Rahe Kargar
O.R.W.I
Organization of Revolutionary Workers of Iran (Rahe Kargar)
به سايت سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) خوش آمديد.
دوشنبه ۱۱۷۳ فروردين ۶۱۷ برابر با  ۰۱ ژانويه ۰۰۰۱
 
 برای انتشار مطالب در سايت با آدرس  orwi-info@rahekargar.net  و در موارد ديگر برای تماس با سازمان از;  public@rahekargar.net  استفاده کنید!
 
تاریخ انتشار :دوشنبه ۱۱۷۳ فروردين ۶۱۷  برابر با ۰۱ ژانويه ۰۰۰۱
کد مطلب: 100535

اختلافات جناحهای حکومتی به روایت خودشان!

 

 

تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۰ - ۱۷:۳۸

تابناک

در ماجرای اخیر وزارت اطلاعات؛

آیا رفتار رهبری مداخله‌جویانه و خارج از قانون بود؟

 

حال که چنین رفتاری از سوی رئیس جمهور در پیش گرفته نشد و رسانه‌های جریان خاص نفوذی در دولت، با رفتاری غیر منطقی، مسأله ساده و قابل حلی را به مسأله‌ای پیچیده تبدیل کرده و با اخبار جهت‌دار، در تشویش افکار عمومی تلاش نمودند، رهبر انقلاب بدون دخالت در حوزه اختیارات رئیس جمهور، در نامه‌ای دقیق و ظریف، آن هم تنها خطاب به شخص آقای مصلحی، با این استعفا مخالفت و وی را تشویق به...

رخدادهایی که در چند روز اخیر، پیرامون رفتن یا ماندن حجت الاسلام مصلحی در وزارت اطلاعات روی داد، شاید از چند وجه قابل بررسی باشد؛ اما بی تردید مهمترین وجه موضوع، هزینه‌ای است که باز هم از جایگاه ولی فقیه و شخص رهبر انقلاب صرف شد.

 

به گزارش «تابناک»، ماجرا هر چه بود، ظاهرش این گونه می‌نمود که بنا به هر دلیلی، حجت الاسلام مصلحی از وزارت اطلاعات استعفا داده و رئیس جمهور پس از پذیرش این استعفا، برای وی حکم مشاورت زده است.

 

و به این ترتیب، پس از آن که این خبر منتشر شد، بلافاصله اصحاب رسانه از منابع موثق، اخباری به دست آوردند که رهبر انقلاب، به دلایلی از جمله نامناسب بودن شرایط منطقه و لزوم حفظ استحکام دستگاه اطلاعاتی ـ امنیتی کشور، با این استعفا مخالفند.

 

از سویی، به دلیل وجود وجوه و ابعاد حاکمیتی وزارت اطلاعات، این مسأله طبیعی است که رهبری درباره افراد به کار گرفته شده در این منصب نظر دهند؛ بنابراین، ایشان نظر مخالف خود را با استعفای حجةالاسلام مصلحی از وزارت اطلاعات ابراز کردند.

 

بنا بر این گزارش، فارغ از این مسأله که بنا بر برخی شنیده‌ها، بحث استعفا ظاهرا صورت کار بوده و در واقع، فرآیند عزل وزیر از کانال استعفا دنبال شده است، اما اگر اصل را همان استعفای مصلحی بدانیم، رهبر انقلاب با توجه به آنچه گفته شد، تنها نظر مخالف خود را با این استعفا بیان نمودند.

 

حال نکته اینجاست که افکار عمومی ولایتمدار و اهالی رسانه، قاعدتا انتظارشان از رئیس جمهور و سایر روسای قوا این است که در صورت بروز چنین اخلاف نظرهایی ـ که در عرصه حکومت‌داری بسیار طبیعی و رایج است ـ افزون بر این که با رفتاری شفاف و منطقی، استدلالات خود را بیان کرده و افکار عمومی را تا آنجا که صلاح می‌دانند، در جریان امر قرار دهند، اما نظر ولی فقیه را مقدم شمارند که قطعا خیر و صلاح کشور را بیش از آنها یا هر کس دیگری می‌داند.

 

بنابراین، حال که چنین رفتاری از سوی رئیس جمهور در پیش گرفته نشد و رسانه‌های نزدیک به دولت و به ویژه جریان خاص نفوذی در دولت، با رفتاری غیر منطقی، مسأله ساده و قابل حلی را به مسأله‌ای پیچیده تبدیل کرده و با اخبار جهت‌دار، در تشویش افکار عمومی تلاش نمودند، رهبر انقلاب، بدون دخالت در حوزه اختیارات رئیس جمهور، در نامه‌ای دقیق و ظریف، آن هم تنها خطاب به شخص آقای مصلحی، با این استعفا مخالفت و وی را تشویق به کار و تلاش بیشتر در حوزه تحت مدیریت خود کردند و دلیل آن هم مشخص بود:

 

الف) شرایط سیاسی ـ امنیتی منطقه و داخل کشور

 

ب) شأن حاکمیتی وزارت اطلاعات بدین معنا که نهاد اطلاعاتی تنها برای دولت ـ قوه مجریه ـ‌ کار نمی‌کند، بلکه باید در برابر همه نهادهای حاکمیتی پاسخگو باشد

 

بر پایه آنچه گفته شد، می‌توان به ظرافت و دقت نظر رهبر انقلاب در رفتارشان پی برد که با وجود چالش پدید آمده، به بهترین شکل، فضا را مدیریت کرده و بدون دخالت در اختیارات رئیس جمهور، هم نظر خود را اعلام کردند و هم فرصت را از دشمنان نظام برای بهره‌برداری سوء گرفتند.

 

نامه رهبر انقلاب به وزير اطلاعات

خراسان - مورخ پنج‌شنبه 1390/02/01 شماره انتشار 17816

نويسنده: بردبار- حامد

۲۱۶ نماينده مجلس خواستار اعلام موضع صريح رئيس جمهور در حمايت از وزير اطلاعات شدند

 

دفتر حفظ و نشر  آثار حضرت آيت ا... العظمي خامنه اي روز گذشته خبر از ارسال نامه اي از سوي رهبر انقلاب به وزير اطلاعات در روز سه شنبه 30 فروردين داد که در بخشي از نامه معظم له خطاب به وزير اطلاعات آمده است : «از شما مي خواهم بيش از پيش در انجام ماموريت هاي مهم داخلي و خارجي وزارت اطلاعات اهتمام به خرج دهيد.» همزمان ۲۱۶ نماينده مجلس نيز در نامه اي به رئيس جمهور تصريح کردند: «از نظر مجلس شوراي اسلامي جناب آقاي مصلحي همچنان وزير است و انتظار آن است که حضرت عالي در تبعيت از مقام معظم رهبري با موضع گيري صريح به حمايت از وزير محترم اطلاعات به سوء استفاده دشمنان خاتمه دهيد» روز گذشته برخي سايت هاي حامي يک جريان خاص مدعي شده بودند که رئيس جمهور بعد از ديدار با رهبري اعلام کرده که مصلحي ديگر وزير نيست. انتشار اين خبر واکنش هاي بسياري را در مجلس و خارج از آن برانگيخت و تعدادي از نمايندگان حامي دولت از جمله حميد رسايي به تکذيب اين خبر پرداختند. هر چند تا زمان تنظيم اين گزارش نهاد رياست جمهوري و پايگاه اطلاع رساني دولت هيچ واکنشي به انتشار اين خبر نشان ندادند.با اين حال احمد توکلي نماينده مردم تهران مدعي شد رهبر معظم انقلاب يکشنبه شب حکم حکومتي خود را در رابطه با وزارت اطلاعات کتبا به رئيس جمهور ابلاغ کرده بودند.با اين وجود، چون ظاهرا همکاري در اين زمينه صورت نگرفته بود و وزارت اطلاعات هم جايي نيست که وزير با ترديد و سستي بتواند وزارتخانه را اداره کند، فکر مي‌کنم به همين دليل رهبر معظم انقلاب تدبير فرمودند که با انتشار نامه روز گذشته، وزير اطلاعات را بين همکاران خود و دولت تثبيت کنند.مشروح اين گزارش در پي مي آيد.

 

نامه رهبر انقلاب خطاب به وزير اطلاعات

 

به گزارش دفتر حفظ نشر آثار حضرت آيت ا...  العظمي خامنه اي (KHAMENEI.IR)حضرت آيت ا... خامنه اي رهبر معظم انقلاب اسلامي در نامه اي خطاب به وزير اطلاعات فرمودند: «از شما مي خواهم بيش از پيش در انجام ماموريت هاي مهم داخلي و خارجي وزارت اطلاعات اهتمام به خرج دهيد.» متن کامل و تصوير نامه، به شرح زير است:

 

بسم ا... الرحمن الرحيم

 

حجت الاسلام جناب آقاي مصلحي دام توفيقه

 

وزير محترم اطلاعات

 

استحکام و انسجام و روزآمد بودن دستگاه اطلاعاتي کشور يکي از پايه هاي مهم اقتدار نظام اسلامي است، لذا از شما مي خواهم بيش از پيش در انجام ماموريت هاي مهم داخلي و خارجي وزارت اطلاعات اهتمام به خرج داده و با سرمايه عظيمي که آن وزارتخانه از نيروي انساني توانمند و انقلابي و متدين و فناوري  هاي روز برخوردار است و با حمايت دولت خدمتگزار و همکاري ساير نهادهاي اطلاعاتي اجازه ندهيد کوچک ترين فترت و سستي در انجام وظايف قانوني آن دستگاه مهم پيش آيد. براي شما و معاونان و مديران محترم و همه فرزندان عزيز انقلابي ام در وزارت اطلاعات دعا مي کنم. موفق و مويد باشيد.

 

سيدعلي خامنه اي

 

۳۰/ فروردين/۱۳۹۰

 

مصلحي در دفتر مرکزي وزارت اطلاعات حاضر شد

 

در همين حال خبرگزاري فارس گزارش داد حجت الاسلام مصلحي روز گذشته به عنوان وزير اطلاعات در دفتر مرکزي وزارت حاضر شد.به گزارش فارس، الف نوشت: حجت الاسلام والمسلمين حيدر مصلحي روز گذشته در دفتر مرکزي وزارت اطلاعات حضور يافته و چند سند مهم دولتي را با عنوان وزير امضا کرده است.در همين حال شرق گزارش داد وزير اطلاعات روز گذشته با حضور در نمازخانه اين وزارتخانه متن نامه رهبر معظم انقلاب را قرائت کرد. براساس اين گزارش پرسنل وزارت اطلاعات پس از قرائت اين نامه با سر دادن تکبيرهاي پرشور حمايت خود را از وزير اطلاعات ابراز کردند.

 

نامه ۲۱۶ نماينده مجلس به رئيس جمهور

 

همزمان انتشار خبري به نقل برخي سايت ها مبني بر اين که رئيس جمهور پس از ديدار با رهبر انقلاب اعلام کرده است که مصلحي وزير نيست واکنش هاي فراواني را در مجلس و خارج از آن در پي داشت. به گزارش خبرنگار پارلماني خراسان 216 نماينده مجلس، درنامه‌اي خطاب به رئيس جمهور ضمن اعلام حمايت از وزير اطلاعات خواستار موضع‌گيري صريح وي براي جلوگيري از سوء‌استفاده‌ دشمنان شدند. در اين نامه خطاب به محمود احمدي‌نژاد آمده است: با سلام و احترام؛ تغيير وزير اطلاعات که در طول مدت کوتاه مسئوليتش به خوبي از عهده‌ وظايف خويش برآمده است‌ در وضعيت حساس کنوني به هيچ وجه به مصلحت کشور نبود. به حمدالله رهبر معظم انقلاب (مدظله العالي) با تدبير خويش به رفع مشکل اقدام فرمودند. از نظر مجلس شوراي اسلامي جناب آقاي مصلحي همچنان وزير است و انتظار آن است که حضرت عالي در تبعيت از مقام معظم رهبري با موضع‌گيري صريح به حمايت از وزير محترم اطلاعات به سوء استفاده ‌دشمنان خاتمه دهيد.

 

توکلي: انتشار نامه رهبر انقلاب براي تثبيت وزير اطلاعات بود

 

در همين حال احمد توکلي نماينده مردم تهران و رئيس مرکز پژوهش‌هاي مجلس نيز در گفت‌وگو با فارس‌ با اشاره به موضوعات پيش‌آمده درباره وزارت اطلاعات‌ گفت: رهبر معظم انقلاب يکشنبه شب حکم حکومتي خود را در رابطه با وزارت اطلاعات کتبا به رئيس جمهور ابلاغ کرده بودند.وي افزود: با اين وجود، چون ظاهرا همکاري در اين زمينه صورت نگرفته بود و وزارت اطلاعات هم جايي نيست که وزير با ترديد و سستي بتواند وزارتخانه را اداره کند، فکر مي‌کنم به همين دليل رهبر معظم انقلاب تدبير فرمودند که با انتشار نامه روز گذشته، وزير اطلاعات را در بين همکاران خود و دولت تثبيت کنند.نماينده مردم تهران در مجلس افزود: انشاءا... آقاي رئيس جمهور هم در اين رابطه همکاري خواهند کرد و اميدوارم که احمدي‌نژاد هم وظيفه خود را در همراهي با اين نامه انجام دهد. توکلي درباره نقش تيم نفوذي و منحرف در دولت درخصوص اتفاقات اخير در وزارت اطلاعات‌ اظهار داشت: نمي‌دانم که چقدر کلمه نفوذي در خصوص آنها معنا دارد اما اين تيم منحرف و متهم به فساد است. رئيس مرکز پژوهش‌هاي مجلس تأکيد کرد: طبيعي است که اين طور کج‌رفتاريها‌ نيز تحت تأثير اين تيم است.

 

اعضاي مجمع روحانيون مجلس به احمدي نژاد نامه مي نويسند

 

حسين سبحاني نيا عضو فراکسيون روحانيون مجلس از تصميم اين فراکسيون براي تنظيم نامه‌اي به رئيس جمهور و تاکيد بر تبعيت وي از رهنمودهاي رهبر معظم انقلاب خبر داد.

 

تابش: برخي نمايندگان فراکسيون اقليت مجلس نامه حمايت از مصلحي را امضا کرده اند

 

در همين حال محمدرضا تابش دبيرکل فراکسيون اقليت مجلس در گفتگو با مهر در پاسخ به اين سئوال که آيا اعضاي فراکسيون اقليت نيز از 216 امضا کننده نامه به رئيس جمهور هستند، گفت: دوستاني از اعضاي فراکسيون خط امام (ره) مجلس اين نامه را امضا کردند.

 

کواکبيان: موضوع مصلحي مصلحت نظام است، بحث اصلاح طلبي و اصول گرايي نيست

 

به گزارش ايسنا، مصطفي کواکبيان عضو فراکسيون اقليت نيز طي تذکري با بيان اينکه شکستن اقتدار وزارت اطلاعات در هر کشوري به نفع و مصلحت نيست اظهار داشت: بنده به عنوان عضو کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس عرض مي کنم که در شرايط تحولات فعلي منطقه، اين اتفاق هرگز به مصلحت نظام نيست. کواکبيان با اشاره به اينکه در جلسه راي اعتماد، مخالف وزير اطلاعات صحبت کرده بود، افزود: امروز بنده اعتقاد دارم که تصميمات عجولانه و شتاب زده در اين باره ترجيح منافع شخصي به منافع اصلي نظام است و کار بسيار نادرستي است. وي تصريح کرد: يک عرف نانوشته اي در کشور داريم که 4 وزير وزارتخانه هاي کشور امور خارجه، اطلاعات و دفاع حتما بايد با مشورت رهبري جابجا شوند. نماينده سمنان همچنين با اشاره به اينکه اخيرا در کميسيون امنيت ملي تصويب شده که حتي کارمندان وزارت اطلاعات با 35 سال سابقه فعاليت باز هم بتوانند در اين وزارتخانه فعاليت داشته باشند افزود: من تعجب مي کنم که برخي سايت‌ها، نمي فهمند که اينجا بحث اصلاح طلبي و اصولگرايي نيست بلکه موضوع مصلحت نظام و حمايت از حکم رهبري است و اينها دارند به خاطر يک دستمال قيصريه را به آتش مي کشند.

 

آيت‌ا... خزعلي:احمدي‌نژاد مراقب اقدامات جريان نفوذي در دولت باشد

 

آيت‌ا... ابوالقاسم خزعلي نماينده مردم خراسان رضوي در مجلس خبرگان رهبري نيز در گفت‌وگو با فارس با اشاره به مخالفت رهبر انقلاب با برکناري وزير اطلاعات اظهار داشت: همه مسئولان موظفند از فرمايشات مقام معظم رهبري تبعيت کنند. وي بر همين اساس به حضور جريان انحرافي و نفوذي در دولت اشاره و تصريح ‌کرد: آقاي احمدي‌نژاد نبايد اجازه دهد که نفوذي‌ها بر وي تأثير گذاشته و فرصت چنين برنامه‌ها و اقداماتي را داشته باشند. عضو مجلس خبرگان رهبري با تأکيد بر اينکه وقتي رهبر معظم انقلاب دستور داده‌اند که آقاي مصلحي در سمت خود باقي بماند، هيچکس حق تخلف از نظر ايشان را ندارد، خاطر‌نشان‌کرد: ما به‌طور قاطع از نظر رهبر انقلاب حمايت مي‌کنيم.

 

رسايي: رييس جمهور امر رهبر انقلاب را در مورد ابقاي وزير اطلاعات اطاعت کرده است

 

درهمين حال عضو ارشد فراکسيون انقلاب اسلامي مجلس شوراي اسلامي گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامي در مکتوبه اي به آقاي احمدي نژاد و وزير اطلاعات اعلام کردند که وزير اطلاعات باقدرت و قوت به کار خود را ادامه دهد و رئيس جمهور نيز امر رهبري را اطاعت کرده است.

 

حميد رسايي در جلسه علني روز چهارشنبه مجلس در تذکري اظهارداشت: برخي اتفاق ها بويژه هيزم ريختن برخي جريان هاي خبري گاهي تبديل به يک بحران و مساله مي شود. وي افزود: شب گذشته يک سايت خبري که از سايت هاي دسته چندم است و هيچ گونه انتصاب رسمي نيز ندارد خبري را به دروغ در ساعت 24 منتشر کرد. وي يادآور شد: بنده همان موقع اين خبر را تاساعت 3 بامداد پيگيري کردم که پيگيري ها نشان داد اين خبر به هيچ وجه صحت ندارد. نماينده تهران در مجلس تاکيد کرد که اين خبر در سطح وسيع با پيامک منتشر و تلاش شد به اطلاع نخبگان بويژه مسوولان کشور برسد.

 

رسايي ادامه داد: مجلس با درايتي که امروز داشت خيلي به اين خبر که صحت و سقم آن مشخص نبود، توجه نکرد، خبر اين بود که آقاي محمود احمدي نژاد پس از ديدار با رهبر معظم انقلاب اعلام کرد حيدر مصلحي ديگر وزير اطلاعات نيست. رسايي بارديگر يادآور شد: مجلس به اين خبر خيلي توجه نکرد و امروز شاهد بوديم نمايندگان باهوشمندي از کنار اين مساله گذشتند. وي افزود: مسوولان مربوطه در نهاد رياست جمهوري و دستگاه قضايي لازم است با کساني که اين خبر را منتشر کردند، برخورد کنند. وي تصريح کرد: بنده تا آنجايي که اطلاع دقيق دارم رييس جمهوري به رغم اختلاف نظري که در اين موضوع (وزير اطلاعات) داشتند پس از تاکيد موکد رهبر فرزانه انقلاب بويژه وصول مکتوبه ايشان، دستور ايشان را اطاعت کرده است.

 

عضو ارشد فراکسيون انقلاب اسلامي مجلس ادامه داد: رهبر معظم انقلاب در مکتوبه اي به آقاي احمدي نژاد و وزير اطلاعات اعلام کردند که وزارت اطلاعات باقدرت و قوت کار خود را ادامه دهد و دشمنان را نااميد کند. به گزارش فارس اسماعيلي عضو هيئت رئيسه فراکسيون اصولگرايان مجلس نيزگفت: نمايندگان مجلس مذاکراتي با مسئولان ارشد نهاد رياست جمهوري داشتند که آنها مطالب منتشر شده در برخي سايتها مبني بر اينکه: "رئيس جمهور اعلام کرده است که مصلحي ديگر وزير اطلاعات نيست " را تکذيب کردند.

محسن رضايي: سازمان اطلاعاتي موفق تر از وزارت اطلاعات خواهد بود

 

دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام، تصريح کرد که اعتقاد دارم اطلاعات کشور مي‌تواند مانند صدا و سيما اداره شود. به گزارش ايسنا، محسن رضايي در جمع کارشناسان و نخبگان موسسه انديشه ولايت با اشاره به موضوع "اطلاعات" گفت : در اکثر کشورهاي پيشرفته دنيا "اطلاعات" يک مساله حاکميتي و فراتر از امور اجرايي است، لذا در کشور ما نيز در شرايط مناسبي، مي توان وزارت اطلاعات را تبديل به سازمان اطلاعاتي کرد. دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام ادامه داد: چند سال پيش که اين موضوع را طرح کردم، عده‌اي از اصلاح طلبان با اين موضوع مخالفت کردند، ولي من همچنان اعتقاد دارم که اطلاعات کشور بايد زير نظر حاکميت بوجود بيايد. رضايي با بيان اين‌که اطلاعات کشور مي‌تواند به طور مثال مشابه صدا و سيما اداره شود، افزود : هر سه قوه کشور به اطلاعات نيازمند هستند و نظام هم نمي‌تواند، بي ارتباط با اطلاعات باشد. وي افزود: معتقدم سازمان اطلاعاتي موفق تر از وزارت اطلاعات خواهد بود. رضايي همچنين در بخش ديگري از سخنان خود به ابعاد مسائل سياسي در سال جاري پرداخت و اظهار داشت: انسجام و وحدت ملي در سال جاري بسيار مهم است، چون ما از يک طرف با شعار جهاد اقتصادي که رهبر انقلاب براي امسال نامگذاري کردند، روبرو هستيم و از طرف ديگر در منطقه قيام هاي بزرگ مردمي اتفاق افتاده است، لذا مسئولان در وهله اول بايد انسجام و وحدت را حفظ کنند. وي به اتفاقات اخير بحرين اشاره کرد و گفت: ايران و عراق بايد با عربستان اتمام حجت کنند که نيروهاي خود را از بحرين خارج کند در غير اين صورت هر دو کشور مي توانند کشتي هاي عازم عربستان را در تنگه هرمز بازرسي کنند و از ارسال تجهيزات براي سرکوب مردم بحرين به مقصد آن کشور جلوگيري کنند.

