Rahe Kargar
O.R.W.I
Organization of Revolutionary Workers of Iran (Rahe Kargar)
به سايت سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) خوش آمديد.
دوشنبه ۱۱۷۳ فروردين ۶۱۷ برابر با  ۰۱ ژانويه ۰۰۰۱
 
 برای انتشار مطالب در سايت با آدرس  orwi-info@rahekargar.net  و در موارد ديگر برای تماس با سازمان از;  public@rahekargar.net  استفاده کنید!
 
تاریخ انتشار :دوشنبه ۱۱۷۳ فروردين ۶۱۷  برابر با ۰۱ ژانويه ۰۰۰۱
دولت یارـ سایت وابسته به احمدی نژآد

قسمت سوم

 

اختلافات جناح های حکومتی به روایت خودشان!

 

 

دولت یارـ سایت وابسته به احمدی نژآد         یکشنبه، 4 اردیبهشت 1390 - 10:00

آرزوی شنیدن یک کلمه دشمن شادکن را هم به دل بدخواهان خواهیم گذاشت

مدیر مسئول

 

 

وقایع هفته گذشته موجب شد دشمنان انقلاب به این خیال خام بیفتند که توانسته اند نقطه ضعفی در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران که با هدایت حکیمانه رهبری معظم انقلاب و دولت کریمه دکتر احمدی نژاد به عنوان بازوی توانمند رهبری در نقطه اوج تاریخی است یافته و به تحلیل های مضحک و ابلهانه بپردازند.

شبکه های رسانه ای معاند براساس این توهم پوشالی، تلاش کردند چنین القا کنند که حاکمیت در ایران دوگانه است، غافل از اینکه در نظام ولایی اساسا این مفاهیم فاقد مصداق است و تمامی مسئولان جایگاه قانونی خود را بر مبنای مختصات جامعه ولایی اسلامی تعریف می کنند و همین مختصات همواره در شرایط دشوار راهگشا بوده است.

 چنانکه در ماجرای اخیر نیز با ارشادات و رهبری خردمندانه ولی امر مسلمین، سر دشمنان و بدخواهان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به سنگ خورد.

در این میان کوته نظری برخی جریانات سیاسی که حیات خود را در  گرو بحران سازی برای رقیب می دانند و گاه منافع و مصالح ملی را قربانی اغراض جناحی می کنند و نیز ضعف تدبیر برخی مسئولان چالش هایی ایجاد کرد، بطوری که ضد انقلاب به مباحثات درون خانوادگی وفاداران نظام طمع برد و چنین پنداشت که می توان از آب گل آلود ماهی گرفت، اما پایبندی وفاداران نظام به اصول و مبانی انقلاب، بیش از پیش پوزه بدخواهان را به خاک مالید.

از جمله این ضعف تدبیرها، نوع برخورد نامهربانانه با رسانه های حامی دولت و فیلتر شدن تعدادی از سایت های خبری بود که با اندکی سعه صدر و تعامل قابل رفع بود. این ضعف تدبیر موجب شد که شبکه های بیگانه به این توهم کودکانه دچار شوند که می توانند رسانه های حامی دولت را در برابر سایر رسانه ها و جریان های درون خانواده نظام قرار دهند و به خیال خود مخالف سازی کنند، غافل از اینکه اعضای این خانواده مستحکم و منسجم هرچقدر هم اختلاف نظر داشته باشند، یک تار موی همدیگر را به تمام هیکل بیگانه نخواهند فروخت.

یکی از سایت هایی که از این ضعف تدبیر آسیب دید، سایت دولت یار است که از بدو پیدایش به عنوان تریبون حامیان مردمی دکتر احمدی نژاد تاکنون، همواره مدافع آرمان های انقلاب بوده است.

سایت دولت یار، همانگونه که بر پیشانی خود تمثال مبارک امام راحل و جمال جمیل رهبر معظم انقلاب اسلامی را حک کرده، در یک یک مطالب و اخبار خود به تحکیم و ترویج ارزش های ناب انقلاب پرداخته و همواره در جنگ نرم و مبارزه با فتنه گران داخل و خارج پیشقراول بوده است، اکنون هم که فیلتر شده، آرزوی مخالف خوانی و اعتراض دشمن شادکن را به دل بیگانگان و بیگانه پرستان خواهد گذاشت.

اگرچه گلایه های ما به ضعف تدبیر و نامهربانی برادرانمان در نهادهای مسئول به قوت خود باقی است، اما جهت اطلاع دشمنان دندان طمع تیز کرده، اعلام می کنیم که اگر صد بار فیلتر شویم؛ همکارانمان هزار بار هم برای پاسخگویی فراخوانده شده و آماج نیش و طعنه قرار گیریم، بهشت خانواده انقلاب را به جهنم دشمنان و بدخواهان نخواهیم فروخت.

دشمن خام طمع باید بداند تا وقتی جان در بدن داریم، سرباز این نظام مقدسیم و در میدان رسانه نیز حتی سایت های فیلتر شده مان نیز موجودیت و نیات پلید آنان را به مبارزه خواهد طلبید.

ذکر این نکته نیز ضروری است که تنها املای ننوشته غلط ندارد. عرصه رسانه دامنه ای بسیار گسترده و با ظرایف بی شمار دارد که گاه ممکن است خطاهایی از سر سهو و تندروی ها در آن رخ دهد که غالبا ریشه در عدالتخواهی و آرمان گرایی دارد. این خطاها با سعه صدر و حسن ظن برادرانمان قابل اصلاح است و ما نیز به عنوان جمعی از هواداران پرشور دکتر احمدی نژاد از این خطاها مصون نیستیم.

و اما سخن آخر خطاب به رسانه های استکبار است که تردید نکنید ، جنازه سایت های فیلتر شده بچه های انقلاب هم حلقوم شما را خواهد فشرد!

 

دولت یار ـ چهارشنبه، 31 فروردین 1390 - 18:09

پیگیر برخورد با کسانی هستیم که با دولتمردان ناشایست سخن می‌گویند

گاهی در کنار اخبار و تحلیل ها و نقدها، برخی مسائل بدون آنکه منابع خبر سنجیده شود و یا اسناد مرتبط با موضوع، به خوبی مورد پایش قرار گیرد، منتشر می شوند تا دولت مجبور شود آنها را تکذیب کند."هر موضوعی که در جامعه مطرح می شود باید مبتنی بر اطلاعات درست باشد، اما اگر اخباری بدون بررسی اسناد منتشر شود و یا به واسطه سمت افراد جرمی به آنها منتسب یا درباره آنان با کلماتی ناشایست سخن گفته شود، موضوع را پیگیری می کنیم تا مرجع ثالثی در این زمینه داوری کند ".

 

به گزارش دولت یار ؛ فاطمه بداغی معاون حقوقی رئیس جمهور در گفت‌وگو با فارس درباره طرح شکایات دولت از رسانه‌ها و برخی اشخاص اظهار داشت: دولت احترام کامل برای فضای آزاد و نقد منصفانه و بحث منطقی در رسانه‌ها قائل است و ضمن دفاع از این مولفه‌ها، گاهی از موارد قابل اغماض هم گذشت می کنیم.

 

وی افزود: ظرفیت بردباری و تحمل دولت نسبت به فضای نقد زیاد است و نسبت به برداشت‌ها هم صبوری کافی داریم، اما اگر فضای جامعه به نحوی ملتهب شود که قبح برخی جرایم ریخته شود، ناگزیریم در پیگیری موضوعات جدی باشیم.

 

* شکایات دولت منحصر به رسانه‌ها نیست

 

معاون حقوقی رئیس جمهور روز گذشته از جدی‌تر شدن پیگیری پرونده‌های توهین، افترا و نشر اکاذیب علیه دولت خبر داده و گفته بود: مصمم هستیم تا زمانی که فضای امنیت اخلاقی و حقوقی بر جامعه حاکم شود، با رعایت ادب و احترام، حقوق دولت، رئیس جمهوری و همه مقامات را پیگیری کنیم.

 

بداغی در این باره توضیح داد که "لزوما طرف شکایت دولت، سایت‌ها و مطبوعات نیستند و حتی ممکن است از برخی اشخاص هنجارشکن نیز، به دلیل ارتکاب جرائمی چون توهین و افترا علیه مسئولان که قانون تعریف روشنی برای آنها دارد، شکایت شود ".

 

* پیگری برخورد با کسانی که با دولتمردان ناشایست سخن می‌گویند

 

وی اضافه کرد: گاهی در کنار اخبار و تحلیل ها و نقدها، برخی مسائل بدون آنکه منابع خبر سنجیده شود و یا اسناد مرتبط با موضوع، به خوبی مورد پایش قرار گیرد، منتشر می شوند تا دولت مجبور شود آنها را تکذیب کند.

 

"هر موضوعی که در جامعه مطرح می شود باید مبتنی بر اطلاعات درست باشد، اما اگر اخباری بدون بررسی اسناد منتشر شود و یا به واسطه سمت افراد جرمی به آنها منتسب یا درباره آنان با کلماتی ناشایست سخن گفته شود، موضوع را پیگیری می کنیم تا مرجع ثالثی در این زمینه داوری کند ".

 

بداغی با تاکید بر اینکه رهبر معظم انقلاب فرمودند می شود مسائل را عالمانه نقد کرد و بدون توهین و افترا به دیگران درباره رفتارها و نگرش ها تذکر داد، بار دیگر متدکر شد شکایت دولت از رسانه‌ها و افراد، شامل نقدها و تحلیل ها درباره عملکرد مقامات دولتی نیست.

