Rahe Kargar
O.R.W.I
Organization of Revolutionary Workers of Iran (Rahe Kargar)
به سايت سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) خوش آمديد.
سه-شنبه ۱۸ مرداد ۱۴۰۱ برابر با  ۰۹ اگوست ۲۰۲۲
 
 برای انتشار مطالب در سايت با آدرس  orwi-info@rahekargar.net  و در موارد ديگر برای تماس با سازمان از;  public@rahekargar.net  استفاده کنید!
 
تاریخ انتشار :سه-شنبه ۱۸ مرداد ۱۴۰۱  برابر با ۰۹ اگوست ۲۰۲۲
کانون نویسندگان ایران

کانون نویسندگان ایران

 

آزادی بیان

 در هفته‌ای که گذشت

 (۷ تا ۱۴ مرداد ۱۴۰۱)

 

جمعه ۷ مرداد ۱۴۰۱

 

- در سالگرد اعدام دسته‌جمعی زندانیان سیاسی در تابستان ۶۷ مأموران امنیتی حاکمیت بار دیگر به آزار خانواده‌های بازماندگان در این روز ادامه دادند و از ورود آنان با گل، به قصد گلباران مزار عزیزانشان، جلوگیری کردند.

 

- در این روز خبر رسید که اسکندر لطفی، سخنگوی شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران، اخیراً و پس از انتقال به بند چهار زندان اوین از امکان ارتباط تلفنی با خانواده برخوردار شده است.

 

- مدیر حقوقی سازمان گورستان بهشت زهرای تهران در این روز از بازداشت شخصی که «با نواختن سازهای دف و نی، اقدام به برگزاری مراسم و اجرای خوانندگی در مجالس ترحیم کرده است»، خبر داد.

 

- در این روز خبر رسید پس از کشمکش‌های فراوان و گذشت بیش از پنجاه روز از زمان تولد، اداره‌ی ثبت احوال شهرستان نقده با ثبت هویت و صدور شناسنامه‌ای با نام انتخابی «بانان» به معنای آینده، موافقت کرده است.

 

شنبه ۸ مرداد

 

- در این روز هیراد پیربداقی، فعال کارگری، در منزل شخصی خود در تهران بازداشت و به قرنطینه‌ی زندان اوین منتقل شد. در همین رابطه ویدئویی در فضای مجازی منتشر شد که نشان می‌دهد در جریان این بازداشت، درِ ورودی خانه‌‌ی پیربداقی با یورش نیروهای امنیتی تخریب شده است.

 

- در این روز ویدئوی اعترافات اجباری سپیده رشنو از صدا و سیمای جمهوری اسلامی پخش شد.

 

- در این روز خبر رسید شعبان محمدی، فعال صنفی معلمان علیرغم گذشت حدود سه ماه از زمان دستگیری کماکان در زندان اوین در بازداشت و بلاتکلیفی به‌سر می‌برد و با وجود مشکلات دستگاه گوارش و کلیه‌ از رسیدگی مناسب پزشکی و دسترسی به داروهای خود محروم مانده است.

 

- در این روز خبر رسید که کمیسیون پزشکی قانونی، علیرغم تأیید ابتلای بهاره سلیمانی، زندانی سیاسی به بیماری آسم، عدم ناتوانی وی در تحمل حبس را تأیید نکرده است.

 

- سندیکای کارگران نیشکر هفت تپه با انتشار بیانیه‌ای در این روز در رابطه با بازداشت گسترده‌ی بازنشستگان در تجمع اعتراضی جمعه ۳۱ تیر ماه در اهواز توسط اطلاعات سپاه هشدار داده است که مسئولیت جان بازنشستگان بازداشتی به عهده‌ی نظام جمهوری اسلامی است.

 

- پس از احضار یاسمین حنیفه، فعال سیاسی و عضو شورای رهبری جبهه‌ی دموکراتیک ایران به دادسرای اوین در این روز وی بازداشت شد.

 

یکشنبه ۹ مرداد

 

- در این روز دو شهروند بهائی ساکن کرج به نام‌های سامان استوار و عفیف نعیمی توسط مأموران امنیتی در این شهر بازداشت شدند. همچنین منازل و محل کار این شهروندان به همراه چند تن دیگر به اسامی نصیر هروی، کامیار حبیبی، مظفر نبیلی، سارا شعبان، وحید خیبری و سابین یزدانی توسط مأموران امنیتی تفتیش و برخی از لوازم شخصی آنها از جمله موبایل، لوازم الکترونیک، و آثار مربوط به آئین بهائی ضبط شد.

