Rahe Kargar
O.R.W.I
Organization of Revolutionary Workers of Iran (Rahe Kargar)
به سايت سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) خوش آمديد.
دوشنبه ۱۱۷۳ فروردين ۶۱۷ برابر با  ۰۱ ژانويه ۰۰۰۱
 
 برای انتشار مطالب در سايت با آدرس  orwi-info@rahekargar.net  و در موارد ديگر برای تماس با سازمان از;  public@rahekargar.net  استفاده کنید!
 
تاریخ انتشار :دوشنبه ۱۱۷۳ فروردين ۶۱۷  برابر با ۰۱ ژانويه ۰۰۰۱
دیگربان ـ تکذیبیه استعفای احمدی‌نژاد حذف شد

 

 

اختلافات جناح های حکومتی به روایت خودشان!

قسمت چهارم

 

دیگربان ـ تکذیبیه استعفای احمدی‌نژاد حذف شد

۴ اردیبهشت ۱۳۹۰

 

سایت «آزادی‌نیوز» وابسته به تیم محمود احمدی‌نژاد تکذیبیه استعفای رئیس دولت دهم را حذف کرد.

 

این سایت صبح روز یکشنیه (چهارم اردیبهشت) گزارش‌ها در مورد استعفای احمدی‌نژاد از ریاست دولت دهم را تکذیب کرده بود که پس از ساعتی اقدام به حذف این تکذیبیه کرد.

 

برخی گزارش‌ها تائید نشده حاکی از آن است که محمود احمدی‌نژاد پس از بازگشت از کردستان حاضر نشده است در محل کار خود حاضر شود.

 

گزارش شده که آیت‌الله مهدوی کنی و علی لاریجانی در دیدار با احمدی‌نژاد از وی خواسته‌اند حکم آیت‌الله علی خامنه‌ای مبنی بر ادامه کار حیدر مصلحی را پذیرفته و به نهاد ریاست جمهوری باز گردد.

 

خودداری احمدی‌نژاد از حضور در جلسه روز یکشنبه هیات دولت٬ گمانه‌ها در مورد استعفای وی را تقویت کرده است.

 

در این جلسه که با ریاست محمدرضا رحیمی برگزار شد٬ حیدر مصلحی وزیر اطلاعات نیز حضور داشت.

 

حذف غیرمنتظره تکذیبیه استعفای احمدی‌نژاد از سایت «آزادی‌نیوز» هم می‌تواند نشانه‌ای از قهر رئیس دولت دهم باشد.

 

به نظر می‌رسد احمدی‌نژاد با وجود تهدیدات غیر مستقیم آقای خامنه‌ای مبنی بر ایستادگی وی در مقابل انحراف‌ها٬ حاضر نشده است حکم حکومتی او را مبنی بر ادامه کار وزیر اطلاعات را بپذیرد.

 

آقای خامنه‌ای یک روز پس از تائید تلویحی وجود یک جریان انحرافی در دولت احمدی‌نژاد٬ گفته که «نباید به گونه‌ای صحبت و یا مطلبی نوشته شود که القای تنش و درگیری در جامعه باشد زیرا این موضوع، خلاف شرایط کنونی کشور است

 

آن‌طور که رسانه‌ها گزارش کرده بودند٬ قرار بود گروهی از نمایندگان مجلس نیز عصر روز یکشنبه با احمدی‌نژاد دیدار کنند که این جلسه لغو شد.

 

به نظر می‌رسد در این جلسه نمایندگان مجلس قصد داشتند از احمدی‌نژاد بخواهند با قبول حکم خامنه‌ای به کار خود ادامه دهد که رئیس دولت دهم با آگاهی از این موضوع حاضر نشد این جلسه برگزار شود.

 

 

 آخرین نیوز ـ مصلحی به جلسه هیئت دولت آمد؛ اما احمدی نژاد نیامد    

04 ارديبهشت 1390 ساعت 20:07

 

جلسه هیئت دولت به ریاست محمدرضا رحیمی معاون اول رئیس جمهور برگزار شد.

به گزارش آخرین نیوز به نقل از مهر، جلسه امروز بعد از ظهر هیئت دولت به ریاست محمد رضا رحیمی و با حضور حیدر مصلحی تشکیل شد.

برخی نمایندگان مجلس شورای اسلامی امروز صبح از حضور قطعی محمود احمدی نژاد رئیس جمهوری در جلسه عصر یکشنبه هیئت دولت و دعوت از حیدر مصلحی برای شرکت در این جلسه خبر داده بوده اند.

 

 

 انتخاب ـ  تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۰

مصلحی به جلسه هیئت دولت آمد؛ اما احمدی نژاد نیامد

جلسه امروز بعد از ظهر هیئت دولت به ریاست محمد رضا رحیمی و با حضور حیدر مصلحی تشکیل شد.

