Rahe Kargar
O.R.W.I
Organization of Revolutionary Workers of Iran (Rahe Kargar)
به سايت سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) خوش آمديد.
پنجشنبه ۲۹ خرداد ۱۳۹۹ برابر با  ۱۸ ژوئن ۲۰۲۰
 
 برای انتشار مطالب در سايت با آدرس  orwi-info@rahekargar.net  و در موارد ديگر برای تماس با سازمان از;  public@rahekargar.net  استفاده کنید!
 
تاریخ انتشار :پنجشنبه ۲۹ خرداد ۱۳۹۹  برابر با ۱۸ ژوئن ۲۰۲۰
نامه اعتراضی پن استرالیا

خبر

کانون نویسندگان ایران

نامه اعتراضی پن استرالیا

 به سفیر ایران در این کشور

 

به دنبال فراخوان انجمن جهانی قلم به ۱۵۰ شعبه‌ی خود در ۱۰۰ کشور جهان مبنی بر حمایت از سه نویسنده‌ی عضو کانون نویسندگان ایران، روسای پن استرالیا (سیدنی، پرث و ملبورن) در نامه‌ای به فریدون حق بین سفیر ایران در استرالیا از او خواستند تا برای «لغو احکام ناعادلانه کیوان باژن، بکتاش آبتین و رضا خندان مهابادی» تلاش کند. آنها همچنین از اعضای پن استرالیا خواسته‌اند  که با ارسال نامه خواهان لغو فوری احکام ناعادلانه‌ی زندان سه نویسنده شوند.

نوشتن نامه به سران و مقامات جمهوری اسلامی یکی از راه‌‌کارهای ارائه شده‌ی انجمن جهانی قلم به شعبه‌ها و اعضای خود برای لغو حکم زندان کیوان باژن، بکتاش آبتین و رضا خندان (مهابادی) است. بیانیه‌ و فراخوان پن جهانی نزدیک به ۲۰ روز پیش منتشر شد. متن نامه به زبان فارسی  برای این صفحه فرستاده شده است.

 

جناب آقای فریدون حق بین

سفیر ایران

سفارت جمهوری اسلامی ایران

 

موضوع: نیاز فوری لغو احکام ناعادلانه کیوان باژن، بکتاش آبتین و رضا خندان مهابادی

جناب آقای فریدون حق بین

انجمن قلم ملبورن، پرث و سیدنی بخشی از شبکه متشکل از ۱۵۰ انجمن قلم بین المللی در سراسر جهان هستند که خود را وقف حمایت از نویسندگان تحت تعقیب کرده اند.

به این وسیله از شما می‌خواهیم که برای لغو احکام ناعادلانه صادره علیه کیوان باژن، بکتاش آبتین و رضا خندان مهابادی تلاش کنید.

ما اخیرا با نامبردگان تماس گرفتیم و در مورد بدتر شدن وضع آزادی بیان در ایران، سانسور دولتی بر افکار و عقاید با آنها صحبت کردیم. و همچنین نسبت به اینکه نویسندگان به‌خاطر کار نویسندگی با تهدید و خطرات فیزیکی و سالها حبس روبرو هستند، وحشت زده شدیم.

گزارشگران  بدون مرز در میان ۱۸۰ کشور در سراسر جهان، ایران را برای آزادی بیان در رده ۱۷۳ قرار داده است. با توجه به عشق مردم ایران به هنر و تاریخ آن که نویسندگان و شاعران مشهوری را مانند درویشیان، شاملو و حافظ در خود گرفته است، این رده بندی برای ما یک شوک بود.

نگرانی ما برای کیوان باژن، بکتاش آبتین و رضا خندان مهابادی هنگامی به‌شدت افزایش یافت که دریافتیم ماموران امنیتی می توانند هر لحظه به منازل آنها حمله کرده و آنان را بازداشت کنند و در میان بحران شیوع کووید-۱۹ آنها را به زندان انتقال دهند.

اولویت برای انجمن قلم بین المللی حمایت کردن از همکاران نویسنده است، بدون توجه به اینکه کجا زندگی می‌کنند، و همچنین دفاع از آزادی بیان، بدون توجه به اینکه کدام دولت آن را تهدید می‌کند. ما قائل به آزادی بیان هنرمندان و نویسندگان هستیم که شرط لازم شکفتن جامعه است و امیدواریم روزی بیاید که دولت مدرن ایران ارزش ابتکارات و کارهای آنان گرامی بدارد.

