Rahe Kargar
O.R.W.I
Organization of Revolutionary Workers of Iran (Rahe Kargar)
به سايت سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) خوش آمديد.
جمعه ۳ خرداد ۱۳۹۲ برابر با  ۲۴ می ۲۰۱۳
 
 برای انتشار مطالب در سايت با آدرس  orwi-info@rahekargar.net  و در موارد ديگر برای تماس با سازمان از;  public@rahekargar.net  استفاده کنید!
 
تاریخ انتشار :جمعه ۳ خرداد ۱۳۹۲  برابر با ۲۴ می ۲۰۱۳
یوسف صانعی به هاشمی: مرا هم سهیم بدانید

پس لرزه های رد صلاحیت ها ـ بخش دوم

 

رهبر رژیم، رئیس جمهور مطیع می خواهد

 

سایت خبری راه کارگر ـ با بالاگرفتن اعتراضات به رد صلاحیت های گسترده نمایندگان جناح های گوناگون رژیم، طرفداران سینه چاک رهبری وارد میدان شده اند و به دفاع از تصمیمات شورای نگهبان پرداخته و دلایل این تصمیمات را به زبان های گوناگون بیان کرده اند. سرراست ترین موضع گیری از سوی امام جمعه موقت تهران انجام گرفت است که علت تصمیمات شورای نگهبان در کنار گذاشتن کاندیدهای همه جناح های درون حکومت را بیان کرد. موحدی کرمانی در مقام امام نماز جمعه تهران ضمن دفاع از تصمیم شورای نگهبان و دقیق دانستن آن پیرامون علت این تصمیم گفت : « بر اساس فرمایشات رهبری، کسانی که مسئولیت می‌پذیرند، چه رییس‌جمهور، چه وزرا، مدیران کل و همه کسانی که در رأس هستند، اول باید مطیع رهبر باشند و این از همه مهمتر است. مردم سعی کنند در معیارهایی که در نظر می‌گیرند به کسی که نمره‌اش در ولایت بالاتر است توجه کنند.». چنین اعتراف آشکاری را تاکنون هیچیک از مدافعان شورای نگهبان بر زبان نرانده بود. جالب است که خبرگزاری ایسنان این بخش از سخنان او را منعکس کرده است اما خبرگزاری فارس وابسته به باندهای دورن سپاه پاسداران این جملات را سانسور کرده اند.  حذف هاشمی رفسنجانی کاندیدای کارگزاران و اصلاح طلبان و اصولگریان سنتی، اسنفندیار رحیم مشائی کاندیدای باند احمدی نژاد ودولت، ابوترابی فرد کاندیدای جامعه روحانیت و شخص مهدوی کنی، منوچهر متکی کاندیدای مجلس و خاندان لاریجانی ها و باقری لنکرانی کاندیدای جبهه پایداری و شخص مصباح یزدی، و تائید همه کاندیداهای مطیع رهبر و بیت رهبری نشاندهنده آن است که شورای نگهبان بر پایه میزان مطیع بودن به رهبر رژیم را به عنوان ملاک اصلی در گزینش ها در نظر گرفته است. از سوی دیگر سیداحمد علم‌الهدی امام جمعه مشهد حملات خود را بر مخالفین تصمیم شورای نگهبان از جمله زهرا مصطفوی دختر خمینی، سید حسن خمینی  و علی مطهری متمرکز کرده است و به نقد مواضع آنها پرداخته است. به نظر می رسد کودتای بیت رهبری و باند نظامی ـ امنیتی واکنش های گسترده ای در میان نیروهای درون حکومت ایجاد کرده است.

 

 

یوسف صانعی به هاشمی: مرا هم سهیم بدانید!

یوسف صانعی شب گذشته تلفنی با آقای هاشمی رفسنجانی گفتگو کرد.

صراط: تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۸:۲۸

 در آغاز این گفتگو آقای صانعی با مخاطب قرار دادن آقای هاشمی به وی گفته است: « سلام من الرحمن نحو جنابکم فان سلامی لا یلیق ببابکم .(۱

وی اضافه کرده است: « من قبلاً هم خدمت شما عرض کردم که اعلام کاندیداتوری شما برای ریاست جمهوری در این شرایط خاص و حساس مملکت آن هم برای خدمت به ملت شریف و شهید پرور ایران با همه ظواهر دنیوی و اجتماعی و اجر اخروی ای که دارد معادل خدمات بیش از نیم قرن شما به اسلام و انقلاب بوده و هست

صانعی افزود: « امروز هم خدمت شما عرض می کنم که عدم انصراف شما علی رغم همه فشارها برای اینکه خیانت به ملت نشده باشد سبب شد تا به اسلام و جمهوری اسلامی، روحانیت بزرگوار، حوزه های علمیه و همه فرزندان و یاران امام امت (سلام الله علیه) آبروئی فوق العاده بدهید که بنده از بیان عظمت این کار شما عاجز هستم

 وی در پایان گفته است: « من فقط به یک جمله بسنده می کنم و آن هم درخواست سهیم نمودن این جانب در ثواب و اجر اخروی این حرکت عبادی و سیاسی تان است

آقای هاشمی نیز به آقای صانعی گفته است: « بار سنگینی از دوش من برداشته شد و در هر حال من شاکر و سپاسگزار خداوند هستم

۱-سلامی از خداوند رحمان به سوی شما، چرا که سلام من لایق شما نیست. پیشتر نیز آقای صانعی در خصوص میرحسین موسوی الفاظ «زبدة السادات و الاخیار، ذوی العز و الاحترام»، «صدیق مکرم» و در خصوص زهرا رهنورد «فاضله صابره» را به کار برده بود.

 

نظرسردارنقدی درباره حکم حکومتی رهبری

 

رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: قرار نیست در هر موردی از اختیارات خاص ولایت استفاده کنیم، کشور قانون و مقررات خاص خود را دارد و زمینه برای ورود حکم حکومتی در حال حاضر وجود ندارد.

پنجشنبه ۲ خرداد ۱۳۹۲ ساعت ۱۴:۱۲

جوان آنلاین: سردار نقدی رئیس سازمان بسیج مستضعفین در حاشیه همایش «نقش اساتید فرهیخته زن در حماسه سیاسی»‌ در جمع خبرنگاران گفت: کشور ما از لحاظ حضور و مشارکت زنان در عرصه‌های سیاسی یک کشور منحصر به فرد است، کشورهای دیگر این حد از حضور زنان را در عرصه‌های سیاسی ندارد، این وضعیت ایجاب می‌کند که تبیین شود در این شرایط حساس که رهبری از ما خلق حماسه را خواستند زنان فرهیخته نقش‌شان در خلق حماسه چیست.

وی افزود: طبیعتاً دو کار مهم باید انجام گیرد نخست اعتقاد و باور به درستی راه جمهوری اسلامی و تمدنی که پی‌ریزی کردند و دوم ایستادگی و سازش‌ناپذیری در برابر زورگویان و دشمنان.

نقدی در ادامه سخنان خود تصریح کرد:‌ نقش بسیج برای رخ ندادن حوادثی مانند سال 88 روشنگری است و اینکه مردم را نسبت به توطئه‌های غربی آگاه کنند تا خود مردم اجازه تکرار حوادث فتنه 88 را ندهند. همه ما تلخی آن دوران را چشیده‌ایم، کسانی که فتنه 88 را به وجود آوردند دشمن را امیدوار کردند در حالی که اگر با امنیت از انتخابات 88 عبور می‌کردیم دشمن قطعاً عقب‌نشینی می‌کرد. البته مردم از آن حادثه درس گرفتند و شاهد بودیم که در بحث احراز صلاحیت‌ها دشمن به دنبال این بود که حوادثی را به وجود آورد اما مردم اجابت نکردند و با متانت و با ابراز تحسین‌‌شان نسبت به عملکرد شورای نگهبان، برخورد کردند.

