Rahe Kargar
O.R.W.I
Organization of Revolutionary Workers of Iran (Rahe Kargar)
به سايت سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) خوش آمديد.
پنجشنبه ۱۷ آذر ۱۴۰۱ برابر با  ۰۸ دسامبر ۲۰۲۲
 
 برای انتشار مطالب در سايت با آدرس  orwi-info@rahekargar.net  و در موارد ديگر برای تماس با سازمان از;  public@rahekargar.net  استفاده کنید!
 
تاریخ انتشار :پنجشنبه ۱۷ آذر ۱۴۰۱  برابر با ۰۸ دسامبر ۲۰۲۲
گزارش بهروز سورن از شب همبستگی با مبارزات مردم ایران در شهر وین

گزارش بهروز سورن از شب همبستگی با مبارزات مردم ایران در شهر وین

 

به دعوت کمیته حمایت از مهاجران – وین و برخی از نویسندگان و نهادهای مدافع حقوق زنان و مترقی در روز شانزدهم آذر برابر با هفتم دسامبر 2022 شب همبستگی با اعتراضات در ایران در سالن سینمای گارتن باو در شهر وین برگزار شد. صدها نفر از ایرانیان مقیم این شهر در همراهی با اتریشی های مترقی و حامی زنان و مردان مبارز ایران در این شب باشکوه شرکت داشتند. این برنامه با سخنرانی ها و اجرای قطعات هنری و موسیقی و پیام نویسندگان و شخصیتهای سیاسی همراه بود و زنان در برگزاری این شب همبستگی نقش بسیار برجسته ای داشتند.شرکت کنندگان در طول شب که چهارساعت بدرازا کشید شاهد حضور بسیاری از شخصیتها و هنرمندان شناخته شده ایرانی و اتریشی بودند.

 

شب همبستگی با اعتراضات در ایران با اجرای سرود برپاخیز, قطعه ای هنری از سوی زنان و سخنرانی پرشور ناصر علیزاده از برگزارکنندگان این شب آغاز شد و سیاستهای مماشات گرانه دولت این کشور با جمهوری اسلامی به نقد کشیده شد و در پی آن پیامی از سوی الفریده یلینک برنده جایزه نوبل ادبیات در حمایت از زنان جسور آزادیخواه در ایران, قرائت شد. شعار زن زندگی آزادی به زبانهای فارسی و کردی بارها در فضای سالن پیچید.این برنامه با پخش ویدئوهای کوتاه از حضور زنان و مردان در اعتراضات خیابانی همراه بود که فضای سالن را آکنده از شور,همدردی با مردم ایران و همبستگی با آنان کرد.

 

برخی از سخنرانان با انتقاد از رفتار دوگانه مسئولان دولت اتریش خواستار بستن جاسوسخانه جمهوری اسلامی در این کشور شدند. یکی از مسئولین امنستی بین المللی در اتریش در طی سخنرانی خود آمارهایی هولناک و تکاندهنده از وضعیت حقوق بشر در ایران ارائه داد. گروههای موسیقی و سرود به برگزاری با شکوه این شب بسیار یاری رساندند و آنها را به زنان و مبارزان در رژواوا, افغانستان و ایران هدیه کردند.آرش ریاحی کارگردان و تهیه کننده بنام ایرانی ساکن اتریش در این شب همبستگی شرکت نمود و متونی را به زبان انگلیسی و فارسی قرائت کرد. در انتهای برنامه یادی از شاعر مبارز و جانباخته سعید سلطانپور که بوسیله حاکمان جمهوری اسلامی اعدام شد, صورت گرفت و با پخش تصاویری از او همراه شد و گروه موسیقی پروانه قطعه ای را در همین زمینه اجرا کرد.

 

08.12.2022

مطلب فوق را میتوانید مستقیم به یکی از شبکه های جتماعی زیر که عضوآنها هستید ارسال کنید:  

تمامی حقوق برای سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) محفوظ است. 2024 ©