Rahe Kargar
O.R.W.I
Organization of Revolutionary Workers of Iran (Rahe Kargar)
به سايت سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) خوش آمديد.
سه-شنبه ۲۱ تير ۱۴۰۱ برابر با  ۱۲ جولای ۲۰۲۲
 
 برای انتشار مطالب در سايت با آدرس  orwi-info@rahekargar.net  و در موارد ديگر برای تماس با سازمان از;  public@rahekargar.net  استفاده کنید!
 
تاریخ انتشار :سه-شنبه ۲۱ تير ۱۴۰۱  برابر با ۱۲ جولای ۲۰۲۲

 

تشدید بی سابقه سرکوب و افزایش روزانه  دستگیری ها

 

پس از حکم رهبر جمهوری اسلامی دائر بر خدای دهه شصت خدای امروز هم هست تهاجم به فعالان داخل کشور ابعاد گسترده ای پیدا کرده است. رژیم جمهوری اسلامی که قادر به مدیریت بحران های گوناگونی که حکومت را به سوی فروپاشی سوق میدهد نیست ، به تشدید بی سابقه سرکوب، تهدید به قتلعام و تهاجم به زنان متوسل شده است.

جعفر پناهی به همراه چند نفر دیگر از هنرمندان که برای دادخواهی و پی‌گیری پرونده دو فیلمساز بازداشتی دیگر-محمد رسول‌اف و مصطفی آل احمد- به دادسرای اوین رفته بودند. اما نیروهای امنیتی در آنجا جعفر پناهی را بازداشت و به بند عمومی زندان اوین  منتقل شد. جعفر پناهی از جمله منتقدان صریح سیاست‌های جمهوری اسلامی بوده و دیدگاه‌های خود را در شبکه‌های اجتماعی منتشر کرده است.او که مدتی پس از انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۳۸۸ بازداشت شده بود، در آذر ۱۳۸۹ به ۶ سال حبس و ۲۰ سال محرومیت از فیلمسازی، فیلمنامه نویسی، سفر به خارج از ایران و گفتگو با رسانه های داخل و خارج محکوم شد.به گفته طاهره سعیدی همسرجعفر پناهی بازداشت او به حکم شش سال زندانی مربوط می‌شود که ۱۲ سال پیش علیه او صادر شده بود.

همزمان با بازداشت جعفر پناهی، شمار هنرمندان امضا کننده بیانیه اعتراض به بازداشت محمد رسول‌اف و مصطفی آل‌احمد به ۶۰۰ نفر رسیده است.ناصر تقوایی، گل‌شیفته فراهانی، زر امیرابراهیمی، علی عباسی، کامران شیردل، شبنم طلوعی و حمید فرخ‌نژاد از مهم‌ترین نام‌های اضافه شده به فهرست هستند. جشنوار فیلم برلین، برلینار و همچنین جشنوار فیلم کن به بازداشت رسول اف و  آل احمد اعتراض کرده اند.

جشنواره فیلم کن امروز دوشنبه ۲۰ تیرماه با صدور بیانیه شدیداللحنی بازداشت جعفر پناهی، محمد رسول‌اف و مصطفی آل‌ احمد، سینماگران ایرانی، را محکوم کرد. جشنواره کن با مروری بر حضورها و موفقیت‌های جعفر پناهی و محمد رسول‌اف در این رویداد معتبر بین‌المللی، با محکومیت شدید بازداشت‌ آن‌ها، از مقام‌های جمهوری اسلامی ایران خواست تا تمام هنرمندان بازداشت شده را آزاد کند. جشنواره کن در این بیانیه همچنین آنچه «موج شدید سرکوب فعلی هنرمندان در ایران» خوانده را محکوم کرده است.

در ادامه سرکوب های رژیم، دوشنبه ۲۰ تیر تعداد زیادی از اعضای خانواده‌های جان‌باختگان آبان ۹۸ امروز در یورش نیروهای امنیتی بازداشت شده‌اند.ناهید شیرپیشه، مادر پویا بختیاری، از جان‌باختگان آبان ۹۸ در خانه‌اش بازداشت شد. بنا بر گزارش‌ها مهرداد بختیاری، عموی پویا هم بعد از انتشار ویدیویی که قفل شکسته در خانه خانم شیرپیشه را نشان می‌داد، دستگیر شده است.هم‌زمان بر اساس گزارش‌ها دست کم پنج نفر دیگر از مادران کشته‌شدگان آبان بازداشت شده‌اند.سکینه احمدی، رحیمه یوسف‌‍زاده و محبوبه رمضانی، مادران ابراهیم کتابدار، نوید بهبودی و پژمان قلی‌پور- از شهدای  اعتراض‌های آبان- در خانه خانم یوسف‌زاده بازداشت شدند.

 

مطلب فوق را میتوانید مستقیم به یکی از شبکه های جتماعی زیر که عضوآنها هستید ارسال کنید:  

تمامی حقوق برای سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) محفوظ است. 2024 ©