Rahe Kargar
O.R.W.I
Organization of Revolutionary Workers of Iran (Rahe Kargar)
به سايت سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) خوش آمديد.
شنبه ۴ آبان ۱۳۹۸ برابر با  ۲۶ اکتبر ۲۰۱۹
 
 برای انتشار مطالب در سايت با آدرس  orwi-info@rahekargar.net  و در موارد ديگر برای تماس با سازمان از;  public@rahekargar.net  استفاده کنید!
 
تاریخ انتشار :شنبه ۴ آبان ۱۳۹۸  برابر با ۲۶ اکتبر ۲۰۱۹
سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران آزادی تعدادی از حامیان کارگری از زندان را شادباش می گوید

 

اسماعیل بخشی آزاد شد!

 

اسماعیل بخشی، یکی از نمایندگان و از سخنگویان کارگران هفت تپه و صدای ما آزاد شد!

اسماعیل عزیز پس از مدت ها آزار و اذیت و شکنجه توسط نهادهای امنیتی و قضائی، سرانجام به قید وثیقه سنگین هفتصد و پنجاه میلیون تومانی و موقتا و در اثر فشارهای وارده به دستگاه قضائی و امنیتی امروز از زندان اوین آزاد شد.

شرم بر کسانی که اسماعیل و کارگران هفت تپه و حامیان کارگران را دربند میکنند و دزدان و فاسدان و اختلاسگران را آزاد میگذارند و حمایت میکنند!

 

آزادی اسماعیل را به همسر و مادرش، به جگر گوشه همه ما، نهال، به خانواده اش و به خانواده بزرگ کارگران هفت تپه و همه مردم تبریک میگوییم. بدون شک بدون پایداری خانواده اسماعیل و حمایت های جانانه کارگران هفت تپه و بدون اعتصاب اخیر کارگران هفت تپه و حمایت های کارگران و رسانه ها در ایران و جهان، آزادی اسماعیل و دیگر دوستان و حامیان کارگران، هر چند موقت ممکن نبود.

 

زنده باد اتحاد کارگران و زنده باد مقاومت و مبارزه

تا لغو تعقیب قضایی و امنیتی علیه محمد خنیفر، ابراهیم عباسی و یوسف بهمنی و پایان دادن به تعقیب قضائی علیه بخشی، خنیفر، نجاتی و حامیان کارگران و بازگشت به کار همکاران اخراجی و لغو خصوصی سازی، دست از مبارزه برنخواهیم داشت!

 

اسماعیل عزیز به دامان هفت تپه و به آغوش خانواده ات و به جمع همکارانت در هفت تپه خوش آمدی! انتظار ما از تو این است تا حد امکان و پیش از هر چیز، آنمقدار از سلامتت که از دست رفته را بازیابی و بیش از هر چیزی در کنار خانواده زجر کشیده ات باشی و آرام بگیری و آرامشان کنی! خواسته اصلی ما سلامت تو و آرامش خانواده تو است. اسماعیل عزیز، منتظریم تا بعد از چند روز استراحت، در کارخانه و بر سر کار و در میان همکاران تو را ببینیم!

 

جمعی از کارگران هفت تپه

................................................

اسماعیل بخشی هم آزاد شد

اسماعیل بخشی امروز چهارشنبه با تعین قرار وثیقه هفتصد و پنجاه میلیون تومانی به طور موقت از زندان اوین آزاد میشود.

 

خانواده ودوستان  اسماعیل بخشی امروز در مقابل زندان اوین منتظر آزادی اسماعیل هستند.

 

سندیکای کارگران نیشکر هفت تپه پیشاپیش آزادی این عزیز را به توده کارگر و زحمت کش، بخصوص کارگران هفت‌تپه ، شاد باش میگوید .

 

۸ آبان ۹۸

سندیکای کارگران نیشکر هفت تپه

................................................

نامه ازادی موقت اسماعیل بخشی به زندان اوین ارجاع شده

 اما تا اکنون اقای بخشی ازد نشده است.

 

وکیل اسماعیل بخشی با بیان اینکه احتمالا او امروز – چهارشنبه – با قرار وثیقه  آزاد می‌شود، گفت: به خاطر تعللی که دادسرای دزفول در جهت تودیع وثیقه داشت؛ آزادی اسماعیل بخشی به تاخیر افتاد.

 

فرزانه زیلابی گفت: با توجه به نیابت داده شده به دادسرای دزفول و به دلیل تعللی که دادسرای دزفول در ارسال نامه مربوط به تودیع وثیقه به شعبه سی و شش دادگاه تجدیدنظر استان تهران داشتند، آزادی آقای بخشی با تٱخیر مواجه شد اما امروز نامه به زندان واصل شد و شرایط آزادی ایشان در بعدازظهر امروز فراهم می باشد و دیگر نباید مانعی برای آزادی ایشان وجود داشته باشد.

