Rahe Kargar
O.R.W.I
Organization of Revolutionary Workers of Iran (Rahe Kargar)
به سايت سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) خوش آمديد.
جمعه ۱۹ فروردين ۱۳۹۰ برابر با  ۰۸ آوريل ۲۰۱۱
 
 برای انتشار مطالب در سايت با آدرس  orwi-info@rahekargar.net  و در موارد ديگر برای تماس با سازمان از;  public@rahekargar.net  استفاده کنید!
 
تاریخ انتشار :جمعه ۱۹ فروردين ۱۳۹۰  برابر با ۰۸ آوريل ۲۰۱۱
رفسنجانی و داستان کبک خرامان حافظ

رفسنجانی و داستان کبک خرامان حافظ

صادق افروز

هفته گذشته ، یکی از دوستان ای میلی برایم فرستاد .در این ای میل عکسی قرار داشت از صحنه کتک خوردن   دو عضو کابینه بازرگان ، هاشم صباغیان و معین فر،  توسط نمایندگان حزب اللهی در اولین دوره مجلس شورای اسلامی . دوست من  در بالای این عکس هم شعری از حافظ قرار داده   بود .این شعر پیش از آنکه به سرنوشت مصیبت بار اعضای  نگون بخت نهصت آزادی اشاره داشته باشد ، هاشمی رفسنجانی را در نظر داشت که  آن روز به عنوان رئیس مجلس  در آن کرسی بالایی نشسته بود و به این صحنه  فضاحت بار می خندید. در واقع حزب اللهی های  بی تجربه تر  را همین رفسنجانی تحریک کرده بود و به جان یاران سابقش انداخته بود .حافظ که در دوران زندگانی اش حتما از این فراز و فرود ها بسیار دیده و رفسنجانی های زمان خودش را شاهد بود ه که  در یک دوره  ، از هیچ به مصدر قدرت رسیده و ستمگری ها کرده و در دوره ای دیگر به حضیض ذلت سقوط کرده اند ؛  در شعری زیبا که دوستم همراه عکس فرستاده بود  چنین می گوید :

دیدی آن قهقهه کبک خرامان حافظ

که ز سرِ پنجه شاهین قضا غافل بود

 کبکی که بر فراز مجلس به صحنه کتک خوردن لیبرال ها قهقهه می زد و بعد در دوران هشت ساله  به اصطلاح سازندگی اش  و پس از اتمام ریاست جمهوری با تکیه بر عمارت  بورکراتیک عظیمی که در دوران هشت ساله ساخته و پرداخته بود و با تکیه بر مقام ریاست مجلس خبرگان که هنوز در دستش باقی بود این قهقهه ها را همچنان ادامه داد ، حالا به دوران جدیدی در زندگی سیاسی اش  رسیده است. احمدی نژاد با علم بر قدرت و کاربرد همین بوروکراسی  که خود ارتشی از تکنوکرات ها ، روحانیون، بازاریان  ،ماموران امنیتی سابق  ، استادان دانشگاه و دیپلمات های بازنشسته است او را  مزاحمی جدی بر سر یکپارچه کردن مواضع کلیدی در دستان  سپاه  تشخیص داده و حمله سراسری  به او و طرفدارانش را در جریان انتخابات ریاست جمهوری دهم آغاز کرد. در مناظرات تلوزیونی انتخاباتی ، احمدی نژاد پای فساد مالی  خانواده هاشمی را به پیش کشید که عکس العمل رفسنجانی و آن شعر معروف "سر چشمه شاید گرفتن به بیل -   چو پر شد نشاید گرفتن به پیل" را در پی داشت. دارودسته احمدی نژاد می خواستند و هنوز هم می خواهند از شر رفسنجانی و طرفدارانش راحت بشوند . متهم کردن رفسنجانی در دفاع از جریان به اصطلاح فتنه بهانه است . اگر خطری که از سوی اتحاد موسوی – کروبی متوجه ائتلاف حاکم است ناشی از ایستادگی آنها در برابر تقلب انتحاباتی  و متعاقب آن اعتراض به سرکوب و شکنجه معترضین است؛ رفسجانی به دلیل قرار گرفتن بر راس  یک بوروکراسی بسیار قدرتمند که در تمامی دوره ۱۶ ساله ریاست جمهوری او و خاتمی کارآزموده  و پَربار شده و بر بسیار ی مواضع کلیدی نظارت دارد خطر آفرین و مزاحم است. مقاومت موسوی – کروبی در برابر باند ائتلاف حاکم اگرچه هنوز با تکیه بر بازگشت به دوران طلایی امام است  ولی می تواند مشکل آفرین باشد و به تظاهرات و آمدن دوباره مردم به خیابان ها کمک کند. ولی دردسری که هاشمی ایجاد می کند از نوع دیگری است. هاشمی نه در خیابان بلکه در وزارت خانه ها و کارخانه ها و حوزه ها و ادارات دردسر درست می کند .

شاهین سرنوشت حالا سراغ هاشمی آمده است. کبکش دیگر خروس نمی خواند و لبخند بر لباش ماسیده است. او را از مقام ریاست مجلس خبرگان پایین کشیده اند ، مقامات سپاه و بسیج ، دخترش  فائزه را در روز روشن تعقیب کرده و او را جلوی دوربین خبرنگاران  در شهر ری ، فاحشه و حرامزاده می خوانند ، یکی از پسرانش را مجبور به استعفا از مقام ریاست مترو تهران کرده و برای آن دیگری که در خارج است و گویا دارد مثل دیگر آقازاده ها و نورچشمی های رژیم دکتری می گیرد و یا گرفته است  حکم جلب صادر کرده اند .

یاری و مساعدت جبهه متحد اصول گرایان هم فایده ای ندارد .از پا درمیانی مطهری و توکلی و نادران و موتلفه عسگر اولادی  و بادامچیان و ریش گرو گذاشتن رئیس جدید و بی بو و خاصیت مجلس خبرگان یعنی مهدوی کنی  هم کاری ساخته  نیست. نگار ضد انقلاب بد جوری دارد فرزندان خود را می بلعد . این دسته از اصول گرایان به خوبی می دانند پس از رفسنجانی و موسوی و کروبی نوبت آنها هم خواهند رسید و اگر نجنبند و صفوف خود را متحد نکنند ، پنجه شاهین سپاه و باند احمدی نژاد  آن ها را هم خواهد درید .

در سالی که جهاد اقتصادی نام گرفته است  و هدفش حمله سراسری  به سفره کارگران و زحمتکشان است ، احمدی نژاد کمربندش را محکم تر می کند تا برای مقابله و سرکوب اعتراضات گسترده توده ای آماده باشد .به همین منظور او برای یکپارچه تر کردن صف ضد انقلاب رژیم حاکم می خواهد از شر مزاحمین داخلی و در راس آن ها رفسنجانی و باندش خلاص شود .سال جهاد اقتصادی ، در واقع سال  تلاش برای  بیشتر و سریعتر غربال کردن ناخالصی ها در "بالا " هم هست .

صادق افروز

هشتم آوریل ۲۰۱۱ برابر با ۱۸ فروردین ۱۳۹۰

 

مطلب فوق را میتوانید مستقیم به یکی از شبکه های جتماعی زیر که عضوآنها هستید ارسال کنید:  

تمامی حقوق برای سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) محفوظ است. 2024 ©