 

* طرح شکایات بدون کسب نظر رئیس جمهور

 

معاون حقوقی رئیس جمهور در پاسخ به این سؤال که آیا طرح شکایت از منتقدان برخی مسئولان دولتی مغایر نظر رئیس جمهوری نیست که بر عدم شکایت دستگاه‌ها تاکید دارد؟ گفت: معاونت حقوقی ریاست جمهوری وظایفی قانونی دارد که بر اساس آن عمل می کند.

 

بداغی در پاسخ به این پرسش خبرنگار فارس که آیا معاونت حقوقی قبل از طرح شکایات، نظر رئیس جمهوری را در این زمینه جویا شده و این شکایات با اطلاع احمدی نژاد صورت گرفته است، متذکر شد: معتقدیم باید با اهانت‌ها و افتراها طوری برخورد شود که از جامعه رخت بربندد و آقای رئیس جمهور هم هر جا لازم باشد در این زمینه تذکر می دهد و ما هم از نظرات ایشان تبعیت می کنیم.

 

* دولت از دولت شکایت نمی کند

 

وی درباره میزان شکایت دولت از رسانه‌ها و اشخاص هم توضیح داد: حجم شکایات دولت زیاد نیست و تفصیل بحث‌ها بین دستگاه‌ها و اشخاص مرتبط و با حاکمیت قوه قضائیه و دادگاه‌هاست و این کار هم برای آنست که می خواهیم جامعه اسلامی بر اساس اخلاق اسلامی اداره شود.

 

خبرنگار فارس از معاون حقوقی محمود احمدی‌نژاد سؤال کرد آیا این معاونت از رسانه‌ها و مقامات دولتی که اخبار غیر واقعی منتشر کرده یا در سخنان‌شان درباره نهادها و شخصیت‌ها از تعابیر نامناسب استفاده می کنند و با این کار دولت را در مظان اتهام قرار می دهند هم، شکایت می کند که بداغی پاسخ داد: امکان دارد دیگران هم از دولت شکایت کنند اما معمولا اصحاب دعوا وحدت منفعت ندارند و لذا طبعا دولت علیه دولت شکایت نخواهد کرد.

 

 

جمعي از فعالان سياسي: ولايتمداري رمز موفقيت دولت هاست

کیهان ـ سرويس سياسي-۴ اردیبهشت ۱۳۹۰

جمعي از علما و فعالان سياسي با تأكيد بر لزوم تبعيت رئيس جمهور از دستور رهبر معظم انقلاب درباره وزير اطلاعات اعلام كردند كه رمز موفقيت دولت ها اطاعت از فرامين معظم له است.

حجت الاسلام والمسلمين «كاظم صديقي» در گفت وگو با فارس با بيان اينكه اساس نظام جمهوري اسلامي اسلاميت آن است و در رأس آن نايب امام زمان(عج) و يك فقيه جامع الشرايط و مرجع تقليد است، اظهار داشت: فقيه جامع الشرايط به عنوان حاكم اسلامي هدايت اين مجموعه را برعهده دارند.

وي با بيان اينكه ما در دوره هاي مختلف مجموعه نظام را تحت پرچم و زير عنايت رهبري نظام مي دانيم، افزود: در اين مجموعه شهيد رجايي، رئيس جمهور متديني بود كه افتخار مي كرد مقلد امام(ره) است.

حجت الاسلام والمسلمين صديقي بر همين اساس آقاي احمدي نژاد را با همچون شهيد رجايي مقايسه كرد و يادآور شد: ما با همه وجود از احمدي نژاد در هر دو دوره حمايت و تبليغ كرديم چرا كه وي فردي متدين، ولايت پذير و گوش به فرمان رهبري بود.

وي تصريح كرد: علاوه بر اينكه احمدي نژاد متدين است مريد آقا هم است؛ قضيه اطلاعات و اين ناهماهنگي ها مقداري دشمن را جري كرد اما با هوشمندي كه در آقاي احمدي نژاد سراغ داريم انتظار مي رود كه وي در عمل تودهني بر همه كساني كه با نظام جمهوري اسلامي سر ستيز داشته و تحمل نظام ديني براي آنها مشكل است بزند.

امام جمعه موقت تهران با بيان اينكه انتظار مي رود آقاي احمدي نژاد مثل گذشته خط شكن باشند و آحاد مردم اين اعتماد را به وي داشته باشند كه مؤمن است، اظهار داشت: نشانه ايمان احمدي نژاد ولايت پذيري وي است.

وي با تأكيد بر اينكه هر كس ولايت پذير نباشد بايد در ايمان وي ترديد داشت، ادامه داد: انتظار ما از آقاي رئيس جمهور و همه قوا اين است كه اين مسئله را در عمل نشان دهند كه بي چون و چرا مثل مردمي كه عاشق و گوش به فرمان رهبري هستند در اختيار ولي فقيه جامع الشرايط قرار دارند و ان شاءالله احمدي نژاد نيز به عنوان يك سرباز مثل هميشه در كنار آحاد مردم باشند كه به همين شكل نيز خواهد بود.

امام جمعه موقت تهران بر همين اساس به بركناري مصلحي اشاره كرد و گفت: بركناري مصلحي اصلاً به مصلحت كشور نبود، اين تصميم به نفع آقاي احمدي نژاد نيز نبوده و بسيار سؤال برانگيز و به ضرر دولت و مايه اميد دشمنان بود چرا كه در اين شرايط منطقه نظام اطلاعاتي ما دچار خلل مي شد.

تبعيت از ولايت عامل وجاهت قانوني و شرعي مسئولان

حجت الاسلام علي ثمري، مشاور سابق رئيس جمهور نيز با اشاره به ضرورت ولايت مداري و تبعيت مسئولان كشور از مقام معظم رهبري اظهار داشت: رئيس جمهور از گذشته ولايت مدار بوده و تبعيت خود را از ولايت نشان داده است.

وي با تأكيد بر اينكه وجاهت قانوني و شرعي مسئولان در نظام مقدس جمهوري اسلامي، تبعيت از ولايت است، تصريح كرد: شرط لازم و اساسي مشروعيت افرادي كه در مسند امور كشور قرار دارند، تبعيت از ولايت است از اين رو رئيس جمهور نيز از اين مقوله مستثني نيست و وي هميشه ولايتمدار بوده است.

ولايتمداري

يعني مطيع بودن امر ولي

حجت الاسلام والمسلمين مهدي طائب استاد حوزه و دانشگاه هم با اشاره به اختلاف نظرهايي كه در امور بين مسئولان به وجود مي آيد، اظهار داشت: اصولا، اختلاف در برداشت و در مصاديق و در بحث ولايتمداري تا هنگامي كه به صدور حكم نينجامد ضرري نمي رساند چرا كه ولايتمداري به اين معناست كه ما در برابر احكام صادره از سوي ولي فقيه و حاكم شرعي مطيع باشيم.

وي با بيان اين كه ولي فقيه هرگز به دنبال اين نيستند كه افراد در امور فكر و انديشه نكنند، افزود: ايشان به دنبال اين هستند كه سطح فكر و تجربه و معلومات آحاد جامعه هر چه بيشتر بالا برود و از نظر فكر و انديشه، به جايگاهي برسند كه بتوانند به ايشان نزديك شوند.

اين استاد حوزه علميه گفت: اگر اختلاف نظرها به جايي برسد كه مقام معظم رهبري حكم صادر كنند آنجا جاي اطاعت و تبعيت است و ما تاكنون ديده ايم در اختلاف نظرها هر جا كه كار به صدور حكم از سوي رهبري رسيده است آقاي احمدي نژاد نظر خود را كنار گذاشته به نظر مقام معظم رهبري عمل كرده است.

وي در پايان گفت: بنابراين، اختلاف نظر احمدي نژاد با مقام معظم رهبري درباره فعاليت وزير اطلاعات لطمه اي به ولايت مداري رئيس جمهور نزده است، جامعه از آقاي احمدي نژاد انتظار دارد همانگونه كه پيش از اين مقلد خوبي براي مقام معظم رهبري بوده از اين پس نيز باشد.

رهبري بر همه امور مسلط است

محمدنبي حبيبي دبيركل حزب موتلفه اسلامي نيز با اشاره به مخالفت رهبر معظم انقلاب اسلامي با بركناري حجت الاسلام مصلحي وزير اطلاعات اظهار داشت: مقام معظم رهبري در سفر خود به شهر مقدس قم به صراحت از اطاعت پذيري آقاي احمدي نژاد اظهار رضايت فرمودند، لذا برخي از افراد بيروني مي خواهند كاسه داغ تر از آش شوند. اما بايد بدانند شخص رهبر حكيم انقلاب اسلامي بر همه اوضاع مسلط هستند و مديري با تدبير در اوضاع كشور هستند، بنابراين بهتر است كسي در اين خصوص تعيين تكليف نكند.

وي گفت: هر چند رفتار احمدي نژاد در ماجراي آقاي مصلحي را كار درستي نمي دانيم، چرا كه چند هفته قبل رهبر انقلاب به وزارت اطلاعات سركشي كردند و هم از وزارت اطلاعات و هم از وزير با مقدمه اي تقدير كردند، لذا اين نشان از مقبوليت عملكرد مثبت اين وزارتخانه، نزد معظم له بوده است كه آقاي احمدي نژاد نبايد در اين اوضاع مبادرت به اين كار مي كرد.

