Rahe Kargar
O.R.W.I
Organization of Revolutionary Workers of Iran (Rahe Kargar)
به سايت سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) خوش آمديد.
شنبه ۱۲ آذر ۱۴۰۱ برابر با  ۰۳ دسامبر ۲۰۲۲
 
 برای انتشار مطالب در سايت با آدرس  orwi-info@rahekargar.net  و در موارد ديگر برای تماس با سازمان از;  public@rahekargar.net  استفاده کنید!
 
تاریخ انتشار :شنبه ۱۲ آذر ۱۴۰۱  برابر با ۰۳ دسامبر ۲۰۲۲
بیانیه دانشجویان دانشگاه های کردستان برای 14تا16 آذر

بیانیه های دانشجویان دانشگاه های مختلف ایران

 به مناسبت ۱۶ آذر، روز دانشجو

 

۱۴، ۱۵ و ۱۶ آذرماه پلی تکنیک زنده تر از همیشه است!

 

به نام زن، زندگی و آزادی

 

در چند روز اخیر شواهد گسترده حاکی از آن بوده که هیچ تغییر رویه و رویکردی، در مسئولین دانشگاهی و حکومتی صورت نگرفته است. کماکان در بر همان پاشنه سرکوب و ارعاب همه جانبه می چرخد.

 

ریاست دانشگاه پلی تکنیک با وقاحت تمام دانشجویان را تهدید می‌کند که درصورت ادامه اعتراضات به حقشان، حضور نیروهای امنیتی در دانشگاه را افزایش خواهد داد. او از آسیب موهوم و نامشخص یکی از دانشجویان به یکی از کارمندان انتظامات حرف می زند اما کماکان ضرب و شتم، پرتاب گاز اشک آور به داخل خوابگاه و تیر اندازی به دانشجویان حاضر در خوابگاه و به تبع آن آسیب دیدگی جدی چشم یکی در اثر این حملات را تکذیب می کند. هنوز کمیته سرکوب(انضباطی) سخت مشغول صدور احکام سنگین برای دانشجویان است و هنوز انبوه دانشجویان ممنوع الورودی پشت درب‌های دانشگاه از حق طبیعی‌شان منع شده‌اند.

 

در اسناد منتشر شده از خبرگزاری ضد مردمی فارس، عیان شده که ۵۱۰۰ دانشجو در سراسر کشور به کمیته انضباطی فراخوانده شده اند و مقامات تاکید بر برخورد سخت با دانشجویان داشته‌اند.

 

از حکومت جمهوری اسلامی چیزی جز این انتظار نمی رفت اما مسئولین دانشگاه که در هر سخنرانی، صحبت از وظیفه خود برای پاسداری از دانشگاه و دانشجو می کردند امروز مشخص کرده‌اند که به صورت کامل دانشگاه را به نیروهای امنیتی تقدیم کرده و از هیچ اقدامی برای جلب نظر مقامات امنیتی فروگذار نکرده اند. از زمان افتتاح اولین دانشگاه در کشور ما، هیچ زمانی به اندازه حال، دانشگاه به این حد وابسته و تحت امر نیروهای امنیتی و حکومتی عمل نکرده است. ننگ این اقدامات، مانند حوادث خونین ۱۶ آذر سال ۱۳۳۲ و ۱۸ تیر ۱۳۷۸، تا ابد دامان مقصرین این امر را می گیرد.

 

شیوه نامه جدید کمیته سرکوب نیز با تغییر بندهای پیشین خود دانشگاه را مانند پادگان تعبیر کرده و عملا دانشجویان را برده می پندارد و تلاش کرده تا آزادی عمل آنان را لکه دار کند. آن‌ها در اقدامی که فقط از بی‌شرفانی چون خودشان می‌شد انتظار داشت؛ با صدور احکام ممنوعیت دانشجو از تحصیل در خارج از کشور و بالابردن هزینه آزادسازی مدرک، تماما قصد در القای این باور دارند که ایران، تبعید گاه است.

