم و البته به لوازم اين دعا ملتزم باشيم كه «خدايا ياد دنياي خدعه گر فريبكار را به هنگام مواجهه با دشمن از ذهن آنان ببر». راه مصونيت ما از تله و شبيخون و قتل عام دشمن، چشم دوختن به انگشت اشاره فرماندهي است؛ آن مركز ثقل اتحاد و اقتدار كه روح خدا خميني(ره) درباره اش فرمود «پشتيبان ولايت فقيه باشيد تا به مملكت شما آسيبي نرسد». اگر به تعبير مولاي متقيان اثر نعمت هاي الهي بايد در ما ديده شود، اثر نعمت بزرگ انقلاب در چهره ما، بازگشت پيوسته ما به اين قرارگاه دل هاي دوستان خداست. برخي سرشكستگي ها و شماتت انگيزي ها، زيبنده سيماي ما نيست.

محمد ايماني

ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

 

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

 

تهران امروز 18 بهمن 1391

ماجراي دستگيري طهماسب مظاهري در فرودگاه دوسلدروف چه بود؟

 

چند روز پيش خبري مبني بر بازداشت يك شهروند ايراني در فرودگاه دوسلدروف آلمان منتشر شد. اين فرد، كسي جز طهماسب مظاهري، وزير اسبق اقتصاد و رئيس كل پيشين بانك مركزي جمهوري اسلامي نبود. داستان از اين قرار بود كه مظاهري با خود چكي همراه داشت كه طبق قوانين آلمان بايد آن را به مقامات اطلاع مي‌داد. مظاهري هر چند بعد از رسانه‌اي شدن اين خبر، آن را تكذيب كرد ولي نامه‌اي كه شركت «كيسون»، مجري طرح خانه‌سازي ايران در ونزوئلا به سايت تخصصي معماري نيوز ارسال كرده، نشان مي‌دهد كه ماجرا، واقعيت دارد و چنين دردسري براي مظاهري و شركت كيسون رخ داده است.همچنين دكتر علي‌نقي مشايخي، عضو هيات مديره شركت كيسون گفته است: شركت كسيون پروژه‌هاي بزرگي در ونزوئلا دارد و براي جابه‌جايي پول بين حسابهاي اين شركت در ونزوئلا، به دليل اينكه صاحبان امضا در ايران بوده‌اند، چكي صادر شد و با توجه به اينكه آقاي مظاهري به ونزوئلا مي‌رفت، از ايشان خواهش كرديم زحمت انتقال اين چك را بكشند. بنابراين اصولا موضوع جابه‌جايي پول نبوده است و چك از حساب مادر شركت كيسون در ونزوئلا در وجه حساب مجري پروژه كه آن هم در خود شركت است، صادر شده و قرار نبوده است پول از ونزوئلا خارج شود كه نقض قوانين اروپا باشد.مشايخي ادامه داد: مسئله پيش آمده براي آقاي مظاهري هم ظرف چند ساعت حل شد و ايشان دستگير نشد.وي در مورد جريمه احتمالي يك ميليون يورويي گفت: در اين باره هم در حال مذاكره هستيم تا موضوع را براي طرف آلماني توضيح دهيم و مشخص شود موضوع جابه‌جايي پول نبوده است، بلكه اين چك داخلي ونزوئلا بوده و در خارج از ونزوئلا حكم يك نامه را دارد، نه جابه‌جايي پول كه قوانين اروپا نقض شود.جالب اينجاست كه طهماسب مظاهري، اين ماجرا را از بيخ و بن انكار كرده و در گفت‌وگو با تابناك، با اشاره به اينكه در ايران است و از چرايي و جزئيات انتشار اين خبر آگاهي ندارد، تصريح كرده بود: در حال بررسي اين امر هستم تا از جزئيات آن اطلاع پيدا كنم.

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

 

مرتضوی دوشنبه شب به اتهام تصرف غيرقانوني در اموال دولتي بازداشت شده است

اعلام دلایل بازداشت مرتضوی

 

منتظري در جلسه هيات عمومي ديوان عدالت اداري کشور، گفت: دوستانه يادآوري مي‌کنيم که آقايان وارد عرصه تقابل با راي قضايي نشوند، چرا که به هر حال راي صادره ولو آنکه به آن علاقه‌مند نبوده يا از آن راضي نباشند، از آنجا که از مجراي قانوني صادر شده است، بايد اجرا شود و توصيه ما نيز اين است که همگان برابر قانون تسليم باشند

ادامه از صفحه اول:‌ اما حجت‌الاسلام غلامحسين محسني اژه اي، دادستان کل کشور دوم بهمن ماه در يك نشست خبري رسما اعلام كرد كه دادگاه رسيدگي به پرونده قضات کهريزک درهشتم اسفند برگزار مي‌شود.