دبيركل حزب موتلفه اسلامي تاكيد كرد: زماني كه ميان آقاي احمدي نژاد و نظر مبارك رهبر معظم انقلاب اختلافي وجود داشته باشد، رئيس جمهور رسما و عملا همان نظر معظم له را به اجرا مي گذارند، چرا كه در طول چند سال گذشته عملكرد احمدي نژاد نشان مي دهد او فردي ولايتمدار است.

          

 

در گفتگوي دکتر ابراهيم فياض مردم شناس و استاد دانشگاه با رسالت مطرح شد:‏

ملي گرايي نوعي شرک است و با توحيد گرايي احمدي نژاد سازگار نيست

رسالت ـ ۴ اردیبهشت ۱۳۹۰

 

صالح اسکندري

 

اشاره:

 

مسئله ايراني گري يا مکتب ايراني و يا ملي گرايي موضوعي است که در چند ماه اخير از جانب برخي اطرافيان رئيس جمهور بخصوص اسفنديار رحيم مشايي در ادبيات سياسي کشور پر رنگ شده است و موضع گيري هاي مختلفي را در سطح علما، مراجع، اصولگرايان و ساير محافل سياسي و رسانه اي برانگيخته است. برخي بر اين باورند که ابراهيم فياض

مردم شناس، جامعه شناس و استاد دانشگاه تهران صاحب اين ايده و نظريه است. از اين رو سعي کرديم در يک گفتگوي صريح از وي بخواهيم چارچوب تئوريک اين ايده را مطرح نمايد تا به طور شفاف و فارغ از ابهامات متداول در معرض نقد و ارزيابي صاحب نظران و انديشمندان در حوزه هاي مختلف مسائل ايران قرار گيرد. البته طرح اين مسئله به هيچ وجه اين معنا را به ذهن متبادر نمي کند که موضع روزنامه رسالت با اين مسئله همسو است بلکه صرفا به منظور تنوير اذهان نخبگي جامعه و روشن شدن بيش از پيش اصل بحث که تا کنون جسته گريخته در

رسانه ها مطرح شده، منتشر مي شود. ‏

 

جناب دکتر فياض ! نظر به طرح مسئله "مکتب ايراني" توسط اسفنديار رحيم مشايي رئيس دفتر رئيس جمهور در افکار عمومي، چند ماهي است يک سري حواشي و موضع گيريهاي متفاوت پيرامون دولت در خصوص اين مسئله مطرح شده است و برخي معتقدند شما تئوريسن اين ايده هستيد. آيا اين مسئله صحت دارد؟

 

ببينيد من يک مردم شناس هستم و رشته مردم شناسي هم در حوزه هاي فرهنگي کار مي کند که غالبا متناظر هم هستند. به هر حال فرهنگ ايراني يک فرهنگ با گستره بالاست و اين فرهنگ تا شمال چين و حتي ژاپن در شرق پيش رفته است و در غرب نيز تا بالکان و حتي شمال آفريقا نفوذ کرده است. من فکر مي کنم ما بايد از اين بستر فرهنگي در راستاي اهداف خودمان استفاده کنيم . ايران هم اکنون نيازمند يک گستره منطقه اي است و عضويت کشورما در پيمان هاي منطقه اي به نفع مردم است.چرا که در صورت عضويت ايران در اين پيمان ها امنيت ملي بالا مي رود. همچنين اقتصاد ما شکوفا تر مي شود. اگر مي بينيد دولت بحث نوروز را مطرح مي کند به اين دليل است که مي خواهد دولت هاي منطقه دور هم جمع شوند و مانع از تهاجم فرهنگي شوند . امروز ما مي بينيم که فرهنگ غربي به شدت در حال رسوخ به فرهنگ هاي بومي منطقه است و مثلا والنتاين و کريسمس به جاي اعياد باستاني و ديني ما مثل عيد نوروز مطرح مي شود در حالي که حتي مسيحيان ايران اعتقادي به کريسمس ندارند. بايد ديد چه اتفاقي در حال رخ دادن است .من فکر

مي کنم اگر قشر متوسط جامعه ما که خواستار الگوي فرهنگي جديدي است نتواند ارضاء شود به فرآورده هاي فرهنگي غرب گرايش پيدا مي کند.‏

 

در خصوص مکتب ايراني و ايراني گري که در ادبيات رئيس جمهور و رئيس دفتر ايشان پر رنگ شده است چه توضيحي داريد؟ آيا طرح اين مسئله نوعي پويش به ملي گرايي نيست؟

 

ببينيد! ما در ايران هيچ گاه ملي گرايي به شکل پر رنگ نداشته ايم. حتي به نظر من مصدق نيز ملي گرا نبود. ملي گراي واقعي در ايران فقط محمد علي فروغي است که در زمان پهلوي چند دوره نخست وزير ايران بود. رنسانس در اروپا دنبال اين بود که قدرت مرجع و کليسا را که به صورت فرامليتي در اروپا کار مي کرد از بين ببرد. لذا ملي گرايي و ناسيوناليسم را به وجود آورد. در يک چارچوب تحليلي بايد بگويم هويت در اصل دو شاخه دارد: مذهب و زبان . اگر جامعه اي تنها و فقط تکيه را روي مذهب بگذارد از دل آن فاندامنتاليسم يا بنيادگرايي متولد مي شود. يعني همان کليساي قرون وسطي که اجازه نمي داد حتي افراد فکر کنند و نتيجه آن نيز همان چيزي است که در غرب مدرن مشاهده مي کنيم. اين در حالي است که ما در اسلام هيچ گاه بنياد گرايي مذهبي نداشته ايم. در اسلام هيچ کجا عقل تعطيل نشده است.مذهبي ترين افراد ما هم بنياد گرا نيستند . حتي امثال فخر رازي و غزالي هم اين

حرف ها را نمي زنند و چنين اتهام هايي به ايشان غيرقابل قبول است . ‏

 

اما در خصوص هويت اگر بگوييم مبنا زبان است هويت سکولار مي شود. از دل اين سکولاريسم ملي گرايي بيرون مي آيد. در واقع اين زبان است که مليت ايجاد مي کند. اما مذهب فرا قومي است و هويت را نيز فرا قومي مي سازد . با اين حال آنچه در عصر رنسانس ايجاد شد آن بود که مذهب را به زبان تاويل بردند و همين نيز منجر به آن شد که تب ملي گرايي در اروپا بالا بگيرد و متاسفانه همين رنسانس ملي گرايي در اروپا منتج به دو جنگ جهاني شد که نتايج آن تمامي جهان را در بر گرفت .‏

 

‏ در کنار اين بايد به اين نکته نيز توجه کرد وقتي مذهب به زبان تاويل داده شد

فلسفه هاي ملي يعني فلسفه آلماني، فرانسوي، روسي و...پديد آمد . در واقع فلسفه مبنايش زبان گرايي در هويت است. به عبارت بهتر فلسفه در اروپا ، مذهب توليد شده در قالب زبان است. اين در حالي است که ما در اسلام واژه فلسفه نداريم بلکه هر آنچه هست " حکمت" است که در ارتباط با عقل ملتزم با وحي قابل تفسير است. اين فلسفه ملي گرايي است. البته اين نوع ملي گرايي که متعلق به قرن 19 است هم اکنون در پست مدرن زير رو شده است. و مفاهيم جديدي را به وجود آورده است. اما به اعتقاد من تنها کسي که در ايران اين حرفها را زده است محمد علي فروغي است. تنها کسي که ملي گرايي را خوب مطرح

مي کند يعني هم فلسفه دارد و هم زبان خوبي دارد محمد علي فروغي است . وي به صورت متوديک در کتاب"آيين سخن وري" بعد زباني ملي گرايي را مطرح مي کند ضمن آنکه فلسفه خودش را هم طرح مي کند. وي کتاب سير حکمت در اروپا را مي نگارد که سعي در زباني کردن هويت فلسفي در ايران را دارد. از اين روست که من معتقدم حتي پهلوي ها هم نتوانستند ملي گرايي را مطرح کنند . آنها سعي کردند تا تخت جمشيد را به عنوان ديرينه و تبار خودشان معرفي کنند ولي اين باستان گرايي است و نمي توان آن را ملي گرايي دانست.‏

 

پس شما رويکرد اخير اطرافيان رئيس جمهور در مورد "ايراني گري" را چگونه تحليل و مورد ارزيابي قرار مي دهيد؟‏

 

من معتقدهستم که ما براي حرکت به سوي آينده نياز به گذشته داريم . کاري که اطرافيان رئيس جمهور نيز هم اکنون انجام مي دهد بيشتر همان باستان گرايي است نه ملي گرايي . دولت سعي دارد حوزه فرهنگي ايران را برجسته کند. ملي گرايي متعلق به قرن 19بوده و در قرن بيست و يکم همه دنيا سعي دارند با تاريخ باستان فرهنگ خود را مطرح و برجسته سازند. امروز ما مي بينيم ژاپن، کره و حتي اروپا دارند گذشته خويش را بازتوليد مي کنند . حتي آمريکا که تاريخ ندارد باستان گرايي را مطرح مي سازد تا الگوي فرهنگي درست کند و در عصر رسانه و ارتباطات پايدار بماند. من فکر مي کنم دولت اين موضوع را مي فهمد . ‏

 

به نظر شما آيا باستان گرايي نمي تواند تاريخ بعد از اسلام را که پيوند عميق و انيقي با فرهنگ امروز ايران دارد

