Rahe Kargar
O.R.W.I
Organization of Revolutionary Workers of Iran (Rahe Kargar)
به سايت سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) خوش آمديد.
دوشنبه ۱۱۷۳ فروردين ۶۱۷ برابر با  ۰۱ ژانويه ۰۰۰۱
 
 برای انتشار مطالب در سايت با آدرس  orwi-info@rahekargar.net  و در موارد ديگر برای تماس با سازمان از;  public@rahekargar.net  استفاده کنید!
 
تاریخ انتشار :دوشنبه ۱۱۷۳ فروردين ۶۱۷  برابر با ۰۱ ژانويه ۰۰۰۱
یادداشت های پراکنده ـ عبدالله شهبازی

اختلافات جناح های حکومتی به روایت خودشان

قسمت هفتم

 

 

صدای شیراز ـ تاريخ انتشار: 1390/2/12

سرپرست بخشداري مركزي شيراز استعفاي خود را اعلام كرد؛

تنها قائل به مكتب اسلام هستم

برکناری مدیری پاکدست و لایق که تمام همت و تلاش شبانه روزی خود را متوجه مبارزه با فساد اقتصادی و پالایش سیستم بیمار یک استان استراتژیک ساخته بود ، تعجب و حيرت دلسوزان انقلاب و نخبگان استان و هواداران دولت را فراهم آورده است.محمد جهانبخش سرپرست بخشداري شيراز در جمع خبرنگاران با اشاره به مطلب فوق و همچنین مسائلی که در برکناری ناگهانی حسین قاسمی فرماندار سابق شیراز وجود دارد افزود : ادعای برخي مسئولين استان در خصوص داستان پایان ماموریت و عدم برکناری كذب محض است ...ادامه

 

برکناری مدیری پاکدست و لایق که تمام همت و تلاش شبانه روزی خود را متوجه مبارزه با فساد اقتصادی و پالایش سیستم بیمار یک استان استراتژیک ساخته بود ، تعجب و حيرت دلسوزان انقلاب و نخبگان استان و هواداران دولت را فراهم آورده است.محمد جهانبخش سرپرست بخشداري شيراز در جمع خبرنگاران با اشاره به مطلب فوق و همچنین مسائلی که در برکناری ناگهانی حسین قاسمی فرماندار سابق شیراز وجود دارد افزود : ادعای برخي مسئولين استان در خصوص داستان پایان ماموریت و عدم برکناری كذب محض است

 

جهانبخش با یادآوری تلاشهای موثر و زحمات فرماندار سابق شیراز در عرصه های مختلف فرهنگی سیاسی استان در این مدت ، تودیع ناگهانی و بدون اطلاع ایشان را ، هم زمانی که اولین  کنفرانس خبری قاسمی در سال جدید و اعلام برنامه ها و مسائل پیش روی استان پایان یافته بود ، اقدامی توهین آمیز خواند و افزود : اینکه مدیری را با تلفن و بدون هماهنگی قبلی ، نیم ساعت قبل از مراسم تودیع اش مطلع کنند و مراسم معارفه را خصوصی و بدون تشریفات عرفی برگزار نمایند حکایت از مسائل دیگری دارد که انشاء الله بزودی توسط خود آقای قاسمی اطلاع رسانی خواهد شد .جهانبخش در ادامه یاد آور شد : با شناختی که از فرماندار سابق شیراز دارم ایشان پوشیدن لباس سبز مقدس سپاه و افتخار حضور در میان سبز پوشان ولایت را قطعا بر تمام پست ها و عناوین زودگذر ترجیح می دهند و بارها در مناسبت های مختلف بر عدم تعلق خود بر این عناوین چه در گذشته و چه در آینده تاکید کرده اند

 

جهانبخش  دلیل حمایت مردم محروم ، علمای بزرگوار، هنرمندان و نخبگان استان و جريان عدالتخواه و آرمانخواه دانشجويي استان از ایشان را و حتی حضور جمعي از این دانشجویان که به تازگی فارغ التحصیل شده بودند و بدون هیچ چشم داشتی در كنار آقاي قاسمي كار ميكردند را نشان از تقوا و عقیده سالم و اندیشه خالی از مصلحت اندیشی های رایج ايشان دانست .وی اضافه كرد : مصاحبه فرماندار سابق شیراز در خصوص تخلفات گسترده سرمایه بردارانی چون الخوری و متصرفان عرصه های عمومی و باغ شهر سازان ، سبب ایجاد ائتلافی گسترده با انگیزهایی قوی برای ضربه زدن به ایشان شده بود . به گفته وي یک سر این طیف در استان فارس و کانونهای فاسد و مافیایی و سر دیگر متاسفانه در میان برخی چهره های شناخته شده ومسئول در تهران بوده است كه با برنامه ریزی و همدلی فعالیتهای تخریبی خود را سامان مي داده اند و در این میان  آشکار بودن این اقدامات و عدم تلاش برای مخفی کاری ، موجب حیرت و تامل رصد کنندگان تحولات سياسي اخير شده است . وي گفت: اینکه شما افشا و پیگیری تخلفات جمعی را با دقت و پشتکار آغاز کنید ولی آن متخلف و حامیان او بلافاصله در دفاتر مسئولین مافوق حاضر شده و علنا رایزنی کنند

 

و مسئولين هم  قول برکناری دهند و خط و نشان بکشند و همچنين تریبون های تاثیر گذار فعال شود ، نشان از چه چیزی دارد ؟

 

بخشدار مرکزی شیراز در بخش دیگر صحبت های خود به محوریت پیدا کردن یک جریان انحرافی که قاطبه علما ، نخبگان و دلسوزان انقلاب را نگران کرده است پرداخت و افزود : با روشنگریهای اخیر علما و مراجع و دانشگاهیان و تذکرات مشفقانه عناصر انقلابی در سراسر کشور ، هیچ توجیهی ندارد که بعضي از باز مسئولین استاني و شهرستاني مصرانه ! به طرح عقاید غلط و خطرناکی چون مکتب ایرانی بپردازند و هر روز که به پیش می رویم آثار و تبعات این تفکرات که منشاء محفلی و غیر دینی دارد ، روشن تر شود .وي با اشاره به مصاحبه اخير سرپرست جديد فرمانداري شيراز در اولين روز كاري آن هم در این شرایط خطیر و تاکید بر اعتقاد بر مکتب موهوم ایرانی كه حتي براي خود آقايان نيز هنوز تعريف نشده است گفت: این شهدایی که این روزها در سوگ فقدانشان اشک می ریزیم ، چنین دغدغه ها و اهدافی در سر داشتند و جز مکتب اسلام  معتقد به ایدئولوژی دیگری بودند؟ وي افزود: اينكه بخواهم به مردم محروم ،‌ انقلابي و شهيد پرور بخش مرکزی شيراز که به تعبیر حضرت امام (ره) صاحبان اصلي انقلاب هستند و به خاطر اسلام ،خون پاك شهدا و عشق معنوي خويش به جايگاه ولايت فقيه ، سختي ها را تحمل می کنند ، پیرامون مكتب ايراني لفاظی کنیم ، مضحک و دردآور است .

 

بخشدار مرکزی شیراز در ادامه ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای قدسی انقلاب اسلامی خصوصا دلیرمردان استان فارس که هستی خود را فدای ولی زمان و امام امت (ره) نمودند افزود : پيام اصلي شهدا مقابله با کفر و استکبار ، برقراري عدالت و مبارزه با قدرت طلبان و زورگويان بود كه امروزه با الگو گرفتن از شهدا و ادامه دادن راه آنان مي بايست در راستاي مبارزه با فقر ، فساد و تبعيض گام برداريم و فرهنگ ایثار و شهادت را با افعال و اندیشه های صالح ترویج نمائیم و وي تاكيد كرد: بايد از ترویج ظاهر حادثه ها عبور کنیم و به هسته اصلی خواسته های این مردان بزرگ برسیم . جهانبخش با اشاره به سالگرد پیام هشت ماده ای رهبر معظم انقلاب در سال 81 و این نکته که عدالتخواهي و مبارزه با فساد جزء ذات نظام جمهوري اسلامي و از وظايف تفكيك ناپذير اين نظام مقدس است ، خاطر نشان ساخت : امروز انقلاب در مرحله تثبیت و تنظیم عناصر نظام اسلامی است و هندسه عمومی و ساختار جامعه اسلامی شکل گرفته ولی باید پیچک ها و علف های هرزی که در طول این سال ها به آرامی به دور این بدنه قطور پیچیده است را برچیده و شاخه های اضافی را هرس کنیم و این در حکم همان پیام حضرت آقا است . بخشدار شيراز گفت: هشدارهاي مكرر مقام معظم رهبري بيانگر ضرورت ادامه اين مبارزه و ناکافی بودن حرکت های سالهای اخیر بوده است . به گفته ي وي بحث مبارزه با مفاسد اقتصادي يكي از حیاتی ترین مقدمات جهاد اقتصادي در راستاي سالم سازي و ایجاد فضاي رقابت اقتصادي می باشد و مبارزه با تخلفات و رانت خواری که عمدتا ناشی از فضای بسته مدیریتی و توزیع غنائم و بیت المال در شبکه خویشاوند سالار استان در گذشته بوده در صدر لیست وظایف دستگاهها و نهادها می باشد. هيچ فسادي به اندازه زمين خواري در شيراز مردم را بدبين نكرده است و این مطلب قابل تحقیق میدانی و رو در رو با مردم است و به نظر می رسد با عوض شدن مسئولین نباید به هيچ وجه تعطیل یا فراموش گردد . وي گفت: مردم به این دولت به چشم فرشته نجات و متحول کننده عرفیات و رسومات ناصحیح گذشته نگاه میکنند و امیدواریم با تصمیم صحیح مقامات در استان سبب ناامیدی ولی نعمتان و سرمایه های حقیقی انقلاب نگردیم .

 

وی در پایان خاطر نشان ساخت : ما مطیع و گوش به فرمان رهبر معظم انقلاب هستیم و معتقدیم محوریت نظام اسلامی با ایشان است و همه بیعت ها و پیوندها باید حول رهنمودهای ایشان باشد و این مطلب به معنی حراست و هوشیاری در دفاع از انقلاب و مبارزه با هر جریان و گروهی که بخواهد این خط را تضعیف نماید مي باشد و مشخص است که عناصر حزب الله و نیروهای خدوم و دلسوز نظام قائل به هیچ اسثنایی در این عرصه نبوده و نخواهند بود . سرپرست بخشداري مركزي شيراز تاكيد كرد: در ايامي كه مهم ترين اتفاق فرهنگي در فارس در حال رخ دادن است و به همت سپاه استان،  اجلاسيه سرداران و 14600 شهيد در فارس در حال برگزاري است بايد هم وفادار به خون شهدا باشيم و هم زير سايه ولايت و نماينده عزیز ايشان در استان

 

وحدت اسلامي را حفظ نماييم . وي با اشاره به ديدار عاشقان ولايت با مقام معظم رهبري در آستانه اجلاسيه 90 و فرمايشات ولي امر مسلمين جهان پيرامون جايگاه شهر شيراز و استان فارس و اين موضع كه مردم فارس و شيراز همواره پيشرو بودند و فارس بي شك يك قله است گفت : امیدواریم به جای لفاظی و انديشه هاي انحرافي و مكاتبي كه از سوي مردم ايران قابل پذيرش نيست همه به توسعه شهر شيراز و خدمت رسانی بی وقفه به مردم شهید پرور شیراز همت بورزيم .

 

جهانبخش در پاسخ به يكي از خبرنگاران مبني بر طرح مسايلي همچون مكتب ايراني و اعتقاد شما به آن و همچنین ادامه فعالیت در بخشداری  گفت: بنده معتقد هستم در عصر بيداري اسلامي اين مكاتب جايي نداشته و نخواهند داشت و من شخصا قائل به مكتب اسلام که همان  ولايت و شهدا هست ، مي باشم  و براي خدمتگذاري با شهدا و مقام معظم رهبري عهد بسته ام . وي گفت: حاميان و مدعيان مكتب ايراني كه از ايرانيت سخن مي گويند در حال حاضر در حال فروش شهر شيراز به يك سرمايه بر عرب به نام الخوري مي باشند. محمد جهانبخش همچنين در خصوص ادامه فعالیت در بخشداری مركزي شيراز نیز گفت: بنده بنا به درخواست فرماندار سابق شیراز و در جهت همدلی و برداشتن باری از مشکلات حاد مردم در بخش مرکزی شیراز در این  مسئولیت حاضر شدم و با توجه به جو عمومی سیستم اجرايي استان و حضور جدی خط فکری انحرافي و ادامه روند غلط موجود كه نتيجه آن را در اختلافات نوروز سال

 

جاري شاهد بوديم ، دیگر نیازی به حضور بنده نخواهد بود و ضمن عرض پوزش از مردم ولايتمدار و شهيد پرورش مركزي شيراز استعفاي خويش را اعلام مي كنم.

 

 

 یادداشت های پراکنده ـ عبدالله شهبازی

  شنبه، 10 ارديبهشت 1390/ 30 آوريل 2011، ساعت 5:30 بعد از ظهر

 

    به دليل مقابله با بيانيه باند مشايي

 

    و افشاي روابط الخوري و الفهيم در ايران

 

    فرماندار شيراز برکنار شد

 

            بعدالتحرير، ساعت 11 بعد از ظهر: سندي که ذيل اين يادداشت منتشر شده، همان بيانيه‌اي است که در مذاکرات امروز مجلس مطرح شد. نماينده زابل گفت: «جريان انحرافي از ساعاتي قبل در تلاش‌اند با ابزار زور اقدامات نابخردانه‌اي را آغاز کرده و تمام انرژي خود را صرف تشويش اذهان عمومي کند. آن‌ها در نظر دارند بيانيه‌اي را به امضاي وزرا و استانداران برسانند...» [+] تا صبح شنبه اين بيانيه را تنها 13 تن از استانداران امضا کرده بودند که نام آن‌ها ذکر شده.

 

    حوالي ساعت 12:30 امروز به قاسمي، فرماندار شيراز، اطلاع دادند که نيم ساعت ديگر مراسم توديع وي برگزار خواهد شد. اين اطلاع به معني برکناري فوري و ضربتي فرماندار شهرستان شيراز بود. در واقع، از مراسم توديع نيز خبري نبود!