خبرگزاری انتخاب

جلسه هیئت دولت به ریاست محمدرضا رحیمی معاون اول رئیس جمهور برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری انتخاب به نقل از مهر، جلسه امروز بعد از ظهر هیئت دولت به ریاست محمد رضا رحیمی و با حضور حیدر مصلحی تشکیل شد.

برخی نمایندگان مجلس شورای اسلامی امروز صبح از حضور قطعی محمود احمدی نژاد رئیس جمهوری در جلسه عصر یکشنبه هیئت دولت و دعوت از حیدر مصلحی برای شرکت در این جلسه خبر داده بوده اند.

 

 

تشكيل جلسه هيئت دولت با حضور مصلحي

کیهان ـ سرويس سياسي۵ اردیبهشت ۱۳۹۰

روز گذشته جلسه هيئت دولت با حضور حجت الاسلام حيدر مصلحي وزير اطلاعات برگزار شد.

پيش از اين شايعاتي پيرامون عدم دعوت مصلحي به جلسات هيئت دولت منتشر شده بود اما دعوت وزير اطلاعات به جلسه روز يك شنبه هيئت دولت روشن كرد اين شايعات صحت ندارد.

رياست جلسه ديروز هيئت دولت را رحيمي معاون اول رئيس جمهور بر عهده داشته است. همچنين علي اصغر زارعي عضو فراكسيون انقلاب اسلامي مجلس ديروز در گفت وگو با فارس، از قصد خود و تني ديگر از نمايندگان براي ديدار با رئيس جمهور در روز يك شنبه خبرداده بود. اطلاعات بعدي نشان مي دهد زارعي به همراه حسينيان ديروز با رئيس جمهور ديداركرده اند.

گفته مي شد حميد رسايي، مهدي كوچك زاده، علي اصغر زارعي و اسماعيل كوثري نمايندگاني هستند كه قرار بوده به ديدار احمدي نژاد بروند اما احمدي نژاد فقط زارعي و حسينيان را پذيرفته است.

از سوي ديگر؛ ديروز خبري منتشر شد كه نشان مي دهد روند جاري امور در نهاد رياست جمهوري در حال طي شدن است.

خبر اين بود كه هيئت نمايندگان كنگره خلق چين كه از هفته گذشته به سرپرستي «چن جيلي» نايب رئيس كنگره نمايندگان خلق چين به تهران سفر كرده است، عصر شنبه با محمود احمدي نژاد ديدار و گفت وگو كرده است.

در اين ديدار كه سيد شهاب الدين صدر نائب رئيس مجلس شوراي اسلامي نيز حضور داشت، مسائل منطقه اي و بين المللي مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

اين هيئت چيني در جريان سفر به تهران، با تعدادي از مقامات جمهوري اسلامي ايران از جمله علي لاريجاني رئيس مجلس شوراي اسلامي ديدار و گفت وگو كرده است.

به نظر مي رسد كه با حضور مصلحي در دولت و انجام ديدارهاي جاري رئيس جمهور ديگر جايي براي حرف و حديث هاي غيرسازنده باقي نمانده است.

 

 

مردم سالاری ـ ۵ اردیبهشت ۱۳۹۰

ديدار نمايندگان با رئيس جمهور لغو شد

 غيبت احمدي نژاد در جلسه هيات دولت

 

گروه سياسي: برخي اخبار حکايت از آن داشت که ممکن است احمدي نژاد در جلسه هيات دولت شرکت نکند، لذادر پي اين شايعات، خبري نيز ديروز در راهروهاي مجلس مطرح شد که گويا برخي از نمايندگان قصد دارند در خصوص مسايل اخير هيات دولت درباره وزير اطلا عات با احمدي نژاد ملا قات کنند. اين خبر را يک عضو فراکسيون انقلاب اسلامي مجلس خبر داد.  علي اصغر زارعي در گفت وگو با مهر اظهار داشت: بنده و چند تن ديگر از نمايندگان امروز با رئيس جمهور درباره مسائل اخير گفتگو خواهيم کرد. وي با بيان اينکه جلسه هيئت دولت امروز طبق روال بايد برگزار شود گفت: براي آقاي مصلحي نيز دعوت نامه فرستاده شده است. اما پس از اين خبر، اخبار ديگري مبني بر لغو جلسه نمايندگان با احمدي نژاد در خبرگزاري ها مخابره شد.

فاطمه آليا عضو فراکسيون انقلاب اسلامي مجلس در گفتگو با مهر گفت: رئيس جمهور با هيئتي از نمايندگان کنگره خلق چين ديدار و مذاکره داشته  و قرار است در جلسه امروز بعدازظهر هيئت دولت نيز حضور يابد.

آليا در عين حال گفت: احمدي نژاد طبق برنامه قبلي ديداري با سفراي جمهوري اسلامي ايران در کشورهاي خارجي دارد که چنانچه در آن برنامه حضور يابد ، به طور طبيعي امکان حضور در جلسه هيئت دولت را نخواهد داشت.