 

مرتضوي در سازمان تامين اجتماعي

 

سعيد مرتضوي بلافاصله پس از آنكه در پرونده كهريزك متهم شناخته شد و از جايگاه قضاوت كنار گذاشته شد، نوزدهم دي ماه سال 88 با حكم محمود احمدي‌نژاد رئيس‌جمهور به رياست ستاد مبارزه با قاچاق كالا و ارز منصوب شد. انتصاب وي در اين جايگاه هر چند با واكنش منفي جمعي از نمايندگان،‌خانواده جان باختگان و آسيب ديدگان بازداشتگاه كهريزك و عموم مردم مواجه شد ولي سبب نشد احمدي‌نژاد در حكمش براي مرتضوي تجديد نظر كند. هنوز يك سال از زمان حضور مرتضوي در ستاد مبارزه با قاچاق كالا و ارز نگذشته بود كه شايعه انتصاب وي به عنوان مديرعامل صندوق تامين اجتماعي شكل گرفت. اين شايعه آغاز كشمكش دولت با دو قوه مققنه و قضائيه بود. نخست نمايندگان مجلس هشتم با اين طرح مخالفت كرده و طرح استيضاح وزير كار را به جريان انداختند.

 

در متن طرح استيضاحي كه نمايندگان آماده كردند به مواردي چون تعليق قضايي و باز بودن پرونده مرتضوي در دادستاني، مقصر بودن در فاجعه کهريزک، متخلف بودن در تحقيق و تفحص از قوه قضائيه، سوءاستفاده از موقعيت شغلي و عدم تخصص و تجربه لازم براي مديريت در مجموعه تامين اجتماعي اشاره شده بود. هر چند مقدمات اين استيضاح فراهم بود اما به نحوي از انحا جلسه لغو شد. پس از لغو جلسه چند نفر از نمايندگان از قوه قضائيه خواستند كه ديوان عدالت اداري به اين موضوع وارد شود. اولين حكم قوه قضائيه درباره مرتضوي نهم مرداد امسال اعلام شد. ‌اعضاي هيات عمومي‌ديوان عدالت در نشستي حکم انتصاب مرتضوي در تامين اجتماعي را ابطال و اعلام كردند که انتصاب مرتضوي به عنوان رئيس سازمان تامين اجتماعي خلاف قانون است. در واكنش به حكم ديوان عدالت، محمد‌رضا رحيمي، معاون اول رئيس‌جمهور اعلام كرد تامين اجتماعي يك موسسه عمومي‌انتفاعي و غيردولتي است و تصميم ديوان عدالت اداري در مورد آن نافذ نيست. دولت حدود يك هفته بعد از ابلاغ حكم ديوان عدالت اداري و پس از آنكه تلاش‌ براي منتفي اعلام كردن اين حكم به نتيجه‌اي نرسيد دست به اصلاح اساسنامه تامين اجتماعي زد. بر‌اساس تصميم هيات دولت، صندوق به سازمان تغيير نام داد و به اين ترتيب مقدمات قانوني استمرار حضور مرتضوي در اين سازمان مهم فراهم شد.

 

همچنين در واكنش به اقدام دولت براي اصلاح اساسنامه تامين اجتماعي 10 نفر از نمايندگان مجلس كه پيش‌ از اين برخي از آنان تهديد كرده بودند كه در مجلس نهم پيگير استيضاح وزير كار خواهند بود طي نامه‌اي به رئيس مجلس از لاريجاني خواستند طبق اصل هشتاد و پنجم و يكصد و سي و هشتم قانون اساسي مصوبه دولت را لغو كند.

 

همزمان با اعلام مصوبه دولت درباره «سازمان» شدن تامين اجتماعي، رئيس ديوان عدالت اداري با هشدار نسبت به عواقب عدم اجراي راي هيات عمومي مبني بر ابطال حکم انتصاب مديرعامل صندوق تامين اجتماعي به تشريح ابعاد حقوقي در ارتباط با اين راي پرداخت. منتظري در جلسه هيات عمومي ديوان عدالت اداري کشور، گفت: دوستانه يادآوري مي‌کنيم که آقايان وارد عرصه تقابل با راي قضايي نشوند، چرا که به هر حال راي صادره ولو آنکه به آن علاقه‌مند نبوده يا از آن راضي نباشند، از آنجا که از مجراي قانوني صادر شده است، بايد اجرا شود و توصيه ما نيز اين است که همگان برابر قانون تسليم باشند. با اين وجود، علي لاريجاني رئيس مجلس شوراي اسلامي‌اواخر آذر‌سال‌جاري طي نامه‌اي پنج مصوبه دولت را غير قانوني اعلام كرد كه مصوبه اصلاح اساسنامه صندوق تامين اجتماعي جزو اين مصوبات بود كه آن را مغاير با اصل 138 قانون اساسي عنوان كرد. اين درحالي بود كه پس از ابلاغ نامه لاريجاني به دولت، مرتضوي همچنان بر صندلي مديرعاملي باقي ماند. اصرار دولت بر باقي ماندن مرتضوي در اين سمت باعث ورود مجدد قوه قضائيه و ديوان عدالت اداري شد. هيات عمومي‌ديوان عدالت اداري نيز حكم داد كه اولا مرتضوي فاقد شرايط احراز مديرعاملي سازمان تامين اجتماعي است و ثانيا با توجه به اينكه ابلاغ انتصاب مديرعاملي مرتضوي از سوي رئيس مجلس ملغي شده و وزير تعاون، كار و رفاه اجتماعي نسبت به لغو ابطال صادره اقدامي‌نكرده، ابلاغ انتصاب مرتضوي ابطال مي‌شود. هر‌چند به‌نظر مي‌رسيد دولت با تن دادن به قانون، حكم ديوان عدالت را اجرا كرده و مرتضوي را از راس تامين اجتماعي بركنار كند، به سراغ ترفند ديگري رفت تا مرتضوي در اين سازمان ماندگار شود. با تصميم دولت تعيين مديريت سازمان تامين اجتماعي به معاون اول رئيس‌جمهور تفويض شد و سپس محمدرضا رحيمي ‌با حكمي، ‌مرتضوي را به عنوان سرپرست اين سازمان منصوب كرد. با اين اقدام، مجلس طرح استيضاح وزير كار را به جريان انداخت و يك شنبه هفته جاري با جنجال فراوان عبدالرضا شيخ الاسلامي با 192 راي مجلس از كابينه خداحافظي كرد. در طول كشمكشي كه دولت بر سر مرتضوي با مجلس و قوه قضائيه به راه انداخته بود،‌ همواره اعلام شد«تمامي اقدامات و تصرفات مرتضوي در تامين اجتماعي جرم بوده و فعاليتهاي مالي و عزل و نصب‌هاي انجام شده غيرقانوني است.» به‌دنبال بازداشت روز گذشته مرتضوي،‌يكي از گمانه‌هايي است براي علت بازداشت وي مطرح شد،‌اين موضوع بود.