سردار نقدی در جواب به این سؤال که آیا رهبری با حکم حکومتی درباره عدم احراز صلاحیت بعضی کاندیداها ورود پیدا می‌کنند، گفت: قرار نیست در هر موردی از اختیارات خاص ولایت استفاده کنیم کشور قانون و مقررات خاص خود را دارد و باید بر همین اساس اداره شود در حال حاضر زمینه و بستری برای ورود حکم حکومتی وجود ندارد البته ولایت اختیارشان در دست خودشان است و هرچه بگویند ما تابع ولایت هستیم.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین در ادامه سخنان خود در پاسخ به این سؤال که نحوه تبلیغات کاندیدا باید چگونه باشد، اظهار داشت: کاندیدا باید قانون و اخلاق را رعایت کند و سیاه‌نمایی نکند اگر این سه اصل رعایت شود هیچ حادثه و اتفاق ناگواری رخ نخواهد داد، همه باید قانونمند باشند.

وی افزود: کاندیدا باید در تبلیغات اخلاق را رعایت کند هر کسی در اثبات خودش تبلیغ کند و از سختی بپرهیزد. آخرین نکته نیز این است که کاندیدا سیاه‌نمایی نکند. در حال حاضر کشور در حال غرق شدن نیست که منجی بخواهد کشور در حال پیشرفت است و البته مشکلاتی را هم دارد اینکه کاندیدا این همه پیشرفت را سیاه‌نمایی کند باعث می‌شود دست دشمن برای ایجاد جنگ روانی پر شود البته دشمن 35 سال است که تمام برآوردهایش نسبت به جمهوری اسلامی اشتباه است و در این انتخابات نیز همین‌طور خواهد بود.

 

امام جمعه تهران: شورای نگهبان خوب عمل کرد/ رهبری فرمودند رئیس جمهور باید مطیع رهبر باشد

 

امام جمعه موقت تهران با اشاره به اعلام نتایج نهایی بررسی صلاحیت نامزدهای انتخابات ریاست‌جمهوری، از شورای نگهبان تشکر کرد و گفت که این شورا بر اساس وظیفه‌ای که دین و قانون به عهده‌اش گذاشته خوب و دقیق عمل کرده است.

به گزارش ایسنا آیت‌الله موحدی‌کرمانی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تهران اظهار کرد: شورای نگهبان خوب عمل کرده و انتظاری هم از عده‌ای فقهای عادل و سایر اعضای شورا نیست. سفارش رهبری هم همین بود که باید به قانون احترام گذاشته شود، زیرا اگر به قانون عمل نشود و قانون‌شکنی شود، هیچ چیز در جای خود قرار نمی‌گیرد.

وی در بخشی از خطبه‌های نماز جمعه این هفته تهران، با اشاره به تشریح خصوصیات کاندیداهای اصلح از سوی مقام معظم رهبری، به کاندیداهای انتخابات ریاست‌جمهوری توصیه کرد که در تبلیغات انتخاباتی‌شان از اسراف پرهیز کنند.

این عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: وقت وسیعی در اختیار کاندیداها قرار گرفته شده و آنها می‌توانند هرچه می‌خواهند خود را در این فرصت تبلیغ کنند. به نظر من اصلا نیاز نیست آنها با عکس و پوستر رای بیاورند و حتی این کار تحقیر مردم است. مگر مردم به عکس رای می‌دهند؟ مگر می‌بینند کاندیدایی که عکس زیادی دارد به او رای می‌دهند؟ آیا مردم را اینقدر کوچک دیده‌اید؟ مردم ما رشد، بصیرت و فکر و عقل دارند و به حرف‌ها گوش می‌دهند و می‌بینند که بهترین برنامه را چه کسی دارد و کدام‌یک قدرتمندتر،‌ دلسوزتر و قوی‌تر است و بیشتر از ولی فقیه تبعیت دارد و به اسلام پایبندتر است یا اینکه زندگی‌اش دور از تجمعات است؛ مردم اینها را می‌بینند نه عکس را.

امام جمعه موقت تهران در ادامه تصریح کرد: بر اساس فرمایشات رهبری، کسانی که مسئولیت می‌پذیرند، چه رییس‌جمهور، چه وزرا، مدیران کل و همه کسانی که در رأس هستند، اول باید مطیع رهبر باشند و این از همه مهمتر است. مردم سعی کنند در معیارهایی که در نظر می‌گیرند به کسی که نمره‌اش در ولایت بالاتر است توجه کنند.

 

آیت الله موحدی کرمانی در خطبه‌های نماز جمعه تهران:

کاندیداها در تبلیغات به حداقل‌ها قناعت کنند/مردم در انتخاب اطاعت از ولایت را یک معیار بگیرند

 

خطیب امروز نماز جمعه تهران بر لزوم قناعت به حداقل‌ها در تبلیغات ریاست جمهوری بر ضرورت توجه به به اطاعت از ولی فقیه به عنوان یک معیار در انتخابات ریاست جمهوری از سوی مردم تاکید کرد.

خبرگزاری فارس: کاندیداها در تبلیغات به حداقل‌ها قناعت کنند/مردم در انتخاب اطاعت از ولایت را یک معیار بگیرند

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس آیت‌الله محمد علی موحدی کرمانی خطیب امروز نماز جمعه عبادی سیاسی تهران که ظهر امروز در دانشگاه تهران برگزار شد در خطبه دوم با اشاره به ضرورت رعایت تقوا گفت: من خودم و شما را به رعایت تقوا و حفظ حریم مقدس الهی سفارش می‌کنم. حق خدا را مراعات کنید چرا که خداوند ناظر است و می‌بیند.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به برخی مناسبت‌های پیش رو گفت: ما وفات حضرت زینب (س) را داریم. من نمی‌توانم به علت کمی وقت وارد زندگی این بانوی بزرگ اسلام شوم و فرا رسیدن این مناسبت را تسلیت می‌گوییم.

خطیب امروز نماز جمعه تهران همچنین به فرا رسیدن سالروز سوم خرداد ماه و گرامیداشت فتح خرمشهر اشاره کرد و ادامه داد: خدا را سپاس می‌گویم که کشور ما به این مقام رسید و توانست در یک مقطع زمانی خرمشهر را که خونین‌شهر بود، فتح کند. خرمشهر عزیز 578 روز در اسارت دشمن بود و فضل خداوند، این شهر را آزاد کرد.

آیت‌الله موحدی کرمانی ادامه داد: اما خداوند با کدام وسیله این کار را انجام داد. این فرشته بر کدام ملت و امت نازل شد. امتی که ایمان دارد، تقوا دارد، صبر دارد و معنویت دارد و اینچنین امتی مورد لطف خداوند قرار گرفت.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری گفت: مقام معظم رهبری در این خصوص مطالب فراوانی را بیان کردند که قبل از همه آنها بر ضرورت شرکت گسترده در انتخابات تاکید کردند. شرکت گسترده در انتخابات به معنی این است که ایران را دوست می‌داریم. شرکت در انتخابات و حضور گسترده آن به معنای وطن‌دوستی است.

خطیب امروز نماز جمعه تهران با اشاره به شرایط و خصوصیاتی که مقام معظم رهبری برای مقام ریاست جمهوری ذکر کرده‌اند تصریح کرد: ایمان به خدا، مدیر و مدبر بودن، شجاعت، عدالت و توجه به محرومین، دوری از دیکتاتوری، صالح و کاردان بودن و همچنین تبعیت، ولایت، همه و همه از جمله خصوصیاتی است که برای رئیس جمهور ذکر شده است.

آیت‌الله موحدی کرمانی در ادامه با اشاره به وقت مناسب کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری برای معرفی و تبلیغات تلویزیونی ادامه داد: به نظر من معرفی کاندیداها در این فرصت امکان‌پذیر است و دیگر نیازی به تبلیغات و پوستر و عکس وجود ندارد. من معتقدم که چنین انتخاباتی تحقیر مردم است. مردم به عکس رای نمی‌دهند. مردم بصیرت و عمل فرد را می‌بینند. مردم ساده‌زیستی و برنامه‌های یک کاندیدا را می‌بینند. قدرتمند‌ترین کاندیدا کدام است؟ کاندیدایی که بیش از همه عکس داشته باشد؟

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه کاندیداها به حداقل تبلیغات از طریق عکس و بنر قناعت کنند گفت: به نظر من مردم به کسی رای دهند که تبلیغاتش از همه کمتر است و این آزمایشی برای همه کاندیداها محسوب می‌شود.

