Rahe Kargar
O.R.W.I
Organization of Revolutionary Workers of Iran (Rahe Kargar)
به سايت سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) خوش آمديد.
سه-شنبه ۲۸ آبان ۱۳۹۸ برابر با  ۱۹ نوامبر ۲۰۱۹
 
 برای انتشار مطالب در سايت با آدرس  orwi-info@rahekargar.net  و در موارد ديگر برای تماس با سازمان از;  public@rahekargar.net  استفاده کنید!
 
تاریخ انتشار :سه-شنبه ۲۸ آبان ۱۳۹۸  برابر با ۱۹ نوامبر ۲۰۱۹
اطلاعیه اتحاد بین المللی در حمایت از کارگران در ایران

اطلاعیه اتحاد بین المللی در حمایت از کارگران در ایران

 

اعتراضات مردم بر علیه فقر و فلاکت،

کلیت نظام سرمایه داری اسلامی را به لرزه در آورده است

 

بدنبال اعلام افزایش قیمت بنزین توسط دولت در روز جمعه 24 آبان ماه اعتراضات عمومی در بسیاری از نقاط ایران بر علیه  این اقدام نابهنگام رژیم شعله ور شد. بلافاصله بعد از اعلام گرانی بنزین، اعتراضات  به اشکال مختلف در رسانه های اجتماعی  بازتاب یافت. در ابتدا بحث تحریم خرید بنزین مطرح شد، اما به سرعت اعتراضات توده ای در بیش از صد شهر در روز شنبه 25 و یکشنبه 26 آبان  شکل گرفت. با ادامه  اعتراض ها در روز های  شنبه و یکشنبه مدارس در 5 استان ایران و برخی دانشگاه‌ها در شهرهایی مانند شیراز، اصفهان و تهران  به حالت تعطیل در آمدند. دانشجویان دانشگاه تهران و تبریزهم با برپایی تظاهرات به اعتراضات پیوستند.

بیژن زنگنه در مورد افزایش قیمت بنزین در مصاحبه ای اعلام کرد " یاسهمیه بندی و یا افزایش قیمت، راه دیگری وجود ندارد" وی همچنین در جواب  به این  پرسش که " چقدر افزایش قیمت منطقی است" گفت "که تا آنجایی که مردم تحمل کنند".

طبق مصوبه سران سه قوه که از بامداد جمعه 24 آبان ‌ماه به اجرا گذاشته شد، قیمت بنزین معمولی سهمیه‌ای هر لیتر 1500 تومان و قیمت بنزین معمولی غیرسهمیه‌ای به ازای هر لیتر3 هزار تومان اعلام شد و قیمت بنزین سوپر هر لیتر 3500 تومان تعیین شده است

با  آغازاعتراضات تعدادی از نمایندگان مجلس به تکاپو افتادند که با جمع کردن امضا قیمت بنزین را به قیمت سابق برگردانند اما وقتی که خامنه ای اعلام کرد که " من در این زمینه تخصصی ندارم اما تصمیم سه قوه است و کارشناسی شده است بنا بر این باید اجرا شود"، نمایندگان مجلس موضوع را از دستور کار خارج کردند. روحانی اعلام کرد که حاصل در آمد افزایش قیمت بنزین را به 18 میلیون خانوار کم در آمد  پرداخت خواهد شد. اما همین خانوارهای  18 میلیونی فریب وعده های پوچ رژیم نخوردند و به اعتراضات خود ادامه دادند.

رژیم  مانند همیشه  در برابر اعتراض های  عموعی به مشت اهنین متوسل شده و تا کنون  صفحات  دیگری بر پرونده پرجنایت  خود افزود  است.  رئیسی، لاریجانی و ربیعی  بی شرمانه مردم معترض را شرور، اغتشاش ‌گر و تروریست می نامند . اعتراضات در روزهای شنبه و یکشنبه شدت بیشتری بخود گرفت و نیروهای سرکوبگر در برخی شهرها بطور مستقیم به مردم معترض شلیک کردند.  گزارش ها  حاکی از تعداد زیادی مجروح، جان باختن ده ها نفر در شهرهای مختلف و بازداشت صدها نفر  بدست نیروهای سرکوب گر رژیم است. سپیده قلیان نیز  که به قید وثیقه از زندان آزاد شده بود، بعد از شرکت در تظاهرات در منزل پدری خود دستگیر و به جای نامعلومی منتقل شده است. بنا به خبرها تعدادی از فعالان دانشجویی نیز توسط نیروهای امنیتی دستگیر شده اند. این در حالی است که سپاه پاسداران  با انتشار بیانیه‌ای،  مانند همه بیانیه‌هایی که در زمان سرکوب اعتراض‌های مردمی در ایران صادر می‌کند،‌ از برخورد قاطع با اقدامات مخل امنیت سخن گفته  گفته است.

اعتراضات  کنونی مردم  که در ادامه اعتراضات دی ماه 1396 و مانند  آن از اعماق جامعه برخاسته است، رژیم سرمایه داری و ضد کارگری حاکم بر ایران را به چالشی جدی کشانده است.  به نظر می رسد که این رژیم قصد دارد که تنها در آخرین سنگر خود عقب نشینی کند؛ سنگری که سقوط آن، سرنگونی و پایان این رژیم آدمکش  خواهد بود. بنا براین تنها راه برای خانوار 18 میلیونی کارگری،  مبارزه برای تغییر توازن قوای طبقاتی موجود و درهم شکستن سنگر به سنگر مقاومت این رژیم است.  طبقه کارگر در اتحاد با همه زحمتکشان ایران ، این توان را دارد که  آخرین سنگر این رژیم ارتجایی، ضد کارگر و ضد بشری را تسخیر کند.

اتحاد بین المللی در حمایت از کارگران در ایران از اعتراضات مردم بر علیه این رژیم  سرا پا فاسد و جنایت کار حمایت می کند و تلاش می کند که  به سهم خود صدای اعتراض کارگران و زحمتکشان ایران را در سطح بین المللی بازتاب دهد. ما از همه تشکلات و نهاد های بین المللی کارگری  می خواهیم که از اعتراضات مردم ایران حمایت و سرکوب وحشیانه معترضین توسط رژیم اسلامی را محکوم کنند.

 

زنده باد اتحاد طبقه کارگر

18 نوامبر 2019

اتحاد بین المللی در حمایت از کارگران در ایران

http://etehadbinalmelali.com/ak

info@workers-iran.org

alliance@workers-iran.org

مطلب فوق را میتوانید مستقیم به یکی از شبکه های جتماعی زیر که عضوآنها هستید ارسال کنید:  

تمامی حقوق برای سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) محفوظ است. 2024 ©