 

ارتباط بازداشت مرتضوي با فاضل لاريجاني!

 

از جمله گمانه‌هاي بازداشت مرتضوي كه البته تنها رسانه‌هاي دولت بر آن تاكيد دارند،‌ارتباط اين حادثه با ضبط و انتشار فيلمي از فاضل لاريجاني است. سايت شبكه ايران در اين رابطه مي‌نويسد:‌ «مرتضوي، يک شب پس از آن دستگير شد که رئيس‌جمهور فيلم جلسه وي با فاضل لاريجاني را در مجلس منتشر کرد.»بر اساس اين گزارش رئيس جهور در جسه استيضاح وزير كار، رفاه و امور اجتماعي فيلمي از مذاكرات مرتضوي با فاضل لاريجاني برادر آيت‌الله صادق آملي لاريجاني و علي لاريجاني منتشر كرد و مدعي شد فاضل به مرتضوي پيشنهاد داده كه حاضر است در ازاي دريافت پولي هنگفت و مهيا شدن امكان واسطه گري‌اش در چند معامله بزرگ از وي حمايت كرده و كاري كند كه مشكلاتش در مجلس و قوه قضائيه حل شود. همچنين برخي سايت‌هاي خبري روز گذشته ضمن استقبال از بازداشت مرتضوي،‌خواستار آن شدند كه به اتهامات فاضل لاريجاني نيز رسيدگي شود. جالب آنكه همزمان با بازداشت مرتضوي متن كامل اين فيلم در فضاي مجازي منتشر شده است. هر چند در وهله اول اين تصور شكل مي‌گيرد كه دولت اين فيلم را منتشر كرده ولي سايت روزنامه ايران اين موضوع را رد مي‌كند. شبكه ايران در اين رابطه مي‌نويسد: «رئيس‌جمهور در جلسه استيضاح وزير کار، به پخش اين فيلم رضايت نداشت، اما در نهايت در برابر اصرار رئيس مجلس، بخش‌هايي اندک از آن را پخش کرد، اما تاکيد کرد که يک نسخه از فيلم مذاکرات فاضل لاريجاني در اختيار رئيس مجلس، هيات رئيسه و روساي کمسيون‌هاي مجلس قرار خواهد گرفت.» به زعم اين سايت،‌فيلم مذكور بايد از سوي مجلس منتشر شده باشد. تاكنون هويت منتشر كنندگان اين فيلم در فضاي مجازي مشخص نشده است.

 

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

 

مردم سالاری 18 بهمن 1391

 

روز استيضاح، روز تاريخي!

نويسنده : مهدي مال مير

 

 يكي از معضلات پهنه سياست ورزي كشور ما كه به ويژه طي چند سال اخير با روي كار آمدن دولت‌هاي نهم و دهم بر حجم و گستره آن افزوده شده، «افشاگري» و يا به عبارتي مرعوب كردن رقيبان سياسي به وسيله آفتابي كردن «اطلاعات در سايه» ‌حريف در حوزه عمومي است، امري كه تهديد به استفاده در طول اين سال‌ها به مثابه ابزاري براي خاموش كردن منتقدان و حذف رقباي سياسي در عرصه سياست به كار گرفته شده است. اين كه استفاده ابزاري از «اطلاعات خاموش»‌ به نفع منافع محفلي تا چه پايه مرزهاي اخلاق را درمي‌نوردد يا اينكه شوك‌هاي ناشي از افشاگري‌هاي گاه و بي‌گاه مسئولين تا چه اندازه به روحيه عمومي و سلامت روان شهروندان آسيب مي‌رساند و يا اساساً «افشاگري» تا چه ميزان به بالا بردن حيثيت نظام سياسي كشور ما در شرايط ويژه بين‌المللي كمك مي‌رساند؟ از جمله پرسش‌ها‌ و دغدغه‌هايي هستند كه به راستي ضروري مي‌سازد رئيس دولت به عنوان كسي كه اصرار غريبي به اين امر در شرايط حساس كنوني دارد، به طور جدي در مقام پاسخگويي به آن‌ها برآيد!

