Rahe Kargar
O.R.W.I
Organization of Revolutionary Workers of Iran (Rahe Kargar)
به سايت سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) خوش آمديد.
جمعه ۸ دی ۱۳۹۶ برابر با  ۲۹ دسامبر ۲۰۱۷
 
 برای انتشار مطالب در سايت با آدرس  orwi-info@rahekargar.net  و در موارد ديگر برای تماس با سازمان از;  public@rahekargar.net  استفاده کنید!
 
تاریخ انتشار :جمعه ۸ دی ۱۳۹۶  برابر با ۲۹ دسامبر ۲۰۱۷
شورش گرسنگان از زبان کابران توئیتر

 

شورش مردم ایران روی خط  توئیت

 

هژیر پلاسچی

 

چنان که از پیش هم پیدا بود اولین جوانه‌های «شورش نان» که پا گرفت، اصلاح‌طلبان و اعتدالیون بیش و پیش از همه به هراس افتادند. صفحه‌های فیس‌بوک و توئیتر پُر شد از کاراگاه پوآروها و خانم مارپل‌هایی که در به در دنبال فراخوان‌دهنده‌گان تظاهرات بودند تا ثابت کنند همه چیز «مشکوک» و «دسیسه» بوده است، تا ثابت کنند مردم گرسنه نیستند، بیکار نیستند، خانه دارند، آموزش و بهداشت دارند، تا ثابت کنند فلاکت همه‌گیر نشده است و مردم در «تیره‌روزی» زندگی نمی‌کنند و همه‌چیز دسیسه است. اگر برادران اصولگرای آنان در نهادهای نظامی از سال‌ها پیش مانور سرکوب «شورش کارگری» اجرا می‌کردند، آنها هم سال‌ها بود با برکشیدن گفتار ستم‌گرانه‌ی طبقاتی مانور سرکوب شورش فرودستان در فضای مجازی را تمرین می‌کردند. چنین بود که به میدان آمدند، پشت به پشت هم، درست در همان زمانی که علی علیزاده و «هادیِ» او و دلشاد امامی و کسانی چون آنان فرصت را برای مالیدن نظام مغتنم شمرده بودند و از «آزادی تجمعات» در «جزیره‌ی ثبات» می‌نوشتند.

در این میان بودند کسانی چون سیدابراهیم نبوی، طنزنویس مضحک اصلاحات که با تمام توان به «سیب‌زمینی‌خورها» و «لبوفروش‌ها» و «گیلاس‌چینان» حمله کرد، همان زبان وقیح طبقاتی برای تحقیر فرودستان را به کار گرفت تا نشان دهد در مقابل فرودستان و محرومان، تمام جریان‌های وابسته به حکومت ایران با یک زبان سخن می‌گویند و اصلاح‌طلب‌ها و اعتدالیون حتا وقاحت بیشتری دارند. برای آنها تنها «مردم» زمانی ارزش دارند که بتوانند «پیاده‌نظام» خاموش و رای‌دهنده‌ی آنان باشند، مردمِ فصلیِ پای صندوق‌های رای و جشن‌های انتخاباتی، مردمِ غیورِ برگه‌ی انتخابات و تشییع جنازه‌ی اکبر و خطبه‌های عقدِ خاتمی. آنها مانند برادران اصولگرایشان از مردم گرسنه، از مشتِ مردم گرسنه هراسانند.

در این میان بودند اعتدالیون زبلِ خوش‌ذوقی که داستان‌های مافیایی به هم بافتند. همان گونه‌ی جذاب از اعتدالیونی که از شدت عشق به «امنیت ملی» آغوش‌شان را برای جمهوری اسلامی و دولتِ مستقر گشوده‌اند. آنها از دست‌های پشتِ پرده‌ی عربستان سعودی نوشتند، از دست‌های پشت پرده‌ی اسراییل و داعش. با بی‌شرمی تمام نوشتند: «مشهد دارد برای استقرار دولت اسلامی عراق و شام یا همان داعش آماده می‌شود... هزاران داعشی در افغانستان برای ورود به خراسان لحظه‌شماری می‌کنند.» اینها گذشته‌های نزدیک علیز/امامی‌اند و با یک هُل به حمایت از مقام «معظم» رهبری هم خواهند رسید.