تحت الشعاع قرار دهد؟

 

ببينيد! دولت هم اکنون مي گويد ما يک هويت ايراني داريم که بايد با توجه به مهدويت حرکت کند . در احاديث و روايات متعدد آمده است که بسياري از ياران امام زمان(عج) ايراني هستند . ما فکر مي کنيم که آنچه در ايران باستان وجود دارد در راستاي اهداف اسلام مي تواند به کار گرفته شود و اين دو مغايرتي با هم ندارند. بلکه بستر فرهنگي ايران قديم مي تواند به کمک گسترش مفاهيم اسلامي بيايد . البته شخص آقاي احمدي نژاد معتقدند که نبايد اين موضوع سياسي شود . در واقع برايند باستان گرايي و تاريخ بعد از اسلام مي تواند نيروي متمرکزي ايجاد کند که در حرکت جامعه اسلامي ما به سمت ظهور ذيل رهبري ولي فقيه موثر باشد. البته نبايد خطرات و آسيب ها را در اين مسير ناديده گرفت. مثلا همين موضوعاتي که در خصوص مهدويت مطرح مي شود مانند سي دي "ظهور نزديک است" نوعي افراطي گري است و ما بايد مراقب خوارج زمان باشيم . ما تابع مراجع و ولي فقيه هستيم چرا که ولي فقيه نايب عام امام زمان(عج) است. وقتي علماي بلاد در خبرگان حکم به عدالت و اعلميت کسي مي دهند ما بايد تابع آن شخص باشيم و ورع و تقوا داشته باشم و امر به معروف و نهي از منکر کنيم. انقلاب اسلامي ايران فلسفه تاريخ دارد و اين فلسفه انتظار فرج است که مکانيسم آن هم امر به معروف و نهي از منکر بر مبناي ولايت فقيه است. اينکه

مصداق گرايي کنيم انحطاط است . اين همان کاري است که صفويه کردند و خرافات جامعه را در بر گرفت.چه کسي گفته براي تعجيل در فرج امام زمان(عج)کار تمام شده است؟ وظيفه همچنان بر گردن ما ست و نبايد لودگي کرد. نبايد انفعال داشت. ‏

 

به نظر شما آيا تاکيد بر ايراني گري در شرايط کنوني منطقه که غربي ها پروژه ايران هراسي را کليد زده اند نمي تواند حساسيت کشورهاي عربي را عليه جمهوري اسلامي برانگيزد؟

 

در تاريخ مصريان پادشاهان هخامنشي را دوست داشتند . ايراني ها نقششان همواره مثبت بوده است. ما خودمان خودمان را تخريب مي کنيم. منطقه خاورميانه از ابتدا با ايران در ارتباط بوده است. همه ملت هاي خاورميانه ايراني ها را دوست دارند. فرهنگ ايراني در کشورهاي منطقه رسوخ کرده است. اردن پر از ايراني است. عراق پر از ايراني است . تونس مملو از ايرانيان و دوستداران ايران است . در بالکان همه خاطرات خوش تاريخي از پادشاهان ايراني نقل مي کنند . اينها را نمي شود، حذف کنيم. فکر مي کنيد چرا

برخي علامه طباطبايي را تخريب مي کنند چون ايشان گفته است ذوالقرنين همين کوروش است . چرا علامه مجلسي را تخريب مي کنند چون از خدمات ايراني ها به اسلام مي گويد. فاندامنتاليسم مذهبي، تشيع صفوي را کوبيد. ما نبايد در دام شريعتي بيفتيم و مقابل تارخ قبل از اسلام موضع بگيريم. مردم با مليت خودشان زندگي مي کنند . نوروز را عربها هم قبول دارند. قزاق ها و قرقيزها نوروز را قبول دارند . نوروز فرا ملي است. به اعتقاد من دولت مي خواهد در منطقه يک جهش فرهنگي با عنصري فراملي ايجاد کند. و آينده هم روشن است. احمدي نژاد مهدويت را

مد نظر قرار مي دهد. بر اين اساس به اعتقاد من ملي گرايي نوعي شرک است و با توحيد گرايي احمدي نژاد جور در نمي آيد. ‏   

 

        

رهبر معظم انقلاب در ديدار با مردم استان فارس

قواي سه گانه بويژه دولت حقا و انصافا در حال خدمت و تلاش هستند

تهران-حضرت آيت الله خامنه اي رهبر معظم انقلاب اسلامي صبح امروز در ديدار پرشور هزاران نفر از مردم استان فارس در سخنان بسيار مهمي ضمن تبيين شرايط حساس كنوني دنيا و منطقه، با توجه به بيداري اسلامي، همه مردم و مسئولان را به حفظ اتحاد و انسجام و كار و تلاش بي وقفه، و بهانه ندادن بدست دشمنان نظام اسلامي توصيه كردند.

        

به گزارش ايرنا به نقل از پايگاه اطلاع رساني دفتر رهبر معظم انقلاب، حضرت آيت الله خامنه اي تأكيد كردند: امروز قواي سه گانه بويژه دولت حقاً و انصافاً در حال خدمت و تلاش هستند و ملت و رهبري همواره از خط كار و خدمت در كشور حمايت خواهند كرد اما هرجا كه رهبري احساس كند از مصلحت بزرگي غفلت مي شود، وارد خواهد شد و رهبري تا زنده است هيچگاه نخواهد گذاشت، در حركت عظيم ملت ايران بسوي آرمانها، ذره اي انحراف ايجاد شود.

حضرت آيت الله خامنه اي، ايستادگي ملت ايران بر موضع حق خود و الگو شدن آن براي ملتهاي منطقه را علت اصلي فشارها و تبليغات خصمانه بر ضد نظام اسلامي دانستند و افزودند: با وجود همه اين فشارها، نظام جمهوري اسلامي محكم ايستاده و كوتاه هم نيامده است و همين استحكام نظام اسلامي موجب شده است، تيغ آنها كند شود و بر صخره فرود آيد.

ايشان با تأكيد بر اينكه ملت و دولت بايد اين حالت صخره گون نظام اسلامي را حفظ كنند، خاطرنشان كردند: نگذاريد اختلاف و شكاف بوجود آيد و آنچه را كه دشمن در تبليغات و خباثت هاي سياسي خود مي خواهد، روي دهد.

رهبر انقلاب اسلامي با اشاره به قضاياي چند روز اخير درباره وزارت اطلاعات افزودند: تبليغات رسانه هاي بيگانه را در مورد اين قضايا كه آنچنان اهميتي هم ندارد ببينيد، كه چه جنجالي به راه انداخته اند و در تحليل هاي خود مي گويند در جمهوري اسلامي ايران شكاف و حاكميت دوگانه بوجود آمده و رئيس جمهور، حرف رهبري را گوش نكرده است.

حضرت آيت الله خامنه اي افزودند: تبليغات دشمنان در روزهاي اخير بار ديگر نشان داد كه آنها چگونه منتظر بهانه هستند و همچون گرگ براي حمله در كمين نشسته اند.

ايشان با تأكيد بر اينكه اعضاي دولت و شخص رئيس جمهور حقاً و انصافاً مشغول خدمت در كشور هستند خاطرنشان كردند: ملت و رهبري همواره از خط كار و خدمت حمايت مي كنند و ملاك هم اشخاص نيستند بلكه ملاك اصلي خط كار و خدمت است.

رهبر انقلاب اسلامي با اشاره به مشخص بودن مسئوليت ها و وظايف در قانون اساسي افزودند: رهبري هيچگاه بناي دخالت در تصميم ها و كارهاي دولت را ندارد، مگر آنجايي كه احساس كند مصلحتي مورد غفلت قرار گرفته است.

حضرت آيت الله خامنه اي تأكيد كردند: در قضيه اخير هم كه چندان مهم نيست، احساس شد از مصلحت بزرگي غفلت شده است.

ايشان با توصيه به عناصر داخلي و دلسوزان كشور براي پرهيز از بگومگوها و تحليل هاي پوچ بر ضد يكديگر و زمينه ايجاد نكردن براي فضاي تبليغاتي بيگانگان، خاطرنشان كردند: نظام جمهوري اسلامي، دستگاه مقتدري است و رهبري هم محكم در مواضع صحيح خود ايستاده است.

حضرت آيت الله خامنه اي افزودند: تا زمانيكه من زنده هستم و مسئوليت دارم، نخواهم گذاشت حركت عظيم ملت ايران بسوي آرمانها، ذره اي منحرف شود.

ايشان با تأكيد بر اينكه تا زمانيكه مردم با شور، شعور، بصيرت و عزم راسخ در ميدان هستند، لطف الهي هم شامل خواهد بود، خاطرنشان كردند: اگر مسئولان به سراغ مسائل شخصي بروند و اهداف را فراموش كنند، كمك الهي هم كم خواهد شد.

رهبر انقلاب اسلامي افزودند: امروز علاوه بر مردم، مسئولان در قواي سه گانه نيز در ميدان كار و تلاش و مجاهدت و در حال انجام مسئوليت هاي سنگين خود هستند.

حضرت آيت الله خامنه اي با اشاره به نامگذاري امسال به عنوان سال جهاد اقتصادي، تأكيد كردند: همه مردم و مسئولان بايد دست به دست هم دهند تا اين حركت آغاز شود زيرا هدف از نامگذاري هاي هر سال، ايجاد زمينه براي شروع حركت به سمت شعار و هدف انتخاب شده است.