 

با اين همه اما مي‌توان معضل افشاگري را، فارغ از تمامي اشكالات شرعي، عرفي و حقوقي كه بر آن مترتب است، در سطحي كلان‌تر و در چشم‌انداز وسيع‌تري مورد بررسي قرار داد و آن اينكه: اساساً افشاگري نشانه چيست؟ چه عامل يا عواملي سبب مي‌شود تا روند آرام اطلاع‌رساني به افشاگري‌هاي شوك آور و غيربهداشتي نظير آنچه كه در جريان استيضاح وزيركار رخ داد بدل شود؟ در يك نگاه كلي و براي پرهيز از دراز نفسي مي‌توان ريشه مشكلات فوق را در عملكرد نامطلوب نهادهاي مدني و ناتواني آن‌ها در عرصه خبررساني و آگاهي‌سازي رديابي كرد! در كشور ما به سبب كاركرد نامطلوب رسانه‌هاي مستقل از حوزه دولت كه نقش حساس شفاف‌سازي عرصه سياست را بر عهده دارند، ‌توزيع عادلانه اطلاعات به دليل غبارآلود بودن پهنه سياست با مشكلات فراواني روبرو است. همين امر سبب شده تا از يك طرف روشهاي ماكيا وليستي و مافيايي و اعمال غيراخلاقي براي كسب اطلاع با هدف مرعوب كردن رقيب رواج پيدا كند و از طرف ديگر موجب شده تا هر روز بر شمار افرادي كه از سابقه مخدوش و كارنامه ناروشني در ميدان سياست برخوردارند افزوده گردد! در چنين شرايطي است كه افشاگري به مثابه ابزاري جهت حذف رقيبان سياسي در عرصه سياست ما خريداران فراواني يافته است!‌ با بررسي اعمال و رفتار دولت در طول اين هشت سال دريافتن اين نكته كه احمدي‌نژاد و تيم همراهش به خوبي از برند‌گي شمشير افشاگري در فضاي پرابهام پهنه سياست ما آگاهي داشته‌اند كار چندان دشواري به نظر نمي‌رسد! به طوري كه در همان روزهاي نخستين تكيه زدن بر سرير قدرت، افشاگري را به عنوان وسيله‌اي براي رسيدن به شعارهاي خود كه بزرگترين آن‌ها عدالت اجتماعي و كوتاه كردن دست سارقان ثروت ملي بود معرفي كردند! اما هرچه بر عمر دولت افزوده شد اين واقعيت آشكارتر شد كه افشاگري نه وسيله‌اي براي رسيدن به عدالت اجتماعي و كوتاه كردن دست غارت‌كنندگان دارايي‌هاي ملت بلكه تنها شمشير گداخته‌ايست كه بي‌رحمانه بر سر هر آن كس كه اندك زاويه و فاصله‌اي با رئيس دولت و منويات او پيدا مي‌كند، فرود مي‌آيد! حواشي تلخي كه در ماجراي استيضاح دكتر شيخ‌الاسلامي در صحن علني مجلس به وقوع پيوست، گذشته از تمامي آسيب‌هايي كه براي نظام سياسي در پي خواهد داشت، به تعبير رئيس قوه مقننه روزي تاريخي را در تاريخ سياسي كشور رقم زد چرا كه بهتر از هر استدلال، انديشه و تفكري خسارت‌هاي ناشي از عدم شفافيت عرصه سياسي و چرخه معيوب اطلاع‌رساني را در كشور به رخ مسئولين و دلسوزان نظام كشيد، خسارت‌هايي كه بي هيچ شبهه‌اي جبران آن‌ها در شرايط حساس منطقه‌اي و بين‌المللي كنوني به اين آساني‌ها مقدور و ميسور نخواهد بود!

 

ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

 