 

    حسين قاسمي، عضو سپاه پاسداران انقلاب اسلامي (نيروي دريايي) مأمور به وزارت کشور،  کمتر از يک سال پيش، در 14 ارديبهشت 1389، به عنوان فرماندار شهرستان شيراز منصوب شد. او در اين دوره کوتاه مبارزه‌اي صادقانه و جدّي را عليه شبکه‌هاي مافيايي فارس به‌ويژه در حوزه زمين خواري پي گرفت و فشارهاي فراوان را به جان خريد.

 

    معهذا، برکناري وي اندکي پس از افشاگري جنجالي او درباره نقش الخوري، سرمايه‌دار عرب، انجام گرفت که عصبانيت شديد محمدرضا رحيمي، معاون اوّل رئيس‌جمهور، و ساير مرتبطين و حاميان متنفذ الخوري در تهران و شيراز را برانگيخت. رحيمي و ساير دوستان الخوري نگران بودند که قاسمي در گام بعد به افشاي مسائل پس‌پرده طرح عظيم و صدها ميليون دلاري «بين الحرمين» دست زند. مجري اين طرح، که سال‌هاست محدوده بافت قديمي شيراز، واقع در حدفاصل حرم‌هاي حضرت شاهچراغ (س) و آستانه سيد علاءالدين حسين (س)، را پس از تخريب کامل عملاً به مرکز فساد بدل کرده، شرکت التواصل، متعلق به عبدالمجيد الفهيم، ميلياردر معروف امارات، است. شبکه‌هاي مافيايي- دلالي ذينفع در اين طرح مصرّ بوده و هستند که در محدوده «بين الحرمين» مجتمع‌هاي عظيم تجاري بر پا کنند. رهبري در سفر اخير به شيراز با ابعاد خطرناک فرهنگي طرح «بين الحرمين» آشنا شدند و ضمن صدور دستور توقف موقت طرح تأکيد کردند که: اول، طرح بين الحرمين نبايد توسط شرکت‌هاي متعلق به شبکه وهابيت اجرا شود؛ دوم، طرح بين الحرمين بهيچوجه نبايد تجاري شود. معهذا، شبکه‌هاي مافيايي فوق از طرح بين الحرمين دل نکندند و به جستجوي راه‌هاي گريز از دستور رهبري پرداختند و سرانجام بهترين گزينه را انتقال طرح از شرکت التواصل به يک شرکت وابسته به يکي از سازمان‌هاي دولتي- نظامي تشخيص دادند. در اين ميان، قاسمي همچنان بر دستور رهبري دال بر «غيرتجاري بودن» طرح و تبديل پروژه بين الحرمين به يک طرح جامع فرهنگي- مذهبي تأکيد مي‌کرد که با منافع ميلياردي شرکت التواصل و شرکاي ايراني و شبکه‌هاي دلالي ذينفع همخوان نبود. صبح ديروز نامه‌اي از يک مقام بلندپايه ايراني طرف قرارداد با شرکت التواصل به دست قاسمي رسيد که لحني آمرانه و تهديدآميز داشت.

 

    معهذا، آن‌چه برکناري عجولانه و ضربتي حسين قاسمي را ضرور ساخت، مقابله با بيانيه تهديدآميز جمعي از استانداران در حمايت از «قهر» احمدي‌نژاد بود که شبکه اسفنديار رحيم مشايي به شکل محرمانه سازمان‌دهي مي‌کرد

 

    قاسمي کمتر از يک سال فرماندار شيراز بود. در 32 سال اخير فرمانداران بسياري مديريت شهر شيراز را به دست گرفتند. آنان رفتند و نام شان فراموش شد. معهذا، نام حسين قاسمي ماندگار خواهد بود. استان فارس در سال‌هاي پس از انقلاب مديري توانمند، بامطالعه، جسور، پاک و وفادار به آرمان‌هاي انقلاب همچون حسين قاسمي به خود نديده است. نام قاسمي يادآور تلاش يک ساله او براي مبارزه با مافياي فارس است که با شبکه‌هاي بسيار قدرتمند فساد مالي و سياسي در سراسر کشور پيوند تنگاتنگ دارد.

 

    برکناري ضربتي و عجولانه حسين قاسمي با طرح‌هاي بغرنج کودتاگونه يا آشوب‌گرانه که در روزهاي اخير آغاز شده، و اگر خنثي نشود در روزهاي آينده اوج خواهد گرفت، مرتبط است. اين برکناري بايد سرآغاز تصفيه نيروهاي مخالف با اقدامات مشکوک اخير ارزيابي ‌شود.

 

    پيوست:

 

    بيانيه باند مشايي در بيعت با اقدامات تحريک‌آميز اخير و حمايت از «عناصر زلال، پاک و ناب منتسب به دولت» و تهديد نظام به «نارضايتي آحاد مردم در سراسر کشور» که به امضاي تعدادي از استانداران رسيد و فرماندار شيراز به دليل افشاي آن برکنار شد:

 

        بسم الله الرحمن الرحيم

 

        بيانيه استانداران سراسر کشور در خصوص حمايت از دولت مردمي و خدمتگزار

 

        و ضرورت مقابله با جريان انحرافي شکل گرفته عليه دولت

 

        متاسفانه در ماه هاي اخير شاهد شکل گيري جريان انحرافي و خزنده ي رسانه اي و تبليغاتي با هدف تضعيف عملکرد دولت خدمتگزار و ترور شخصيت و تخريب برخي دولت مردان خدوم و منتسبين به رياست محترم جمهور در سطح کشور هستيم. اين روند تخريب و تضعيف عناصر زلال ، پاک و ناب منتسب به دولت در شرايطي صورت ميگيرد که رهبر معظم انقلاب بارها بر ضرورت حمايت قاطع از دولت مردمي و عدالت محور تاکيد داشته اند.

 

        ما استانداران سراسر کشور ضمن اعلام حمايت قاطع از رييس جمهور ولايي ، جهادي و مردمي با تاکيد بر ضرورت حفظ آرامش و پرهيز از جنجال آفريني تبليغاتي و پرداختن به مسائل حاشيه اي اعلام مي‌کنيم روند تخريب و فشارهاي تبليغاتي عليه دولت خدمتگزار که بعضاً با موضع گيري هاي برخي فعالين و جريان هاي سياسي باعث ايجاد آشفتگي در فضاي عمومي کشور شده است در تعارض آشکار با منويات مقام عظماي ولايت مبني بر حمايت قاطع از تلاش هاي شبانه روزي دولت خدمتگزار بوده و همانگونه که قاطبه ي ملت بزرگ ايران با شور و عزم راسخ در ميدان انتخابات دهم رياست جمهوري اراده و عزم خود را در حمايت از رييس جمهور محبوب، مردمي و عدالت محور به نمايش گذاشتند انتظار مي رود فعالان و جريان هاي سياسي نيز همگام با ملت شريف ايران اسلامي در گفتار و رفتار و مواضع خود به گونه اي عمل ننمايند که شائبه تضعيف و تخريب دولت مردان در افکار عمومي شکل گيرد و منجر به نارضايتي آحاد مردم در سراسر کشور گردد. بديهي است کساني که در برابر خواست شفاف، مسلم و به حق ملت ايران و مقام معظم رهبري بيش از اين ايستادگي نمايند و از خط انحرافي تخريب دولت خود را جدا نسازند مورد غضب و طرد همه مردم و دوستداران انقلاب اسلامي قرار خواهند گرفت.

 

        السلام علينا و علي عبادالله الصالحين

 

    اسامي استانداراني که متن فوق را امضا کرده اند:

 

    احمدزاده کرماني، استاندار فارس

 

    سردار صلاحي، استاندار خراسان رضوي

 

    جهانبخش، استاندار بوشهر

 

    پيريايي، استاندار همدان

 

    حسين هاشمي، استاندار هرمزگان

 

    عنابستاني، استاندار چهارمحال و بختياري

 

    عليرضا شهبازي، استاندار کردستان

 

    سردار رئوفي، استاندار زنجان

 

    رهي، استاندار سمنان

 

    طاهائي، استاندار مازندران

 

    قهرمان رشيد، استاندار خراسان جنوبي

 

    سردار سعادتي، استاندار گيلان

 

    قوام نوذري، استاندار کهگيلويه و بويراحمد

 

براي آشنايي با پيشينه ماجراي الخوري به اين خبر مراجعه فرماييد:

زمين‌خوار عرب در ايران با چه كساني ديدار كرد؟

جهان امروز ـ چهارشنبه ۳۱ فروردين ۱۳۹۰

                                     

الخوري زمين خوار بزرگ عرب در تهران با برخي از افراد ديدار كرده و با استفاده از ارتباطات خود، تاحدودي اين اطمينان خاطر را به دست آورده است كه نه‌تنها نبايد نگران بازگرداندن سرمايه‌اي كه از ايران خارج كرده باشد بلكه مي‌تواند با فراغ بال به فعاليت‌هاي خود ادامه دهد.

به گزارش جهان به نقل از فارس،‌ حدود يك هفته از انتشار خبري درباره پروژه‌هاي مشكوك ساخت مسكن در شيراز كه در خبرگزاري فارس و به دنبال آن در ديگر رسانه‌ها در گفت‌وگو با فرماندار اين شهر صورت گرفت، گذشته است اما هيچ‌يك از مسئولان قضايي در خصوص اين موضوع واكنشي نشان نداده‌اند.

 

سوءاستفاده سرمايه‌گذاران خارجي از منابع مالي در ايران و عدم انجام تعهدات خود موضوعي است كه پديده مفاسد اقتصادي را وارد فاز جديدي كرده است. در وهله اول مسئولان دولتي مرتبط با اين افراد و در قدم بعدي مسئولان دستگاه قضايي و امنيتي بايد دقت بيشتري در برقراري ارتباطات و عقد قراردادهاي سنگين با اين سرمايه‌گذاراران و در واقع «سرمايه‌بران» داشته باشند.

 

* "ابوظبي للمشاريع و التموين " چگونه وارد ايران شد؟

 

حسين قاسمي، فرماندار شيراز در گفت‌وگو با خبرگزاري فارس، با تأكيد بر وجود پروژه‌هاي مشكوك و مشكل‌دار در شهرستان شيراز و رانت‌خواري، به يكي از اين پروژه‌ها در شهر شيراز اشاره كرد كه ساخت يك مجموعه مسكوني ۶۴۶ واحدي لوكس‌ در يكي از مناطق شمالي شهر شيراز است. اين پروژه توسط شركتي به نام "ابوظبي للمشاريع و التموين " كه به اختصار "APS " گفته مي‌شود و در امارات عربي متحده به ثبت رسيده انجام مي‌شود.

 

فرماندار شيراز با بيان اينكه اين شركت در سال ۱۳۸۱ (دولت خاتمي) قرارداد پروژه ۶۴۶ واحدي را به عنوان سرمايه‌گذار خارجي با وزارت مسكن و شهرسازي منعقد كرده است، يادآورشد: اين پروژه، مشاركتي بوده است، بدين صورت كه زمين آن توسط وزارت مسكن تأمين شود و ساخت اين پروژه توسط شركت "ابوظبي للمشاريع و التموين " صورت گيرد.

 

وي به سهم ۲۴.۵ درصدي دولت و ۷۵.۵ درصدي سرمايه‌گذار خارجي پس از پايان قرارداد از اين واحدها اشاره و تصريح‌كرد: افرادي را كه شركت "APS " براي اين پروژه معرفي كرده بود "شيخ عبدالرحمان عبدالله آل محمود " و "علي‌محمد شعيب الخوري " نام داشتند كه مقرر شده بود اين پروژه را اين شركت ۳۶ ماهه تحويل دهد اما متأسفانه اين پروژه ۹ سال به طول انجاميد.

 

* "سرمايه‌گذاري كه "سرمايه‌بر " بود

 

فرماندار شيراز تأكيد كرد: در سرمايه‌گذاري خارجي بايد سرمايه از خارج وارد ايران شود در حالي كه شركت "APS " تنها عنوان سرمايه‌گذار را داشته و در واقع «سرمايه‌بر» بوده است.

 

وي با بيان اينكه برخي افراد داخلي بر روي اين شركت سرمايه‌گذاري كرده و پورسانت خود را نيز گرفتند، اظهارداشت: شركت "APS " در ابتدا وامي را از بانك صادرات شعبه المكتوم دبي به مبلغ ۳.۳ دهم ميليارد تومان دريافت كرده كه اين بخشي از پول بوده و بخش ديگر آن را با پيش فروش واحد‌ها تأمين كرده است يعني اين شركت عملاً هيچ‌گونه سرمايه‌گذاري در ايران انجام نداده است.

 

* مسئولان وقت وزارت مسكن و بانك صادرات فريب خوردند يا...

 

فرماندار شيراز در ادامه به عدم بازپرداخت وام ۳.۳ دهم ميليارد توماني از سوي اين شركت اشاره كرد كه اكنون با احتساب ديركرد به ۱۵ ميليارد و ۷۰۰ ميليون تومان رسيده است و تصريح‌كرد: نكته مهم اين است كه اين شركت براي رهن بانك زميني را كه متعلق به وزارت مسكن بوده همراه با زمين ديگري كه آن هم متعلق به اين وزارت بوده وثيقه گذاشته است و اكنون بانك صادرات مي‌خواهد اين زمين را براي خود مصادره كند.

 

سؤالي كه اينجا به ذهن مي‌رسد اين است كه چطور ممكن است مسئولان وزارت مسكن بي‌خبر باشند كه يك سرمايه‌گذار خارجي زميني كه به آنها تعلق دارد را به عنوان رهن در اختيار بانك قرار دهد يا اينكه مسئولان بانك چطور بدون انجام استعلامات دقيق، اين زمين را به عنوان رهن قبول كردند كه حالا در صدد مصادره آن برآيند.

 

* شركتي ناتوان كه با سرمايه ايراني جان گرفت

 

وي با تأكيد بر اينكه معاون وزير مسكن و شهرسازي آن زمان آقاي خواجه‌دليري اين قرار داد را امضا كرده است، افزود: اين شركت با سود كلاني كه از اين پروژه به دست آورده آن را در خارج سرمايه‌گذاري كرده و شنيده‌ها حاكي از اين است كه شركت "ابوظبي للمشاوي و التنوين "زماني كه به ايران آمده وضعيت مالي خوبي نداشته است.