 

رگه هاي انحراف از گفتمان انقلاب

1390/02/01

  رسالت

انتشار متن نامه رهبر معظم انقلاب به حجت الاسلام و المسلمين حيدرمصلحي وزير اطلاعات پاياني بر قيل و قال هاي رسانه اي بود که يک جريان انحرافي در درون دولت به راه انداخته بود. رگه هاي اين انحراف که روز به روز در حال پر رنگ شدن است در سال جهاد اقتصادي بار ديگر يکي از موضوعات حاشيه اي را بر متن غلبه داد و در صدر اخبار رسانه هاي ضد انقلاب قرار گرفت. در همين زمينه تذکار برخي نکات ضروري به نظر مي رسد.‏

 

رگه هاي انحراف از گفتمان انقلاب

انتشار متن نامه رهبر معظم انقلاب به حجت الاسلام و المسلمين حيدرمصلحي وزير اطلاعات پاياني بر قيل و قال هاي رسانه اي بود که يک جريان انحرافي در درون دولت به راه انداخته بود. رگه هاي اين انحراف که روز به روز در حال پر رنگ شدن است در سال جهاد اقتصادي بار ديگر يکي از موضوعات حاشيه اي را بر متن غلبه داد و در صدر اخبار رسانه هاي ضد انقلاب قرار گرفت. در همين زمينه تذکار برخي نکات ضروري به نظر مي رسد.‏

‏1- هدف گرفتن حيثيت گفتماني دولت

 اين جريان که به شکل يک تومور سرطاني فعاليت مي کند حيثيت گفتماني دولت را هدف گرفته است و دقيقا در تلاش است تا با تکثير کمي و کيفي خود نقاط متجانسي که گفتمان دولت با گفتمان انقلاب دارد را تخريب ويا حداقل تضعيف کند. نشانه هاي گفتماني نظير

مهدويت گرايي، عدالت محوري، مردم گرايي، ساده زيستي،استكبار‌ستيزي،اعتقاد و افتخار به عزت و هويت اسلامي ،شجاعت درتصميم گيري براي حل مشكلات بزرگ،مقابله با فساد، تماس و انس مستمر با مردم و... بخشي از نشانه ها در حيثيت گفتماني دولت است که حول دال برتر ولايت فقيه و تبعيت از مقام معظم رهبري منظومه وار در حال گردش است. متاسفانه امروز خط انحراف به اين نتيجه رسيده است مرحله به مرحله و پله به پله اين کارت هاي برنده گفتماني را مخدوش و دامن پاک دولت را ملکوک نمايد. طرح مسائل حاشيه اي نظير سي دي

" ظهور نزديک است" در حوزه مهدويت، تاکيد غير متعارف بر باستان گرايي به جاي اسلام خواهي در گفتمان دولت، اصرار بر آمريکايي خواندن بيداري اسلامي که در منطقه خاورميانه به وجود آمده است، ارتباطات نامشروع مالي با برخي اسپانسرهاي انتخاباتي و بانک هاي خصوصي به منظور خدشه دار کردن روحيه مبارزه با فساد دولت، ... و در نهايت نوعي پويش به حاکميت دوگانه در جريان استعفاي وزير اطلاعات به منظور هدف گرفتن مرکز اين گفتمان که نوستالژي تلخ دوم خردادي ها را زنده مي کند بخشي از اين حاشيه سازي ها براي ضربه زدن به حيثيت گفتماني و منطق شرافت دولت احمدي نژاد است که برخي از آن تحت عنوان فتنه اي جديد عليه دولت خدمتگزار ياد مي‌کنند. فتنه اي که بيخ گوش احمدي نژاد لانه کرده است و آنقدر نزديک است که ديده نمي شود.‏

  ابتداي امسال مقام معظم رهبري در جوار حرم رضوي نسبت به اين مسئله هشدار داده بودند که "در بسيارى از اوقات يك مسئله‌ اصلى در كشور وجود دارد كه همه بايد همت كنند و به سراغ اين مسئله‌ اصلى بروند؛ بايد مسئله‌ كانونى كشور اين باشد؛ اما ناگهان مى‌بينيم از يك گوشه‌اى يك صدايى بلند مي شود، يك مسئله حاشيه‌اى درست مي كنند، ذهنها متوجه آن مي شود. اين مثل اين مي ماند كه در يك مسافرت مهمى،قطارى دارد حركت مي كند، هدفش رسيدن به يك نقطه‌ خاص است؛ ناگهان ذهنها را مشغول كنند به يك چيز حاشيه‌اى در بيابان، از راه باز بمانند، احياناً امكان ادامه‌ حركت هم از آنها گرفته شود."‏

خط انحراف در درون دولت در صدد است قطار دولتي را که با سرعت و قدرت در حال حرکت است و  بي سابقه ترين خدمات را به کشور انجام داده است از مسير اصلي منحرف کند تا قدرت ادامه حرکت از اين قطار گرفته شود.‏

‏2- تفکيک خط انحرافي

براي حل يک مسئله تنها يک راه وجود ندارد ممکن است راه هاي مختلف ديگري نيز باشند که هنوز ما آنها را امتحان نکرده ايم. شايد يک معادله

 بي نهايت راه حل داشته باشد. از طرفي خيلي اوقات تفکيک برخي مسائل حل آنها را بسيار آسان تر از زماني مي کند که مشکل را به صورت يک مجموعه در هم تنيده بنگريم.‏

مجموعه نيروهاي معتقد به انقلاب براي حل مشکل انحراف در دولت و حاشيه سازي هاي مستمر جناب مشايي تا کنون تنها به تذکرات خصوصي و رسانه اي به رئيس جمهور بسنده کرده اند که در بيشتر اوقات ناکارآمد بوده و نتوانسته مشکلي را حل نمايد. حمله به دولت در رسانه ها نه تنها  پاسخگو نيست بلکه باب گفتگو را از جانب دو طرف مي بندد. مشکل مشايي با تيز کردن پيکان انتقاد عليه دولت حل نمي شود. بلکه بايد بين خط واقعي دولت و شذوذات و سيئات جريان انحراف تفکيک قائل شويم. خط عمومي دولت همان جرياني است که امروز در سطح کشور براي عموم مردم ملموس و محسوس است. اما آيا تا کنون راه حل هاي ديگر امتحان شده است؟

نخبگان سياسي اصولگرا در دو سال گذشته چقدر تلاش کرده اند تا با دولت ارتباط مشفقانه برقرار کنند؟ دولت تا چه اندازه در ارتباطات محيطي خود در داخل کشور موفق عمل کرده است؟ چه تعداد ملاقات خصوصي يا نامه هاي توصيه آميز  غير رسانه اي بين نيروهاي دلسوز انقلاب با

احمدي نژاد رد و بدل شده است؟ آيا محدود کردن مسئله مشايي به حوزه نخبگي کار صحيحي است؟ آيا لازم نيست افکار عمومي قدرت تفکيک بين مشايي و احمدي نژاد را پيدا کنند؟ آيا اين قدرت تجزيه و تحليل مردم باعث نمي شود در سفرهاي استاني در حمايت از دولت و احمدي نژاد و عليه رگه هاي انحراف موضع گيري شود؟ و ...‏

دکتر محمود احمدي نژاد و دولت عدالت محصول سرمايه گذاري عظيمي است که طي 6 سال گذشته صورت گرفته است. آيا عقلانيت سياسي اقتضا مي کند به يک باره به تمام هزينه هايي که صورت گرفته به خاطر حاشيه اي که قصد دارد بر متن غالب شود پشت پا بزنيم؟ آيا هيچ کشاورزي حاضر

مي‌شود گندم خود را هنگام درو که تيغ زردي و طلايي آن چشم دشمنان و ايادي داخلي آنها را در آورده به خاطر يک آفت پايمال کند؟ پس به نظر مي رسد شايسته است راه هاي ديگر نيز امتحان شود و بين خط انحراف و خط احمدي نژاد يک تفکيک جدي به وجود آيد.‏

‏3- سايت هاي ضد انقلاب و بوي کباب ‏

برخي از سايت هاي ضد انقلاب، عده اي از دوم خردادي ها و روزنامه هاي وابسته آنها، پس از حواشي مرتبط با وزارت اطلاعات شروع به اظهار نظر و موضع گيري هايي با خشنودي کردند هيولاي حاکميت دوگانه دوباره سربلند کرده است. اين سايت ها و محافل سياسي که گويا  بوي کباب به دماغشان خورده است غافل از اين هستند که اين بوي کباب نيست بلکه در اين سراي خر داغ مي کنند.‏

براي مقام معظم رهبري و مجموعه نيروهاي معتقد به انقلاب از همان ابتداي پيروزي قاطع احمدي نژاد کاملا روشن بود که اين دولت با معارضين جدي روبروست و فتنه ها يکي پس از ديگري در مقابل گفتمان پيشرفت و عدالت ملت ايران سربلند مي کنند. سربلندي ملت ايران در فتنه 88 نظام اسلامي را در مقابل تفتين فتنه گران براي هميشه واکسينه کرده است و اگر امروز  در حالي که هنوز فتنه جديد عليه نظام و دولت خدمتگزار گرد و خاکي نکرده است موجي از واکنشها و هشدارهاي خانواده انقلاب را برانگيخته به خاطر بصيرت عمومي ناشي از همين خود محافظتي پيشرفته و واکسن است. ان شاء الله اين فتنه نيز با بصيرت و هوشياري خود ملت ذيل رهبري داهيانه حضرت آيت الله خامنه اي و هوشمندي احمدي نژاد برملا خواهد شد.مردم بر خلاف برخي از نخبگان که اغراض سياسي در قفاي گفته هايشان نهفته و مطامع مادي در وجودشان غنوده است صادقانه، خالصانه و بهتر از هر کسي مي توانند شر اين فتنه را نيز از سر دولت مردمي احمدي نژاد کم کنند. اين مردم همان هايي هستند که در برابر پيچيده ترين و بديع ترين تزهاي سياسي براندازانه مثل انقلاب هاي رنگي بر خلاف برخي از نخبگان فريب نخوردند و نهم دي ها آفريدند. شايد نهم دي ديگري در راه باشد!‏

صالح اسکندري

 

در لبيك به فرمان رهبر انقلاب صورت گرفت

حمايت 216 نماينده مجلس از وزارت مصلحي

کیهان ـ پنجشنبه اول اردیبهشت 1390- شماره 19907

 

216 نماينده مجلس در نامه اي خطاب به رئيس جمهور، با اعلام حمايت از وزير اطلاعات، خواستار موضع گيري صريح وي در حمايت از مصلحي شدند.

وكلاي ملت روز گذشته در حمايت از ابقاي مصلحي طي نامه اي با 216 امضا از احمدي نژاد خواستند كه با تبعيت آشكار از رهبر انقلاب، به سوءاستفاده دشمنان خاتمه دهد.

در اين نامه خطاب به رئيس جمهور آمده است:

با اسلام و احترام؛

تغيير وزير اطلاعات كه در طول مدت كوتاه مسئوليتش به خوبي از عهده وظايف خويش برآمده است در وضعيت حساس كنوني به هيچ وجه به مصلحت كشور نبود.

به حمدالله رهبر معظم انقلاب (مدظله العالي) با تدابير خويش به رفع مشكل اقدام فرمودند.

از نظر مجلس شوراي اسلامي جناب آقاي مصلحي همچنان وزير است و انتظار آن است كه حضرت عالي در تبعيت از مقام معظم رهبري با موضع گيري صريح به حمايت از وزير محترم اطلاعات به سوءاستفاده دشمنان خاتمه دهيد.

وسلام عليكم و رحمه الله و بركاته

عدم التزام به ولايت فقيه غيرقابل تحمل است

حجت الاسلام حسين اسلامي سخنگوي كميسيون اصل نود مجلس هم در حاشيه جلسه علني ديروز به نامه نمايندگان مجلس به رئيس جمهور براي ادامه فعاليت وزير اطلاعات اشاره كرد و گفت: نظر نمايندگان مجلس شوراي اسلامي اين است كه اگر مقام معظم رهبري با بركناري آقاي مصلحي مخالفت دارند، ايشان بايد در وزارت اطلاعات بمانند چرا كه وزير اطلاعات بايد مجتهد باشد و اجتهاد او نيز از سوي مراجع ذي ربط از جمله شخص مقام معظم رهبري مورد تاييد باشد.

وي با بيان اينكه احمدي نژاد را داراي شاخصه ولايت مداري مي دانيم، گفت: اگر دولت از مخالفت مقام معظم رهبري با بركناري وزير اطلاعات باخبر باشد و اين كار را نكند، اين رفتار رئيس جمهور مصداق بارز عدم التزام به ولايت فقيه خواهد بود و اين موضوع براي ما نمايندگان مجلس غيرقابل تحمل است.

سيدحسين نقوي عضو كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس نيز با بيان اينكه مجلس هيچ انتظاري به جز اينكه آقاي احمدي نژاد تابع محض ولي امر مسلمين است را نداشته و ندارد به فارس گفت: ما همچنان معتقديم كه آقاي احمدي نژاد مطابق با نظر رهبري آقاي مصلحي را به عنوان وزير اطلاعات قبول كرده است.

وي با بيان اينكه در صورتي كه كسي بخواهد فرمان مقام معظم رهبري را اطاعت نكند براي مجلس غيرقابل تحمل خواهد بود، افزود: مجلس شوراي اسلامي طبق نظر مقام معظم رهبري آقاي مصلحي را وزير اطلاعات مي داند و هيچ اما و اگري را قبول نخواهد كرد. چرا كه ايشان مافوق قواي سه گانه هستند و قوه مجريه ذيل ولي فقيه تعريف مي شود.

ديگر عضو اين كميسوين هم در صحن علني ديروز طي نطق ميان دستور خود تاكيد كرد: احمدي نژاد اجازه ندهد عده اي كه اعتقادي به هيچ چيز ندارند با تبليغات دشمن پسندانه وانمود كنند كه ما در سرباز بودن خود مردديم.

احمدي بيغش خطاب به رئيس جمهور ادامه داد: انتظار داريم همانطوري كه تا امروز يك سرباز فداكار براي رهبر انقلاب بوديد، از اين پس نيز فرامين رهبري را به روي چشم بگذاريد و اجازه ندهيد عده اي كه اعتقادي به هيچ چيز ندارند با تبليغات دشمن پسندانه وانمود كنند كه ما در سرباز بودن خود مردديم.

وي تاكيد كرد كه فتنه گران تنها شيوه خود را تغيير داده اند و مترصد فرصتي هستند تا اعمال خود را انجام دهند بر اين اساس كسي حق ندارد به آنها فرصت دهد.

عضو كميسيون امنيت ملي مجلس خطاب به رئيس جمهور گفت: امروز افرادي كه ساليان دراز خون به دل رهبري كردند و در فتنه سال هاي 87 و 88 درخواست رهبري از آنان را ناديده گرفتند و تهديد به آوردن مردم به كف خيابان ها كردند، ولايت مدار دوآتشه شده اند و در محافل خصوصي تلاش مي كنند از اين فرصت پيش آمده بهره خود را ببرند ولي از اين نكته غافلند كه احمدي نژاد هر چيزي را كه دارد مديون ولايت مداري و حمايت هميشگي رهبري از اوست.

حميد رسايي نماينده مردم تهران هم پيش ازظهر ديروز در تذكري آيين نامه اي اظهار داشت: همه ما مشروعيت خود را در تبعيت از ولايت فقيه مي دانيم و مردم ايران پيرو، مدافع و پشتوانه مسئولاني هستند كه با تمام قدرت در خط ولايت باشند .

در همين ارتباط محمدكريم عابدي نماينده مردم فردوس و طبس نيز طي نطق ميان دستورش در صحن علني عنوان كرد: انقلاب ما بر مبناي قانون اساسي و محوريت ولايت فقيه و مردم سالاري ديني بنا شده است؛ لذا هر مقامي كه از قانون اساسي و ولايت فقيه زاويه بگيرد همچون خواص بي بصيرت نزد مردم وجهه خود را از دست مي دهند.

وي افزود: در اين صورت بر مجلس هم كه در راس فرض است تا اقتدار خود را در اين مورد به نمايش بگذارد.

 

دامه فعالیت وزیر اطلاعات با وجود حکم حکومتی چگونه خواهد بود

جهان نیوز ـ پنجشنبه ۱ ارديبهشت ۱۳۹۰ ساعت ۰۸:۲۲

 

رهبر انقلاب ایران دیروز طی نامه ای مستقیم خطاب به وزیر اطلاعات این کشور خواستار ادامه فعالیت وی در سمتش شد.تحلیلگران ازاین نامه با عنوان «حکم حکومتی» یاد می کنند.

 

به گزارش جهان به نقل از آزاد نگار برای نخستین بار در تاریخ سیاسی جمهوری اسلامی ایران ، یک وزیر پس از برکناری از سوی رئیس جمهور با حکم حکومتی رهبر در مقام خود ابقا شد.

 

رهبر ایران در این نامه با تقدیر از مصلحی از وی خواست تا در سمت خود ادامه فعالیت دهد.شنیده ها از ایران حاکیست پس از آنکه در ۳ روز گذشته دفتر ریاست جمهوری به توصیه رهبر برای صرف نظر کردن از برکناری وزیر اطلاعات جامه عمل نپوشاند، آیت الله خامنه ای شخصا و طی نامه ای رسمی و حکم گونه حیدر مصلحی را در مقام وزارت اطلاعات ابقا کرد.نکته قابل تامل در این نامه آنست که نامه رهبر ایران خطاب به رئیس جمهور این کشور نوشته نشده و مستقیما حیدر مصلحی را خطاب قرار داده است. این امر حاکی از آن است که پیش از نگارش نامه ، دستوری برای ابقای مصلحی به شخص احمدی نژاد داده شده اما وی سر باز زده است.

 

گفتنیست در نظام سیاسی ایران احکام و اوامر فقیه از زمره « احکام شرعی » است، بنابراین احکام، اوامر و نواهی « فقیه واجد الشرایط » از مصادیق احکام شرعی هستند و به این اعتبار از «منابع حقوق اساسی » کشور ایران محسوب می‌شوند.

 

در همین راستا اصل پنجاه و هفتم قانون اساسی ایران اینچنین میگوید:

«قوای حاکم در جمهوری اسلامی ایران عبارتند از: قوه مقننه، قوه مجریه و قوه قضاییه که زیر نظر ولایت مطلقه امر و امامت امت بر طبق اصول آینده این قانون اعمال می‌گردند. این قوا مستقل از یکدیگرند.»

 

علاوه بر اصل ۵۷، در اصل ۱۱۰ نیز حل معصلات نظام ایران نیز که از طریق عادی قابل حل نیست بر عهده رهبری قرار داده شده است. (بند ۸). طرق عادی همان طرق قانونی و احکام اولیه است. این تعبیر بیانگر اختیارات حکومتی است.

 

این برای دومین بار است که آیت الله خامنه ای به دولت اصولگرایان نامه کتبی نوشت و این نامه انتشار عمومی یافت. اما برخی معتقدند این نامه با نامه قبل متفاوت است.

 

گفتنی است در سال ۸۸ عالیترین مقام سیاسی ایران طی دست نوشته ای کتبی و در قالب توصیه ، از احمدی نژاد خواست تا اسفندیار رحیم مشایی را از معاون اولی خود عزل کند.

 

در همان زمان نیز تصویر نامه رهبری به رئیس جمهور، چند روز پس از عدم اعتنای دفتر ریاست جمهوری به این توصیه ، از سوی دفتر رهبری انتشار عمومی یافت.

 

اما امروز نیز متن نامه دوم آیت الله خامنه ای منتشر شد. نامه اخیر به صورت نامه اداری تایپ شده ودارای شماره رسمی میباشد. این بدان معنی است که نامه ذکر شده یک حکم حکومتی رسمی است و وزیر اطلاعات برای حضور در محل کار خود نیازی به حکم احمدی نژاد ندارد.

 

هم اکنون نارضایتی گسترده ای در میان اصولگرایان ایران از رئیس جمهور منتخب این جریان شکل گرفته است.

 

آیت الله علیه ماسون‌ها     

۲۸ فروردين ۱۳۹۰

پیام فضلی‌نژاد

 

سخنراني آيت‌الله «محمد تقي مصباح يزدي»را پيرامون بازتوليد تشكيلات فراماسونري در ايران كه روز 24 فروردين 1390 در جمع مسئولان «شوراي عالي زنان» ايراد شد، بايد يكي از مهمترين سخنراني‌های  تاريخ سياسي معاصر دانست؛ چه اينكه نمادها و نشانه‌هاي معرفتي- سياسي دو دهه گذشته حكايت از ظهور پديده‌اي به نام «كودتاي ايدئولوژيك ماسون‌ها» در ايران دارد كه در تحليل‌هاي امنيتي، موفقيت چنين كودتايي را «شرط لازم» براي «سقوط فيزيكال» يك نظام سياسي مي‌دانند. هر چند دو ماه پيش ‌نیز يكي از نزديكان آيت‌الله مصباح يزدي در گفتگويي خبر از نقطه نظرات ايشان پيرامون «افزايش نفوذ جريان فرهنگي فراماسونري در بدنه دولت» داده بود، اما اين‌بار اشارات صريح رييس «موسسه آموزشي و پژوهشي امام خميني (ره)» به شاخص‌هاي اين فرقه نفوذي و مقايسه تطبيقي آن با رويكردهاي شبه‌معرفتي مانند «مكتب ايراني» و «ملي‌گرايي» سبب شد تا دوباره حساسيت پيرامون كاركرد فراماسونري در ايران از حاشيه بحث‌هاي تئوريك به متن مسائل سياسي كشور بيايد.

 

گويي تاريخ هم براي «آيت‌الله» - كه نه تنها «فقيه» بلكه «فيلسوفي الهي» است – و هم براي ما تكرار مي‌شود. او يكبار پيش‌تر در پايان دهه 1370 با ارائه سلسله گفتارهاي انتقادي خود پيش از خطبه‌هاي نماز جمعه تهران عليه گفتمان ماسوني اصلاح‌طلبان شوريده بود و اكنون نيز در روزهاي آغازين دهه 1390 بار ديگر با اتخاذ موضعي به‌هنگام عليه بازتوليد ايدئولوژي و تشكيلات فراماسونري در ايران به ميدان آمده است. با اين تفاوت كه يك دهه پيش، آيت‌الله «مصباح يزدي» به «خودي‌ها» پيرامون نفوذ «غيرخودي‌ها» هشدار داد، اما نگراني امروز او از «نفوذ ماسون‌ها در جريان خودي» است؛ هر چند محور هر دو هشدار آيت‌الله به فاصله يك دهه، ظهور قرائت‌هاي التقاطي ديني از «اسلام سكولار» و «نسبي‌گرايي» تا «مكتب ]اسلام[ ايراني» و «ملي‌گرايي» است. هشدار آيت‌الله روشن است: نزاع ميان «اسلام آمريكايي» با «اسلام ناب محمدي(ص)» با صورتي نوين و ماهيتي ثابت براي «تجزيه دين» - این بار توسط فرقه مشائیه- ادامه دارد و بنابر آموزه‌هاي امام خميني(ره) نباید از اين دشوارترين «جنگ عقيدتي» ميان حق و باطل غافل بود. براي همين آيت‌الله مصباح يزدي مي‌گويد: «خطري كه من احساس مي‌كنم شديدترين خطري است كه تاكنون اسلام را تهديد كرده است و آن هم از سوي نفوذي‌هايي است كه در بين خودي‌ها در حال رشد هستند

 

 

 

فراماسونري؛ از لندن تا تهران

 

ظهور لژهاي سري فراماسونري را در جهان بايد در دهه‌هاي 1650 و 1660 ميلادي در «دانشگاه آكسفورد» انگلستان جستجو كرد؛ دانشگاهي كه هفته‌ گذشته نيز نامش به سبب حمايت از «مهدي هاشمي» در صدر اخبار جنجالي قرار گرفت. دانشمنداني مانند «اسحاق نيوتن» و فلاسفه تجربه‌گرا مانند «جان لاك» - كه تئوري «جامعه مدني» او در نيمه دهه 1370 به شعار اصلاح‌طلبان و دولت «سيدمحمد خاتمي» بدل گشت - از نخستين كساني بودند كه با تاسيس انجمن‌هاي مخفي زمينه‌هاي رشد فراماسونري را فراهم ساختند و با توليد «مباني نظري سرمايه‌داري» به تدوين ايدئولوژي ماسوني كمك كردند. فراماسونري در اروپاي قرن هفدهم، از يك سو مبنايي ايدئولوژيك و زيربنايي معرفتي يافت كه پروتستان‌هاي مسيحي آن را بر شاخص‌هاي «ليبراليسم كلاسيك» (با تكيه بر مالكيت خصوصي و مشروعيت سرمايه‌داري) و «اومانيسم الحادي» (با تكيه بر انسان‌محوري و انكار فطرت الهي) بنا كردند؛ پيشروان آن شعار «عشق به انسان» و واژگان سه‌گانه «آزادي، برابري، برادري» را با نوعي از «معنويت يهودي» (كاباليستي/ صهيونيستي) و «تساهل مذهبي« درآميختند و سرانجام از دل رواج اين مباني تئوريك، در دهه 1680 يك تجديدنظرطلبي بزرگ و سپس كودتايي ايدئولوژيك عليه آئين مسيحيت آغاز گشت كه به تحولات موسوم به «انقلاب باشكوه» 1688.م انگلستان رسيد؛ اين اولين «انقلاب مدرن» به روايت اصلاح‌طلبان سكولار، اما در واقع نخستين «كودتاي ماسوني» در جهان بود و از قضاء توسط «حزب سبزهاي انگلستان» (حزب ويگ‌ها) و سرمايه‌داران يهودي به وقوع پيوست و نخستين حلقه از كودتاهايي بود كه موج آن به فرانسه و سپس آمريكا در سال 1789.م رسيد.

