Rahe Kargar
O.R.W.I
Organization of Revolutionary Workers of Iran (Rahe Kargar)
به سايت سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) خوش آمديد.
يكشنبه ۸ دی ۱۳۹۸ برابر با  ۲۹ دسامبر ۲۰۱۹
 
 برای انتشار مطالب در سايت با آدرس  orwi-info@rahekargar.net  و در موارد ديگر برای تماس با سازمان از;  public@rahekargar.net  استفاده کنید!
 
تاریخ انتشار :يكشنبه ۸ دی ۱۳۹۸  برابر با ۲۹ دسامبر ۲۰۱۹
:red_circle:نگرانی مادر آنتا دائمی از وضعیت دخترش در زندان

در زندان ها چه می گذرد؟

 

پاسخ سپیده قلیان به اتهامات آمنه سادات ذبیح پور شکنجه گر و بازجوی صدا و سیما

 

آمنه سادات ذبیح‌پور، اخبار ۲۰:۳۰ و تمام افراد و نهادهای رسانه‌ای جمهوری اسلامی که برای خاک پاشیدن در چشم مردم، بودجه‌های میلیاردی دریافت می‌کنند به طرز غیرقابل‌باوری احمق و سطحی هستند

 

در جواب من که از آغازِ پروژه‌ی اعترافات تلوزیونی بازداشت‌شدگان اخیر گفته بودم  و اعترافات فعالان عرب درباره‌ی فاجعه‌ی #نیزار_ماهشهر را با ارجاع به تجربیات خودم نشانه‌ی شکنجه‌ی این فعالان در پشت صحنه‌ی مستندسازی صداوسیما خوانده بودم، ابتدا خانم ذبیح‌پور برای تبرئه‌ی خودش عذر بدتر از گناه آورد؛ او در پاسخ به من اعتراف کرد که پرونده‌ی من، که حتی برای دفاع در اختیار وکیل‌ام قرار نمی‌گرفت، در روزهای بازجویی و شکنجه‌ی من در دست او بوده است! تو گویی من اختلاف یا مراوده‌ شخصی با ذبیح‌پور، که از پول خون مردم ارتزاق می‌کند داشتم!

 

در تکمیل آن ادعانامه، امشب هم بخش خبری ۲۰:۳۰ طبق معمول با داستان‌سرایی از "پشت پرده" و چیزهایی از این دست به دفاع از ذبیح‌پوری پرداخت که مستاصل و مضطرب در مقابل دوربین نشسته بود تا قسم بخورد در اتاق بازجویی نبوده است. اویی که بازجو را شخصی با "وقار و نجیب و آرام" می‌داند و همکارانش شغل ماموان امنیتی را "مقدس". دیگر چه لزومی به اینهمه تکذیب و قسم؟ که از میان این قسم‌ها دائم دم خروس جعلیات و دروغ‌ها دیده شود و مدعی رسوا؟

 

آنها هرگز نفهمیدند و نخواهند نفهمید که شعار «ما همه با هم هستیم» نه یک شعار انتزاعی، که توضیح وضعیت تمام خستگان از وضعیت موجود است. فکر می‌کنند که اگر من از شکنجه‌ی فعالان عرب گفته‌ام، حتماً دستی در کار است و پشت و پرده‌ای.بیش از ۷هزار نفر در اعتراضات اخیر دستگیر شده‌اند که خطر شکنجه و قتل آنها را تهدید می‌کند. قلب ۸۰میلیون ایرانی در کنار آنها و خانواده‌های جان‌باختگان اعتراضات آبان ماه است. با پخش هر تصویری از اعترافات فعالین، همه‌ی ما شکنجه می‌شویم. اما برای اخلال در بازیِ کثیف شکنجه و اعتراف ، همه با هم و یکصدا بر سر دستگاه پروپاگاندای نهادهای امنیتی جمهوری اسلامی فریاد می‌زنیم: شکنجه، مستند دیگر اثر ندارد.!

...................................................................

پست مهرانه قاسمی مادر ندا ناجی در اینستاگرام:

 

فردا پس از یک هفته بی خبری مطلق از ندا با تنی لرزان و دلی امیدوارم میرم برای ملاقات. امیدوارم دست خالی برنگردم و بتوانم فرزندم را ببینم و از سلامت حالش باخبر بشم.... عجیب است که روز به روز باید از خواسته های برحق خود بیشتر کوتاه بیاییم و از آزادی بی قبد و شرط به اینجا که دلمان خوش باشد به این که بتواننیم چند دقیقه فرزندانمان را در بند شما ببینم و فقط مطمئن شویم که هنوز نفس می کشد.. با چه توانی می توان این همه ظالم بود و با جه توانی می توان این همه ظلم را پذیرفت؟! این اثر را یکی از رفیقان به یاد ندا کشیده

..........................................

