Rahe Kargar
O.R.W.I
Organization of Revolutionary Workers of Iran (Rahe Kargar)
به سايت سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) خوش آمديد.
دوشنبه ۲۲ فروردين ۱۴۰۱ برابر با  ۱۱ آوريل ۲۰۲۲
 
 برای انتشار مطالب در سايت با آدرس  orwi-info@rahekargar.net  و در موارد ديگر برای تماس با سازمان از;  public@rahekargar.net  استفاده کنید!
 
تاریخ انتشار :دوشنبه ۲۲ فروردين ۱۴۰۱  برابر با ۱۱ آوريل ۲۰۲۲
کانون نویسندگان ایران

کانون نویسندگان ایران

 

آزادی بیان

 در هفته‌ای که گذشت

 (۱۲ تا ۱۹ فروردین ۱۴۰۱)

 

جمعه ۱۲ فروردین ۱۴۰۱

 

- سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه با انتشار اطلاعیه‌ای در این روز ضمن حمایت از مطالبات معلمان و فرهنگیان بازنشسته، بر حق اعتراض و اعتصاب تأکید کرد و خواستار آزادی تمامی معلمان دربند شد.

 

- کنفدراسیون اتحادیه‌های کارگری مترقی ترکیه (دیسک) با انتشار اطلاعیه‌ای در این روز خواستار آزادی فوری هاله صفرزاده و علیرضا ثقفی، دو تن از فعالان کارگری و از اعضای کانون نویسندگان ایران شد.

 

 شنبه ۱۳ فروردین

 

- در این روز خبر رسید مریم اکبری منفرد، زندانی سیاسی تبعیدی در زندان سمنان که از دیماه ۸۸ دوران محکومیت ۱۵ ساله خود را بدون حتی یک روز مرخصی در زندان سپری می‌کند، علیرغم شرایط نامناسب جسمی از رسیدگی پزشکی و اعزام به مراکز درمانی محروم مانده است.

 

یک‌شنبه ١۴ فروردین

 

- کانون نویسندگان ایران در این روز خبر داد دادیاری زندان اوین با ارسال ابلاغیه از وثیقه‌گذار رضا خندان (مهابادی)، نویسنده، پژوهشگر و عضو کانون نویسندگان ایران، خواسته است که او را به زندان معرفی کند.

 

- در این روز خبر رسید ژاله روحزاد، معلم بازنشسته و همسر اسماعیل گرامی که از یک سال پیش در زندان تهران بزرگ محبوس است، به اتهام اقدام علیه امنیت ملی به دادگاه انقلاب احضار شده است.

 

- شهاب سلطانیان، زندانی سیاسی که به اتهاماتی از جمله «توهین به مقدسات»، «فعالیت تبلیغی علیه نظام از طریق تولید و انتشار پیام‌های ضد دین و ضد نظام»، «حمایت از خاندان پهلوی» و «توهین به رهبر» به ۳ سال حبس تعزیری محکوم شده بود، با پایان ایام مرخصی در این روز به زندان تهران بزرگ بازگشت.

 

دوشنبه ۱۵ فروردین

 

- دادگاه رسیدگی به اتهامات رسول بداقی و حمید قندی، دو تن از اعضای کانون صنفی فرهنگیان اسلامشهر، در این روز در دادگاه انقلاب تهران برگزار شد.

 

- در پی برخورد خشونت‌آمیز با زنانی که قصد ورود به استادیوم فوتبال در مشهد را داشتند، شماری از ورزشکاران، خانواده‌های دادخواه، نویسندگان، روزنامه‌نگاران، شاعران و هنرمندان با انتشار بیانیه‌ای در این روز ضمن محکومیت ضرب و شتم زنان، از بازیکنان تیم ملی فوتبال ایران خواستند در اعتراض به تباهی حاکم، در کنار زنان ایران بایستند.

 

- در این روز خبر رسید چهار فعال حقوق زنان، ناهید شقاقی، اکرم نصیریان، مریم محمدی و اسرین درکاله که در پرونده‌ی موسوم به ندای زنان ایران به دو سال و سه ماه حبس محکوم شده بودند، توسط واحد اجرای احکام زندان اوین جهت تحمل حبس خود احضار شده‌اند.

