Rahe Kargar
O.R.W.I
Organization of Revolutionary Workers of Iran (Rahe Kargar)
به سايت سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) خوش آمديد.
سه-شنبه ۲۴ دی ۱۳۹۸ برابر با  ۱۴ ژانويه ۲۰۲۰
 
 برای انتشار مطالب در سايت با آدرس  orwi-info@rahekargar.net  و در موارد ديگر برای تماس با سازمان از;  public@rahekargar.net  استفاده کنید!
 
تاریخ انتشار :سه-شنبه ۲۴ دی ۱۳۹۸  برابر با ۱۴ ژانويه ۲۰۲۰
بیانیه شوراهای صنفی دانشجویان کشور

بیانیه شوراهای صنفی دانشجویان کشور

 

سیلاب تبعیض به جان سیستان و بلوچستان

 

همزمان با تمام درد و رنج هایی که این روزها بر زیست ما تحمیل شده است و خیلی وقت است که آن را به عنوان یک احساس جمعی مشترک، ادراک می کنیم؛ سیلاب و ویرانی نیز به جان مردم سیستان و بلوچستان و بخشی از مناطق هرمزگان افتاده است.

 

متاسفانه، اخبار این ویرانی ها در میان انبوهه درد و رنج عمومی این روزها، بدل به اخباری درجه دوم و ثانویه شده است تا بار دیگر چرخه ی استثمار و پلکان تبعیض را به یادمان آورد.

 

شوراهای صنفی دانشجویان کشور ضمن هم دردی و همراهی با خلق مناطق سیل زده، از اینکه دانشجویان و فعالین صنفی آنان، هنوز نتوانسته اند همچون تجربه  های زلزله کرمانشاه و سیل لرستان و خوزستان به یاری مردم بشتابند، معذب و عذرخواه است.

 

لازم به ذکر است که دانش‌آموزان و دانشجویان نیز بخشی از متضررین گروه‌های آسیب دیده از بلایای طبیعی هستند و وزارت‌های علوم و آموزش پرورش موظفند ضمن تجهیز فوری مناطق و امکانات آموزشی آسیب دیده، نسبت به جابجایی ساعت‌های امتحانی و کلاسی آنان اقدام نمایند و چنانچه تعداد دانش آموزان درگیر شده با سیل اخیر بالا باشد، نسبت به تغییر تاریخ کنکور سراسری و یا اعمال "تبعیض مثبت" به نفع این دانش آموزان اقدامات لازم را انجام دهند.

 

همچنین موکدا متذکر می شویم، مسئولیت رسیدگی فوری به اینگونه سوانح و بلایا،  بر عهده "دولت جمهوری اسلامی ایران" و سازمان های تابعه آن است که منابع مالی مورد نیاز این کمک رسانی ها را پیشتر از درآمدهای نفتی و مالیات های عمومی اخذ کرده است.

 

شوراهای صنفی دانشجویان کشور

مطلب فوق را میتوانید مستقیم به یکی از شبکه های جتماعی زیر که عضوآنها هستید ارسال کنید:  

تمامی حقوق برای سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) محفوظ است. 2024 ©