صدایی که ندایِ آزاده زیستن است

 

عاطفه رنگریز

 

ندای عزیزم

اینکه در بند نسوان زندان اوین از تو خبری نداریم ما را غمگین می‌کند زیرا که صدایت برایمان ندای زندگی است. صدایی که مرا می‌بَرد به آن زمان که دست در دست هم بازداشت شده‌ایم و تا لحظه‌ای که از هم جدایمان کردند دمی دستانمان از هم جدا نشد. راستش بی تو به خانه برگشتن برایم غم سترگی است  و نمی‌دانم چطور صدایم را به گوش تو برسانم و ناچاراً  می‌نویسم. می‌نویسم بااینکه ممنوع‌التماس شده‌ای اما پژواک صدایت در گوش ما می‌پیچد که «مبارزه هر روزه ادامه دارد».  و گرچه می‌خواهند صدایت را از ما دریغ کنند، اما مطمئناً نمی‌توانند زیرا صدایت را تا لحظه آزادی تکرار خواهیم کرد.

 

می‌دانم که قوی‌ترین‌ها تا لحظه‌ی آخرِ زندگی خویش می‌جنگند و خوب می‌دانم که تو یکی از آنها هستی. و می‌دانم که شرط رسیدن به آزادی، آزاده زیستن است و خوب می‌دانم که تو آزاده زیستن را می‌دانی.

آری  صدای استقامت و آزادگی‌ات از پشت میله‌های زندان به گوش ما می‌رسد؛ صدایی که حتی در محاصره میله‌ها و دیوارها خفه نشده است، صدایی که ندایِ آزاده زیستن است.

 زنده باشی تو که مبارزه‌ات هر روزه ادامه دارد...

 

...................................................................

نگرانی مادر آنتا دائمی از وضعیت دخترش در زندان

 

معصومه نعمتی در پبامی توئیتری نوشته: «بی خبری ازدخترم خواب را از چشمهایم برده نمیدانم با او چه کرده اند، نمیدانم به چه دلیل و به چه صورت او را از بند خارج کردند، نمیدانم دخترم کجاست، نمیدانم توان حرکت دارد یا نه اما میدانم دختری دارم قوی و عاشق زندگی که هرگز قصد خودکشی نداشته وندارد

آتنا دائمی از جمله زندانیان سیاسی بند زنان اوین است که در حمایت از فراخوان مادران جانباختگان خیزش آبان در زندان از شب یلدا تا 5 دی دست به تحصن زدند. نرگس محمدی را با ضرب و شتم شدید و در حالی که ضیایی رئیس زندان اوین چند بار سرش را به دیوار کوبید به زندان زنجان فرستادند، آتنا دائمی از روز سه شنبه راهی انفرادی شد و تماس با بند را هم برای تنبیه متحصنین قطع کرده اند.

.......................................................................

بی‌خبری از وضعیت لیلا حسین‌زاده، دانشجوی زندانی!

 

در پی اعلام تحصن 8نفر از زندانیان زن زندان اوین در همراهی با معترضان آبان‌ماه و چهلم جان‌باختگان اعتراضات، راه‌های ارتباطی زندانیان با خانواده‌هایشان قطع شده است.

 

لیلا حسین‌زاده، دانشجوی زندانی دانشگاه تهران آخرین‌بار شنبه هفته گذشته تماس گرفته است و طی یک هفته اخیر هیچ خبری از سلامتی او در دست نیست. این درحالی است که در همین مدت خبر تبعید نرگس محمدی به زندان زنجان منتشر شد که حاکی از انتقال خشونت‌آمیز او توسط رئیس زندان اوین بود. این خبر در کنار اخبار جسته‌وگریخته از انتقال برخی به بند 2 الف و 209 و همچنین بی‌اطلاعی از وضعیت زنان زندان اوین، نگرانی درباره سلامتی آنها را شدت بخشیده است.

 

گفتنی است لیلا حسین‌زاده، فعال صنفی-دانشجویی دانشگاه تهران، از مردادماه برای اجرای حکم 2سال و نیم خود در پی اتهاماتی بی پایه و اساس از جانب دستگاه قضائی، در زندان اوین به سر می‌برد.

................................................................................

بازداشت شد گان مراسم چهلم نوید بهبودی در گوراب زرمیخ

 

 

اوه مظفری از بازداشت‌شدگان پنجم دی‌ماه در مراسم چهلم نوید بهبودی در تماسی با خانواده اعلام کرد که یک مورد اتهامی تفهیم شده و وثیقه‌ی صد میلیون تومانی برای همه صادر شده است.

 

جلوه جواهری و فروغ سمیع نیا دیگر بازداشت‌شدگان پنجم دی ماه هنوز هیچ تماسی نگرفته‌اند و از مکان بازداشت‌ آنان خبری در دست نیست.

 

امروز صبح وکلا برای اعلام وکالت به دادسرای صومعه‌سرا مراجعه کردند که بازپرس به دلیل تبصره ماده‌ی ۴٨ و انتخاب  وکلای مورد تایید رئیس قوه‌ی قضاییه وکالت در این مرحله از پرونده را از وکلای انتخابی بازداشت شدگان نپذیرفت.

 

خبر دریافت شده  حاکی از آن است که امروز یکشنبه ۷ دی ماه، مجددا  خانواده بازداشت شده گان جلوی دادگستری صومعه سرا دست به تجمع زده اند.