در همين حال احمدي بيغش يکي ديگر از اعضاي فراکسيون انقلاب اسلامي مجلس از لغو جلسه اعضاي اين فراکسيون با رئيس جمهور خبر داد .  بدين ترتيب، فاطمه آليا کوشيد تا اگر احمدي نژاد به جلسه دولت نرفت را به نحوي توجيه کند. تا اينکه در نهايت محمد کوثري، از نمايندگان اصولگراي مجلس اعلا م کرد که جلسه نمايندگان با احمدي نژاد لغو شده است. وي گفت: با توجه به اينکه قرار است جلسه هيئت دولت به رياست احمدي نژاد و با حضور وزير اطلاعات برگزار شود، نمايندگان ضرورتي براي ديدار با آقاي رئيس جمهور نديدند. محمد کوثري نماينده مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي در گفت وگو با فارس، با اشاره به لغو ديدار نمايندگان مجلس با رئيس جمهور گفت که اين ديدار از سوي نمايندگان مجلس لغو شده است.  اما برخي اخبار هنوز ادامه دارد. و بالا خره جلسه هيات دولت برگزار شد و اگرچه مصلحي به جلسه رفت، اما احمدي نژاد به دليل برنامه هاي ديگر، به جلسه هيات دولت نرفت تا برخي شايعات مبني بر ادامه اختلا فات احمدي نژاد و مصلحي ادامه داشته باشد. چون پيش از اين سايت الف که به احمد توکلي منتسب است، از اين اختلا فات خبرداده بود.

طبق اخبار ديروز که خبرگزاري  فارس مخابره کرد، جلسه هيات دولت به رياست محمدرضا رحيمي معاون اول رئيس جمهور برگزار شد.

در اين جلسه حجت  الاسلام و المسلمين مصلحي وزير اطلاعات و ساير وزرا حضور داشتند.

 

 

احمدی نژادیها

 

وبلاگ طرفداران احمدی نژاد ـ ۵ اردیبهشت ۱۳۹۰

سایت های خبری زمزمه استعفای احمدی نژاد را آغاز کردند!

 

در حالی که حضور مصلحی در جلسه دیشب هیات دولت به معنی تمکین دولت در برابر حکم رهبری مبنی بر ابقای وزیر اطلاعات است برخی سایت های خبری زمزمه استعفا یا تهدید به استعفای احمدی نژاد از ریاست جمهوری را آغاز کرده اند ، زمزمه ای خطرناک که باید توسط مراجع ذی ربط بررسی و پیگیری شود.

 

در این زمینه سایت پارسینه در مطلبی با عنوان "آیا دومین حکم حکومتی در راه است؟" نوشته است:

 

تحولات بي سابقه اي که اين روزها در دولت دهم در جريان است و بيشتر به يک پوست اندازي سريع عقيدتي-ايدئولوژيک شبيه است،​ حول محور تنها يک نام در جريان است: اسفنديار رحيم مشايي.

 

به گزارش پارسينه، اظهار نظر بي سابقه احمدي نژاد درباره "دعوت از شاه اردن"، ورود حميد بقايي به حلقه قدرت اول دولت، تجهيز دهها نشريه و روزنامه براي عمليات رسانه ايي حاميان مشايي و نهايتا عزل کاوه اشتهاردي از مديريت موسسه ايران تازه ترين اين فرايند سريع پوست اندازي دولت دهم بود.

 

احمدي نژاد که اينک خود را از حاميان سابق خود بي نياز مي بينيد،​بي مهابا پازل هاي قدرت دولت را در اختيار مشايي قرار مي دهد و "کل" دولت مي رود تا با گرفتن آرايشي کاملا انتخاباتي و هوشمند در خدمت مشايي و رياست جمهوري او يا فرد مورد نظر او درآيد.

 

تداوم مخالفت هاي شديد اصولگرايان با مشايي هم کوچکترين اثر ترديدآميزي در اراده محمود احمدي نژاد براي "سپردن قدرت به مشايي" نداشته است.

 

اين معادله آنچنان براي احمدي نژاد مهم است که ابايي ندارد که هرگونه هزينه اي را هم براي آن بدهد و حتي از حمايت موثر فردي چون آيت الله مصباح يزدي هم محروم شود و براي اولين بار طعم هشدار شديد آيت الله مصباح عليه خود را بچشد،​هشدارهايي که يکي از دلايل تغيير سرنوشت اصلاح طلبان را در سالهاي 79-80 شد.

 

از نظر حاميان سابق احمدي نژاد نظير آيت الله مصباح يزدي و بسياري از روحانيون سابقا حامي احمدي نژاد، جریان مشایی که اینک احمدی نژاد هم کاملا در او ذوب شده است، "خاستگاه فتنه جديد" است.