 

 

 

دين و فراماسونري در ايران معاصر

 

اگرچه موج ترويج ايدئولوژي ماسوني با دستور «جرج سوم» پادشاه انگلستان به «سر گوراوزلي» (سفير وقت بريتانيا در تهران) به ايران نیز رسيد، اما تاسيس «انجمن مخفي فراموشخانه» توسط «ميرزا ملكم خان ارمني» را در سال 1275ه‍.ق  نخستين تكاپوي رسمي- تشكيلاتي فراماسونرها مي‌دانند كه براي ساخت طبقه روشنفكران سكولار (غيرديني/ عرفي) و گسترش فلسفه اومانيستي پديد آمد تا به روايت ملكم‌خان، اين روشنفكران از دل قرآن و با استفاده ابزاري از اسلام به صورتبندي گفتمان ليبراليستي بپردازند؛ گفتماني التقاطي كه با شعار «رنساس اسلامي» به پيدايش «اسلام ليبرال» انجاميد و در تحولات منتهي به «انقلاب مشروطه» نيز نقش‌آفرين بود. يكي از كليدي‌ترين بخش‌هاي سخنراني آيت‌الله مصباح يزدي معطوف به همين بازه زماني و شيوه عمل ماسون‌ها است، چنانكه اين فيلسوفِ متأله معاصر از رهگذر مقايسه تطبيقي ميان دوران مشروطه با عصر پس از انقلاب اسلامي مي‌گويد: «امروزه در درون جامعه ما تشكيلات فراماسونري در حال شكل گرفتن است و همانطور كه در دوران مشروطه، فراماسونري با شعار قرآن و اسلام پيش آمد، امروز نيز فراماسونري با شعارهاي اسلام و انقلاب جلوه مي‌كند و تحت پوشش آن حرف خود را بيان مي‌كند، يعني قالب را حفظ و محتوا را عوض مي‌كند

 

ماسون‌هاي ايران هيچ‌گاه از روش ميرزا ملكم‌خان براي «استفاده ابزاري از دين» عدول نكردند و در طول سه دهه تاريخ انقلاب اسلامي كوشيدند تا اصول موضوعه گفتمان ليبرال سرمايه‌داري را از دل اسلام استخراج و استنتاج كنند و تئوري‌هاي ماسوني را با مستندات قرآني درآميزند تا تجديدنظرطلبي ايدئولوژيك خود را به نام «اصلاح‌طلبي ديني» پيش ببرند، چرا كه به روايت «مصطفي ملكيان» (ايدئولوگ جريان موسوم به روشنفكري ديني) هيچ گفتماني در ايران بدون اتكاء به ادبيات ديني رشد نخواهد كرد و حتي لائيك‌ها نيز براي گسترش آراء خود راهي جز استفاده از ادبيات مذهبي ندارند. اين همان روشي بود كه «عبدالكريم سروش» و «محمد مجتهد شبستري» براي صورتبندي تئوري‌ »دين سكولار» از پايان دهه 1360 در حلقه ماهنامه «كيهان فرهنگي» پيش گرفتند. سروش از ارديبهشت 1367 تا هنگام توقف انتشار «كيهان فرهنگي» در زمستان 1369 به انتشار سلسله گفتارهای «قبض و بسط تئوريك شريعت» پرداخت كه در آن تمام اركان ايدئولوژي ماسوني، از هرمنوتيك متن قدسي تا نسبي‌گرايي ديني تحت عنوان «قرائت رحماني از اسلام» جمع شده بود و ديري نپائيد كه در پائيز 1370 با انتشار ماهنامه «كيان» كوشش مستمر براي گسترش تفسير سكولار از اسلام انسجام و صورت تازه‌اي يافت. حلقه كيان، در نيمه اول دهه 1370، از يك سو با مشاركت مروجان فراماسونري (مانند رامين جهانبگلو) به نهادينه ساختن تئوري جامعه مدنيِ «جان لاك» (از نخستین  فلاسفه فراماسون) پرداخت و از سوي ديگر، با انتشار آراء جناح موسوم به «روشنفكران ديني» مانند «عبدالكريم سروش»، «محمد مجتهد شبستري»، «محسن كديور»، «محمدتقي فاضل ميبدي» و... به قرائت‌سازي از متن قدسي قرآن روي آورد.

 

گفتمان «اسلام سكولار» يك «كودتاي ايدئولوژيك» عليه فلسفه انقلاب اسلامي بود و نزاع ميان «اسلام آمريكايي» و «اسلام ناب محمدي(ص)» را كليد زد؛ نزاعي سرنوشت‌ساز كه امام خميني(ره) آن را پيچيده‌ترين و دشوارترين «جنگ عقيدتي» در جبهه حق و باطل دانسته‌اند. رهبران فكري «اسلام آمريكايي» (دين سكولار) در ايران صرفاً مترجماني دست سوم به شمار مي‌رفتند كه با كپي‌برداري از تئوري‌های  فيلسوفان يهودي مانند «هانا آرنت»، «سر كارل پوپر»، «سر آيزايا برلين»، «ريمون آرون» مي‌خواستند «تئوري ماسوني علم» را از محافل آكادميك به عرصه عمومي بكشند. كار به جايي رسيد كه «سيدمحمد خاتمي» نيز سال 1373 در كتاب «از دنياي شهر تا شهر دنيا» فلاسفه فراماسون از «جان لاك» تا «دني ديدرو» (سردبير دايره‌المعارف فرانسه، ارگان فكري فراماسونري فرانسه) را آزاديخواه و دين‌دار معرفي كرد و شعار «جامعه مدني» را به عنوان اصلي‌ترين ركن تبليغات انتخاباتي خود در انتخابات رياست‌جمهوري دوم خرداد 1376 برگزيد. پيروزي اصلاح‌طلبان در دوم خرداد 1376 از سوي سروش به «پيروزي روشنفكران ديني» تعبير گشت، اما هيچ‌گاه عصر اقتدار سياسي ماسون‌ها در ايران فرا نرسيد؛ حتي اهداء «جايزه اراسموس» در سال 1383 از سوي «كلوپ سري بيلدربرگ» (مجمع عالي فراماسونري جهاني) و توسط «پرنس برنهارد» (وليعهد هلند) به «عبدالكريم سروش» نيز بر دايره نفوذ اين نحله سياسي در كشور نيافزود. سروش در دهه 1380 از سوي بيلدربرگي‌ها به لقب «پرنس اومانيست‌ها» ملقب شد، اما اکنون چه کسی گزینه ماسون‌ها برای دریافت پنهان یا آشکار این لقب درایران است؟!

 

 

 

اسلام آمريكايي؛ از دين سكولار تا مكتب ايراني

 

مرگ گفتمان اصلاحات در ايران، اما پايان تكاپوهاي ماسون‌ها براي كودتاي ايدئولوژيك عليه انقلاب اسلامي نبود و صورتبندي «اسلام آمريكايي» در چهره‌اي ديگر پديدار گشت. سال 1386، به پیشنهاد «مايكل لدين» (كارشناس ارشد CIA و نظريه‌پرداز يهودي موسسه امريكن اينترپرايز) چاپ قرآن سکولار در دستور كار «پنتاگون» قرار گرفت. يكسال بعد «عبدالكريم سروش» نيز از كنار كاخ سفيد، برای مخدوش ساختن اصالت متن و مرجعيت قرآن، وحي را به الهام و پيامبر را به شاعر تشبيه کرد و همان هنگام «اكبر گنجي» با انتشار رساله «قرآن محمدي» در «راديو زمانه» به ارائه تفسيري اومانيستي از اسلام پرداخت، اما ناگهان در ايران نيز از درون دولت اصول‌گرا يك فرقه انحرافي موسوم به «فرقه مشائيه» ظهور كرد كه با اتكاء آشكار به تئوري‌هاي «ريچارد فراي» (ايران‌شناس فراماسون و عضو رسمي سازمان اطلاعات نظامي ايالات متحده) از تريبون‌هاي رسمي به ترويج يك «قرائت» جديد از «اسلام» دست زد: «اسلام ايراني» و «مكتب ايراني»، همان تفكري كه در كتاب «عصر طلايي فرهنگ ايران» به عنوان «قرائتي رحماني از اسلام در ايران» ستايش شده و روی دیگر سکه «تجدیدنظرطلبی اسلامی» و «تجزیه‌طلبی دینی» است.

 

تنها عملكرد سياسي «فرقه مشائیه» محل نقد و تأمل نيست؛ وقتي سال 1388 عنصر اصلي اين فرقه در دولت بر اهداء جايزه «حکمتانه بوعلي سينا» به «سيدحسين نصر» - كه از مبلغان اسلام آمريكايي و تصوف انحرافي در دانشگاه آمريكايي «جرج واشنگتن» است- اصرار مي‌كند و سرانجام رييس دفتر «فرح پهلوي» در دهه 1350 به واسطه کوشش  اين دولتمرد دل ربوده از رياست محترم جمهوري «براي فعاليتهاي برجسته همبستگي‌ساز دانش و معنويت در ارتقا کيفيت زندگي» ستوده مي‌شود، بايد از سطح يك بحث سياسي به درون يك مساله معرفتي رفت. تبليغات «فرقه مشائيه» عین تفكر اومانیستي برخاسته از غرب سکولار است؛ چنانكه اصلي‌ترين عنصر اين جريان حاشيه‌ساز در سخنراني‌هاي خود گفت «تعظيم به انسان برابر تعظيم به خداوند است» و وعده «خداشدن انسان» را داد؛ وعده‌اي كه چهار قرن پيش در عصر موسوم به «روشنگري» فراماسونرهايي مانند اصحاب دايره‌المعارف فرانسه دادند و نتيجه آن جز فروپاشي اركان پروژه مدرنيته نبود.

 

فرجام فروپاشي مدرن‌ها به آنجا رسيد كه سال 2005 «ريچارد رورتي« (بزرگترين فيلسوف آمريكا) با اعلام «مرگ فلسفه غرب سكولار» از «تراژدي غرب مدرن» گفت و حالا، هنگامي كه مرگ ايدئولوژيك ايالات متحده آمريكا رقم خورده و بيداري اسلامي خاورميانه تحقق يافته است، «فرقه مشائيه» در پوشش ادبيات مذهبي بر ترويج «مكتب ايراني» (قرائت ايراني از تشيع) اصرار مي‌ورزد. اصلي‌ترين گزاره‌ اين فرقه، يعني شعار «خدا شدن انسان» (اومانيسم اسلامي) كه هر از گاهی با عبارات «سلام بر انسان» و «عشق به انسان» در هم می‌آمیزد، ترجمه دست چندم و كپي‌برداري كهنه‌اي از تئوري «اسلام آمريكايي» براي «تجزيه دين» است. این گزاره لاجرم به «همسان‌پنداری» و چه بسا «همذات‌پنداری» انسان و خدا می انجامد و از حيث معرفتي مغایر با اندیشه «فقر ذاتی انسان» است که در مکتب اسلام ناب امام خمینی(ره) متجلی است. این فرقه که می‌کوشد خود را با عرفان و معنویت اسلامی گره بزند، رودررو با حقیقت عرفان و سلوک «عارفان مبارزه جو» است که در آن حضرت روح‌الله می‌فرمایند: «ما همه هیچیم و هرچه هست از او و به سوی اوست

 

شعارهای تبليغاتي «فرقه مشائیه» نه تنها یادآور نقطه آغازین فلسفه اومانیستی و مشرب لیبرال سرمایه‌داری در غرب، بلكه تداعي‌گر يك گفتمان ناقص‌الخلقه ماسوني است. اين فرقه نوظهور اگرچه نه خاستگاه اصیل فلسفي و نه پتانسيل عمیق اجتماعي دارد، اما نبايد مواجهه انتقادي با آن را صرفاً به سطح يك جدال سياسي تنزل داد و از خطر معرفتي آن براي «اسلام ناب محمدي» غفلت كرد. اين هشدار تاريخي آيت‌الله «محمدتقي مصباح يزدی» به ما و دکتر «محمود احمدی‌نژاد» است؛ رییس جمهوری که حضرت استاد، مهمترین نقش را در دفاع از وی در نهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری داشته است و اکنون نیز ایشان درباره خطر نفوذی‌ها در دولت اصولگرا مي‌گويند: «خطري كه من احساس مي‌كنم شديدترين خطري است كه تاكنون اسلام را تهديد كرده است

 

منبع: هفته نامه 9 دی

 

دومین بی اعتنائی تاریخی به یک حکم حکومتی         

۲۹ فروردين ۱۳۹۰

بخش خبری الف

 

تا این ساعت رسانه های دولت اعم از پایگاه اطلاع رسانی دولت و خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران خبر مخالفت رهبر انقلاب با برکناری وزیر اطلاعات را منتشر نکردند.

 

به گزارش الف، در حالیکه شب گذشته با نظر دفتر رهبر انقلاب خبر استعفای وزیر اطلاعات از همه رسانه های خبری برداشته شد، رسانه های دولت زیر بار این توصیه نرفتند و تا این لحظه خبر استعفای وزیر اطلاعات و موافقت رئیس جمهور با استعفا را از روی سایت خود برنداشتند.

 

این درحالی است که ایرنا ساعتی پس از انتشار گسترده حکم حکومتی رهبر انقلاب درباره ابقای وزیر اطلاعات با انتشار خبری نوشت: "فارس مدعی شده است که رهبری انقلاب با رفتن وزیر مخالفت کرده است" و به این ترتیب از انتشار صریح خبر شانه خالی کرد.

 

اما جالب این است که انتشار همین خبر نیز مورد انتقاد دولت قرار می گیرد و به این حداقل هم رضایت نمی دهند و صبح امروز این خبر از روی خروجی ایرنا حذف و توهم نامه ای علیه همه رسانه های خبری اعم از خبرگزاری ها و سایت های خبری منتشر می شود.

 

ایرنا در گزارشی تحلیلی می نویسد که يك جريان خاص سياسي با حذف خبر استعفاي حيدر مصلحي وزير اطلاعات و قبول آن از سوي رئيس جمهور، بدون استناد به هيچ منبع مشخصي مدعي شدند كه مقام معظم رهبري با كناره گيري مصلحي مخالفت كرده اند.

 

ایرنا، اخبار منتشر شده در رسانه های رسمی کشور را شایعه سازی می خواند و می نویسد که عوامل پشت پرده اين ماجرا كه مديريت فضاي رسانه اي را تحت كنترل خود دارند، به صورت فراگيري در محافل رسانه اي شايع كرده اند كه نظر مخالف مقام معظم رهبري در خصوص كناره گيري آقاي مصلحي به رئيس جمهور ابلاغ شده است.

 

گفتنی است این ماجرا تکرار برخورد دولت با نامه رهبر انقلاب در برکناری مشائی از معاونت اول ریاست جمهوری است. در آن ماجرا نیز دولت به این بهانه که هنوز این نامه انتشار عمومی نیافته از اجرای دستور رهبر انقلاب سرباز زد. الف در آن ایام با روزشمار ولایت پذیری بر اجرای فوری دستور رهبر انقلاب تاکید کرد.

 

چندی پیش نیز جوانفکر مدیرعامل ایرنا و مشاور مطبوعاتی رئیس جمهور در گفت وگوئی ضمن تقسیم بندی سخنان رهبر انقلاب به مولوی و ارشادی، نامه ایشان در خصوص عزل مشائی از معاونت اول را ارشادی دانست و اظهار داشت که منویات ارشادی رهبر انقلاب، لازم الاجرا نیست.

 

با این حال به نظر می رسد دولت و تیم رسانه ای رئیس جمهور که با هدایت دفتر و شخص مشائی، خبر تنظیم و ارسال می کنند، حکم حکومتی شب گذشته رهبر انقلاب را ارشادی تلقی کرده و حاضر نشدند مخالفت ایشان با برکناری وزیر اطلاعات را بپذیرند.

 

نپذیرفتن این دستور در عدم انتشار این خبر در رسانه های دولتی مشهود است.چه انکه ایرنا با بیان طعنه آمیز اینکه هنوز رهبر انقلاب رسما مخالفت خود را اعلام نکرده اند نوشته است: براساس شناختي كه از رهبر عزيز و مولا و مقتداي خويش داريم، بر اين باوريم كه ايشان در تعامل با مقامات و دستگاه هاي مختلف، همواره بسيار صريح و شفاف عمل مي كنند.

 

بنابراین تا این لحظه خبر برکناری وزیر اطلاعات از روی خروجی پایگاه اطلاع رسانی دولت و ایرنا برداشته نشده است و دولت تصمیم دارد بار دیگر ماجرای تعویق انداختن حکم رهبر انقلاب درباره برکناری مشائی را  به بهانه عدم انتشار رسمی دستور ایشان تکرار کند. در این رابطه باید آخرین هشدارها از سوی نهادهای مسوول و مجلس شواری اسلامی به دولت داده شود.

 

شریعتمداری؛ از رأی به احمدی نژاد تا حمایت از لاریجانی       

Avatar

احسان رستگار  

۲۵ فروردين ۱۳۹۰

ا

شاره: مطلبی که می خوانید از سری یادداشت های بینندگان الف است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. بینندگان الف می توانند با ثبت نام یا ورود در سایت، در مورد نقد یا تایید این مطلب یادداشت خود را بنویسند.

***

 

 

حتماً همگی یادداشت اخیر حسین شریعت مداری را که با عنوان ««ظهور نزدیک است یا انتخابات؟!» خوانده یا نظری به آن انداخته اید.

 

بعد از فتنه ی ۸۸ و موضع گیری های سیاست مداران درباره ی آن حوادث و مقصرینش، بدون شک شریعت مداری در گروهی قرار گرفت که بسیار از خواص بی بصیرت و نخبگان دو پهلو می نالیدند. حسین قدیانی با آن یادداشت هایی که یا در «کیهان» شریعت مداری و یا در «وطن امروز» از صدر تا ذیل مسئولین به جز چند نفر را مصادیق خواص بی بصیرت و دو پهلو و چند پهلو معرفی می کرد، به طیف معتدل تاخت و معمولاً سعی می کرد لاریجانی، مطهری، توکلی، رضایی و امثالهم را از قلم نیاندازد و با توهین و تهمت، مورد نوازش قرارشان دهد.

 

حال این سؤال پیش می آید که شریعت مداری، که در جدا کردن حساب مشایی و احمدی نژاد از هم شهره است و این دو را نسبت به هم بی ربط قلمداد می کند، در انتخابات ۹۲ چه انتخابی خواهد داشت؛ به منتخب احمدی نژاد رأی خواهد داد یا به یکی از رقیبان او. با وجود تأکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر ورود به هنگام و نه زود هنگام به انتخابات، اما شاهد حرکات مشکوکی مانند توزیع میلیونی سی دی ها و دی وی دی های مستند «ظهور بسیار نزدیک است» هستیم.

 

هیچ عاقلی این فعالیت ها را مخصوصاً با وجود نیاز به بودجه ای باد آورده و انبوه برای تکثیر و توزیع آن، جدای از جریانات سیاسی تحلیل و ارزیابی نمی کند. از علما گرفته تا حامی دولتی هم چون شریعت مداری، بر این باورند که احتمالاً این حرکت توسط حقله ی حاشیه ساز دولت و اطرافیان مشکوک رئیس جمهور هدایت می شود. با این حال روا نیست که مقابل این قسم حرکات سکوت کنیم.

 

به نظر می رسد شریعت مداری از سال ۸۸ تا ۹۲ قصد دارد مسیری را طی کند که برای تحقق آن باید در ایستگاه لاریجانی از مترو پیاده شده و خط عوض کند. به عبارتی در این مسیر احمدی نژاد حکم ایستگاه ولی عصر را دارد و لاریجانی حکم ایستگاه دروازه ی دولت. خلاصه دروازه ی دولت برای شریعت مداری، باید در اختیار لاریجانی قرار بگیرد.

 

حال این که این تغییر مسیر چگونه باید باشد که به تبع آن، وی مورد شماطت دوستان و اطرافیانش قرار نگیرد و این تغییر مسیر معقول به نظر برسد جای بحث دارد. ولی به نظر می رسد شریعت مداری در سال ۹۱ در تحلیل هایش به جایی برسد که چه احمدی نژاد حسابش از مشایی جدا باشد چه نه، چه مشایی رد صلاحیت شود چه تأیید صلاحیت، فرد مورد حمایت احمدی نژاد قابل اعتماد نیست و خلاصه احتمالاً در آن مقطع، شریعت مداری خطاب به احمدی نژاد خواهد گفت: «هَذَا فِرَاقُ بَيْنِي وَبَيْنِكَ».

 

این نکته غیر قابل انکار است که اگر شریعت مداری از لاریجانی در یازدهمین انتخابات ریاست جمهوری حمایت کند، بسیار جذاب خواهد بود؛ از این حیث که کسانی که سایه ی هم را با تیر می زنند، مثل علی مطهری، احمد توکلی، محسن رضایی و بسیاری دیگر با حسین شریعت مداری همگی حامی علی لاریجانی خواهند شد. آیا لاریجانی می تواند به این نحو، نقطه ی تلاقی اصول گرایان شود؟

 

پشت پرده استعفای وزیر اطلاعات دولت ایران

مقاله | by m.kamrani | آوریل 17, 2011 - 11:43

 

 

شنیده ها ازمنابع داخل ایران حاکی ازآن است که این استعفا برخلاف میل وزیر اطلاعات وبا فشار رئیس دفترمحموداحمدی نژاد صورت گرفته است.

گروه : سیاست

Share |

 

آزادنگار -  ساعتی قبل خبر استعفای ناگهانی وزیر اطلاعات دولت ایران ازسوی خبرگزاری رسمی این کشور منتشر شد.این خبر به سرعت درمیان دیگررسانه های داخلی ایران پیچید.اما درحالیکه کمتر از 2 ساعت از انتشار این خبر نمیگذشت،یکی دیگر از خبرگزاریهای رسمی ایران از ابقای حیدرمصلحی درسمت وزارت اطلاعات به علت مخالفت رهبر ایران بااین جابجایی،خبرداد.

 

اما ماجرا ازچه قرار است.شنیده ها از منابع داخل ایران حاکی از آن است که این استعفای ناگهانی نه تنها به خواست وزیر نبوده بلکه فشاری بوده ازسوی رئیس دفتر محموداحمدی نژاد.

 

طبق گفته منابع آگاه، دیروز با حکم حیدر مصلحی معاونت برنامه وبودجه وزارت اطلاعات برکنار شد وشخص دیگری جای اورا گرفت.«حسین عبداللهی» که با نظرمستقیم اسفندیار رحیم مشایی درسمت معاونت برنامه وبودجه وزیراطلاعات قرارگرقته بود صبح دیروز درمراسمی وبا دستور وزیر فعلی اطلاعات تودیع شد.

 

اما به نظرمیرسد که این جابجایی به مذاق چهره جنجالی دولت دهم خوش نیامد و تصمیم به برکناری مصلحی گرفت. مصلحی نیز که ازقرار معلوم چندروزی است  اختلافاتش با احمدی نژاد ومشایی بالا گرفته است، ظاهرا برای اینکه به سرنوشت مصطفی پورمحمدی –وزیرکشوربرکنارشده دولت ایران- دچار نشود ،استعفا میدهد. اما گویا اساسا استعفایی نیز در کار نبوده است.

در حالی گفته می شود دکتر احمدی نژاد با استعفای وزیر اطلاعات موافقت کرده است که متن نامه استعفای حجت الاسلام والمسلمین حیدر مصلحی تا لحظه انتشار این خبر در (بامداد دوشنبه 29 فروردین ساعت 40 دقیقه)از سوی هیچکدام رسانه های دولتی منتشر نشده است . بلکه آنچه منتشر شده متن پذیرش استعفای مصلحی از سوی احمدی نژاد است.

 

استعفای مصلحی اما نیمه کاره ماند.  ازآنجا که درایران تعیین وزیر اطلاعات دولت با نظرمستقیم رهبر این کشور انجام میشود وبرکناری آن نیزبه همین صورت، آیت الله خامنه ای با مخالفت با برکناری حیدرمصلحی، با حکم حکومتی وزیر اطلاعات را در سمت خود ابقا و  به طور تلویحی مخالفت خود رابا جریان مشایی دردولت اعلام کرد.

 

این درحالیست که چندی پیش نیز یکی ازمعاونت های این وزارتخانه طی یک سخنرانی وانتقاد از مشایی برکنار شد وهنوز شخصی جایگزین آن نشده است.

 

گفتنی است درسال 88 نیز وزارت اطلاعات دولت ایران شاهد تغییرات گسترده درمعاونت های خود بود.برکناری معاونت اطلاعات داخلی ومعاونت فناوری اطلاعات که با دستور مستقیم معاون سابق رئیس جمهور انجام شد.درآن هنگام نیز مخالفت هایی ازسوی وزیر وقت-محسنی اژه ای- صورت گرفت که درنهایت به برکناری او منجر شد.

 

گویا رفته رفته اسفندیار رحیم مشایی درحال تصاحب همه کرسی های قدرت درایران است.همانگونه که تغییراتی ازاین دست دردیگروزارتخانه ها نیز به دستور «آقای خاص» دولت ایران انجام گرفته است.وزرای کنونی کابینه دولت ایران ازخود قدرتی ندارند .همه تصمیمات کلیدی آنان زیرنظر مشایی صورت می پزیرد.

 

درروزهای آینده باید منتظر اظهار نظرهای جنجالی جالب توجه ازسوی مشایی ومصلحی بود.

 

رفته رفته نزاع میان طرفداران این چهره خبرساز ومخالفانش پررنگتر خواهد شد .