 

قاسمي با اشاره به اينكه شركت مذكور اماراتي اين پروژه را مغاير با آنچه در قرارداد آمده، ساخته و متعاقب آن مي‌خواهد سهم ۲۴و نيم درصدي دولت را هم به ۵ درصد تقليل دهد، يادآورشد: با فشارهاي صورت گرفته و مقاومت مسئولان فعلي اين كار تاكنون صورت نگرفته است.

 

وي با تأكيد بر اينكه اين شركت به جاي اينكه پاسخگو باشد طلبكار شده است، افزود: در حال حاضر سند اين زمين‌ها در رهن بانك قرار گرفته و احتمال دارد بانك صادرات آنها را مصادره كند؛ مشكل امنيتي نيز كه وجود دارد اين است كه مردم اسناد و سند خانه خود را مي‌خواهند. ضمن اينكه به دليل دير كرد ۳۶ ماه به ۹ سال اين شركت به مجموعه مسكن و شهرسازي نيز بدهكار است.

 

* تقاضاي وام ۵۰ ميلياردي شيخ عرب از بانك‌هاي ايراني

 

فرماندار شيراز با بيان اينكه شركت مذكور با وجود اين كارهاي خود، مي‌خواهد پروژه APS۲ را هم اجرا كند، گفت: اين شركت ابتدا بايد بدهي‌هاي قبلي را تسويه و مطالبات و تعهدات خود را نسبت به مردم انجام دهد اما هنوز اين اقدامات را انجام نداده و در اقدامي عجيب جديداً تقاضاي ۵۰ ميليارد تومان وام از بانك‌هاي جمهوري اسلامي كرده است.

 

وي با بيان اينكه پيش‌بيني كارشناسان حوزه مسكن و شهرسازي اين است كه شركت مذكور از پروژه "APS ۲ " به دنبال سود ۲۰۰ درصد است، اضافه كرد: آقاي "الخوري " در حالي مي‌خواهد پروژه دوم را بسازد كه زمين پروژه قبلي آن در رهن بانك صادرات بوده و قرار است آن را نيز مصادره كند.

 

قاسمي با اشاره به اينكه "الخوري " نماينده شركت "ابوظبي للمشاريع والتموين " داراي ارتباطات معناداري است، اظهارداشت: متأسفانه در قراردادي كه آن زمان بسته شده بعضي از راه‌هاي گريز و فرار براي وي گذاشته شده است؛ اين قرارداها سفارشي بوده و بايد بررسي شود كه چه كساني پشت اين قرار دادها وجود دارند؟

 

* الخوري در تهران با چه كساني ديدار كرد

 

اما طبق آخرين شنيده‌ها، الخوري، با حضور در تهران با برخي از مقامات ديدار كرده و با استفاده از ارتباطات خود، تاحدودي اين اطمينان خاطر را به دست آورده است كه نه‌تنها نبايد نگران بازگرداندن سرمايه‌اي كه از ايران خارج كرده باشد بلكه مي‌تواند با فراغ بال به فعاليت‌هاي خود ادامه دهد.

 

بايد اين سؤال را از مسئولان دستگاه‌هاي عريض و طويل دولتي، قضايي و امنيتي پرسيد كه چگونه اين شخص بعد از اين همه اتهاماتي كه متوجه وي است، به راحتي به تهران آمد و كنار گوش آنها مشغول رايزني براي ادامه فعاليت شد. البته گزينه‌اي كه مي‌توان با توجه به آن، ورود بي‌دغدغه اين شيخ عرب به تهران را هضم كرد، ارتباط وي با كساني است كه از همان ابتدا راه‌هاي ورود وي به ايران و خروج سرمايه ملي را تسهيل كردند.

 

* مسئولان قضايي به گوش و هوش باشند

 

مسئولان دستگاه قضايي بايد به گوش و هوش باشند كه يكي از اولين آزمون‌هاي آنها در ابتداي جهاد اقتصادي و مبارزه با پديده مفاسد اقتصادي كه با ورود سرمايه‌گذاران خارجي وارد فاز جديد شده، آغاز شده است و اگر نتوانند و خداي ناكرده نخواهند از اين آزمون سربلند بيرون بيايند، قطعاً يكي از عاملان اصلي موفق نبودن جهاد اقتصادي خواهند بود.

 

ما اهالي رسانه‌ نيز در تبعيت از فرامين مقام معظم رهبري و حسب وظايف ذاتي خود، وارد اين جهاد شده‌ايم و تمام تلاش خود را براي محقق كردن اين فرامين به كار خواهيم گرفت.

 

صدای شیراز ـ تاريخ انتشار: 1390/2/11

حالا باید گفت زمین خوار عرب در شیراز با چه کسانی دیدار کرد؟

 

الخوری که یکی از بانیان اصلی برکناری حسین قاسمی فرماندار شیراز بود وقتی در تهران به توافق رسید به شیراز آمد تا تکلیف خود و فرماندار شیراز را یکسره کند .حسین قاسمی که در اخبار بیست و سی هشدار داده بود به هیچ عنوان اجازه نمی دهد الخوری پروژه دوم aps را احداث کند.الخوری اینبار با استاندار فارس به توافق رسید که سر فرماندار فساد ستیز شیراز معامله کنند البته نه تنها فرماندار که سر مهندس طالبان مدیرعامل شرکت توسعه و عمران فارس هم معامله شد.

 

الخوری که یکی از بانیان اصلی برکناری حسین قاسمی فرماندار شیراز بود وقتی در تهران به توافق رسید به شیراز آمد تا تکلیف خود و فرماندار شیراز را یکسره کند .حسین قاسمی که در اخبار بیست و سی هشدار داده بود به هیچ عنوان اجازه نمی دهد الخوری پروژه دوم aps را احداث کند اینبار با استاندار فارس به توافق رسید که سر فرماندار فساد ستیز شیراز معامله کنند البته نه تنها فرماندار که سر مهندس طالبان مدیرعامل شرکت توسعه و عمران فارس هم معامله شد.

 

حسین قاسمی که به هیچ عنوان حاضر نیست به کسی باج دهد اینبار مقابل استاندار فارس که دایه دار معاون اول ریاست جمهوری و مشایی است ایستاد و حاضر نشد برای ماندن در فرمانداری از موضع خود دست بردارد .

 

در دیدار خصوصی قاسمی با برخی از آقایان فقط کافی بود قاسمی کمی از موضع خود دست بر دارد تا او سر قفلی فرمانداری را برای مدت طولانی تری به نام خود سقف کند اما حسین قاسمی ترجیح داد لقای فرمانداری را به بقای آن ببخشد اما اعتقادات خود را گونه دیگری جلوه ندهد.

 

قاسمی به گفته خودش با خیالی راحت از فرمانداری شیراز رفت و پای اعتقاداتش ایستاد .البته قاسمی که پیش از این اعلام کرده بود پس از رفتن از فرمانداری به پایتخت می رود گفت:اگر چه تصمیم داشتم به تهران بروم اما در شیراز می مانم باید کارهای نیمه تمامم را تمام کنم.

 

به هر حال به نظر می رسد بهار فصل خوبی برای فرمانداران شیراز نیست چون هم آقای مهندس اسکندرپور ،هم سردار عزیزی و هم مهندس قاسمی همه در فروردین و اردیبهشت رفتند .

 

 

صدای شیراز ـ تاريخ انتشار: 1390/2/11

بیعت بامکتب ایرانی در اولین مصاحبه پس از انتصاب!

پس از برکناری ناگهانی فرماندار شیراز، سرپرست جدید این فرمانداری در اولین موضع گیری بیعت خود را با مکتب ایرانی اعلام کرد!

پس از برکناری ناگهانی فرماندار شیراز، سرپرست جدید این فرمانداری در اولین موضع گیری بیعت خود را با مکتب ایرانی اعلام کرد!

 

به گزارش خبرنگار سیاسی مشرق، بذرافشان سرپرست فرمانداری شیراز که پس از برکناری ناگهانی حسین قاسمی در روز شنبه سرپرستی این فرماندار را بر عهده گرفته، در اولین مصاحبه رسمی خود که صبح امروز (یکشنبه) در روزنامه خبر جنوب (شیراز) منتشر شده، در بخشی از گفتگوی خود اظهار داشت: عنصر ملیت و ایرانیت به عنوان یک شاخص وحدت بخش در کنار اسلامیت و جمهوریت عامل همگرایی و مبنای کار ماست بنابراین قائل به مکتب ایرانی هستم چرا که قبل از اسلام نیز زنان و مردان این کشور از ادیان توحیدی برخوردار بودند و می بینیم که ایرانیت در کنار اسلامیت ایران عزیز را تبدیل به ام القرای جهان اسلام نموده است.

 

گفتنی است حسین قاسمی فرماندار شیراز پس از افشای تعدادی از زمین خواران برجسته و موضع گیری علیه مکتب ایرانی روز شنبه از سوی استاندار فارس به یکباره برکنار شد.

 

 

کیهان ـ دوشنبه 12 اردیبهشت 1390

اين تير و آن كماندار ! (يادداشت روز)

حسين شريعتمداري

 

 

ديروز آقاي دكتر احمدي نژاد بعد از يك غيبت 11 روزه كه از ايشان انتظار نمي رفت و تعجب همراه با تاسف دوستان واقعي رئيس جمهور محترم را در پي داشت، به دفتر كار خود بازگشت و با اين اقدام- هرچند ديرهنگام- خويش، خواب خوش دشمنان بيروني و دنباله هاي داخلي آنها را به كابوس تبديل كرد. در فاصله 11 روز گذشته آنچه در ميان مردم ديده مي شد، نگراني توام با دلخوري از رئيس جمهوري بود كه با اعتقاد به پيروي بي چون و چراي ايشان از رهبر و مقتداي خويش انتخاب كرده بودند و او نيز در خدمت به خلق خدا و ايستادگي در مقابل باج خواهي نظام سلطه جهاني، سنگ تمام گذاشته بود و اكنون در پي ماجراي اخير، دلشوره داشتند كه مبادا در گزينش خود به خطا رفته باشند! در ديگر سوي اين ميدان، دشمنان تابلودار اسلام و انقلاب و دنباله هاي حقير و شكست خورده آنها ايستاده بودند كه با توهم حاكميت دوگانه، آرزوي بيش از سه دهه بر زمين مانده خود را - دستكم به ظاهر- برآورده شده تلقي مي كردند و با ذوق زدگي- يا تظاهر به ذوق زدگي- اين «آرزو» را به «خبر» تبديل كرده و به شيپور فريب و پر سر و صداي خود سپرده بودند. و اما، در اين ميان گروه ديگري نيز بودند كه ماجراي پلشت اخير را خود آفريده بودند و يا در پيدايش آن نقش برجسته و پررنگي داشتند. اين جماعت كه با استناد به مواضع و عملكرد چند ساله شان در ميان مردم و نزد دوستداران واقعي رئيس جمهور محترم، «جريان انحرافي» نام گرفته اند، طي 11 روز گذشته، به گواهي آنچه بر زبان و قلم آورده اند، نه دغدغه نظام را داشتند و نه سرنوشت رئيس جمهوري كه لاف دوستي و نزديكي با او را مي زدند برايشان اهميت داشت! آنها فقط نگران خود بودند. در اين گزاره ها- كه اندكي از بسيارهاست- همه روزه از سوي گروه انحرافي و به صورت پيامك براي اين و آن ارسال مي شد، دقت كنيد؛ «باند قدرت و ثروت، آقاي مشايي را هدف حمله و هجوم ناجوانمردانه خود قرار داده اند»! «مخالفان ولايت فقيه به احمدي نژاد و آقاي مشايي هجوم آورده اند»!و... اعضاي جريان انحرافي توضيح نمي دادند؛ كسي كه 18 پست حساس دولتي و هزاران ميليارد تومان پول بي حساب و كتاب را در اختيار خود دارد و بدون احساس نياز به پاسخگويي در برابر قانون، دست به هر كاري كه مايل باشد مي زند و مبالغ نجومي از بيت المال را هرجا كه بخواهد هزينه مي كند و... صاحب ثروت و قدرت است، يا آن بسيجي پاكباخته و تهي دست كه تاراج بيت المال و حضور غريبه ها در كانون هاي حساس نظام را برنمي تابد و عليه گروه منحرف خروش برمي دارد؟!...

خوشبختانه رئيس جمهور محترم، همانگونه كه از ايشان انتظار مي رفت با حضور ديروز خود در رياست جمهوري و شركت در جلسه هفتگي هيئت دولت، از يكسو، به دلشوره و نگراني مردم كه بي علت نبود، پايان داد و ان شاءالله در ادامه مسير رگه هاي باريك احتمالي از تكرار رخداد پلشت ياد شده را نيز محو خواهد كرد و از سوي ديگر، خواب خوش دشمنان بيروني و دنباله هاي حقير و بارها شكست خورده داخلي آنها را نه فقط آشفته، كه به كابوس تبديل كرد و مي ماند جريان انحرافي كه اميد است رئيس جمهور محترم و مردمي، توصيه دلسوزانه دوستان واقعي خويش را ناديده نگيرد و از كنار دغدغه آنان كه نشان داده اند، نه سوداي سود دارند و نه غم بود و نبود، آسان عبور نفرمايند.