ما این نامه  و شرح حال کیوان باژن، بکتاش آبتین و رضا خندان مهابادی را در اختیار انجمن‌های قلم در سراسر جهان قرار خواهیم داد.

ما از شما درخواست می‌کنیم  که برای شرایط سخت  و خطرناک نویسندگان و مبتکران خود تلاش کنید.

مارک ایزاکس ،  پرزیدنت انجمن قلم سیدنی

 دکتر رابرت وود ،  پرزیدنت انجمن قلم پرث 

کریستین مک کنزی،  پرزیدنت انجمن قلم ملبورن

.............................................................

کانون نویسندگان ایران

خــبــــر

 

وثیقه‌ی سه میلیارد تومانی و بازداشت آرش گنجی

آرش گنجی مترجم و منشی هیئت دبیران کانون نویسندگان ایران در پی افزایش قرار وثیقه از ۴۵۰ میلیون تومان به سه میلیارد تومان بازداشت شد.

صبح امروز یکشنبه ۲۵ خرداد آرش گنجی در شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب اسلامی به ریاست قاضی مقیسه به اتهام‌های "تبلیغ علیه نظام"، "اجتماع و تبانی به قصد اقدام علیه امنیت کشور" و "عضویت و همکاری با گروهک مخالف نظام" محاکمه شد. در پایان محمد مقیسه وثیقه‌ی ۴۵۰ میلیون تومانی گنجی را به سه میلیارد تومان افزایش داد و او را راهی بازداشتگاه اوین کرد. 

آرش گنجی مترجم و عضو کانون نویسندگان ایران روز یکم دی ماه به دلایل نامعلوم بازداشت و به مکان نامعلوم منتقل شد. دو روز بعد معلوم شد در بند ۲۰۹ زندان اوین تحت بازجویی قرار دارد. در اعتراض به بازداشت او کانون نویسندگان ایران و بسیاری از نویسندگان و نیز  پن آمریکا بیانیه‌های اعتراضی منتشر کردند. آرش گنجی پس از چهار هفته بازداشت با تامین قرار ۴۵۰ میلیون تومانی تا برگزاری دادگاه از زندان اوین آزاد شد.

..............................................................

کانون نویسندگان ایران

خــبــــر

 

تایید حکم هفت سال زندان برای یک روزنامه‌نگار

شعبه‌ی ۳۶ دادگاه تجدید نظر از حکم هشت سال زندان خسرو صادقی بروجنی هفت سال آن را تایید کرد.

خسرو صادقی بروجنی، روزنامه‌نگار و نویسنده، در ۱۸ اردیبهشت ۹۸ پس از احضار به شعبه ۲ دادسرای اوین بازداشت و تفهیم اتهام و بازجویی شد. سپس با تغییر قرار بازداشت او به قرار وثیقه ۳۰۰ میلیون تومانی و تودیع آن  در تاریخ ۲۳ اردیبهشت ۹۸ به صورت موقت و تا پایان مراحل دادرسی از زندان اوین آزاد شد.

شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب اسلامی صادقی را به اتهام« اجتماع و تبانی علیه امنیت کشور» به پنج سال، به اتهام «تبلیغ علیه نظام» به یک سال و به اتهام «توهین به بنیانگذار جمهوری اسلامی» به دو سال زندان محکوم کرد. این رای در بهمن ۱۳۹۸ به وکیل او ابلاغ شد.

روز گذشته، شنبه ۲۴ خرداد، آقای صادقی در صفحه فیسبوک خود اطلاع داد که هفت سال زندان برای دو اتهام «اجتماع و تبانی» و «توهین به بنیانگذار جمهوری اسلامی» در شعبه ۳۶ دادگاه تجدید نظر تهران تایید شده است.

.............................................................

مطلب فوق را میتوانید مستقیم به یکی از شبکه های جتماعی زیر که عضوآنها هستید ارسال کنید:  

تمامی حقوق برای سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) محفوظ است. 2024 ©