 

باهنر: تلاش می‌کنیم به استیضاح و عدم کفایت احمدی‌نژاد نرسیم

 

Share/Save/Bookmark

           

[بزرگ نمایی متن] [اندازه پیش فرض متن] [کوچک نمایی متن]

محمدرضا باهنر در کنفرانس خبری خود در قامت دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین درباره فعالیت انتخاباتی اصول‌گرایان، نحوه حضور اصلاح‌طلبان در انتخابات مجلس نهم، ادغام وزارت‌خانه‌ها و خبر استعفای وزیر اطلاعات به خبرنگاران پاسخ گفت.

 

آفتاب: محمدرضا باهنر اعلام کرد از نهم فرودین‌ماه دولت نمی‌تواند از ردیف بودجه سازمان ورزش استفاده کند.

 

محمدرضا باهنر در کنفرانس خبری خود در قامت دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین درباره فعالیت انتخاباتی اصول‌گرایان، نحوه حضور اصلاح‌طلبان در انتخابات مجلس نهم، ادغام وزارت‌خانه‌ها و خبر استعفای وزیر اطلاعات به خبرنگاران پاسخ گفت.

 

باهنر در پاسخ به سوال خبرآنلاین که به عنوان معاون نظارتی مجلس در مورد عدم تشکیل وزارت مجلس چه نامه‌نگاری‌هایی با ریاست‌جمهوری انجام داده‌اید- کما اینکه در نامه‌ای قبل از سال 90 به ایشان تصریح کردید که سازمان ورزش وجود ندارد و نمی‌توان به آن بودجه‌ای تخصیص داد- در سال 90 چه اقداماتی انجام داده‌اید؟ (این سوال از آن جهت مطرح می‌شود که آقای مشایی در اظهارنظری اعلام کردند این قانون دارای مشکل است)، گفت: در نامه‌ای در مورخ نهم فروردین ماه خطاب به رئیس‌جمهور اعلام کردیم که از این تاریخ باید وزارتخانه با وزیر یا سرپرست اداره شود. از این تاریخ به بعد به کمیسیون تلفیق اعلام شد که ردیف‌های بودجه‌ای برای سازمان تربیت بدنی وجود ندارد و اعلام شد که امکان دخل تصرف در این بودجه و تصمیم‌گیری از نظر اداری وجود ندارد و نمی‌توان بودجه‌ای را تخصیص داد بجز اینکه وزیر معرفی شود و از مجلس رای اعتماد بگیرد.

 

محمدرضا باهنر در پاسخ به سوال دیگری، اگر به این تذکرات بی‌توجهی شود مجلس چه اقداماتی را انجام خواهد داد؟، تاکید کرد: امیداواریم به این مرحله نرسد اما به هر حال مجلس از ابزار نظارتی خود بهره خواهد گرفت.

 

وی در پاسخ به اینکه چرا از ابزارهای نظارتی مجلس بهره نمی‌گیرد؟، گفت: من در این مورد مثالی زدم که بار دیگر تکرار می‌کنم این کار مانند طلاق به عنوان مکروه‌ترین حلال خداوند است که تلاش می‌شود رخ ندهد در این مورد نیز ما تلاش می‌کنیم که از همه ابزار نظارتی بهره بگیریم و به استیضاح و عدم کفایت از رئیس‌جمهوری نرسیم کما اینکه در نامه‌ای اعلام کردیم که هرگونه دخل و تصرفی در بودجه غیر قانونی بوده و قابل پیگرد است.

کد مطلب :

 

برخلاف قانون بودن مخالفت رهبر با استعفاي حيدر مصلحي وزير اطلاعات :

 نوشته محمد مصطفايي وکيل دادگستري

مشروح مطلب :

 

در روز يکشنبه بيست و هشتم فروردين ماه سال 90 (روز گذشته ) خبرگزاري هاي دولتي جمهوري اسلامي خبر استعفاي وزير اطلاعات دولت آقاي احمدي نژاد را منتشر کردند. خبرگزاري فارس نوشت: آقاي احمدي نژاد با قبول استعفاي وزير اطلاعات، در حکمي وي را به عنوان مشاور رئيس جمهور در امور اطلاعاتي منصوب کرده است. متن حکم آقاي احمدي نژاد نيز در سايت ها و خبرگزاري هاي مختلف منتشر گرديد. به عبارت ديگر رئيس جمهور با اختيارات مندرج در قانون اساسي ( اصل يکصد و سي و پنجم ) با  استعفاي وزير اطلاعات موافقت نموده و وي را به صورت رسمي از کار در مسند وزارت اطلاعات برکنار نمودند. علت استعفاي وزير اطلاعات در خبرگزاري ها منعکس نشده و هيچ کس خارج از هيات وزيران و نهاد رهبري اطلاعاتي از استعفاي وزير نداشته است. اين استعفا به صورت کاملا ناگهاني و گويا بر اساس خواست رئيس جمهور صورت گرفته بود که متعاقب استعفا به درخواست آقاي مصلحي جامه عمل پوشانده شده و سريعا رئيس جمهور در حکم ديگري آقاي مصلحي را مشاور در امور اطلاعاتي معرفي مي کند!!! ....

 

اما موضوع قابل تامل تر اينکه، کمتر از يک ساعت پس از درج اين خبر در سايت هاي دولتي خبر ديگري منتشر مي گردد" رهبري با استعفاي آقاي مصلحي مخالفت نموده و ايشان همچنان وزير اطلاعات باقي خواهند ماند" . خبرگزاري هاي ايسنا، مهر و فارس پس از اعلام استعفاي وزير اطلاعات اعلام نمودند که آقاي حيدر مصلحي به دليل مخالفت رهبري با کناره گيري اش، در وزارت اطلاعات ماندني شد. خبر گزاري هاي نزديک تر به دولت نيز اين خبر را با کمي تاخير منتشر نمودند.

 

 

 

اما نکته اي که مي خواهم به آن بپردازم اين که آيا مخالفت رهبري در پذيرش يا عدم پذيرش استعفاي وزير موثر است يا خير؟

 

پاسخ کاملا روش و بديهي است قانون اساسي جمهوري اسلامي هر چند داراي نواقض، شبهات و ابهامات بسيار است اما حدود و اختيارات رهبري را کاملا مشخص نموده است.  رهبر طبق مقررات قانون اساسي اختياري در پذيرش يا عدم پذيرش استعفاي وزيران ندارد. وظايف رهبر طبق اصل 110 قانون اساسي احضاء گرديده است. رهبري برخلاف اصول قانون اساسي توان قائل شدن به اختيارات نامحدود براي خود را ندارد و در خصوص قبول استعفا تنها مي تواند استعفاي فقهاي شوراي نگهبان، عاليترين مقام قوه قضاييه، رييس سازمان صدا و سيماي جمهوري اسلامي ايران، رييس ستاد مشترک، فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامي، فرماندهان عالي نيروهاي نظامي و انتظامي را قبول نمايد و نمي تواند حقي براي خود در مخالفت يا موافقت استعفاي وزير آنهم پس از پذيرش استعفا از جانب رئيس جمهور قائل گردد.

 

          بديهي است که وزرا توسط رياست جمهوري به مجلس معرفي شده و نمايندگان مجلس پس از بررسي وضعيت شخص معرفي شده، راي به اعتماد يا عدم اعتماد مي دهند و پس از اينکه شخصي به عنوان وزير منصوب شد، وزير منتصب تنها مي تواند استعفاي خود را طبق اصل 135 قانون اساسي به رئيس جمهور تقديم نمايد و رئيس جمهور تنها فردي است که مي تواند با اين استعفا موافقت يا مخالفت کند و همانطور که مرقوم گرديد در حيطه وظايف رهبر نيز قبول استعفاي وزيران مشاهده نمي گردد مگر اينکه بگوييم رهبر ولايت مطلق بر افراد دارد و از اين ولايت بودن سوءاستفاده کرده تا وزيري را که نگهدارنده اصلي رهبري در جنگ قدرت است را حفظ کند که اين استدلال نه تنها معقول نيست بلکه منطقي نيز به نظر نمي رسد که به دليل روشن و مبرهن بودن وظايف و اختيارات رهبر جاي بحث در اين يادداشت نيست.

 

          نتيجه اينکه طبق قانون، حيدر مصلحي با توجه به اينکه استعفاي خود را به رئيس جمهور اعلام کرده و ايشان نيز با اين استعفا موافقت نموده اند از اين پس وزير اطلاعات نبوده  و تمام دستوراتي که در آينده صادر مي کند فاقد وجاهت و جايگاه قانوني است مگر اينکه مجددا اين شخص به عنوان وزير به مجلس شوراي اسلامي معرفي شده و نمايندگان مجلس راي اعتماد به ايشان دهند و تا زماني که اينگونه تشريفات قانوني اعمال نشود، آقاي مصلحي نيز وزير اطلاعات نخواهد بود و دستور رهبري بر ابقاء وزير اطلاعات و مخالف با استعفا برخلاف مقررات و موازين قانون اساسي است.

 

 

وقتی خبرگزاری دولت سایر خبرگزاری‌ها را متهم می‌کند؛

 

ایرنا همچنان به دنبال تکذیب خبر ابقای مصلحی

پس از درج خبر ماندنی شدن مصلحی در وزارت اطلاعات از سوی خبرگزاری رسمی فارس و برخی خبرگزاری های دیگر نظیر ایسنا و مهر، خبرگزاری ایرنا در انعکاس این خبر از تیتر «فارس مدعی شد» استفاده کرد و با اینکار نشان داد ممکن است خبر فارس صحیح نباشد. در سایت ریاست جمهوری نیز خبر اولیه تغییری پیدا نکرد و به همان شکل روی خروجی باقی ماند.

دادنا: در حالی که ساعتی پس از انتشار خبر پذیرش استعفای حیدر مصلحی از وزارت اطلاعات توسط محمود احمدی نژاد، خبرگزاری های فارس، ایسنا و مهر در خبری یادآور شدند که مصلحی به دلیل مخالفت رهبر معظم انقلاب در سمت خود ماندنی شده است، برخی خبرگزاریها و روزنامه ها بر موضع اولیه خود باقی هستند و تاکنون خبر ثانویه را جایگزین خبر اولیه نکرده اند.

 

به گزارش دادنا پس از درج خبر ماندنی شدن مصلحی در وزارت اطلاعات از سوی خبرگزاری رسمی فارس و برخی خبرگزاری های دیگر نظیر ایسنا و مهر، خبرگزاری ایرنا در انعکاس این خبر از تیتر «فارس مدعی شد» استفاده کرد و با اینکار نشان داد ممکن است خبر فارس صحیح نباشد. در سایت ریاست جمهوری نیز خبر اولیه تغییری پیدا نکرد و به همان شکل روی خروجی باقی ماند.

 

این در حالی است که روزنامه کیهان که در اخبار مربوط به مسائل اینچنینی با توجه به منابع موثق خود، معمولاً دچار اشتباه نمی‌شود، نیز در صفحه نخست خود تنها خبر استعفای مصلحی را مخابره کرد و هیچ اشاره ای به خبر ثانویه که در آن به مخالفت رهبری با این استعفا اشاره شده بود، نکرد.

 

از سوی دیگر خبرگزاری ایرنا با درج خبری به نقد رسانه های منتشر کننده این خبر پرداخت و خاطرنشان کرد خط خبری جدیدی برای القای اختلاف میان رئیس جمهور و مقام معظم رهبری به وجود آمده است.

 

در این خبر که با عنوان « شايعه، سانسور و ادعاهاي خلاف واقع، اركان سناريوي تازه عليه دولت» روی خروجی ایرنا رفته، آمده است: "برخي از خبرگزاري هاي داخلي تحت انقياد يك جريان خاص سياسي با حذف خبر استعفاي حيدر مصلحي وزير اطلاعات و قبول آن از سوي رئيس جمهور،بدون استناد به هيچ منبع مشخصي مدعي شدند كه مقام معظم رهبري با كناره گيري مصلحي مخالفت كرده اند."

 

خبرگزاری ایرنا در ادامه تاکید کرده که "تا لحظه مخابره یادداشت، دفتر مقام معظم رهبري رسما در اين باره هيچ اطلاعيه اي را منتشر نكرده و حتي در سايت رسمي معظم له نيز تا ساعت ها پس از انتشار اين ادعاها، هيچ خبري دال بر مخالفت رهبر فرزانه انقلاب با كناره گيري آقاي مصلحي از سمت خود در وزارت اطلاعات منتشر نشده است."

 

گفتنی است اختلاف میان دو خبرگزاری فارس و ایرنا مسبوق به سابقه بوده و در زمان انتصاب ترکستانی به عنوان رئیس سازمان ملی جوانان نیز این دو خبرگزاری مدت قابل توجهی را برای تکذیب اخبار یکدیگر اختصاص داده بودند.

 

جوانفکر: خبر مخالفت رهبری با برکناری مصلحی، جعلی است!

 

سحام نیوز: علی اکبر جوانفکر، مشاور احمدی نژاد و مدیرعامل خبرگزاری رسمی دولت (ایرنا) ، با انتشار مطلبی در وبلاگ شخصی خود، خبر ابقای حیدر مصلحی، وزیر اطلاعات در منصب خود با نظر رهبری را جعلی، دروغ و خلاف واقع خواند.

 

به گزارش کلمه، پس از آنکه خبرگزاری های فارس، مهر و ایسنا و بالتبع دیگر رسانه ها، خبر پذیرش استعفای مصلحی توسط محمود احمدی نژاد، را از روی خروجی خود برداشته و خبر از ابقای وی در منصب وزارت اطلاعات با حکم رهبری دادند، خبرگزاری رسمی دولت (ایرنا)، روزنامه ایران، خبرگزاری برنا، شبکه ایران و دیگر رسانه های زیر نظر دولت، از درج خبر حکم ابقای وزیر، امتناع کردند.

 

در پی این اقدام هماهنگ رسانه های دولت، علی اکبر جوانفکر که به تازگی، سرپرست مؤسسه ایران نیز شده است در نخستین ساعات بامداد روز دوشنبه، با انتشار مطلبی در سایت شخصی خود، خبر ابقای وزیر اطلاعات با حکم رهبری را جعلی، دروغ، خلاف واقع و اقدام رسانه های منتشرکننده این حکم را وقیحانه خواند و از احمدی نژاد و مشایی با عنوان مظلوم نام برد و انتشار خبر ابقای وزیر را اقدامی در راستای القای حاکمیت دوگانه نامید.

 

متن کامل این مطلب بدین شرح است:

 

پس از استعفای وزیر اطلاعات و موافقت احمدی نژاد با آن ، به نظر می رسد رسانه های دروغ پرداز و اقتدارگرا با جعل خبری منتسب به رهبر مبنی بر مخالفت ایشان با تغییر وزیر اطلاعات آن هم در ساعات پایانی شب، در حال طراحی و اجرای سناریوی جدیدی علیه دولت برای وانمود سازی عدم ولایت پذیری احمدی نژاد و همچنین قرار دادن رهبر در مقابل خبر دروغ منتشر شده از قول ایشان هستند.

 

چنین به نظر می رسد که رسانه های زنجیره ای وابسته به این جریان زیاده خواه ، در تلاش هستند تا از رهگذر این دروغ پردازی هماهنگ و یکپارچه ، ایشان را در مقابل یک خبر خلاف واقع اما منتسب به وی قرار دهد تا به زعم آنها ایشا ، مجبور به سکوت شوند.

 

کاری که همین رسانه ها در سال ۱۳۸۸ و در جریان نامه خصوصی رهبری خطاب به احمدی نژاد در باره معاون اولی مهندس اسفندیار رحیم مشایی ، انجام دادند و البته به شدت مورد عتاب رهبر قرار گرفتند، هر چند تاحدود زیادی به اهداف خود رسیدند و احمدی نژاد و پیش از وی آقای مشایی مظلوم واقع شدند.

 

چند نکته مشکوک حول این ماجرا وجود دارد

۱- این خبر را ابتدا خبرگزاری فارس (در ساعت ۲۲:۰۴) و سپس ایسنا (در ساعت ۲۲:۱۴:۲۵) و مهر (در ساعت ۲۲:۱۷) روی خروجی خود قرار داده اند این در حالی است که تا ساعات اولیه بامداد روز دوشنبه هیچ خبری دال بر صحت این موضوع در سایت رسمی دفتر رهبری درج نشده است.

 

۲- درج خبر از طرف رهبری بدون اعلام رسمی آن از طرف سایت رسمی دفتر رهبری کاری بسیار زشت ،غیر اخلاقی و مشکوک است که متاسفانه رویه این خبرگزاری ها می باشد؛ امری که در ماجرای مرحوم کردان ،هنگامی که آقای حسین شریعتمداری مدیر مسوول محترم روزنامه کیهان ، به زعم خود از جانب منابع آگاه و از درون جلسه خصوصی رئیس جمهور و رهبری معظم انقلاب ، خبر از مخالفت رهبر با معرفی کردان به عنوان وزیر کشور داده بود و صد البته مورد تذکر دفتر رهبری قرار گرفت و از همه رسانه ها خواسته شد که در اخبار خود فقط به سایت رسمی دفتر استناد کنند.

 

۳- نکته قابل تامل در این زمینه آن است که خبرگزاری مهر دروغ خود را به مخالفت رهبر با قبول استعفای مصلحی از سوی احمدی نژاد مربوط کرده است اما دو خبرگزاری دیگر ، این نسبت دروغ را به مخالفت رهبر با استعفای آقای مصلحی مرتبط دانسته اند.

 

۴- خبرگزاری مهر این خبر را در ستون تازه ترین خبرها ، در خروجی خود قرار داده است اما وقتی مخاطبان روی خبر کلیک می کنند، با یک صفحه خالی مواجه می شوند !!

 

۵- در حالی که پایگاه اطلاع رسانی احمدی نژاد و خبرگزاری جمهوری اسلامی خبر از استعفای وزیر و موافقت احمدی نژاد با استعفای وی و بر عهده گرفتن سرپرستی این وزارت خانه توسط شخص ایشان داده است، صداوسیما هم در هماهنگی کامل با این رسانه ها تا نیمه شب روز یکشنبه(۲۸/۱)در هیچ نوبت خبری به این مسئله اشاره نکرده است.

 

۶- برای آگاهان سیاسی واضح است که تغییر وزیر در وزارتخانه استراتژیک و مهمی چون وزارت اطلاعات ، بدون هماهنگی احمدی نژاد و رهبری، امکان ندارد و اینگونه خبرسازی ها که احمدی نژاد تصمیمی را بگیرد وکمتر ازدو ساعت بعد رهبری آن را رد کند هیچ منطق عقلانی ندارد و علاوه بر تضعیف احمدی نژاد، تضعیف شخص رهبری و جایگاه ولایت فقیه نیز می باشد.

 

۷- نکته وقحیانه در این ارتباط به موضع گیری سایت وابسته به طیف اصولگرایان با مسوولیت آقای زاکانی مربوط می شود که در حدود ۱۵ دقیقه نیمه شب دوشنبه ۲۹ فروردین سایت جهان نیوز خبر از حکم حکومتی! رهبر به ماندن مصلحی در مقام وزارت داده است. بدون آنکه سایت رسمی دفتر ایشان به این موضوع اشاره کرده باشد!

 

۸- حدس و گمان صائب این وبلاگ آن است که مخالفت با احمدی نژاد به قیمت القای حاکمیت دوگانه ، توطئه جدیدی علیه دولت اوست که ساعاتی از آغاز آن س‍پری شده است .

 

 

 

ندامت ‏نامه یک احمدی نژادی          ۲۷ فروردين ۱۳۹۰

امید حسینی - آهستان

 

اشاره: این مطلب فقط به منظور آسیب شناسی است. یعنی نقد اشتباهات پس قصد نادیده گرفتن محاسن و خوبی ها را ندارم.

 

دقیقا از شب سوم تیرماه ۱۳۸۴ یعنی همان شبی که مشتاقانه تا صبح بیدار ماندیم تا پیروزی احمدی‌نژاد را در انتخابات ریاست جمهوری جشن بگیریم، جریانی به نام احمدی‌نژادی‌ها هم شکل گرفت. جریانی که به سرعت همه تار و پود و شاکله جریان اصولگرایی را دگرگون کرد.

 

برای ما پیروزی احمدی‌نژاد یعنی نفس راحت کشیدن بعد از یک عقده ۸ ساله و شاید هم ۱۶ ساله! به همین دلیل شیرینی این پیروزی تاریخی را مدیون شخص احمدی‌نژاد بودیم. پس اسممان را گذاشتیم احمدی‌نژادی!

 

احمدی‌نژادی صفتی بود که نشان می‌داد ما به هیچ یک از معیارها و ملاک‌های چپ و راست، اصلاح طلب و اصولگرا پایبند نیستیم. احمدی‌نژادی لقبی بود که ما را از دیگر افراد جریان اصولگرایی جدا می‌کرد. احمدی‌نژادی یعنی اینکه تنها یک نفر می‌تواند انقلاب را از خطر سقوط و انحراف نجات دهد. احمدی‌نژادی یعنی اینکه همه آدم‌ها حتی اصولگراها برای نابودی احمدی‌نژاد برنامه دارند و ما باید در برابر همه آنها بایستیم.

 

احمدی‌نژاد هم یعنی نماد کامل یک آدم انقلابی و ولایتی. کم‌کم معیار سنجش ولایتمداری آدم‌ها، دوری و نزدیکی آنها به احمدی‌نژاد شد! هر کسی که جرات نقد احمدی‌نژاد و دولت او را به خود می‌داد، باید برای بیرون رفتن از دایره اصولگرایی و حتی نظام و انقلاب و ولایتمداری آماده می‌شد. فرقی نمی‌کرد که خوش‌چهره‌ی مناظره‌ی با حسین مرعشی باشد و یا عماد افروغ اصولگرا؛ اصلاح طلبان که جای خود داشتند.

 

من از خودم مایه می‌گذارم و به دیگران کاری ندارم. خوشبختانه آرشیو وبلاگ من، همه نشانه‌های یک نیروی احمدی‌نژادی متعصب را دارد. متهم کردن همه، ناحق پنداشتن همه، بدگمانی به همه. از نگاه من ِ احمدی‌نژادی، همیشه و در همه حال، حق با احمدی‌نژاد بود. اگر شخصی با مدرک جعلی و تقلبی وزیر می‌شد، حتما توطئه رییس مجلس بود برای لکه دار کردن آبروی احمدی‌نژاد. اگر وزیری استیضاح می‌شد، حتما توطئه مجلس مدعی اصولگرایی بود برای ضربه زدن به دولت اصولگرا! اگر مثلا با طرح دولت درباره تغییر نکردن ساعت رسمی کشور مخالفت می‌شد، حتما مخالفت با نظرات کارشناسی دولت بود!

 

البته شکی نیست که دیگران هم گاهی عمدا و یا سهوا در کار دولت کارشکنی می‌کردند، اما از نگاه احمدی‌نژادی‌ها حق همیشه با احمدی‌نژاد بود و احمدی‌نژاد هم همیشه با حق! دیگران اگر با او همکاری می‌کردند قابل ترحم بودند وگرنه حتما ریگی به کفش داشتند. احمدی نژادی ها حتی به وزرای برکنار شده دولت احمدی‌نژاد هم به دیده شک و تردید نگاه می‌کردند و هرگونه اظهار نظر آنها را بعد از برکناری، ناشی از کینه آنها نسبت به احمدی‌نژاد می‌دانستند. چه پور محمدی وزارت کشور و چه صفار هرندی وزارت فرهنگ و چه متکی برکنار شده در سنگال!

 

البته ماجرا به همینجا ختم نشد. کم کم این نگاه شک آلود و اهانت آمیز، دامن علما و مراجع را هم گرفت و باز هم معیار قضاوت درباره مراجع، حمایت و یا عدم حمایت آنها از دولت و احمدی‌نژاد شد. البته این فقط دیدگاه من نبود. کافیست همین امروز سری به نظرات حامیان متعصب بزنید. اگر من چهار سال پیش چنین نظراتی داشتم، آنها همین امروز چنین اعتقادی دارند. مثلا اگر مرجعی کمترین انتقادی به دولت و یا رییس جمهور بکند، از طرف احمدی‌نژادی‌ها متهم به بی‌بصیرتی می‌شود!

 

متاسفانه این نگاه، ناشی از تفکر حاکم بر دولت و اطرافیان رییس جمهور است. خود احمدی‌نژاد از ابتدا به شخصیت های مطرح اصولگرا اهمیتی نمی‌داد. ارتباط او با علما و مراجع به تدریج کمتر شد. به نظرات آنها کم‌اعتنایی و یا بی‌اعتنایی شد. مسائلی جنجالی پیش آمد که اعتراض مراجع را در پی داشت. احمدی‌نژاد به جای کم کردن حاشیه‌ها و راضی کردن مراجع، حاشیه‌ها را بیشتر کرد. جالب اینکه نظرات رهبری را هم بهانه می‌کرد: یعنی فاصله قائل شدن بین نظرات رهبری و مراجع؛ یعنی آغاز یک انحراف خطرناک که «ما به عنوان دولت اصولگرا کاری به مراجع نداریم و تنها نظرات رهبری برای ما کافیست!» با اینکه رهبر انقلاب چند بار درباره این مساله و لزوم احترام و توجه به نظرات مراجع تقلید به دولت توصیه‌هایی کردند.

