Rahe Kargar
O.R.W.I
Organization of Revolutionary Workers of Iran (Rahe Kargar)
به سايت سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) خوش آمديد.
دوشنبه ۱۱۷۳ فروردين ۶۱۷ برابر با  ۰۱ ژانويه ۰۰۰۱
 
 برای انتشار مطالب در سايت با آدرس  orwi-info@rahekargar.net  و در موارد ديگر برای تماس با سازمان از;  public@rahekargar.net  استفاده کنید!
 
تاریخ انتشار :دوشنبه ۱۱۷۳ فروردين ۶۱۷  برابر با ۰۱ ژانويه ۰۰۰۱
اعلامیه هیئت اجرائی سازمان کارگران انقلابی ایران (راه کارگر)

 

 

اعلامیه هیئت اجرائی سازمان کارگران انقلابی ایران (راه کارگر)

در محکومیت کشتار زندانیان قزل حصار

 

تنها یک هیئت تحقیق بین المللی می تواند حقایق کشتار در قرل حصار  را آشکار سازد

 

 

بر پایه اخبار منتشر شده  توسط  رسانه های اپوزیسیون  و بدنبال تائید خبر هجوم به زندان قزل حصار توسط رسانه های حکومتی، روشن شده است که در پی اعلام  قرار اجرای حکم اعدام ۱۰ تن از زندانیان در زندان قزل حصار، هزاران تن از زندانیان  با سردادن شعار " اعدام باید متوقف شود"  در شامگاه سه شنبه ۲۴ اسفند، هم زمان با تظاهرات گسترده ی مردم در چهارشنبه سوری، به این موضوع اعتراض کردند، این اعتراض با هجوم وحشیانه نیروهای زندان و گارد ویژه در ساعت ۹ شب همراه گردید  و درگیری ها تا بامداد روز چهارشنبه ۲۵ اسفند ادامه یافت. در این  درگیری های خونین، طبق گزارشات رسیده ۶ تا ۱۰ نفر کشته و ۱۰۰ تا ۱۵۰ نفر زخمی شده اند. رسانه های دولتی این هجوم وحشیانه  و کشتار بی شرمانه را مقابله با تلاش زندانیان برای فرار از زندان توجیه کرده اند.  این ادعای رسانه های حکومتی نمی تواند مورد تائید هیچکس باشد. چه بسیار از زندانیان سیاسی که برایشان پرونده های قاچاق تشکیل داده اند. زهرا بهرامی تازه ترین و روشن ترین نمونه ی این پرونده سازی هاست. و چه بسیار زندانیان سیاسی که به بندهای زندان عادی تبعید می شوند. از این رو معلوم نیست که چه از این زندانیان، قربانیان آسیب های اجتماعی و چه تعداد زندانیان سیاسی بوده اند.  حکومتی که در روز روشن در ۲۵ بهمن ۱۳۸۹ دو جوان را به گلوله بست و قتل آن ها را به مخالفان نسبت داد و برای یکی از آن ها، حتی پس از مرگ کارت بسیجی صادر کرد و به تشیع جنازه آن ها پرداخت، چطور می تواند در مورد کشتار در زندان قزل حصار واقعیت ها را بیان کند؟

 

یورش وحشیانه و به رگبار بستن زندانیان بی دفاع، ادامه سیاست اعدام های وحشیانه ی چند ماه اخیر است.  این سیاست تلاشی است برای ایجاد رعب و وحشت، در پاسخ به خیزش مجدد و شکوهمند مردم در سراسر کشور. حاکمیت اسلامی که بیش از پیش در میان مردم رسوا شده و در چنبره ی بحران های سیاسی درونی گرفتار آمده؛ در انزوای جهانی بسر می برد  و در متن بحران گسترده ی اقتصادی دست و پا می زند،  برای حفظ اقتدار خویش، به آخرین حربه ی خود یعنی سرکوب لجام گسیخته روی آورده است. به گلوله بستن جوانان در خیابان ها، بر پا کردن چوبه های دار، به زندان افکندن رهبران و فعالان سیاسی و در آخرین نمونه ، به رگبار بستن زندانیان بی دفاع، جلوه هائی از سیاست سرکوبگرانه حکومتی است که از ترس مرگ، چنگ  و دندان نشان می دهد.

 

سازمان ما ضمن محکوم کردن این جنایت وحشیانه، از همه نیروهای آزادی خواه و برابری طلب و از تمامی مدافعان حقوق بشر می خواهد به این ددمنشی سازمان یافته اعتراض کنند. این زندانیان، حتی اگر آنطور که رسانه های دروغ پرداز حکومتی ادعا می کنند تمامأ قربانیان آسیب های اجتماعی باشند، باید از حقوق کامل شهروندی برخوردار باشند. حاکم کردن شرایط ترس دائم و آویزان کردن شمشیر اعدام بالای سر آن ها، و سپس به رگبار بستن اعتراض به حق شان، تجاوز آشکار به حقوق شهروندی آن هاست. باید از هر طریق ممکن با این سیاست ددمنشانه مقابله کرد. ما بر این باوریم که برای مقابله مؤثر با سیاست های جنایت کارانه رژیم و برای ریشه کن کردن انتقام طلبی سازمانیافته، باید بیش از هر چیز با حکم اعدام بمثابه ی مجازاتی غیرانسانی با قدرت تمام مقابله کرد. دنیای امروز دیگر جائی برای انتقام گیری های عشیرتی و قبیله ای نیست. حقوق مدرن بر پایه حق برابر انسان ها و احترام به حق شهروندی هر فرد از اعضای جامعه استوار است. از این رو باید به حاکمیت احکام عصر شترچرانی  بر قوانین کشور پایان داد.

 

سازمان ما بر این باور است که برای روشن شدن حقایق کشتار در زندان قزل حصار،  اتکا به اخبار و اطلاعات مقامات و رسانه های حکومتی، اقدامی نادرست است. هدف این مقامات پوشاندن جنایت در زندان است. از این رو ما از تمامی آزادیخواهان و مدافعان حقوق بشر می خواهیم که خواهان اعزام یک هیئت بین المللی زیر نظارت نهادهای مدافع حقوق بشر به ایران شوند تا در باره جنایت صورت گرفته در زندان قزل حصار تحقیق کنند. تنها یک هیئت بیطرف بین المللی می تواند پرده از این جنایت هولناک بردارد. نباید اجازه داد که حکومت اسلامی در زندان ها و در خفا، جان انسان ها را چنین بی مهابا و چنین  بی شرمانه بگیرد. در این مورد نباید سکوت کرد.

 

سرنگون باد رژیم جمهوری اسلامی

زنده باد آزاد ، زنده باد سوسیالیسم

هیئت اجرائی سازمان کارگران انقلابی ایران (راه کارگر)

۲۶ اسفند ۱۳۸۹ـ ۱۷ مارس ۲۰۱۰

 

 

 

مطلب فوق را میتوانید مستقیم به یکی از شبکه های جتماعی زیر که عضوآنها هستید ارسال کنید:  

تمامی حقوق برای سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) محفوظ است. 2024 ©