 

- شهروز سلیمانیان، فعال مدنی ترک آذربایجانی با دریافت ابلاغیه‌ای جهت توضیح درخصوص اتهام انتسابی «اخلال در نظم و آسایش عمومی از طریق تشویش اذهان عمومی» در این روز به دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان پارس‌آباد احضار شد.

 

- مهوش ثابت (شهریاری) و فریبا کمال‌آبادی، از اعضای سابق مدیران جامعه‌ی بهائی ایران موسوم به «یاران ایران» در این روز در منزل شخصی خود در تهران بازداشت شدند. مأموران امنیتی محل کار نیما و نازیلا حقار در تهران را نیز تفتیش کردند.

 

- در این روز هستی امیری، دانشجوی دانشگاه علامه طباطبایی و از فعالان دانشجویی این دانشگاه، جهت اجرای حکم یک سال حبس، در منزلش بازداشت و به زندان اوین منتقل شد. او پیش‌تر به اتهام «فعالیت تبلیغی علیه نظام» به یک سال حبس تعزیری و همچنین بابت مجازات تکمیلی به ضبط تلفن همراه، منع عضویت در گروه‌ها و دستجات سیاسی و اجتماعی در فضای مجازی و خارج از آن و همچنین منع اقامت در گردهمایی‌هایی دانشجویی (به غیر از کلاس‌های موظفی درسی) به مدت دو سال محکوم شده بود.

 

- مأموران نیروی انتظامی در این روز تجمع بازنشستگان مخابرات را متفرق کرده و تعدادی از بازنشستگان معترض را بازداشت کردند.

 

- در این روز خبر رسید سینا قلندری، خبرنگار، به دلیل انتشار خبر «قتل ناموسی» مبینا سوری، به اتهام «انتشار تصاویر خصوصی مقتول» به ۱۳‌ماه و ۱۶ روز حبس و به اتهام «نشر اکاذیب رایانه‌ای» به ۱۳ ماه و ۱۶ روز حبس تعزیری، محرومیت از شغل خبرنگاری و توقیف کانال تلگرامی به مدت دو سال محکوم شده است.

 

- در ادامه‌ی یورش به بهائیان، در این روز خبر رسید منازل نوید میثاقی، سها ثابتی (رحمانی) در ساری تفتیش و سها ثابتی بازداشت شده است. همزمان منازل دیگر شهروندان بهایی در ساری از جمله ساناز علیزاده و ثریا منوچهرزاده (میثاقی)، آزاده یقینی و افسانه تشکر در گنبد کاووس و افنانه انصاری در ماهشهر، احسان جابری، راحله کشانی و بهار بنگاله در شیراز، فریده هدایتی، هدیه غیابی و شادی خاصه در مشهد، بیتا ممتازی (صراف) و پویا ممتازی (صراف) در کرج، امید کشاورز، پریا اقدسی در قزوین و همچنین منازل شفق فهندژ، شکیب مودی (معصومی)، افسون مودی (معصومی)، شقایق پورعنایتی و همچنین ندا طائفی در گرگان تفتیش شده و نیروهای امنیتی برخی از لوازم شخصی آن‌ها از جمله تلفن همراه، لپ‌تاپ و هارددیسک را ضبط کردند.

 

- حسن سعیدی، از اعضای سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه در این روز، در بازداشتگاه وزارت اطلاعات موسوم به بند ۲۰۹ زندان اوین، به اعتصاب غذای خود پایان داد.

 

- در این روز خبر رسید آنیشا اسداللهی، فعال کارگری از بازداشتگاه وزارت اطلاعات موسوم به بند ۲۰۹ زندان اوین به بند عمومی این زندان منتقل شده است.

 

- محمد حبیبی، سخنگوی کانون صنفی معلمان ایران در این روز از بازداشتگاه وزارت اطلاعات موسوم به بند ۲۰۹ زندان اوین به بند عمومی این زندان منتقل شد.

 

- هاله صفرزاده، معلم بازنشسته، نویسنده و عضو کانون نویسندگان ایران که در بند ۴ زندان کچویی کرج دوران حبس ۱ ساله‌ی خود را سپری می‌کند، پس از تحمل ۴ ماه از حبس خود در بند قرنطینه‌ی زندان کچویی در این روز به بند چهار این زندان منتقل شد.