در این میان البته «چپ معتدل» پنهان شده است، ماه‌هاست که پنهان شده است و از آن تزهای حکیمانه‌اش در باب لزوم حمایت از دولت روحانی خبری نیست. آنها هنوز راهی نیافته‌اند که بتوانند با ارجاع به لاکلائو و ژیژک و لنین از سیاست‌های در حال اجرای دولت روحانی، از گسترش فقر و فلاکت پشتیبانی کنند، این است که خودشان را تا روزهای انتخاباتِ آینده پنهان کرده‌اند. در این میان البته یکی از همین‌ها، شخصی به نام مهرگان ملکی نوشته است: «تظاهرات اعتراضی مردم مشهد و بتنگ آمدگی مردم از بی‌عدالتی‌هایی که در یک فساد ساختاری تبدیل به رویه‌ی تکراری و معمول شده است را باید به فال نیک گرفت و البته این به این معنی نیست که باید از سمت‌وسوی ارتجاعی و انحرافی برخی شعارها انتقاد نکرد. از شعار نه غزه نه لبنان جانم فدای ایران تا شعار بظاهر موجه اما سکسیتی ِ: زن‌ها به ما پیوستند/ بی‌غیرتا نشستند !یکی از نومیدکننده‌ترین شعارهای امروز هم این بود: ایران که شاه نداره/ حساب کتاب نداره! یعنی چی؟ یعنی ما از نو شاه و سلطنت می‌خوایم؟! یاد نقل قول چند روز پیش یکی از رفقا از کتاب آموزش ستمدیدگان پائولو فریر[ه] افتادم:" توده‌هایی که می‌خواهند جهان جدیدی بیافرینند اگر یوتوپیای زندگی نیک را نیاموخته باشند، از آنجا که جهان دیگری به جز جهان ستمگران نمی‌شناسند در صورت موفقیت، فقط آن را بازتولید خواهند کرد"» حرف‌های مهرگان ملکی بسیار درست است. تنها یک مشکل بنیادین در این میان باقی می‌ماند: در طول چند سال گذشته، در سال‌های بعد از جنبش هشتاد و هشت و به ویژه بعد از روی کار آمدن دولت روحانی یکی از شوالیه‌های سلحشور همه‌جا حاضر مدافع دولت روحانی کسی نبوده است غیر از مهرگان ملکی. آنها کسانی هستند که در هشت سال اخیر با تمام توان کوشیده‌اند افق «یوتوپیای نیک» را از برابر چشمان مردم دور کنند و به آنها بقبولانند غیر از انتخاب‌های عقلانی و ممکن راه دیگری پیشِ رو ندارند و حالا در قامت کارشناسان حاذق مو از ماستِ خشم توده‌ها بیرون می‌کشند.

با این وجود از انفجار خشم توده‌های فرودست نباید بیش از اندازه شعف‌زده شد. بدون اشکالی از سازماندهی که ضامن بقا و تداوم مبارزات فرودستان باشد چنین شورش‌هایی یا سرکوب خواهد شد یا به انحراف خواهد رفت. می‌دانیم که موج سرکوب به زودی خواهد آمد. باید برای آن روز آماده بود و برای بعد از آن چاره‌یی داشت. و البته در قدم اول و در پاسخ به ارتش‌کشی سایبری اصلاح‌طلبان و اصحاب اعتدال باید با طمانینه و آرامش گفت: «لطفن خفه شوید!»

برگرفته از فیسبوک نویسنده

.....................................

شورش مردم ایران روی خط  توئیت

 

...........................