خطیب نماز جمعه تهران در ادامه سخنان خود با اشاره به نامه حضرت علی (ع) به مالک برای حکومت مصر گفت: در این پیمان حضرت علی (ع) بر ضرورت عمل به این تعهد تاکید می‌کند و آن کسی که رئیس‌جمهور می‌شود باید به این عهد و پیمان توجه کند. اگر می‌تواند به آن عمل کند وارد عرصه شود و در غیر این صورت در راه رضای خدا انصراف دهد.

آیت‌الله موحدی کرمانی در ادامه با اشاره به اینکه حضرت علی (ع) در نامه خود بر این نکته تاکید می کند که باید تحت نظر من و ولی فقیه کار کنی گفت: حضرت علی (ع) بر این نکته تاکید می‌کند که بالاتر از من خداست و در صورت هرگونه کوتاهی، من از خدا سیلی خواهم خورد. آنهایی که وارد عرصه ریاست جمهوری می‌شوند باید بدانند که مطیع رهبر باشند و مردم نیز تبعیت از ولایت را به عنوان یک معیار در نظر بگیرند.

وی در ادامه با اشاره به ضرورت توجه به مردم گفت: حضرت علی (ع) خطاب به مالک می‌فرمایند که مردم را دوست بدار و با آنان با لطف برخورد کن البته حساب انسان‌های توطئه‌گر مشخص است. منظور از مردم کسانی است که تحت حکومت اسلامی زندگی مسالمت‌آمیزی داشته باشند.

خطیب امروز نماز جمعه تهران با اشاره به اینکه حضرت علی (ع) به مالک می فرماید که مبادا خودت و خویشانت را بر مردم ترجیح دهی ادامه داد: شخصی که به پست ریاست جمهوری می‌رسد نباید خود و قوم و خویشانش را در اولویت قرار دهد چرا که در این صورت خیانت در امانت کرده است، اگر نزدیکانت را بر مردم ترجیح دهی بدانید که ظالم هستید و طرف حساب شما خداوند است.

آیت الله موحدی کرمانی با اشاره به روایتی از حضرت علی (ع) در خصوص رعایت عدالت گفت: به نظر من ایشان یک الگوی کامل هستند و باید مورد توجه تمام دنیا قرار بگیرند.

همچنین وی با اشاره به احراز صلاحیت کاندیداها توسط شورای نگهبان و تشکر از این شورا گفت: البته انتظاری جز این از فقهای عادل و سایر عزیزان در این شورا نیست و مقام معظم رهبری نیز بر ضرورت رعایت قانون در این باره تاکید کردند.

خطیب نماز جمعه تهران با اشاره به کشتار مسلمانان توسط بودایی‌های میانمار گفت: اینها 20 پسربچه را ربودند و اجساد آنها را قطعه قطعه کردند و آتش زدند. خدا این ستمگران را نابود کند.

آیت‌الله موحدی کرمانی همچنین به پیروزی‌های ارتش سوریه در مقابل تروریست‌ها اشاره کرد و گفت: الحمد‌الله تروریست‌ها نیز به جان هم افتادند، البته جنایت‌های آنان در سوریه ادامه دارد. جبهه النصره در شرق سوریه 12 نفر را در ملاء عام اعدام کردند و سرهای آنها را بریدند.

وی در ادامه با اشاره به حمله به منزل شیخ عیسی رهبر شیعیان بحرین توسط نظامیان بحرینی این حمله را محکوم کرد.

همچنین آیت‌الله موحدی کرمانی در خطبه اول با اشاره به اینکه اسلام دارای ابعاد مختلف سیاسی، اجتماعی و سیاسی است گفت: امیرالمومنین (ع) نماد کاملی از ابعاد مختلف اسلام است و ایشان مهمترین ارزش را در حکومت اسلامی عدل و عدالت می‌دانست.

وی افزود: ایشان در خطبه‌ای به این نکته اشاره کرده‌اند که اگر در حکومت‌های قبلی مال‌های حرام را اندوخته باشید همه را از شما پس خواهم گرفت و بدانید اگر از عدالت خسته شدید از ظلم به تنگ خواهید آمد.

خطیب امروز نماز جمعه تهران ادامه داد: بالاخره کسانی که با اصرار به امیرالمومنین حکومت را به ایشان قبولانده بودند در همان روزهای اول بیعت‌شکنی کردند.

آیت‌الله موحدی کرمانی در ادامه سخنان خود با اشاره به ضرورت توجه به بیت‌المال از سوی مسئولان گفت: هیچ کس مجاز به اشرافیت نیست و قرآن کریم نیز بر ضرورت توجه و حراست از بیت‌المال تاکید کرده است.

 

معترضان معنای ‌احراز صلاحیت را نمی‌فهمند/‌ رجوع به رهبری راه حل نیست‌

آخرین نیوز : پنج شنبه, 02 خرداد 1392 ساعت 22:58

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به برخی افراد که نسبت به رای شورای نگهبان معترض هستند، گفت: باید افرادی که صلاحیت‌شان احراز نشده از مسیر قانون پیگیری کنند و قطعا شروع راه پیگیری قانونی رجوع به رهبری نیست.

 

به گزارش فارس، آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی ظهر امروز در جمع خبرنگاران حاضر شد و به سؤالات آنها پاسخ داد.

 

وی در ابتدای سخنان خود با اشاره به موضوع احراز صلاحیت‌ها در پاسخ به سئوالی در ارتباط با افراد معترض که صلاحیت‌شان احراز نشده است، اظهار کرد: مسئله احراز صلاحیت‌ها مسئله تشخیص است‌ و هیچ کس در تشخیص فرد دیگر حق ندارد. در بحث احراز صلاحیت کاندیداهای ریاست جمهوری براساس قانون احراز صلاحیت‌ها بر عهده شورای نگهبان است که در این شورا تصمیم‌گیری می‌شود که چه افرادی احراز صلاحیت شده و می‌توانند وارد عرصه شوند.

 

وی افزود: در شورای نگهبان یک نفر تصمیم نمی‌گیرد بلکه 6 مجتهد عادل احراز صلاحیت‌ها را بررسی کرده و خلاف تشخیص خود را به هیچ عنوان اعلام نمی‌کنند و البته در تشخیص آنها نیز کسی حق ندارد که بگوید حق من از بین رفته است چرا که قانون تشخیص را واگذار به این شورا کرده است؛ پس اینکه کسی بگوید مظلوم واقع شده درست نیست. به هیچ عنوان ظلمی وجود نداشته و تجاوز به حقی نشده است. چون حقی نیست که ظلم باشد.

 

عضو مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: این اظهارنظرها در واقع تعابیر کسانی است که قانون را بلد نبوده و معنای تشخیص و احراز صلاحیت را نمی‌فهمند و یا خدای ناکرده مردم را بی‌توجه به این مسئله می‌بینند. بنابراین، این تعابیری غلط است.

 

آیت‌الله علم‌الهدی با اشاره به راه پیگیری قانونی ادامه داد: در ارتباط با پیگیری قانونی افراد می‌توانند مراجعه کرده و از آن فقها و شورای نگهبان بپرسند که بر طبق چه علائم و نشانه‌ای احراز صلاحیت نشده‌اند و نسبت به این علائم دفاع کنند و اگر نیاز بود دوباره تجدید نظر صورت گرفته و به تشخیص دومی برسند.

 

وی متذکر شد: اما قطعا شروع راه پیگیری قانونی رجوع به مقام معظم رهبری نیست؛ حضرت آقا در دو روز گذشته که ما خدمت ایشان رسیدیم می‌فرمودند که قانون وظیفه احراز و تشخیص را بر عهده شورای نگهبان گذاشته است. بنابراین احراز و تشخیص چیزی نیست که بنده بخواهم دستور بدهم و با دستور حل نمی‌شود.

 

امام جمعه مشهد تصریح کرد: قطعا حداکثر دستور رهبری این است که دستور تجدید نظر دهند. اصلا اینکه فکر کنیم در کشور هر چه مطابق میل ما صورت نگرفت بخواهیم از حکم حکومتی و ولایت فقیه استفاده کنیم و به تعبیری بگوییم حکم حکومتی و ولایت فقیه ابزاری است که مجری اراده و خواست ما شود، قطعا غلط بوده و درست نیست؛ اینکه رهبری قانون را بر هم بزند نیز توقع غلط و بی‌جایی بوده و به گونه‌ای زیاده خواهی بوده است.