ايشان با تأكيد بر اينكه رؤساي قوا و مسئولان خالي از نقص نيستند، خاطرنشان كردند: بايد همواره به خدا پناه ببريم و با شناخت نقص هاي خود و كاستن از آنها، در مسير حركت ملت ايران گره ايجاد نكنيم.

رهبر انقلاب اسلامي در سخنان خود به تحولات كنوني منطقه نيز اشاره كردند و افزودند: امروز به بركت اسلام و انقلاب اسلامي، بيداري عمومي اسلامي درمنطقه روي داده است كه قطعاً به نتيجه خواهد رسيد، همانگونه كه در برخي نقاط تاكنون به نتيجه رسيده است.

حضرت آيت الله خامنه اي افزودند: هرچه عزم، ايمان و آمادگي مردم براي فداكاري بيشتر شود، احتمال پيروزي هم بيشتر خواهد شد.

ايشان با اشاره به غافلگيري امريكا، اروپا و صهيونيستها در قبال تحولات منطقه خاطرنشان كردند: تمام تلاش قدرتهاي استكباري بر اين است كه بر تحولات منطقه مسلط شوند اما اين بيداري اسلامي تمام شدني نيست و اين حركت رو به جلو، بازگشتي به عقب نخواهد داشت.

رهبر انقلاب اسلامي افزودند: نهايت و آينده اين حركت، به نفع مردم منطقه خواهد بود اما آنان بايد كاملاً هوشيار و مراقب باشند زيرا دشمن براي منحرف كردن اين حركت، در كمين نشسته است.

حضرت آيت الله خامنه اي با اشاره به ظلم آشكار به مردم بحرين، يمن و ليبي تأكيد كردند: داوري منصفانه قضاياي كنوني منطقه بويژه در اين سه كشور، نشان مي دهد، قدرتهاي غربي به مردم ظلم كرده اند، و جنايتكار و مقصر غيرقابل اغماض هستند.

ايشان دليل اصلي ظلم امريكا و غرب به مردم منطقه را، دولت جعلي اسرائيل دانستند و خاطرنشان كردند: در تحولات كنوني منطقه بيشترين ظلم به مردم بحرين شده است.

رهبر انقلاب اسلامي با اشاره به تبليغات گسترده غرب بر ضد ايران افزودند: از آنجايي كه جمهوري اسلامي ايران موضع حقي را انتخاب و صراحتاً آن را اعلام كرده، قدرتهاي غربي حملات تبليغاتي خود را به سمت ايران متمركز كرده اند.

حضرت آيت الله خامنه اي تأكيد كردند: جمهوري اسلامي ايران بر خلاف خواسته قدرتهاي استكباري، در قبال تحولات منطقه يك تماشاگر بي تفاوت نيست و ملت، دولت و نخبگان سياسي ايران در برابر اين اقدامات ظالمانه مستكبران، تماشاگر نخواهند بود.

ايشان با اشاره به ادعاي دخالت ايران در امور منطقه آن را بي اساس خواندند و افزودند: جمهوري اسلامي ايران به غير از اعلام صريح موضع خود، چه دخالتي در بحرين، يمن و ليبي كرده است.

رهبر انقلاب اسلامي تأكيد كردند: جمهوري اسلامي ايران در اعلام نظر حق و صريح خود هيچگاه از اخم قدرتهاي پوشالي دنيا نترسيده و نخواهد ترسيد و ملاحظه آنها را هم نخواهد كرد.

حضرت آيت الله خامنه اي خاطرنشان كردند: اعتراض مردم بحرين بجا و به حق است و اگر وضعيت مردم بحرين و نوع حكومت آنها و نحوه استفاده حاكمان از حكومت براي هر انسان صاحب بينش بيان شود، قطعاً رفتار حكومت بحرين محكوم خواهد شد.

ايشان افزودند: رفتار حكومت بحرين در مواجهه با مردم اشتباه است زيرا اينگونه اقدامات جز افزايش عقده ها و عصبانيت مردم، فايده اي ندارد و ممكن است خشم مردم بار ديگر هنگامي سرباز كند كه حكومت نتواند هيچ كاري انجام دهد.

رهبر انقلاب اسلامي خاطرنشان كردند: علاوه بر حكومت بحرين، كساني هم كه از خارج به بحرين نيرو اعزام كردند دچار اشتباه شده اند.

حضرت آيت الله خامنه اي قضاياي ليبي را هم نمونه ديگري از ظلم قدرتهاي استكباري به مردم برشمردند و افزودند: غربيها نمي خواهند در ليبي كه در نزديكي اروپا قرار دارد و سرشار از نفت است، حكومتي مردمي و مسلمان سركار بيايد، بنابراين سياست بازي با ملت ليبي را در پيش گرفته اند اما مردم متوجه اين سياست غربي ها شده اند.

ايشان مجرم اصلي در حوادث اخير منطقه را مستكبران دنيا و شبكه صهيونيستي بين المللي دانستند و خاطرنشان كردند: آنها با استفاده از شرايط كنوني، در حال فشار آوردن به مردم غزه و به شهادت رساندن روزانه مردم هستند، و بايد ملتهاي منطقه و دولتها از عملكرد رژيم صهيونيستي غفلت نكنند.

رهبر انقلاب اسلامي در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به سابقه تاريخي و برجسته علما و مردم استان فارس بويژه شيراز در عرصه هاي مبارزه، جهاد، تدين، علم، ادب و مسائل سياسي و اجتماعي افزودند: مردم فارس همواره جزو پيشروها بوده اند، و استان فارس حقاً و انصافاً يك قله است.

حضرت آيت الله خامنه اي اظهار ارادت و اخلاص روزافزون مردم فارس به حرم احمد بن موسي و برادران آن حضرت و همچنين تقديم چهارده هزار و ششصد شهيد در دوران دفاع مقدس را نمونه بارزي از تدين، و ايثار و فداكاري مردم اين استان دانستند و تأكيد كردند: كليد اصلي پيشرفت ملتها ايستادگي آنان بر سخن حق خود است و ملت ايران با ايستادگي بر راهي كه انتخاب كرده، توانسته است علاوه بر پيشرفت روزافزون در زمينه هاي مختلف، براي ديگر ملتها نيز الگو شود.

در اين ديدار حجت الاسلام والمسلمين ايماني نماينده ولي فقيه و امام جمعه شيراز در سخناني، وجود سومين حرم اهل بيت در شيراز، علماي بزرگ استان فارس، نقش مردم در دوران نهضت اسلامي و بعد از پيروزي انقلاب اسلامي، تقديم چهارده هزار و ششصد شهيد در دوران دفاع مقدس را از جمله ويژگيهاي برجسته مردم متدين و ادب پرور استان فارس برشمرد.

سردار غيب پرور فرمانده سپاه پاسداران استان فارس هم در سخناني گزارش از برگزاري كنگره سرداران و چهارده هزار و ششصد شهيد استان فارس ارائه كرد.

سيام*

 

 

پایگاه خبر رسانی دفتر خامنه ای

تنها مرجع موثق انتشار اخبار رهبر انقلاب اسلامی روابط عمومی دفتر ایشان می باشد (۱۳۹۰/۰۲/۰۳ - ۱۴:۰۴)

در پی انتشار خبر ناقص سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی در جمع مردم شیراز با شماره 30351618 ساعت 12.14، از سوی خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) روابط عمومی دفتر مقام معظم رهبری، ضمن ابراز تأسف و غیرمسئولانه دانستن این اقدام خبرگزاری ایرنا، از تمام خبرگزاریها و سایتهای خبری درخواست کرد به هیچ عنوان از این خبر استفاده نکنند.

خبر کامل این دیدار طبق روال از سوی روابط عمومی در اختیار خبرگزاریها و سایتهای خبری قرار خواهد گرفت.

بار دیگر تأکید می شود تنها مرجع موثق انتشار اخبار رهبر انقلاب اسلامی روابط عمومی دفتر ایشان می باشد.

 

 

قابل توجه مخاطبان ارجمند/

توضيح خبرگزاري جمهوري اسلامي در باره انتشار خبر ديدار مردم استان فارس با رهبر معظم انقلاب

تهران - انتشار خبر اوليه از ديدار مردم استان فارس با رهبر معظم انقلاب بر روي خروجي ايرنا قبل از دريافت از روابط عمومي دفتر مقام معظم رهبري، بر اساس رويه اي بود كه در 6 ماهه اخير انجام مي شد.

        

در ديدارهايي كه مردم استان هاي آذربايجان شرقي، گيلان، قم و همچنين مشهد مقدس با مقام معظم رهبري داشتند ، خبرنگار ايرنا نخست خبري از بيانات مقام معظم رهبري ارسال و خبر تكميلي را از دفتر ايشان دريافت و استفاده مي كرد.

با توجه به روالي كه به آن اشاره شد، خبرگزاري جمهوري اسلامي ضمن عذرخواهي از دفتر مقام معظم رهبري اعلام مي دارد كه از اين پس اخبار مربوط به مقام معظم رهبري را پس از انتشار از سوي دفتر معظم له روي خروجي خود قرار خواهد داد.

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ايرنا) / کد خبر 30352189

 

 

جنگ لفظی میان دفتر آیت‌الله خامنه‌ای و خبرگزاری ایرنا

 دویچه وله

لوگوی خبرگزاری ایرنا، خبرگزاری رسمی جمهوری اسلامی ایران

دفتر آیت‌الله خامنه‌ای با انتشار اطلاعیه‌ای از خبرگزاری ایرنا انتقادات تندی کرده است. این ‌درحالی‌ست که خبرگزاری‌های ایران در روزهای اخیر یکدیگر را به دروغ‌پردازی متهم کرده و سایت‌های حامی دولت نیز از دسترس خارج شدند.