 

بنای ما در ائتلاف دانشجویان پلی تکنیک بر این بود که با شکستن اعتصاب خود، به آن دسته از دانشجویانی که هنوز بهانه‌های واهی مسئولین دانشگاه مبنی بر لزوم اتمام اعتراضات برای آزادی دوستانمان را باور می‌کردند نشان دهیم آن چیزی را که مکررا ثابت شده است. هر نوع مماشاتی با این پست‌ترین انسان‌ها جوابی جز وقاحت و پررویی بیشتر نخواهد داشت.

 

اکنون که بر همگان واضح است هیچ قصد و نیتی برای کمک به دوستانمان از سوی مسئولین دانشگاه و مقامات امنیتی و حکومتی وجود ندارد؛ ائتلاف دانشجویان پلی‌تکنیک نیز، مانند هم‌وطنان عزیز در سراسر کشور در روز های ۱۴، ۱۵ و ۱۶ آذر فراخوان اعتصاب کامل دانشگاه را می‌دهد. ما در دانشگاه حضوری پررنگ خواهیم داشت اما در هیچ کدام از کلاس های درس و امتحانات شرکت نخواهیم کرد.

 

پاینده ایران

به امید آزادی

 

ائتلاف دانشجویان دانشگاه صنعتی امیرکبیر (پلی تکنیک تهران)

................................................................................

بیانیه دانشجویان دانشگاه آزاد تهران شمال

در  تداوم اعتصابات خود و حمایت از اعتصابات سراسری ۱۴، ۱۵ و ۱۶ آذر

 

به نام آفریدگار رنگین کمان ایران

 

درود بر تمامی آزادی‌خواهان ایران زمین

 

با سپری کردن سومین ماه از اعتراضاتِ به حق مردم ایران‌زمین، همچنان شاهد کشتار و جنایت و بازداشت هستیم و در این میان بخش بزرگی از این بازداشت و کشتار بی‌رحمانه نصیب قشر دانشجوی کشور شده است.

 

با گذشت ۲۷ روز از بازداشت دانشجوی عزیزمان  صوفیا صاحبی و ۳۷ روز از بازداشت  ایلیا موگویی و نیز سایر دانشجویان‌مان که هنوز تکلیف‌شان معلوم و خبر جدیدی از آنها در دست نیست و نیز تعلیق و حذف و ممنوع‌الورود سایر هم‌دانشگاهیان عزیزمان من جمله  شهریار شمس ، مخلص کلام را اعلام می‌کنیم و همین بس که ما را به تداوم اعتصاب و حمایت از هم‌دانشگاهیان خود که وظیفه‌مان است، وادار کند.

 

خطاب به آقای گوهری و سایر مسئولین و تمامی اساتید دانشگاه، دوباره و صدباره از شما خواستار پیگیری وضعیت هم‌دانشگاهیان‌مان و نیز مطالبات ذکر شده در بیانیه شماره یک مان هستیم.

 

مطالبات ما تنها به پارکینگ و سلف و صندلی کلاس‌ها و ... منتهی نمی‌شود؛ مطالبات ما،

 آزادی بی قید و شرط هم‌دانشگاهیان‌مان است،

رفع حکم تعلیق و حذف و ممنوع‌الورودی هم‌دانشگاهیان‌مان است،

 حمایت از صدای اعتراضاتِ به حق‌مان است،

 برقراری امنیت دانشگاه و دانشجو در برابر حمله نیروهای لباس شخصی و امنیتی است،

 تبعیض قائل نشدن بین دانشجویان و بسیجیان است،

 حفظ حریم شخصی دانشجو و احترام به آن است.

 مطالبات ما خیلی فراتر از پارکینگ و سلف و این‌هاست که متاسفانه شما چشم بر آن بستید و این بیانیه نیز به شرح تمامی آنها قد نمیدهد...