واکنش تند احمدي نژاد به بازداشت مرتضوي

مردم سالاری 18 بهمن  191

 گروه سياسي: بازداشت سعيد مرتضوي، آنقدر غير منتظره بود که برخي سايت‌هاي خبري در انتشار آن ترديد داشتند، اما تنها چند دقيقه از ساعت 24 دوشنبه شب گذشته بود که خبرگزاري فارس از بازداشت مرتضوي توسط دادستاني تهران پرده برداشت و پس از انتشار خبر توسط اين سايت اصولگرا، خبر گزاري‌هاي ديگر هم جزييات بيشتري را مخابره کردند. بدين ترتيب سعيد مرتضوي به اوين رفت تا اين موضوع به يکي از مهمترين موضوعات سياسي کشور بدل شود. البته درباره علت دستگيري سعيد مرتضوي، سرپرست سازمان تأمين اجتماعي ابهاماتي وجود داشت .هرچند خبرگزاري فارس از يک منبع آگاه کسب اطلاع کردکه سعيد مرتضوي به علت تصرف غيرقانوني در اموال دولتي در زمان تصدي رياست سازمان تامين اجتماعي بازداشت شده است. پيش از اين ديوان عدالت اداري و همچنين معاونت نظارت مجلس و برخي از نمايندگان مديريت مرتضوي در سازمان تامين اجتماعي را غيرقانوني و قابل پيگرد قضايي عنوان کرده بودند. البته گفتني است مرتضوي همچنين در پرونده کهريزک به همراه تعدادي از همکارانش از کار معلق شد و پرونده مفتوحي داشته است. بدين ترتيب قاضي مرتضوي که روزگاري دادستان تهران بود، اين بار توسط دادستاني تهران به زندان اوين رفت. خبرگزاري مهر هم درباره حزييات اين بازداشت نوشت : “بعد از دستگيري سعيد مرتضوي در ساعت 11 دوشنبه شب، نيروهاي دادستاني تهران، وي را ساعت 12 تحويل زندان اوين دادند.يک مقام آگاه اعلام کرد: سعيد مرتضوي دوشنبه شب گذشته وارد زندان اوين شده است. وي افزود: ساعت ورود اين متهم 12 شب بوده و همانند ساير متهمان تشريفات لازم براي ثبت نام متهم و ورودش به زندان انجام شده است.” اما، موضوع فقط به اينجا ختم نشد و اظهارات محمود احمدي نژاد پيش از خروج از تهران براي سفر به مصر، حواشي جديدي را رقم زد. به نحوي که اظهارات رييس جمهور، تيتر يک بسياري از خبرگزاري‌ها و سايت‌هاي خبري شد. احمدي نژاد صبح ديروز پيش از ترک تهران به مقصد قاهره به منظور شرکت در نشست سران سازمان همکاري‌هاي اسلامي در جمع خبرنگاران گفت:قوه قضائيه بايد متعلق به ملت و نه يک سازمان ويژه خانوادگي باشد. به گزارش آريا، رييس جمهور با بيان اينکه از شنيدن خبر دستگيري مرتضوي متاسفم و نمي دانم چگونه است، چون که فردي تخلف کرده و فرد ديگري دستگير مي شود، گفت: قوه قضاييه بايد قوه قضاييه ملت باشد، چون يک سازمان ويژه خانوادگي نيست. محمود احمدي نژاد در پاسخ به سوالي درباره بازداشت سعيد مرتضوي سرپرست صندوق تامين اجتماعي اظهار داشت: کسي خلاف کرده است و فردي مطلع شده و اين تخلف را اعلام کرده، اما به جاي اينکه متخلف را دنبال کنند با کسي که موضوع را اعلام کرده برخورد مي شود و اين بسيار زشت است و براي ملت جمهوري اسلامي و قوه قضاييه شايسته نيست.رييس جمهور تاکيد کرد: قطعا وقتي از سفر برگردم اين مساله را به طور جدي دنبال خواهم کرد.

 

واکنش مجلسي‌ها به اظهارات احمدي نژاد

 

محمد علي اسفناني نماينده فريدن، فريدون کنار و چادگان و سخنگوي کميسيون قضائي و حقوقي مجلس در گفت‌وگو با شفاف در واکنش به بازداشت سعيد مرتضوي گفت: احتمالا بازداشت وي به دليل تخلفات قبلي‌اش است و يا تخلفات جديدي عنوان شده است. در سايت‌ها موضوعي مطرح نشده و قوه قضاييه نيز به صورت رسمي عنوان نکرده دليل بازداشت چه بوده است. اسفناني با اشاره به واکنش شديد محمود احمدي نژاد به بازداشت مرتضوي تاکيد کرد: آنچه مسلم است رييس قوه قضاييه بر اساس قانون توسط مقام معظم رهبري منصوب مي‌شود و براساس قانون پيش مي‌رود و حرف افراد نمي‌تواند مانع اجراي قانون باشد و آقاي احمدي نژاد اظهار نظر شخصي کردند. بايد ديد که وقتي آقاي احمدي نژاد از سفر مصر بر مي‌گردند چه واکنشي نشان مي‌دهند. همچنين عوض حيدر پور نماينده شهرضا و عضو کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي در اين خصوص به شفاف گفت: حتما اسنادي عليه آقاي مرتضوي وجود داشته و جزو وظايف قوه قضاييه است که بر اساس وظايف و مستند بر اسنادي که وجود دارد متخلفان را بازداشت کند. در برابر قانون همه آحاد ملت مانند هم هستند و اگر آقاي مرتضوي را بازداشت کردند بر اساس همان رويه قانوني است. حيدرپور با بيان اينکه آقاي احمدي نژاد پس از برگشت از مصر در خصوص بازداشت مرتضوي نمي‌تواند واکنش خاصي نشان دهد، تاکيد کرد: به هر حال همه مردم در کشور در برابر قانون يکسان هستند و قانون به صورت مشابه با همه برخورد مي‌کند و دوستان و نزديکان ايشان مستثني از قانون نيستند. در همين حال سايت خبري نسيم هم گزارش داد معاون اول رئيس‌جمهور گفت: سعيد مرتضوي همچنان رئيس سازمان تأمين اجتماعي است. محمدرضا رحيمي، معاون اول رئيس‌جمهور با تأييد بازداشت سعيد مرتضوي، گفت: از نظر دولت، سعيد مرتضوي همچنان رئيس سازمان تأمين اجتماعي است. وي درباره بازداشت مرتضوي هم گفت: علت بازداشت وي را بايد از مراجع قضايي پرسيد.