 

۸ ابان ۹۸

سندیکای کارگران نیشکر هفت تپه

------------------------------------------------------------

خبر از کانون نویسندگان ایران

آزادی موقت نویسندگان نشریه گام و حامیان اعتراض‌های کارگری

 

شامگاه شنبه، ۴ آبان ماه ۱۳۹۸ اعضای نشریه‌ی اینترنتی گام؛ ساناز اللهیاری، امیرحسین محمدی‌فرد و امیر امیرقلی که اخبار اعتراض‌های کارگران نی‌شکر هفت‌تپه را پوشش می‌دادند با قرار وثیقه، از زندان اوین آزاد شدند. همچنین عاطفه رنگریز و مرضیه امیری از بازداشت‌شدگان تجمع روز جهانی کارگر در تهران و سپیده قلیان دانشجو و فعال اجتماعی در دزفول که در ارتباط با اعتراضهای کارگران نی‌شکر هفت‌تپه دستگیر شده بود با قرار وثیقه آزاد شدند.

آزادی اسماعیل بخشی نماینده‌ی کارگران شرکت هفت‌تپه منوط به پایان تشریفات تودیع وثیقه است. بنا به گفته‌ی فرزانه زیلابی وکیل وی، در پی اعتراض ایشان به قرار وثیقهی یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومانی اسماعیل بخشی، وثیقه به ۷۵۰ میلیون تومان کاهش یافت.

ندا ناجی دیگر بازداشتی روز جهانی کارگر همچنان بلاتکلیف در زندان به سر می‌برد و از سوی شعبه‌ی ۲۸ دادگاه انقلاب برای این فعال اجتماعی نوبت رسیدگی گذاشته شده است. بنا به گفته‌ی جمال عاملی همسر وی، دادگاه ندا ناجی ۲۲ آبان ماه برگزار خواهد شد.

عسل محمدی عضو نشریه‌ی گام نیز با قرار وثیقه‌ی ۵۰۰ میلیون تومانی همچنان در انتظار آزادی است.

با این‌که میزان وثیقه نسبت به قرار اول کاهش داده شده است،همچنان سنگین و تامین آن برای خانواده‌ها بسیار دشوار بوده است.

..........................................................................

پیام شادباش سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران

به مناسبت آزادی تعدادی از حامیان کارگری از زندان

 

 

ساعاتی قبل عاطفه رنگریز و  مرضیه امیری از بازداشت شدگا‌ن روزجهانی کارگر بعد از ۱۷۹ روز  با قرار وثیقه  از زندان آزاد شدند. همچنین  سپیده قلیان ، ساناز الهیاری ، امیر حسین محمدی فر ، امیر امیرقلی ازحامیان کارگری و اعضای نشریه گام با قراروثیقه از زندان اوین آزاد شدند، مورد استقبال جمع کثیری از اعضای سندیکای کارگران شرکت واحد، فعالان کارگری و دانشجویی قرار گرفتند.

 

ندا ناجی دیگر بازداشتی روز جهانی کارگر همچنان بطور بلاتکلیف در زندان بسر میبرد و ازسوی شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب برای این فعال مدنی نوبت رسیدگی گذاشته شده است .

 

سندیکای کارگران شرکت واحد آزادی این حامیان کارگری را شادباش میگوید وخواستار آزادی ندا ناجی تنها بازداشت شده روز جهانی کارگر و اسماعیل بخشی نماینده کارگران نیشکر هفت تپه و عسل محمدی از حامیان کارگران نیشکر هفت تپه  مهی باشد.

 

سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه

۴ آبان ۹۸

........................

سپیده قلیان آزاد شد!

 

بر اساس خبر دریافتی از خانواده قلیان، دقایقی پیش، سپیده قلیان با قرار وثیقه از زندان آزاد شد.

 

سندیکای کارگران‌نیشکر هفت تپه آزادی سپیده قلیان را به خانواده ایشان و کارگران و مردم زحمتکش و ستم دیده ایران تبریک می گوید.

 

 سندیکای کارگران هفت‌تپه همچنین خواستار آزادی بی قید و شرط عسل محمدی، اسماعیل بخشی و اعضای نشریه گام، می باشد.

 

سندیکای کارگران‌نیشکر هفت تپه

شنبه ۴ آبان ۹۸

.............................

پیام تبریک منصوره بهکیش

برای آزادی دستگیرشدگان هفت تپه و روز جهانی کارگر

 

با تبریک فراوان به پایداری عزیزان مان؛ سپیده قلیان، عاطفه رنگریز، مرضیه امیری، ساناز اللهیاری، امیرحسین محمدی فرد و امیر امیرقلی و خانواده های شان و دیدن خنده های  شورانگیزشان در جلوی زندان ها و دردی عمیق از وثیقه های سنگین برای آزادی موقت شان و خوابی که برای آن ها و خانواده های شان دیده اند. ولی باز هم شادم که آن ها و خانواده های شان برای مدتی همدیگر را تنگ در آغوش می کشند و چند صباحی طعم آزادی را می چشند و در کنار هم آسوده سر به بالین می گذارند با پچ پچ های شبانه و تعریف خاطرات تلخی های درون و بیرون زندان ها و شیرینی ایستادگی های خودشان و خانواده های شان برای ساختن دنیایی انسانی که همگی خواهان آن هستند و هستیم. درود به شجاعت، ایستادگی و پایداری تان. با آرزوی آزادی بدون قید و شرط تمامی این عزیزان و دیگر زندانیان سیاسی در بند.