 

آیت‌الله علم‌الهدی در ادامه با اشاره به نامه زهرا مصطفوی به رهبر معظم انقلاب در ارتباط با تائید صلاحیت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی اذعان داشت: در ارتباط با نامه زهرا مصطفوی که گفته‌اند امام بعد از اینکه اسم مقام معظم رهبری را آورده‌اند سپس اسم آقای هاشمی را نیز آورده‌اند، باید بگوییم که اگر منظور این بود که یعنی امام (ره) برای رهبری این نظام دو نفر را در نظر گرفتند نه تنها دروغ است بلکه خلاف واقع نیز است.باید این را تشخیص دهیم که حضرت امام نه تنها یک فقیه بلکه یک خبره فقیه‌شناس هم بودند و اینگونه نسبت دادن به امام هتک حرمت به امام راحل است. که امام برای رهبری این امت دو نفر را کنار هم به عنوان فقیه‌ جامع‌الشرایط دیده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: البته خود آقای هاشمی هم نه در آن زمان و نه الان چنین ادعایی ندارند که فقیه جامع‌الشرایط هستند و حتی خود به عنوان فقیه جامع‌الشرایط به رهبری مقام معظم رهبری رای داد.

وی ادامه داد: اما اگر منظور این بوده که امام آقای هاشمی و مقام معظم رهبری را همواره دو عنصر موثر در انقلاب و دو یاور و معین خود می‌دانستند باید گفت که واقعیت همین است.

 

عضو مجمع خبرگان رهبری در ادامه با اشاره به صحبت‌های علی مطهری در مورد تائید صلاحیت هاشمی رفسنجانی گفت: این حرف‌ها نسبت به رهبری که حضرت آقا فلان نامزد را تائید یا رد کند زیاده خواهی نسبت به مقام معظم رهبری است؛‌ بنا نیست حضرت آقا در مدیریت کشور دخالت کنند و در واقع مقام معظم رهبری زمانی دخالت می‌کنند که اساس انقلاب در معرض خطر قرار گیرد. اما اینکه در جزئی‌ترین مسائل نیز دخالت کنند، قطعا سنگ بر روی سنگ نمی‌ایستد.

آیت‌الله علم‌الهدی در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به نامه سیدحسن خمینی به علی اکبر هاشمی رفسنجانی مبنی بر اینکه رد صلاحیت وی برای همگان غیرقابل باور بوده است اذعان داشت: احراز صلاحیت نشدن آقای هاشمی به دلیل مسائل سیاسی، اخلاقی و فکری نبوده است بلکه عدم احراز صلاحیت نسبت به توانمندی وی و حتی به استناد حرف خودش بوده است.

امام جمعه مشهد اضافه کرد: آقای هاشمی در ملاقات با مقام معظم رهبری می‌گوید وقتی من مشکلات کشور را می‌بینم و توانایی خود را می‌بینم خلاف شرع است که در مقابل این مشکلات ادعا کرده و وارد عرصه شوم و حل آنها را به گردن گیرم؛ پس این صحبت‌ها نشان می‌دهد که وی در توانمندی خودش برای اداره مشکلات کشور و در دست گرفتن قوه مجریه تردید دارد. و حتی با تردید برای ریاست جمهوری ثبت‌نام کرده است. حال شورای نگهبان نیز کسی را که با تردید ثبت‌نام کرده و خود نیز گفته توانمند نیستم صلاحیت وی را احراز نکرده است.

 

* ملت ایران برای گفتمان انقلاب اسلامی ارزش قائلند/ مشکلات معیشتی در مشارکت مردم تاثیر نخواهد داشت

 

عضو مجلس خبرگان رهبری در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر مشارکت سیاسی همه ملت ایران در انتخابات پیش رو گفت: در 34 سال دیدیم که چه طور مردم در صحنه حضور داشته و امروز هم با همه مشکلاتی که در عرصه معیشتی دارند، باز هم مشارکت جدی در عرصه انتخابات خواهند داشت؛‌ مردم برای ارزش‌های این انقلاب و گفتمان انقلاب اسلامی ارزش قائلند چرا که 34 سال است پای این انقلاب ایستاده‌اند. بنابراین به خاطر زندگی و شکم خود از گفتمان انقلاب اسلامی دست برنخواهند داشت.

 

* سیاست تنش‌زدایی دولت اصلاحات ما را مجبور به توقف و ایستایی علمی فناوری می‌کرد‌

 

آیت‌الله علم‌الهدی در ادامه با اشاره به مسئله هسته‌ای و سیاست خارجه در دولت اصلاحات و در دوره کنونی اظهار کرد: در مسئله هسته‌ای اصل تنش‌زدایی را شاهد بودیم که در دولت اصلاحات اجرا شد و اگر آن روش ادامه پیدا می‌کرد قطعا ما را به توقف و ایستایی علمی فناوری مجبور می‌کرد و در نتیجه شاهد رکود در عرصه علمی فناوری می‌بودیم. در حالی که مقاومتی که در برابر استکبار صورت گرفت به واقع حرکتی بسیار معقول بود و خوشبختانه این بن‌بست را برای ما شکست و از این توقف و رکود جامعه ما را نجات داد.

وی با بیان اینکه مقاومت در برابر استکبار راه توسعه دانش‌بنیان را برای ما باز و رشد فناوری را برای ما فراهم کرد، یادآور شد: قطعا اگر گفتمان قبلی را ادامه می‌دادیم امروز باید مسیر توسعه دانش‌بنیان را تعطیل می‌کردیم و یک بن‌بست برای خود می‌ساختیم. در حالی که به برکت این مقاومت در مقابل زیاده‌خواهی‌های دشمنان و غرب شاهد فراهم شدن رشد فناوری هستیم.

عضو مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر اینکه مدیریت این مقاومت مورد توجه جدی ماست، گفت: مقاومت در برابر استکبار در قالب استدلال و منطق مدیریت شد و مدیریت این مقاومت از خود مقاومت بالاتر و حائز اهمیت‌تر است. امروز در نتیجه همین مدیریت مقاومت شاهدیم که سلاح ایران‌هراسی از دنیا برچیده شده است.

امام جمعه مشهد ادامه داد: تا پیش از این دشمن همواره در حال ترویج سلاح ایران‌هراسی در مسئله هسته‌ای در دنیا بود. ولی با وجود این مسئله در نتیجه این مقاومت شاهد بودیم که پس از مذاکرات پیاپی دنیا از نظر سلاح ایران هراسی خلع سلاح شد.

به گفته آیت‌الله علم‌الهدی امروز به دنیا ثابت شده که فناوری هسته‌ای ایران صلح‌آمیز بوده و به هیچ عنوان در راستای سلاح هسته‌ای نیست.

 

* کوتاه آمدن مقابل دشمن برای حل مشکلات پنداری غلط است

 

وی در ادامه در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه آیا دوستی با دشمن مشکلات اقتصادی و معیشتی را کاهش می‌دهد و حل می‌کند، اذعان داشت:‌ اینکه بگوییم در مقابل دشمن کوتاه بیاییم تا مشکلات اقتصادی حل شود خیالی صد در صد باطل و پنداری شیطانی و غلط است. و قطعا با کوتاه آمدن مقابل دشمن مشکلات حل نمی‌شود.

 

وی افزود:‌ اگر معتقدیم که مشکلات معیشتی را دشمن برای ما ایجاد کرده است، پس کوتاه آمدن مقابل دشمن و از در تنش‌زدایی وارد شدن قطعا به دشمنان نشان می‌دهد که ابزار آنها موثر بوده و لذا این ابزار را تشدید و زیادتر می‌کنند. پس نباید از در دوستی با آنها وارد شویم.

 

عضو مجلس خبرگان رهبری در پاسخ به سؤال دیگری مبنی بر اینکه آیا دشمنان و به ویژه آمریکا منتظر نتیجه انتخابات ایران است یا خیر، گفت: قطعا این گونه بوده و باید قبول داشته باشیم که آنها منتظر نتیجه انتخابات هستند. ولی در عین حال باید دو رویکرد را مدنظر داشت که آنها منتظر این بوده که چه کسی رئیس‌جمهور می‌شود و یا اینکه نه منتظرند ببینند مشارکت مردم چگونه است و مردم به چه میزان پشت سر نظام می‌آیند.