 

کمترین تاثیر این رفتار، تغییر ذائقه، روحیه و اعتقاد حامیان و دوستداران دولت اصولگرا مخصوصا جوانان حزب‌اللهی بود. چرا که به تدریج حس بدگمانی آنها را نسبت به همه شخصیت‌های مذهبی و سیاسی انقلاب و از همه مهمتر نسبت به علما و مراجع بیشتر می‌کرد.

 

آنها که عمق مساله را می‌دیدند جانب احتیاط را ‌گرفتند و گاهی به صراحت و یا به کنایه حرفی ‌زدند اما فضای کلی، همچنان فضای اعتماد مطلق به احمدی‌نژاد و تصمیمات او بود. البته جریان احمدی‌نژاد بعد از انتخابات ۲۲ خرداد ۸۸ و مخصوصا بعد از انتخاب رحیم مشایی به عنوان معاون اول رییس جمهور از هم پاشید و به چند دسته مجزا تقسیم شد. گروهی با مساله کنار آمدند و گروهی هم کنار نیامدند. دسته دوم خودشان به چند دسته دیگر تقسیم شدند:

 

اول آنهایی که ادعا می‌کردند احمدی‌نژاد گرفتار سحر و جادوی مشایی شده و اعتقاد داشتند که باید برای جدایی این دو نفر از هم دعا کرد! دوم آنهایی که می‌گفتند فعلا وظیفه داریم از دولت اصولگرا حمایت کنیم تا فلانی و بهمانی از آب گل آلود ماهی نگیرند، سوم آنهایی که به کلی ناامید شدند و چهارم آنهایی که فهمیدند در تحلیل‌ها و قضاوت‌های گذشته خود درباره افراد مختلف دچار افراط و تفریط شده‌اند.

 

ما امروز بهتر و جامعتر می‌توانیم این جریان فکری و عملی را تحلیل کنیم. چرا که فضا شفافتر شده و احمدی‌نژادی‌های رسمی و واقعی، به صراحت حرف‌هایشان را می‌زنند. امروز احمدی‌نژادی‌های واقعی خودشان را اصولگرا نمی‌دانند مثل جناب آقای جوانفکر. احمدی‌نژادی‌های واقعی ولایتمداری را تقسیم‌بندی می‌کنند. احمدی‌نژادی‌های واقعی بین احمدی‌نژاد و مشایی فرقی قائل نیستند چرا که آنها هم بین خودشان فرقی قائل نیستند. احمدی‌نژادی واقعی به همه بدگمان است. اعتقاد دارد که همه منحرف شده‌اند. به مراجع و علمای دین احترام نمی‌گذارد. نظر آنها را نمی‌پذیرد. نگرانی آنها را کم اهمیت می‌داند. آنها را بی‌بصیرت می‌داند.

 

اما دیگرانی که هنوز از احمدی‌نژاد دم می‌زنند، احمدی‌نژادی واقعی نیستند؛ هرچند ترجیح می‌دهند هنوز به همین نام خوانده شوند! البته اینها از نظرات و تصمیمات احمدی‌نژاد مخصوصا درباره مکتب ایرانی، احترام به علما، مشایی و … در بهت و حیرتند اما با این وجود، همچنان احمدی‌نژاد را بر دیگر چهره‌های اصولگرا ترجیح می‌دهند!

 

به نظر من اشتباه اینها کمتر از احمدی‌نژادی‌های واقعی نیست. چرا که به جای آسیب شناسی و تاکید بر محاسن و انتقاد از اشتباهات و اصلاح اشتباهات، صورت مساله را پاک می‌کنند. منظورم این نیست که مساله فرعی را اصلی کنند، منظورم این است که لااقل خودشان و دیگران را فریب ندهند!

 

من با اینکه دیگر خودم را احمدی‌نژادی نمی‌دانم، اما دشمن او هم نیستم. سیاست یعنی همین آزمون و خطاها. امروز احمدی‌نژاد را فقط رییس جمهورم می‌دانم با محاسن و اشتباهات زیاد، همان طور که علی لاریجانی را هم رییس مجلسم می‌دانم؛ و به این نتیجه رسیده‌ام که دیگر به کسی اطمینان مطلق نداشته باشم مخصوصا در عرصه سیاست!

 

احمدی نژادی های ۲

۲۸ فروردین ۱۳۹۰ امید حسینی

 

واکنش دوستان و خوانندگان مخالفِ با مطلب «احمدی ‌نژادی ‌ها» برایم جالب است. جالب از این نظر که حرف مشترک همه آنها، دقیقا همان چیزی است که در «احمدی‌نژادی‌ها» گفته‌ام. یعنی عمومی شدن ویروس خطرناک‌ِ متهم کردن، بدنام کردن، بدگمان شدن، برچسب زدن، تهمت زدن و …

 

برخی مدعیان بصیرت، مرا به بی بصیرتی متهم کرده‌اند. برخی به بازی کردن در زمین دشمن. بعضی به اصلی کردن مسائل فرعی. بعضی به نوکری لاریجانی و توکلی! بعضی‌ها به دشمنی با مخلص‌ترین، پاکترین، صالح‌ترین، مظلوم‌ترین و ولایی ترین فرد روی زمین! دوست عزیزی از من خواسته که همچنان احمدی نژادی باشم. عده‌ای هم گفته‌اند که اصلا تو از اول احمدی‌نژادی نبودی و لیاقت احمدی نژادی بودن را نداشتی. تو منافق بودی و نفوذی!

 

عزیزی کشف کرده است که من دنبال امتیازات دولتی بودم و چون به این امتیازات نرسیده‌ام، الان علیه دولت حرف می‌زنم! برخی هم که همه چیز را با حساب و کتاب سیاست می‌سنجند، ادعا کرده‌اند که من قصد حمایت از فلانی و بهمانی را در انتخابات مجلس دارم! (این دوستان می‌توانند برای اثبات ادعایشان چند ماه دیگر صبر کنند)

 

برخی دوستان هم که گویا هنوز در همان روز سوم تیر ۱۳۸۴ جا مانده اند، چنان با آب و تاب درباره‌ی نعمت بزرگی به نام محمود احمدی نژاد برایم نوشته اند که آدم شک می‌کند نکند به خاطر کفران این نعمت، جهنمی شود!

 

بعضی‌ها هم با یک ژست آزاد اندیشی و «کی بود؟ کی بود؟ من نبودم!» مرا متهم کرده‌اند که «تو از اول متعصب بودی، ما که متعصب نبودیم!» گوینده و نویسنده‌ی این حرف را اگر نشناسید گمان می‌کنید که فردی است روشنفکر که هرگز دچار افراط و تفریط نشده و اصلا یک احمدی نژادی مطلق‌گرای متعصب نبوده و نیست! اما بیشتر آنها کسانی هستند که همین امروز جزو متعصب‌ترین آدمها هستند و تعصب چنان چشم و گوشش را کور و کر ساخته که تحمل شنیدن حتی یک کلمه انتقاد را هم درباره شخص احمدی نژاد ندارند، چه از زبان عالم دینی و چه از زبان آدم سیاسی.

 

برخی هم از آب گل‌آلود ماهی گرفته و از مطلبم برای اختلافات سیاسی خودشان سوء‌استفاده کرده‌اند. برخی هم جرس را بهانه کرده‌اند که برای مطلبم کف زده است. سایت نزدیک به یک جریان خاص هم بی‌شرمانه بعد از سرهم کردن چندین دروغ، ادعا کرده است که من طرفدار فلانی هستم و مطلبم را برای سایت بهمانی نوشته‌ام و بعد از واکنش شدید امت حزب الله، عنوان مطلبم را تغییر داد‌ه‌ام!

 

من آدمی هستم که نه با تعریف و تمجید کسی خودم را گم می‌کنم و نه با تهمت و فحش دادن کسی دلتنگ و ناامید می‌شوم. تحملم بیشتر از این حرفهاست. ادعایی ندارم و از نوشتن نان نمی‌خورم، با آنکه می‌تواند مایه‌ی درآمدم باشد! تنها یکبار به همایشی رفتم که اسمم را خواندند. من را نمی‌شناختند و من هم بالای سن نرفتم. یکی از دوستانم رفت و لوح یادبود را از آقایان صفار هرندی و وحید جلیلی گرفت. پس عکس یادگاری هم با کسی ندارم. نه از کسی طلبکارم و نه به کسی بدهکار. البته هستند کسانی که گویا از من طلبکارند!

 

همین یکی دو ماه پیش بود که جوانی بیست و سه چهار ساله که هنوز ریش و سبیل بر صورتش نروییده، برایم نوشته بود: «حیف ما که تو را آدمت کردیم و بهت جایزه دادیم تا وام بگیری و …!» اولش این را گذاشتم به حساب جوانی و خامی و جوگیری، اما بعد کمی فکر کردم که این ادعا، یکدفعه از زبان او بیرون نیامده و شاید جایی و گروهی چنین ادعایی دارند. از طریق دوستانش و برادر بزرگترش پیگیری کردم، به نتیجه‌ای نرسیدم. به هرحال اینجا می‌نویسم اگر کسی ادعا می‌کند که من به او  بدهکارم، رسید بدهد پولش را پس بگیرد!

 

خلاصه اگر تعریف و تمجید و تهدید دیگران کمترین تاثیری در من داشت، نشانه های این تاثیر را در وبلاگم می‌دیدید. من نه فیلَم نه پشه. آن پشه هم لطفا خودتان باشید! من خودم هستم و برای جریان خاصی نمی‌نویسم. اگر می‌نوشتم با کسی تعارف نداشتم  چون برای عضویت در جریان‌های سیاسی، هنرم و عرضه‌ام از شماها بیشتر است! پس خیالبافی نکنید که آهستان برای تخریب دولت و یا به نفع فلانی قلم می‌زند.

 

مثل آدمهایی نیستم که بعد از دوسال هنوز نمی‌دانند ماجرای نامه رهبری به احمدی نژاد چه بود؟ مثل آقای جوانفکر هم نیستم که هنوز دنبال عامل افشای نامه‌ی رهبری است! مثل دوستانی نیستم که تمام مقصدشان را احمدی‌نژادی بودن می‌دانند!

 

احمدی‌نژادی بودن یعنی چه؟ من با همین حرف مشکل دارم. احمدی‌نژادی بودن یعنی همه‌ی خصوصیات خوب و بد احمدی‌نژاد با هم! مگر جنابعالی و من می‌توانیم بخشی از واقعیت احمدی‌نژاد را از او بگیریم و با تخیلات زندگی کنیم؟ اگر منظورت و مقصد و مقصودت مکتب است بگو ما مکتبی هستیم، چرا مکتب جدید اختراع می‌کنی برادر؟!

 

البته برخی دوستان تصور کرده‌اند که من قصد زیر سوال بردن خدمات دولت و آقای احمدی‌نژاد را دارم. اما ابتدای همان مطلب نوشتم که این یادداشت فقط نوعی آسیب شناسی درباره یک جریان سیاسی و فرهنگی است. طبیعی است که آسیب شناسی بیان اشکالات و اشتباهات و پررنگ کردن آنهاست نه تعریف و تمجید. به نظر من اینهایی که نوشتم واقعیاتی بود که خیلی‌ها به آن اعتقاد دارند.

 

در این میان برخی سایت‌های خبری به اشتباه تیتر زده‌اند که «ندامت‌نامه یک احمدی‌نژادی و یا اعلام برائت از احمدی‌نژاد!» و تیترهایی شبیه این. در حالی که مطلبم اصلا ربطی به ندامت یا برائت از احمدی‌نژاد نداشت. خدا کند که به خاطر مقاصد سیاسی و انتخاباتی دست به چنین کاری نزده باشند.

 

البته اگر ندامتی هم در کار باشد، مربوط به امروز نیست، من دو سال پیش و بعد از انتخاب رحیم مشایی به عنوان معاون اول رییس جمهور و بعد از به زمین ماندن حکم رهبری، با احمدی نژاد خداحافظی کردم! اما حرفم همچنان همان حرف آخر مطلب قبلی است. احمدی‌نژاد رییس جمهورم هست و من از رییس جمهور حمایت می‌کنم اما مکتبی به نام «احمدی‌نژادیسم» نداریم و نباید داشته باشیم.

 

گروه سياسي / حوزه دولت

90/01/29 - 00:57

شماره:9001290001

نسخه چاپي ارسال به دوستان

تكرار/

 

مصلحي در وزارت اطلاعات ماندني شد

 

خبرگزاري فارس: حجت‌ الاسلام و المسلمين حيدر مصلحي به‏دليل مخالفت رهبر معظم انقلاب با كناره‌گيري‌اش در وزارت اطلاعات ماندني شد.

 

به گزارش خبرنگار سياسي خبرگزاري فارس، پس از آنكه سايت‌هاي متعلق به دولت از پذيرش استعفاي حجت ‌الاسلام و المسلمين حيدر مصلحي از وزارت اطلاعات توسط احمدي‌نژاد خبر دادند، وي به دليل مخالفت مقام معظم رهبري با كناره‌گيري‌اش در وزارت اطلاعات ماندني شد.

 

بر اين اساس، حجت‌ الاسلام و المسلمين مصلحي همچنان در سمت وزارت اطلاعات به كار خود ادامه خواهد داد.

 

روه سياسي / حوزه دولت

90/01/29 - 14:24

شماره:9001293080

نسخه چاپي ارسال به دوستان

مصلحي در وزارتخانه حضور يافت؛

 

برگزاري مراسم توديع و معارفه معاون هماهنگي وزارت اطلاعات با حضور مصلحي

 

خبرگزاري فارس: مراسم توديع و معارفه معاون هماهنگ كننده وزارت اطلاعات با حضور حجت‌ الاسلام و المسلمين مصلحي در حال برگزاري است.

 

به گزارش خبرنگار سياسي خبرگزاري فارس، حجت‌الاسلام والمسلمين حيدر مصلحي وزير اطلاعات امروز (دوشنبه) در پي مخالفت رهبر معظم انقلاب با كناره‌گيري‌اش از تصدي اين وزارتخانه در محل كار خود حاضر شد.

 

هم‌اكنون مراسم توديع و معارفه معاون هماهنگ كننده وزارت اطلاعات نيز با حضور حجت‌الاسلام والمسلمين مصلحي وزير اطلاعات در محل اين وزارتخانه در حال برگزاري است.

 

حجت‌الاسلام والمسلمين مصلحي چند روز قبل معاون هماهنگ كننده وزارت‌ اطلاعات را از اين سمت به سمت ديگري منصوب كرده بود.

 

کد خبر: 30344128          (1732542)            تاريخ انتشار : 29/01/1390 - 11:17

           

باهنر: احمدي‌نژاد در بحث استعفاي وزير اطلاعات با اطاعت از امر ولايت اين مشكل را حل كرد

 

تهران - نماينده مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي با اشاره به مخالفت رهبر معظم انقلاب با استعفاي حجت الاسلام حيدر مصلحي وزير اطلاعات گفت: خوشبختانه آقاي احمدي‌نژاد با اطاعت از امر ولايت، اين مشكل را حل كرد.

           

به گزارش خبرنگار سياسي ايرنا، محمدرضا باهنر روز دوشنبه در نشست خبري خود در جمع خبرنگاران، با يادآوري موضوع استعفاي وزير اطلاعات اظهار داشت: آقاي مصلحي احساس كردند اختيارات لازم را ندارند، از اين‌رو استعفا دادند و آقاي احمدي‌نژاد استعفاي وي را پذيرفتند ولي رهبر معظم انقلاب اين استعفا را به مصلحت ندانستند.

وي افزود: رهبر معظم انقلاب به رييس‌جمهوري رهنمود دادند كه ايشان به مسووليت خود در وزارت اطلاعات ادامه دهد.

باهنر با اشاره به اينكه روساي قوا هر زمان كه چنين مسائلي پيش آمده از امر ولايت فقيه اطاعت كرده‌اند، اظهار داشت: شاهد بوديم خوشبختانه آقاي احمدي‌نژاد با اطاعت از امر ولايت، اين مشكل را حل كرد.

 

براساس اين گزارش، باهنر در ادامه با گراميداشت روز ارتش جمهوري اسلامي ايران، از زحمات دلاورمردان ارتش قدرداني كرد و گفت: نيروهاي مسلح ما از مقتدرترين ارتش‌هاي جهان بوده و تلاش‌هاي خوبي براي حفظ اقتدار ملي جمهوري اسلامي ايران انجام داده است.

وي با بيان اينكه پشتوانه اين بنيه دفاعي قوي، ايمان خالصي است كه نيروهاي مسلح ما دارند و ايران با تكيه بر ملت و نيروهاي مسلح خود با فضل الهي مي‌تواند در نظام بين‌الملل موفق عمل كند.

باهنر با اشاره به پنجم ارديبهشت ماه، سالگرد تاسيس سپاه پاسداران انقلاب اسلامي گفت: نقش سپاه در دفاع مقدس و پاسداري از انقلاب اسلامي نقشي بي‌بديل و غيرقابل انكار است.

نماينده مردم تهران در مجلس افزود: سپاه در دفاع مقدس با خنثي كردن توطئه‌هاي دشمنان، در صحنه سازندگي به خوبي عمل كرد.

به گفته وي، وحدت و همدلي ارتش و سپاه، اطمينان خاطر خوبي را به ملت خواهد داد و در زير سايه اين اطمينان، امنيت به وجود خواهد آمد.

 

** وحدت اصولگرايان را با ضابطه بايدها و نبايدهاي جامعتين قبول داريم

نماينده مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي در پاسخ به سوالي مبني بر اينكه آقاي غفوري‌فرد نماينده مجلس گفته است باهنر و متكي مي‌خواهند براي انتخابات مجلس ائتلافي درست كنند، آيا اين مساله صحت دارد؟ گفت: مساله انتخابات بحث‌هاي حاشيه‌اي زيادي دارد. من با آقاي غفوري‌فرد صحبت كردم، ايشان گفتند من اين واژه‌ها را چنين بيان نكردم و اين خبر دقيق نيست.

وي افزود: شايد در حوزه‌هاي كوچك انتخاباتي كانديداها مشخص و فعاليت‌هاي انتخاباتي خود را آغاز كرده باشند ولي در تهران و ساير شهرهاي بزرگ وضعيت چنين نيست.

باهنر تاكيد كرد: ليست نهايي كانديداهاي مورد حمايت گروه‌ها آخرين اتفاقي است كه رخ مي‌دهد. براي مثال مي‌گويند در فلان شهر فلان شخص در ليست است، حتي در محافل كاملا خصوصي هم اين مسائل مطرح نيست.

وي افزود: ما به عنوان جامعه اسلامي مهندسين كه از اعضاي جبهه پيروان خط امام(ره) و رهبري هستيم، اعلام كرديم وحدت اصولگرايان را با ضابطه بايدها و نبايدهاي جامعتين قبول داريم و زير آن چتر كار مي‌كنيم.

نماينده مردم تهران خاطرنشان كرد: در ساختارهاي انتخاباتي منتظر هستيم هيات سه نفره آقايان حداد عادل، ولايتي و عسكري اولادي كار را جلو ببرند.

وي با اشاره به اينكه اين سه نفر مورد تاييد رييس‌جمهوري و تاييد ضمني جامعتين هستند، گفت: جبهه پيروان خط امام(ره) و رهبري نيز در اين مسير گام برخواهد داشت.

باهنر افزود: تا زماني كه اين هيات سه نفره به نتيجه برسد، همه تشكل‌ها فعاليت خود را آغاز كرده‌اند.

نماينده مردم تهران در مجلس اضافه كرد: آقاي متكي عضو رسمي جبهه پيروان خط امام(ره) و رهبري هستند و بيش از 15 سال در آنجا سابقه دارند ولي در مدتي كه وزير بودند، فعاليت‌هاي خود را موقتا قطع كرده بودند.

وي تصريح كرد: ستاد بنده، متكي و كوهكن در قالب جبهه پيروان خط امام(ره) و رهبري است و مقوله جديدي نمي‌باشد.

 

** اقدام دولت در ادغام وزارتخانه‌ها قانوني است

باهنر در پاسخ به سوالي در خصوص ادغام وزارتخانه‌هاي صنايع و بازرگاني با راه و مسكن گفت: در قالب برنامه پنج ساله پنجم توسعه، مجلس تصويب كرد دولت بايد وزارتخانه‌ها را به 17 وزارتخانه كاهش دهد. طبيعي است دولت بايد در اين خصوص در هيات دولت نيز جلساتي را بگذارد.

وي با تاكيد بر اينكه تصميم دولت براي ادغام اين چهار وزارتخانه قانوني است، اظهار داشت: دولت بايد لايحه را به مجلس دهد تا شرح وظايف و نام وزارتخانه‌هاي جديد مشخص شود.

نماينده مردم تهران در مجلس ادامه داد: اگر دو وزارتخانه با هم ادغام شوند، دولت موظف است نام وزير جديد را به مجلس بدهد تا وزير از مجلس راي اعتماد بگيرد ولي اگر براي مثال وزارت صنايع در وزارت بازرگاني ادغام شود، ديگر نيازي به راي اعتماد براي وزير مذكور نيست.

باهنر گفت: در قانون برنامه آمده كه دولت بايد اقدامات قانوني در جهت كاهش وزارتخانه‌ها انجام دهد.

 

** باهنر و وزارت ورزش

باهنر در پاسخ به سوالي در خصوص اينكه چرا رييس‌جمهوري تاكنون وزير وزارت ورزش و جوانان را معرفي نكرده است، اظهار داشت: قانون تشكيل وزارت ورزش زمان زيادي است كه ابلاغ شده و در روزنامه‌هاي رسمي به چاپ رسيده و لازم‌الاجرا است.

وي افزود: وزارتخانه جديد مي‌تواند تا سه ماه با حكم سرپرست اداره شود ولي با اين حال تا نهم فروردين ماه 90 مهلت سرپرست نيز تمام شد، از اين‌رو آقاي احمدي‌نژاد بايد هرچه زودتر وزير اين وزارتخانه را معرفي كند .

نماينده مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي با اشاره به نامه خود به آقاي محمود احمدي‌نژاد رييس‌جمهوري در خصوص تشكيل وزارت ورزش گفت: من قبل از سال جديد نامه‌اي به آقاي رييس‌جمهوري دادم و از ايشان خواستم سرپرست را مشخص كند. از نهم فروردين ماه ديگر رديف‌هاي بودجه سازمان تربيت‌بدني و جوانان نداريم و بودجه تنها به وزارت ورزش و جوانان تعلق مي‌گيرد.

باهنر با بيان اينكه بعد از فروردين ماه نيز نامه‌اي به رييس‌جمهوري براي معرفي وزير وزارت ورزش و جوانان داده، اظهار داشت: در اين نامه به ايشان اعلام شد هرگونه دخل و تصرف در امور مالي، وجه قانوني ندارد.

نماينده مردم تهران در مجلس با اشاره به اينكه يكسري فعاليت‌هاي رسمي مانند پخش پوستر، سخنراني و برگزاري ميتينگ‌ها هنوز آغاز نشده است، گفت: تصميم‌گيري‌ها، لابي‌ها و گفت‌وگوها در محافل سياسي بسيار زودتر شروع شده و اين مساله براي افزايش اصولگرايان در كشور است.

باهنر با اشاره به اينكه چارچوب‌هاي ما بايدها و نبايدهاي جامعتين است، اظهار داشت: ما براي اينكه جامعه اصولگرايي را بزرگ و خواص و فرهيختگان را جذب كنيم، بايد تلاش كنيم.

 

** اجلاس جبهه پيروان خط امام(ره) و رهبري در اول ارديبهشت

وي با اشاره به اجلاس جبهه پيروان خط امام(ره) و رهبري در روز پنجشنبه اول ارديبهشت ماه گفت: در اين اجلاس از تمامي استان‌هاي دعوت كرديم و بحث ساختارهاي انتخاباتي، قيام‌ها و ادامه وحدت اصولگرايان را پيگيري خواهيم كرد.

 

** اصلاح‌طلبان در چارچوب قانون اساسي مي‌توانند در انتخابات شركت كنند

باهنر در پاسخ به سوالي مبني بر اينكه آيا اصلاح‌طلبان در انتخابات مجلس جايي دارند يا خير، گفت: حساسيت روي اسم اصلاح‌طلب و اصولگرا نداريم، بلكه حساسيت روي مشي اين جريان‌هاي سياسي است.

وي اظهار داشت: نظر شخصي من اين است كه اصلاح‌طلباني كه آمادگي داشته باشند و در چارچوب قانون اساسي و التزام به قوانين موضوع كشور حركت كنند، ما راضي به حضور آنان هستيم و از آن استقبال مي‌كنيم.