 

 

دفتر آیت‌الله خامنه‌ای با انتشار اطلاعیه‌ای از عملکرد خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران، ایرنا به‌علت «انتشار ناقص» سخنان آیت‌الله خامنه‌ای در شهر شیراز انتقاد تندی کرده و عملکرد خبرگزاری رسمی جمهوری اسلامی ایران را «مایه تاسف» خوانده است. در اطلاعیه دفتر آیت‌الله خامنه‌ای از تمام خبرگزاری‌ها و سایت‌ها خواسته شده به هیچ عنوان از خبر این خبرگزاری استفاده نکنند.

 

همزمان و در پی انتشار این اطلاعیه، خبرگزاری ایرنا، با انتشار توضیحی با عنوان «قابل توجه مخاطبان ارجمند» نوشته است که انتشار خبر اوليه از ديدار مردم استان فارس با آیت‌الله خامنه‌ای بر روی خروجی ايرنا، قبل از دريافت از روابط عمومی دفتر ایشان و بر اساس رويه‌ای بوده كه در ۶ ماهه اخير انجام می‌شده است.

 

در ادامه بیانیه خبرگزاری ایرنا خطاب به «مخاطبان ارجمند» آمده است، ضمن عذرخواهی از دفتر آیت‌الله خامنه‌ای اعلام می‌دارد كه از اين پس اخبار مربوط به ایشان را پس از انتشار از سوی دفتر ایشان روی خروجی خود قرار خواهد داد.

 

جنگ لفظی بین دفتر آیت‌الله خامنه‌ای و خبرگزاری ایرنا در حالی صورت گرفته است که در هفته‌های اخیر، سایت‌های نزدیک به دولت ایران و خبرگزاری‌های رسمی و نیمه‌رسمی ایران به تکذیب اخبار یکدیگر درباره مخالفت آیت‌الله خامنه‌ای با استعفای وزیر اطلاعات می‌پرداختند.

 

پس از آن‌که حیدر مصلحی، وزیر اطلاعات ایران در یک روز استعفا داد، استعفایش توسط محمود احمدی‌نژاد پذیرفته شد ولی با مخالفت آیت‌الله خامنه‌ای، مصلحی در مقام خود ابقا شد. یک‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۳۸۹ بسیاری از خبرگزاری‌های نیمه‌رسمی ایران ازجمله مهر، فارس، ایسنا و... خبر مخالفت رهبر جمهوری اسلامی با استعفای وزیر اطلاعات را منتشر کردند اما خبرگزاری دولتی ایران، ایرنا، بر«شایعه بودن»، «ادعای خلاف واقع بودن»، «‌بدون استناد به هيچ منبع مشخص» این خبر تاکید کرد و آن را «سناریویی  تازه علیه دولت» خوانده بود.

 

با گذشت یک روز از انتشار خبر مخالفت آیت‌الله خامنه‌ای با استعفای وزیر اطلاعات، خبرگزاری ایرنا در خبری دیگر از موافقت محمود احمدی‌نژاد با ابقای مجدد حیدر مصلحی وزیر اطلاعات، بعد از نوشتن نامه کتبی توسط آیت‌الله خامنه‌ای خبر داد.

 

با این همه به گزارش سایت الف، با گذشت چند روز از نامه کتبی آیت‌الله خامنه‌ای مبنی بر ابقای وزیر اطلاعات، محمود احمدی‌نژاد  همچنان از همکاری با وزیراطلاعات خودداری می‌کند. سایت الف نوشته است: «برخلاف آنچه انتظار می‌رفت، رئیس جمهور هنوز از مصلحی که چندی پیش با حکم حکومتی رهبر انقلاب در وزارت اطلاعات ابقا شد، برای حضور در هیات دولت دعوت نکرده است. وزیر اطلاعات همچنان به سفر استانی رئیس‌جمهور به کردستان نیز دعوت نشده است.»

 

دفتر آیت‌الله خامنه‌ای از همه خبرگزاری‌ها و رسانه‌ها خواسته، به‌هیچ عنوان از خبر خبرگزاری ایرنا استفاده نکنند.دفتر آیت‌الله خامنه‌ای از همه خبرگزاری‌ها و رسانه‌ها خواسته، به‌هیچ عنوان از خبر خبرگزاری ایرنا استفاده نکنند.در همین زمینه و در روزهای اخیر سایت‌های حامی دولت محمود احمدی‌نژاد، همچون باکری‌آنلاین، دولت‌یار، محرمانه نیوز و سایت علی اکبر جوانفکر، مشاور احمدی‌نژاد و مدیرعامل خبرگزاری ایرنا، فیلتر و از دسترس خارج شدند.

 

به نقل از سایت‌های معترضان ایران همچون سحام نیوز، سایت نهاد ریاست‌جمهوری ایران نیز برای مدتی از دسترس خارج شد. آقای جوانفکر که بعدا سایت او از دسترس خارج شد، در سایت خود به «جعلی بودن» خبر مخالفت آیت‌الله خامنه‌ای با استعفای حیدر مصلحی وزیر اطلاعات اشاره کرده و نوشته بود: «ابتدا خبرگزاری فارس در ساعت ۲۲:۰۴ و سپس ایسنا در ساعت ۲۲:۱۴:۲۵ و مهر در ساعت ۲۲:۱۷ این خبر را روی خروجی خود قرار داده‌اند. این در حالی است که تا ساعات اولیه بامداد روز دوشنبه هیچ خبری دال بر صحت این موضوع در سایت رسمی دفتر رهبری درج نشده است.»

 

«منظور خبرگزاری ایرنا لزوم پرداختن هزینه توسط آیت‌الله خامنه‌ای است»

 

مشاور محمود  احمدی‌نژاد در ادامه نوشته خود، درج خبر از طرف "رهبری" بدون اعلام رسمی آن از طرف سایت رسمی "دفتر رهبری" را کاری بسیار "زشت ،غیراخلاقی و مشکوک" دانسته بود. حوانفکر در سایت خود ادامه داده بود: «اینگونه خبرسازی‌ها که احمدی‌نژاد تصمیمی بگیرد و کمتر از دو ساعت بعد رهبری آن را رد کند هیچ منطق عقلانی ندارد و علاوه بر تضعیف احمدی‌نژاد، تضعیف شخص رهبری و جایگاه ولایت فقیه نیز است.»

 

همان موقع حسن شریعتمداری تحلیل‌گر مسائل سیاسی درگفت‌و‌گو با دویچه وله، درباره تاکید خبرگزاری ایرنا و مدیر آن بر رسمی بودن و مکتوب بودن نظرات آیت‌الله خامنه‌ای گفت: «منظور خبرگزاری ایرنا از اخباری که در این‌باره منتشر کرد این است که، آقای خامنه‌ای نمی‌تواند بدون پرداخت هزینه لازم و فقط با پیغام دادن به مقاصد خود برسد. او باید در صحنه حاضر شود، حکم رسمی بدهد و هزینه این کار را بپردازد.»

 

حسن شریعتمداری مرز‌بندی‌های تازه بین رسانه‌های حامی دولت ایران و رسانه‌های حامی رهبر جمهوری اسلامی ایران را از تبعات رودررویی محمود احمدی‌نژاد و آیت‌الله خامنه‌ای می‌داند و می‌گوید: «از تبعات رودررویی اخیر این است که رسانه‌های دولتی که تا به حال شفافیت لازم برای طرفداری یکی از این دو پل تخاضم را نداشتند، مجبور به شفاف شدن هستند و چه بخواهند یا نخواهند مجبور هستند پشت یکی از دو نفر پناه بگیرند.»

 

در روزهای گذشته با فیلتر شدن و از دسترس خارج شدن سایت‌های حامی دولت محمود احمدی‌نژاد، ‌سلمان ذاکر نماینده مجلس ایران از واکنش کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس در واکنش به "نشر اخبار دروغ و اختلاف‌افکنانه از سوی‌ سایت‌های وابسته به جریان نفوذی و انحرافی، مسئولان این سایت‌ها" خبر داد.

 

این نماینده‌ی مجلس گفت که این افراد به مجلس شورای اسلامی احضار شده‌اند تا از آنها درباره اهداف انتشار این اخبار دروغ، کذب و اختلاف‌افکنانه سؤال شود.

 

این برای اولین‌بار در تاریخ جمهوری اسلامی ایران است که یک جریان موسوم به "انحرافی" برای دادن توضیحات به مجلس احضار می‌شود.

 

خودداری احمدی نژاد از همکاری با وزیر اطلاعات   

۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۰

بخش خبری الف

 

محمود احمدی نژاد همچنان بر موضع قبلی خود مبنی بر برکناری وزیر اطلاعات پافشاری کرده است و حاضر نیست با وی همکاری کند.

 

به گزارش الف برخلاف آنچه انتظار می رفت، رئیس جمهور هنوز از مصلحی که چندی پیش با حکم حکومتی رهبر انقلاب در وزارت اطلاعات ابقا شد، برای حضور در هیات دولت دعوت نکرده است.