 

- در این روز خبر رسید شیث امانی و مظفر صالح‌نیا، فعالین کارگری و آرمین شریفه، زاهد مرادیان و دلیر نصرالهی از فعالین کارگری شهر سنندج به اتهام «تبلیغ به نفع گروه‌ها یا سازمان‌ها مخالف جمهوری اسلامی» در دادسرای سنندج مورد بازپرسی قرار گرفته و آخرین دفاعیات آن‌ها اخذ گردید.

 

- سندیکای گارگران شرکت واحد در این روز خبر داد که اسماعیل گرامی کارگر بازنشسته زندانی ۶۷ساله در زندان دچار بیماری کرونا شده است.

 

- در این روز خبر رسید که در پاسخ به درخواست ابراهیم‌خلیل صدیقی‌همدانی مبنی بر انتقال او به زندان سلماس نزد پسرش سالار صدیقی‌همدانی، مسئولان زندان مریوان وی را با وجود بیماری دیابت و ۶۴ سال سن، به سلول انفرادی منتقل کردند.

 

- یاشار تبریزی، فعال مدنی زندانی محبوس در بند شش زندان اوین، با انتشار پیامی صوتی در این روز ضمن تشریح اوضاع نابسامان سیاسی، اقتصادی و اجتماعی جامعه، ناکارآمدی جمهوری اسلامی را ساختاری و بنیادین خواند.

 

- انجمن صنفی معلمان مریوان و سروآباد با انتشار بیانیه‌ای در این روز ادامه‌ی بازداشت غیر قانونی اسکندر لطفی، شعبان محمدی و مسعود نیکخواه را محکوم کرد.

 

- در این روز خبر رسید جواد لعل محمدی، معلم زندانی و از امضاكنندگان بيانيه‌ی موسوم به چهارده تن برای استعفای خامنه‌ای، در دادگاه انقلاب مشهد به بیست و یک سال زندان محکوم شده که هشت سال آن قابل اجراست.

 

- در این خبر رسید احمد عابدینی، مدرس حوزه علمیه قم، در پی «انتقاد از برخی مسائل حول محور حجاب اجباری»، به منع موقت فعالیت در فضای مجازی محکوم شده است.

 

- بهنام ممتازی، شهروند بهائی ساکن قزوین همراه با تفتیش منزلش توسط نیروهای امنیتی بازداشت شد. همزمان منازل دیگر شهروندان بهایی از جمله نوید مولایی، سوگند رنگرز، مسعود بهرامی و روژین بیک آقایی در قزوین، سارا شعبانپور و نکیسا صادقی در کرج و شقایق کشاورز و اسماعیل جمالی در تهران مورد تفتیش نیروهای امنیتی قرار گرفته است.

 

دوشنبه ۱۰ مرداد

 

- کانون نویسندگان ایران با انتشار بیانیه‌ای در این روز نسبت به سرکوب و پرونده‌سازی برای زنان واکنش نشان داد و در رابطه با پخش اعترافات اجباری سپیده رشنو، نوشت: «روز هشتم مردادماه، در حالی که بی‌خبری از وضعیت سپیده رشنو، شاعر و نویسنده، به چهاردهمین روز رسیده بود، شبکه‌های خبری جمهوری اسلامی ویدئوی اعتراف‌ اجباری او را پخش کردند؛ شیوه‌ای که همواره به قصد بی‌اعتبار کردن اعتراض و ارعاب معترضان از جانب حکومت تکرار شده است.» در بخش دیگری از این بیانیه آمده: «کانون نویسندگان ایران ضمن دفاع از حق انتخاب پوشش، بار دیگر حمایت خود را از حق تشکل‌ یابی زنان اعلام می‌کند و این بازداشت‌ها و پخش اعترافات اجباری‌ را ادامه‌ سرکوب سازمان‌ یافته‌ زنان می‌داند. آزادی بی‌قید و شرط، حق سپیده رشنو و همه‌ی زندانیان سیاسی و عقیدتی است

 

 

- جلسه‌ی دادگاه رسیدگی به اتهامات مسعود فرهیخته، عضو هیئت مدیره کانون صنفی فرهنگیان اسلامشهر، در این روز در دادگاه کیفری مجتمع قضایی ولیعصر تهران برگزار شد.

 

- توفیق محمودی، فعال کارگری، طی ابلاغیه‌ای در این روز جهت اخذ آخرین دفاعیات به بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب سنندج احضار شد.