و اما، در اين وجيزه، سخن ديگري نيز در ميان است كه مي تواند و بايد براي همگان درس آموز و عبرت انگيز باشد و آن، اين كه تقريبا، بلافاصله پس از انتشار خبر ابقاي وزير اطلاعات از سوي رهبر معظم انقلاب كه با استقبال چنداني از سوي آقاي رئيس جمهور روبرو نشده بود- و يا اينگونه تبليغ شده بود- تمامي دشمنان بيروني با بهره گيري از ماشين عظيم و پردامنه تبليغاتي و رسانه اي خود به تقدير و تمجيد از آقاي احمدي نژاد پرداختند و در حمايت و قدرداني! از ايشان كمترين ترديدي به خود راه ندادند. چرا...؟! اين حاميان تازه به ميدان آمده! دقيقا همان قدرت هاي استكباري و دشمنان تابلوداري بودند كه تا چند روز قبل تمامي محافل خبري، سياسي خود را با اختصاص هزينه هاي كلان و نجومي عليه ايشان به كار گرفته بودند و از هيچ تهمت و افتراء و بدگويي و ناسزايي به آقاي احمدي نژاد دريغ نمي كردند. آيا غير از اين است؟! بنابراين، پاي اين پرسش منطقي در ميان است كه چرخش يكصد و هشتاد درجه اي مورد اشاره از كدام نقطه آغاز شده و در كجا ريشه داشته است؟

پاسخ اين سؤال نه پيچيده است كه براي فهم آن به اذهان ژرف انديش نيازي باشد و نه پنهان و رازآلود است كه بدون دسترسي به اخبار و گزارش هاي سري و طبقه بندي شده قابل درك نباشد. اين چرخش يكصد و هشتاد درجه اي دقيقا هنگامي آغاز شد كه دشمن احساس كرد- و يا در اين توهم افتاد- كه آقاي احمدي نژاد، حكم و توصيه رهبر معظم انقلاب را ناديده گرفته و از تن دادن به آن خودداري كرده است! به بيان ديگر، دشمن احساس كرد آرزوي ديرينه اش كه سه دهه برزمين مانده بود، يعني «حاكميت دوگانه» تحقق يافته و يا نشانه هاي آغاز آن ديده مي شود!

خب! اكنون سؤال ديگري در ميان است كه پاسخش اگرچه روشن و بديهي ولي بيان دوباره و حتي چندباره آن خالي از فايده نيست و آن سؤال اين كه، چرا دشمنان تابلودار بيروني پس از احساس- به زعم خود- «حاكميت دوگانه» بدون كمترين ترديدي حمايت از آقاي احمدي نژاد و تقدير و تمجيد از ايشان را برگزيدند و حال آن كه مي توانستند به جاي آقاي احمدي نژاد، حمايت و تقدير خود را نثار رهبر معظم انقلاب كنند؟! مگر نه اين كه به خيال خام آنان، در حاكميت نظام اسلامي «ترك افتاده»! و نشانه هاي حاكميت دوگانه پديد آمده است؟! بنابراين آنچه براي آنان در نگاه اول، ضروري به نظر مي رسد، حمايت و تقدير از يك سوي اين به اصطلاح حاكميت دوگانه است، چرا كه هدف نهايي دشمن، دوسويه شدن حاكميت است و چه فرقي مي كند كه كدام سو در مقابل سوي ديگر مورد حمايت قرار گرفته و تقدير و تمجيد شود؟! بنابراين چرا در اين ميان حمايت از آقاي احمدي نژاد را برگزيدند و بي درنگ به سوي آن رفتند؟!

پاسخ به اين سؤال است كه درس آموز و عبرت انگيز است و مي تواند يك بار ديگر و براي چندمين بار در عمر پربركت و مقدس جمهوري اسلامي ايران، آويزه گوش و دل همگان باشد. دقت كنيد! دشمن مي داند و كمترين ترديدي ندارد كه دشمن واقعي نظام سلطه بين الملل و سد مستحكم در مقابل باج خواهي، زورگويي و غارتگري و خونريزي جهانخواران، «ولي فقيه» است و ديگران، از جمله رئيس جمهور و يا هر مقام برجسته و بلندپايه ديگر، فقط در حد و اندازه و در نقش «بازوي ولي فقيه» در ميدان حضور دارند كه توان و قدرت خود را از آن وجود مبارك و ملكوتي مي گيرند. دشمن مي داند كه

«گرچه تيغ از كمان همي گذرد... از كمان دار بيند اهل خرد».

به بيان ديگر، دشمنان بيروني و نظام سلطه جهاني، اگر از نظام اسلامي در هراسند و اقتدار آن را سد راه خود مي دانند، اين هراس از اقتدار ولي فقيه است نه رئيس جمهور محترم و يا هر مقام بلندپايه و محترم ديگر، چرا كه مردم براساس باورهاي ديني عميق خود گوش به فرمان ولي امر خويشند و همواره از او به يك اشاره بوده و هست و از مردم به سر دويدن. رئيس جمهور، رئيس قوه قضائيه، رئيس قوه مقننه و... تنها هنگامي براي دشمن خطرساز و براي مردم آرامش آفرين هستند كه پيرو بي چون و چراي ولي فقيه، يعني نايب حضرت بقيه الله الاعظم- ارواحنا له الفداء- باشند و به هر اندازه كه پاي از اين حلقه بيرون گذارند- ولو به توهم دشمن- هرچه باشند و هركه باشند يك شهروند ساده و معمولي مانند ساير شهروندان خواهند بود. بنابراين، اگر سخنان توفنده برادر عزيزمان جناب آقاي دكتر احمدي نژاد در اجلاس عمومي سازمان ملل متحد، لرزه بر اندام نظام سلطه مي اندازد و خروش ايشان عليه رژيم صهيونيستي، سردمداران اين رژيم جعلي و كودك كش را به وحشت فرو مي برد و... تنها به اين علت است كه آنها، زبان ولي فقيه را در كام ايشان مي بينند وگرنه... مگر همين دشمنان تابلودار بلافاصله پس از آن كه به خيال خود احساس جدايي احمدي نژاد از ولي امر مسلمين را ديدند، به جاي خروش عليه ايشان، زبان و قلم به حمايت و تعريف و تمجيد از وي نگشودند؟!

و بالاخره، با توجه به شرايط حساس كنوني و خيزش ها و انقلاب هاي اسلامي ملت هاي مسلمان منطقه كه چشم و دل به ايران اسلامي دوخته اند، آيا برادر عزيز و بزرگوارمان جناب آقاي دكتر احمدي نژاد، احتمال نمي دهند ماجراي اخير، توطئه اي - اگرچه با چند واسطه- تحميل شده به ايشان باشد؟! رئيس جمهور محترم بارها نشان داده و همين ديروز نيز با صراحت بر اين باور قلبي خود، تاكيد ورزيده است كه پيرو بي چون و چراي ولي فقيه است. بنابراين، ماجراي پلشت چند روز گذشته را چه كساني رقم زده اند؟!

حسين شريعتمداري

          

        

 

 

کیهان ـ دوشنبه 12 اردیبهشت 1390

احمدي نژاد خواب دشمن را به كابوس تبديل كرد

رئيس جمهوربه رياست جمهوري بازگشت

 

رئيس جمهور با تشكر عميق از حمايتهاي مستمر رهبر معظم انقلاب از دولت، دولت دهم را ، بطور كامل پايبند به «ولايت فقيه » خواند و تبعيت از ولايت فقيه را ميثاق همه اعضاي دولت و از محورهاي اصلي «اعتقادي و كاري »دولت برشمرد.

در جلسه ديروز هيئت دولت كه به رياست احمدي نژاد تشكيل شد مهمترين مسائل داخلي و خارجي بررسي شد. اعضاي هيئت دولت در اين جلسه بويژه با توجه به سال جهاد اقتصادي، درباره لوايح و طرحهاي مختلف بررسي و رايزني كردند.

رئيس جمهور در اين جلسه با تشكر از حمايتهاي مستمر رهبر معظم انقلاب از دولت، دولت دهم را، پايبند به «ولايت فقيه » خواند و تبعيت از ولايت فقيه را ميثاق همه اعضاي دولت برشمرد.

احمدي نژاد با اشاره به تلاشهاي دشمنان براي القاي ناكارآمدي نظام گفت: مهمترين عامل نااميدي و يأس دشمن ، اثبات كارآمدي نظام اسلامي است و دولت دهم در اين زمينه درهمه عرصه ها، كارهاي بزرگي كرده است و با اقتدار به تلاش خود براي اثبات كارآمدي نظام ادامه خواهد داد.

رئيس جمهور با اشاره به تلاشهاي دشمنان براي القاء شكاف در نظام اسلامي گفت: دولت همانند ملت در پرتو ايمان و عشق به اسلام و نظام و ولايت، حركت مي كند و دشمنان و منحرفان مطمئن باشند از اينگونه تلاشها به هيچ نتيجه اي نمي رسند.

رئيس جمهور افزود: نظام استكبار و رژيم پليد و نامشروع صهيونيستي بدانند كه مقابله كامل نظام اسلامي، با ظالمان و ستمگران جهاني ادامه خواهد يافت و به ياري پروردگار مسلمانان شاهد محو رژيم غاصب صهيونيستي خواهند بود.

در همين حال مرتضي آقا تهراني نماينده اصولگراي مجلس و عزت الله ضرغامي جزئيات بيشتري از سخنان رئيس جمهور را مطرح كردند كه در خبر رسمي ارسال شده از جانب دفتر رئيس جمهور وجود ندارد.

آقا تهراني ديروز گفت: آقاي احمدي نژاد امروز سر كار آمد و صحبت اولي شان در حمايت از ولايت فقيه و حمايت از حضرت آقا و ولايتمدار بودن جامعه بود. استاد اخلاق دولت و نماينده مردم تهران در خانه ملت كه در حاشيه جلسه هيئت دولت با خبرنگاران گفت وگو مي كرد، در پاسخ به سؤالي درباره علت حضور خود در اين نشست گفت: من معلم اخلاق دولت هستم و امروز در جلسه هيئت دولت آمده ام تا درس اخلاق بگويم.

وي افزود: حجت الاسلام ميرتاج الديني صبح يك شنبه در تماسي با مجلس اعلام كردند كه آقاي احمدي نژاد در جلسه هيئت دولت حضور پيدا مي كنند و كلاس اخلاق نيز برقرار است لذا بنده امروز حضور پيدا كردم تا درس هاي اخلاقي خود را بگويم، ضمن آنكه از حضور آقاي احمدي نژاد نيز در اين جلسه احساس خوبي دارم. استاد اخلاق دولت در ادامه گفت وگوي خود با خبرنگاران درباره فضاي جلسه روز يك شنبه هيئت دولت نيز اظهار داشت: در چند روزي كه گذشت، ما دوستان و دشمنان خود را بهتر شناختيم و ديديم كه نسبت به ولايت فقيه در دنياي خارج و داخل چقدر حساسيت است. آقاي احمدي نژاد از اول تا حال به لطف خدا از افراد خوبي هستند كه در مورد ولايت فقيه در عمل اين را نشان داده اند.

آقاتهراني ادامه داد: در اتفاقاتي كه در روزهاي گذشته صورت گرفت، دروغ ها و تهمت هاي زيادي زده شده كه بنده از جمله افرادي بوده ام كه علاقه داشتم سوء تفاهم پيش نيايد و مردم خوبمان احساس نكنند كه چيزي پيش آمده كه الحمدلله جناب آقاي احمدي نژاد روز يك شنبه سر كار آمدند و صحبت اولي شان در حمايت از ولايت فقيه و حمايت از حضرت آقا و ولايتمدار بودن جامعه بود.

وي يادآور شد: ديشب جلسه اي بود و آقاي احمدي نژاد اشاره اي داشتند كه به اعتقاد من اگر دنيا بخواهد خودش را از شر استكبار نجات دهد، بايد رو به ولايت فقيه بياورد و اين ولايت فقيه است كه امروز تجلي ولايت اهل بيت در جامعه است.

اين نماينده مجلس كه با فارس گفت وگو كرده افزود: رئيس جمهور تأكيد كرد كه تا آخر جان و عمر نيز از ولايت فقيه دفاع و حراست خواهد كرد، ما افتخار مي كنيم به چنين بينشي كه اينقدر محكم است كه براي ولايت از جان مي گذرد، البته بايد اينچنين باشد.

آقاتهراني درباره ديدار خود با احمدي نژاد نيز گفت: من يكبار ديگر پيش رئيس جمهور آمده بودم كه حال ايشان خوب نبود و براي عيادت ايشان رفتم و روز شنبه نيز با حدود 10 نفر از نمايندگان مجلس به ديدن ايشان رفتيم كه صحبت كنيم و از ايشان بخواهيم سر كار بيايند كه به لطف خدا اين بزرگوار روي ما را زمين نگذاشتند و از اين موضوع خوشحاليم.

رئيس سازمان صداوسيما هم گفت در جلسه ديروز هيئت دولت گزارشي از سوءاستفاده دشمنان از مسائل اخير را به رئيس جمهور ارائه كرده است.

عزت الله ضرغامي كه بعد از ظهر ديروز در حاشيه جلسه هيئت دولت با خبرنگاران گفت وگو مي كرد در خصوص مسائل اخير و وضعيت امروز هيأت دولت گفت: در طول اين مدت شبكه هاي استكباري و دشمنان انقلاب سعي كردند بهره برداري سوء خود را از مسائل داخل كشور انجام دهند كه به تعبير مقام معظم رهبري اين مسائل جزئي بوده و اهميتي ندارد.

وي با بيان اينكه در كشور ما بن بستي وجود ندارد و همه فرآيندهاي اجرايي كشور در قانون اساسي پيش بيني شده است، اظهار داشت: با توجه به جايگاه رفيع مقام معظم رهبري بن بستي در مسائل اجرايي نمي بينيم.

ضرغامي ادامه داد: در طول اين مدت دشمنان تلاش زيادي كردند، عروسي گرفتند و خوشحال بودند كه روزنه اي پيدا كرده و به انقلاب آسيب برسانند كه در فرمايشات رهبر معظم انقلاب در طول اين 2-3 روز به آن اشاره شد.

وي همچنين خاطرنشان كرد: تلاش ما اين بود بخشي از اين فضا را خدمت رئيس جمهور انتقال دهيم، هرچند كه به اعتقاد بنده ايشان از اين مسائل بي اطلاع نبودند.

رئيس سازمان صداوسيما به سخنان رئيس جمهور در جلسه ديروز هيئت دولت اشاره و خاطرنشان كرد: با صحبت روشني كه رئيس جمهور در خصوص صهيونيسم ، استكبار و دشمنان داشت آنها بايد كلاً نااميد باشند از اينكه بتوانند در صفوف مستحكم ملت و در رابطه بين ملت و مسئولان با رهبري رخنه اي ايجاد كرده و از آن استفاده كنند.

ضرغامي در پايان تصريح كرد: مسائل كشور به طور طبيعي پيش مي رود و همه فرآيندهاي اجرايي در قانون اساسي پيش بيني شده است.

