Rahe Kargar
O.R.W.I
Organization of Revolutionary Workers of Iran (Rahe Kargar)
به سايت سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) خوش آمديد.
سه-شنبه ۲ اسفند ۱۴۰۱ برابر با  ۲۱ فوريه ۲۰۲۳
 
 برای انتشار مطالب در سايت با آدرس  orwi-info@rahekargar.net  و در موارد ديگر برای تماس با سازمان از;  public@rahekargar.net  استفاده کنید!
 
تاریخ انتشار :سه-شنبه ۲ اسفند ۱۴۰۱  برابر با ۲۱ فوريه ۲۰۲۳
کانون نویسندگان ایران

کانون نویسندگان ایران

 

آزادی بیان

 در هفته‌ای که گذشت

از ۲۱ تا ۲۸ بهمن ۱۴۰۱

 

جمعه ۲۱ بهمن

 

ــ فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران با انتشار بیانیه‌ای در این روز خواستار آزادی تمام روزنامه‌نگاران ایرانی و دسترسی آزاد به اینترنت شد.

 

شنبه ۲۲ بهمن

 

ــ در پی آزادی گروهی از زندانیان سیاسی، آرش گنجی مترجم و عضو پیشین هیئت دبیران کانون نویسندگان ایران، که از آبان ۱۴۰۰ با پرونده‌سازی حکومت به زندان افکنده شده بود، از زندان رجایی‌شهر آزاد شد.

 

ــ سیامند مهتدی، روزنامه‌نگار و نویسنده بوکانی، در این روز بازداشت شد.

 

ــ‌ صلاح آزادی، معلم و از اعضای انجمن صنفی فرهنگیان شهرستان مریوان، به اتهام «تبلیغ علیه نظام» به یک سال زندان محکوم شد.

 

یکشنبه ۲۳ بهمن

 

ــ زینب موسوی، کمدین و طنزپرداز، برای اجرای حکم حبس احضار شد.

 

ــ حسین شنبه‌زاده، ویراستار ادبی و فعال توئیتری، از تمدیدنشدن مرخصی‌‌ خود از زندان اوین خبر داد و نوشت که به زندان باز می‌گردد.

 

دوشنبه ۲۴ بهمن

 

ــ جمعی از اعضای کتابخانه ملی ایران با انتشار بیانیه‌ای ضمن اعتراض به احکام تعلیق تعدادی از زنان عضو این کتابخانه به خاطر عدم رعایت حجاب اجباری، این احکام را تشدید «آپارتاید جنسیتی» خواندند.

 

ــ‌ دو خبرنگاری که تعرض به پانزده کودک در یکی از مدارس فوتبال مشهد را منتشر کرده بودند به مدت ۶ ماه از فعالیت‌های خبری منع شده‌اند.

 

ــ رضا خندان، فعال مدنی و همسر نسرین ستوده وکیل‌مدافع و فعال حقوق بشر، برای گذراندن دوران حبس خود احضار شد.

 

سه‌شنبه ۲۵ بهمن

 

ــ جلسه رسیدگی به اتهامات فرزانه زیلابی وکیل دادگستری، که مدتی دراز وکیل کارگران معترض هفت تپه هم بوده است در دادسرای اهواز برگزار شد.

 

ــ مهدی توکلی، عکاس اهل سنندج، در این شهر بازداشت شد.

 

چهارشنبه ۲۶ بهمن

 

ــ‌ رضا خندان مهابادی، نویسنده و منتقد ادبی و عضو پیشین هیئت دبیران کانون نویسندگان ایران، که از مهرماه سال ۱۳۹۹ در زندان اوین محبوس بود و مهر‌ماه ۱۴۰۱ به زندان رجایی‌شهر کرج انتقال یافت، از زندان آزاد شد.

 

ــ مسعود وفایی، دبیر بازنشسته فیزیک، در سنندج بازداشت شد.

 

پنجشنبه ۲۷ بهمن

 

ــ هیئت بدوی تخلفات آموزش‌وپرورش حسین عبادیان، معلم ساکن شهریار، را به‌دلیل انتشار تصاویر خود با در دست داشتن شعارهای اعتراضی، به بازنشستگی پیش‌ازموعد با دو درجه تقلیل محکوم کرده است.

 

ــ گزارش سنجش سرعت اینترنت در جهان، جایگاه ایران را در رده‌بندی اینترنت موبایل، با یک‌ پله سقوط، رده‌ی ۵۶ و در رده‌بندی اینترنت ثابت، با ۲ پله سقوط، رده‌ی ۱۴۶ اعلام کرده است.

 

 

مطلب فوق را میتوانید مستقیم به یکی از شبکه های جتماعی زیر که عضوآنها هستید ارسال کنید:  

تمامی حقوق برای سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) محفوظ است. 2024 ©