Rahe Kargar
O.R.W.I
Organization of Revolutionary Workers of Iran (Rahe Kargar)
به سايت سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) خوش آمديد.
يكشنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۱ برابر با  ۱۹ مارس ۲۰۲۳
 
 برای انتشار مطالب در سايت با آدرس  orwi-info@rahekargar.net  و در موارد ديگر برای تماس با سازمان از;  public@rahekargar.net  استفاده کنید!
 
تاریخ انتشار :يكشنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۱  برابر با ۱۹ مارس ۲۰۲۳
شادباش نوروزی کانون نویسندگان ایران

پیام های نوروزی کانون نویسندگان ایران و تشکل های صنفی معلمانن

 

 

خزان باغ ما بهار می‌شود!

 

...................................................

بیانیه نوروزی

شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران

به مناسبت آغاز سال ۱۴۰۲ خورشیدی

 

 سال مان نو شد و غم‌هایمان کهنه؛ تکرار اینکه «مردگان امسال عاشق‌ترین زنده‌گان بودند»، ذهن مان را تسکین خواهد داد تا شاید سالی نو و بهاری نو  را در ادامه راهی که آغاز کرده‌ایم تجربه کنیم.

 

یاد باد آن جاویدنامانی که به احترام #زن به پابرجایی #زندگی و شکوه #آزادی ایستاده. جان دادند و داغ نبودن شان در شروع سال جدید هم چنان بر آنان که پرچم آزادی‌خواهی برافراشته‌اند سرد نشده است. امسال را در حالی به پایان رساندیم که این باور در وجود تک‌تک‌مان تقویت شد که دیگر استبداد توان ایستادگی در برابر قدرت بی‌قدرتان را ندارد و راه باریک آزادی قابل‌گذرتر از همیشه است. در این سال پرشُکوه و شِکوِه، معلمان ایران نیز مانند همیشه از خیابان‌ها کنار نکشیدند و با پیوند مطالبات صنفی خود با مطالبات اجتماعی، دوشادوش تمام راد مردان و زنان ایران خواهان رقم خوردن تغییرات به نفع مردم ایران بودند.

 

 شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران، به نمایندگی از کانون‌ها و انجمن‌های صنفی فرهنگیان ایران ضمن ابراز همدلی با خانواده‌های داغدار و آسیب‌‌دیدگان خیزش تحول‌خواهی یادآوری می‌کند، چون سال‌های گذشته علاوه بر همراهی با خواست اجتماعی و همگانی مردم جهت ایجاد تغییرات اساسی در رویکرد حاکمیت موارد زیر را نیز در دستور کار خود قرار می‌دهد.

 

۱- با توجه به اجرای ناقص و سلیقه‌ای قانون رتبه‌بندی، عدم اجرای همسان سازی حقوق بازنشستگان، تورم شدید و خط فقر اعلام شده، همچنان حق اعتراض را برای خود قائل هستیم و کوتاه نخواهیم آمد.

 

۲- با توجه به برخوردهای غیرقانونی و مخدوش هیات‌های تخلفات اداری و سختگیری‌هایی هدفمند و مهندسی شده برای حذف و محروم کردن برخی از فعالین صنفی از مزایای رتبه‌بندی همچنان بر اجرای صحیح قانون و مشمول بودن تمام همکاران و بازنگری بر این تصمیم‌ تنگ نظرانه تاکید دارد.

 

۳- زندان، اخراج، انفصال، تبعید و گشودن پرونده‌های قضایی برای فعالان صنفی معلمان، لحظه‌ای شک و تردید را در اذهان آگاه معلمان ایجاد نخواهد کرد و مطالبه‌گری معلمان که بدون شک آغاز همه‌گیری اعتراضات عمومی و عادی‌سازی خیابان بوده، همچنان ادامه خواهد داشت. حضور معلمان و دانش‌آموزان در کنار یکدیگر نویدبخش روزهایی پر از آگاهی خواهد بود. روزهایی که سرود آزادی را هر روز در مدرسه رهایی زمزمه کنیم‌. به امید روزی که معلم و دانش‌آموز پرچم صلح و دوستی را بر فراز دستان خود به اهتزار در آورند و با آرامش خیال یاد بدهند و یاد بگیرند.

 

۴- به حاکمیت هشدار داده در صورت برآورده نشدن مطالبات حداقلی خود، خیابان همچنان میعادگاه معلمان خواهد بود و خود را برای اردیبهشت ۱۴۰۲ مهیا خواهیم ساخت.

 

شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران

۲۹ اسفند ۱۴۰۱

....................................................

شادباش نوروزی کانون نویسندگان ایران

 

ببین چگونه از گلی

خزان باغ ما بهار می‌شود!

 

نوروز، جشن سال نو خورشیدی، شکوفایی طبیعت است و نمادِ پیروزی انسان بر سرما، تاریکی، جهل و خشونت که گذشتگان ما هزاران سال آن را سینه به سینه و نسل به نسل پاس داشته‌اند.

در سالی که گذشت شاهد یکی از پیشروترین جنبش‌های آزادی‌خواهی بودیم که بار دیگر به حاکمیت‌ سرکوب و خفقان یادآوری کرد حقی که سال‌ها به ضرب‌ و زورِ بازداشت و پرونده‌سازی و شکنجه و اعدام گرفته شود نه فروخوردنی است نه فراموش‌شدنی، تنها فرصتی دوباره می‌جوید تا یک‌پارچه و هم‌صدا رخ نماید و نوید دهد که چیرگی حاکمان پوشالی را یارای ایستادن برابر اراده مردمی نیست.

