Rahe Kargar
O.R.W.I
Organization of Revolutionary Workers of Iran (Rahe Kargar)
به سايت سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) خوش آمديد.
سه-شنبه ۱۰ خرداد ۱۳۹۰ برابر با  ۳۱ می ۲۰۱۱
 
 برای انتشار مطالب در سايت با آدرس  orwi-info@rahekargar.net  و در موارد ديگر برای تماس با سازمان از;  public@rahekargar.net  استفاده کنید!
 
تاریخ انتشار :سه-شنبه ۱۰ خرداد ۱۳۹۰  برابر با ۳۱ می ۲۰۱۱
نگاهی به چگونگی تعادل قوای باند ولایت و باند احمدی نژاد

نگاهی به چگونگی تعادل قوای باند ولایت و باند احمدی نژاد !

احمد نوین

 

سیدعلی خامنه ای، رهبر نظام، امسال را سال " جهاد اقتصادی " نامیده است. آیا وضعیت اقتصادی فعلی ایران، بگونه ای هست که دولت جمهوری اسلامی ایران،  بتواند با اتکاء به آن ، اقتصاد کشور  در سال جاری را، از بحران شکنندۀ موجود نجات دهد ؟ 

بر پایۀ همۀ شواهد و قرائن موجود؛ اقتصاد جمهوری اسلامی ایران ، ورشکسته است.  در حال حاضر 50% بنگاهای تولیدی ایران تعطیل شده اند و بقیه آنها با ظرفیت 30% تا  50%   کار میکنند.

فزون بر این ، در بسیاری از بنگاههای تولیدی ایران که هنوز ورشکسته نشده اند،  کارگران و دیگر حقوق بگیران تحت ستم نه تنها دستمزدی مکفی دریافت نمیکنند، بلکه در حال مبارزه برای دریافت حقوق عقب افتاده خودشان هستند. از طرف دیگر بسیاری از کارگران، تحت قراردادهای موقت مشغول بکار هستند که هر لحظه میتواند باعث بیکار شدن آنها بشود.

نجات کشور از وضعیت اقتصادی و اجتماعی تاًسف باری که در آن گرفتار آمده است، تنها با فداکاری ها و از خودگذشتگی های پیگیر کارگران و زحمتکشان، ممکن است.

اما،  نظام ضد انسانی جمهوری اسلامی ایران،  بهیچوجه از اعتماد مردم برخوردار نیست. کار بجائی کشیده شده است که حتی هاشمی رفسنجانی هم میگوید ؛ اعتماد مردم از بين رفته و به ترديد افتاده‌اند.

لذا ، مردم برای تامین منافعشان، چاره دیگری ندارند جز آنکه با اتکاء به نیروی خودشان این نظام را بزیر بکشند و نظام دلخواه خودشان را بر سر کار بیآورند.

در چنین حالتی، مردم زحمتکش ایران، از هیچ فداکاری برای خروج از بحران مرگباری که کشور ما در آن گرفتار آمده است، مضایقه نخواهند کرد.

در تمامی دوران  32 سال حاکمیت جمهوری اسلامی بر ایران، همواره مردم شاهد درگیری ها مابین جناح های رنگارنگ نظام بوده اند. آخرین نمونۀ آن درگیری های ماههای اخیر مابین دستگاه ولایت و باند محمود احمدی نژاد است.

علت درگیری های مابین باند ولایت و باند احمدی نژاد، تلاش هائی است در جهت تسلط این و یا آن باند مافیائی جهت دست یابی به اقتدار برتر سیاسی،  برای دریافت سهم بیشتر در اقتصاد کشور.

نگاهی گذرا به نتایج درگیری ها مابین جناح های ارتجاعی رژیم نشان میدهد که عموماً نتایج نکبت بار این درگیری ها  نصیب مردم زحمتکش ایران میشود.

بنابراین،  در اینجا لازم است که برای بررسی چگونگی تعادل قوای باند ولایت و باند احمدی نژاد ، نگاهی به بخش هائی از بستانکاری ها و بدهکاری های  کشور بیآندازیم .

باید سئوال کنیم که :

۱ـ    پس از تصویب آخرین مصوبۀ سازمان ملل در رابطه با تکمیل محاصره اقتصادی ایران ، حدود 30 تُن شمش های طلای متعلق به ایران، بداخل کشور آورده شد. این شمش های طلا، تحت کنترل چه کسانی است؟ دستگاه ولایت و یا باند احمدی نژاد؟

۲ـ- میلیاردها دلار و یورو که پس از آخرین مصوبه سازمان ملل، به ایران آورده شد، و یا در برخی از حساب های بانکی در کشورهای آسیائی گذاشته شد، تحت کنترل چه کسانی است؟ دستگاه ولایت و یا باند احمدی نژاد؟

۳ـ - 50 هزار میلیارد تومان ( معادل 50 میلیارد دلار )  توسط 200 نفر صاحب نفوذ، از بانک های ایران وام گرفته شده است. این 200 نفر عمدتاً به کدام باند وابسته اند؟ دستگاه ولایت و یا باند احمدی نژاد؟