ابراهیم نبوی : جنبش كارگري از نيم ساعت قبل شكوه توفنده خود را به منصه شكوفايي گذاشته، مشهد زير گامهاي آهنين پرولتارياي لبوفروشان و گيلاس چينان دهقان مي لرزد، ننگ بر سرمايه دار، مرگ بر روحاني، درود بر فيدل كاسترو، به هوش باشيد، كارگران توييتر را منصه خون خود مي نمايند، دسيسه خاتمي در حال ويراني

..........................

ابراهیم نبوی : جنبش سيب زميني خورها در حال پيوستن به صفوف خلق است، بدو بدو، خونه دار و بچه دار! زنبيل قرمزتو وردار بيار! پيش به سوي آهنين! مرگ بر دسيسه گر، مرگ بر ديگران

............................

جمهوری اسلامی با ۳ بحران عمیق و جدی مشروعیت، معیشت و آب روبرو است؛ به بیان دیگر، این نظام در محاصره ۳ لشگر انبوه، پرانگیزه و خشماگین آزادی‌خواهان، دموکراسی‌جویان، گرسنگان و تشنگان گرفتار آمده است

...........................................

این حرف که اعتراض مردم به دولت سازماندهی شده است، به اندازه وقتی که اعتراضات رو وابسته به خارج می دونستن خنده داره! یک بارم که شده به جای اینکه بگیم مردم خودشون عقل ندارن یکی گولشون زده، بریم ببینیم دردشون چیه که اعتراض می کنن! اگه کاری ازمون برنمیاد، توضیح بدیم،  صورت مساله رو پاک نکنیم

----------------------------

شیراز با شعر قیام به خیابان آمده است. محتوای این تحرکات عدالت اجتماعی است و عناصر آن مردم ستمدیده هستند.

--------------------

صادق زيباكلام: ایکاش معجزه ایی میشدومردمی که ازگرانی،فقر،رکود،بیکاری،ازبین رفتن سپرده هایشان و...کارد به استخوان شان رسیده باورمیکردندکه همه تقصیرها متوجه روحانی است.بخیابانها ریخته وشعارمرگ برروحانی سرمیدادند.اما تظاهرات دیروز مشهد نشان داد که میشودچنین آتشی برپاکرد.اماکنترلش نمیشود کرد.

-----------------

خاتمی: تردیدی نیست که در جامعه کمبودها و نارسايی‌هایی وجود دارد که احیاناً مردم از آنها ناراحتند و بخصوص بخش های محروم‌تر جامعه دچار مشکلات بزرگی هستند و نخبگان هم به نحوی از مسائلی رنج می‌برند.

-------------------

جهانگیری :مسائل اقتصادی بهانه است،در پشت پرده مسائل دیگری مطرح شده.

کسانی که حرکت های سیاسی علیه دولت را در خیابان ها شروع کردند،بدانند دودش به چشم خودشان خواهد رفت.

............................

محمود صادقی‏ :مسئولان دولتی به جای فرافکنی و تحلیل جناحی اعتراضات مردمی، به فکر حل مشکلات مردم باش ند؛ به جای افزایش قیمت‌ حامل‌های انرژی بهره‌وری را افزایش دهید. به جای تحمیل بار کاهش منابع بر گرده‌ی مردم در مصارف صرفه‌جویی کنید.

---------------------

مصطفی تاجزاده

شعارهای امروز در مشهد و نیشابور علیه روحانی و دیکتاتوری، تقاضای اعدام اختلاس‌کننده‌ها،نه غزه نه لبنان جانم فدای ایران، سوریه را رها کن فکری به حال ما کن، ما آریایی هستیم عرب نمی پرستیم و... بود. آیا جناح‌ها و مقامات متوجه بی‌اعتمادی و کلافگی رو به رشد قشرهای مختلف مردم هستند؟

...............................

حسن اسدی زیدآبادی

تجمعات مسالمت آمیز هیچگاه تهدیدی علیه #امنیت_ملی نخواهد بود. آنچه امنیت و نظام را تهدید می‌کند سرکوب این تجمعات و ناتوانی در مدیریت دموکراتیک خشم مردم است.

.................................