 

: بر اساس این خبر، تجمع کننده گان تهدید به دستگیری شدند و در نهایت توسط نیروی انتظامی افراد حاضر در منطقه پراکنده شدند.

 

بازپرس پرونده برای باز داشت شده گان وثیقه ۱۰۰ میلیون تومانی صادر کرده است اما از گرفتن وثیقه خوداری شده و به خانواده ها اعلام شده که فعلا پرونده در حال تکمیل شدن می باشد.

 

اسامی تعدادی از بازداشت  شده گان  به شرح زیر است :

 

:ماهرخ روستا ،فراز روشن ، کاوه مظفری ، جلوه جواهری ، فروغ سمیع نیا ، احمد زاهدی و هومان تحریری

 

...................................................................................

بازداشت احمد زاهدی لنگرودی به گزارش کانون نویسندگان ایران

 

بنا بر اخبار منتشر شده روز پنج‌شنبه در جریان برگزاری مراسم یادبود برای نوید بهبودی جانباخته اعتراض‌های آبان، چند تن از حاضران بازداشت شدند.

این مراسم در یکی از روستاهای گیلان برگزار شد و ماموران گروهی از حاضران را بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل کردند.

«احمد زاهدی لنگرودی» روزنامه‌نگار، نویسنده و عضو کانون نویسندگان ایران یکی از بازداشت شدگان است.

شش تن از بازداشتی‌ها شب هنگام با سپردن کفالت آزاد شدند اما با وجود پیگیری خانواده‌ها در دادسرای صومعه‌سرا، از وضعیت بقیه اطلاعی در دست نیست. حتی معلوم نیست چه نهادی آنها را بازداشت کرده است. احمد زاهدی، جلوه جواهری، فروغ سمیع‌نیا، کاوه مظفری، فراز روشن، هومان تحریری و ماهرخ روستایی اسامی بازداشت شدگان روز پنج‌شنبه است.

..................................................................................

اغلب بازداشت شدگان اعتراضات آبان قادر به تامین وثیقه نیستند

 

یک وکیل دادگستری با اشاره به مشکلات مالی کسانی که در رابطه با اعتراضات آبان ماه ایران بازداشت شده‌اند، گفته است که چند نفری را که در جریان پرونده آنها قرار دارد، قادر به تامین وثیقه های یکی، دو میلیاردی نبودند. او گفته است این افراد "اغلب وضعیت مالی بسیار بد و نامساعد دارند."

 

هلاله موسویان، وکیل دادگستری به روزنامه اعتماد گفت: "دست‌کم خانواده چند نفر از این بازداشت‌شدگان که به بنده مراجعه کردند، همگی در وضعیت بدی به ‌لحاظ معیشتی و سطح اقتصادی قرار دارند و با مشاغلی همچون پیک موتوری، رانندگی، بیرون‌بر رستوران و مواردی از این دست امرار معاش می‌کنند."

 

او به چند نفر که در جریان پرونده‌شان قرار دارد اشاره کرد و گفت که "هیچ‌ کدام تاکنون موفق به تامین وثیقه نشده‌اند" و افزود: "این افراد اساسا ملک و املاک شخصی ندارند که بتوانند اسناد این املاک را به عنوان وثیقه تقدیم کنند و بعضا اگر خانه‌ای دارند نیز با توجه به آنکه ساکن مناطق حاشیه‌ای شهر هستند، اغلب املاکی است که سند درستی ندارد."

 

موسویان در مصاحبه با روزنامه اعتماد همچنین گفت که برخی از بازداشت شدگان، از جمله "خانواده ۲ نفر از این بازداشت‌شدگان که یکی راننده آژانس بوده و دیگری کارگر قهوه‌خانه، مدعی شده‌اند که فرزندان‌شان را ساعاتی پس از اتمام شلوغی‌ها در حالی بازداشت کرده‌اند که اساسا در اعتراض‌ها حضور نداشته و به کار و زندگی خود مشغول بوده‌اند."

 

او "بی‌اطلاعی خانواده‌های بازداشت‌شدگان" و حتی در مواردی "خود آنها" از محل بازداشتشان را از دیگر مشکلات خانواده ها دانست و گفت: "مادر یکی از بازداشت‌شدگان مدعی شده پسرش در این مدت، یک بار با او تماس گرفته و به محض اینکه خواسته از محل بازداشت خود اطلاع دهد، مسوولان بازداشتگاه مانع شده‌اند. هرچند بعضی از بازداشت‌شدگان از محل بازداشت خود نیز بی‌اطلاعند."

 

بنا به پیگیری این این وکیل دادگستری "اغلب کسانی که در تهران و شهرستان‌های اطراف دستگیر شده‌اند، هم‌اکنون در زندان فشافویه به‌سر می‌برند، اما بعضی بازداشت‌شدگان به زندان اوین و چند زندان و بازداشتگاه دیگر منتقل شده‌اند."

................................................

مطلب فوق را میتوانید مستقیم به یکی از شبکه های جتماعی زیر که عضوآنها هستید ارسال کنید:  

تمامی حقوق برای سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) محفوظ است. 2024 ©