 

نیازی به شرح بیشتر وقایع و تکرار مکررات نیست چون همه چیز مثل روز روشن است بنابر این؛ ما دانشجویان آزادی‌خواه دانشگاه آزاد تهران شمال در حمایت از هم‌دانشگاهیان زندانی و تعلیقی و حذفی و ممنوع‌الورودی خود، و در اعتراض به شرایط موجود و جو امنیتی و تهدیدآمیز دانشگاه و سرکوب‌ فراگیرش، و نیز در راستای اعتصابات سراسری مردم کشورمان، به احترام خون کشته‌شدگان راه آزادی و آنان که حق تحصیل و زندگی به ناحق ازشان سلب شده، اعلام می‌داریم که علاوه بر تداوم اعتصاب خود و تحریم کلاس‌ها و عدم پرداخت شهریه‌های باقی مانده، امتحانات میان‌ترم را که بر ما اجبار کردید، تحریم کرده و تا زمان رسیدگی به تک‌تک مطالبات‌مان و رفع کامل تعلیق و حذف و ممنوع‌الورودی و آزادی بی قید و شرط هم‌دانشگاهیان‌مان، به اعتصاب خود ادامه داده و نه شهریه‌ای می‌پردازیم که علیه خود و سرکوب‌مان خرج شود و نه در هیچ امتحان و کلاسی شرکت می‌کنیم، چرا که این روزها ایران‌مان به حضور ما نه در کلاس‌های دانشگاهی که به جای دانشجو، لباس شخصی‌ها و نیروهای امنیتی در آن حضور دارند، بلکه به یاری ما در خیابان‌ها نیازمند است.

 

اساتید گرامی؛ ما دانشجویان همچنان چشم‌انتظار همراهی شما فرهیختگان هستیم و امیدواریم که وظیفه اخلاقی و انسانی خود را به جا آورده و در برابر این همه ظلم و جنایات آشکار سکوت نکنید چرا که سکوت شما به منزله مشارکت در جنایات و حمایت از ظلم و ظالم است. اما این را نیز بدانید که ما تا پایان ایستاده‌ایم و چه با شما چه بی شما، به راهِ حق خود ادامه می‌دهیم.

 

نه نمره‌تان به یادگار خواهد ماند و نه مدرکی که بوی خون خواهران و برادران‌مان را می‌دهد؛ این شرافت و آزادگیست که با اتحادمان به یادگار خواهیم گذاشت.

 

به امید بیداری وجدان‌ها و برای رسیدن به ایرانی آباد، آزاد، سرشار از عدالت و آرامش...

 

۱۱ آذر ۱۴۰۱

................................

بیانیه  مشترک دانشجویان دانشگاە های کوردستان برای ۱۴ تا ۱۶ آذر ماە

 

دانشجویان غیور و آگاه ، همانگونه که می دانید رژیم توتالیترکودک کش و جنازه دزد، نفس های آخرش را می کشد و زیر فشار توده ی مردم در داخل و خارج از کشور شده،  لذا دست به هرگونه عملی اعم از خشونت عریان می زند و سعی در به دست گرفتن کنترل شرایط و عادی جلوه دادن را دارد.

ما دانشجویان،  دوباره رسالت خود را که دفاع از حقیقت و آزادی است، یادآورمی شویم و از آن گروه از دانشجویان و اساتید نیز که بی طرف یا در حال نفی حقیقت هستند، خواستاریم با پیوستن به مردم انقلابی و در دفاع از استادان و دانشجویان زندانی و به احترام خود و خاک، طرف  حق و عدالت را بگیرند، زیرا ظلم در هیچ لباسی دوام نخواهد آورد و سرانجام نور بر تاریکی پیروزمی شود.

 

ما تمامی دانشجویان کردستان خواسته هایمان را در بندهای زیر اعلام می کنیم:

 

۱ ـ گفته گاندی را به تمامی مردم و اصناف متذکر می شویم که «زمانی فرا می رسد که عدم همکاری به اندازه همکاری وظیفه هر کسی می شود و هر کسی که از این وظیفه صرفنظر کند، انسان شمرده نمی شود» لذا خواهشمندیم با اتحاد و شرکت در اعتصابات سراسری سعی در تضعیف قابلیت اجرائی قانون کنیم.

۲ـ خواهان اعتصاب و اعتراض در کلیه روزهای فراخوان هستیم و از تمامی دانشجویان و دانش آموزان آگاه خواستاریم به حرمت خون شهیدان و احترام به خانواده های شهیدان، زندانیان و ...، از رفتن سر کلاس ها خودداری کنند و با اتحاد تمامی کلاس های را بایکوت کنند.