نماينده مردم تهران در مجلس در ادامه به اصلاح‌طلبان توصيه اي كرد و گفت: آنان بايد در ابتدا تكليف خود را با سران فتنه مشخص كنند و توصيه ديگر بنده به اصلاح‌طلبان و اصولگرايان است كه اين دو مقوله را تعريف نمايند و ما بايد به يك تعريف جامع از اصولگرايي برسيم.

 

** استيضاح راه حل مناسبي نيست

باهنردر ادامه سخنان خود اظهار داشت: بنده گفته‌ام كه استيضاح و يا حتي عدم كفايت رييس‌جمهوري اگرچه يك فرآيند براي نظارت درست است اما همه قوا و دست‌اندركاران مملكت بايد تلاش كنند به آن نقطه نرسند.

وي افزود: وقتي هم هيچ راه‌حلي باقي نمي‌ماند، بايد تلاش كنيم استيضاح نكنيم.

 

** توقع براي وحدت صد درصدي اصولگرايان نداريم

نماينده مردم تهران در مجلس با اشاره به اينكه ما تمام تلاشمان را خواهيم كرد تا اصولگرايان به وحدت برسند، اظهار داشت: شايد مثل دوران‌هاي گذشته اصولگرايان سه ضلعي نباشند و ممكن است پنج يا چند ضلعي باشند و ما توقع براي وحدت صد درصدي اصولگرايان نداريم ولي بايد تلاش كنيم در تهران و شهرهاي بزرگ يك ليست جامع بيرون دهيم.

باهنر افزود: ليست نهايي وحدتي اصولگرايان يك ماه قبل از انتخابات روشن مي‌شود و اين زماني است كه ثبت‌نام‌ها انجام شده باشد.

باهنر در پاسخ به سوالي مبني بر اينكه عده‌اي مكتب اسلامي - ايراني را مطرح مي‌كنند، گفت: رهبر معظم انقلاب فرمودند ما نبايد مسائل اصلي و فرعي را جابجا كنيم ولي اين به آن معنا نيست كه از مسائل فرعي غفلت كنيم. تكيه ما به مسائل مختلف، خميرمايه اسلام ناب محمدي و با تكيه بر مرجعيت، روحانيت و تبعيت از ولايت فقيه است.

وي افزود: بعضي‌ها با برخي تحليل‌هاي اشتباه و ساده‌لوحانه و انحرافات فكري مي‌خواهند مسائل ديگر را مهم كنند ولي مسائل ايران و اسلام جايگاه مشخص است، همچنان كه شاهد هستيم قبل از انقلاب شهيد مطهري كتاب خدمات متراقب ايران و اسلام را نوشت.

نماينده مردم تهران در مجلس ادامه داد: اگر كسي بخواهد تلاش كند كه با مطرح كردن كلمه ايران و مكتب ايران، فايل جديد براي اسلام ايجاد كند و اسلام ايراني تعريف كند، مطمئنا بعدها اسلام خوزستاني، اسلام كرماني و اسلام ديگر شهرها را مطرح مي‌كنند.

باهنر اضافه كرد: احتمالش كم است كه اين يك مساله ساده‌لوحانه باشد، اين موضوع يك برنامه تعريف شده دقيق است كه تهاجم به ريشه‌هاي اعتقادي است.

وي تصريح كرد: اين بدان معنا نيست كه ايراني بودن و اعتقادات ملي خود را فراموش كنيم ولي اينها همراه با افتخارات اسلامي ماست، كوروش سر جاي خودش است و مدرس سر جاي خود مي‌باشد.

 

** آمريكايي‌ها و منحرف ساختن بيداري مردم كشورهاي اسلامي

باهنر در ادامه به قيام‌هاي منطقه اشاره كرد و گفت: قيام‌هاي منطقه دنباله انقلاب عظيم اسلامي ايران است. طبيعي است آمريكا با همه توانمندي‌هايش تلاش مي‌كند بيداري مردم را منحرف سازد.

وي افزود: ظرف 10 و 20 سال گذشته ديديم كه آمريكايي‌ها اين‌گونه عمل مي‌كنند ولي بدانند اين‌گونه تنها مرداب جديدي براي خود ايجاد مي‌كنند. آنان بايد به حق خود قانع باشند، هرچند آنان اين‌گونه نيستند و همانطور كه با زور جلو آمده‌اند، بايد با زور آنها را عقب بنشانيم.

 

باهنر در پاسخ به سوالي مبني بر اينكه عده‌اي مي‌گويند بيت‌المال توسط مفسدان اقتصادي حيف و ميل مي‌شود، گفت: اين مسائل مدت بسياري مطرح شده و ممكن است بر روي فضاي كسب و كار اثر گذارد.

وي افزود: اينكه هراز چندگاهي يك مفسد اقتصادي را مطرح مي‌كنيم، تنها تبليغاتي است و مشكلي از مملكت را حل نمي‌كند، وگرنه كاملا مشخص است كه چه زماني و چطور يك فرد فساد اقتصادي انجام داده است و دستگاه قضايي در اين خصوص با اين مفسد برخورد مي‌كند.

باهنر ادامه داد: رسانه‌ها گاهي اوقات نام فردي را مي‌برند ولي بعد پشيمان مي‌شوند و مسوولان دوباره به آن فرد پست و مسووليت مي‌دهند و اين تجربه تلخي است كه نبايد تكرار شود.

 

           

 

مخالفت رهبر انقلاب با كناره‌گيري مصلحي از وزارت اطلاعات

کد خبر: 30344514          (1732920)            تاريخ انتشار : 29/01/1390 - 13:22

تهران- درپي استعفاي وزير اطلاعات و پذيرش آن و متعاقبا انتشار اخباري مبني بر مخالفت رهبر انقلاب با اين استعفاء، خبرگزاري جمهوري اسلامي پيگيري‌هاي خود در مورد صحت و سقم خبر را ادامه داد و محرز شد كه معظم له با كناره‌گيري حيدر مصلحي مخالفت كرده و نظر شريف ايشان بر ابقاي وزير اطلاعات است.

           

شب گذشته برخي رسانه‌‌ها، خبر مخالفت رهبر معظم انقلاب با استعفاي حجت‌الاسلام مصلحي را منتشر كردند كه خبرگزاري جمهوري اسلامي به‌عنوان رسانه مادر و خبرگزاري رسمي نظام بر اساس سنت ديرينه كه اخبار رهبري را تنها از منابع رسمي دريافت مي‌كرده است و با اين برداشت كه اخبار مربوط به مقام معظم رهبري به‌دليل حساسيت جايگاه معظم‌له مي‌بايست از هرگونه شائبه به‌دور باشد، همچنين با توجه به اينكه اين خبر در پايگاه اطلاع‌رساني دفتر ايشان نيز تاييد نشده بود، از انتشار خبر تا بررسي كامل صحت و سقم آن خودداري كرد.

در عين حال، بر اساس پيگيري نهايي از مبادي ذيربط محرز شد كه دستور رهبر معظم انقلاب، مخالفت با كناره‌گيري حجت‌الاسلام مصلحي از وزارت اطلاعات بوده است.

ايرنا، به‌عنوان رسانه حاكميتي و سرباز انقلاب خود را موظف به حركت در چارچوب منويات حكيمانه رهبري و تدابير دولت خدمتگزار مي‌داند.

 

 

چه كساني بايد عزل شوند ؟! (يادداشت روز)

کیهان ـ سه شنبه 30 فروردین 1390- شماره 19905

 

عزل آقاي مصلحي از وزارت اطلاعات كه در پوشش «استعفاء» صورت گرفته بود و مخالفت رهبر معظم انقلاب با عزل ايشان كه بازگشت وي به وزارت را در پي داشت با حاشيه هاي ناگفته اي همراه بود كه بايسته نبود ولي اين حاشيه هاي ناشايست با نگاهي دقيق تر و از زاويه اي ديگر، نه فقط نگران كننده نيستند بلكه هشدار دهنده اند و شكرانه نيز دارند. مانند آژير خطري كه از ورود «دزد» خبر مي دهد و صداي آن اگرچه گوشخراش است اما هيچ صاحبخانه اي از شنيدن اين صدا آزرده خاطر نمي شود و يا از نصب آژير، ابراز پشيماني نمي كند. شايد نگارنده را بيش از اندازه خوشبين تلقي كنيد! ولي...

1- فرض كنيد دوران تبليغات انتخاباتي است و يكي از نامزدها در سخنراني ها، مصاحبه ها و پوسترها و برگه هاي تبليغاتي خود اعلام مي كند كه؛ «از نظر من دوران اسلامگرايي گذشته است! به جاي مكتب اسلام بايد از مكتب ايران به عنوان نسخه و الگوي حكومتي استفاده كنيم! صهيونيست هايي كه به بهاي قتل عام مردم و آواره كردن آنها در فلسطين اسكان داده شده اند «مردم اسرائيل»! و مستحق دوستي هستند! هركس با خواست و نظر من موافق نباشد در دولت من جايي ندارد! تنها معيار و ملاك من در به كارگيري افراد، اطاعت بي چون و چرا از دستورات و خواسته هاي من است! مبالغ كلان و نجومي بيت المال مسلمين را هر طور كه بخواهم و در هر كجا كه مايل باشم هزينه مي كنم و در مقابل هيچ كس هم پاسخگو نيستم! ايجاد تفرقه در ميان جريانات ارزشي و متعهد را به عنوان يك هدف استراتژيك دنبال مي كنم! هروقت كه بخواهم به آمريكا و انگليس و ساير كشورها سفر مي كنم و با هر يك از مقامات سياسي خارجي و يا ايراني فراري كه مايل باشم به گپ وگفت مي نشينم و اگر مثلاً در وزارت اطلاعات كسي بخواهد از علت اين سفرها و ماهيت آن ملاقات ها سر در بياورد بلافاصله او را عزل مي كنم و...»

خب! حالا بر فرض نامزدي با اين خصوصيات از فيلتر شوراي نگهبان عبور كرده باشد! آيا حدس مي زنيد بيشتر از آقاي كروبي - يعني كمتر از آراء باطله- رأي بياورد؟ به يقين نه!

2- حالا اگر مردم متعهد و پاكباخته ايران اسلامي به يك نامزد متعهد، مردم دوست، پاك دست و مقاوم در برابر باج خواهي قدرت هاي استكباري رأي بدهند و اين نامزد منتخب و محبوب، بعد از حضور در رأس قوه مجريه، فرد يا افرادي با خصوصيات ياد شده در بند اول اين نوشته را نه به عنوان «رئيس دفتر» و يا صاحب دهها پست كليدي ديگر، بلكه در جايگاهي نظير «قائم مقام» و «همه كاره دولت» بنشاند و هشدار دلسوزانه و مستدل ديگران را درباره خطر حضور او در كنار خود نپذيرد آيا به راي صادقانه مردم بي اعتنايي نكرده و اعتماد خالصانه آنها را ناديده نگرفته است؟! مي دانيم و بر اين باور خود اصرار داريم كه شائبه و ترديدي درباره احترام و اعتقاد رئيس جمهور محترم به رأي و نظر مردم وجود ندارد ولي متاسفانه با به كارگيري باند منحرف و نفوذي مورد اشاره، اين بي توجهي چه بخواهند و چه نخواهند- و صد البته كه نمي خواهند- صورت پذيرفته است و البته بديهي است از آنجا كه اين انقلاب به قول حضرت امام(ره) «كشتي نوح است و خدايش پشتيبان و كشتي بان است» و مخصوصا، از آن روي كه نگاه توده هاي عظيم مردم به رهبر انقلاب است و جايگاه و وزن هر كس را در ميزان نزديكي به آن رهبر فرزانه و نايب امام زمان(عج) ارزيابي مي كنند، به يقين باند منحرف كذايي راه به جايي نخواهد برد و ضربه اصلي را به جايگاه مردمي رئيس جمهور و تلاش درخور تقدير و خستگي ناپذير ايشان وارد مي كند و دلشوره دلسوزان اين است كه چرا؟!

3- سال گذشته- شهريورماه 89- در حالي كه باند مورد اشاره يكي از پروژه هاي خود را براي محاصره بيشتر آقاي دكتر احمدي نژاد تدارك ديده و در دست اجرا داشت، اطلاعات مربوط به پروژه ياد شده و شماري از جزئيات آن را كه از طريق برخي اعضاي همان باند به دست آورده بوديم فاش كرديم و انتظار آن بود كه رئيس جمهور محترم با مشاهده آن نشانه ها از اجراي پروژه جلوگيري كنند ولي متاسفانه چنين نشد و باند نفوذي، آقاي احمدي نژاد را به مصاحبه مفصلي با روزنامه دولتي ايران كشاند- و همانگونه كه كيهان پيش بيني كرده و خبر داده بود- تلاش كرد ميان رياست محترم جمهوري و دوستان وفادار و اصولگراي ايشان مرزبندي كند.

همان روز در بخشي از يك يادداشت و با نگاهي دلسوزانه خطاب به رئيس جمهور محترم نوشتيم؛ «كاش برادر عزيزمان جناب آقاي دكتر احمدي نژاد نگاهي به اطراف خويش مي انداخت و مشخصات و هويت برخي از اين اطرافيان را كه امروزه در شمار نزديكترين افراد به ايشان هستند، با كساني كه طي چند سال گذشته در كنار وي بوده اند به مقايسه مي نشست. برخي از آنان- تاكيد مي شود كه فقط برخي از آنها نظير آن آقاي اخراجي فلان وزارتخانه و...- چگونه آمده اند؟ و برخي از ياران فداكار، اصولگرا و كارآمد قبلي چرا در كنار ايشان نيستند؟! بي آن كه - خداي نخواسته- قصد مقايسه مثل به مثل در ميان باشد، و فقط به عنوان يك هشدار منطقي بايد گفت كه ماموريت عوامل نفوذي دشمن تنها ترور و انفجار نيست، بلكه مهره چيني بي خاصيت هاي گوش به فرمان و دور كردن كارآمدهاي متعهد از كنار مسئولان، يكي از اصلي ترين و شناخته شده ترين ماموريت آنهاست. اينگونه نفوذي ها را چگونه مي توان شناخت؟! به يقين نبايد در جيب و كيف آنها، كارت شناسايي سازمان هاي ماموريت دهنده را جستجو كرد! آنان بعد از نفوذ و جايگزيني دست به كار ماموريت خود مي شوند، و از جمله با اهميت ترين و شناخته شده ترين انواع ماموريت آنها علاوه بر خالي كردن اطراف يك مسئول بلندمرتبه از نيروهاي وفادار و متعهد كه به آن اشاره شد، تنگ كردن دايره دوستان، متهم كردن ياران متعهد و دلسوز به دشمني، دست زدن به اقدامات ضد ارزشي و نسبت دادن آن به مسئولان و هنجارشكني هاي ديگري از اين دست نيز هست.»

اكنون بايد پرسيد كه آيا در ماجراي اخير يعني عزل آقاي مصلحي بار ديگر پاي همان باند منحرف در ميان نبوده است؟!

رئيس باند مورد اشاره بعد از اطلاع از مخالفت رهبر معظم انقلاب با عزل آقاي مصلحي، حاضر نشد اين خبر در خبرگزاري ايرنا كه مدتي است مانند برخي ديگر از مراكز و نهادها به طور كامل در اختيار عوامل سرسپرده او قرار گرفته است، درج شود و در حالي كه يادداشت كتبي رهبر معظم انقلاب حاوي دستور ايشان مبني بر لغو عزل آقاي مصلحي به دست رئيس جمهور محترم رسيده بود و ايشان دستور را ابلاغ كرده بود، رئيس باند بهانه مي آورد كه بايد اين دستورالعمل از طريق منابع رسمي بيت معظم له اعلام شود!! و حال آن كه، پيش از اين اعتراض داشت كه چرا دستور حضرت آقا مبني بر ضرورت عزل وي از معاون اولي رئيس جمهور، رسانه اي شده است!! طرفه آن كه ايشان در همان هنگام نيز قبل از رسانه اي شدن دستور آقا، گلايه داشت كه چرا اين دستور رسانه اي نمي شود؟!

بعد از صدور دستور آقا مبني بر بازگشت آقاي مصلحي به وزارت اطلاعات و ابلاغ اين دستور از سوي آقاي احمدي نژاد، روزنامه ايران، خبر قبلي خود مربوط به استعفاي ايشان را حذف كرده و خبر بعدي يعني، مخالفت حضرت آقا با عزل وزير اطلاعات را تيتر كرده بود. اما رئيس باند ياد شده ضمن تماس با عوامل خود در روزنامه دولت به آنها دستور مي دهد كه همان خبر استعفا را چاپ كنند و روزنامه ايران به فرموده!! ايشان و در حالي كه چند هزار نسخه از آن چاپ شده بود، چرخه چاپ را متوقف كرده و دستور ابلاغ شده را اجرا مي كند!!

قلم را در اين باره به نيام و زبان را به كام مي كشيم، زيرا شنيدن همين اندازه نيز براي توده هاي عظيم مردمي كه همواره از امام راحل(ره) و خلف حاضر او به يك اشاره بوده است و از آنان «به سر دويدن»، سخت و آزاردهنده است. و اين پرسش برخاسته از ژرفاي دل آنان را پيش مي كشد كه حضور تحميلي اين باند در كنار رئيس جمهور منتخب با كدام توضيح قابل توجيه است و چرا آقاي احمدي نژاد به عنوان كسي كه مردم با اعتقاد به پيروي بي چون و چراي وي از رهبر و مقتداي خويش به ايشان رأي داده اند، دست اين باند منحرف و نفوذي را كوتاه نمي كند؟!

4- خوشبختانه جناب آقاي احمدي نژاد، رئيس جمهور محترم، همانگونه كه از ايشان انتظار مي رفت با دريافت نظر رهبر معظم انقلاب، فرمان واجب الاطاعه حضرتش را به اجرا درآورد و نشان داد كه بر عهد ديرين با خداي خويش، مردم و مقتداي خود پابرجا و استوار است اما، گلايه اي برادرانه از ايشان نيز در ميان است و آن اين كه، چرا علي رغم هويت برملا شده باند مورد اشاره باز هم براي چندمين بار فريب حركت سالوسانه آنها را خورده است؟! و به آنان اجازه سوءاستفاده از جايگاه مورد احترام خويش در ميان مردم را داده است؟!

اگرچه گفتني است خبرگزاري دولت- ايرنا- بعد از آن كه با تاخير چند ساعته خبر مخالفت رهبر معظم انقلاب با عزل مصلحي را روي خروجي خود گذاشت، بعدازظهر ديروز مجدداً اين خبر را حذف كرد و مطابق يك گزارش موثق كه به كيهان رسيده است، دستور حذف دوباره خبر را مديرعامل ايرنا كه در هند به سر مي برد با اشاره رئيس باند ياد شده و از طريق تماس تلفني به خبرگزاري تحت مديريت خود صادر كرده است!!... كه اميد است آقاي احمدي نژاد از آن بي خبر باشد.

5- نگارنده سال هاي متمادي است كه برادر عزيزم حجت الاسلام والمسلمين مصلحي را از نزديك مي شناسد و همواره به مراتب بالاي ايمان، تقوي، شجاعت و پاكباختگي ايشان غبطه خورده است و مي داند كه جناب مصلحي تنها به عنوان اداي وظيفه و انجام تكليف حاضر به پذيرش وزارت شده است. اين نگاه در تمامي كساني كه طي سه دهه گذشته با فراز و نشيب هاي انقلاب همراه بوده و عبور از عقبه هاي تند و نفس گير را شاهد بوده اند، مشترك است ضمن آن كه كارآمدي و مديريت ايشان بر كسي پوشيده نيست و موفقيت هاي چشمگير و بعضاً حيرت انگيز وزارت اطلاعات در دوران تصدي ايشان نظير دستگيري عبدالمالك ريگي، نفوذ در شبكه موساد، بازداشت عوامل ترور دانشمندان هسته اي، مقابله سايبريك با ويروس استاكس نت، ريشه كني شبكه هاي هرمي و شايد بااهميت تر از همه، برخورد با جريان فتنه 88 و... شاهدي بلامنازع بر اين كارآمدي هوشمندانه است. از اين روي اگرچه مي دانستم و مي دانم كه بركناري ايشان از وزارت اطلاعات براي شخص ايشان نوعي سبكبار شدن است ولي اين بركناري حيرت انگيز و غيرقابل توجيه بود. مخصوصا آن كه چندي قبل رهبر معظم انقلاب بر جلوگيري از ورود افراد منحرف به وزارت، پيشگيري از دخالت در امور وزارت از سوي جريانات بيروني و حساسيت در مقابل نفوذ دشمن تاكيد ورزيده و فرموده بودند وزارت اطلاعات متعلق به هيچ دولتي نبوده و به اصل نظام تعلق دارد و جناب مصلحي به گواهي كارنامه درخشان ايشان، مجري همين رهنمودهاي حكيمانه در وزارت اطلاعات بوده اند و دقيقا با نگاه از همين زاويه، عزل ايشان تعجب مضاعف همگان را در پي داشت كه خوشبختانه با تدبير حكيمانه رهبر معظم انقلاب منتفي شد.

6- و بالاخره، ماجراي اخير با ذوق زدگي فراوان دشمنان بيروني و برخي از دنباله هاي داخلي آنان روبرو شد كه سال هاست اختلاف و تفرقه در ميان خيل عظيم اصولگرايان را به عنوان يك آرزوي دور و دراز در سينه هاي پركينه خود حمل مي كنند. آنان به خوبي مي دانند كه اولا؛ باند منحرف مورد اشاره حساب جداگانه اي از حساب رئيس جمهور مكتبي و مردمي دارد و توده هاي عظيم مردم باز هم مثل هميشه اجازه سوءاستفاده از گلايه هاي دروني و خانوادگي خويش را به دشمنان بيروني و دنباله هاي دروني آنها نمي دهند و ثانيا؛ مردم همانگونه كه دشمن، بارها آزموده است، چشم جان و گوش دل به نگاه و نظر رهبري دارند و در ماجراي فتنه 88 همگان شاهد بودند كه با همين اعتقاد و با پيروي مومنانه از ولي امر خويش بر توطئه فراگير و همه جانبه دشمن پيروز شدند.

حسين شريعتمداري

 

در پي بركناري استعفا ءگونه وزير اطلاعات

رهبر انقلاب به دولت اجازه ندادمصلحي را عزل كند

کیهان ـ سه شنبه 30 فروردین 1390- شماره 19905

پس از آنكه غروب روز يكشنبه حيدر مصلحي وزير اطلاعات از سوي رئيس جمهور به طور ناگهاني بركنار شد، رهبر معظم انقلاب اسلامي با صدور دستوري خطاب به آقاي احمدي نژاد وي را مجدداً در سمت خود ابقا فرمودند.

يكشنبه شب و در حالي كه روزنامه در مراحل پاياني قرار داشت پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري با انتشار خبري ناگهاني از «پذيرش استعفاي حيدر مصلحي» توسط رئيس جمهور و سپس انتصاب وي به عنوان مشاور امور اطلاعاتي آقاي احمدي نژاد خبر داد. كيهان با توقف چاپ ، اين خبر را بدون هيچ گونه تحليلي منتشر كرد اما ساعتي پس از چاپ روزنامه خبرگزاري هاي منتشر كننده اين خبر به جز ايرنا يكي يكي اين خبر را از روي خروجي خود حذف كردند و به تدريج اخبار ديگري منتشر شد كه نشان مي داد عزل مصلحي با دستور مستقيم رهبري منتفي شده است.

پي گيري هاي بعدي كيهان نشان داد قضيه از اين قرار است كه مصلحي روز شنبه يكي از معاونان خود را پس از مدت ها اختلافات كاري بركنار كرده و از آنجا كه اين معاون از چهره هاي بسيار نزديك به جريان مشايي بوده، رئيس جمهور پس از اطلاع از اين تصميم وزير اطلاعات از وي خواسته به «علت عزل بدون هماهنگي معاون خود» استعفا بدهد و خبر استعفاي ايشان را در جلسه همان شب هيئت دولت اعلام مي كند اما، از آنجا كه بركناري وي كاملاً بدون هماهنگي و حتي اطلاع رهبر معظم انقلاب بوده، ايشان با ارسال پيامي براي رئيس جمهور مخالفت خود را با اين تصميم اعلام و دستور منتفي شدن آن را صادر كرده اند.

خبر پذيرش استعفاي مصلحي از سوي رئيس جمهور حدود ساعت 21 يكشنبه شب در سايت رياست جمهوري و ايرنا منتشر شد.

