Rahe Kargar
O.R.W.I
Organization of Revolutionary Workers of Iran (Rahe Kargar)
به سايت سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) خوش آمديد.
يكشنبه ۱۸ فروردين ۱۳۹۸ برابر با  ۰۷ آوريل ۲۰۱۹
 
 برای انتشار مطالب در سايت با آدرس  orwi-info@rahekargar.net  و در موارد ديگر برای تماس با سازمان از;  public@rahekargar.net  استفاده کنید!
 
تاریخ انتشار :يكشنبه ۱۸ فروردين ۱۳۹۸  برابر با ۰۷ آوريل ۲۰۱۹
هشدار گروه مستقل امداد دانشجویی

هشدار گروه مستقل امداد دانشجویی

"لرستان در بی خبری، جان میدهد"

 

تا به حال کابوس "خانه‌ای روی آب" را دیده‌ای؟ فکر کن چشمهایت را ببندی و هزاران خانه را روی آب ببینی!  خِشت خِشت این خانه‌ها، حاصل عرق جَبینِ زنان و مردانی است که پای زمین های کشاورزی شهرهای سیل‌زده ایران از "آق قلا و گمیشان" تا "پل دختر و معمولان" رنج برده‌اند و حالا نه فقط رقص شومِ خانه‌هایشان را روی این آب های تیره به نظاره نشسته‌اند که پاره‌های تن شان را موج های خشمگین همین آّب، برای همیشه با خود برده است. برای ما که از نزدیک شاهد ابعاد مخوف این فاجعه هستیم، این کابوس تمام شدنی نیست ...  فاجعه سیل تنها در دو هفته، زندگی مردمان چندین نقطه ایران را به نابودی کشاند. از گلستان تا لرستان، ته‌مانده‌های آرامش و امنیت از زندگی صدها خانوار کشاورز و کارگر رخت بربست تا این بار هم آنکه قربانی ساختار معیوب و بی‌تدبیری حکومت‌ها در مدیریت بحران می‌شود، تهِ‌خطی‌ها باشند.

 

بعد از گلستان و سیل خانمان براندازش، حالا صدای ما را از لرستان می شنوید. از  "پل دختر" ، "دلفان" و "معمولان" و روستاهایی چون "کاکاوند" و "میربگ" تقریبا هیچ چیز باقی نمانده .. وضعیت شهرهای اطراف هم دست کمی ندارد. وقتی بیایی اینجا، تازه میفهمی چقدر بی‌خبری از همه جا .. مردم در لرستان، ایلام، کرمانشاه و حتی بخش هایی از همدان و چهارمحال و بختیاری، قربانی سانسور و بی‌محلی گسترده رسانه به اصطلاح ملی! و  خبرهای ضدونقیض شبکه‌های اجتماعی شده‌اند. کمک‌ها، یا اصلا نمی رسد یا اگر برسد، بدون هماهنگی با نیروهای محلی و بومی به گروه هایی میرسد که زور بیشتری برای جلب کمک دارند. توزیع کمک‌ها، مثل فجایع مشابه، عادلانه و برنامه‌ریزی شده نیست و این مساله، نگرانی از گسترده شدن ابعاد این فاجعه را بیشتر می‌کند.

 

گروه امداد دانشجویی با تاکید بر مسئولیت مستقیم دولت و مجموعه حاکمیت در تسریع کمک‌رسانی، نسبت به بروز فاجعه انسانی در مناطق سیل‌زده  که عمدتا در زمره مناطق توسعه‌نیافته هستند،  هشدار میدهد. عدم  اطلاع‌رسانی دقیق و شفاف از وضعیت سیل ز‌ده گان در مناطق مختلف کشور، وضعیت شهرها و روستاهای سیل‌زده لرستان را بحرانی کرده است. گروه مستقل امداد دانشجویی که از طریق نمایندگان جوامع محلی در لرستان، کمک های مردمی را به دست آسیب‌دیدگان در شهرهای سیل زده لرستان میرساند از کمبود منابع، نیروی انسانی و به حداقل رسیدن بودجه برای کمک‌رسانی ابراز نگرانی می‌کند و هموطنان عزیز می خواهد تا با بررسی دقیق شرایط در این مسیر ناهموار به کمک نیروهای داوطلب دانشجویی بیایند

مطلب فوق را میتوانید مستقیم به یکی از شبکه های جتماعی زیر که عضوآنها هستید ارسال کنید:  

تمامی حقوق برای سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) محفوظ است. 2024 ©