 

 

زمزمه‌هاي استيضاح وزير كشور

جام جم آنلاين: دوشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۰

 

 استيضاح مصطفي محمد نجار وزير كشور كه از ماه ها پيش در مجلس مطرح شده بود، همچنان بر سر زبان ها است و حتي اخيرا اين زمزمه ها بيشتر شده است.

 

به گزارش خبرنگار جام جم آنلاين، برخي از نمايندگان آذري زبان و كرد بحث استيضاح مصطفي محمد نجار وزير كشور را از ماه ها پيش مطرح كرده و آن را به طور جدي پيگيري مي‌كردند.

 

هيأت رئيسه مجلس ، ولي اسماعيلي نماينده گرمي و دشت مغان را مامور كرد تا نشستي ميان طراحان استيضاح و  وزير برگزار كند تا در صورت امكان موضوع حل و فصل و استيضاح منتفي شود.ظاهرا اسماعيلي چندين جلسه  و نشست برگزار كرده اما نتيجه اي حاصل نشد.

 

امروز در راهروهاي مجلس شنيده شد كه موضوع استيضاح وزير كشور همچنان در مجلس پابرجاست و نه تنها طراحان استيضاح امضاي خود را پس نگرفته بلكه تعداد امضاها از بيست به 27 مورد رسيده است.

 

 

روز آنلاین ـ دوشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۰

در روز بازگشت احمدی نژاد به دولت

دستگیری روحانی طرفدار مشایی

آرش معتمد

 

عباس امیری فر از چهره های مشهور به طرفداری از مشایی بازداشت شد. طبق اعلام منابع نزدیک به امیری فر وی تلفنی به دادسرای اوین احضار شده ولی چون این احضاریه کتبی نبود به دادسرا نرفته بود. وی اما دیروز توسط یک تیم امنیتی سپاه در خانه اش دستگیر شد. این اتفاق درست در روزی افتاد که احمدی نژاد بعد از قهری ده روزه به دولت برگشت و از حمایت های رهبری از دولتش تشکر کرد و دولت دهم را  در خط ولایت  فقیه دانست.

 

امیری که دارای نسبتی فامیلی با فیض الله عرب سرخی است هفته گذشته هم به علت مصاحبه هایش در حمایت از مشایی و هم به علت شرکت در مراسم ختم پدر همسرش  که شرکت چهره های اصلاح طلب مانند بهزاد نبوی ودیگر اعضای سازمان مجاهدین در آن حضور داشتند، دستمایه خبر سازی سایت هایی چون جهان والف  ومشرق شده بود.

 

امیری فر دبیر جامعه ای به نام جامعه وعاظ  ولایی است که از جامعه وعاظ تهران منشعب شده؛ که دبیر آن شیخ جعفر شجونی،از هواداران احمدی نژاد و منقدان مشائی است که به تازگی در مصاحبه با روز نسبت هایی به جامعه وعاظ ولایی  داده بود.

 

 امیری فر که پیش نماز نهاد ریاست جمهوری است در گفت وگویی با روزنامه شرق در حمایت از مشایی گفته بود: "آقاي مشايي را من شخصيتي مي‌دانم كه در آينده حرف‌هاي زيادي براي گفتن دارد؛ البته اگر بگذارند. شما به برخورد‌هايي كه با اين فرد خدمت‌گذار مي‌شود نگاه كنيد. صداوسيما عليه ايشان است و تعداد زيادي از روزنامه‌هاي اصولگرا با تمام وجود به ايشان حمله مي‌كنند".

 

همچنین: "خود من در جامعه وعاظ مدير جلسه بودم كه آقاي مشايي براي پاسخ به ابهاماتي به آنجا آمدند. نزديك 250 طلبه يك جا جمع شده بودند. ايشان سه ساعت سرپا و با سعه‌صدر و حوصله جواب تمام سوال‌ها را داد كه با ابراز رضايت همه همراه شد. توجه داشته باشيد كه آقاي مشايي حاضر نبود بنشيند. مي‌گفت نشستن در محضر علما اسائه ادب است. تند‌تر ين سوال‌ها را مي‌كردند اما ايشان با سعه‌صدر جواب مي‌دادند. حضرت امير مي‌فرمايند يكي از آلات رياست سعه‌صدر است كه ايشان نشان داد از آن بهره‌مند هستند. سعه‌صدر ايشان در حالي بود كه من از بعضي سوال‌هاي تند عصباني مي‌شدم. شدت هجمه عليه آقاي مشايي به جايي مي‌رسد كه حضرت آقا در سفر اخير به قم در جلسه با جامعه مدرسين مي‌گويند من قبول ندارم كه ايشان مكتب ايران را در مقابل اسلام قرار داده اما چون به ضررشان است اين فرمايش آقا را رسانه‌اي نمي‌كنند".

 

وی همچنین در این مصاحبه گفته بود که: "ما معتقديم كه اصولگرايي مانند جناح راست سنتي شده و خاصيت خودش را از دست داده. راست سنتي ديگر جذابيتش را براي مردم از دست داده. آقاي احمدي‌نژاد اعلام كرد من با اين گروه‌ها كاري ندارم. با كانديداتوري آقاي احمدي‌نژاد تمام اصولگرا‌ها مخالف بودند و همگي در سال 84 يا از لاريجاني دفاع كردند يا از قاليباف. اگر هم بعد از دو مرحله‌اي شدن انتخابات از احمدي‌نژاد حمايت كردند دليلش اين بود كه با هاشمي‌رفسنجاني مخالف بودند".

 

 

آئین نیوز ـ تاریخ انتشار : ‌شنبه 10 ارديبهشت 1390

امیری فر: اصولگرا نیستیم

 

عباس امیری فر رییس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری گفت : آقاي مشايي را من شخصيتي مي‌دانم كه در آينده حرف‌هاي زيادي براي گفتن دارد؛ البته اگر بگذارند.

 

 

به گزارش ویژه آیین نیوز -مشايي »؛ كلمه‌اي است كه بارها و بارها در گفت‌وگويي كه مي‌خوانيد تكرار شده است. امام جماعت مسجد سلمان نهاد رياست‌جمهوري چنان از انتقادهاي مداوم اصولگرايان به رييس دفتر احمدي‌نژاد عصباني است كه بي‌امان از او دفاع مي‌كند.

 

‌شما در مصاحبه‌اي گفته‌ايد آقاي مشايي شخصيت بسيار خاصي دارند. مايلم بدانم كه چرا شما ايشان را يك شخصيت «خاص» معرفي مي‌كنيد؟

نگفتم ايشان شخصيت خاصي هستند، گفتم يكي از شخصيت‌هاي هميشه همراه و از ياران وفادار آقاي احمدي‌نژاد هستند. پر كارند و شبانه روز كم مي‌خوابند.

‌چرا احمدي‌نژاد اين همه از مشايي دفاع مي‌كند؟

طبيعي است آقاي احمدي‌نژاد با اين درايت و بينش عميق‌شان كه حضرت آقا در موردشان مي‌فرمايند من 50 سال با آقاي هاشمي سابقه دوستي دارم اما نظرات احمدي‌نژاد به من نزديك‌تر است؛ از آقاي مشايي دفاع كنند. چرا آقا اين حرف را مي‌زنند؟ چون خود آقاي احمدي‌نژاد كم مي‌خوابند، پر تحرك و ساده‌زيست هستند و آنچنان جامعه را متحول كرده‌اند كه رايشان از چهار و نيم ميليون در سال 84 به 25 ميليون در سال 88 رسيد. آقاي احمدي‌نژاد وقتي يكي پر كاراست و شب‌ها كمتر مي‌خوابد و تلاش زيادي مي‌كند طبيعي است كه به او توجه بيشتري داشته باشد؛ آن هم با تيزي كه آقاي احمدي‌نژاد دارد. آقاي مشايي را من شخصيتي مي‌دانم كه در آينده حرف‌هاي زيادي براي گفتن دارد؛ البته اگر بگذارند. شما به برخورد‌هايي كه با اين فرد خدمت‌گذار مي‌شود نگاه كنيد. صداوسيما عليه ايشان است و تعداد زيادي از روزنامه‌هاي اصولگرا با تمام وجود به ايشان حمله مي‌كنند. شرط اول امام جمعه بودن عدالت است. يعني امام جمعه نبايد افترا و تهمت بزند اما يك امام جمعه يك شهر مهمي مي‌آيد مي‌گويد مشايي «بيّن الغي» است. مدعي‌العموم بايد از ايشان شكايت كند. هر كس ديگري جاي مشايي بود از اين امام جمعه به دادگاه ويژه روحانيت شكايت مي‌كرد به اتهام اينكه آقاي مشايي را به انحراف متهم كرده است آن هم در حالي كه ما در قرآن داريم كه حتي به دشمن‌تان هم فحش ندهيد. مشايي داراي خصوصيت‌هاي ويژه‌اي‌ست چراكه خود من هر وقت با ايشان مواجه مي‌شوم مي‌بينم حتي يك غيبت هم نمي‌كنند و به هيچ‌كس تهمت نمي‌زنند؛ من اينها را مقايسه مي‌كنم كه اين‌گونه از مشايي دفاع مي‌كنم. دارند بي‌محابا به آقاي مشايي اتهام مي‌زنند. خود من در جامعه وعاظ مدير جلسه بودم كه آقاي مشايي براي پاسخ به ابهاماتي به آنجا آمدند. نزديك 250 طلبه يك جا جمع شده بودند. ايشان سه ساعت سرپا و با سعه‌صدر و حوصله جواب تمام سوال‌ها را داد كه با ابراز رضايت همه همراه شد. توجه داشته باشيد كه آقاي مشايي حاضر نبود بنشيند. مي‌گفت نشستن در محضر علما اساعه ادب است. تند‌تر‌ين سوال‌ها را مي‌كردند اما ايشان با سعه‌صدر جواب مي‌دادند. حضرت امير مي‌فرمايند يكي از آلات رياست سعه‌صدر است كه ايشان نشان داد از آن بهره‌مند هستند. سعه‌صدر ايشان در حالي بود كه من از بعضي سوال‌هاي تند عصباني مي‌شدم. شما ببينيد حرف‌هاي يك آدمي با اين خصوصيت‌هايي كه عرض كردم را بريده‌بريده منتشر مي‌كنند تا بتوانند به او اتهام بزنند. مثل اينكه از قول قرآن بگويند كه نماز نخوانيد در حالي كه در ادامه آيه آمده اگر در حال مستي هستيد. مثلا از قول آقاي مشايي نوشتند كه پيامبر مدير نبوده درحالي كه ايشان گفته بود كه نگذاشتند پيامبر مديريت كند؛ من خودم آنجا بودم. يا در مورد مكتب ايران ايشان نوار دو سه ساعته دارد و مكتب ايران را به كربلا مي‌رساند. شدت هجمه عليه ايشان به جايي مي‌رسد كه حضرت آقا در سفر اخير به قم در جلسه با جامعه مدرسين مي‌گويند من قبول ندارم كه ايشان مكتب ايران را در مقابل اسلام قرار داده اما چون به ضررشان است اين فرمايش آقا را رسانه‌اي نمي‌كنند.

 

خود من در جامعه وعاظ مدير جلسه بودم كه آقاي مشايي براي پاسخ به ابهاماتي به آنجا آمدند. نزديك 250 طلبه يك جا جمع شده بودند. ايشان سه ساعت سرپا و با سعه‌صدر و حوصله جواب تمام سوال‌ها را داد كه با ابراز رضايت همه همراه شد. توجه داشته باشيد كه آقاي مشايي حاضر نبود بنشيند. مي‌گفت نشستن در محضر علما اساعه ادب است. تند‌تر ين سوال‌ها را مي‌كردند اما ايشان با سعه‌صدر جواب مي‌دادند. حضرت امير مي‌فرمايند يكي از آلات رياست سعه‌صدر است كه ايشان نشان داد از آن بهره‌مند هستند. سعه‌صدر ايشان در حالي بود كه من از بعضي سوال‌هاي تند عصباني مي‌شدم. شدت هجمه عليه آقاي مشايي به جايي مي‌رسد كه حضرت آقا در سفر اخير به قم در جلسه با جامعه مدرسين مي‌گويند من قبول ندارم كه ايشان مكتب ايران را در مقابل اسلام قرار داده اما چون به ضررشان است اين فرمايش آقا را رسانه‌اي نمي‌كنند.

‌اين نقل قولي كه از رهبري آورديد قطعي است؟

بله! دقيق و قطعي است. ايشان در آن جلسه فرمودند من قبول ندارم مشايي چنين كاري كرده اگر چنين موضوعي باشد من خودم برخورد مي‌كنم.

‌شما گفتيد كه «آقاي مشايي حرف‌هاي زيادي براي گفتن دارد؛ البته اگر بگذارند». اين حرف‌ها چيست؟ چه كساني نمي‌گذارند و چرا؟

مثلا همين اصالت ايراني‌ها. آيا كسي تا حالا از اين حرف‌ها زده بود. آقاي احمدي‌نژاد هم از اين حرف‌هاي آقاي مشايي دفاع كردند اما باز اصولگرايان مي‌گويند كه ما احمدي‌نژاد را قبول داريم اما ايشان را نه. آقاي احمدي‌نژاد كه آمدند و تاييد كردند و گفتند حرف مشايي، حرف ماست. پس شما دروغ مي‌گوييد كه احمدي‌نژاد را قبول داريد. اگر احمدي‌نژاد را قبول داريد بايد ايشان را هم قبول داشته باشيد.

