Rahe Kargar
O.R.W.I
Organization of Revolutionary Workers of Iran (Rahe Kargar)
به سايت سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) خوش آمديد.
جمعه ۲۱ تير ۱۳۹۸ برابر با  ۱۲ جولای ۲۰۱۹
 
 برای انتشار مطالب در سايت با آدرس  orwi-info@rahekargar.net  و در موارد ديگر برای تماس با سازمان از;  public@rahekargar.net  استفاده کنید!
 
تاریخ انتشار :جمعه ۲۱ تير ۱۳۹۸  برابر با ۱۲ جولای ۲۰۱۹
درخواست عفو بین الملل

 

درخواست عفو بین الملل

برای  آزادی بازداشت شدگان روز جهانی کارگر

 

روز چهارشنبه ۱۹ تیرماه ۱۳۹۸، سازمان عفو بین‌الملل  با انتشار بیانیه‌ای خواستار حمایت همگانی از آزادی فوری و بی قید و شرط آنیشا اسداللهی، عاطفه رنگریز، مرضیه امیری و ندا ناجی و همچنین لغو همه اتهامات وارده به آنها شد که در پی تجمع اعتراضی روز جهانی کارگر در مقابل مجلس شورای اسلامی دستگیر شده بودند متن کامل این بیانیه در ادامه می‌آید:

 

جناب آقای علی القاصی مهر، دادستان محترم تهران؛

 

سه فعال حقوق کارگران در ایران، به نام‌های آنیشا اسداللهی، عاطفه رنگریز و ندا ناجی و یک روزنامه‌نگار ایرانی به نام مرضیه امیری به شکل خودسرانه دستگیر شده‌اند و چندین هفته است که بدون دسترسی به وکیل در بازداشت به سر می‌برند؛ این افراد به شکل نابه‌جایی به اقدام علیه امنیت ملی متهم شده‌اند. این بازداشت‌شدگان زندانی عقیدتی به شمار می‌روند چرا که صرفاً در ارتباط با تجمع صلح‌آمیزی در روز جهانی کارگر در ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ در تهران دستگیر شده‌اند.

عاطفه رنگریز و ندا ناجی به دنبال دستگیری‌شان در روز ۱۱ اردیبهشت به مدت چند هفته و بدون ارتباط با خانوادههای‌شان در سلول‌های انفرادی در بند ۲۰۹ زندان اوین نگهداری شدند، که مصداق شکنجه یا سایر برخوردهای بیرحمانه و غیرانسانی محسوب می‌شود. در روز ۱۵ تیر، این زندانیان بعد از مشاجره‌ای به دلیل امتناع از سر کردن چادر در راه انتقال به بهداری زندان، مورد ضرب و شتم مامور زندان قرار گرفتند. در نتیجه‌ی این برخورد، ندا ناجی به اختلال بینایی موقت دچار شد و بازو و شانه‌ی عاطفه رنگریز آسیب دید. ۱۷ تیرماه، بعد از هفته‌ها بازجویی توسط ماموران وزارت اطلاعات، عاطفه رنگریز و ندا ناجی را به دادسرای زندان اوین بردند و در آنجا اتهامات‌شان به این شرح اعلام شد: “اجتماع و تبانی علیه امنیت ملی”، “تبلیغ علیه نظام”، “اخلال در نظم عمومی” . “توهین به ماموران در حین انجام وظیفه”. دو نفر از اواخر خرداد ماه در زندان شهر ری به سر می‌برند که به لحاظ بهداشت در وضع نامناسبی است و زنانی که مرتکب جرایم سنگین و خشونتبار شده‌اند در آنجا نگهداری می‌شوند. گزارش‌های مکرری از خشونت علیه زندانیان در این زندان، چه از جانب سایر زندانیان و چه از جانب کارکنان زندان، منتشر شده است. این وضعیت عاطفه رنگریز و ندا ناجی را در معرض خطر حملات خشونت‌آمیز و همچنین ابتلا به بیماری‌های عفونی قرار داده است.

آنیشا اسداللهی که از ۲۸ خرداد، بدون ارتباط با خانواده و دسترسی به وکیل، در بند ۲۰۹ زندان اوین به سر می‌برد، در معرض خطر شکنجه و سایر بدرفتاری‌ها در این مکان قرار دارد. او در تجمع روز کارگر بازداشت شده و چهار روز بعد آزاد شده بود، اما بار دیگر در ۲۷ خرداد دستگیر شد. مرضیه امیری ۱۱ اردیبهشت، در پی تلاش برای کسب خبر در مورد دستگیرشدگان تجمع روز کارگر، بازداشت شد. او تا ۱۸ اردیبهشت در یک بازداشتگاه سری، که زیر نظر سپاه پاسداران اداره می‌شود، نگهداری می‌شد؛ بعد از آن به بند ۲۰۹ زندان اوین انتقال یافت و به مدت ۳۵ روز در سلول انفرادی حبس بود. ۱۸خرداد او را به بند زنان زندان اوین منتقل کردند. مرضیه امیری از بیماری صرع رنج می‌برد، و بیم آن می‌رود که فشارهای عصبی ناشی از حبس موجب عود کردن بیماری او و بروز تشنج شود. در حال حاضر، او به سرگیجه و کاهش فشار خون مبتلا شده است.

اینجانب مصرانه از شما درخواست می‌کنم که آنیشا اسداللهی، عاطفه رنگریز، ندا ناجی و مرضیه امیری را بی‌درنگ و بدون قیدوشرط آزاد کرده و تمام اتهامات واردشده به آنان را لغو کنید. خواهشمندم کسب اطمینان کنید که این زندانیان، تا هنگام آزادی‌شان، از امکان ملاقات مستمر با وکلا و خانواده‌های خود برخوردار می‌شوند، و مراقبت‌های پزشکی مناسب نیز در اختیار آنان قرار می‌گیرد. همچنین خواهشمندم عاطفه رنگریز و ندا ناجی را، تا زمان آزادی‌شان، به زندان اوین و به بندی منتقل کنید که سایر زندانیان سیاسی زن در آنجا نگهداری می‌شوند

 

مطلب فوق را میتوانید مستقیم به یکی از شبکه های جتماعی زیر که عضوآنها هستید ارسال کنید:  

تمامی حقوق برای سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) محفوظ است. 2024 ©