 

- در این روز خبر رسید طبقه‌بندی اینترنت در ایران در حال اجراست. این طرح که با اینترنت کودک و نوجوان کلید خورده، قرار است با عنوان «اینترنت تخصصی» اجرا شود. وزیر ارتباطات در حالی از راه‌اندازی اینترنت کودک خبر داده که مروری بر اختلالات اینترنت در ماه‌های اخیر و همزمانی آن با اصرار مقامات دولتی بر تحقق کامل شبکه‌ی ملی اطلاعات، نگرانی‌ها از اجرای طرح صیانت را بیشتر کرده است.

 

- نت بلاکس با انتشار مطلبی در این روز در سایت خود، از قطعی و اختلال شدید اینترنت در ایران خبر داد و نوشت: اتصال اینترنت در سطح ملی ۷۹ درصد کاهش یافته است.

 

- سیامک هنرور و سعید اتحاد، شهروندان بهائی ساکن شیراز که به اتهام «فعالیت تبلیغی علیه نظام» به ۷ ماه و ۱۶ روز حبس تعزیری و به اتهام «عضویت در گروه‌های معاند نظام» به ۳۱ ماه و ۱۶ روز حبس تعزیری محکوم شده بودند، در این روز جهت تحمل دوران محکومیت راهی زندان عادل‌آباد شیراز شدند.

 

- افسانه امامی، حمید ناصری و سعید ناصری، سه عضو یک خانواده‌ی بهائی، در این روز در منزل خود در تهران بازداشت و جهت اجرای حکم حبس، به زندان اوین منتقل شدند.

 

- مریم کریم‌بیگی، خواهر مصطفی کریم‌بیگی از جان‌باختگان اعتراضات سال ۸۸، در این روز در دادگاه انقلاب تهران به ۵ سال و هفت ماه حبس، ۷۴ ضربه شلاق و پرداخت جریمه‌ی نقدی محکوم شد.

 

- در این روز خبر رسید در پی حاد شدن بیماری کرونای اسماعیل گرامی، کاگر بازنشسته‌ی زندانی و دستور اعزام اضطراری او به بیمارستان لقمان‌الدوله، به دلیل ممانعت از زدن پابند و دستبند در حین انتقال به بیمارستان، اعزام و ادامه‌ی درمان وی متوقف شد.

 

- شکرالله قهرمانی فرد، معلم و فعال مدنی ترک آذربایجانی در این روز توسط نیروهای امنیتی در شهرستان خداآفرین بازداشت شد. همچنین منزل وی مورد تفتیش قرار گرفت و موبایل‌های اعضای خانواده، پاسپورت‌های اعضای خانواده، بیش از ۵۰۰ جلد کتاب، کامپیوتر و… توقیف شد.

 

- دلیر اسکندری، فعال مدنی، طی ابلاغیه‌ای در این روز بابت اتهام «تبلیغ به نفع احزاب یا سازمان‌های مخالف نظام» به دادسرای عمومی و انقلاب سنندج احضار شد.

 

- وحید هروآبادی در این روز توسط دادگاه ویژه روحانیت به خلع دائم لباس روحانیت، ۲ سال حبس و ۲ سال ممنوع‌ الخروجی محکوم شد. پیشتر جلسه‌ی رسیدگی به اتهام‌های هروآبادی، از بابت اتهام‌های «توهین به رهبر» و «نشر اکاذیب علیه نظام جمهوری اسلامی به قصد تشویش اذهان عمومی» و «فعالیت تبلیغی علیه نظام جمهوری اسلامی در فضای مجازی (شبکه‌های اجتماعی تلگرام، اینستاگرام و توییتر)» و «هتک حیثیت روحانیت از طریق ارتکاب اعمال مذکور» در دادگاه ویژه روحانیت برگزار شده بود.

 

سه‌شنبه ۱۱ مرداد

 

- خانه‌های متعلق به کیهان قنبری، ساسان علوی، امید قنبری، قوام‌الدین ثابتیان، هادی چلنگری و آرمان قلی‌نژاد، شش خانواده‌ی بهائی در روستای روشنکوه ساری، توسط ارگان‌های دولتی در این روز تخریب و زمین‌های شمار دیگری از این شهروندان نیز مصادره شد. در پی این اقدام، فرید علوی توسط نیروهای امنیتی بازداشت شد و حسینی، یک شهروند سالمند بهائی نیز در جریان تخریب منزلش توسط نیروهای امنیتی مورد ضرب و شتم قرار گرفت.

 

- فرنگیس مظلوم، فعال مدنی و مادر سهیل عربی، زندانی سیاسی سابق، پس از حضور در واحد اجرای احکام دادسرای اوین در این روز، جهت تحمل دوران محکومیت ۱۸ ماه حبس خود، راهی زندان اوین شد.