‌چرا عده‌اي تمام تلاش شان بر اين است تا احمدي‌نژاد و مشايي را از هم جدا كنند؟

دليلش مشخص است. آقاي احمدي‌نژاد در ديدار با رزمندگان كردستان گفتند هدف اينها از تخريب اطرافيانم بنده هستم نه آقاي مشايي، نه زريبافان، نه رحيمي نه هاشمي ثمره؛ بلكه اينها مي‌خواهند ياران من را بزنند. بعد از اينكه دور من خالي شد نوبت من برسد. بعد ايشان در همان جلسه پيش‌بيني كرد و گفت شما چند ماه ديگر خواهيد ديد كه لبه تيز حملات اينها به سمت خود من خواهد بود. من يك نمونه براي شما بگويم. من و يك گروه 40، 50 نفري شش، هفت ماه پيش رفتيم خدمت ايشان. من به آقاي شريعتمداري عرض كردم چرا در حالي كه مي‌گوييد احمدي‌نژاد را قبول داريد آقاي مشايي را مورد حمله قرار مي‌دهيد. ايشان به من گفت آقاي اميري شما مشايي را نمي‌شناسيد و نمي‌دانيد چطور آدمي هستند. من هم گفتم شما بفرماييد چطور آدمي هستند تا من هم ايشان را بشناسم. من براي حرف‌هايم شاهد هم دارم؛ دانشجويان و استادهاي دانشگاه. شريعتمداري گفت مشايي رفته امير احمدي دزد را از خارج آورده و... من هم گفتم آقاي شريعتمداري شما خودتان را استاد قرآن مي‌دانيد و من هم اين را قبول دارم. خدا در قرآن فرموده اگر يك كافر آمد و گفت من مسلمان هستم شما نگوييد مسلمان نيستي بلكه او را تاييد كنيد. آقاي مشايي آمد و در جامعه وعاظ به عنوان يك مسلمان قسم خورد كه «امير احمدي را نمي‌شناسم و زماني كه ايشان از كشور خارج شد من فهميدم به ايران آمده» شريعتمداري چون در اين زمينه دليلي نداشت گفت اصلا نامه آقا را چه مي‌گوييد. شما ببينيد كسي كه خودش را نماينده آقا مي‌داند با نامه ايشان چگونه برخورد مي‌كند. گفتم بفرماييد آقا در آن نامه چه چيزي فرموده‌اند. شريعتمداري گفت آقا فرموده مناسب نيست مشايي معاون اول بشود. شروع كردم به خواندن نامه رهبري براي جمع. پرسيدم كجا آقا گفته مشايي مناسب نيست. ايشان گفته كه براي اينكه اختلاف بين همكار‌ها نيفتد به مصلحت نيست مشايي معاون اول شود. شما يك موقع مي‌گوييد حضرت امير (ع) مناسب نيست براي حكومت كه اين حرف بدي است ولي يك وقت مي‌گوييد به مصلحت نيست و آن وقت علي مي‌رود و 25سال در خانه مي‌ماند. گفتم آقاي شريعتمداري مگر شما يك زماني نگفتيد كه آقاي مشايي جاسوس و مخملي است ولي آقا در جلسه با قاريان قرآن به صورت علني گفتند كه چرا اينقدر تهمت مي‌زنيد اگر كسي جايي نبوده دليل نمي‌شود جاي ديگري هم نباشد. در واقع مسوول دفتري آقاي مشايي را تاييد كردند. به شريعتمداري گفتم كه چطور اين حرف را مي‌زنيد در حالي كه خود شما هم مقاله نوشتي و عذر خواهي كردي از نسبت دادن اتهام‌هاي مخملي به مشايي. اما اين حرف‌هاي ما تاثيري نداشت كه هيچ، از آن به بعد من هم شدم يكي از دشمنان و مورد توهين قرار گرفتم و مجبور شدم از ايشان شكايت كنم.

‌‌بالاخره نگفتيد چه كساني نمي‌گذارند مشايي حرف بزند؟

همين كساني كه هر روز به ايشان‌گير مي‌دهند. مثل همين مدعيان اصولگرايي. صداوسيماي جمهوري اسلامي به مخالفان مشايي تريبون مي‌دهد تا به هر نحوي گريزي به مشايي بزنند. مثلا در يكي از برنامه‌هاي «ديروز، امروز، فردا» همين وزير ارشاد معزول در حالي كه بحث او ربطي به آقاي مشايي نداشت گريزي هم به ايشان زد. اين بي‌انصافي است. خب اگر شهامت دارند آقاي مشايي را هم دو ساعت بياورند تلويزيون تا با مخالفان مناظره كند. البته اين بي‌انصافي‌ها باعث محبوبيتشان مي‌شود.

‌‌من هنوز جواب سوالم را نگرفتم؛ چرا نبايد بگذارند مشايي حرف‌هايش را بزند؟

چون يار وفادار آقاي احمدي‌نژاد است و بالاخره يك سري از مطالبي كه ايشان مطرح مي‌كند عين حرف آقا است. ايشان تلاش مي‌كند يكي سري از فريب خوردگان را جذب كند؛ مثل ايرانيان خارج از كشور. شما مي‌دانيد شوراي ايرانيان خارج از كشور كه ايشان برپا كرده چه اثري در دنيا گذاشته.

‌‌يكي از سوژه‌هاي اعتراض به مشايي همين شورايي است كه شما مي‌گوييد. منتقدان مي‌گويند كه ميليارد‌ها تومان براي اين شورا هزينه شده. چرا هر قدمي كه مشايي بر مي‌دارد يك عده‌اي اعتراض مي‌كنند؟

چون نگران هستند.

‌‌از چه نگران هستند؟

از آينده. از اين ترس دارند كه در آينده آقاي ا حمدي نژاد وقتي دوره رياست‌جمهوري خودش تمام شد كسي را كه داراي ويژگي‌هاي خودش است معرفي كند تا راه او را با قوت بيشتر ادامه دهد.

‌‌معني اين حرف اين است كه احمدي‌نژاد قصد دارد مشايي را به عنوان نامزد رياست‌جمهوري آينده معرفي كند تا به قول شما راه او را حتي با قوت بيشتري ادامه دهد؟

من كه نمي‌توانم قاطعانه اين را بگويم كه آقاي مشايي را معرفي مي‌كنند. اما مي‌توانم بگويم كه اينها از اين موضوع احتمالي نگرانند. اينها از اينكه يك دفعه آقاي احمدي‌نژاد با توجه به محبوبيتي كه دارد، بگويد گزينه من آقاي مشايي است و توده مردمي كه به ايشان علاقه دارند به مشايي راي بدهند، نگران هستند. بنابراين مي‌خواهند مشايي را تخريب كنند؛ آن هم با بي‌انصافي تمام.

‌‌شما گفتيد احمدي‌نژاد هدف از تخريب مشايي را خودش مي‌داند. سوال اين است كه چرا بايد عده‌اي از اصولگرايان خواستار تخريب مشايي و بعد هم احمدي‌نژاد باشند آن هم درحالي كه خود اصولگراها تلاش كردند تا احمدي‌نژاد رييس‌جمهور شود؟

بله! اما اولا ما آنها را اصولگرا نمي‌دانيم...

‌‌چه كساني را اصولگرا نمي‌دانيد؛ اصولگرايان را؟

همين‌هايي كه شما مي‌فرماييد.

‌‌يعني هر كس كه منتقد احمدي‌نژاد باشد در جبهه اصولگرايي جايي ندارد؟

مثلا آقاي مطهري.

‌‌تعريف شما از دايره اصولگرايي چيست كه حتي فرزند آيت‌الله مطهري در آن جا نمي‌گيرد؟

اصولگرا كسي است كه به اخلاقيات، اعتقادات و ولايت فقيه كه ثمره عمر و ثمره درس خارج امام(ره) است توجه كند. حضرت آقا فرمودند در صد سال اخير مثل اين دولت نداشتيم و از اين دولت به طور ويژه حمايت مي‌كنند. اين تاييد‌ها چه معني مي‌دهد؟ كسي كه خودش را اصولگرا مي‌داند بايد از آقاي احمدي‌نژاد حمايت كند. كسي كه ياران احمدي‌نژاد را مي‌كوبد اصولگرا نيست. خود همين اصولگراها مگر به اصلاح‌طلبان ايراد نمي‌گرفتند كه به ولايت فقيه اعتقاد ندارند اما حالا خودشان كه بدتر عمل مي‌كنند.

‌‌اين افرادي كه شما نام مي‌بريد بالاخره خودشان هم در كشتي اصولگرايي نشسته‌اند...

ما معتقديم كه اصولگرايي مانند جناح راست سنتي شده و خاصيت خودش را از دست داده. راست سنتي ديگر جذابيتش را براي مردم از دست داده.

‌‌چرا؟ شما چگونه به اين تحليل رسيديد؟

راي مردم. چرا ديگر مردم به جناح راست اقبال نكردند؟

‌‌يعني راي به احمدي‌نژاد راي به جناح معروف به راست نبود؟

خير. ابدا. آقاي احمدي‌نژاد اعلام كرد من با اين گروه‌ها كاري ندارم. با كانديداتوري آقاي احمدي‌نژاد تمام اصولگرا‌ها مخالف بودند و همگي در سال 84 يا از لاريجاني دفاع كردند يا از قاليباف. اگر هم بعد از دو مرحله‌اي شدن انتخابات از احمدي‌نژاد حمايت كردند دليلش اين بود كه با هاشمي‌رفسنجاني مخالف بودند.

‌‌شما مي‌گوييد كه جريان راست سنتي و اصولگرايان خاصيت خود را از دست داده‌اند. با توجه به اين ادعا آيا شما خودتان و احمدي‌نژاد را اساسا اصولگرا مي‌دانيد؟

نه!

‌‌خب اسم جريان، تيم يا حزب شما چيست؟

تيم خدمت به مردم و مباني انقلاب. لازم نيست كه ما اسم خاصي داشته باشيم اما ما ناممان اصولگرا نيست. جناح راست وقتي خاصيتش را از دست داد اسمش را عوض كرد. مثلا اسمش را گذاشت آبادگران تا رسيد به اصولگرايي. ولي الان به دليل اتهام‌زني‌ها و حزب بازي‌ها، مردم ديگر به اينها اقبالي ندارند. البته ما پيشنهاد كرديم كه در اتاق فكر مان يك اسم مناسبي تعيين شود.

‌‌چه اسمي؟

يك پيشنهاد‌هايي هست اما هنوز به نتيجه نرسيده. اما قطعا اسم ما اصولگرا نيست.

‌‌شما دايره طرفداران احمدي‌نژاد را آنقدر تنگ مي‌بينيد كه حتي نمايندگان طرفدار دولت در مجلس كه به دليل حمايت بي‌چون و چرا از رفتار‌هاي دولت همواره مورد انتقاد هستند را هم در آن قرار نمي‌دهيد؟

آقاي احمد ي نژاد گفته كسي كه من را قبول دارد بايد ياران و معتمدان من را هم قبول داشته باشد. اين مثل اين مي‌ماند كه شما بگوييد من امام را قبول دارم مطهري را قبول ندارم. امام را قبول دارم اما بهشتي را قبول ندارم. امام را قبول دارم اما رجايي را قبول ندارم. اينها دروغ مي‌گويند. كدام امام؟ مثل اين مي‌ماند كه كسي بگويد پيامبر را قبول دارم اما اهل بيت را قبول ندارم.

‌‌خب دليل اين زاويه گرفتن‌ها هم مشايي است و گر نه با خود احمدي‌نژاد كه مشكلي ندارند.

نه اين‌گونه نيست. اتفاقا اينها با خود احمدي‌نژاد مشكل دارند اما رويشان نمي‌شود كه بگويند. چند ماه ديگر مي‌بينید كه مشكلشان با احمدي‌نژاد را علني مي‌كنند. آقاي احمدي‌نژاد از رفتار اينها راضي نيست.

‌‌يعني چه رويشان نمي‌شود؟

يعني هدف اينها احمدي‌نژاد است ولي مشايي را مي‌كوبند. احمدي‌نژاد گفته كه مي‌آيند ياران من را مي‌زنند ولي هدف من هستم. اگر يادتان باشد مي‌گفتند دور و اطرافيان امام خراب هستند تا خود امام را بزنند. شما ببينيد آقاي احمدي‌نژاد برادرشان را بركنار كردند آن هم در حالي كه داود سردار سپاه است.

‌‌چرا؟

شما خودتان مي‌دانيد. من اين موضوع را باز نمي‌كنم.

‌‌به دليل اختلاف با مشايي بود؟

نه! اصلا. الان اين‌گونه شده كه يك عده‌اي مشكل پيدا مي‌كنند اما بهانه‌اي ندارند و نمي‌توانند بگويند چه تخلفي كرده‌اند و چاره را در اين مي‌بينند كه بگويند ما با مشايي مشكل داريم.

فقط بدانيد احمدي‌نژاد اگر لازم باشد، نزديكانش را هم بركنار مي‌كند.

‌‌يعني اگر مشايي از ديد احمدي‌نژاد مشكلاتش محرز ‌بود او را بركنار مي‌كرد؟

حتما.

‌‌ملاك صادقانه بودن ادعاي همراهي با احمدي‌نژاد را در حمايت از مشايي مي‌بينيد؟

حرف اين است كه دارند دلخوري‌هاي‌شان از احمدي‌نژاد را سر مشايي مي‌ريزند.

‌‌در مصاحبه‌اي گفته‌ايد كه در انتخابات نهمين دوره مجلس شوراي اسلامي، جريان اصولگرايي با كانديداهاي دولتيان رقابت مي‌كند؛ يعني انتخابات درون جرياني است؟

نه! رقابت ميان ما و اصولگرايان است!

‌‌منظور از اين «ما »همان گروه طرفداران احمدي‌نژاد است كه گفتيد فعلا اسم مشخصي ندارد.

بله! در جريان اصولگرايي افرادي هستند كه از قديم مسووليت دارند و من نمي‌خواهم اسمشان را ببرم، چون شما هم مي‌دانيد كه چه كساني هستند. اين عده خاص از قديم مي‌خواهند مسوول باشند و الان هم كه سني از آنها گذشته همچنان حضور در پست‌ها را دوست دارند در نتيجه مي‌خواهند مثل دوره قبل احمدي‌نژاد را تحت فشار بگذارند كه با اصولگرايان ائتلاف كند. اما من از شما مي‌پرسم كه نتيجه دور قبل انتخابات مجلس و ائتلاف ما با اصولگرايان چه شد؟ الان مثلا در تهران چند نماينده طرفدار احمدي‌نژاد هستند؛ خيلي كم. پس چرا ما بايد دوباره ائتلاف كنيم. لزومي ندارد. ما مي‌آييم افراد مردمي و متقي و چهره‌هاي جديد و جوان را معرفي مي‌كنيم. حتي ممكن است افرادي از گروه‌هاي اصلاح‌طلب كه در حاشيه هستند در ليست ما قرار بگيرند.

‌‌يعني اصولگرايان در اين فهرست نيستند اما ممكن است اصلاح‌طلبان باشند؟ يا للعجب!

