Rahe Kargar
O.R.W.I
Organization of Revolutionary Workers of Iran (Rahe Kargar)
به سايت سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) خوش آمديد.
چهارشنبه ۲۲ تير ۱۳۹۰ برابر با  ۱۳ جولای ۲۰۱۱
 
 برای انتشار مطالب در سايت با آدرس  orwi-info@rahekargar.net  و در موارد ديگر برای تماس با سازمان از;  public@rahekargar.net  استفاده کنید!
 
تاریخ انتشار :چهارشنبه ۲۲ تير ۱۳۹۰  برابر با ۱۳ جولای ۲۰۱۱
این سیاهی از جنسی است که با فرمان و توصیه سفید نمی شود

این سیاهی از جنسی است که با فرمان و توصیه سفید نمی شود!

 

رضا سپیدرودی

 

وقتی رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر همین نظام آمار می دهد که در طول ۹۰ روز ۷۵ هزار نفر یعنی یک هزارم کل جمعیت ایران به اتهام فعاليت در عرصه مواد مخدر دستگير شده اند، خامنه ای چه بخواهد و چه نخواهد چهره سیاه نظام ولایت فقیه را رو می کند؛ چهره ای که سیاهی اش با فرمان دادن به پنهان کاری و ریاکاری سفید نمی شود. برای این که این سیاهی"نما" نیست، بناست ؛ و ساختگی نیست، واقعی است....

 

در مورد وضعیت اقتصادی کشور سیاه نمایی نکنید، موقعیت اتاق بازرگانی را در شرایط فعلی تعریف کنید؛ اتاق فکر درست کنید و دنبال پیدا کردن راهی برای دور زدن تحریم های اقتصادی باشید. این سه نکته رئوس اصلی سخنان سید علی خامنه ای در دیدار خصوصی اش با اعضای اتاق بازرگانی در روز سه شنبه در تهران است که رسما از طرف دفتر او انتشار یافته است.  سخنان خامنه ای

 اولا: تاکید آشکاری است بر ریاکاری و دروغ گویی به مردم. در قاموس دستگاه ولایی کنکاش در باره اموری چون کاهش سن سکته مغزی به ۴۵ سال، ورود دختران به بازار کلیه فروشی، غارنشینی مردم فقیر در روستاهای استان ایلام و قرار گرفتن ایران در جايگاه دهم فهرست بدترين اقتصادهای جهان سیاه نمایی است. خامنه ای نمی خواهد کسی از خود بپرسد بر سر آن ۲۴۰میلیارد دلار درآمد نفتی که از سال ۸۳ به این سو حاصل شده چه آمده است؟ رشد ۲۰ درصدی اجاره بها، افزایش ۷۱ درصدی قیمت شیر، افزایش ۵۰ درصدی قیمت آهن در سه ماه، افزایش ۱۲ درصدی قیمت سیمان، افزایش قیمت مرغ، برنج و شکر، افزایش هزینه حمل و نقل شهری و بین شهری، آب، برق، گاز و مسایلی از این دست از آنجا که ناکارایی نظام اقتصادی کشور را فاش می کند از نظر خامنه ای "سیاه نمایی" است. او نمی خواهد مردم از خود بپرسند در شرایطی که دریاچه ارومیه کفن پوش می شود و زندگی حداقل شش میلیون نفر به خطر می افتد یا بنا به آمار رئيس پايگاه مديريت خشكسالى کشاورزی مرکز تحقيقات کشاورزی و منابع طبيعی استان اصفهان، خشكسالى ۷۶ درصد از مساحت كشور را فراگرفته و روستاهای ایران یکی پس از دیگری به ویرانه تبدیل می شوند و ۷۵۰ هزار زحمتکش روستایی در پنج سال اخیر آواره و خانه خراب شده اند چرا ۷۶۰ میلیارد تومان دارایی این مردم به حوزه های علمیه بذل و بخشش می شود؟ هرچند وقتی رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر همین نظام آمار می دهد که در طول ۹۰ روز ۷۵ هزار نفر یعنی یک هزارم کل جمعیت ایران به اتهام فعاليت در عرصه مواد مخدر دستگير شده اند، خامنه ای چه بخواهد و چه نخواهد چهره سیاه نظام ولایت فقیه را رو می کند؛ چهره ای که سیاهی اش با فرمان دادن به پنهان کاری و ریاکاری سفید نمی شود. برای این که این سیاهی"نما" نیست، بناست ؛ و ساختگی نیست، واقعی است.