دانشجویان و دانش آموزان عزیز، ما میان دو انتخاب قرار گرفته ایم؛ هزینه و شکست یا هزینه و پیروزی

اما تداوم مبارزه تا پیروزی نهایی، هزینه ی بیشتری به دنبال دارد. اما مطمئن باشید با پیروی مان همراه خواهد بود، پس باید با امید ادامه بدهیم

۳ـ در این رابطه با حضور در اعتراضات و تجمع در دانشگاه ،  وظیفه خود می دانیم که در روزهای فراخوان که زمان تجمع هر دانشگاه اعلام می شود، تمامی دانشجویان در تجمع های دانشگاه شرکت کنند و در هر صورت با حضور در کنار مردم انقلابی کف خیابان تا رسیدن به آزادی، دست از مبارزه بر نداریم

 

دانشگاه‌ کوردستان

دانشگاە آزاد سنندج

دانشگاە علوم ‌پزشکی‌ سنندج

دانشکدە ‌فنی ‌دختران

دانشکدە فنی ‌پسران

دانشگاە ‌فرهنگیان

دانشگاە پیام ‌نور سنندج

۱۱ آذر ۱۴۰۱

..................................................................

فراخوان اعتصاب سراسری پزشکان و کادر درمان

در تاریخ چهاردهم تا شانزدهم  آذر ماه

 

به نام خداوند رنگین کمان

 

با گذشت بیش از هفتاد روز از اعتراضات مردمی همچنان شاهد پرپر شدن هموطنانمان ، نابینا شدن جوانانمان و بازداشت و شکنجه شدن همکارانمان و مردم شریف ایران با اتهامات بی اساس و اعترافات اجباری میباشیم ، از این رو جامعه درمانی ایران اعم از پزشکان ، پرستاران ، فیزیوتراپها ، رادیولوژیست ها ، ماماها ، بهیارها، گفتاردرمان ها و شنوایی سنج ها و... در کنار مردم به اعتصابات سراسری میپیوندیم.

 

گفتنیست با توجه به حساسیت عملکردی کادر درمان کانال اتحاد پزشکان (فراخوان سابق) با برگزاری نظرسنجی هایی نحوه ی اعتصاب را با رای و نظر کادر درمان و پزشکان اعلام میدارد.

     

مجددا تاکید میداریم عملکرد این اعتصاب و اعلام اسامی شکنندگان اعتصاب تماما بر اساس نظر سنجی های چند هزار نفری صورت گرفته از کادر درمان انجام میشود و کانال اتحاد پزشکان(فراخوان سابق)  هیچ دخل و تصرفی در این مورد ندارد.

 

اعتصابات به شرح زیر میباشند:

 

●تمامی مطب ها به مانند روزهای تعطیل فعالیتی نخواهند داشت

● تمامی پرسنل درمانی بخشهای غیر اورژانس و غیر حیاتی بیمارستانها به مانند روزهای تعطیل عمل خواهند کرد  خواهند کرد و با حداقل تعداد به بیماران بستری خدمت رسانی 

● تمامی کلینیک های سرپایی به مانند روزهای تعطیل فعالیت نخواهند داشت 

●تمامی اینترن های تمامی بخش ها اعم از اورژانس و غیر اورژانس به علت عدم مسئولیت قانونی ترک راند وکشیک خواهند کرد 

●تمامی رزیدنت های بخشهای غیراورژانس و غیر حیاتی ترک راند و کشیک خواهند کرد

● تمامی اتندها و اساتید درمانگاه های سرپایی را تعطیل نمایند

● در شهرهایی که موقعیت جنگی دارند وتعداد مجروحین بالا است تمامی همکاران اینترن ها و رزیدنت ها و پرستاران و باقی کادر درمان به کمک مصدومین ومجروحین در اورژانس ها بشتابند

 

 

برای آیلار حقی دانشجوی پزشکی کشته شده 

برای مائده جوانفر همکار پرستار کشته شد 

برای چشم نیلوفر آقایی همکار مامایی که در تجمع پزشکان به آن شلیک شد

برای حمید و فرزانه قره حسنلو و ابراهیم ریگی  پزشکان بازداشت شده با اتهامات بی اساس افساد فی الارض 

و برای صدها کادر درمان بازداشت شده و کشته شده ی دیگر

 

 

کانال اتحاد پزشکان رسانه ی اختصاصی اعتراضات کادر درمان

..............................................................................