در سالی که گذشت وضعیت آزادی بیان، هم‌چون گذشته، فقط حکایت مکرر سانسور کتاب و نمایش و موسیقی و حق بیان و گردش آزادانه‌ی اطلاعات نبود بلکه حکایت حاکمیتی هم بود که از به‌کارگیری جنایت‌بارترین شیوه‌های سرکوب ابایی ندارد، اگرچه گاه زیر فشار مبارزه بی‌امان مردم به‌جان‌آمده ناگزیر شود روزنه‌ای کوچک برای رهایی برخی دربندان بگشاید.

اینک، اما، بهار در راه است! پس همراه با همه‌ی جان‌های عاشق و امیدوار نوروز را پاس می‌داریم و آرزو می‌کنیم در سال پیش رو شاهد بازایستادن رشد افسارگسیخته‌ی تورم و گرانی باشیم، نه احکام سنگین ناعادلانه و یورش‌های امنیتی به خانه‌های مردم، بلکه برچیدن بساط بند و سرکوب. آرزو می‌کنیم نه از بلایای طبیعی خبری باشد نه از بلایای ساختگی از آن دست که گریبان دختران دانش‌آموز را گرفت. امید می‌بندیم به شور آزادی‌خواهی مردم که، بی‌برگشت به گذشته‌، آزادی بیان بی‌هیچ حصرواستثنا را خواستی همگانی سازد.

کانون نویسندگان ایران نوروز را به مردم ایران و دیگرانی که در هر گوشه‌ی جهان نوروز را جشن می‌گیرند، به‌ویژه به آسیب‌دیدگان و خانواده‌های جان‌باختگان جنبش آزادی‌خواهی این‌سال و به زنان آزادی‌خواه که بذر امید می‌کارند شادباش می‌گوید.

کانون نویسندگان ایران

۲۸ اسفند ۱۴۰۱

...........................

پیام کانون فرهنگیان استان اصفهان

به مناسبت نوروز ۱۴۰۲

 

به نام خداوند جان و خرد

  

همکاران شریف

   

سالی را پشت سر وانهادیم که شاید کمتر دریچه ای برای امید ها و آرمان هایمان گشوده شد،و بیشتر مدیریت احساسی را دیدیم که بدون حکم عقل،معلمان را ناخوش و مدارس را از شور و شوق انداختند،اما به گفته ی مارتین لوترکینگ: در تاریکی است که می توان ستارگان را دید.

   اینک بهار به دروازه ی شهرمان نزدیک و نزدیکتر می شود و آغاز زمان جدیدی را نوید می دهد که غنچه های سرسبز بر سر شاخسارها،احساس بالندگی دارند و راه خود را آگاهانه یافته اند و ادامه می دهند.

 

به راه عقل برفتند سعدیا بسیار

       که ره به عالم دیوانگان ندانستند

  

شرط کرامت انسانی است که آموزگاران به عنوان سازندگان جامعه ی فردای ایران زمین، زندگی با کیفیت و مطلوبی را تجربه کنند نه سرعت قطار پیشرفت را...!!

   علی ای حال،از درگاه یگانه مدبر هستی

و نظام بخش موجودات،آرزوی احسن الحال برای خودمان و دیگران را در پیشانی سال نو یعنی نوروز آرزومندیم و برای اجرای اصل ۳۰ قانون اساسی و علمی شدن مدیریت آموزشی، دعا می کنیم.

بهار آمد گل نوروز نشکفت

  

مگر خورشید و گل را کس چه گفته ست؟

که این لب بسته و آن رُخ نهفته است؟

 

کانون فرهنگیان استان اصفهان

اسفند ۱۴۰۱

..................................................

اطلاعیه کانون صنفی فرهنگیان الیگودرز

 با موضوع فرا رسیدن بهار و جشن نوروز

 

همکاران گرامی، دانش آموزان عزیز و اولیا محترم.

 

فرار رسیدن بهار و نوروز باستانی را خدمت شما  تبریک می گوئیم .

 

در سالی که گذشت شاهد رویدادهای تلخ بسیاری بودیم . جمعی از دانش آموزان و جوانان که هزاران آرزو در سینه داشتند  به علت حضور در خیابان به خاک وخون غلتیدن و خانواده های آن ها عزا دار شدند ، برای آنها فرارسیدن بهار ، رویش سبزه ، آواز پرندگان و شکفتن شکوفه ها

نمی تواند تسلی بخش رنج و اندوه بی شمار شان باشد .

 

ضمنا در این سال بسیاری از جوانان ، فعالان صنفی ، مدنی و سیاسی راهی زندان شده و برای بسیاری احکام قضایی سنگین صادر شد .

 

از طرف دیگر کاهش شدید ارزش پول ملی معیشت اکثریت مردم شریف ایران را تحت تاثیر قرار داد و سبد خانوار هر روز کوچک و  کوچک تر شد.

 

اجرای ناقص طرح رتبه بندی و عدم اجرای همسان سازی حقوق بازنشستگان  هم نتوانست رنج معیشتی فر هنگیان شاغل و بازنشسته را تسکین دهد .

در ماه های پایانی سال هم شاهد ناامنی مدارس بودیم که از عوامل انجام آن کد و آدرسی دقیقی داده نشد .

 

در پایان ضمن همدلی با همه خانواده های داغدار  و آسیب دیده . امیدواریم در سال ۱۴۰۲ شاهد این حوادث ناگوار نباشیم  و آرزو داریم ، شاهد  لبخندی دوباره بر چهره ایران غمگین باشیم .

 

کانون صنفی فرهنگیان الیگودرز.

۱۴۰۱/۱۲/۲۷

...................................................

مطلب فوق را میتوانید مستقیم به یکی از شبکه های جتماعی زیر که عضوآنها هستید ارسال کنید:  

تمامی حقوق برای سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) محفوظ است. 2024 ©