 

امروز کار به جايي رسيده است که جريان نزديک به آيت الله مصباح به همراه اخراجي هاي دولت نهم و دهم کم کم مياندار حملات شديد به شخص محمود احمدي نژاد - و نه فقط مشايي-شده اند، مروري بر محتواي نشريات "يالثارات و نهم دي" در هفته هاي اخير شاهدي بر اين ادعا است.

 

با اين اوصاف،​هرچند احتمال برخورد جدي يا حتي حذف احمدي نژاد بسيار بعيد است،​اما به نظر مي رسد چالش بر سر مشايي به مراحل حساسي رسيده است،​ با اين فرض شايد دومين حکم حکومتي رهبرانقلاب درباره مشايي در راه باشد تا "شايد" اين چالش متوقف شود.

 

مروري بر نخستين حکم حکومتي رهبرانقلاب درباره مشايي بسيار راهگشا است: " انتصاب جناب آقای اسفنديار رحيم مشايی به معاونت رئيس جمهور بر خلاف مصلحت جنابعالی و دولت و موجب اختلاف و سرخوردگی ميان علاقمندان به شما است."

 

با اين حال نبايد فراموش کرد، رفتار سياسي احمدي نژاد تاکنون اثبات کرده است که او از دادن هيچ هزينه اي در راه مشايي،​حتي استفاده از ابزار استعفاء يا تهديد به استعفاء رويگردان نيست...

 

این سایت همچنین با انتشار خبری با عنوان "شایعات به واقعیت تبدیل شد، عدم حضور احمدی نژاد در جلسه هیات دولت" کامنتی منتشر کرده و نوشته است: "عدم حضور در جلسه هیأت دولت + لغو دیدار با نمایندگان + عدم به روز رسانی سایت ریاست جمهوری + عدم حمایت رسمی از ابقای مصلحی ..... : به معنی استعفای احمدی نژاد از ریاست جمهوری است یا....!!!!"

 

ابصار نیوز ـ تاريخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۰ - ۱۰:۵۱

آیا تشر رهبری مخالفان دولت ولایتمدار را به خود می‌آورد؟!

 

البته از این افراد که هر کدام رسانه های خود را دارند، انتظاری نمی توان داشت که به منویات رهبر انقلاب پایبند باشند. به طور حتم از چند روز دیگر، مجدداً این رسانه ها مجدداً موضوعات فرعی کشور را به موضوع نخست و اصلی کشور تبدیل می کنند و دوباره روز از نو.

 

رهبر انقلاب روز گذشته در دیدار با جمعی از مردم استان فارس، به بیان نکات کلیدی پرداختند که در چند روز گذشته محور موضوعات اصلی کشور بود. رهبر انقلاب در این دیدار ضمن اینکه مجدداً هم مسئولین را به ایجاد خطوط میان مسایل اصلی و فرعی کشور فراخواندند بار دیگر نیز از دولت ولایی و زحمت کش به طور قاطع حمایت کردند.

 

به گزارش ابصارنیوز، اما نکته با اهمیت در خصوص سخنان رهبر معظم انقلاب، بازگشت به ولایت است، تعارفی نیست که خیلی از کسانی که ادعای ولایتمداری دارند طی سالهای گذشته و به وِیژه ماههای گذشته نه تنها به منویات رهبری هیچ توجهی نکردند بلکه بار‌ها خلاف این رویه عمل کردند.

 

امروز آقایانی همچون زاکانی، شریعتمداری، توکلی، منصور ارضی، حدادیان، صفارهرندی و... و رسانه‌هایی مانند جهان نیوز، الف، مشرق، صراط، تابناک، فردا، خبر آنلاین، کیهان و... که هر کدام شمشیر بصیرت حمایل کرده‌اند آیا خود را مصداق سخنان رهبر گرانقدر انقلاب می‌دانند یا خیر همچنان خود را سردمدار ولایت پذیران عالم معرفی می‌کنند؟ آیا این افراد و رسانه‌ها خون به دل رهبری نکردند؟

 

آیا آقای توکلی و صفارهرندی که به خود اجازه می‌دهند تا هر نامه‌ای را علنی کنند خطاب رهبری قرار نگرفتند؟ تا چه زمانی باید سر در گیربان فرو بریم و بنگیریم که مدعیان «عمار»‌گری در جبهه مقابل قرار گرفته‌اند؟

 

 «عمار» کیست؟ عمار‌‌ همان کسی است که حضرت رسول او را معیار معرفی کرد که در هر جبهه‌ای باشد آن جبهه بر حق است و همین می‌شود که وقتی در جنگ جمل زبیر با خبر می‌شود که عمار در لشکر امیرالمومنین است با زانو به زمین می‌افتد. پیش خود سوال کنیم که این افراد عمار‌اند؟

 

چرا جریانی که طی ۵ سال گذشته نحوه مطلوبی از اطلاع رسانی در روزنامه دولت را به انجام نرساند امروز به بهانه دفاع از ولایت اما به دلیل خروج از یک روزنامه، سردمدار مخالفت با ولایتمداری احمدی‌نژاد شده است؟