۴ـ  معادل 18 میلیارد دلار به طرح " سرمایه گذاری زود بازده" اختصاص داده شد. 9 میلیارد دلار آن به 168 نفر داده شد.  این 168 نفر عمدتاً به کدام باند وابسته اند؟ دستگاه ولایت و یا باند احمدی نژاد؟

۵ـ - 9 میلیارد دیگر از طرح " سرمایه گذاری زود بازده" ، تحت کنترل چه کسانی است؟ دستگاه ولایت و یا باند احمدی نژاد؟

۶- خود دولت، معادل 47 میلیارد دلار از سیستم بانکی ایران وام گرفته است. این ثروت عظیم، عمدتاً به جیب طرفداران کدام باند سرازیر شده است؟ دستگاه ولایت و یا باند احمدی نژاد؟

۷- در سال گذشته، تعداد قابل ملاحظه ای ( عمدتاً ) از طرفداران احمدی نژاد، وام های 50 تا 400 میلیون تومان با بهرۀ 6% دریافت کردند. این افراد وام دریافت شده را در حساب های سپرده بانک ها، با بهره  24%  قرار دادند.   از این طریق، به درآمدهای ماهانه قابل ملاحظه ای دست پیدا کردند.

 تعداد این افراد چقدر است؟ نقش آنها در سازماندهی دسته های فاشیستی طرفدار احمدی نژاد چقدر است؟ وزن آنها در زمان مقابله احتمالی و خشن تر باند ولایت و باند احمدی نژاد، چقدر است؟

۸ـ ارتباطات آشکار و نهان کسانی که از امتیازات مالی باند احمدی نژاد سود برده اند، با فرماندهانِ ریز و درشت سپاه چگونه است؟

۹ـ- 12 میلیارد دلار موجودی حساب ذخیره ارزی، به جیب چه کسانی رفته است ؟ چه مقدار به باند احمدی نژاد و چه مقدار به باند سیدعلی خامنه ای؟

۱۰- نسبت وزن فرماندهان سپاه پاسداران، که بطور حقیقی  در لحظۀ سرنوشت ساز، از باند احمدی نژاد- مشائی دفاع میکنند، نسبت به وزن فرماندهان سپاه پاسداران که در نقطۀ تعیین سرنوشت در پشت سر خامنه خواهند ایستاد، چگونه است.؟ همین سئوال در رابطه با نیروی بسیج نیز مطرح است.

 

*- اشاره به  چند نکته اهمیت دارد : 

 

*    باند محموداحمدی نژاد- اسفندیاررحیم مشائی ، از آغاز کارش، با چراغ خاموش حرکت میکرده و میکند. علاوه بر این، شیوه کار باند احمدی نژاد- رحیم مشائی شباهت های زیادی به شیوه کار پیراهن قهوه ای ها و  پیراهن سیاه های هیتلر و موسولینی دارد:

الف - علاوه بر بالا ، از پائین هم  وسیعاً سازماندهی میکنند.

ب - عمدتاً تبلیغات شان – حیله گرانه -  رو به تودۀ محروم و ناراضی است.

ج - با تکیه به محافل ترور و سرکوب، سعی درایجاد خوف میکنند.

د - با بذل و بخشش های مادی، طرفداران خود را راضی نگه میدارند.

به واقع، همانند دستگاه ولایت عمل میکنند. اما، تا دو ماه قبل، با چراغ خاموش و کمابیش با بستن چشم دستگاه ولایت، حرکت میکردند.

 

ـ احتمالاً نظر باند احمدی نژاد – اسفندیا رحیم مشائی ، از عَلم کردنِ " اسلام ایرانی" اینست که بطور غیر مستقیم به غرب هشدار دهند که ، از نظر آنان ولی فقیه ج.ا.ا ، رهبر شیعیان نمی باشد. لذا، قصد صدور انقلاب اسلامی را ندارند و حاضر به همکاری های واقعی با غرب برای اداره منطقه هستند.

ـ افشاء معامله شرکت های وابسته به جمهوری اسلامی ایران با موّسسات صهیونیستی، باضافه تصمیم اعزام صالحی وزیر امور خارجه دولت احمدی نژاد به عربستان سعودی ( پس اعزام نیروهای مسلح عربستان به بحرین جهت سرکوب شیعیان آن کشور) میتواند نشان دهندۀ علائمی مبنی بر اعلام تمایز سیاست های باند محمود احمدی نژاد با دستگاه ولایت  در زمینه بین المللی باشد. [ البته بعداً اعلام شد که سفر وزیر امور خارجه ایران به بحرین منتفی شده است.].

ـ احتمالاً اسفندیا رحیم مشائی، با اعلام اینکه " با مردم اسرائیل دشمنی نداریم." و تنها با رژیم صهیونیستی دشمن هستیم، به واقع، به غرب  علامت میدهد که در صورت سرکار آمدن  دولت "مردمی" در اسرائیل، نسبت به آن دولت موضع دشمنانه نخواهند داشت.