 

وزیر اطلاعات همچنان به سفر استانی رئیس جمهور به کردستان نیز دعوت نشده است.استدلال رئیس جمهور برخلاف تاکیدات صریحی که صورت گرفته، این است که وزیر اطلاعات عملکرد ضعیفی در این وزارت خانه داشته است و اجازه نداده که تیم مدیریتی این مجموعه با دولت همراه شود.

 

این درحالی است که به نظر بسیاری از کارشناسان خبره، مصلحی یکی از موفقترین دوره های مدیریتی را در این وزارتخانه داشته و تصمیمات مدیریتی وی قانونی بوده است و شرعا نیز به حکم حکومتی رهبر انقلاب که بر اساس اصل 57 قانون اساسی اتخاذ شده است، وزیر اطلاعات است.

 

در شرایطی که رسانه های ضدانقلاب در حال سوء استفاده از اختلاف ایجاد شده در کشور هستند لازم است همه مسئولین اجرای بی کم و کاست فرامین و رهنمودهای رهبر انقلاب را در دستور کار قرار دهند.

 

گفتنی است رهبر انقلاب صبح امروز در دیدار با هزاران نفر از مردم استان فارس تاکید کردند :رهبري محکم در مواضع صحيح خود ايستاده است و تا من زنده هستم نخواهم گذاشت حركت ملت منحرف شود.

 

ایشان همچنان اظهار داشتند: ملت و رهبري همواره از خط کار و خدمت حمايت مي کنند و ملاک هم اشخاص نيستند بلکه ملاک اصلي خط کار و خدمت است.

 

امروز قوای سه‌گانه بویژه دولت حقاً و انصافاً در حال خدمت و تلاش هستند و ملت و رهبری همواره از خط كار و خدمت در كشور حمایت خواهند كرد اما هرجا كه رهبری احساس كند از مصلحت بزرگی غفلت می شود، وارد خواهد شد و رهبری تا زنده است هیچگاه نخواهد گذاشت، در حركت عظیم ملت ایران بسوی آرمانها، ذره‌ای انحراف ایجاد شود.

 

 

انتظار می رود پس از سخنان امروز رهبر انقلاب در جمع مردم استان فارس احمدی نژاد به وظیفه قانونی خود عمل کرده و وزیر اطلاعات را به همکاری دعوت کند.

 

این اولین بار نیست که قرائت استبدادی از قانون اساسی فصل‌الخطاب می‌شود

احمدی‌نژاد نه می‌تواند و نه حق دارد اعتراض کند

کلمه جمعه, ۲ اردیبهشت, ۱۳۹۰

 

چکیده :دلسوزان ملت بار‌ها در این باره هشدار داده‌اند و به یاد بیاوریم که میر حسین موسوی در دوران سکوت ۲۰ سالهٔ خود، یک بار سکوتش را در اعتراض به این قرائت شکست و تمام قد به آن اعتراض کرد و فراموش نکنیم که این حدیث نامکرر، بار‌ها و بار‌ها در سخنان میر حسین آمده است و لب لباب بیانیه‌های اوست. و مگر بازگشت به قانون اساسی و اجرای بدون تنازل آن مگر معنایی غیر از این دارد؟...

 

کلمه- آل طاها: حیدر مصلحی چه استعفا داده باشد و چه برکنار شده باشد، در روز دوشنبه ۲۹/ ۱/ ۹۰ وزیر اطلاعات نبوده است؛ این را قانون اساسی فراموش شدهٔ ما می‌گوید.

 

انتصاب- و نه ابقاء! – مجدد حیدر مصلحی به مقام وزارت اطلاعات، با روندی کاملاً جدید انجام شده است. آنچه در خصوص مصلحی اتفاق افتاد، پروسهٔ نسبتاً جدیدی! است که اثری از آن در قانون اساسی دیده نمی‌شود. انتصاب یک فرد به مقام وزارت بدون کسب رای اعتماد از مردم یا نمایندگان مردم تنها در سایهٔ یک قرائت استبدادی از قانون اساسی ممکن است. قرائتی که اختیارات ولایت فقیه را فرا‌تر از قانون اساسی می‌داند و اعتقاد دارد که یک فرد در مقام رهبر می‌تواند در هر لحظه‌ای که صلاح بداند قانون اساسی را به تعطیلی بکشاند و فرا‌تر از ارادهٔ جمهور مردم قرار بگیرد و افراد را به مقام صدارت و وزارت برکشد.

 

متاسفانه قرائت استبدادی از قانون اساسی، پدیده چندان تازه‌ای نیست. رفتار شورای نگهبان و نظارت استصوابی از نشانه‌های بارز این قرائت‌اند. دلسوزان ملت بار‌ها در این باره هشدار داده‌اند و به یاد بیاوریم که میر حسین موسوی در دوران سکوت ۲۰ سالهٔ خود، یکبار سکوتش را در اعتراض به این قرائت شکست و تمام قد به آن اعتراض کرد و فراموش نکنیم که این حدیث نامکرر، بار‌ها و بار‌ها در سخنان میر حسین آمده است و لب لباب بیانیه‌های اوست. و مگر بازگشت به قانون اساسی و اجرای بدون تنازل آن مگر معنایی غیر از این دارد؟

 

اما محمود احمدی‌نژاد نمی‌تواند – و نباید – به این نوع انتصاب اعتراض کند. فردی که با همین الگو و با همین قرائت به قدرت رسیده است، طبیعی است که باید تسلیم باشد. احمدی‌نژاد خود چهرهٔ تمام نمای این قرائت استبدادی است و الحق که در گفتار و رفتار نیز آرزوهای سردمداران این قرائت استثنایی را جامهٔ عمل پوشانده است و توانسته است آئینه تمام نمای افکار مصباحیه و فرقهٔ مطلقیه باشد.

 

و به‌‌ همان اندازه که احمدی‌نژاد مجسمهٔ قرائت استبدادی از قانون اساسی است، جنبش سبز هم بر این باور است که ریشهٔ استبداد در این قرائت نهفته است. بزنگاه تاریخی ۲۲ خرداد ۸۸ به خوبی این حقیقت را آشکار می‌کند. جایی که این قرائت استبدادی احمدی‌نژاد را برکشید و به مقام ریاست دولت رساند و جنبش سبز با شعار «رای من کجاست؟» در برابر زیاده خواهی این قرائت قد علم کرد. رای من کجاست، معنایی جز گم شدن رای مردم و محو شدن ارادهٔ ملت در برابر اراده فردی نداشت و احمدی‌نژاد و انتخابات ۸۸ بهانه‌ای برای مواجههٔ دوبارهٔ جنبش آزادیخواهی ایران با مجسمهٔ استبداد بود.

 

آدینه، ۲ اردیبهشت ۱۳۹۰

اختصاصی/ افشای گزارش ویژه وزیر اطلاعات به خامنه ای و نقش آن درافزایش بحرانهای درون حکومت

 

خبرنگاران سبز/ کارشناسان ایران سبز: در پی رخدادهای اخیر در عرصه سیاست داخلی حکومت ایران که منجر به رو در رویی آشکار علی خامنه ای با احمدی نژاد گردید و از اختلافهای عمیق درونی نظام حکایت می کرد ، کارشناسان ایران سبز موفق شدند اطلاعات تازه ای را از پشت پرده این وقایع به دست آورند و آن را منتشر کنند.

 

در گزارش جدید کارشناسان ایران سبز دو نکته مهم مورد تاکید قرار گرفته است. نخست اینکه انتشار این گزارش به معنای عدم اطلاع قبلی رهبر حکومت اسلامی از فساد سیاسی و اقتصادی ویرانگر اطرافیان ایشان نیست. کما اینکه شخص ایشان بوضوح نهادهای امنیتی و اطلاعاتی و نظامی را تشویق به فعالیت های اقتصادی فراقانونی کرده است. از این حیث انتشار این گزارش نشانگر وحشت وزارت اطلاعات از فراگیری جنبش سبز و رفع مسئولیت از خود و واگذاردن مسئولیت تمامی مشکلات فعلی بر عهده رهبر حکومت است. نکته دیگر اینکه این گزارش که حاوی بخش هایی از آخرین نامه وزیر اطلاعات به علی خامنه ای است نشان می دهد که رقابت های وزارت اطلاعات و سپاه پاسداران در کسب امتیازات اقتصادی در داخل و خارج کشور آنها را به شدت علیه یکدیگر شورانده است. درآمدهای نفت و گاز کشور که عموما نصیب سپاه می شود و سهم نیروهای اطلاعاتی از این درآمدها کاهش سافته ، نبرد اطلاعاتی و امنیتی را بین این دو گروه یکه تاز عرصه اقتصاد و سیاست ایران در حد چشمگیری افزایش داده است.

 

به گزارش کارشناسان ایران سبز ماه گذشته حیدر مصلحی وزیر اطلاعات گزارش مفصلی از فعالیت های سیاسی و اقتصادی دولت احمدی نژاد و فرقه نزدیک به او را که اخیرا از باند مسلط بر دفتر علی خامنه ای فاصله گرفته اند به رهبر حکومت ارائه کرد. این گزارش حاوی مورد متعددی از تخلفات و بحرانهای سیاسی و اقتصادی و امنیتی است که برخی از آنها به این شرح است:

 

1- پس از انتقاد برخی از روحانیون سرشناس قم ازفتارهای احمدی نژاد و ابراز مخالفت با سیاست های دولت او ، حامیان احمدی نژاد از طریق حفاظت اطلاعات سپاه فشار فراوانی را به علماء مخالف دولت وارد ساخته و علاوه بر نصب شنود در کلاس های درس و دفاتر آنان ، به هر شکل ممکن سعی در وادار کردن آنها به همراهی با دولت و تایید اقدامهای او را داشته اند که در پی تشدید این رفتار ها دو تن از علماء قم به صراحت تهدید کرده اند که چنانچه مزاحمت های هواداران دولت از سوی آیت الله خامنه ای کنترل نشود آنها به تکلیف خود عمل خواهند کرد و دولت را سر جای خود می نشانند. همین امر باعث شده بود که با تصمیم مقامهای سپاه یگان ویژه پر تعدادی در قم مستقر شود و آماده سرکوب هر گونه حرکت پیش بینی نشده باشد. این اقدام باعث خشم بیش از پیش علماء و اعتراض های شدید تر آنها شده و خواستار رسیدگی سریع به موضوع شده اند .