 

ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

ولايتی: اگر دولت آينده متعلق به اصولگرايان نباشد مصيبت داريم

انتخاب

علي‌اکبر ولايتی سه‌شنبه شب در مراسم گراميداشت دهه فجر که در مسجد زين‌العابدين (ع) قم برگزار شد، در پاسخ به سئوالی مبنی بر اينکه چرا ائتلاف 1+2 شکل گرفت، اظهار کرد: ما ائتلاف را 1+2 نام‌گذاری نکرديم و سه نفر از کانديدای رياست جمهوری با هم ائتلاف کردند.

به گزارش سرويس سياسی انتخاب، وی با تاکيد بر اينکه انتخابات آينده با گذشته تفاوت‌های اساسی دارد، تصريح کرد: به لحاظ موقعيت منطقه‌اي، شرايط ايران بسيار حساس است.

 

ايران در طول تاريخ هيچ‌گاه مثل امروز قدرتمند نبوده است

 

عضو ائتلاف 1+2 با اشاره به اينکه هيچ‌گاه ايران در طول انقلاب مثل امروز قدرتمند نبوده است، اضافه کرد: حتی در طول سال‌های پيش از انقلاب نيز ما قدرت امروز را نداشتيم.

 

ولايتی با تاکيد بر اينکه امروز نفوذ و تاثيری که ايران بر کشورهای اسلامی و اطراف دارد نشان دهنده قدرت و اقتدار ايران است، اظهار کرد: قدرت جمهوری اسلامی امروز نمي‌گذارد که به حکومت عراق که برخاسته از آرای ملت اين کشور است، آسيبی برسد همان گونه که از سوريه به عنوان حلقه اصلی محور مقاومت دفاع خواهيم کرد تا از سوی دشمان دچار آسيب نشود.

وی با اشاره به اينکه قدرت منطقه‌ای که ايران دارد بايد حفظ شود، خاطرنشان کرد: بسياری از کارشناسان و کسانی که زمانی در دولت آمريکا تاثير داشتند، اذعان مي‌کنند که آمريکا بايد با ايران به عنوان قدرت منطقه‌ای در خصوص مسائل هسته‌ای کنار بيايد.

 

برنامه‌ريزی اصحاب فتنه و جريان انحرافی در انتخابات

 

عضو ائتلاف 1+2 با تاکيد بر اينکه در داخل کشور به واسطه تحريم‌ها مشکلاتی داريم که برخی از آنها ناشی از سوء مديريت است، تصريح کرد: از طرفی اصحاب فتنه و کسانی که به عنوان جريان انحرافی شناخته مي‌شوند احتمال دارد بخواهند برای انتخابات برنامه‌ريزي‌هايی داشته باشند.

 

از مجموعه اصولگرايان بايد يک نفر رای بياورد

 

ولايتی با اشاره به اينکه اصولگرايان کسانی هستند که قانون اساسی کشور را قبول دارند و از ولايت فقيه تبعيت مي‌کنند، خاطرنشان کرد: اگر اصولگرايان متفرق باشند، معلوم نيست دولت آينده دست چه کسی باشد.

 

وی با تاکيد بر اينکه اگر دولت آينده متعلق به اصولگرايان نباشد مصيبت داريم و بايد هشت سال مشکلاتی را تحمل کنيم، تصريح کرد: از مجموعه اصولگرايان بايد يک نفر رای بياورد.

 

عضو ائتلاف 1+2 گفت: سه نفر از کانديداهای رياست جمهوری قرار گذاشتند در نزديکی ايام انتخابات يک نفر آن‌ها کانديدا شود و البته ممکن هم است نفر چهارمی هم باشد که خارج از ائتلاف بوده و رای بياورد.

 

انتخابات دو مرحله ای آسيب پذيری بيشتری دارد

 

ولايتی با تاکيد بر اينکه اگر انتخابات به دور دوم کشيده شود، آسيب پذيری بيشتری خواهد داشت، اظهار کرد: اساس ائتلاف اين است اشخاصی که تکليف بر آنها گذاشته شده است يا احساس تکليف مي‌کنند برای انتخابات ائتلاف مي‌کنند، اگر يکی از آنها رای آورد که رئيس جمهور مي‌شود اگر هم رای نياوردند يا در پايان به عنوان کانديدای رياست جمهوری کنار کشيدند خيلی بالا و پايين نمي‌کنند و غصه نمي‌خورند.

 

وی با اشاره به اينکه همه چيز را همگان دانند، تصريح کرد: فردی در انتخابات بايد پيروز شود که نگويد من در تمام مسائل دفاعي، اقتصاد، سياست، امور بين الملل و... همه مسائل را مي‌دانم و به نظرات کارشناسی ديگران نيز بی اعتنايی کند.

 

عضو ائتلاف 1+2 با تاکيد بر اينکه رئيس جمهور آينده بايد تيم و گروه خود را به مردم معرفی کند تا مردم به تيم رای بدهند نه يک فرد، اضافه کرد: گروه اين رئيس جمهور بايد کسانی باشند که تجربه و تخصص کافی را برای اجرای امور داشته باشند.