ـ خود محمود احمدی نژاد در سخنرانی 26 اردیبشت ( 16 ماه مه ) گفت : " اتحاد گروه های فلسطینی، باید منجر به ریشه کنی قطعی صهیونیسم از سرزمین های اشغالی شود.".

ـ دولت جمهوری اسلامی ایران، یک دولت رانت خوار بوده و هست. دولت ضد مردمیِ رانت خوار، نیازی به تکیه بر توده های کارگر و زحمتکش نمی بیند. لذا دولت احمدی نژاد ( همانند همۀ دولت های قبلی ج.ا.ا) با تکیه به رانت نفتی ، ضمن سرکوب خواست های بحق مردم، اقتصاد مورد نظرش را سامان میدهد و حکومت میکند.

ـ محمود احمدی نژاد برای آنکه نشان دهد که مقتدر است و میتواند در مقابل رهبر، مجلس خبرگان، مجلس شورای اسلامی و قوه قضائیه نظام بایستاد، راّساً دستور انحلال سه وزارت خانه و ادغام آنها در سه وزارت خانه دیگر را صادر کرد.

ـ علاوه بر اینها، محمود احمدی نژاد وزارت نفت را هم منحل کرد و خود راّساً سرپرستی وزارت نفت را بعهده گرفت. منبعی که بیش از 80% مخارج جاری کشور را تامین مینماید.

ـ احتمالاً اکنون، منابع نفتی و درآمدهای آن  در کنترل باند احمدی نژاد است.

 

*- نتیجه گیری :

* در موارد بسیاری، اقتصاد حرف آخر را میزند. شواهد قرائن حکایت از این دارد که از مدتها قبل و با برنامه ، باند احمدی نژاد تلاش کرده است که با تسلط بر اهرم های اقتصادی، کشور را در کنترل خودشان درآورند.

* -  پاسخ صحیح به لیست بستانکاری ها و بدهکاری های  کشور( که در ابتدای این نوشتار به 10 مورد آن اشاره شد) میتواند روشن نماید که کنترل اقتصاد کشور عمدتاً در دست کدام باند میباشد. دستگاه ولایت و یا باند احمدی نژاد؟

* - چگونگی مسیری که جمهوری اسلامی ایران در سال جاری طی خواهد کرد، بستگی به برآیند نیروهای درون نظام خواهد داشت. لذا از آنجا که ساختار جدید رژیم، بر سه پایۀ ؛ دستگاه ولایت، سپاه پاسداران و دولت انتظاریون قرار دارد، چگونگی عملکرد سپاه پاسداران در مسیری که جمهوری اسلامی ایران در سال جاری طی خواهد کرد، اثرات قاطعی خواهد داشت.

ـ سئوالات مهم دیگری که در اینجا مطرح است از این قرار است:

 *- سپاه پاسداران جمهوری اسلامی ایران، در مقطع تعیین تکلیف در سال جاری چگونه عمل خواهد کرد :

*- الف : قدرتمند پشت سرِ ولی فقیه خواهند ایستاد؟

* - ب : قدرتمند پشت سر دولت انتظاریون خواهند ایستاد؟

* - ج : عملاً اعلام بی طرفی خواهند کرد؟

 

ـ گذشته از آنچه که نتیجۀ درگیری های مابین دستگاه ولایت و دولت انتظاریون باشد، برای کارگران و زحمتکشان ایران که در 32 سال گذشته زیر سرکوب های مرگ بار ج.ا.ا ، دچار خسارات بسیاری شده اند، یک چیز روشن است:

-   حاکمیت هیچکدام از جناح های رنکارنگ رژیم ج.ا.ا، منافع مردم را تامین نخواهد کرد.

 -  برای نجات کشور و تامین منافع اکثریت عظیم در ایران، مردم چاره ای جز سازماندهی خودشان، تعمیق گفتمان دمکراتیک برای ایجاد جنبشی سراسری بر علیه نظام  جمهوری اسلامی ندارند.

 -  در این مسیر، برای مردم آزادیخواه و برابری طلب، چاره ی کار؛  تلفیق مبارزه مخفی و علنی، بهم پیوستن و یا  اتحاد عمل بخش های گوناگون جنبش های مردمی، سازماندهی اعتصابات در محل زندگی و کار کارگران و زحمتکشان، استفاده از نافرمانیهای مدنی، بمیدان آمدنِ گسترده تر جنبش های جوانان و دانشجویان، زنان، کارگران و ملیت های ساکن ایران و همبستگی بیش از پیش آنها است.

-   در صورت تحقق این شروط ، مطمئناً نه تنها رژیم جمهوری اسلامی ایران سرنگون خواهد شد، بلکه، امپریالیست ها هم،  نیز جرئت حملۀ نظامی بکشور ما را نخواهند داشت.

10 خرداد 1390 – 31 ماه مه 2011

مطلب فوق را میتوانید مستقیم به یکی از شبکه های جتماعی زیر که عضوآنها هستید ارسال کنید:  

تمامی حقوق برای سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) محفوظ است. 2024 ©