 

آقای زاکانی که خود باید امروز پاسخگو باشد که هزینه دفا‌تر رهپویان انقلاب اسلامی در تمام استان‌ها که هر کدام تعدادی کارمند دارد و هر کارمند نیز حقوق دارد از کجا تامین می‌شود؟ هزینه نشریه‌ای همچون پنجره و سایتی همچون جهان نیوز از کجا می‌آید؟! چرا امروز همه نقش آدم خوب را بازی می‌کنند؟ مگر ملاک افراد و اشخاص هستند؟ رهبر معظم انقلاب نیز روز گذشته به صراحت بیان کردند: «می‌دانند که دولت مشغول تلاش و فعالیت و خدمت است. خب، واقعاً در کشور دارد خدمت انجام می‌گیرد. هر جا خدمت باشد، هم مردم طرفدار هستند، هم رهبرى طرفدار است. ما که راجع به شخص قضاوت نمی‌کنیم؛ ما کار را، خط را، جهتگیرى را ملاک و معیار قرار می‌دهیم. آنجائى که کار و خدمت و تلاش هست، حمایت ما هست، حمایت مردم هست. و بحمداللَّه امروز کار دارد انجام می‌گیرد.»

 

حالا امروز با یک حساب سرانگشتی هم می‌توان دریافت که اصلا نمی‌توان مقدار خدماتی که دولت به این کشور کرده است را در کنار افرادی همچون زاکانی‌ها، توکلی‌ها، شریعتمدار‌ها و غیره گذاشت؟

 

عیار آقای توکلی در یک انتخابات ریاست جمهور در سالهای گذشته سنجیده شده است، نظرات کار‌شناسی وی نیز در آزمایشگاه جواب منفی گرفته است، حالا امروز ایشان با کدام ادعا وارد میدان شده‌اند که در مورد فعالیتهای اقتصادی دولت اظهار نظر می‌کنند؟

 

رهبری عزیز وقتی می‌فرمایند قوای سه گانه به ویژه دولت حقا و انصافا دارند تلاش می‌کنند یعنی چه؟ این چه جریانی است که مقابل خدمت رسانی ایستاده است و صرفا منافع قدرت برایش اهمیت دارد؟

 

واقعا جای تاسف است که دولتی با ۲۵ میلیون رای مردم یک رسانه ندارد، آیا انصاف است که رئیس یک دولت یک رسانه نداشته باشد آنوقت هر نماینده خرد و کوچکی برای خود تریبونی آن هم نه به دفاع از خود بلکه برای تخریب دولت دست و پا کرده است، حقا و انصافا جای تاسف است که احمدی‌نژاد رسانه ندارد، از دیگر سوی روزنامه ایران و خبرگزاری ایرنا نیز در این سال‌ها جرات دفاع کردن نداشتند.

 

ابصارنیوز معتقد بر اصلی و فرعی کردن مسایل است و برای همین تاکنون پیرامون برخی مسایل فرعی موضع گیری نکرده است، مسایل فرعی که مایه حیات جریان تخریبگر احمدی‌نژاد است، جریانی که از شکست در انتخابات هراس دارد.

 

ولایتمداری آنجایی نیست که نظرات شما همسو با رهبری باشد، آنجایی که نظر شما خلاف نظر ولی بود و شما پذیرفتی این می‌شود ولایتمداری، اما آیا امروز چنین چیزی را در رسانه‌های این آقایان می‌توان مشاهده کرد؟ به قطع یقین می‌توان گفت خیر. کافی است همین امروز سری به سایت‌ها و روزنامه‌های این جریان بزنید تا متوجه شوید ولایتمداری این افراد چه حد است.

 

همین امروز سایت جهان نیوز دوباره پیله به مساله حجاب کرده است که و دولت را مقصر آن معرفی کرده است، یکی نیست بگوید جوانمرد این چه ربطی به دولت دارد؟ چرا آنروز که خاتمی فحشا را رواج داد هیچ یک دم بر نمی‌آوردید؟ مگر دولت بی‌حجابی کرده که دائما پنجه بر صورت دولت می‌کشید؟ اصلا شما برای حجاب چه کرده‌اید؟ چه قدر در مجلس به این موضوع پرداختید، غیر از این است که در مجلس برای خود گعده گرفتید و برای دولت نقشه کشیدید؟ آیا این‌ها در آخرت بی‌جواب خواهد ماند؟

ابصارنیوز خود را وامدار هیچ جریان و گروهی نمی‌داند، نه مانند آن سایتی است که خود را منتسب به رئیس جمهور شهید می‌کند و منفعت طلبانه در تایید و تخریب دولت گام بر می‌دارد و نه مانند کیهان است که اسناد ویکی کیهانی داشته باشد تا دیگران را لجن مال کند، ابصارنیوز رسانه‌ای است که سعی کرده تا نظر بر کلام و عمل رهبری داشته باشد.