 

آیت‌الله علم‌الهدی با تاکید بر اینکه آمریکایی‌ها بعد از 34 سال به این نتیجه رسیده‌اند که عاملی که نظام را مصونیت می‌دهد در برابر آسیب‌پذیری این بود که مردم پشت سر این نظام هستند اذعان داشت: اینکه بگوییم آمریکایی‌ها منتظرند چه کسی رئیس‌جمهور شود تا در این راستا سیاست خارجی و رویکرد ما تغییر کند باید توجه به این مطلب داشت که تجربه 34 سال نشان داده هر جا در استکبار ستیزی پایین آمدیم آمریکا دشمنی خود را تشدید و تحریم‌ها نیز شدیدتر شده است.

 

* عدم حضور همه سلایق دروغ است/ همه جریان‌ها کاندیدا دارند

 

عضو مجلس خبرگان رهبری در ادامه در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برخی اظهارات مبنی بر اینکه در انتخابات پیش رو همه سلایق حضور ندارند، گفت: این اظهارات کاملا دروغ است. در کشور دو جریان اصولگرایی و اصلاح طلبی داریم که از این دو جریان کاندیداهایی حضور دارند پس همه سلایق در انتخابات پیش رو کاندیدا دارند.

 

وی تاکید کرد: اما اینکه بیان شده جریانی به نام جریان انحرافی  کاندیدا ندارند باید گفت این جریانی نیست بلکه حتی سلیقه هم نیست که بخواهیم برای آن ارزش قائل شویم؛ آقای رئیس‌جمهور هم از روی توهم‌زدگی از آن حمایت می‌کند.

 

* نامزدها در تبلیغات به منکرات شرعیه متوسل نشوند

 

آیت‌الله علم‌الهدی در بخش پایانی سخنان خود نسبت به تبلیغات کاندیدا توصیه‌هایی داشت.

 

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه متاسفانه بر تبلیغات نامزدها یک سری خاطرات تلخی از گذشته داریم اذعان داشت:‌این خاطرات تلخ این بوده که شاهد بودیم برخی از کاندیداها به مسائل منکرات شرعیه متوسل شده و حرکت‌های ضد ارزشی را در تبلیغات خود توسعه دادند و یا کارناوال‌های زنان بی‌حجاب و باحجاب راه انداختند؛ حتی شاهد بودیم در تبلیغات اختلاط‌های نامشروع دختران و پسران صورت گرفته است. آنها به خیال خود می‌خواستند نسل جوان و قشر خاصی را به این صورت جذب کنند در حالی که باید توجه کنند جامعه ما جامعه دینی است و مردم ما به بی‌دین رای نمی‌دهند.

 

امام جمعه مشهد مقدس تاکید کرد: اگر کاندیدا می‌خواهند به این صورت بی‌دینی خود را اثبات کنند باید بدانند در این صورت تنها بی‌دین‌ها دنباله رو آنها می‌شوند در حالی که افراد بی‌دین اقلیتی هستند که اولا در انتخابات شرکت نمی‌کنند و اگر هم شرکت کنند عدد قابل توجهی محسوب نمی‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: همچنین کاندیداها در تبلیغات خود در صدد اثبات بوده و در جهت نفی و سلب دیگران نباشند. یعنی وقتی قصد تبلیغ دارند خود را ارائه داده و کسی را سلب یا نفی نکنند.

آیت‌الله علم‌الهدی تصریح کرد: همچنین می‌خواهیم کاندیداها خدای ناکرده اصراف نکرده و هزینه‌های کلان مصرف نکنند چرا که مردم ما مردمی بیدار و بصیر هستند و خودشان تشخیص می‌دهند؛ مردم ما مردمی رشید و متدین هستند که پای این انقلاب ایستاده‌اند و برای ارزش‌های این انقلاب ارزش و اهمیت قائل‌اند.

 

دستورکار جدید حلقه لندن برای بی‌ثبات‌سازی انتخابات

جهان: پنجشنبه ۲ خرداد ۱۳۹۲ ساعت ۱۲:۵۳

 

برخی از عناصر جریان فتنه که پس از فتنه 88 از کشور گریخته و ساکن انگلیس هستند و ارتباط نزدیکی نیز با حلقه ماسونی لندن و سرویس جاسوسی این کشور دارند طی پیام‌هایی پس از اعلام نتایج نهایی احراز صلاحیت‌ها از سوی شورای محترم نگهبان خطوط جدید برای هیجانی کردن فضا و ایجاد بی ثباتی سیاسی را به پیاده نظام خود در داخل کشور ابلاغ کردند.

دستورکار جدید حلقه لندن برای بی‌ثبات‌سازی انتخابات

به گزارش جهان به نقل از دیده بان، در همین راستا «محمدرضا.ج» عضو سابق شاخه جوانان حزب منحله مشارکت فرزند مدیر مسئول یکی از نشریات زنجیره‌ای دوره دوم خرداد طی مطلبی در صفحه فیس‌بوک از دوستان و هم‌قطاران خود در داخل خواسته تا دو کاندیدای تایید صلاحیت شده نزدیک به جریان اصلاح‌طلب-فتنه را در صورت احراز صلاحیت نشدن کاندیدایی که در دقیقه 90 ثبت نام کرد به انصراف از کاندیداتوری تحریک و تهییج کنند.

به خوبی مشخص است که این فتنه‌گر فراری که پس از فرارش از کشور از همسرش در انگلیس جدا شد و همسر سابق وی نیز در آن‌جا حال و روز خوبی ندارد، ماموریتی برای القای این خط به داخل کشور داشته و به نظر می‌رسد که این پیام نتیجه نشست حلقه ماسونی لندن با افسران سازمان جاسوسی MI6 بوده که در راستای ایجاد بحران و القای بی‌اعتمادی به نظام صورت گرفته است.

در واقع سازمان‌های جاسوسی دشمن پس از اعلام نتایج احراز صلاحیت‌ها تلاش می‌کنند تا با استفاده از بازوهای جنگ روانی خود مشروعیت انتخابات پیش رو را زیر سئوال ببرند.

حال باید منتظر بود و دید که آیا این خط در دستور کار عناصر جریان فتنه قرار خواهد گرفت یا خیر؟

 

تاريخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۴:۲۷

آقای هاشمی حالا وقتشه!

عدم احراز صلاحیت هاشمی رفسنجانی واکنش های گوناگونی را در بین رسانه های داخلی و خارجی در پی داشت. رسانه هایی که گمان می کردند با روی کار آمدن هاشمی ایران حیات خلوت آنها خواهد شد و …

به گزارش 598 به نقل از جلبک ستیز؛ سعید ساداتی در وبلاگ خود نوشت: جنجال و هیاهوی تایید صلاحیت ها هم تمام شد و سرانجام شورای نگهبان اسامی ۸ نفر را بعنوان نامزدهای تایید صلاحیت شده به وزارت کشور معرفی کرد. ۸ نفری که شاید انتظار می رفت نام هاشمی رفسنجانی نیز در بین آنها دیده می شد. اما شورای نگهبان نشان داد تنها نگاهش به قانون است و مصلحت اندیشی جایی در وظایفش ندارد.

عدم احراز صلاحیت هاشمی رفسنجانی واکنش های گوناگونی را در بین رسانه های داخلی و خارجی در پی داشت. رسانه هایی که گمان می کردند با روی کار آمدن هاشمی ایران حیات خلوت آنها خواهد شد و …

اما این اتفاق نیفتاد تا بیشتر از همه کسانی ناراحت شوند که مطمئنا دلسوز ملت ایران نیستند.

حرف خاصی با دشمن نیست. دشمن دشمن است و کارش هم دشمنی است! کارش را به خوبی انجام می دهد ولی سخنی کوتاه با آیت الله هاشمی رفسنجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام.

 

جناب آقای هاشمی حالا وقتشه!