بله! تمام اصلاح‌طلبان كه با نظام مشكل ندارند. تمام آن 13 ميليون راي‌دهنده كه ضد انقلاب نيستند، اما آنها كه به نام اصولگرايي مي‌خواهند تا آخر عمر قيم مردم باشند قطعا در اين ليست نيستند چراكه مي‌خواهند تا آخر عمر نماينده مردم باشند.

‌‌شما به عنوان گروه اطرافيان آقاي احمدي‌نژاد قرار است در يك حزب جمع بشويد؟

شايد هم يك حزبي تشكيل دهيم.

‌‌شما شانس پيروزي در انتخابات را براي اين گروه طرفداران احمدي‌نژاد قايل هستيد؟

بله! حتما. من با شما شرط مي‌بندم كه اين فهرست راي مي‌آورد.

‌‌و براي چند كرسي هدف گذاري كرده‌ايد؟

ما دو سوم كرسي‌ها را به دست مي‌آوريم. شما بدانيد كه اين طيف در مجلس آينده اكثريت مطلق خواهد بود چراكه مردم فهميده‌اند طرفداران احمدي‌نژاد دگم نيستند.

‌‌ شما با قاطعيت مي‌گوييد كه اين طيف دو سوم كرسي‌ها را به دست مي‌آورد.

بله. با اين تحليل كه مردم نسبت به آقاي احمدي‌نژاد علاقه ويژه‌اي دارند و ما افرادي را معرفي مي‌كنيم كه خصوصيات احمدي‌نژادي دارند.

‌‌همين امروز كه شما ادعاي پيروزي طرفداران دولت در رقابت با اصولگرايان را در انتخابات مجلس آينده مطرح مي‌كنيد يكي از نمايندگان اصولگراي مجلس اعلام كرده كه چه تضميني وجود دارد كه دولت انتخابات را درست برگزار كند.

اين كه مي‌شود قصاص قبل از جنايت. چطور زماني كه اصلاح‌طلبان كميته صيانت از آرا تشكيل مي‌دادند كارشان بد بود و همين آقايان موضع‌گيري مي‌كردند. البته از اين حرف‌ها زياد مي‌زنند. مثلا مصباحي مقدم مي‌گويد كه جريان جامعه وعاظ ولايي غيرقانوني است در حالي كه خودشان در جامعه روحانيت مبارز براي فعاليت مجوز ندارند. سوال من اين است كه چطور شما مي‌توانيد بدون مجوز فعاليت كنيد ولي ما نمي‌توانيم.

‌‌اگر يادتان باشد قبلا مي‌گفتند كه مشايي براي كسب حدود دو سوم كرسي‌هاي مجلس هدف‌گذاري كرده.

اين هم يكي ديگر از دروغ‌هايي است كه از قول ايشان گفته‌اند. القاي شبهه يكي از عوامل فتنه و نوعي رو در رويي با دولت است. اينها اين را مي‌گويند براي فرار به جلو و شاهد اين است كه ادعاي من مبني بر اينكه در انتخابات مقابل ما شكست مي‌خورند صحيح است.

شما در يك گفت‌وگويي ادعا كرده‌ايد اگر مشايي نامزد انتخابات شود، رييس‌جمهوري بعدي ايران است؟

من گفتم اگر ايشان نامزد شود.

‌‌من هم كه همين را گفتم.

چون ايشان گفته شش ماه مانده به انتخابات اعلام مي‌كند كه نامزد انتخابات مي‌شود يا نه اما با توجه به تخريبي كه به نام اصولگرايي عليه ايشان مي‌شود من مي‌گويم آقاي مهندس مشايي راي بالايي مي‌آورند. مثل آن همه تخريبي كه عليه احمدي‌نژاد كردند ولي ايشان راي بالايي آورد.

‌‌اين راي بالايي كه مي‌گوييد مشايي مي‌آورد چقدر است؟

حتي بيش از احمدي‌نژاد.

‌‌حتي بيش از احمدي‌نژاد؟

بله! چون هنر ايشان را مردم ديده‌اند و از سوي ديگر تخريبي كه اتفاق افتاده كمك مي‌كند ايشان راي بالايي بياورند. مردم ما مظلوم دوست هستند و هركسي مظلوم شود به او راي مي‌دهند.

‌‌يعني الان مشايي مظلوم است؟

بله! ايشان حتي شكايت هم كه مي‌كند رسيدگي نمي‌كند.

‌‌مثل شكايت از چه كسي؟

شكايت از شريعتمداري كيهان.

‌‌ بعضي اصولگراها مي‌گويند اگر مشايي كانديدا شود شوراي نگهبان او را رد صلاحيت مي‌كند.

اين حرف را كه از قول آقاي جنتي گفته بودند سخنگوي اين شورا تكذيب كرد. در ضمن چرا بايد ايشان را ردصلاحيت كنند؛ به كدام دليل. شما به شخصيت آقاي جنتي نگاه كنيد ايشان يك مجتهد عادل است و مدافع سفت و سخت دولت و مشايي را رد صلاحيت نمي‌كند.

‌‌يعني حتي يك درصد هم ممكن نيست مشايي را رد صلاحيت كنند؟

نه! چون مدرك و دليلي وجود ندارد.

‌‌برخي مي‌گويند تعدادي از حاميان دولت دنبال اسلام منهاي روحانيت هستند و مشايي اين خط را دنبال مي‌كند؟

بر اساس كدام مصداق عيني چنين نتيجه‌گيري كرده‌اند.

‌‌با توجه به اينكه شما امام جماعت نهاد رياست‌جمهوري هستيد آيا اين اتهام را قبول داريد؟

من خودم به عنوان رييس شوراي فرهنگي نهاد رياست‌جمهوري با مراجع ديدار كرده‌ام و احترام بسياري بين ما هست. كدام اسلام منهاي روحانيت يا بهتر است بگوييم اسلام منهاي كدام روحانيت. حضرت امام فرمودند فسد العالم فسد العالم. امام فرمود روحاني كه فاسد باشد عالم را فاسد مي‌كند. من به عنوان يك روحاني كه در دولت هستم شهادت مي‌دهم كه تمام اينها و حتي خود آقاي مشايي چنان به روحانيت احترام مي‌گذارند كه من خودم تعجب مي‌كنم.

‌‌ مثلا نسبت دولت و احمدي‌نژاد در شرايط كنوني با آيت‌الله مصباح چيست؟

ايشان يكي از علماي بزرگ است و ما به ايشان احترام مي‌گذاريم. ما ضمن احترامي كه به آيت‌الله مصباح يزدي مي‌گذاريم اما در مسايل سياسي و اجتماعي از رهبري تبعيت مي‌كنيم. يك انتقاد به آقاي مصباح اين است كه آقاي مصباح عزيز مگر آقا نفرمود مسايل را فرعي و اصلي كنيد؟ مگر آقا نفرمود اصلا به بحث مشايي نپردازيد و اگر اشكالي هست فرعي است؛ پس چرا مساله مشايي شده مساله اصلي كشور.

‌‌ماجراي ادعاي وجود يك گروه منحرف در دولت كه اين روزها اصولگرايان مدام به احمدي‌نژاد نسبت به وجود آن هشدار مي‌دهند چيست؟

كدام گروه منحرف. من كه چيزي راجع به اين گروه نمي‌دانم.

‌‌يعني اين همه اصولگرايان هشدار مي‌دهند كه يك گروه منحرف در دولت...

كدام انحراف در دولت. من خودم داخل اين دولت هستم. كدام منحرف. الان هر روحاني به ما مراجعه مي‌كند حتي اگر در جناح مقابل باشد من به آقاي رييس‌جمهور و آقاي مشايي مشكلشان را مي‌گويم. آنها با بالا‌ترين حسن نظر و با سعه‌صدر تلاش مي‌كنند خواسته‌هايشان را برآورده كنند؛ البته از راه‌هاي قانوني.

‌‌سوال من مشخصا اين است كه شما شنيده‌ايد كه مي‌گويند يك گروه منحرف در دولت هست؟

خب منظور اينها مشايي است ديگر. اما جرات نمي‌كنند آن را شفاف بگويند. چون آن وقت بايد ادعايشان را ثابت كنند.

‌‌بعضي معتقدند در دولت همه راه‌ها به مشايي ختم مي‌شود. طيفي از اصولگرايان حتي در ماجراي استعفاي وزير اطلاعات و سپس ابقاي مصلحي، مشايي را متهم مي‌كنند.

اين هم بخشي از پروژه ضديت با احمدي‌نژاد است. هرچه به انتخابات نزديك‌تر مي‌شويم اينها بيشتر احمدي‌نژاد را تخريب مي‌كنند.

‌‌«فارس» از شما نقل كرده كه حكم رهبري براي ابقاي مصلحي حكم حكومتي نبوده؟

من اين را نگفتم بلكه گفتم برخي از اصولگرا‌ها صحبت‌هاي ايشان را به مولوي و ارشادي تقسيم مي‌كنند. وگرنه من كه گفتم اگر ايشان بگويند همسرم به من حرام است او را طلاق مي‌دهم. شما بايد ببينيد همين امروز آقا چگونه در جمع مردم شيراز از دولت و آقاي احمدي‌نژاد حمايت كردند.

‌‌برخي از اصولگرايان مي‌گويند احمدي‌نژاد مريد مشايي است...

اينكه آقاي احمدي‌نژاد به دليل زهد و جهد و تلاش شبانه روزي مشايي به ايشان توجه دارد نشان از مريد و مرادي نيست. احمدي‌نژاد تيز است. اگر مشايي مشكلي داشت احمدي‌نژاد مي‌آمد دختر مشايي را براي پسر خودش بگيرد. ببينيد ختم كلام اين است كه هركس احمدي‌نژاد را قبول دارد بايد مشايي و معتمدين ايشان را هم قبول داشته باشد. كسي كه امام را قبول داشت بايد معتمدين امام و كسي كه علي (ع) را قبول داشت بايد معتمدين علي را هم قبول مي‌داشت.

‌‌در مورد مداحاني كه طرفدار دولت بودند و الان به شدت انتقاد مي‌كنند...

من در مورد اينها كه بي‌ادبي مي‌كنند حرفي ندارم.

‌‌چرا برخي به جامعه وعاظ ولايي كه شما دبير آن هستيد مي‌گويند جامعه وعاظ مشايي؟

جامعه وعاظ در زمان بني‌صدر و انحراف‌هاي او توسط آقاي ناطق نوري تاسيس شد تا در مقابل بعضي از كساني كه در جامعه روحانيت مبارز تهران از بني صدر حمايت كردند .قرار بگیرد بعد از اينكه موسوي در انتخابات شكست خورد يك دفعه آنجا را تعطيل كردند. ما هم گفتيم آقا الان كه زمان فتنه است چرا تعطيل مي‌كنيد. بعد از اين من به آقاي شجوني گفتم...

‌‌آقاي شجوني آن موقع چه‌كاره بود؟

هيچي! عضو خالي بود؛ يعني حتي عضو شوراي مركزي هم نبود. من با ذكر صلوات از آقايان خواستم كه آقاي شجوني چون مسن است دبير شود و خودم دبير اجرايي. خودم ايشان را دبير كردم. البته ايشان مدعي است كه آقاي مهدوي‌كني حكم دبيري ايشان را داده كه اين درست نيست. من گفتم كه يك كاري مي‌كنم كه اين سي نفر جمعيت را به دويست نفر مي‌رسانم وبا قدرت اجرايي كه داشتم پاي وزيران و معاونانشان را به آنجا باز كردم. نوبت به آقاي مشايي رسيد و جمعيت زيادي آمد، اما بعدش ما ديديم كه عده‌اي از اين آقايان مي‌خواهند مشكلشان در مورد چند هكتار زمين را حل كنند. زمين هم مال خودشان نبود و مي‌خواستند تصرفش كنند. به من هم نگفتند كه زمين چقدر است و من فكر مي‌كردم كه زمين 50 يا 60 متر است. رفتم پيش مشايي براي پي‌گيري كه اخوي آقاي مشايي گفتند حاج آقا...

‌‌اخوي مشايي؟

بله.

‌‌اسمشان چيست؟

آقا كوروش.

‌‌مگر برادر مشايي در دولت هستند؟

نه يك شهروند عادي است و در دولت نيست. و من فقط به عنوان واسطه با ايشان موضوع را مطرح كردم كه گفتند حاج‌آقا مي‌دانيد درخواست ايشان چيست؟ درخواست اينها خلاف شرع است. و بعد تخريب‌هاي ايشان شروع شد.

 

 

صراط نیوز ـ تاریخ انتشار: ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۰

یک خبر خوب؛ وبلاگ جوان فکر به روز شد

موتور ابهام آفرینی جوان فکر کِی از کار می‌افتد؟

 

آيا از نظر او ارتباطي بين اين "جريان تماميت خواه" و علما، مراجع ، فرماندهان ارشد سپاه، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح، نمایندگان مجلس ، وزرای سابق و . . .

 

"صراط" - از آنجایی که صراط نیوز علاقه خاصی به فرد ابهام آفرین نزدیک به رييس جمهور داشته و عملکرد وی را رصد می کند از شما دعوت می کنیم بخشهایی از  آخرين نوشته این فرد که در حال دستیابی به رکورد بی سابقه ای در ایجاد ابهامات است را در زیر بخوانید ..

 

به گزارش صراط نيوز ، جوان فكر در اين نوشته با بيان خصايص و اقدامات مثبت رييس جمهور ، ضمن اشاره به "جرياني تماميت خواه"  نوشت: جریان تمامیت خواه در تلاش است تا با تشدید حملات مخرب خود، همکاران صدیق و وفادار رئیس جمهور را از ادامه همراهی با او بازدارد تا او تنها بماند.

 

وي در ادامه از تلاش اين "جريان تماميت خواه" براي محدود كردن اختيارات رييس جمهور و تخريب چهره دكتر احمدي نژاد خبر داد.