 

کار دولت آينده از هر زمانی سخت تر است

 

ولايتی با اشاره به اينکه کار دولت آينده از هر زمان ديگری سخت‌تر خواهد بود، تصريح کرد: همه بايد همت کنند و در صحنه باشند و اصولگرايان اختلافات کوچک را کنار بگذارند و بر روی يک تيم توافق کنند که در اين صورت اصولگرايان پيروز انتخابات خواهند بود.

 

دولت آينده بايد پاسخگوی مردم و رهبری باشد

 

وی با تاکيد بر اينکه مردم شناخت دارند و مي‌دانند چگونه و به چه کسانی رای دهند، اضافه کرد: هر ضرری عقل آدم را زياد مي‌کند و به همين دليل اين بار مردم با چشم باز رای خواهند داد و اميدوارم با اتحادی که نخبگان کشور داشته باشند بتوانيم دولتی داشته باشيم که پاسخگوی مردم و رهبری باشد.

 

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

مهم‌ترین وظیفه مسئولان اجرایی ساماندهی اوضاع اقتصاد است

آيت‌الله محمدرضا مهدوي‌كني رئيس مجلس خبرگان رهبري در بيانيه‌اي به مناسبت فرا رسيدن يوم‌الله 22‌بهمن خواستار اين شد كه مسئولان اوضاع اقتصادي كشور را ساماندهي كنند.

 

متن بيانيه آيت‌الله محمدرضا مهدوي‌كني رئيس مجلس خبرگان رهبري به مناسبت فرارسيدن يوم‌الله 22 بهمن خطاب به مردم به شرح زير است:انقلاب اسلامي، وارد سي‌و‌چهارمين حيات شكوهمند خود مي‌شود. در اين دوران، شاهد فراز و فرودهاي بسيار بوده‌ايم. امروزه انقلاب اسلامي، چون مشغلي فروزان، فراروي انقلاب‌هاي منطقه و جهان است و نام امام خميني (ره) و رهبر معظم انقلاب اسلامي، گرمابخش حركت‌هاي مردمي است. اينجانب، به نمايندگی از برجستگان امت اسلامي در مجلس خبرگان رهبري، نكات زير را يادآوري مي‌كنم:

 

1. انقلاب اسلامي«انفجار نور» براي روشنايي بخشي در عصر تاريك حاكميت مادي‌گرايي بود. اين انقلاب، به جغرافياي ايران محدود نيست؛ انقلابي جهاني است كه ان‌شاءالله بسترساز ظهور تنها منجي بشريت خواهد بود.انديشه مهدويت، انديشه‌اي جهاني است و حكومتي را نويد مي‌دهد كه عدالت را در همه قلمروها بسط خواهد داد. ملت عظيم‌الشأن ايران، با پي‌ريزي جمهوري اسلامي،‌ اسوه حسنه انسان معاصر براي استقرار نظام مهدوي است.

 

2. نام امام خميني(ره)، هويت بخش تاريخ ايران اسلامي است. ما افتخار مي‌كنيم كه بنيان‌گذار جمهوري نوراني اسلامي،‌ شخصيتي است كه اطاعت از خط مباركش را واجب مي‌دانيم.ولايت فقيه وديعه الهي و وجه اصلي تمايز نظام ما با نظام‌هاي متعارف بشري است. ولايت فقيه يعني ولايت فقه، علم، عدل و حاكميت پاكي‌ها و احترام به‌حقوق انسان براساس نسخه الهي قرآن، امام خميني (ره)، ماموريت خود براي نظام‌سازي را به بهترين شيوه انجام داد و امروز، دستاوردهاي چنين ولايتي را با همه وجود احساس مي‌كنيم.مقام معظم رهبري، پس از امام خميني(ره) با هدايت الهي و راي خبرگان امت، در جايگاه زعامت قرار گرفت. نظام، با تدبير و درايت ايشان مراحل سخت را پيروزمندانه پشت سر گذاشت.

 

3. انقلاب ما، در سايه پشتوانه‌هاي مردمي، جاودانه است. تاريخ انبياي الهي، به جز مقاطعي كوتاه، ‌سراغ ندارد كه ملتي، چنين فداكارانه، مطيع رهبر خود باشد. ملت ما، با پيروزي‌هاي پياپي در جنگ سخت و نرم با استكبار جهاني، نشان داده است كه بيش از پيش در صحنه ايثارگري ايستاده است. وظيفه مسئولان كشور است كه پاسخگوي مطالبات مردم باشند و صادقانه به آنان خدمت كنند.

 

4. رمز پيروزي‌هاي روز افزون جمهوري اسلامي، «وحدت كلمه» و «‌كلمه وحدت» است. ملت ايران داراي اقوام و مذاهب و گويش‌هاي متفاوت است. آنچه وحدت ما را تضمين كرده است، تمسك به اسلام و قرآن عزيز است. استكبار جهاني در پي آن است كه با جنگ نرم در ارتباط اقوام و مذاهب، نخبگان‌، مردم و ميان قواي سه‌گانه رخنه ايجاد كند.همه بايد گوش به فرمان رهبر شجاع و هوشمند انقلاب هوشياري خود را حفظ كنند. شرط پايبندي به وحدت، التزام علمي به قانون اساسي و قوانين و مقررات كشور است. وحدت ما، تا آنگاه كه به ريسمان خدا چنگ زده‌ايم، ناگسستني است.