 

حالا وقتشه نشان دهید ولایتمداری خود را

 

حالا وقتشه از تمامی رسانه های بیگانه اعلام برائت بجویید و بگویید هیچگاه با فتنه گران نبوده اید

جناب آقای هاشمی همیشه سکوت جواب نمی دهد! همانگونه که در فتنه ۸۸ جواب نداد. شما در سال ۸۸ هم سکوت کردید و موضعی بر علیه فتنه گران نگرفتید اما امروز فتنه ای عظیم تر از ۸۸ در راه است

حالا وقتشه خودتان را نشان دهید. ثابت کنید هنوز هم پای این انقلاب و قوانینش و آرمانهای انقلاب ایستاده اید.

آقای هاشمی کاری ندارم به حق مُهر عدم احراز صلاحیت به نام شما خورد و یا به ناحق؛ اما مطمئنا شما هم به این امر واقفید وجود قانون از نبودنش بهتر است و امروز شما در آستانه امتحانی سخت قرار گرفته اید.

امروز سهم شما برای ایجاد شور و اشتیاق و مشارکت عمومی مردم در انتخاب بیش از همه بزرگان انقلاب است.

آقای هاشمی حالا وقتشه که نشان دهدی پیر این انقلابید و کدخدایی کنید

آقای هاشمی مبادا دیر شود؛ همین الان که این نامه را می خوانید وقتش است!

 

تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۳۹۲, ساعت ۱۰:۲۱ بعد از ظهر

اطلاعیه شماره ۲ شورای مشاوران سید محمد خاتمی منتشر شد؛ سپاس از هاشمی

جرس: شورای مشاوران محمد خاتمی با صدور دومین بیانیه خود، ضمن تشکر و سپاس فراوان از هاشمی رفسنجانی به دلیل "خطر کردن" فداکارانه و متعهدانه در موقعیت حساس فعلی کشور و حضور دلیرانه در عرصه انتخابات ریاست جمهوری، اظهار امیدواری کردند که رهبر جمهوری اسلامی، در فرصت باقی مانده (در حوزه انتخابات)، مانع اتخاذ و عملی شدن تصمیمات نادرست شود.

به گزارش سایت محمد خاتمی، شورای مشاوران رئیس جمهور سابق طی جلسه ای با حضور ایشان اطلاعیه ای صادر کردند

 

متن کامل این اطلاعیه به این شرح است:

 

بسم الله الرحمن الرحیم

در این لحظه حساس که مردم، کشور و نظام با مشکلات و تهدیدهای فراوان روبرو است، اعلام نامزدی آیت الله هاشمی رفسنجانی برای انتخابات نقطه عطفی در تاریخ پرفراز و نشیب کشور ما پس از انقلاب بود.

این واقعه در عین حال که نشان از فداکاری و شجاعت و دلسوزی جناب آقای هاشمی داشت،‌ نقطه امیدی شد برای ملتی که در وضعیت ناگوار به سر می برد و سخت نگران آینده است.

موج شور آفرینی که به دنبال اعلام حضور ایشان در سراسر کشور از شهر و روستا و در میان بخش ها و طبقات مختلف پدید آمد، دیدگاه اکثریت قاطع جامعه را به لزوم اداره کشور براساس تدبیر، عقلانیت و دلسوزی واقعی که در طول تاریخ اخیر -پیش و پس از انقلاب- اثبات و آزموده شده است نشان داد.

اگر انتخابات به این صورت برگزار می شد، می توانست سبب شود که حماسه واقعی و بی نظیر در انتخابات پیش رو رقم نخورد و نفس این حضور و این حماسه سبب کاهش تهدیدها و تقویت امید در جامعه نسبت به آینده شود.

ناباورانه، شورای نگهبان با تصمیمی شگفت انگیز و غیرقابل توجیه، نه تنها نسبت به خواست جامعه بی اعتنایی کرد، بلکه فرصت بسیار مهمی را از انقلاب و کشور گرفت

ما به عنوان دلسوزان انقلاب و کشور بر خود فرض می دانیم که سپاس فراوان نسبت به آیت الله هاشمی رفسنجانی را که در این فرصت حساس، فداکارانه و متعهدانه خطر کردند و ظرفیت ممتاز خود را به عنوان رکنی از ارکان مستحکم انقلاب و نزدیک ترین یار حضرت امام و مدیری توانا در خطرخیزترین لحظات نشان داده اند ابراز داریم.

و نیز لازم است از درک والا و احساس تعهد ملت بزرگوار که به صورت اشتیاق شورآفرین آنان به سپردن مسؤولیت به جناب آقای هاشمی بروز کرد تقدیر شود.

بدون تردید تصمیم جناب آقای هاشمی علاوه بر اجر فراوانی که نزد حضرت پروردگار خواهد داشت، موجب شد تا علی رغم تخریب های موهن و بی انصافی هایی که از سوی بعضی محافل و افراد مغرض رخ داده و خواهد داد، نشان دهد که ملت شریف ما قدر سرمایه های خود را می داند و اینک نیز هنوز این امید هست که بزرگان دلسوز کشور و نظام از جمله مقام معظم رهبری جلوی تصمیم نادرست اتخاذ شده را بگیرند تا ان شاء الله کشور و جامعه در مسیری قرار گیرد که هم موجب تقویت اعتماد ملی و نیز تأمین مصالح بنیادین انقلاب و کشور قرار گیرد.

 

تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۳۹۲, ساعت ۱۰:۰۲ قبل از ظهر

“بگذارید مردم رئیس جمهور مورد نظر خود را انتخاب کنند”

نامه ای به رهبر جمهوری اسلامی

جرس: به دنبال رد صلاحیت هاشمی رفسنجانی برای حضور در انتخابات ریاست جمهوری، برادرِ سردار شهید ناصر کاظمی و وزیر اسبق رفاه و تأمین اجتماعی با نگارش نامه ای به رهبری، از وی درخواست کرد برای تحقق حماسه سیاسی در انتخابات ریاست جمهوری، در خصوص حضور هاشمی در این انتخابات، تدبیر نماید تا مردم "رییس جمهور موردنظرخود را انتخاب نمایند."

به گزارش انتخاب، در نامه این سردار سپاه با اشاره به توصیف هایی که رهبری از هاشمی کرده، آمده است: چون همیشه یک باردیگرکشتی طوفانی جمهوری اسلامی را به ساحل نجات هدایت نمایید تا مردم فهیم و انقلابی ما در روز ٢۴ خرداد حضور اکثریتی خودرا به رخ جهانیان کشیده و رییس جمهور موردنظرخود را انتخاب نمایند.

 

 

متن نامه به شرح زیر است:

 

 

سلام و درود خدا به حضور مبارک مقام معظم رهبری

«جهت ادامه انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی و متصل شدن به انقلاب جهانی حضرت مهدی(عج)

همیشه سراپا گوش به فرمان امام ویاران صدیق و مومن امام که عملا درخدمت انقلاب واسلام عزیز

بوده اند باشید»

(قسمتی ازوصیت نامه شهیدناصرکاظمی که طبق فرمایش حضرتعالی بااخلاص بود)

برخود لازم دیدم در چنین لحظات سرنوشت سازی که چشم جهانیان به قدرت اقتدار جمهوری اسلامی دوخته شده تا تحلیل ها و تصمیمات خود ر ابر اساس آن تنظیم نمایند ، این چند سطر را حضور مبارک حضرتعالی ارسال نمایم.

برخی از فرمایشات حضرتعالی را مطالعه می کردم، به مطالب ذیل که درخصوص یاردیرینه امام ،انقلاب ومقام معظم رهبری بود برخود کردم:

«… و خدا را شکر که اراده و رأى ملت عزیز، بار سنگین امانت و مسؤولیت الهى را بر دوش تواناى مردى بزرگ از فرزندان اسلام و حواریّین امام عظیم‌الشّأن، عالمى مجاهد و فقیهى اسلام‌شناس و سیاستمدارى هوشمند و مدیرى درد آشنا و دلسوز قرار داد. شخصیتى که پرونده‌ى تلاشش در راه خدا و مجاهدتش براى حاکمیت دین و اعلاى کلمه‌ى اسلام، حتّى پیش از نخستین روزهاى شروع نهضت آغاز شده و سرگذشت رنج ها و سختی ها و فعالیت هاى کم‌نظیر را در خود گنجانیده است. چهره‌ى موجّهى که به برکت حرکت در صراط مستقیم انقلاب، همواره امین امام و محبوب امت بوده .