 

رسالت ـ سياست و جوانمردي

1390/02/05

دکتر امير محبيان

سياست گاه به گردابي هولناک مي ماند که آدمي را بدرون خود مي کشد و از آنجا روانه دوزخي به گستره دنيا و آخرت مي کند و گاه مي تواند چونان نردباني رفيع باشد که نام وياد سياستمدار را براي هميشه جاودان سازد. در تاريخ ايران ،سياستمداراني از هر دو گونه ديده شده است هر چند گونه دوم کمياب و بس نادر است؛اما اين به معناي نبودن مسير درست براي سعادتمندي سياسي نيست.

 

سياست و جوانمردي

سياست گاه  به گردابي هولناک مي ماند که آدمي را بدرون خود

مي کشد و از آنجا روانه دوزخي به گستره دنيا و آخرت مي کند و گاه مي تواند چونان نردباني رفيع باشد که نام وياد سياستمدار را براي هميشه جاودان سازد.

در تاريخ ايران ،سياستمداراني از هر دو گونه ديده شده است هر چند گونه دوم کمياب و بس نادر است؛اما اين به معناي نبودن مسير درست براي سعادتمندي سياسي نيست.

چه بسا گمان دارند که سياست با جوانمردي همخواني نداشته و سياستمدار زيرک بايد قواعد اخلاقي را زير پا نهاده و براي پيشبرد اهداف خويش اصول مردانگي را کنار نهد.

اما آن سياست که در پي آنيم و زندگي خويش را برآن نهاده ايم

نمي تواند در مسيري غير اخلاقي ره سپارد. هرجا انسان بتواند از سلطه غرايز حيواني بيرون آيد ، آنجا اولين نقطه عزيمت به ساحت اخلاق است پس سياستي که روبه صفتي، ناجوانمردي و درنده خويي را تشويق مي کند نمي تواند رنگ و بويي از سياست ديني و انساني داشته باشد.

از همين رو،اصول اخلاقي شناخته شده نمي تواند و نبايد با اصول سياسي ما تفاوت يا تعارض داشته باشد.

رذايل اخلاقي آن گونه که شناخته ايم عبارتند از:

دروغ گويي، حسد، حرص، جبن، تهور، تکبر، خشم، حقد، گمان بد، بهتان، بخل، طمع، تبذير، بغض، قساوت، تبختر، نخوت، طمع، تملق، غفلت، نااميدي، ريا، نفاق، انتقاد ستيزي، عيب جويي و سخن چيني.

چنانچه برخي از افعال زشت و مذموم اخلاقي عبارتند از:

استراق سمع، دروغ پراکني، لهو و لعب، سخريه، اسراف، شهادت دروغ، خيانت، غش و تدليس، مکر، دريغ داشتن مال، غل/کينه، فسق و فجور، ناسپاسي، دزدي، ظلم، شهوت، چاپلوسي، مدح ستمگران، سعايت و سخن چيني، ريا، خودپرستي، وهن مومن، پرونده سازي، تجسس، غيبت، تهمت، تفرعن، خودبيني يا عُجب، شهرت طلبي، عيب جويي، پيمان شکني و بي وفايي.

حال به رفتار هاي سياسي و گروهي بنگريم و ميزان نزديکي يا جدايي خود را از اين صفات اندازه بگيريم.

در تاريخ ايران مرام فتوت و جوانمردي الگويي قابل تبعيت است؛چرا از آن الگو نسازيم و اهل سياست را با آن نسنجيم؟

آييــن جوانمردان حق گويي و بي باكي

شيران خدا بيگانه زرسم و ره روباهي

اهل فتوتي که به روايت نويسندهً " نفائس الفنون " «  با مساکين و ضعفا و مومنان ، از طريق مسکنت و مذلت و نرمي و مرحمت سپردند و با اقويا و گردنکشان ، غلظت و درشتي و شدت و قوت نمايند و در سلوک راه حق از ملالت نترسند و به قول ديگران برنگردند» اين کجا و سياستمدار پيرو مرام ماکياوليستي کجا که «چون قدرت يابد ظلم کند و از مذمت خلق و عقوبت خالق نترسد و بدان باک ندارد و هرچند مظلوم و ضعيف و مسکين بود ، براو رحم نياورد و گاه از عجز نفس يابراي اظهار تحمل و بردباري ، با عفت و پرهيزگاري به مظلومي بسازد و ظلم برخود گيرد. ليکن اين مردم از فتوت دور باشند و از رتبت اهل صفا و مروت مهجور. و طالب فتوت را از ايشان احتراز واجب و از صحبت  و اختلاط ايشان ، اجتناب لازم ؛ چه مجالست ايشان از سم قاتل ، زيان کار تر و مخالطت با ايشان از گرگ درنده در رمهً بي شبان تباه کار تر. »

سياستمدار اخلاق گراي اهل جوانمردي خوب مي زيد و از مردم آزاري و خيانت و دروغ گويي و چاپلوسي و مردم فريبي دوري مي جويد، وکوشش مي کند تا در زندگي مرد و جوانمرد باشد.هر چه جز اين است راهي بسوي آن گرداب هولناکي است که بايد از آن گريخت.