پس از اطلاع از اين جريانات، انتظار محافل اصولگرا تا پايان روز يكشنبه اين بود كه فرمان رهبري از سوي رئيس جمهور هر چه سريع تر اجرايي شود اما نه فقط اين اتفاق نيفتاد بلكه علي اكبر جوانفكر مديرعامل ايرنا - كه به تازگي روزنامه ايران را هم تصاحب كرده- هم در وبلاگ شخصي خود و هم در سايت خبرگزاري رسمي دولت به انتشار مطالبي پرداخت كه ثابت مي كرد جريان انحرافي درون دولت باز هم مانند ماجراي انتصاب اسفنديار مشايي به معاونت رئيس جمهور قصد بازيگري هاي آنچناني دارد. خبرگزاري ايرنا در ساعت 25/2 دقيقه پس از نيمه شب در گزارشي مدعي شد كه اساسا تا پايان روز يكشنبه هيچ دستوري از جانب رهبري مبني بر مخالفت با بركناري مصلحي به دولت واصل نشده است! جوانفكر هم كه مثل هميشه در مقام يگانه مدافع سينه چاك مشايي كه خود را موظف به دفاع از هر چيزي مي داند ظاهر شده بود در مطلبي روي وبلاگ خود انتشار اخباري مبني بر مخالفت رهبري با بركناري وزير اطلاعات را توطئه رسانه هاي «دروغ پرداز» و «اقتدارگرا» (صفت مورد علاقه باند مشايي براي مخاطب قرار دادن اصولگرايان) عليه دولت خواند و با اين بهانه كه هنوز سايت رسمي رهبري خبري در مورد دستور ايشان خطاب به دولت منتشر نكرده، نتيجه گرفت «حركت هايي مشكوك» عليه دولت در حال رخ دادن است.

اين ماجرا تا ظهر روز دوشنبه ادامه يافت تا اين كه در ساعت 20:13 روز دوشنبه ايرنا به ناگهان خبري منتشر كرد كه در آن آمده بود موضوع دستور رهبري به دولت را پي گيري كرده و برايش «محرز» شده كه رهبري مخالف عزل مصلحي بوده اند. اگرچه اين خبر بسيار ديرهنگام بود ولي با انتشار آن اين اميد به وجود آمد كه دولت تصميم به اطاعت سريع و بي حاشيه از فرمان رهبري گرفته و ماجراي معاون اولي مشايي تكرار نخواهد شد. اما پس از حدود يك ساعت اين اميد به طور كامل نااميد شد چرا كه ايرنا اين خبر را به طور كامل از خروجي خود حذف كرد!

انتشار و سپس حذف اين خبر حاوي معاني بسيار مهمي بود. اصل انتشار اين خبر نشان مي دهد بهانه هايي مانند اين كه سايت رهبري مطلب را منتشر نكرده و... كاملا بي وجهه است و جريان انحرافي درون دولت كاملا نسبت به دستور رهبري آگاهي دارد و حذف آن علامت مهم تري بود كه ثابت مي كرد بازي هاي ديگري در راه است. برخي منابع به كيهان گفتند حذف اين خبر به دستور مستقيم جوانفكر- كه در خارج از كشور به سر مي برد- صورت گرفته است. از لحظه حذف اين خبر تا زمان تنظيم اين گزارش هيچ اتفاق خاصي رخ نداده و دولت خبر يكشنبه شب خود مبني بر عزل مصلحي را اصلاح نكرده است. آخرين پديده قابل ذكر يادداشتي است كه سايت محرمانه نيوز(وابسته به مشايي) غروب دوشنبه منتشر كرد در اظهارنظري نبوغ آميز به مصلحي حمله نمود كه چرا بدون هماهنگي با رهبري استعفا كرده است!!

 

مسئول دفتر هستید یا عصای آمریکا؟!          چاپ      ارسال به رفقا

۳۰ فروردين ۱۳۹۰

کیهان نوشت:

اظهارات جدید اسفندیار رحیم مشایی، منشأ برخی تحلیل های انحرافی و موردپسند آمریکا و اسرائیل درباره قیام ملت های مسلمان منطقه را روشن کرد.

 

 

 وی در گفت وگو با پایگاه اطلاع رسانی دولت اظهار داشت: تحولات منطقه را باید به عنوان یک سناریوی کلی و به صورت فرایندی تحلیل کنیم. دوست و دشمن، این واقعیت را انکار نمی کنند که تحولات منطقه تحت تاثیر الگوی انقلاب اسلامی ایران صورت گرفته، اما نمی توان با قاطعیت نتیجه بگیریم که خواسته و افق آرمان مردم این کشورها دقیقاً همان مطالبات و خواسته های ملت ایران است.

رئیس شورای اطلاع رسانی دولت اظهار داشت: ابعاد تحولات و قیام های مردم منطقه علیه استبداد و استکبار را باید با علم به قصد و طرح قدرت های بزرگ برای تسلط به منطقه تحلیل کرد و در لایه های پایین تحولات متوقف نشویم.

رئیس دفتر رئیس جمهور افزود: دستگاه های مسئول ما باید در اسرع وقت ضعف های اطلاعاتی و ارتباطی خود را در خصوص تحولات منطقه جبران کنند، زیرا نداشتن اخبار و تحلیل صحیح و دقیق درباره هر یک از این کشورها و ارتباط همه این رویدادها با طرح کلان سلطه گران ما را در موضع گیری ها و تصمیم گیری ها به اشتباه خواهد انداخت.

ادعای آقای رحیم مشایی درباره «ضعف های اطلاعاتی و ارتباطی دستگاه های مسئول نسبت به تحولات منطقه» در حالی است که نامبرده طی 8-7 ماه گذشته تلاش وسیعی را سازمان داد تا با دور زدن و ناکار کردن وزارت خارجه، حرکتی موازی و اختلال آفرین را تحت عنوان مشاوران و فرستادگان ویژه به کشورهای اردن و یمن و... راه بیندازد و شخص وی به ملاقات شاه اردن- مهره آمریکایی و صهیونیستی که سناریوی ایران هراسانه تشکیل «هلال شیعی» در منطقه را مطرح کرد- رفت در حالی که با طرح شعار انحرافی مکتب ایرانی و اسلام ایرانی، عملاً به کمک سناریوی صهیونیستی و آمریکایی «ایران هراسی» و اسلام هراسی شتافته بود. این اصرار مشکوک به ارتباط گیری با دیکتاتور فاسد اردن به حدی بود که حتی پس از وقوع اعتراضات مردمی در «امان» نیز، اصرار بر دعوت ملک عبدالله جهت شرکت در جشن نوروز وجود داشت.

بنابراین پرسش این است که باند مشایی اولاً چرا تحولات منطقه را پیش بینی نکردند و سراغ دیکتاتورهایی چون ملک عبدالله و علی عبدالله صالح رفتند و ثانیاً پس از اطلاع نیز چرا همان روش غلط را ادامه دادند.

از سوی دیگر باید پرسید این چه حرف غلطی است که انقلاب ملت های مسلمان منطقه را به طرح و سناریوی قدرت های بزرگ برای تسلط به منطقه نسبت بدهیم و عجز و استیصال واشنگتن و تل آویو نسبت به این انقلاب ها را تعبیر به برنامه ریزی (توانایی و تدبیر) کنیم؟! کدام انسان خردمند و آگاهی باور می کند که سرنگونی مبارک و بن علی، برنامه آمریکا و اسرائیل بوده تا منافع استراتژیک خود را در کام تهدید بیندازند؟ آیا شکسته شدن دیوار استبداد و سیطره فرعونی مبارک در برابر ملت مسلمان مصر و ایران، سناریویی آمریکایی است؟ عبور ناوهای جنگی ایران از کانال سوئز و به آتش کشیده شدن پرچم اسرائیل و آمریکا و احیای هویت اصیل اسلامی با نمازجمعه های خشم و پایداری و پیروزی چطور؟

 

و فارغ از همه اینها باید پرسید آقای مشایی مسئولیت دفتری دارد یا متولی سیاستگذاری و دیپلماسی کشور است و یا خدای نکرده مایل است نقش عصا را در دوره فلاکت زدگی آمریکا و اسرائیل برای آنها ایفا کند؟ ابراز دوستی ایشان با ملت [ اشغالگر] اسرائیل را که به خاطر دارید؟! آیا بهتر نیست آقای مشایی با این شیوه بیان در وزارت خارجه آمریکا و اسرائیل شغلی برای خود دست و پا کند و عیب و ضعف آنها را بپوشاند؟!

 

محرمانه نیوز بالاخره افشا کرد؛

چه جریانی در برابر احمدی نژاد ایستاده است + جزییات

 

سه شنبه 30 فروردين 1390 - 07:28:13

آری!روزی نیست که آقایان به فحاشی و افترا به دولت نپردازند.کسانی که بجای آنکه با امام خامنه ای (ارواحنا فدا) تجدید عهد کنند،گویا با بی بی سی و صدای آمریکا و منافقین و سلطنت طلبان عهد بسته اند که با هم به صورت هماهنگ به هتاکی دولت بپردازند.

 

 

 

 

به گزارش ویژه محرمانه نیوز -این امر در حالی صورت می پذیرد که هتاکان ، خود را حامیان ولی امر مسلمین امام خامنه ای (ارواحنا فدا) معرفی می نمایند.یادمان نمی رود که در دوران به اصطلاح سازندگی ، کسی جرات نطق کشیدن و انتقاد نسبت به دستآوردهای آن دوران را نداشت و اگر کسی ندا بر می آورد که هیهات سیاست های شما فقر زدایی نیست بلکه فقیر زدائیست و سبب نابود طبقه مستضعف شده است ، سر و کارش با کرام الکاتبین بود.

 

یادمان نمی رود چگونه در آن دوران ، ادبیات انقلاب و امام(ره) استحاله یافت و طبقه مستضعف جای خود را به طبقه آسیب دیده و بعد ها طبقه فرودست تغییر نام داد . ادبیاتی لیبرالی که با کمک صدا و سیمایی وقت،چگونه به باز تولید آن دامن زدند و فضای ادارات و سازمان های دولتی چگونه نزدیک به فضای دوران ماقبل انقلاب شد.ما یادمان نمی رود ولی شما چقدر زود فراموش می کنید:«نه» بلند ملت را در انتخابات مجلس و دو دوره انتخابات ریاست جمهوری را؟

 

 آقای سازندگی؟؟! مردم چگونه و با چه زبانی باید به شما بگویند «نه» که شما متوجه بشوید و دست خود را از سر این مردم بردارید؟ آقای سازندگی؟؟ فراموش نکنید که انتخاب محمود احمدی نژاد در دوره اخیر انتخابات ریاست جمهوری اگر چه ازمحبوبیت و عملکرد عالی این مرد زحمت کش بر می خاست ولی از سوی دیگر، از نفرت انباشته شده یک ملت به شما بود. وشاید و فقط شاید اگر شما و دوستانتان، تمام قد به حمایت از آقای ؟؟ بر نمی خواستید ، رقابت در انتخابات فشردگی دیگری داشت؟

 

آقای سازندگی؟؟ افراد برای شما تاریخ مصرف دارند و هنگام که احساس خطر می کنید آنها را به خطرناک ترین وجه از خود می رانید.اکنون که می بینید یاران سابقتان در جناح به اصطلاح اصلاح طلب، دیگر از عرصه سیاست این نظام الهی حذف شده اند، بدنبال صف آرایی جدیدی  در مقابل حق و حقیقت با نیروهای جدیدی هستید؟

 

بسیار جالب و تعجب انگیز است هنگام مشاهده می کنیم اتحادی را که در بین طیف های مخالف باهم تنها در تقابل با دولت مورد نظر امام خامنه ای(ارواحنا فدا) به وجود آمده است. بنظر می رسد این کینه و حقد و حسد، درست بعد از خطبه های تاریخی مقام عظمای ولایت (ارواحنا فدا)در29 خرداد 1388 شکل گرفت. هنگام که امام فرمودند که این دولت به افکار و اندیشه و خواست ایشان قرابت بیشتری دارد.

 

خوب ولایت مداران تقلبی آن عهد و آن سوگند کو؟ اگر بخواهیم سنگ انداختن ها و کارشکنی های شما را در مقابل دولت را بربشماریم که نیاز به هفتاد من کاغذ دارد.

 

آقای سازندگی؟؟ ، آقای ح - ش(روزنامه ک)، آقای ع- م (نماینده مجلس)، آقای ا -ت(نماینده مجلس)، آقای ا- ع(امام جمعه) ،آقای ا -خ(امام جمعه)، آقای م - ا(مداح)، آقای م - ط(روحانی)، آقا م - ق(شهردار)، آقای م - ر(تشخیص مصلحت؟؟)،  آقای ا - ج(یک عضو شورای نگهبان) ، آقای م - ی (روحانی ) آقای م - ط(روحانی)، آقای م - ش(روحانی )، و... عهد و سوگندتان با ولی امر مسلمین امام خامنه ای(ارواحنا فدا) کجاست؟ مگر آقا(ارواحنا فدا) نفرمودند این دولت نزدیکتر به سایرین به خواست و میل ایشان است؟ چه شد؟ این همه کارشکنی و یاوه گویی و تهمت و افترا به دولت و یاران دولت به چه معناست؟ جزء آنکه تمامی شما در مقابل خواست و میل ولایت فقیه ایستاده اید و در پی ایجاد یک فتنه جدیدی هستید؟

 

آری! در این صحنه آرایی جدید ، شاهد اتحاد شوم سه ضلع مثلث زور و زر، تزویر در مقابل دولت هستیم.در واقع این اتحاد شوم برای مقابله با رهبر کبیرمان طراحی شده است و هدف نهایی آن حضرت آقا (ارواحنا فدا)ست.کینه ای که ما شاهد خیزش و فعالیت شدید آن بعد از انتخابات ریاست جمهوری اخیر بودیم.

 

سفیانی ها با هم عهد اخوت در مقابل رهبری بستند و حمله های هماهنگی از سوی سه ضلع این مثلث شوم نسبت به دولت مورد تائید و رحمت رهبر عزیزمان آغاز شد.

 

 یک ضلع این مثلث ،ضلع رسانه ای است - ضلع تزویر -  با سرکردگی ح - ش(روزنامه ک) و م - ا(مداح) ضلع دوم این مثلث،ضلع زر با سرکردگی آقایان ا -ع(امام جمعه) و      م - ش(روحانی ) است و ضلع سوم ،ضلع زور با سرکردگی آقایان ع - م(نماینده مجلس) و     م - ط(روحانی) است. این مثلث ، صحنه آرایی جدید آقای سازندگی؟؟ مقابل خواست رهبری و دولت و یاران صدیق ایشان است. آری ایشان به فرمان ولی امر مسلمین جهت وحدت گوش فرا دادند ولی این وحدت، نه در حفظ نظام و دستاوردهای آن است. بلکه در مقابل رکن اصلی نظام(ولی فقیه) و دولت عدالت محور است.

 

می توان این عزم در مقابل دولت را با نگاهی بر سایت ها ، روزنامه ها ، سخنرانی ها و مداحی ها مشاهده کنیم.سایت آقای سازندگی؟؟ که گویا بسیار از روح بلند و بزرگ ایران و ایرانی واهمه و ترس دارد،روزی نمی شود که مطلبی را در مخالفت بااحمدی نژاد در سایت خود ننویسند، (روزنامه ک) ، که دیگر سوژه و موضوع برای پرونده سازی و هتک حرمت کم آورده است، روزی نیست که دولت  را مورد عنایت قرار ندهد. روحانی(م - ط) و مداح (م - ا) که اگر رویشان می شد، به دولت و بالاخص معتندان رییس جمهور هتاکی ناموسی می کردند.

 

آری!روزی نیست که آقایان به فحاشی و افترا به دولت نپردازند.کسانی که بجای آنکه با امام خامنه ای (ارواحنا فدا) تجدید عهد کنند،گویا با بی بی سی و صدای آمریکا و منافقین و سلطنت طلبان عهد بسته اند که با هم به صورت هماهنگ به هتاکی دولت بپردازند.

 

ولی این مثلث همیشه فراموش کار و نحیف و ضعیف است در مقابل عظمت الهی امام خامنه ای (ارواحنا فدا). این مثلث شوم و زخم دیده ،خوشبختانه هیچ پایگاه مردمی در بین مردم با عظمت ایران ندارد و حتی خیلی از آنها مورد خشم و نفرت و انزجار مردم ایران هستند. به قرائتی می توان این مثلث را مثلث تحقیر شدگان از سوی مردم ایران دانست که اکنون در پی برنامه ریزی برای انتقام از مردم هستند.اما این تحقیرشدگان از سوی مردم ، فکر می کنند که انقلاب و نظام همیشه پشت قباله هایشان است ، آنها هیچگاه از تاریخ  درس عبرت نمی گیرند آنها فراموش کرده اند که بزرگتر از آنها که در تاریخ این انقلاب نقش بسزا تری از آنها داشتند، هنگام که می خواستند در مقابل اراده ملت بلند شوند به تاریخ سپرده شدند، چه برسد به شما که بسیار کوچکتر از آن هستید.

 

 از سوی دیگر پایگاه الهی و مردمی مقام عظمای ولایت و یاران صدیق ایشان،محمود احمدی نژاد ومعتمدانش، چنان است که هرگونه فتنه و گزند را از سوی این مثلث شوم و تحقیرشدگان، به حداقل می رساند و مطمئنا استقبالی که از ایشان بشود، با جمعیت خودشان، همراه با خانواده هایشان و کارمندهایشان  حتی به اندازه جمعیت یکی از خیابانهای محله های کم جمعیت یکی از شهرهای دور افتاده ایران نمی رسد و فراموش نکنیم که: مکروا و مکر الله و الله خیر الماکرین...

 

 

 

۳۰ فروردین ۱۳۹۰

دیگربان

 

روزنامه جوان وابسته به سپاه پاسداران از بهره‌برداری سیاسی تیم محمود احمدی‌نژاد از اسناد طبقه‌بندی شده جمهوری اسلامی علیه مخالفان خود اظهار نگرانی کرد.

 

این روزنامه دوشنبه (۲۹ فروردین) بدون آنکه نامی از افراد این تیم ببرد٬ هشدار داد بهره‌برداری سیاسی از اسناد و اطلاعات طبفه‌بندی و تلاش برای خصوصی‌سازی آنان در دستو کار این افراد قرار گرفته است.

 

 «جوان ‌آنلاین» نوشته که جریان انحرافی اصولگرایان (یا‌‌ همان تیم احمدی‌نژاد) قصد دارد با نفوذ به دستگاه‌های امنیتی برخی اهداف خود را تامین کند.

 

این رسانه وابسته به سپاه پاسداران اعلام کرده که تیم احمدی‌نژاد تلاش می‌کند «با بهره‌برداری خاص و خروج برخی اسناد و مدارک ویژه مقاصد خود را تامین و از عنصر اطلاعات به عنوان اهرمی برای ترغیب و تهدید برخی از جریان‌ها و چهره‌های سیاسی و پیشبرد اهداف سود بجوید.»

 

 «جوان آنلاین» در ادامه هشدار خود٬ به طور تلویحی به موضوع برکناری غیر منتظره حیدر مصلحی از وزارت اطلاعات اشاره کرده و نوشته که این برکناری در راستای سیاست جدید تیم احمدی‌نژاد صورت گرفته است.

 

رئیس دولت دهم روز گذشته (یکشنبه ۲۸ فروردین) با استعفای حیدر مصلحی وزیر اطلاعات موافقت کرد که این استعفا از سوی علی خامنه‌ای مورد پذیرش واقع نشد.

 

به نظر می‌رسد آقای خامنه‌ای نیز با آگاهی از فشار‌ها برای تغییر حیدر مصلحی از سوی تیم احمدی‌نژاد٬ مانع از خارج شدن این نهاد مهم اطلاعاتی در این مقطع حساس از زیر نظر خود شده است.

 

تنش‌ها میان خامنه‌ای و احمدی‌نژاد و به تبع آن حامیان آن‌ها در ماه‌های اخیر افزایش یافته و با آغاز سال جدید شمسی نیز دامنه این تنش‌ها گسترده‌تر شده است.

 

حامیان خامنه‌ای از تیم احمدی‌نژاد با عنوان بزرگ‌ترین خطر علیه جمهوری اسلامی در آینده‌ای نزدیک یاد کرده و تلاش می‌کنند آن‌ها را از عرصه قدرت کنار بزنند.

 

بسیاری از محافظه‌کاران از روحانیون گرفته تا مداحان معتقدند دولت محمود احمدی‌نژاد از اهداف اولیه خود منحرف شده و به هیچ وجه نباید در دولت‌ها و مجالس بعدی در قدرت باشد.

 

گزارشی از نفوذ حسین طائب در وزارت اطلاعات

اطلاعات سپاه وزارت اطلاعات را اداره می‌کند

۳۰ فروردین ۱۳۹۰

دیگربان

سایت «باکری آنلاین» اعلام کرد حیدر مصلحی به بدنه وزارت اطلاعات بی‌اعتماد است٬ نیرو‌های سپاه را در این وزارتخانه به کار گرفته و حسین طائب «سرکرده باند مخالف دولت» در داخل و خارج وزارت اطلاعات است.

 

این سایت متعلق به تیم احمدی‌نژاد روز دوشنبه (۲۹ فروردین) در واکنش به مخالفت علی خامنه‌ای و هوادارانش با برکناری حیدر مصلحی از وزارت اطلاعات در قالب یادداشتی این مسائل را مطرح کرده است.

 

یکشنبه هفته جاری٬ سایت دولت از قبول «استعفای» حیدر مصلحی خبر داد که ساعاتی بعد رسانه‌های نزدیک به رهبر جمهوری اسلامی اعلام کردند وی با نظر علی خامنه‌ای به کار خود ادامه خواهد داد.

 

این در حالی است که سایت «باکری آنلاین» یک روز پس از انتشار این خبر به صراحت نوشته که احمدی‌نژاد «در اقدامی انقلابی و شجاعانه» اقدام به برکناری وزیر اطلاعات کرده است.

 

این سایت در ادامه اعلام کرده که وزارت اطلاعات تحت مدیریت مصلحی برای رسیدن به اهداف خود مسائل شرعی و قانونی را رعایت نکرده و به برخی دستورات احمدی‌نژاد نیز بی‌اعتنا بوده است.

 

آن‌طور که «باکری آنلاین» نوشته است حیدر مصلحی با به کارگیری «نیروهایی با عدم توانمندی‌های لازم در موضوع اطلاعات خارجی» دستگاه امنیتی کشور در این حوزه را تضعیف کرده است.

 

این سایت همچنین نوشته که «مصلحی اکثر دوران مدیریتی خود را در سپاه گذرانده و به بدنه وزارت اطلاعات در موضوعات مختلف» اعتماد ندارد.

 

 «باکری آنلاین» در ادامه نوشته که حیدر مصلحی «در پی جلسات سازمان یافته با اعضای یک باند امنیتی-‌اقتصادی» که حسین طائب آن را اداره می‌کند اقدام به عزل برخی از معاونین با سابقه وزارت اطلاعات کرده است.

 

اشاره این سایت به برکناری حسین عبداللهی معاونت برنامه و بودجه وزارت اطلاعات و از نزدیکان رحیم‌مشایی است که این اقدام منجر به برکناری وی از سوی احمدی‌نژاد شد؛ اقدامی که با مخالفت خامنه‌ای ناکام ماند.

 

این سایت در بخش پایانی یادداشت خود نوشته که حسین طائب رئیس سازمان اطلاعات سپاه سرحلقه امنیتی «باند امنیتی‌ـ افتصادی» علیه دولت است «تا این لحظه از هر آنچه چنگ‌اندازی بر چهره دولت خدمتگزار بوده است، فروگذار نکرده است.»

 

یادداشت «باکری آنلاین» در شرایطی منتشر شده که روزنامه جوان ارگان رسانه‌ای سپاه روز گذشته (۲۹ فرودین) نسبت به بهره‌برداری سیاسی تیم احمدی‌نژاد از اسناد اطلاعاتی و امنیتی هشدار داده بود.

 

«جوان آنلاین» نوشته که جریان انحرافی اصولگرایان (یا‌‌ همان تیم احمدی‌نژاد) قصد دارد با نفوذ به دستگاه‌های امنیتی برخی اهداف خود را تامین کند.

 

این رسانه وابسته به سپاه پاسداران اعلام کرده که تیم احمدی‌نژاد تلاش می‌کند «با بهره‌برداری خاص و خروج برخی اسناد و مدارک ویژه مقاصد خود را تامین و از عنصر اطلاعات به عنوان اهرمی برای ترغیب و تهدید برخی از جریان‌ها و چهره‌های سیاسی و پیشبرد اهداف سود بجوید.»

 

وب‌سایت الف با اشاره به ادامه تغییرات دولتی

باید منتظر خبر‌های عجیب بیشتری باشیم

۲۷ فروردین ۱۳۹۰

دیگربان

 

سایت «الف» از انحلال هیات مدیره روزنامه ایران خبر داده و نوشته که در روز‌های آینده باید منتظر شنیدن اخبار ناگهانی و عجیب بیشتری بود.