امروز رئیس جمهور ما، از نظر من که سالیان متمادى است ایشان را مى‌شناسم، یک مجتهد قطعى است. این هم از برکات خدا بر ماست. ما رئیس جمهورى داریم که از لحاظ درسهاى حوزه‌یى، یک مجتهد و از لحاظ تفکرات اسلامى، یک متفکر سطح بالا با سوابق فراوان است.»

این کلمات ، فرمایشات حضرتعالی درخصوص ایت الله هاشمی رفسنجانی می باشد که این ایام به یاد روزهای ایثار و شهادت قصد عبور از میدان مین را داشته تا حماسه سیاسی مورد نظرمقام معظم رهبری تحقق یابد. لذا ضمن عرض تبریک میلاد مولود کعبه، مستدعی است چون همیشه یک باردیگرکشتی طوفانی جمهوری اسلامی را به ساحل نجات هدایت نمایید تا مردم فهیم و انقلابی ما در روز ٢۴ خرداد حضور اکثریتی خودرا به رخ جهانیان کشیده و رییس جمهور موردنظرخود را انتخاب نمایند.

کاندیدای ریاست جمهوری

وزیر اسبق رفاه وتامین اجتماعی

برادرشهید ناصرکاظمی

پرویزکاظمی

 

پس احمدی نژاد کجاست؟ آتش زیر خاکستر است؟

مسیح علی نژاد

احمدی نژاد در انتظار تصمیم شورای نگهبان و برای اینکه تعیین سرنوشت رحیم مشایی را از نزدیک رصد کند، سفرش به تایلند را لغو کرده بود و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست را به نمایندگی از خود راهی این سفر کرد. و فردایش بدون هیچ درنگی برنامه سفرش به مازندران را لغو کرد.

امروز نیز بنا به گزارش سایت های داخل ایران قرار بود ابتدا به اکوادر برود و در بازگشت هم به اتیوپی که هر دو سفر کنسل شد.

این همه اش نیست و همراهانش شاکی اند که او برنامه سفر به کهگیلویه و بویراحمد که از قبل اعلام شده بود را هم لغو کرد.

احمدی نژادی که عاشق سفر بود اینبار به سفرها پشت کرد. خاطره خانه نشینی احمدی نژاد هنوز در ذهن اصولگرایان خاطره خوشی نیست. به هر حال رفتار و عملکرد گذشته او به گونه ای بود که خیلی ها فکر می کردند رد صلاحیت مشایی احمدی نژاد را بر سرشان آوار می کند و حتی نگرانی ها تا آنجا بود که یکی از اصولگرایان پیش از احراز صلاحیت ها گفته بود «دعا کنیم که احمدی نژاد نتیجه احراز صلاحیت ها را بپذیرد».

 

آیا احمدی نژاد آتش زیر خاکستر است یا به تعبیر عامیانه طبلِ تو خالی؟ از هاشمی که پیداست دنبال حکمِ حکومتی از رهبری نیست احمدی نژاد برای مشایی اش چه می کند؟

 

مهندس مشایی خطاب به جوانان:

صبور باشید / ما فقط در مسیر قانون حرکت می کنیم / ما به راهمان ایمان داریم و قطعا پیروز مي شويم

نمنا ـ خبرگزاری جنبش عدم متعهدها : ۰۲ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۶:۰۵

 

مشاور رئیس جمهور در دیدار و گفت‌وگویی صمیمی با جمعی از جوانان و نخبگان سراسر کشور به سوالات آنان در زمینه‌های مختلف از جمله در خصوص مسایل سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی پاسخ داد.

به گزارش خبرگزاری نمنا، مهندس اسفندیار رحیم مشایی، در این دیدار با اشاره به قانوني بودن همراهي رئيس جمهور با وي در روز ثبت نام انتخابات يازدهم رياست جمهوري گفت: برخي صحبت هايي كه در اين رابطه مطرح شد، قانوني نيست؛ هرچند برخي افراد خودرا قانون مي دانند و مي گويند چون اين حرف را من زده ام، پس قانوني است.

 

مشاور رئيس جمهور با بيان اينكه برخي همراهي و حضور دكتر احمدي ن‍ژاد براي ثبت نام اينجانب در انتخابات رياست جمهوري را ابتدا جرم و پس از مدتي خلاف اعلام كردند ، اظهار داشت: چه‌طور رئيس جمهور مي تواند در پايان دور اول رياست جمهوري براي ثبت نام خود به ستاد انتخابات وزارت كشور برود، ولي نمي تواند براي معرفي يا همراهي شخص ديگري به آنجا برود؟

مهندس مشايي در ادامه این گونه صحبت ها را بازی تبلیغاتی خواند و افزود: متاسفانه برخی از دستگاه هایی که باید به شدت از سیاسی کاری پرهیز کنند، تحت تاثیر اخبار برخي سایت ها و خبرگزاري ها قرار گرفته و فراموش می کنند واکنش های آنها اعتماد جامعه را زیر سوال می برد.

رئیس دبيرخانه رياست جنبش عدم تعهد تصریح کرد: یک فضایی ساخته اند که از اول نشان دهند ما  غیرقانونی و مخالف قانون هستیم؛ این فضا سازی ها اصلا معنی ندارد چون ما نیازی نداریم که خلاف و مخالف قانون باشیم؛ آنهایی به بي قانوني نیاز دارند که به خانه های مردم مي ريزند و از یک سایت می ترسند.

 مهندس مشایی افزود: تعطیل کردن یک سایت یعنی چه؟ یعنی ترسیدن از حرف و پیام؛ و کسی که از حرف و پیام می ترسد از جنس پیامبر، امام، دین، آسمان، حقیقت و جوهر درخشان انسان نیست.

مشاور رئیس جمهور خطاب به جوانان اظهار داشت: امیدوار باشید كه آینده متعلق به شماست و این افراد مانند ابر هستند و ابر هیچ‌وقت اصالت ندارد؛ می بارد و می رود. خورشید است که اصالت دارد و شب و روز را پديد می آورد.

 مهندس مشایی با اشاره به سخنان حضرت علی (ع) در رابطه با این گونه افراد خاطرنشان كرد: به گفته حضرت علی (ع)، این افراد مانند پشه هایی در کنار دریا هستند و با یک نسیم جا به جا می شود.

رئیس دبیرخانه ریاست جنبش عدم تعهد با اشاره به بروز شرایط گوناگون در کشور افزود: بعضی اوقات در جامعه طوفان می شود ولی طوفان هم نباید ما را جا به جا کند. کسی که به حقیقت رسیده و اصول دارد، از هیچ طوفانی نمي ترسد و جا به جا نمی شود.

مشاور رئیس جمهور با تاکید بر صبوری و مقاومت در شرایط فعلی اظهار داشت: صبور باشید . ما فقط در مسیر قانون حرکت می کنیم ؛ ما تحت نظر ولی فقیه هستیم و ظلم را هم برنمی تابیم چرا كه معتقدیم ولی فقیه هم ظلم را برنمی تابند.

مهندس مشایی تصریح کرد: حتی اگر در کار ما وقفه ای ایجاد شد، شما امیدوار باشید و بدانید که ما تا شب انتخابات داغ داغ حضور داریم حتی اگر به ما فرصت صحبت در تلویزیون ( رسانه ملی) را ندهند.

مشاور رئیس جمهور با تاکید بر حفظ وحدت در کشور یادآور شد: من اساساً با ستاد موافق نیستم چراکه معتقدم یک ستاد هرگز موفق نیست و ما باید کاری کنیم که عموم جامعه با ما همفکر و همراه باشند و با وحدت، پای یک آرمان بایستند.

مهندس مشایی اظهار داشت: من معتقد هستم که پیروزی ما صد در صد و قاطع است.

مشاور رئیس جمهور در رابطه با انتساب مجموعه ای از اتهامات مختلف و بعضا متناقض به ایشان بیان کرد: من هیچ وقت از پاسخ فرار نکرده ام و به تمام سوالات پاسخ می دهم چراکه معتقدم جامعه ای که سوال نمی کند آنتروپی جدی دارد و می رود که خاموش شود.