 

2- پس از تصمیم ناگهانی دفتر رهبری برای واریز شدن بخش عمده ای از درآمدهای نفتی به حساب ویژه ای زیر نظر هیاتی 3 نفره به ریاست مجتبی خامنه ای (که گزارش مفصل آن اخیرا از سوی کارشناسان ایران سبز منتشر شد) احمدی نژاد در نخستین جلسه دولت پس از این تصمیم به شدت آقای خامنه ای و اطرافیانش را مورد حمله قرار داده و این اقدام را توهین آمیز و محدود کردن دسترسی دولت به درآمدهای نفتی برشمرده و از عباراتی مانند "نادان "و "بازیچه" در مورد رهبر و اطرافیان او استفاده کرده است.

 

3- احمدی نژاد اخیرا فهرست اسامی 45 نفر از ماموران ارشد وزارت اطلاعات را به حیدر مصلحی ارائه کرده و خواستار برکناری یا بازنشستگی پیش از موعد آنها در اسرع وقت شده بود. احمدی نژاد در پی این درخواست اعلام کرده بود که طی بررسی های بعمل آمده از سوی حفاظت اطلاعات سپاه این افراد وفاداری لازم به دولت را نشان نداده اند و باید با تعداد افرادی که بزودی دفتردولت معرفی می کند جایگزین شوند. حیدر مصلحی در گزارش به آیت الله خامنه ای پذیرش این درخواست را وارد ساختن آسیب جدی به پیکر وزارت اطلاعات و خارج شدن مدارک و اطلاعات بسیار امنیتی از درون این وزارتخانه ارزیابی کرده است .

 

4- در گزارش مصلحی آمده است که در پی ورود نیروهای جدید حفاظت اطلاعات سپاه به وزارت اطلاعات تعدادی میکروفن در مراکز حساس این وزارتخانه کشف شده که بصورت غیر قانونی اطلاعات را ثبت می کرده اند. . در این گزارش تاکید شده که همچنین شنودهای غیر قانونی با اطلاع احمدی نژاد اما بدون اطلاع وزارت اطلاعات در دفتر رهبری نیز کار گذاشته شده است ( یکی از معاونان حیدر مصلحی با انعکاس همین گزارش به محمود احمدی نژاد و لو دادن ماجرا ، بحران درونی حکومت را بیش از پیش آشکار ساخت)

 

5- در بهمن ماه گذشته گروهی از نیروهای امنیتی نزدیک به احمدی نژاد تحت عنوان " شورای تجاری" به دوبی سفر کردند و ضمن نزدیک شدن به شورای بازرگانی ایرانیان دبی و اعلام این نکته که قصد گشایش دفتر ویژه فعالیت های اقتصادی را دارند با 2 تن از مقامهای سیاسی و نظامی آمریکایی در امارات نیز ملاقات کردند. وزارت اطلاعات با اعلام خطر ویژه در این گزارش ، رهبر حکومت را از عواقب نهایی چنین اقدامهای به شدت می ترساند.

 

6- وزارت صنایع در گزارشی محرمانه به مجلس و اعلام رسمی به وزارت اطلاعات ، رسما اعلام می دارد که از توجیه قراردادهای نفتی و صنعتی بین ایران و چین و ایران و مالزی عاجز است و نسبت به مفاد آنها هیچگونه اطلاعی ندارد. وزارت صنایع نقش خود را در این گونه فعالیت ها صفر اعلام می کند (در جلسه هیات دولت و پس از افشای این گزارش احمدی نژاد با کنایه به وزیر صنایع اعلام می دارد که به همین دلیل قصد ادغام و انحلال وزارت صنایع را داریم )

 

7- در هفته اول اسفند ماه گذشته وزارت نفت طی گزارشی محرمانه به کمیسیون انرژی مجلس اعلام می کند از میزان صدورسوخت از طریق خط لوله دهم سراسری کاملا بی اطلاع است و هیچ مسئولیتی را در قبال آن نمی پذیرد چرا که این لوله کلا زیر نظر این وزارتخانه نیست و درآمدهای آن هم به کشور باز نمی گردد دراین گزارش همچنین آمده است از طریق خط لوله زیر دریایی کیش که با مشارکت سپاه پاسداران و چینی ها ( در گزارش نوشته شده بدون اطلاع مقامهای مسئول!) احداث شده مقادیر فراوانی سوخت صادر می شود که سالانه بیش از 3 میلیارد دلار اختلاف حساب در درآمدهای نفتی ایجاد می کند که وزارت نفت مسئولیت پاسخگویی به آن را از خود ساقط شده می داند. وزارت اطلاعات علاوه بر گزارش این خبر همچنین اضافه می کند که در خط لوله 600 کیلومتری اهواز - دهگلان توسط سپاه پاسداران اختلاس 580 میلیون دلاری صورت پذیرفته که ردیابی ها نشان می دهد این مبلغ به دوحساب شخصی در مالزی واریز شده است. همچنین دراحداث خط لوله نکا - جاسک نیز 2 میلیارد و 60 میلیون دلار اختلاس شده که این مبالغ در حساب های مشترک شخصی چند تن از فرماندهان ارشد سپاه پاسداران در شانگهای چین رد یابی شده اند.

 

8- گزارش رسمی شکایت وزیر نفت از رحیم صفوی به دلیل عدم ارائه هر گونه گزارش از فعالیت های نفتی قرارگاه خاتم الانبیاء از آغاز تا کنون. ظاهرا بر اساس توافق های قبلی مقرر بوده است که سردار صفوی رابط فعالیت های نفتی قرارگاه خاتم با وزارت نفت باشد

 

9- شکایت حمید کاتوزیان در جلسه محرمانه کمیسیون انرژی مجلس در باره غیر شفاف بودن تمامی پروژه هایی که احمدی نژاد با دستور مستقیم به سپاه واگذار کرده است. به عنوان مثال فقط هزینه ارزی در یکی از این پروژه ها 6 میلیارد و 700 میلیون دلار بوده است.

 

10- گزارش دخالت های غیر موجه فرماندهان و سرداران سپاه در همه قراردادهای نفتی یا ابطال قراردادهای امضاء شده و واگذاری مجدد آن به دیگران. در این گزارش اسامی افرادی مانند محمد حجازی و ناصر حسینی دیده می شود .

 

11- انعقاد قراردادهای جدید نفتی با چینی ها که بخشی از آن ( حدود 58 میلیارد دلار) بدون مجوز قانونی و بدون ارائه جزییات به مجلس بوده است . سرنوشت این درآمدها به درستی معلوم نیست و دست کم 14 میلیارد و 200 میلیون دلار از درآمد این قرارداد ها به کشور باز نگشته است.

 

12- طی ماههای گذشته 42 تن از فرماندهان سپاه و بسیج با حفظ سمت و مزایای مشاغل قبلی ، به " دفتر ویژه ریاست جمهوری" منتقل شده اند که ماهانه بین 5 تا 11 میلیون تومان حقوق دریافت می کنند.

 

13- دستور احمدی نژاد برای کاهش شهریه دولتی 220 نفر از طلاب ساکن قم که از طرفداران مجتبی خامنه ای هستند و حدود 80 نفر از آنها طلبه های درس مجتبی خامنه ای محسوب می شوند. دریافتی هر کدام از این افراد 900 هزارتومان بود که اخیرا به 600 هزار تومان در ماه کاهش یافته است. ( در پی بالاگرفتن تنش میان مجتبی خامنه ای و محمود احمدی نژاد و یار کشی آنها در بین نیروهای سیاسی و نظامی و امنیتی وقوع ین گونه رویدادها رو به افزایش است)

 

14- طی ماههای اخیر 17 قرارداد عمرانی در مناطق مختلف کشور به چینی ها واگذار شده که مجموع هزینه ارزی آنها بالغ بر 14 میلیارد دلار است. در گزارش وزیر اطلاعات تاکید شده که همه این قراردادها بدون اخذ مجوز و اعلام قبلی به مجلس یا وزارتخانه های ذی ربط امضاء شده و چینی ها طرف قرار داد قرارگاه خاتم الانبیاء هستند .

 

به گزارش کارشناسان ایران سبز ارائه این نامه از سوی وزیر اطلاعات به آیت الله خامنه ای ( ولو بطور موقت) او را از خطر حذف از دولت نجات داد و زمینه را برای تنش های شدید تر درون حاکمیت فراهم ساخت که بزودی بازتاب آن را در سایر نهادهای حکومتی شاهد خواهیم بود.

مطلب فوق را میتوانید مستقیم به یکی از شبکه های جتماعی زیر که عضوآنها هستید ارسال کنید:  

تمامی حقوق برای سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) محفوظ است. 2024 ©