 

یادداشت روز شنبه (۲۷ فروردین) سایت «الف» در واکنش به برکناری غیرمنتظره کاوه اشتهاردی از مدیر مسئولی روزنامه ایران نوشته شده است.

 

کاوه اشتهاردی چهارشنبه هفته گذشته از مدیر مسئولی روزنامه ایران برکنار و علی‌اکبر جوانفکر به سرپرستی این روزنامه منصوب شد.

 

برکناری اشتهاردی بازتاب‌های گسترده‌ای در میان محافظه‌کاران داشته٬ به طوری که سایت «الف» با اعتراض به این اقدام نوشت اسفندیار رحیم‌مشایی عامل این برکناری بوده است.

 

آن‌طور که این سایت نوشته است: «مشایی و جوانفکر به همراه وزیر ارشاد به عنوان هیات امنای موسسه مطبوعاتی ایران {دوشنبه گذشته} تشکیل جلسه دادند و نه تنها جوانفکر را جایگزین اشتهاردی کردند، بلکه هیات مدیره را نیز به طور یکجا منحل کردند؛ موضوعی که با توجه به حضور شخصیت‌هایی همچون وزیر اطلاعات در هیات مدیره ایران بسیار عجیب بود.»

 

این سایت همچنین نوشته که نام کاوه اشتهاردی در شماره امروز شنبه روزنامه ایران به دستور وی از شناسنامه این روزنامه حذف شده است.

 

سایت «الف» در ادامه یادداشت خود آورده که «نظر می‌رسد با نزدیک شدن به زمان برگزاری انتخابات مجلس نهم، باید منتظر شنیدن اخبار ناگهانی و عجیب بیشتری در روزهای آینده باشیم.»

 

بسیاری از محافطه‌کاران منتقد دولت محمود احمدی‌نژاد معتقدند که تیم اسفندیار رحیم‌مشایی در آینده فتنه‌ای عمیق علیه جمهوری اسلامی به راه خواهند انداخت.

 

تنش‌ها میان موافقان و منتقدان دولت احمدی‌نژاد با نزدیک‌تر شدن به زمان برگزاری انتخابات مجلس نهم اقزاش یافته است و پیش‌بینی می‌شود این تنش‌ها در ماه‌های آینده به اوج خود برسد.

 

آيت‌ا... علم‌الهدي در گفت‌وگو با فارس:مشايي "بين‌الغي " بوده و انحرافش علني است

خراسان - مورخ چهارشنبه 1390/01/31 شماره انتشار 17815

 

عضو مجلس خبرگان رهبري گفت: مشايي بين‌الغي و فردي است که انحرافش علني‌شده از اين رو مي‌توان وي را به‌عنوان يک فرد منحرف معرفي کرد اما تهمت زدن به کسي که بين‌الغي نيست و انحرافش مشکوک است، جايز نيست.آيت‌ا... سيد‌احمد علم‌الهدي نماينده مردم استان خراسان رضوي در مجلس خبرگان و امام جمعه مشهد در گفت‌وگو با فارس با تأکيد بر اينکه در همه مسائل بايد به مر دستور مقام معظم رهبري دقيقا عمل شود، اظهار داشت: مقام معظم رهبري، رهبر رسمي جامعه است و ايشان هر دستوري که مي‌دهند بايد به آن عمل شود هرچند با سليقه ما هماهنگ نباشد. وي بر همين اساس به فرمايش مقام معظم رهبري مبني بر اينکه برخي مسائل نبايد رسانه‌اي شود، اشاره کرد که هر نوع اظهاري غير از آن خلاف است و تصريح‌ کرد: وقتي رهبري مي‌فرمايند اختلاف سليقه مسئولان نبايد رسانه‌اي شود هر کس غير از اين را انجام دهد تخلف کرده و اين با ولايت‌پذيري آن شخص مطابقت نمي‌کند. عضو مجلس خبرگان رهبري با تأکيد بر اينکه متأسفانه امروز جامعه فاقد "تقواي سياسي " است، يادآور شد: در اخلاق سياسي جامعه تقوا وجود ندارد؛ برخي به مجرد اينکه در يک جريان سياسي قرار مي‌گيرند اين تصور را دارند که همه حرام‌هاي خدا بر آنها حلال مي‌شود و همه معاصي پروردگار در راستاي جريان سياسي که در آن قرار دارند بر آنها طاعت است از اين رو تفاوت بين اخلاق سياسي يک مؤمن با يک کافر در اين زمينه مشخص مي‌شود. وي با بيان اينکه قرار داشتن در يک جريان سياسي به معني اين نيست که محرمات الهي بر افراد حلال شده است، گفت: دروغ گفتن، غيبت کردن و اتهام زدن به ديگران در هر جايگاهي حرام است.

 

آيت‌ا... علم‌الهدي بر همين اساس به افرادي اشاره کرد که بين‌الغي بوده و فسق و فجور آنها علني‌شده است و خاطر‌نشان ‌کرد: مشايي بين‌الغي و فردي است که انحرافش علني شده از اين رو مي‌توان وي را به‌عنوان يک فرد منحرف معرفي کرد؛ اما تهمت‌زدن به کسي که بين‌الغي نيست و انحرافش مشکوک است، جايز نيست.

 

 

چهارشنبه 31 فروردين 1390 - ساعت 10:38

شماره خبر: 100841404509

جمع آوري امضا براي حمايت از مصلحي در صحن مجلس

جام جم آنلاين: جمعي از نمايندگان با تهيه نامه اي در حمايت از حيدر مصلحي وزير اطلاعات در حال جمع آوري امضا براي اين نامه هستند.

 

به گزارش خبرنگار جام جم آنلاين، درپي  استعفاي حيدر مصلحي و مخالفت مقام معظم رهبري با پذيرش اين استعفا و ابقاي مجدد وزير اطلاعات در دولت، از صبح امروز چهارشنبه جمعي از نمايندگان در صحن مجلس در حمايت از حيدر مصلحي وزير اطلاعات نامه‌اي تهيه كردند.

 

براساس اين گزارش، نمايندگان از فراكسيون هاي مختلف اصولگرا و اقليت و همچنين چهره هاي شاخص نمايندگان در مجلس اين نامه را امضا كرده و هم اكنون اين نامه در حال جمع آوري امضا است.

 

شنيده ها حاكي است تاكنون بيش از 150 نماينده اين نامه را امضا كردند.

 

 

 

در مسیر انتحار/ یادداشت وارده

ع - س

  سایت دولت یار ـ ۳۰ فروردین ۹۰

 

چند ماهی است که علی مطهری و قشری از هم اندیشان وی به دنبال جمع کردن امضاء برای طرح سوال از رئیس جمهور هستند. شاید تلخ ترین خبری که احمدی نژاد در بدو ورود به ایران آن هم از سفر عجیب لبنان دریافت کرد همین خبر بود. البته رئیس جمهور مثل همیشه از آن استقبال کرد.

حالا این تهدید رنگ و بویی دیگر به خود گرفته است. محمدرضا باهنر در جلسه پرسش و پاسخی در جواب این سوال که، اگر به این تذکرات مجلس- بی‌توجهی شود مجلس چه اقداماتی را انجام خواهد داد؟، تاکید کرد: امیداواریم به این مرحله نرسد اما به هر حال مجلس از ابزار نظارتی خود بهره خواهد گرفت.

وی در پاسخ به اینکه چرا از ابزارهای نظارتی مجلس بهره نمی‌گیرد؟، گفت: من در این مورد مثالی زدم که بار دیگر تکرار می‌کنم این کار مانند طلاق به عنوان مکروه‌ترین حلال خداوند است که تلاش می‌شود رخ ندهد در این مورد نیز ما تلاش می‌کنیم که از همه ابزار نظارتی بهره بگیریم و به استیضاح و عدم کفایت از رئیس‌جمهوری نرسیم کما اینکه در نامه‌ای اعلام کردیم که هرگونه دخل و تصرفی در بودجه غیر قانونی بوده و قابل پیگرد است.

این شاید سخت ترین و صریح ترین تهدیدی است که یک نفر از اعضای حلقه مجلس نسبت به رئیس جمهور داشته است! اما خبرگزاری ها امروز خبر جالب دیگری را نیز بر روی خروجی خود گذاشتند .

معاون اول قوه قضاییه از شکایت رئیس مجلس مبنی بر عدم اجرای قانون تشکیل وزارت ورزش و جوانان توسط دولت، خبر داد. بر این اساس علی لاریجانی غیر از اتهام وارده در مورد گم شدن حدود میلیارد ها دلار از درآمد نفتی حالا لیست بلند بالایی از شکایات را از دولت ردیف کرده و رسیدگی به آن را به قوه دیگر واگذار کرده است!

تحلیل گران بر این باورند آنچه باعث شده طرح کودتا علیه دولت احمدی نژاد به تاخیر بیفتد محبوبیت وی در میان عموم مردم است. گفته می شود گروه های مختلف با تشکیل کار گروه های خاص به دنبال بی اعتبار کردن احمدی نژاد در میان طرفداران خاصش و ایجاد جبهه ای متحد از مخالفین وی هستند. گمانه زنی هایی وجود دارد که می گوید با ادامه این وضع احمدی نژاد با دو گزینه سخت مواجه خواهد بود:

الف-کوتاه آمدن از برخی اصول و عدول از آرمان هاش با دادن باج به این گروه ها.

ب-مقابله مستقیم و سنگین برای درهم کوبیدن مخالفانی که به زودی حرکت دولت را فلج خواهند کرد.

با توجه به روحیه خاص احمدی نژاد احتمال دارد به زودی کشور صحنه یک رویارویی حیرت آور شود، معرکه ای که فتنه 88 در برابر آن همچون بازی بچه گانه خواهد بود. آیا رئیس دولت پشت پرده این همه بداخلاقی و کارشکنی را افشا می کند؟! آیا امتحان 90 صحنه سقوط چهره های ظاهرالصلاح دیگری خواهد بود؟ آیا احمدی نژاد بحران سازان را مثل همیشه و شاید برای همیشه منکوب خواهد کرد؟ این سوالاتیست که در آینده جواب داده خواهد شد. جواب هایی که مردم مشتاقانه به دنبال شنیدن آنها هستند و گروه های انحصار طلب قطعا توانایی تحمل عواقب این حرکت انتحاری خود را نخواهند داشت.

به زودی همه چیز روشن خواهد شد.

 

دولت یارـ            کد خبر: 12323 سه شنبه، 30 فروردین 1390 - 17:00

سخنی با طراحان ترور احمدی نژاد/

بترسید از روزی که دکتر مهر از دهان بردارد!

[ بترسید از روزی که دکتر مهر از دهان بردارد!] اگر تا دیروز ترور فیزیکی به عنوان طرح اصلی برای از میان برداشتن مخالفان در دستور کار دولت ها و گروه های تروریست قرار می گرفت امروز نوع جدیدی از این جنایت به وجود آمده و آن ترور شخصیت در عرصه افکار عمومی است. ترور فیزیکال یک فرد یا گروه دارای هزینه هایی است که بی شک افراد تروریست از آن واهمه دارند اما ترور افکار و عقاید همان نتیجه را محقق میکند بدون اینکه آثار سوء عینی و آنی داشته باشد. سال ها پیش بود که حلقه کیان با حمله به اسلام و همه زیرساخت های آن، اهداف پلید خود را دنبال می کردند و حالا حلقه های دیگری جای خالی آن ها را پر کرده اند.

 

 

دولت یار/ اگر تا دیروز ترور فیزیکی به عنوان طرح اصلی برای از میان برداشتن مخالفان در دستور کار دولت ها و گروه های تروریست قرار می گرفت امروز نوع جدیدی از این جنایت به وجود آمده و آن ترور شخصیت در عرصه افکار عمومی است. ترور فیزیکال یک فرد یا گروه دارای هزینه هایی است که بی شک افراد تروریست از آن واهمه دارند اما ترور افکار و عقاید همان نتیجه را محقق میکند بدون اینکه آثار سوء عینی و آنی داشته باشد.

سال ها پیش بود که حلقه کیان با حمله به اسلام و همه زیرساخت های آن، اهداف پلید خود را دنبال می کردند و حالا حلقه های دیگری جای خالی آن ها را پر کرده اند. شاید درک این موضوع برای بسیاری سخت و ناگوار باشد اما هماهنگی غیر قابل انکار حلقه مزبور با تروریست های لجنی و آدم کش های منافق جای شکی نمی گذارد فتنه آمده است!

در این باب چند موضوع مهم قابل ذکر است.

اول-گروه های خاص که از باج ندادن دولت به شدت عصبی هستند به این باور رسیده اند که اگر احمدی نژاد به هر شکل ادامه پیدا کند باید از هم اکنون چمدان ها را بسته و به فکر رفتن باشند لذا در چند جبهه با دولت وارد درگیری شده اند به طور مثال صدا و سیما تصاویر استقبال باشکوه مردمی از دکتر احمدی نژاد را در دو سفر اخیر سانسور می کند. دولت به اتهامات مالی و همکاری با مفسدان اقتصادی متهم میشود و در نهایت با دامن زدن به احساسات پاک بچه های حزب اللهی آنها را در مقابل دولت قرار می دهند.

دوم-طبق برخی شواهد و قرائن تحلیل های گروه های خاص نشان داده که دولت در سال جاری با مشکلات عدیده اقتصادی مواجه شده و قطعا اعتراضات مردمی کشور را فرا خواهد گرفت بر همین مبنا موج نوشتن توبه نامه از بی مقدارهای عرصه وبلاگ نویسی تا موسسات و گروه های به اصطلاح پشتیبان دولت شروع شده و از همین الان حساب کار خود را از دولت جدا می کنند و بدتر از همه اینکه به نظر می رسد گروه های فوق الذکر تصمیم گرفته اند پتانسیل اعتراضی احتمالی را به بهانه مقابله با ماسونیزم و حجتیه ای ها بسیج کرده و با این حربه دولت را در صورت لزوم به سقوط بکشانند! و جالب اینکه بدانید مستند خودجوش ظهور بسیار نزدیک است فارغ از همه تحلیل ها توانست این طرح شوم را به شدت به چالش بکشد و آن را به تاخیر بیندازد اما موضوع استعفای وزیر محترم اطلاعات و موج رسانه ای پس از آن خوراک لازم را برای شدت بخشیدن به این موضوع تهیه کند.

سوم-آنچه در فتنه های پیشین به اثبات رسید این بود که گروه های مومیایی شده قابلیت رجعت داشته و به طور مثال یگان های عملیات تروریستی منافقین در فتنه لجنی در کمتر از چند ساعت صحنه گردان اغتشاشات و درگیری ها شدند. با همین تحلیل باید دانست اگر موج تخریب دولت به همین شکل ادامه یابد و اعتراضات به اصطلاح رسانه ای به اغتشاشات خیابانی تبدیل شود و لات ها و شعبان بی مخ ها به سمت پاستور حرکت کنند قطعا گروه های معاند با ظاهر مشابه در آنها رخنه کرده و طولی نخواهد کشید کشور به عرصه زد و خورد های خونین و بی قاعده تبدیل خواهد شد زیرا در آن صورت کسی طرف مقابلش را نخواهد شناخت!

و چهارم-این یک اخطار نیست! به عنوان برادرانی که حالا در نظر شما از فتنه سبز هم خطرناک تر شده ایم به شما نصیحت می کنیم خود را به ورطه نابودی گروه های معاند قبلی نیندازید. کاری نکنید دکتر مهر را ازدهان بردارد که اگر چنین شود با مردم خشمگینی طرف خواهید بود که فتنه شما را در نیمی از روز جمع خواهند کرد. اگر مردم عمق فساد و جنایات برخی ها را بدانند مطمئن باشید کاخ های شما را یکی بعد از دیگری فرو خواهند ریخت.

 

 

دیگربان

مداحان سیاسی‌ـ هیات‌های سیاسی

۱۱ دی ۱۳۸۹

از راست به چپ: حسین سازور، سعید حدادیان، منصور ارضی و محمود کریمی

 

«مداحان سیاسی» از سنتی‌ترین جریان‌های سیاسی محافظه‌کار به شمار می‌روند که محل فعالیت آنها حسینیه‌ها، تکایا و هیات‌ها است.

 

این جریان مذهبی و سیاسی سنتی و نوپا محصول تلاش گروهی از اعضای سپاه پاسداران است که دهه هفتاد با راه‌اندازی «هیات رزمندگان اسلام» در فضای سیاسی کشور سر برآورد. از این هیات در حال حاضر به عنوان سیاسی‌ترین هیات در جمهوری اسلامی یاد می‌شود.

 

اگر از نقش تشجیعی، دفاعی و جنگی صادق آهنگران، غلام کویتی‌پور و سایر مداحان در جنگ هشت ساله عراق علیه ایران بگذریم، می‌توان اعتراض‌های انصار حزب‌الله در دهه ۷۰علیه سیاست‌های دولت هاشمی را سرآغار شکل‌گیری جریان «مداحان سیاسی» در ایران دانست.

 

در نخستین سال دولت محمد خاتمی، محافظه‌کارانی که رقابت را به حریف اصلاح‌طلب واگذار کرده بودند با فراخواندن نیرو‌های خود {از جمله مداحان} دور تازه‌ای برای بازگشت به قدرت آغاز کردند.

 

در نخستین سالگرد دوم خرداد که با ماه محرم مقارن شده بود، «طرح غیرعلنی محرم» با هدف گیری دولت اصلاحات در دستور کار مداحان سیاسی قرار گرفت.

 

 البته طرح مزبور به دلیل فاش شدن مفاد آن اجرا نشد، اما مداحان سیاسی را پیش از گذشته سازماندهی و به یکدیگر نزدیک‌تر کرد.

 

در پی این سازماندهی آرام بود که مداحان به مرور در مساجد، تکایا و حسینیه‌های بزرگ تهران و دیگر نقاط کشور با هدف تخریب اصلاح‌طلبان، محمدخاتمی رئیس دولت وقت و اکبر هاشمی رفسنجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام وارد گود سیاست شدند.

 

همین فعالیت‌های گسترده مداحان سیاسی و هیئت رزمندگان اسلام در سراسر کشور علیه جریان اصلاحات در کشور بود که منجر به روی کار آمدن دولت محمود احمدی‌نژاد در سال ۱۳۸۴ بود.

 

حضور سرزده احمدی‌نژاد در مسجد ارک تهران و دیدار وی با منصور ارضی مشهورترین مداح سیاسی، نشانه پیوند تنگانگ وی و دولتش با جامعه مداحان سیاسی است.

 

در سال‌های اخیر با گسترش انتقادها از عملکرد محمود احمدی‌نژاد در دفاع از اسفندیار رحیم‌مشایی، مداحان سیاسی نیز به خاطر مخالفت علی خامنه‌ای با حضور رحیم‌مشایی در دولت، انتقاد‌های تند و تیزی متوجه رئیس دولت دهم کرده‌اند.

 

گروهی از این مداحان از رحیم‌مشایی به صراحت با عنوان «عورت احمدی‌نژاد» یاد کرده‌اند که در ادبیات سیاسی جمهوری اسلامی استفاده از چنین عبارتی بی‌نظیر است.

 

منصور ارضی همان کسی که در جریان انتخابات ریاست جمهوری هفتم در هیاتی در اسلامشهر گفته بود «نباید گول رنگ عمامه» را خورد، سرشناس‌ترین «مداح سیاسی» به شمار می‌رود که در گسترش فعالیت این طیف از مداحان نقش بسزایی دارد.

 

مهمترین پایگاه‌های اصلی این مداح سیاسی، شهرری، چهار راه مخبر‌الدوله (صنف لباس فروش‌ها) و مسجد ارک تهران است.

 

از دیگر مداحان مشهور سیاسی می‌توان به نام سعید حدادیان اشاره کرد. حدادیان از شاگردان نزدیک منصور ارضی است که فعالیت‌های مذهبی و سیاسی‌اش را در سال‌های اخیر با نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه تهران گسترش داده است.

 

سعید حدادیان در حال حاضر مسئول دفتر ادبیات و هنر نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه تهران است.

 

پایگاه اصلی سعید حدادیان «هیات محبان حضرت زهرا» در مسجدی به نام «امام حسن مجتبی» متعلق به سپاه پاسداران است.

 

حسین سازور یکی دیگر از «مداحان سیاسی» است که روزگاری نفود قابل توجهی در دفتر علی خامنه‌ای داشت. از حسین سازور به عنوان رئیس لباس شخصی‌ها که محل تجمع آنها‌ «مقر چکش طلا» در میدان خراسان است، یاد می‌شود.

 

حسین سیب سرخی یکی دیگر از مداحان سیاسی است که براساس برخی گزارش‌ها، رهبری گروهی از لباس شخصی‌ها در شهر تهران را بر عهده دارد.

 

احمد قدمی داماد پروین احمدی‌نژاد دیگر مداحی است که در زمره «مداحان سیاسی» به شمار می‌رود.

قدمی که در حال حاضر رئیس مجموعه ورزشی شهید کشوری است،‌ پیش از این عضو حراست یک شرکت خودروسازی بود  و پس از انتخابات شورای شهر تهران  مدیر کل حراست سازمان شهرداری‌ها و دهداری‌های کشور  شد.

 

از محمود کریمی، روح‌الله بهمنی، محسن طاهری، غلامرضا سازگار، مهدی سلحشور، مجید زادشیر، احمد زین‌العابدین و عباس حیدرزاده می‌توان به عنوان دیگر مداحانی نام برد که قائل به دخالت مداحان در مسائل سیاسی هستند.

 

مداحان سیاسی که عمده فعالیت‌های آنها در هیات‌ها و حسینیه‌ها است در فضای مجازی فارسی زبان حضور کم‌رنگی دارند.

 

هرچند صد‌ها سیاست و وبلاگ محافظه‌کار فعالیت‌های مذهبی آنها در مراسم‌‌های مختلف را پوشش می‌دهند، اما سایت یا وبلاگ مشخصی که مربوط به فعالیت‌‌های سیاسی این مداحان باشد تقریبا وجود ندارد.

 

مهمترین وب‌سایت مداحان مذهبی و سیاسی، وب‌سایت هیات رزمندگان اسلام است که از سال ۱۳۸۶ فعالیت خود را با هدف ««جهاد مقدس دینی و اعتقادی» آغاز کرد.

 

هیات رزمندگان اسلام در حال حاضر در بسیاری از شهر‌های کشور (۵۵ شهر ) شعبه دارد و برخی از این شعبات نیز دارای سایت اینترنتی هستند.

 

هیات «محبان حضرت زهرا» که در سال ۱۳۷۳ پس از استقرار «ناحیه بسیج مقاوت غرب تهران» در محل کارخانه پارس الکتریک فعالیت خود را آغاز کرد، از مهمترین هیات‌های سیاسی به‌شمار می‌رود که سعید حدادیان هدایت آن را برعهده دارد.

 

محمود احمدی‌نژاد بارها در برنامه‌های این هیات شرکت کرده و در پاره‌ای مواقع نیز در این هیات سخنرانی کوتاهی داشته است.

 

هیات «رایه‌العباس» سومین هیات تحت پوشش هیات رزمندگان اسلام است که از سال ۱۳۷۷ فعالیت خود را آغاز کرده و محمود کریمی یکی از مداحان سیاسی، مداح این هیات است. از هیات «رایه‌العباس» با «نام هیات رزمندگان شمیرانات» نیز یاد می‌شود.

 

«هیات فاطمیون» از دیگر هیات‌های سیاسی است که از سال ۱۳۷۷ در قم فعالیت هفتگی خود را آغاز کرد.

مدیریت این هیات را مرتضی آقا تهرانی استاد سابق اخلاق کابینه محمود احمدی‌نژاد برعهده دارد و مهدی سلحشور مداح اصلی این هیات به شمار می‌رود.

 

هیات «مکتب الزهرا» با مداحی محمدرضا طاهری و «هیات الرضا» با مداحی عبدالرضا هلالی از دیگر هیات‌های سیاسی هستند که در سال‌های اخیر فعالیت خود را آغاز کرده‌اند.

 

«مداحان سیاسی» در سال‌های اخیر در کنار پایگاه‌ها بسیج و ارگان‌های امنیتی به بازویی جهت سرکوب اعتراض‌های مردمی تبدیل شده‌اند. این مداحان، با بسیج هواداران خود نقش قابل توجهی در سرکوب اعتراض‌های سال گذشته مردم داشتند.

 

حسین سازور آذر ماه امسال در هیاتی گفته بود که این مداحان بودند که نظام را از خطر سرنگونی نجات دادند.

 

مطلب فوق را میتوانید مستقیم به یکی از شبکه های جتماعی زیر که عضوآنها هستید ارسال کنید:  

تمامی حقوق برای سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) محفوظ است. 2024 ©