خواهش زیادی است که توقع داشته باشیم این قدر بلندگوها و تلویزیون‌های چندین اینچ، سکوت حرم امام رضا را نخراشند؟ مدام همه‌جا روضه‌های مکشوف نخوانند؟ یک صحن یا یک زمان کوتاه را بدهید به این فریادها خب. نمی‌شود یک صحن برای نجوا بگذارید؟

------------------

تو را به امام غریب خودتون خودتون رو چپ معرفی میکنید از شعار «نه غزه نه لبنان جانم فدای ایران» دفاع نکنید!

چرا باید با افتخار بگید مردم این رو میگن؟ باید بشینید تشریح کنید که چرا نباید این رو گفت خیر سرتون

---------------------

نباید از اعتراضات مشهد خیلی هیجان‌زده شد،شعار و مطالبه‌ای که واجد سویه‌ی مترقی باشه مطرح نشد،ضمن اینکه اعتراض مردم توده‌ای و اتمیزه به گرانی با مقاومت فرودستان تشکل‌یافته و آگاه در برابر سلطه‌ی سرمایه یکی نیست.

اما فضا برای آلوده کردن جامعه مناسب‌تر از هر زمانیه:))

-------------------

ماله‌ای که بتونه وقایع مشهد رو بپوشونه یا حداقل یه دسیسه ازش دربیاره میلیاردها تومان خریداریم.

 

سعیکم مقبول

روابط عمومی

......................

مشهد شهری است که آدمی مثل علم‌الهدی امام جمعه‌ آن است، یکی از سختگیرترین و متحجرترین روحانیون حکومتی. آن وقت مردم شعار می‌دهند: «ایران که شاه نداره، حساب کتاب نداره»، یا «اسلام و پله کردید، مردم و ذله کردید»، «مرگ بر دیکتاتور»...

سرانگشتی حساب کنید وضع بقیه شهرها چطوره!

......................

هشتگ مشهد امروز اولین ترند ایران بود با بیش از ۶۲ هزار توییت که حدود ۱۹ هزار آن در داخل ایران بود. به ترتیب استان‌های تهران، خراسان رضوی، فارس، خوزستان، اصفهان، یزد، مازندران و البرز بیشترین توییت‌ها را داشتند.

..........................

قیام امروز جمعه ۸ دی ۱۳۹۶ مشت محکمی بر دهن یاوه گویان اصلاح طلب است. کرمانشاه و خوزستان دو پیکر تب دار زخمی به خیابان آمده است. خوشا سعادت دوران هایی که ستارگان ظلمت شب را می شکنند.

.....................

خرمشهر جنگ زده هم به تظاهرات سراسری برای عدالت اجتماعی پیوست. بیش باد ای عروس خونین شهرها

........................

تظاهرات مردم کرمانشاه امروز جمعه ۸ دی ۱۳۹۶   با شعار: زندانی سیاسی آزاد باید گردد!

.........................

از ضد شورش های نیرو انتظامی بیشتر از سپاه متنفرم.

چون این احمقا بدون هیچ منافعی تو سر مردم می زنن، باز سپاهی ها منفعت بسیار دارن.

.....................

مريم رجوي! عن خانم!

بوي كباب نيست كه به مشامت خورده، خر داغ ميكنن

واسه نجاستي مثل تو هيچ جايي تو اين مملكت نيست

.......................

سال ۵۷ مردم میگفتن ننگ با رنگ پاک نمیشود، حالا باید گفت ننگ با قطع اینترنت پاک نمیشود!

.......................

مثکه جریان مشهد جریان «عدو شود سبب خیر گر خدا خواهد» شده، جوجه رئیسی ها راهپیمایی راه انداختن علیه اسحاق مردم جمع شدن ضد دیکتاتور بزرگ شعار دادن کنترل از دست برگزار کننده ها خارج شده.

..........................

واقعاً اجازه بدید و لااقل این حد از شعور رو واسه ما قائل باشید که بعد از ۲۰ سال (از ۲ خرداد ۷۶ تا حالا) بین کسائی که میان تو خیابون فرق کسی که واسه نان میاد با کسی که واسه ساندیس میاد رو بدونیم.

