Rahe Kargar
O.R.W.I
Organization of Revolutionary Workers of Iran (Rahe Kargar)
به سايت سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) خوش آمديد.
دوشنبه ۱۱۷۳ فروردين ۶۱۷ برابر با  ۰۱ ژانويه ۰۰۰۱
 
 برای انتشار مطالب در سايت با آدرس  orwi-info@rahekargar.net  و در موارد ديگر برای تماس با سازمان از;  public@rahekargar.net  استفاده کنید!
 
تاریخ انتشار :دوشنبه ۱۱۷۳ فروردين ۶۱۷  برابر با ۰۱ ژانويه ۰۰۰۱
شیخ عزالدین حسینی ( ماموسا) ، چهره ماندگار خلق کرد ، هیچگاه از یاد ها نخواهد رفت

شیخ عزالدین حسینی ( ماموستا) ، چهره ماندگار خلق کرد ،

هیچگاه از یاد ها نخواهد رفت !

 

 (ماموستا) شیخ عزالدین حسینی ، شخصیت برجسته خلق کرد در شرایط تبعید، پنجشنبه ٢١ بهمن ماه سال ١٣٨٩ شمسی مصادف با دهم فوریه سال ٢٠١١ میلادی، در بیمارستان آکادمیسکا در شهر اوپسالای (سوئد) در سن هشتادونه سالگی چشم از جهان فرو بست.

 

شیخ عزالدین حسینی در سال 1322 به عضویت "کومه له سازمان تجدید حیات کردستان" ایران در آمد و سپس در تأسیس جمهوری مهاباد در اواخر دهۀ 1320 و سپس جنبش آزادی خواهانۀ مردم کرد ایران پس ازانقلاب 1357 حضوری فعال داشت. شیخ عزالدین حسینی  به عنوان روحانی مترقی از مخالفان پی گیر نظریۀ ولایت فقیه بود و نتیجۀ آن را جزاستقرارسیاه ترین نوع استبداد درسرتاسرایران نمی دانست. او قاطعانه مدافع آزادیهای دموکراتیک، مردمسالاری، برابری زنان و مردان، عدالت اجتماعی و جدایی دین از دولت بودند.

 

دراسناد دوره اول نشریات ما آمده است : شیخ عزالدین حسینی (ماموستا) درششم فروردین 1358 با صدور اطلاعیەای اعلام کرد: "از آنجائی کە محتوای جمهوری اسلامی نامعلوم است، از شرکت در رفراندوم برای جمهوری اسلامی در ایران خودداری می کنم."

 

همچنین درمقابل دعوت وزیر کشور برای سفر به قم، دیداربا خمینی و تهران دیداربا مهدی بازرگان نخست وزیروقت و تعدادی ازدیگرمسئولان دیداروگفتگوکرد . درسخنرانی اش دردانشگاه صنعتی می گوید : " " مذهبی كه مردم را رو در روی هم قرار دهد، مذهب الهی نيست ،سانسور، نمونەای از بازگشت استبداد و ارتجاع است،ارتجاع را در هر لباس و هر رنگ و در هر شيوه ای محكوم مي كنيم. . . ما آزادی فعاليت تمام احزاب و گروههای سياسی و مترقی را خواستاريم.،انقلاب هنوز به ثمر نرسيدەاست، چون هدف از انقلاب دگرگونی بنيادي است."

 

 از وجوه دیگر اعتقادات سیاسی شیخ عزالدین حسینی اعتقاد وی به عدالت اجتماعی بود. همین امر موجب می شد که او رابطه دوستانه ای با نیروهای سیاسی چپ و عدالت خواه داشته و مورد احترام آنها باشد.

 

شیخ عزالدین حسینی همواره طرفدار وحدت صفوف نیروهای خلق کرد در مبارزه مشترک برای احقاق حقوق ملی خلق کرد بوده و همواره مورد احترام همه نیروهای مبارزه خلق کرد قرار داشت.او از جمله عضو و رئیس هئیت نمایندگی خلق کرد در پس از انقلاب در مذاکرات مربوط به کسب حقوق ملی خلق کرد از رژیم جمهوری اسلامی بود.ماموستا از جمله نیروهائی بود که همراه با سازمان ما در چارچوب شش جریان سیاسی تلاش بسیار مسئولانه و ارزنده ای برای خاتمه جنگ خانگی میان حزب و کومه له انجام داد.

 

هیئت اجرایی سازمان کارگران انقلابی ایران (راه کارگر) یاد و نام وخاطره او را گرامی داشته و تاثرعمیق خود ازدرگذشت این شخصیت خلق کرد را اعلام می دارد.یادش گرامی باد!

 

 هیئت اجرائی سازمان کارگران انقلابی ایران (راه کارگر) 

23 بهمن 1389

مطلب فوق را میتوانید مستقیم به یکی از شبکه های جتماعی زیر که عضوآنها هستید ارسال کنید:  

تمامی حقوق برای سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) محفوظ است. 2024 ©