Rahe Kargar
O.R.W.I
Organization of Revolutionary Workers of Iran (Rahe Kargar)
به سايت سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) خوش آمديد.
پنجشنبه ۲۶ اسفند ۱۳۸۹ برابر با  ۱۷ مارس ۲۰۱۱
 
 برای انتشار مطالب در سايت با آدرس  orwi-info@rahekargar.net  و در موارد ديگر برای تماس با سازمان از;  public@rahekargar.net  استفاده کنید!
 
تاریخ انتشار :پنجشنبه ۲۶ اسفند ۱۳۸۹  برابر با ۱۷ مارس ۲۰۱۱
آخرین پنجشنبه ی امسال، روز تجدید عهد با جانباختگان جنبش ضداستبدادی در ۲۶ اسفند

آخرین پنجشنبه ی امسال، روز تجدید عهد با جانباختگان جنبش ضداستبدادی در ۲۶ اسفند

 

مرتضی کاویان

 

پس از پشت سر گذاردن مراسم  روز چهارشنبه سوری که روز نمایش رزمی با شکوه بود، و پس از مشاهدهء استیصال نیروهای سرکوبگر رژیم در خفه نمودن تجمعات توده ای مردم در هر محله، جا دارد این سال خونین و پر درد را که از سوئی شاهد بخاک و خون کشیده شدن فرزندانمان همچون ندا آقا سلطان، سمبل جنبش ضد دیکتاتوری ایران، محمد مختاری، ترانهء موسوی، فرزاد کمانگر و بسیاری دیگر از گلهای بخون خفتهء این مرز و بوم و نیز شاهد اعدامهای ضد انسانی گستردهء زنان و مردان کشورمان و شاهد رنجهای بی پایان فرزندان اسیرمان در چنگال دژخیمان رژیم اسلامی و از سوی دیگر اما همچنین شاهد استقامتی شگرف، صبر و بردباری عظیمی از سوی ملت ایران بوده است، با گرامیداشت یاد و خاطرهء این عزیزان و نیز با ابراز همدردی با خانواده های داغدار آنها بپایان بریم.

 

سالی که در پیش روی ماست، باید سال بهار آزادی باشد. بهاری که آنرا با تکیه به درد های مشترکمان و شانه به شانهء هم کسب خواهیم نمود. سال آینده باید سال آزادی همهء زندانیان سیاسی باشد و ما میتوانیم در همین آخرین پنجشنبهء سال دست در دست مادران پارک لاله و همهء دیگر پدران و مادران سوگوار عزیز از کف باخته بگذاریم.

 

لاله هائی که جانهای شیرین خویش را برای حصول آزادی و برابری همهء ما زندگان بر کف دست گذاردند و نیز همهء آن دلیرمردان و شیرزنانی که لحظات عمر گرانقدر خویش را در سیاهچالهای حاکمیت وحشی اسلامی در زیر شکنجه های طاقت فرسا و قرون وسطائی سپری میکنند، غم نبود خویش را  تنها بر دل بازماندگان خویش نگذارده اند، بلکه ملتی در غم از دست دادنشان سوگوار است. ملتی که با ارده ای مستحکم و با امیدی بزرگ به رهائی از رژیم جهل و تاریکی، اما با ثبات، قدم به پیش برمیدارد.

 

به تصمیم مردم و خانوداه ها و مادران عزادارپاسخی مثبت دهیم و در آخرین پنجشنبهء این سال، بین ساعات شش و نیم و هفت و نیم بعد از ظهر بر سر هر کوچه و گذر بیاد لاله های سرخمان شمع روشن کنیم و از ساعت بیست و دو همان شب، غریو شعار "زندانی سیاسی آزاد باید گردد" را بهمراه شعار های دیگرمان  بر سینهء آسمان بکوبیم.

 

از سوی دیگر به رسم آخرین پنجشنبهء هر سال که بسیاری از مردم یاد عزیزان از دست رفتهء خود را گرامی میدارند، بر مزار جانباختگان جنبش حضور بهم رسانیم و این روز را به روز تجلی استقامت شگرف خویش مبدل سازیم. بهار زندگی در راه است.

 

۱۶مارس ۲۰۱۱

مطلب فوق را میتوانید مستقیم به یکی از شبکه های جتماعی زیر که عضوآنها هستید ارسال کنید:  

تمامی حقوق برای سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) محفوظ است. 2024 ©