 

بنابراين گزارش ،رييس خبرگزاري جمهوري اسلامي در عين حال ضمن امتناع از معرفي "جريان تماميت خواه" مورد نظر خود، اين نكته را بي پاسخ گذاشت كه آيا از نظر او ارتباطي بين اين "جريان تماميت خواه" و علما، مراجع ، فرماندهان ارشد سپاه، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح، نمایندگان مجلس ، وزرای سابق و . . .  به عنوان منتقدان سرسخت رييس دفتر رييس جمهور و كساني كه خواهان عدم دخالت وي در مسايل مملكتي هستند، وجود دارد يا خير؟

 

سرپرست روزنامه ايران ضمن توصيف مشايي به عنوان "يار مظلوم رييس جمهور"،  با انتقاد از روحانيت منتقد آقاي منحرف ، بدون اشاره به مصاديق نسبت هاي ناروا و اتهامات خلاف واقع، افزود: بویژه از کسانی که در کسوت مقدس روحانیت و در جایگاههای شامخ در حوزه های علمیه قرار دارند مردم آنها را در زمره الگوهای صالح دینی قلمداد می کنند ، انتظار نمی رود که با تکرار و تاکید بر نسبت های ناروا و اتهامات خلاف واقع به افراد متعهد و متدین، خود را در مظان« ان بعض الظن اثم» قرار دهند.

 

جوان فكر همچنين ضمن انتقاد از دستگاه قضايي و سكوت مدعي العموم ،مسوولان قضايي را مسوول استمرار اينگونه اقدامات غير اخلاقي "جريان تماميت خواه" عليه ياران رييس جمهور دانست.

 

رييس ايرنا با اشاره به فرايند تبادل نظر بين رهبر معظم انقلاب و رييس جمهور، تصريح كرد: هرگاه در نتیجه این فرایند نظر قطعی از سوی معظم له ابراز شود،رئیس جمهور در تبعیت از آن درنگ نمی کند.

البته وی در این نوشته حرفی از مولوی و ارشادی بودن نظرات رهبری معظم به میان نیاورده است .

مشاور رسانه ايي رييس جمهور با واهي دانستن اتهامات "جريان تماميت خواه" به رييس جمهور و همكارانش  وعده داد كه طي روزهاي آينده طراحان اين ترفند رسوا خواهند شد.

 

سرپرست روزنامه ايران با دلبسته دانستن عناصر "جريان تماميت خواه" به ميز خود و ايستادگي آنها بخاطر آن برابر رهبري، مدعي شد آقاي منحرف با اراده و اشاره رهبر انقلاب به راحتی از پست معاون اولی رئیس جمهور کنار رفت.

 

وي بدون بيان مصداقي خاطر نشان كرد: بعد از آن مسئله مشايي همواره براين نكته تاكيد كرد كه پرچم ولايت فقيه را بايد بر بام جهان به اهتزار درآورد.

 

جوان فكر در پايان تاكيد كرد كه بالاترين دغدغه رييس جمهور عزت و عظمت روز افزون برای رهبری معظم انقلاب است.

 

احمدي نژاد: تبعيت از ولايت فقيه از محورهاي اصلي اعتقادي و کاري دولت است

خراسان - مورخ دوشنبه 1390/02/12 شماره انتشار 17825

نويسنده: بهروزي

 

جلسه روز گذشته هيئت دولت به رياست رئيس جمهور برگزار شد.به گزارش واحد مرکزي خبر درجلسه عصر روز گذشته هيئت دولت که به رياست احمدي نژاد تشکيل شد مهمترين مسائل داخلي وخارجي بررسي شد. اعضاي هيئت دولت در اين جلسه به ويژه با توجه به سال جهاد اقتصادي، درباره لوايح و طرح هاي مختلف بررسي و رايزني کردند. رئيس جمهور در اين جلسه با تشکر عميق از حمايت هاي مستمر رهبر معظم انقلاب از دولت، دولت دهم را، به طور کامل پايبند به «ولايت فقيه» خواند و تبعيت از ولايت فقيه را ميثاق همه اعضاي دولت و از محورهاي اصلي «اعتقادي و کاري» دولت برشمرد.

 

دولت  همانند ملت در پرتو عشق به ولايت فقيه حرکت مي کند

 

احمدي نژاد با اشاره به تلاش هاي دشمنان براي القاي ناکارآمدي نظام گفت: مهمترين عامل نااميدي و ياس دشمن، اثبات کارآمدي نظام اسلامي است و دولت دهم در اين زمينه در همه عرصه ها، کارهاي بزرگي کرده است و با اقتدار به تلاش خود براي اثبات کارآمدي نظام ادامه خواهد داد.

 

رئيس جمهور با اشاره به تلاش هاي دشمنان براي القاء شکاف در نظام اسلامي گفت: دولت همانند ملت در پرتو ايمان و عشق به اسلام و نظام و ولايت، حرکت مي کند و دشمنان و منحرفان مطمئن باشند از اين گونه تلاش ها به هيچ نتيجه اي نمي رسند.رئيس جمهور افزود: نظام استکبار و رژيم پليد و نامشروع صهيونيستي بدانند که مقابله کامل نظام اسلامي، با ظالمان و ستمگران جهاني ادامه خواهد يافت و به ياري پروردگار مسلمانان شاهد محو رژيم غاصب صهيونيستي خواهند بود.

 

به گزارش ايسنا دکتر احمدي‌نژاد گفت: کساني که نمي‌توانند به قدرت اداره دولت، سياست‌هاي اقتصادي و مديريت آن ايراد بگيرند بازي جديدي طراحي کرده‌اند ولي در اشتباه هستند. رييس‌جمهور تصريح کرد: دولت تا آخر پاي پرچم ولايت فقيه ايستاده است و وظايف خود را به‌طور کامل انجام خواهد داد. دکتر احمدي‌نژاد خاطرنشان کرد: البته دورکاري و خانه‌نشيني چند روزه دلايلي دارد که اين دلايل را در دل خود نگه مي‌دارم چون بسياري از حرف‌ها بايد در دل انسان باقي بماند اما از خداي بزرگ مي‌خواهم ملت، کشور، رهبر و انقلاب را تا حرکت آخر محفوظ بدارد و همه بتوانيم در اين مسير نوراني و روشن، خدماتي ماندگار و خداپسند ارائه کنيم. احمدي نژاد از حدود ۱۰روز پيش در جلسات دولت شرکت نکرده بود و ۲جلسه گذشته دولت به رياست رحيمي معاون اول رئيس جمهور برگزار شد گفته مي شود دليل شرکت نکردن احمدي نژاد در جلسات دولت اعتراض به ابقاي مصلحي وزير اطلاعات با حکم حکومتي رهبر معظم انقلاب بوده است.مرتضي آقا تهراني استاد اخلاق هيئت دولت نيز پس از پايان جلسه هيئت دولت نيز با بيان اين که احمدي نژاد در اين جلسه بار ديگر برحمايت و تبعيت خود از ولايت فقيه تاکيد کرد افزود: در چند روزي که گذشت ما دوستان و دشمنان خود را بهتر شناختيم و ديديم که نسبت به ولايت فقيه در دنياي خارج و داخل چقدر حساسيت وجود دارد.

 

ضرغامي: با توجه به جايگاه رفيع رهبري هيچ بن بستي در مسائل اجرايي کشور پيش نمي آيد

 

به گزارش ايسنا، رئيس سازمان صدا و سيما نيز پس از پايان اين جلسه تصريح کرد که با توجه به جايگاه رفيع رهبري در کشور، بن بستي در مسائل اجرايي پيش نخواهد آمد. عزت ا... ضرغامي در حاشيه جلسه روزگذشته هيئت دولت در جمع خبرنگاران درباره حوادث هفته گذشته گفت: در طول اين مدت شبکه هاي استعماري و دشمنان سعي کردند، بهره برداري هاي خود را از مسائلي که به تعبير مقام معظم رهبري جزئي و ساده بود، داشته باشند؛ اما در کشور ما بن بستي وجود ندارد و همه فرآيندهاي اجرايي در قانون اساسي پيش بيني شده است و با توجه به جايگاه رفيع رهبري در کشور، بن بستي در مسائل اجرايي پيش نخواهد آمد.وي افزود: دشمنان تلاش زيادي کردند و عروسي گرفتند، آنها خوشحال بودند؛ زيرا فکر مي کردند روزنه اي پيدا کرده اند تا بتوانند به انقلاب آسيب بزنند. در عين حال تلاش ما اين بود که بخشي از اين فضا را به رئيس جمهور انتقال دهيم، هرچند که معتقديم ايشان از اين مسائل بي اطلاع نبود. ضرغامي خاطرنشان کرد: سخناني که رئيس جمهور نسبت به برنامه هاي استکبار و دشمنان داشتند بايد آنها را از اين که در صفوف ملت و مسئولان و رهبري رخنه ايجاد شده باشد، نااميد کرده باشد. وي در پايان گفت: مسائل کشور به طور طبيعي پيش مي رود و همه فرآيندها پيش بيني شده است.

 

وزير کشور: جلسه دولت با نشاط بود

 

به گزارش ايسنا، نجار وزير کشور نيز در حاشيه جلسه هيئت دولت جلسه روز گذشته دولت را با نشاط عنوان کرد و در پاسخ به سوالي مبني بر اين که هفته گذشته مطرح شدکه شما بر کنار خواهيد شد و شايعاتي در اين زمينه مطرح شد، گفت: خودتان اشاره کرديد و گفتيد که شايعه است.

 

ثمره هاشمي: مصوبات خوبي در جلسه دولت به تصويب رسيد

 

ثمره هاشمي دستيار ارشد رئيس جمهور نيز با بيان اين که دور چهارم سفرهاي استاني از ۳ ماه ديگر شروع مي شود در حاشيه جلسه دولت از سفر اعضاي هيئت دولت در راستاي سفرهاي استاني در آينده نزديک به قم خبر داد و گفت: در اين سفر کار اصلي پيگيري مصوبات سفر مقام معظم رهبري به اين استان است.وي همچنين به برگزاري جلسه هيئت دولت با حضور رئيس جمهور اشاره کرد و گفت: جلسه خوبي برگزار شد، توام با شادي بود و کارها با شوق و نشاط بيشتري پيگيري و ادامه پيدا کرد و مصوبات خوبي در زمينه هاي مختلفي به تصويب رسيد.وي همچنين با تاکيد بر اين که هميشه بايد اميدوار باشيم و کشور ما صاحب دارد، گفت: همه بايد تلاش کنيم که کارها به خوبي پيش برود.

 

صالحي: رئيس جمهور به زودي عازم ترکيه مي شود

 

به گزارش ايسنا، در حاشيه جلسه هيئت دولت صالحي در پاسخ به سوال خبرنگاري درباره تلاش برخي براي به تعطيلي کشاندن سفارتخانه هاي کشورهاي بحرين و عربستان، گفت: من در اين باره اطلاعي ندارم، اما با تعطيلي سفارت خانه ها کار پيش نمي رود.وزير امورخارجه در پاسخ به اين سوال که اولين سفر خارجي رئيس جمهور به کدام کشور خواهد بود، گفت: رئيس محترم جمهور پذيرفتند که در اجلاسي در ترکيه که به زودي برگزار خواهد شد شرکت کنند.صالحي در بخش ديگري از مصاحبه خود با تاييد نامه اشتون به ايران، گفت: نامه اي از طرف ايشان ارسال شده و ما هم جوابي براي آن تهيه کرده ايم که منتظر نظر رئيس جمهور هستيم که پس از کسب نظر از ايشان، جواب ارسال خواهد شد. در همين حال سيد حسين نقوي حسيني، عضو فراکسيون انقلاب اسلامي مجلس شوراي اسلامي در گفت وگو با خراسان با اشاره به ديدار شنبه شب گذشته برخي اعضاي اين فراکسيون با دکتر محمود احمدي نژاد، رئيس جمهور گفت: در اين جلسه اعضاي فراکسيون شرايط جاري کشور را در حضور رئيس جمهور بررسي و فضاي مجلس را به وي منتقل کردند. پس از طرح اين مباحث اعضاي فراکسيون به انتظاراتي که از دولت احمدي نژاد و شخص وي وجود دارد، پرداختند. سپس دکتر احمدي نژاد در سخناني بر اعتقاد خويش به اصل ولايت فقيه و ارادتش به شخص مقام معظم رهبري تاکيد کرد. وي همچنين تاکيد کرد که رابطه اش با رهبر معظم انقلاب اسلامي همچون رابطه فرزندي و پدري است. رئيس جمهور افزون بر اين به شدت از کساني که در روزهاي اخير فضاسازي هايي عليه دولت کرده بودند، انتقاد و گلايه کرد.

 

در حاشيه

 

* حضور حاج داوود احمدي نژاد پس از ماه ها در نهاد رياست جمهوري و رفتن وي به منزل برادر خود، اولين نکته مهمي بود که اهالي دولت آن را به عنوان مقدمه مهم حضور رئيس جمهور در جلسه دولت پس از چند روز مي دانستند.

 

* پس از آقا تهراني استاد اخلاق هيئت دولت و ضرغامي رئيس رسانه ملي، اکثر وزرا به صورت دسته جمعي وارد حياط ساختمان رياست جمهوري شدند. ضرغامي از پخش مستند گزيده تبليغات مسموم خارجي ها در قضاياي اخير براي احمدي نژاد خبر داد. وزرا اکثرا ترجيح مي دادند در خصوص غيبت چند روزه احمدي نژاد حرفي نزنند.

 

* وقتي خبرنگاران از علت غيبت حجت الاسلام مصلحي وزير اطلاعات در جلسه روز گذشته دولت سوال مي کردند، يکي از مسئولان دولتي از سفر کاري و مهم وي به شهر قم و انجام چند ديدار خبر داد که منجر به حضور نداشتن در اين جلسه شده است. باشگاه خبرنگاران جوان نيز خبر داد: مصلحي در سفري به قم در حال ديدار با جمعي از فضلا و علماي قم است.

 

* جلسه دولت همچون روال هميشگي خود حدود ۱۵۰ دقيقه طول کشيد.

 

* با وجود انتظار دو ساعته خبرنگاران براي شنيدن حرف هايي تازه از احمدي نژاد و يا نزديکاني چون معاون اول، معاون اجرايي و رئيس دفتر رئيس جمهور، اعلام شد که سخنان وي از طريق سايت رياست جمهوري منتشر خواهد شد.

 

 

        

 

مطلب فوق را میتوانید مستقیم به یکی از شبکه های جتماعی زیر که عضوآنها هستید ارسال کنید:  

تمامی حقوق برای سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) محفوظ است. 2024 ©