دکتر امير محبيان

             

سایت روایت حدیث ـ پایگاه خبری حوزه دین

۲ اردیبهشت ۱۳۹۰

وزارت اطلاعات و لزوم نظارت رهبری

 

وزارت اطلاعات با دیگر وزارت‌ها تفاوت دارد. یک سازمان عادی نیست که با تغییر دولت‌ها، تغییرات اتوبوسی را به خود ببیند. اعضای این وزارت اجزاء همیشگی وزارتند. دیگری به راحتی نمی‌تواند جای‌گزین آن‌ها شود. خزانه‌داران اسرار مملکت هستند. یک فرد با اطلاعات فراوان محرمانه را نمی‌توان با تغییر یک دولت از گردونه خارج کرد. اعضای آن‌جا افرادی فراجناحی و فراحزبی باید باشند و حتی اگر به گروهی تمایل دارند بازهم باید حفظ شوند. اگرچه وزرای اطلاعات تغییر می‌کنند، اما بازهم در ترکیب اعضای اصلیِ سازمان کم‌ترین تغییری رخ می‌دهد و اگر تغییری باشد در جابه‌جایی وظایف است نه افراد. این مطلب نیازی به توضیح ندارد و روشن است که نمی‌توان در جایی که اسرار نظام  نگه‌داری می‌شود و یکی از بزرگ‌ترین وظایف آن امنیت است، به راحتی افراد را تغییر داد و مجموعه را عوض کرد. اگر قرار باشد افراد به طور متناوب عوض شوند، راه برای نفوذ جاسوسان و خبرچینان هم‌وار شده است و این یعنی بازی با امنیت یک ملت.

 

 

 

چرا باید رهبری بر وزارت اطلاعات اشراف داشته باشد و به تغییرات آن حساس باشد؟ دولت‌ها عوض می‌شوند. این رسم مردم‌سالاری است و البته رسم روزگار. سه دولت اخیر سه روی‌کرد متفاوت داشته‌اند و نه تنها سلایق گوناگون داشته‌اند بل‌که در اندیشه از هم جدا بودند. اما وزارت اطلاعات باید ثابت بماند و اعضای آن حفظ شوند. با تغییر دولت‌ها احتمال دارد که دولت با تفکرات این اعضای خاص همیشگی هم‌خوان نباشد و درصدد این باشد که آنان را تصفیه کند و البته می‌دانیم که تصفیه این افراد خطرناک است. این‌جا لزوم یک نظارت فرادولتی بر تصمیمات دولت در این وزارت روشن می‌شود. اگر تصمیمات دولت بر تغییرات در این وزارت، تصمیماتی اشتباه بود، یک اشتباه عادی نیست که با تذکر مجلس و استیضاح جبران شود. باید پیش از تصمیم آن را بررسی کرد و جلوی آن را گرفت. این به معنای بایستی یک اشراف فرادولتی بر وزارت اطلاعات است. این اشراف در حیطه‌ی وظایف مجلس نیست و نمی‌تواند باشد، چه بسا نباید مجلس و نمایندگان از این اتفاقات خبردار شوند. و البته باید نهادی باشد که دولت از آن حرف‌شنوی داشته باشد. و هم‌چنین یک نهاد ثابت نه متغیر. نهاد رهبری نهادی ثابت است که هر چهار سال عوض نمی‌شود و از این جهت با وزارت اطلاعات هم‌سنج است و از سوی دیگربا توجه به شرایط رهبری مانند تدبیر و عدالت و تقوا و … و هم‌چنین مشورت ایشان با صاحب‌نظران خبره، و اهمیت وزارت اطلاعات لزوم نظارت رهبری بر این نهاد روشن می‌شود.

 

 

برخورد گروهکی احمدی نژادیست ها با آه های یک آهستان

الف ـ رضا اسدآبادی  

۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۰

اشاره: مطلبی که می خوانید از سری یادداشت های بینندگان الف است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. بینندگان الف می توانند با ثبت نام یا ورود در سایت، در مورد نقد یا تایید این مطلب یادداشت خود را بنویسند.