 البته آنچه بویژه در شرایط  فعلی خامنه ای را در مورد انتشار واقعیت های جامعه بیش از همه به وحشت دچار می کند، عواقب افشاگری های متقابل حامیان او و حامیان احمدی نژاد است. نیمه فروردین ماه گذشته بود که احمدی نژاد اعلام کرد لیستی شامل ۲۵۰ مفسد دانه درشت اقتصادی شامل زمین خواران و معوقه داران بانکی را برای پیگیری قضایی به قوه قضاییه داده است. همان زمان مخالفان او به پرونده فساد موسوم به حلقه خیابان فاطمی و ماجرای فساد رحیمی معاون اول احمدی نژاد اشاره کردند. بعد از رو شدن اختلافات خامنه ای و احمدی نژاد بر سر مصلحی وزیر اطلاعات و علنی شدن رویارویی آنها، سیاست حمله به اطرافیان احمدی نژاد در دستور کار جناح حامی خامنه ای قرار گرفت. دستگیری یاران احمدی نژاد و مهره های مدیریتی او به نام جن گیری، انحراف فکری، فساد اقتصادی، ناکارایی و سواستفاده مدیریتی؛ و تهدیدهای فرماندهان سپاه که شدت یافت، احمدی نژاد در یک ضد حمله ماهرانه ماجرای "برادران قاچاقچی" و دست داشتن سران سپاه در قاچاق کالا به ایران از اسکله های خصوصی را فاش کرد. خامنه ای که از این افشاگری به وحشت افتاده بود بسرعت براداران قاچاقچی را فرا خواند و در جمع سران سپاه خواستار شد تا آنها فتیله اختلافات را پائین بکشند. توصیه او به اعضای اتاق بازرگانی در مورد این که سیاه نمایی نکنند ادامه همان توصیه اش به فرماندهان سپاه برای پائین کشیدن فتیله منازعات جناحی و امتداد همان خطی است که جلوی استیضاح احمدی نژاد در مجلس را گرفته است. آنچه خامنه ای می خواهد این است که دارودسته احمدی نژاد را بدون آن که جنایات و فساد باندهای حامی خودش بیش از پیش در جریان این منازعه رو شود به تدریج از صحنه سیاسی جارو کند. و این بیش از هر زمان موقعیت لرزان و بی ثبات دستگاه ولایی و در محاصره بودن آن را نشان می دهد.

ثانیا: اشاره خامنه ای به اعضای اتاق بازرگانی که بروند موقعیت خود را "در شرایط و وضع کنونی کشور" که به ادعای او "ریل گذاری جدید در اقتصاد کشور" در جریان است " تعريف و ايفا كنند"، در واقع فرستادن اتاق بازرگانی پی نخود سیاه، تاکیدی غیرمستقیم بر ادامه ائتلاف دستگاه ولایی با برادران قاچاقچی در عرصه اقتصادی و حمایت از سیاست های تاکنونی در این عرصه است. در واقع آنچه خامنه ای "ریل گذاری جدید در اقتصاد کشور" در چهارچوب اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی نامیده، نوعی اقتصاد شترگاوپلنگی "ولایی" است که طی آن اصلی ترین ارکان اقتصاد کشور با ترک تشریفات مناقصه و اعمال نفوذهای پشت پرده و قراردادهای صوری با قیمتی بسیار نازل، در مواردی قسطی، و در مواردی حتی تقریبا رایگان به نام خصوصی سازی به فرماندهان سپاه، امنیتی های متحد دستگاهش و شرکت های اقماری وابسته به خودش واگذار شده است. سهم بورژوازی ایران که از آن به نام بخش خصوصی یاد می شود در چنگ انداختن بر صنایع اصلی نفت و گاز و ذوب آهن و مخابرات و تجارت و مسکن ناچیز است و نمایندگان بورژوازی ایران بارها نارضایتی خود را از نحوه تقسیم غنائم اعلام کرده و خصوصی سازی ها را "شبه خصوصی سازی" نامیده اند. بعد از برچیدن یارانه ها حمایتی که بورژوازی صنعتی از طریق مزیت انرژی ارزان از آن برخوردار بود حذف شده و تنها بهره کشی وحشیانه تر از نیروی کار و همدستی و رقابت با دستگاه های دولتی در حمله به سطح معیشت مردم از طریق دامن زدن به تورم به عنوان مزیت برای این بخش از بورژوازی باقی مانده است. در شرایطی که بخش اصلی تجارت در دست برادران قاچاقچی است که به اعتراف احمدی نژاد هر کدام گوشه ای را سوراخ کرده و برای خودشان می برند و می آورند و سهم شیر را وابستگان و موتلفان دستگاه ولایی به یغما برده اند، درخواست تعریف از وضعیت جدید از اتاق بازرگانی از سوی خامنه ای، درخواست کنار آمدن آنها با سهم شان است و این درست در حالی است که "لزوم واگذاري مديريت‌هاي اقتصادي به بخش خصوصي و تعاوني"، اصلی ترین درخواست اتاق بازرگانی از خامنه ای بود که از زبان نهاوندیان در جلسه با وی مطرح شد.

 ثالثا:  سومین تاکید خامنه ای در جلسه اش با اتاق بازرگانی مبنی بر تشکیل اتاق فکر برای مقابله با تحریم ها نیز به روشنی نشان می دهد که برخلاف ادعاهای او و سایر مقامات رژیم این تحریم ها موثرند و مانند موریانه به جان پایه های اقتصاد بحران زده کشور افتاده اند.  

۲۲ تیرماه ۱۳۹۰ـ ۱۳ ژوئیه ۲۰۱۱

 

مطلب فوق را میتوانید مستقیم به یکی از شبکه های جتماعی زیر که عضوآنها هستید ارسال کنید:  

تمامی حقوق برای سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) محفوظ است. 2024 ©