...........................

بيايين بلايي كه سر خودمون اودن سر مردم  مشهد  نياريم،اينكه سپاه و بسيج تجمع امروز رو مديريت كرده همون اندازه مسخره است كه تجمعات ٨٨ رو از خارج سازماندهي كردند،مردم درد را ميفهمند و اعتراض ميكنند به اعتراض ها احترام بگذاريم گاهي صنفي گاهي مدني ويا اقتصادي

............................

مردم تو مشهد به صورت خودجوش برای وضعیت نابسامان اقتصادی به خیابونها ریختن

نه دنبال رأی‌شون هستن

نه پولشون رو موسسات خوردن

بلکه از نظام ناراضی هستن

.......................................

آخوندا یک عمر از واقعه مسجد گوهرشاد و حمله نیروهای رضا شاه به تحصن مخالفان کشف حجاب در مشهد گفتن و علیهش سم‌پاشی کردن و امروز جوانان دلیر مشهدی شعار «رضاشاه روحت شاد» سر دادن

.....................................

شعار

ایران که شاه نداره ، حساب کتاب نداره

اینم میخواید ماله بکشید و بگید طرفدار رئیسی هستن

......................................

ميخواستن روحاني رو بزنند بعد كه مردم جنع شدن، شعارا رفته سمت مرگ بر ديكتاتور و از كنترل خارج شده همه چيز، عاليه اين داستان.

......................................

انقلاب۵۷ از .قم شروع شد، شاید قسمت اینه که این یکی از .مشهد استارتش بخوره

.................................

محمد خاتمی بابت تجمعات امروز مشهد از مقام معظم رهبری عذر خواهی کرد و آن را ظلم به نظام دانست

...................................

مردم نیشابور پیام مهمی دارند!

«ایرانی با غیرت، حمایت حمایت»

اگر هیچ‌کاری نمی‌کنیم دست کم این تظاهرات و شعارها را پوشش بدهیم!

....................................

اصلاح طلب‌ها با ربط دادن تجمع امروز  مشهد به ارزشی‌ها دنبال "یک تیر و دو نشان" هستن؛

اول اینکه اعتراض مردمی به ناکارآمدی دولت رو به حرکتی سیاسی تقلیل بدن تا نیاز به پاسخگویی رو انکار کنن.

و دوم اینکه جناح رقیب رو بی‌بصیرت و عامل ایجاد ناامنی معرفی و از ماجرا بهره‌برداری سیاسی کنن.

.....................................

امروز مشهد آغاز پايان ٤٠ سال و حسرت و بدبختيست! فقط يك دقيقه به آزادي فكر كنيد و رفاه

يك روز زندگي بدون استرس!

فقط لطفا ديني وارد قضيه نشويد، دين و مذهبتان را در خانه بگذاريد

.....................................

شعار های  امروز جمعه ۸ دی  کرمانشاه  اصل نظام رو هدف قرار داده نه شخص ، تفات اساسی و مهم با  مشهد

...................................

تنها اميد نظام براى بقا الان به اصلاح طلب هاست

مردم ، فريب رهبران  شياد اصلاح طلب رو نخوريد

باور كنيد اين هيولاى سپاه  پوشاليه و به زودى فرو ميريزه

مطالباتتون رو به كف خيابون ها ببريد

...................................

این هیولاها، این ها که زُعمای کیش دولت پرستیِ جدید شده اند، این ها که از مرئی شدن سیب زمینی خورها، پا برهنه ها و تهیدستان عمیقاً ترس خورده اند، این تبهکارهای مبلّغِ ایدئولوژی لگدمال کردن لِه شدگان، این ها دولت را برای  جراحی اقتصادی تنِ پاره پاره  فرودستان احضار می کنند.

......................................

مطلب فوق را میتوانید مستقیم به یکی از شبکه های جتماعی زیر که عضوآنها هستید ارسال کنید:  

تمامی حقوق برای سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) محفوظ است. 2024 ©