 

- امین و آرمان انصاری‌فر، پدر و برادر فرزاد انصاری‌فر جانباخته‌ی اعتراضات آبان ۹۸، در این روز از زندان بهبهان آزاد شدند.

 

- در این روز خبر رسید احمد تقوی، فعال صنفی معلمان در دادگاه کیفری ابهر به اتهام «تبلیغ علیه نظام» به یک سال زندان تعزیری محکوم شد.

 

- بیژن رضایی، که پیشتر از بابت اتهام «تبلیغ علیه نظام» به ۴ ماه حبس محکوم شده بود، پس از حضور در واحد اجرای احکام دادسرای شیراز در این روز بازداشت و راهی زندان عادل‌آباد شد.

 

- در این روز خبر رسید چند خواننده‌ی زن و مردانی که در ساخت یک ویدیو کلیپ برای آن‌ها مشارکت داشتند، به اجرای احکام کیفری دادسرای فرهنگ و رسانه‌ی تهران احضار شده‌اند.

 

- حکم محکومیت ۹ شهروند بهائی ساکن شهرهای اندیشه و کرج به نام‌های هومن خوشنام، الهام سلمان‌زاده، پیام شبانی، کیانوش سلمان‌زاده، سروش آگاهی، پروان معنوی، جمیله پاکرو، پیمان معنوی و ندا شبانی، پس از احضار به دادسرای شهریار، با نصب پابند الکترونیکی و محدودیت تردد تا شعاع ۵۰۰ متری از محل سکونت خود، در این روز به اجرا درآمد.

 

در این روز خبر رسید شماری از زندانیان سیاسی از جمله فاطمه مثنی، نرگس محمدی، پرستو معینی، سپیده قلیان و راحله احمدی با علائم ابتلا به بیماری کرونا مواجه شده‌اند. علیرغم شیوع این ویروس در بین زندانیان بند زنان زندان اوین و مراجعه‌ی زندانیان دارای علائم به بهداری زندان، مسئولان بهداری تنها از اولین نفرات مبتلا به بیماری تست کرونا گرفته‌اند و اعلام کرده‌اند به علت تشابه علائم به ویروس کرونا، از انجام تست کرونا برای دیگر زندانیان خودداری می‌کنند. همچنین پروتکل‌های بهداشتی از جمله قرنطینه و جداسازی به منظور جلوگیری از شیوع کرونا صورت نگرفته است و این بیماران از رسیدگی پزشکی مناسب نیز محروم مانده‌اند.

 

- علی نوری، فعال مدنی که دو ماه پیش در پی وخامت حال جسمانی‌اش با توقف اجرای حکم به مرخصی درمانی اعزام شده بود، در این روز به دنبال مخالفت پزشکی قانونی با عدم تحمل کیفر حبس، به زندان اوین بازگشت.

 

چهارشنبه ۱۲ مرداد

 

- در این روز خبر رسید حسین قشقایی، زندانی سیاسی محبوس در زندان اوین به کرونا مبتلا شده اما علیرغم بروز علائم تنفسی تاکنون با اعزام به بیمارستان و یا مرخصی درمانی او موافقت نشده است.

 

- سازمان عفو بین‌الملل با انتشار گزارشی تحت عنوان «علناً دارند شلیک می‌کنند» در این روز، به مقابله‌ی خشونت‌آمیز جمهوری اسلامی ایران با تجمع‌‌ها علیه گرانی و همچنین فروریختن مرگبار ساختمان متروپل آبادان اشاره کرد و نوشت: ماموران امنیتی جمهوری اسلامی برای سرکوب اعتراضات به طور غیرقانونی اقدام به شلیک گلوله‌های جنگی و گلوله‌های ساچمه‌ای شکاری کرده‌اند. کشته شدن دست کم ۴ تن از معترضان و زخمی شدن تعداد پرشماری در این گزارش تأیید شده است.

 

- در این روز خبر رسید علیرغم گذشت بیش از ۲ ماه از زمان دستگیری پیمان سکوتی، وی کماکان در بازداشت و بلاتکلیفی در زندان لاکان رشت، به سر می‌برد.