بیانیه جمعی از دانشجویان نوشیروانی بابل در تداوم اعتصابات

 

به نام خداوند رنگین کمان

 

آگاهی مهم‌ترین اصل در پیشرفت جنبش آزادی خواهانه ماست.

 

تصویب شیوه نامه انضباطی جدید که نقض آشکار حریم خصوصی، نادیده گرفتن حقوق اولیه دانشجویان و در راستای کره‌شمالی‌سازی کشور است، نشان‌دهنده ترس ساختار از اتحاد دانشجویان و جنبش آزادی طلبانه ما دانشجویان می‌ باشد.

 

دانشگاه قصد دارد با درگیر کردن ما دانشجویان به مسائل صنفی و انتخابات شورا صنفی به شیوه پنهان ما دانشجویان را سرکوب و سکوت و خفقان را در دانشگاه حکم فرما نماید. حدود سه سال و اندی از خلا نبود شورای صنفی در دانشگاه می‌گذرد و مسئولان هر بار با بهانه‌هایی مانع ایجاد این بستر دانشجوییِ پیگیر می‌شوند و این خلا طبق گفته معاون دانشجویی کنونی آقای عباسی باعث رانت و پولشویی داخل دانشگاه مخصوصا سلف دانشگاه در ترم گذشته شده است. حال اخبار موثق حاکی از آن هست که تعدادی از کاندیداهای شورای صنفی به دلایلی از جمله تهدید از سوی دانشگاه و نهادهای فراقانونی مجبور به انصراف شده‌اند و این را نمایان ساخت که آقای عباسی هیچگونه حُسن نیتی در برگزاری انتخابات شورای صنفی ندارد و تبدیل به ماشین سرکوب در داخل دانشگاه شده است.

 

دانشجویان گرامی دگر درگیر مسائل خُرد دانشگاهی نشوید؛ تمرکز و اتحاد خود را بر روی مسائل کلان چون کشتار کودکان و مردم بی‌ گناه، ظلم و جنایت رژیم غاصب ج.ا، دانشجویان ستاره‌دار، تعلیقی و ممنوع الورود و ... قرار دهید. دانشجویان تعلیقی‌ چشم به کمک ما دوخته‌اند و با اعتصابات هفته آینده نشان می‌دهیم دوشادوش آنان ایستاده‌ایم و قدرت اتحاد و همبستگی خود را نمایان می‌سازیم. دانشجویانی که به علت برگزاری انتخابات شورا صنفی سکوت کرده‌اند تا شاید با تشکیل شورا بتوانند پیگیر مطالبات دانشجویی باشند و خدمتی به این قشر فرهیخته انجام دهند، امروز باید شناخت کافی از بازیچه قرار گرفته‌شدنشان توسط معاونت دانشجویی و دانشگاه شده باشند. از این دسته از دانشجویان درخواست می‌شود اتحاد و همراهیتان را با دانشجویان آزادیخواه نشان دهید. سکوت شما و درخواست به سکوت از دانشجویان به علت برگزاری انتخابات شورا صنفی مِن بعد خیانت به دانشجویان و جوانان کشته شده در راه آزادی و همراهی با سرکوبگران می‌باشد.

 

ما دانشجویان دانشگاه نوشیروانی بابل تا رفع کامل تعلیق و ممنوع الورودی دانشجویان به دانشگاه، خوابگاه و برای حمایت از تمام مردم ایران، کشته‌شدگان راه آزادی و دانشجویانی که حق تحصیل از آنان به علت بیان عقیده و اعتراضات به حق، سلب شده‌است و در راستای اعتصابات سراسری کشور در کلاس‌های درس و امتحان‌های میان‌ترم شرکت نخواهیم کرد.