***

 

شاید بتوان گفت که وبلاگ آهستان، قوی ترین و پر بازدید ترین وبلاگ و یا حتی جزو مبسوط ترین جوامع مجازی در بین مدافعین دولت و حزب اللهی ها بوده باشد. این امری ست که هیچ کس نمی تواند منکر آن شود. همه به یاد دارند که در طول حوادث سالهای گذشته، کسی از بین طیف های دیگر با امثال قدیانی ها و ... کاری نداشت. اما طیف سبز و ضد انقلاب گرفته تا علی مطهری دوست و احمدی نژادی و انقلابی ای نبود که در وبلاگ امید حسینی اظهار نظر نکرده باشد.امثال امید حسینی البته کم نیستند. افرادی که بدلیل هوش بالاتر و قدرت بیان بهتر و وصل کردن خود به یک (تفکر) و نه یک (فرد) در هر صورت حرفی برای گفتن دارند و این حرف برای گفتن داشتن در نهایت به این می رسد که از نظر مخالف ترسی نداشته باشد . علامت شناسایی این افراد همین جمله ی خود اوست:"کاش یکی هم پیدا می‌شد و برای دفاع از ولایت، از مغزش کمک می‌گرفت!"ماجرای تواب شدنش از احمدی نژادیسم البته بحث مفصل سیاسی دارد که همانطور که گفته شد، قصد پرداخت به مسائل سیاسی را در این مطلب نخواهیم داشت.مباحث ما در این بین بیشتر اخلاقی و روانی خواهد بود. خیلی از دوستان زبان نقد باز نمی کنند چرا که می گویند:"دشمنان سوء استفاده می کنند"این حرف درست است. ولی برای هر فردی علاوه بر دشمن خارجی، یک دشمن داخلی نیز وجود دارد. دشمنی زیر آب زن و تازه به دوران رسیده که منتظر است بالایی کمی چاپلوسی و مقدس جلوه دادن برخی نهاد ها را زمین بگذارد تا او را بکوبد. و یا نه. شاید بسته شدن کامل فضای فکری و گارد سیاسی کور (که در این مورد بیشتر صحبت خواهیم کرد) علت باشد.بطور دقیق، برخورد باقی نیروهای دارای گارد بسته و کادری با امثال امید حسینی ها ، مانند برخورد کادرهای اصلی سازمان منحله ی موسوم به مجاهدین خلق در ابتدای انقلاب است. گروهی که با نیروهای منتقد داخلی کادرهای بلند پایه، برخوردی وحشیانه می کرد. از حذف شریف واقفی ها بدست تقی شهرام ها بگیرید تا تصفیه های متعدد فیزیکی و ذهنی و به خاک سیاه نشاندن انسان ها که هنوز هم در این سازمان وجود دارد.در آنجا نیز نقد شریف واقفی به بیانیه ی اعلام مواضع ایدئولوژیک سازمان مجاهدین (که طی آن رسما تئوری های مادی گرایانه را جایگزین ایدئولوژی ظاهرا اسلامی سابق کرده بودند) با یک برخورد عجیب و به عبارتی با مـَثَل "کوبیدن پونز با پتک"! مواجه شد. همانطور که نقد امید حسینی به خرافه پراکنی و بی قانونی و مجلس ستیزی و اعتبار دادن به مشایی ها و رحیمی ها در دولت ، با چنین برخورد هایی (حتی در سایت های رسمی طرفداران پر و پا قرص دولت) رو به رو شد.شرایط موجود بین برخی. احمدی نژادی ها هم به چنین ساختار اخلاقی و روانی خاصی رسیده است. هیچ کس حق عدول از "برنامه ی عمومی سیاسی موجود" را ندارد. امروز می توان بر چسب های "بی بصیرت" و یا "دچار بحران و نفاق" را با برچسب های چپ گرایانه ی سازمان مجاهدین در ابتدای انقلاب (از جمله "خرده بورژوا" و یا حتی "مرتجع!") مقایسه نمود. هم اکنون کافی است که طی یک مدت کوتاه ، جستجویی در گوگل بکنید و لیست بلند بالایی را از برخورد های سنگین و تند و برچسب های متعدد و بازیابی و شناسایی قدیانی گونه ی نطفه و لقمه ی طرف! و بقول گروهکی های ابتدای انقلاب "سیاست بایکوت عنصر شکاک سازمانی!" را به وضوح دید.تفاوت آنها با اینها این است که گروه اول ابزارهای برخورد شدید و همینطور نترسیدن از فضای افکار عمومی را داشتند، اما گروه دوم شناگر خوبی هست، اما آب ندیده! در عرض چند روز، امید حسینی و آهستان اش با تمام سابقه و ساعت هایی که بدون چشم داشت برای حزب اللهی ها و احمدی نژادی ها و علیه جریان سبز و اصلاح طلبان نوشت و مناظره کرد و فحش شنید را فراموش کرده و او را عامل غرب و نفوذی و شیاد و مال و منصب نرسیده و ... می خوانند.حال، تو خود حدیث مفصل بخوان از این مجمل!   

مطلب فوق را میتوانید مستقیم به یکی از شبکه های جتماعی زیر که عضوآنها هستید ارسال کنید:  

تمامی حقوق برای سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) محفوظ است. 2024 ©