 

- در این روز امین و آرمان انصاری‌فر، پدر و برادر فرزاد انصاری‌فر، جانباخته‌ی اعتراضات آبان ۹۸ توسط دادگاه انقلاب بندر ماهشهر هرکدام از بابت اتهام تبلیغ علیه نظام به ۳ ماه حبس و ۵ سال محرومیت خروج از کشور محکوم شدند.

 

- در این روز خبر رسید محمد شریفی مقدم، مصطفی عبدی و عباس دهقان، دراویش گنابادی محبوس در زندان تهران بزرگ، ممنوع‌الملاقات شده‌اند. محمد شریفی مقدم همچنین از رفتن به کتابخانه‌ی زندان نیز محروم شده است. از دلایل محرومیت این سه درویش گنابادی، مجادله با معاون زندان تهران بزرگ عنوان شده است.

 

سه‌شنبه ۱۶ فروردین

 

- رضا خندان (مهابادی)، نویسنده، پژوهشگر و عضو کانون نویسندگان ایران، با وجود مشکلاتی که سلامتش را تهدید می‌کرد، در این روز برای گذراندن ادامه‌ی حبس به زندان اوین بازگردانده شد.

 

- در پی ابلاغیه‌ی دادگاه انقلاب، دادگاه ژاله روحزاد معلم بازنشسته و فعال صنفی فرهنگیان و کارگران در این روز برگزار شد.

 

چهارشنبه ۱۷ فروردین

 

- در این روز خبر رسید دادستانی لردگان ۹ تن از فرهنگیان به نام‌های نادر شریفی، کوروش قنبری، زادعلی محمودی، محمد سعیدی ابواسحاقی، کوروش شریفی، حمیداسحاقی، محمد امیری، غلامحسین موسوی و علی بابامیر را برای «پاره‌ای توضیحات» درباره‌ی «انتشار مطالب در فضای مجازی علیه نظام جمهوری اسلامی در راستای تشویش اذهان علیه اقدامات سلبی دستگاه‌های امنیتی و قضایی» به دادگاه فراخوانده است.

 

- مصطفی نیلی وکیل مدافع، در این روز خبر داد علی یونسی و امیرحسین مرادی دو دانشجوی دانشگاه صنتی شریف، پس از گذشت دو سال، همچنان در بازداشت موقت به سر می‌برند.

 

- در این روز خبر رسید واحد صوفی، جمال علوی، آکو احمدی، رحیم احمدی، ناصر روزخون، لقمان شنگه، ویسی قادری، امیر سلطانی و متین خوله، ۹ شهروند اهل شهرستان مهاباد به اداره اطلاعات و اطلاعات سپاه این شهرستان احضار و به دلیل شرکت در مراسم نوروز مورد بازجویی قرار گرفته‌اند.

 

پنجشنبه ۱۸ فروردین

 

- در این روز خبر رسید جلسه‌ی رسیدگی به اتهامات احمد زاهدی لنگرودی، شاعر و روزنامه‌نگار و عضو کانون نویسندگان ایران، ۲۴ فروردین در دادگاه کیفری رشت برگزار می‌شود.

 

- سامان میرکی فعال محیط‌زیست و از اعضای گروه کوهنوردی نه‌که‌روز که از سوم فروردین پس از احضار به اداره اطلاعات سپاه به اتهام شرکت در مراسم نوروز در پارک کودک سنندج احضار و بازداشت شده بود، با وثیقه‌ی ۶۰۰ میلیون تومانی، موقتاً و تا زمان اتمام مراحل دادرسی در این روز آزاد شد.

 

- در این روز خبر رسید پرونده‌ی يحيی قربان‌زاده از معلمان باغلمک استان خوزستان، به دادگاه انقلاب اهواز ارجاع شده‌است.

 

- سهیل عربی، زندانی سیاسی سابق، با دریافت ابلاغیه‌ای در این روز جهت اجرای حکم حبس به اجرای احکام کیفری دادسرای عمومی و انقلاب احضار شد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

مطلب فوق را میتوانید مستقیم به یکی از شبکه های جتماعی زیر که عضوآنها هستید ارسال کنید:  

تمامی حقوق برای سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) محفوظ است. 2024 ©