 

5. پيروزي انقلاب اسلامي مرهون انگيزه ديني و اقبال مردم اسلام‌خواه بود، اما اين دو عامل، بدون حضور پرخروش روحانيت شيعي، به عنوان رهبران مذهبي جنبش راه به جايي نمي‌برد.پيوند ميان مردم و روحانيت توصيه فراموش نشدني پيشواي انقلاب بود. اين توصيه امروز هم بايد به عنوان ميراثي گرانقدر از سوي مردم و روحانيت پاس داشته باشد.

 

6. انتخابات رياست‌جمهوري و شوراهاي اسلامي شهر و روستا در پيش است. دشمن، در انتخابات سال 88، از غفلت و جهل برخي، سود برد و با فتنه‌گري، اقتدار و امنيت ملي را به خطر انداخت. ملت هوشيار ما از اين گردنه گذشت.اينك چنان كه مقام معظم رهبري اشاره كردند، كليد واژه «‌انتخابات آزاد» را به جاي «‌تقلب» برگزيده‌اند تا نتايج انتخابات را قبل از برگزاري زير سوال ببرند. به كساني كه ناآگاهانه در اين دام افتاده‌اند، توصيه مي‌كنم به‌حقيقت بازگردند و آبروي خود را در معرض تهديد قرار ندهند و براي مردم و نظام مزاحمت پديد نياورند.انتخابات حق مردم است و مداخله بيگانگان در اين امر، برخلاف نظامات جهاني و حقوقي بين‌الملي است‌. آزادي، استقلال و حقوق اساسي مردم، با مداخله بيگانگان به خطر مي‌افتد. كساني كه در اين خطرانگيزي با بيگانگان همراهند، عاقبت به خير نخواهند بود و دست پر قدرت ملت،‌ آنان را مجازات خواهد كرد.

 

7. سكاندار اجرايي كشور در انتخابات خرداد سال آينده با گفتمان انقلاب اسلامي همراه باشد‌ و به مطالبات مردم و رهبري در طراز دهه چهارم انقلاب توجه كند. او بايد پاسخگوي سوگند خود در انجام وظايف و مظهر وحدت ملت و تحكيم امنيت ملي و حفظ حدود اسلامي باشد.انتخابات، آزمون صداقت و كارآمدي است. كساني كه شرايط آمده در قانون اساسي براي رياست‌جمهوري را در خود نمي‌بينند، مردم و نهادهاي نظارتي و اجرايي را به زحمت نيندازند. نمايندگان واقعي بخشي از مردم، احزاب و گروه‌ها به صحنه بيايند و در رقابتي اخلاقي، قانونمند و جدي به وظايف خود عمل كنند.اهميت انتخابات شوراهاي اسلامي، از انتخابات رياست‌جمهوري كمتر نيست و در مقياسي ديگر برآورنده حقوق اجتماعي شهروندان است. مردم كه در يك روز تاريخي، سرنوشت دو نهاد انتخابي را تعيين مي‌كنند، مشاركت در اين دو رخداد عظيم را، مانند گذشته، به مثابه تكليف شرعي بدانند.

 

8. كشتار شيعيان در پاكستان، ادامه شرارت و كشتار مردم مظلوم عراق از سوي جريان‌هاي سلفي و تكفيري، حضور ترويست‌ها در سوريه و كشتار بي‌گناهان و تداوم نقص حقوق‌بشر در بحرين، نشان‌دهنده نقشه آمريكا براي ناامن كردن منطقه و ايجاد حاشيه امن براي اشغالگران قدس است.

 

9. در اين شرايط، مهم‌ترين وظيفه مديريتي مسئولان ساماندهي اوضاع اقتصادي كشور و پاسخ بهنگام به تهديدها و تحريم‌هاي دشمن است. مردم چنان كه امام راحل فرمود ولي نعمت ما هستند و كاهش مشكلات معيشتي آنان، اولي‌ترين رسالت مديران است. از دولت و مجلس مي‌خواهيم كه با توجه به توصيه مقام معظم رهبري به اقتصاد مقاومتي در اين مقطع در تصميم‌سازي‌ها و تصميم‌گيري‌ها كارشناسانه رفتار كنند و در سايه برقراري تفاهم در آستانه عيد نوروز،‌ منادي خبرهاي خوشي براي مردم عزيز باشند.

 

10. ملت ما، در راهپيمايي باشكوه يوم‌الله 22 بهمن امسال، تير خلاص به اين راهبرد خائنانه و ننگين خواهد زد. اينجانب، به نمايندگانی از اعضاي مجلس خبرگان رهبري،‌ ضمن تبريك فرا رسيدن سي و چهارمين فجر انقلاب اسلامي اعلام مي‌كنم كه در راهپيمايي يوم الله 22 بهمن پا به پاي زنان و مردان فداكار ايراني، شركت مي‌كنيم و همصدا با امت بزرگ اسلامي ديگر بار با آرمان‌هاي والاي امام و انقلاب تجديد ميثاق مي‌كنيم.

 

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

مطلب فوق را میتوانید مستقیم به یکی از شبکه های جتماعی زیر که عضوآنها هستید ارسال کنید:  

تمامی حقوق برای سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) محفوظ است. 2024 ©