Rahe Kargar
O.R.W.I
Organization of Revolutionary Workers of Iran (Rahe Kargar)
به سايت سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) خوش آمديد.
چهارشنبه ۲۱ شهريور ۱۳۹۷ برابر با  ۱۲ سپتامبر ۲۰۱۸
 
 برای انتشار مطالب در سايت با آدرس  orwi-info@rahekargar.net  و در موارد ديگر برای تماس با سازمان از;  public@rahekargar.net  استفاده کنید!
 
تاریخ انتشار :چهارشنبه ۲۱ شهريور ۱۳۹۷  برابر با ۱۲ سپتامبر ۲۰۱۸
وحشت رژیم از اعتصاب سراسری کردستان

پاسخ کوبندۀ مردم کردستان به جنایات رژیم اسلامی

 

اعتصاب عمومی و  سراسری مردم  کردستان

در اعتراض به اعدام جوانان کرد

و کشتار رهبران  احزاب کرد

 

به دنبال فراخوان های انتشار یافته در شبکه های اجتماعی و دعوت سازمان های چپ  و  احزاب کرد و سازمان های مدنی و کنشگران اجتماعی  در اعتراض به  اعدام رذیلانۀ  رامین حسین پناهی، زانیار و لقمان مرادی و همچنین حملات موشکی به  مقر دو حزب دمکرات کردستان، که به شهادت ۱۴ تن از رهبران و فعالان حزب دمکرات کردستان  و۲ تن  پیشمرگان حزب دمکرات کردستان ـ ایران  و زخمی شدن چهل نفر منجر شد،  از صبح امروز (چهارشنبه ۲۱ شهريور ۱۳۹۷ برابر با ۱۲ سپتامبر ۲۰۱۸ اعتصاب سراسری در کردستان آغاز شده است. دامنۀ این اعتراض مدنی و گسترده، شهرهای مریوان،  بانه،  سقز، سنندج، مهاباد، پیرانشهر، اشنویه،  بوکان، پاوە ، پیرانشار، جوانرو، کامیاران، سردشت، فراگرفته است. عکس ها و فیلم های انتشار یافته در شبکه های اجتماعی تائیدی است گویا بر خشم و نفرت مردم کردستان از جنایات جمهوری اسلامی در اعدام و کشتار جوانان ، فعالان مدنی و رهبران حزبی کرد. در پی گسترش این اعتصاب سراسری،  نیروهای انتظامی و  امنیتی در شهرهای مریوان و سنندج  بازاریان را به "سر به نیست" شدن در صورت بستن مغازه های تهدید کرده اند.

 

اعتصاب فراگیر مردم در شهرهای کردستان نشانۀ خشم و نفرت گسترده ای است که علیه حاکمان جمهوری اسلامی به نمایش گذاشته می شود. مردم قهرمان کردستان در مراسم تشییع پیکرهای ۴ شهید محیط زیست که در آتش سوزی جنگل های مریوان جان باختند، هم همین خشم و نفرت را به شکلی بسیار درخشان نشان دادند. حضور گسترده  معلمان و بازنشستگان در شهرهای کردستان در همبستگی با معلمان و بازنشستگان سراسر ایران، هم نشانگر این قدرت عظیم اجتماعی و مدنی است. روشن است که وقتی ظرفیت اعتراضی و خشم توده ای مردم کردستان در کنار مردم سراسر ایران قرار گیرد، امکانات عظیم جنبش توده ای سراسر ایران را بشدت افزایش خواهد داد. این ظرفیت عظیم  و قدرت توده ای مردم است که می توان ماشین سرکوب فاشیستی حاکمیت جنایتکار جمهوری اسلامی را کار بیاندازد. از این روست که هر اقدامی که به این ظرفیت عظیم مبارزه اجتماعی، مدنی و توده ای مردم  ضربه بزند و به این اتحاد عمومی میان مردم کردستان و مردم سراسر ایران آسیب برساند، نمی تواند در راستای منافع جنبش عمومی مردم ایران و مردم کردسان باشد.

فیلم های ویدئوئی از اعتضاب عمومی مردم کردستان

https://youtu.be/1TBT5NLmizE

گزارش سایت راه کارگر

چهارشنبه ۲۱ شهريور ۱۳۹۷ برابر با ۱۲ سپتامبر ۲۰۱۸

مطلب فوق را میتوانید مستقیم به یکی از شبکه های جتماعی زیر که عضوآنها هستید ارسال کنید:  

تمامی حقوق برای سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) محفوظ است. 2024 ©