مهندس مشایی اهمیت پاسخ را به دلیل وجود سوال دانست و تاکید کرد: اگر پرسشگری از جامعه حذف شود، جواب هم حذف می شود.

مشاور رئیس جمهور ادامه داد: سوال که مطرح شد، اگر من هم نتوانم به آن پاسخ بدهم یکی پیدا می شود که پاسخ بدهد ولی اگر سوال به هر دلیلی از جامعه حذف شد، پاسخ موضوعیت ندارد و  هر حرف غلط و بی منطقی می تواند در جامعه پرچمدار شود.

رئیس دبیر خانه ریاست جنبش عدم تعهد با اشاره به رسوخ عمیق فرهنگ رسانه ای غرب در رسانه های کشور بیان کرد: رسانه های ما خبرسازی و جلب نظر مخاطب را بر محتوی، حقیقت و ارزش علمی و موضوعی خبر اولی تر می دانند و علاوه بر آن رسانه های ما معمولا گرایشات حزبی و سیاسی دارند.

 

مشاور رئیس جمهور افزود: کافی است سایتی یک شبه یا اشکالی را در رابطه با یک شخصی مطرح کند؛  فوراً همه سایت ها و روزنامه ها به نقل از آن سایت خبر را بازنشر می کنند و این روند ادامه پیدا می کند تا اینکه یک شبهه بی اساس هزاران مرتبه منتشر شود.

 

مهندس مشایی تصریح کرد:  در حالیکه تکذیب همین مطلب غلط را حتی طبق قانون هم منتشر نمی کنند.

رئیس دبیر خانه ریاست جنبش عدم تعهد با بيان اينكه این خبر سازی ها و جریانات کاملا سازمان یافته هستند، اظهار داشت: سایت هایی با هزینه های کلان ایجاد می شوند که فقط دستور دارند مشایی را خراب کنند.

مشاور رئیس جمهور ادامه داد: البته در همین شرایط دوستی هایی نیز صورت می گیرد که نشان می دهد دست بالای دست بسیار است.

مهندس مشايي افزود: یک شخصی که من او را نمی شناختم به من گفت در جلسه ای به نام بصیرت از ابتدا تا انتها فقط از شما بد گفتند و من در آخر جلسه از سخنران خواستار سند و مدرکی که نشان دهنده این اتهامات به شما باشد شدم و او در جواب به من گفت: ای بابا، پنج، شش سال است تمام دستگاه های اطلاعاتی کشور تمام زوایای زندگی این شخص را بررسی کرده اند هیچ چیزی پیدا نکرده اند، شما چطور از من سند و مدرک می خواهید؟

مشاور رئیس جمهور با بيان اينكه تمام دولت ها در سال آخر كارشان چوب مي خورند و مورد هجمه قرار می گیرند، خاطرنشان كرد: عده‌اي دیدند نمی توانند دکتر احمدی نژاد را با چوب های قدیمی دولت های قبلی، بزنند و به همين دليل شروع به تخریب و ترسیم  چهره‌های مخوف کردند و انواع تهمت ها و نسبت ها اعم از منافق، صهیونیست، ارتباط با بودا و .. را به ما نسبت دادند و دیگر چیزی باقي نماند كه به ما نگفته باشند.

رئیس دبیر خانه ریاست جنبش عدم تعهد ادامه داد: این روش کار، حذفی است و اگر در کوتاه مدت یک نفر با این روش حذف شد که هیچ، ولی امان از زمانی که حذف نشود؛ چراکه مانند موجی است که برمی گردد و رسوا می کند.

مهندس مشايي تصريح كرد: الان دوره رسوایی فرا رسیده است و هرچه جلوتر می رویم، دیگر من نباید حرف بزنم بلکه افرادی هستند که باید از ترس، پشت دیگران خود را مخفی کنند.

مشاور رئیس جمهور با بيان اينكه هر کسی به حقیقت نزدیک شود، خوشبو می شود و هرکس از آن دور شود، بد بو می شود، اظهار داشت: ما باید مزاجمان، مزاجی باشد که هیچ کس نتواند یک چیز بدبو را به عنوان عطر به ما قالب کند.

مهندس مشایی با اعلام اينكه ولایت فقیه عاشق ترین شخص نسبت به مردم است بیان کرد:  به قول دکتر احمدی نژاد، زندگی در سایه ولایت فقیه تمرین زندگی در زمان امام زمان (عج) است.

رئیس دبیر خانه ریاست جنبش عدم تعهد ظهور امام زمان (عج ) را موجب برقراري صلح و امنیت در سراسر جهان خواند و افزود: ما ولایت فقیه را به عنوان یک مدل حکومتی به دنیا ارائه خواهيم كرد و مي دانيم آنها قبول می کنند، چون ولایت فقیه مملو از حکمت است.

خاطرنشان می سازد، این سخنان یک روز قبل از اعلام اسامی کاندیداهای احراز صلاحیت شده از سوی ستاد انتخابات و در جمع شماری از جوانان و نخبگان سراسر کشور بیان شده است.

 

آیا هاشمی به حاشیه سیاست ایران رانده شد

آخرین نیوز : پنج شنبه, 02 خرداد 1392 ساعت 17:12

روزنامه لوموند، گزارش نسبتاً مفصلی را به انتخابات ایران و هاشمی رفسنجانی اختصاص داده.

سرژ میشل می نویسد: هاشمی رفسنجانی این بار نیز که به عنوان عمده ترین نامزد انتخابات ریاست جمهوری وارد میدان شده بود و انتظار داشت که مورد اقبال عمومی قرار گیرد اما دچارممنوعیت شورای نگهبان شد.

سرژ میشل، در ادامه گزارش خود می نویسد: اگر شاهد اتفاق فوق‌العاده ای نباشیم، می توانیم بگوئیم که هاشمی، همان فرد با نفوذ سیاست ایران با این شکست در ٧٨ سالگی به پشت صحنه رانده شده است.

لوموند، در ادامه گزارش خود، به مسیر صعود سیاسی هاشمی رفسنجانی در دستگاه حکومتی ایران می پردازد و می‌نویسد: هاشمی رفسنجانی، یک انقلابی تمام عیار و از نزدیکان آیت الله خمینی بینانگذار جمهوری اسلامی بوده است، پس ازدو دوره ریاست پارلمان به مدت هشت سال نیز ریاست جمهوری را برعهده داشته. هاشمی دردوران پس از ریاست جمهوری، ریاست مجمع تشخیص مصلحت نظام و همزمان، عضویت مجلس خبرگان رابرعهده داشته است.

این روزنامه به دوستی 50 ساله ی او با رهبر معظم انقلاب اشاره می کد و می نویسد: این دو سالهاست که یار یکدیگر هستند.

لوموند می افزاید: هیچ یک از سیاستمداران ایرانی، شبکه ای به وسعت هاشمی در اختیار نداشته اند و ندارند؛ چه در محافل مذهبی قم، چه در کرمان که محل تولد اوست و چه درمحافل تجاری.

لوموند می نویسد: رقبای رفسنجانی به او لقب .... داده اند. از اعضاء این سلسله، سه پسر و دو دختر وی همیشه در سیاست نقش‌های عمده‌ای را بازی کرده‌اند که گاهی کار آنها به دستگاه قضائی نیز کشیده شده است.

سرژ میشل، در بخش دیگری از گزارش خود خاطر نشان می کند که: با همه این‌ها که در مورد توانائی‌های هاشمی گفته شد، او برای ریاست جمهوری یک چیز را کم داشت و آن گذر از شورای نگهبان بود.

 

همچنین روزنامه فیگارو در گزارشی پیرامون عدم احراز صلاحیت آیت الله هاشمی رفسنجانی یاد آوری می کند: اکثریت افرادی که صلاحیت آنها تائید شده است از میان چهره‌های محافظه کار (اصولگرا) هستند.

فیگارو پیش بینی می کند که این بار نیز با پایان دوران مسئولیت محمود احمدی نژاد، یکی از اصولگرایان عهده دار پست ریاست جمهوری خواهد بود.

 

انتخاب

مطلب فوق را میتوانید مستقیم به یکی از شبکه های جتماعی زیر که عضوآنها هستید ارسال کنید:  

تمامی حقوق برای سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) محفوظ است. 2024 ©