 

منصوره_بهکیش

۴ آبان ۱۳۹۸

......................

پیام امیرحسین محمدی فرد

 

امروز در کنار خوشحالی جمع کثیری از رفقا که هر لحظه همراه با اعضای تحریریه گام و فعالان هفت‌تپه بود؛ انتظار آزادی موقت عسل محمدی عضو تحریریه گام و اسماعیل بخشی نماینده‌ی شورای کارگران هفت تپه و رفیق ندا ناجی؛ جای خالی بودند که به هیچ عنوان پر نشدند. مطمئنا همانطور که امروز از ما جمعیت گسترده سوسیالیست ها حمایت کردند، از آن‌ها نیز چنین استقبال گسترده ای خواهند کرد

مادامیکه اتحاد طبقاتی کارگران و همبستگی میان سوسیالیستها برقرار است این انتظار بسیار کوتاه خواهد بود.

 

با تشکر

۴ آبان ۱۳۹۸

امیرحسین محمدی فرد

...................................

تبریک به کارگران هفت تپه

 

آزادی امروز تعدادی از زندانیان پرونده هفت تپه و دستگیری های روز کارگر را به خانواده‌ها، کارگران و همه کسانی که به این سرکوب‌ها و پرونده سازی ها اعتراض کردند، تبریک می‌گوییم. اسماعیل عزیز ما، عسل نازنین ما اما هنوز زندانند. احکام علیه آنها و علیه محمد خنیفر باید لغو شود. پرونده آقای نجاتی باید مختومه شود. تعقیب قضایی و امنیتی علیه کارگران هفت تپه باید پایان یابد. کارگران اخراجی هفت تپه باید به کار برگدانده شوند.

 

ما کارگران تا دوشنبه بی صبرانه منتظر آزادی اسماعیل این نماینده صالح کارگران و عسل محمدی هستیم و از حالا به استقبالشان می‌رویم.

این دوستان آزاد شدند چون جنبش کارگری ایران ساکت ننشست، اعتراض و اعتصاب همه جا اوج گرفت. این دوستان آزاد شدند چون کارگران هفت تپه به این شعارشان که "تا به آخر ایستاده ایم" وفادار ماندند و تا همین دیروز گفتند که آزادی اسماعیل خواست اول ماست. امروز ما کارگران هفت تپه یک پیروزی بدست آوردیم. کسی نمی‌تواند این پیروزی ما را بالا بکشد، اختلاس کند یا به حساب بانکی خود بگذارد. آنهایی که دستور دادند اسماعیل ها را به بند بکشند، همان‌ها به این نتیجه و حرف اسماعیل رسیدند که: "تهدید، زندان، شکنجه" دیگر اثر ندارد!

 

زنده باد اتحاد کارگران

پیام دریافتی- انتشار: کانال مستقل کارگران هفت تپه

.....................................................................

اسماعیل بخشی و عسل محمدی بزودی آزاد می شوند

 

خبرها حاکی است که قرار است اسماعیل بخشی و عسل محمدی نیز به قید وثیقه آزاد شوند. گفته می شود عدم آزادی این دو نفر به خاطر آماده نشدن وثیقه در مهلت مقرر است. برای  اسماعیل_بخشی هفتصد و پنجاه میلیون تومان و عسل محمدی پانصد میلیون تومان وثیقه تعیین شده است و ازادی این دو نفر به دوشنبه موکول شده است.

در میان فعالان کارگری گفته می شود آزادی مشروط سیپیده قلیان، عاطفه رنگریز، مرضیه امیری، سانازالهیاری، امیر امیرقلی و امیرحسین محمدی فرد «به دلیل فشارهای اتحادیه های کارگری و حمایت های گروه های مختلف داخلی و  بین المللی و حقوق بشری و رسانه ای» صورت گرفته است.

فعالان و کنشگران جنبش کارگری، خواهان پایان دادن به برخوردهای امنیتی با اعتراضات صنفی و مطالباتی، آزادی محمد حبیبی و همه معلمان دربند، لغو احکام صادره برای فعالان سندیکایی، حسن سعیدی، سعید طالب مقدم و سایر بازداشت شده گان، و برچیده شدن بساط وثیقه گذاری هستند که عملا گروگان گیری با هدف اعمال فشار روانی بر فعالان و خانواده های آنان است.

...........................

مطلب فوق را میتوانید مستقیم به یکی از شبکه های جتماعی زیر که عضوآنها هستید ارسال کنید:  

تمامی حقوق برای سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) محفوظ است. 2024 ©