 

نه نمره‌تان به یادگار خواهد ماند و نه مدرکی که بوی خون مردمان‌تان را می‌دهد این شرافت و آزادگیست که با اتحادمان به یادگار خواهیم گذاشت.

.........................................................................................................

بیانیه‌ی جمعی از دانشجویان دانشکده‌ی روانشناسی و علوم تربیتی دانشگاه تهران

در محکومیت عادی‌سازی جو دانشگاه

 

بدانید و آگاه باشید! بدانید و آگاه باشید!

جامعه‌ی ایران، هرگز به پیش از قتل مهسا امینی باز نخواهد گشت.

اکنون که بیش از دو ماه است که جامعه‌ی مدنی ایران با حساسیت ستودنی‌اش، به مقابله با ظلم و جور و ددمنشی حاکمیت برخاسته و دامنه‌ی این مقابله از خیابان تا دانشگاه و مراکز علمی و آموزشی بی هیچ حد و مرزی گسترده است، ما، جمعی از دانش‌جویان دانشکده‌ی روان‌شناسی و علوم‌تربیتی دانشگاه تهران اعلام می‌کنیم هرگونه فعالیت و برنامه‌ای را که از جانب هر نهادی در راستای عادی‌سازی شرایط امروز دانشگاه برگزار شود، با قاطعیت تحریم می‌کنیم. امروز، از سرگیری فعالیت‌های علمی بدون هیچ گوشه‌چشمی به آنچه بر مردم این سرزمین آمده، خیانت و چشم‌پوشی از خون‌های ریخته‌شده و جان‌های در بند است و ما دیگر دریافته‌ایم که عادی‌سازی و وانمود به پایان یافتن اعتراضات و اعتصابات دانش‌جویی، همان است که آن‌ها مراد می‌کنند.

برای تحقق این امر و در حکم شروع این جریان، برنامه‌ی روز شنبه‌ی انجمن علمی علوم‌تربیتی دانشکده را تحریم می‌کنیم و از دانش‌جویان دانشکده‌ها و دانشگاه‌های دیگر می‌خواهیم که در این حرکت جمعی با ما همراه شوند؛ چرا که آزادی حق ما است، قدرت ما جمع ما است.

....................................................................................................

بیانیه‌ی جمعی از دانشجویان آزادی‌خواه دانشگاه علوم پزشکی کوردستان

 

 

به نام ژن، ژیان، ئازادی

 

اتحاد مهم‌ترین اسلحه‌ در پیشرفت جنبش‌های دانشجویی است.

 

تصویب شیوه‌نامه‌ی انضباطی جدید (شما محصورسازی بخوانیدش) اشکارا ابتدایی‌ترین حقوق دانشجویان را نقض کرده و فضای دانشگاه را به پادگان نظامی تبدیل میکند؛ فضایی که قرار است محل تفکر و اندیشیدن باشید!!!

 

در همین راستا، مسئولین نامحترم دانشگاه علوم پزشکی، شروع به نصب دوربین‌ و بازداشت دانشجویان متعددی کرده است، و قرار است این شیوه را ادامه دهد.

 

اما

ما دانشجویان انقلابی کوردستان دیگر گول بازی‌های تکراری شما را نخواهیم خورد. تمرکز ما بر مسائل خُردی چون "برگزار شدن یا نشدن کلاسها" نیست. بلکه ما معترض به کشتار جمعی کودکان و مردم بی‌گناه هستیم. ما معترض ظلم و جنایتیم. ما معترض دانشجویان محصور شده هستیم.

 

هم اکنون دانشجویان بازداشتی عزیزمان چشم به کمک ما دوخته‌اند.

تنهایشان نمیگذاریم و صدایشان خواهیم بود.

 

دانشگاه علوم‌ پزشکی کردستان

......................................................................

 

مطلب فوق را میتوانید مستقیم به یکی از شبکه های جتماعی زیر که عضوآنها هستید ارسال کنید:  

تمامی حقوق برای سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) محفوظ است. 2024 ©