 

- در این روز خبر رسید لقمان افضلی فعال صنفی معلمان سنندج، با دستور هیئت بدوی رسیدگی به تخلفات اداری کارمندان استان کردستان، با اتهامات «توهین و اهانت به ارکان نظام جمهوری اسلامی»، «تولید و ارسال نمادهایی با مضمون استبداد در نظام جمهوری اسلامی» و «تشویش اذهان عمومی از طریق انتشار مطالب در فضای مجازی و حقیقی» به دو سال تغییر اجباری محل خدمت به شهر اردبیل واقع در استان اردبیل محکوم شده است.

 

- در این روز خبر رسید تعدادی از دانش‌آموزان بهایی در نتایج کنکور با پیغام «نقص پرونده» مواجه و به دلیل بهایی بودن از ادامه تحصیل محروم شده‌اند.

 

- حمید حاج جعفر کاشانی، داور لیگ برتر فوتسال ایران و فعال مدنی که دوران محکومیت خود را در بند قرنطینه‌ی زندان رجایی‌شهر کرج سپری می‌کند، از بابت پرونده‌ی جدیدی که با شکایت رئیس کل زندان‌های تهران به اتهامات «نشر اکاذیب»، «توهین به مقامات» و «تبلیغ علیه نظام» علیه وی گشوده شده، در این روز به بازپرسی دادسرای اوین احضار شد.

 

پنجشنبه ۱۳ مرداد

 

- در این روز خبر رسید سپیده رشنو، شاعر و نویسنده‌ی معترض به پوشش اجباری، پیش از پخش اعتراف‌ اجباری‌اش، به دست نیروهای امنیتی به شدت مورد ضرب و جرح قرار گرفته و شب پنجشنبه ۳۰ تیر ماه با علائم خونریزی داخلی به بیمارستان طالقانی تهران منتقل شده است.

 

- راحله احمدی، فعال مدنی محبوس در بند زنان زندان اوین، در این روز به مرخصی ۵ روزه اعزام شد.

 

- سمانه عابدینی، همسر جعفر ابراهیمی، بازرس شورای هماهنگی که در این روز با او به صورت کابینی و در حضور کارشناس پرونده‌اش ملاقات کرد از تمدید قرار بازداشت او برای بار دوم خبر داد.

 

- در این روز خبر رسید که ناهید شیرپیشه، مادر پویا بختیاری، از جان‌باختگان اعتراضات آبان ۹۸ اخیراً توسط یکی از زندانیان متهم به جرائم خشن در بند قرنطینه‌ی زندان کچویی کرج مورد ضرب و شتم قرار گرفته است.

 

- نرگس محمدی، فعال حقوق بشر و سخنگوی کانون مدافعان حقوق بشر، با انتشار نامه‌ای از زندان اوین در این روز از ابتلای شمار زیادی از زندانیان محبوس در بند زنان این زندان به کرونا خبر داد و نوشت: «تراکم جمعیت در بند زنان زندان اوین در تاریخ این بند بی سابقه بوده است و تعدادی زیادی از زندانیان علیرغم داشتن علائم کامل کرونا از رسیدگی پزشکی و امکان انجام تست کرونا محروم مانده‌اند».

 

- خانواده‌ی رضا شهابی، عضو زندانی سندیکای کارگران شرکت واحد که در این روز برای نخستین بار پس از پایان اعتصاب غذا، موفق به ملاقات با او شدند، وضع روحی و جسمی او را خوب و مناسب اعلام کردند.

 

- در این روز خبر رسید ارژنگ داوودی ۶۹ ساله، معلم و نویسنده‌ی زندانی برای اولین بار جهت عمل جراحی چشمانش به بیمارستان خارج از زندان اعزام شد.

 

- شماری از بازماندگان اعدام‌شدگان تابستان ۶۷، با راه‌اندازی و امضای طوماری از کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد در خواست کردند که از جمهوری اسلامی بخواهد: «تخریب و هرگونه دستکاری در گورستان خاوران را متوقف کند.» در این طومار که خطاب به میشل باشله کمیسر حقوق بشر سازمان ملل نوشته شده، امضاکنندگان خواستار «توقف اذیت و آزار و تهدید خانواده‌های داغدار» شده‌اند.

 

- در این روز خبر رسید شیخ هادی قره‌‌داغی، سید حامد میری و شیخ عباس فتحی، زندانیان عقیدتی محبوس در زندان قم، با وجود ابتلا به کرونا و وخامت شرایط جسمی، از رسیدگی پزشکی محروم مانده‌اند.

 

مطلب فوق را میتوانید مستقیم به یکی از شبکه های جتماعی زیر که عضوآنها هستید ارسال کنید:  

تمامی حقوق برای سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) محفوظ است. 2024 ©