Rahe Kargar
O.R.W.I
Organization of Revolutionary Workers of Iran (Rahe Kargar)
به سايت سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) خوش آمديد.
شنبه ۱۴ دی ۱۳۹۸ برابر با  ۰۴ ژانويه ۲۰۲۰
 
 برای انتشار مطالب در سايت با آدرس  orwi-info@rahekargar.net  و در موارد ديگر برای تماس با سازمان از;  public@rahekargar.net  استفاده کنید!
 
تاریخ انتشار :شنبه ۱۴ دی ۱۳۹۸  برابر با ۰۴ ژانويه ۲۰۲۰
بیانیه نهادهای همبستگی

بیانیه نهادهای همبستگی

ضرورت همکاری جنبشی

در انطباق با آلترناتیو

جنبش های اجتماعی داخل ایران

بیش از گذشت چهار دهه از حاکمیت ارتجاع اسلامی در ایران، که درکارنامه اش جز سرکوب بی وقفه مطالبات اجتماعی اکثریت جامعه نبوده است، شمارش معکوس برای سرنگونی اش ازخیزش دیماه ۱۳۹۶ بصدا در آمده است وطی این مدت ومشخصن خیزش آبان۱۳۹۸ آن را تسریع کرده است. شکل گیری ، رشد و گسترش جنبش های مستقل اجتماعی در ایران تا حد طرح آلترناتیو جنبش کارگری که با شعار "نان- کار آزادی ـ اداره شورایی"به صدر مطالبات مبدل شد، انسجام وهمکاری گروههای مختلف اجتماعی منجمله کارگران، دانشجویان، زنان، بازنشستگان ، معلمان و فعالین محیط زیست و آنان که با قلم پیکار می کنند را فشرده تر کرد.

رژیم اسلامی با وجود عملی کردن سیاست های نئولیبرالی سرمایه داری جهانی در ایران منجمله خصوصی سازی و واگذاری خصولتی کردن بخش گسترده صنایع تروشیمی و معادن و... ، بیکارسازی و تعرض بی وقفه به دستمزدها و...حقوق پایه ای اکثریت مزدبگیران، نتوانست تمام و کمال سیاست جهانی سرمایه داری را در ایران عملی کند. ازاینروبا سرکوب واعدام ، کشتار و زندان ،شکنجه وشلاق، همواره ناتوان در مقابل حداقل مطالبات اجتماعی اکثریت جامعه ، تنها با سر نیزه حکومت کرده است. 

دیماه۹۶ تا آبان ماه۹۸ روند ناتوانی ادامه حاکمیت رژیم اسلامی را در داخل ایران و ناتوانی اش در منطقه را درمقابله با رشد و گسترش جنبش های اجتماعی آشکارا نشان داد. جمهوری اسلامی تنها با کشتاربیش از هزار و اندی نفر و بازداشت و شکنجه هزاران نفر در خیزش آبان ۹۸ توانست فرصتی دیگر برای ادامه حکومتش بخرد که آن نیز خود که با هدف " مرعوب " کردن اعتراضات اجتماعی صورت گرفت در شانزده آذرو تاکید دوباره تجمع دانشجویان بر شعارهای جنبش های مستقل اجتماعی در ایران، دود شد و به هوا رفت و نشان داد که قطعن طرح مطالبات جنبش های اجتماعی وگسترش و رشد آنها برای فراگیر شدن در جامعه  با هر درجه از جنایت و کشتارتوسط رژیم اسلامی قابل توقف نخواهد بود. گردهمائی اعتراضی بازنشستگان و ادامه اعتصابات کارگری و ... نیز نشان از ادامه تضعیف تر شدن این نظام پوسیده است.

روندعینی اوضاع سیاسی در ایران بر ناتوانی ادامه حاکمیت رژیم اسلامی و سقوط آن دلالت دارد وآنچه امروز به جلوصحنه سیاسی  رانده شده است نه ماندگاری رژیم بلکه جدال آلترناتیوها برای جایگزینی آن خواهد بود. دراین میان یک سو همه قوای ارتجاع متحدن در کنار هم اند  و درسوی دیگر بر این اساس  طرح آلترناتیو جنبش کارگری "نان ،کار، آزادی ـ اداره شورایی" مردم به پا خاسته بربسترمطالبات اکثریت جامعه در دست یافتن به شادی - رفاه - آبادی و آزادی استوار است وتحقق آن در گروه اتحاد جنبش های مختلف برای فراگیر شدن جنبش اجتماعی ضد سرمایه داری است که بتواند از آلترناتیوهای مختلف بورژوایی جایگزینی رژیم، با هدف حفظ نظام سرمایه داری، عبور کند. تقویت و گسترش جنبش اجتماعی با آلترناتیومتکی بر منافع جنبش کارگری و متحدینش، در گروضرورت تاریخی همکاری جنبشی سوسیالیستها درپیوند با هم، بربستر محترم شمردن استقلال مبارزات مردم و طبقات اجتماعی خواهد بود. نهادهای همبستگی این امر مهم را وظیفه تاریخی خود می داند واز هیچ فعالیتی در این رابطه دریغ نخواهد کرد.

پیش بسوی همکاری گسترده بر اساس منافع جنبش اجتماعی

زنده باد خود مدیریتی جامعه

نان، کار، آزادی ـ اداره شورایی

نهادهای همبستگی با جنبش کارگری در ایران – خارج کشورپنجشنبه ۱۲ دی ۱۳۹۸ برابر با ۰۲ ژانويه ۲۰۲۰

nhkommittehamahangi@gmail.com

http://nahadha.blogspot.com/

boltanxaberi@gmail.com

https://t.me/nahadhayehambastegi

مطلب فوق را میتوانید مستقیم به یکی از شبکه های جتماعی زیر که عضوآنها هستید ارسال کنید:  

تمامی حقوق برای سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) محفوظ است. 2024 ©