Rahe Kargar
O.R.W.I
Organization of Revolutionary Workers of Iran (Rahe Kargar)
به سايت سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) خوش آمديد.
سه-شنبه ۳ خرداد ۱۳۹۰ برابر با  ۲۴ می ۲۰۱۱
 
 برای انتشار مطالب در سايت با آدرس  orwi-info@rahekargar.net  و در موارد ديگر برای تماس با سازمان از;  public@rahekargar.net  استفاده کنید!
 
تاریخ انتشار :سه-شنبه ۳ خرداد ۱۳۹۰  برابر با ۲۴ می ۲۰۱۱
و او در ضمیر خاطر مردم از خویشتن فراتر رفت

و او در ضمیر خاطر مردم از خویشتن فراتر رفت!

پیام تسلیت هیئت اجرائی سازمان کارگران انقلابی ایران (راه کارگر)

به مناسبت درگذشت ناصر حجازی

 

ناصر حجازی از چهره های سرشناس فوتبال ایران، در پی بیش از یک سال مبارزه دشوار با بیماری سرطان ریه ساعت یازده بامداد روز دوشنبه دوم خرداد ماه ۱٣٩۰، در سن ۶٢ سالگی در بیمارستان کسری تهران درگذشت. مرگ حجازی برای خانواده اش، جامعه ورزش ایران و عموم مردم ضایعه ای   است تاسف بار. دومین دروازه بان برتر قاره آسیا و چهل و یکمین دروازه بان شایسته جهان پیش از آن که رخ در نقاب خاک فرو کشد از فرومایه گی حاکمان که مردم را با برچیدن یارانه ها به فقر و مصیبت های بیشتری گرفتار کرده اند،  شکوه کرده بود. در کشوری که ورزش نیز در اثر تاخت و تاز بی مهار نظامیان و سپاهیان و دخالت های ویرانگر ایادی حکومت مذهبی از پا درآمده است، حجازی یک منتقد پیگیر بود و تا واپسین دقایق حیاتش حاضر نشد حقیقت را قربانی مقام و موقعیت کند و از نقد روش و کنش سکان داران نابحق فوتبال و مقامات رسمی آن بازماند. حجازی به سرعت قلب های مردم را تسخیر کرد و این در کشور استبداد زده ی مملو از فریادهای فروخفته، طبیعی است؛ چرا که در آن ساده است دیدن و دانستن آنکه چه کسانی در برابر حجازی ایستاده اند و حجازی خود به چه کسانی معترض است. درک همین واقعیت است که در نزد مردم، ناصر حجازی را از جزئیات افکار و آرای ش فراتر می برد و در ضمیر خاطرشان به او جایگاهی شایسته می بخشد. این واقعیت را فرعون ولایت مطلقه و اعوان و انصارش نیز درک کرده اند و از این روست که از برگزاری گسترده مراسم تشییع پیکر بی جان و بزرگداشت یاد ناصر حجازی هراسان شده اند. می ترسند آن فریادهای فروخفته در هنگام مشایعت حجازی به آرامگاه ابدی اش بار دیگر سرباز کند؛ می ترسند مراسم ساده و باشکوه تشیع پیکر این ورزشکار، جرقه ای شود و دوباره آتش به خرمن استبداد زند.

هیئت اجرائی سازمان کارگران انقلابی ایران (راه کارگر) ضایعه درگذشت ناصر حجازی را به خانواده و بازماندگان، جامعه ورزش و عموم مردم دردکشیده کشور تسلیت می گوید و با آزوری سلامتی و طول عمر برای بازماندگان ایشان، برگزاری گسترده مراسم ترحیم و بزرگداشت یاد این فوتبالیست محبوب را حق بدیهی خانواده، دوستان؛ یاران، جامعه وزرشی ایران و عموم مردم علاقه مند می داند.

 

 

زنده باد آزادی

زنده باد سوسیالیسم

سرنگون باد رژیم جمهوری اسلامی

هیئت اجرائی سازمان کارگران انقلابی ایران (راه کارگر)

۳ خرداد ۱۳۹۰ برابر با ۲۴ مه ۲۰۱۱ میلادی

 

مطلب فوق را میتوانید مستقیم به یکی از شبکه های جتماعی زیر که عضوآنها هستید ارسال کنید:  

تمامی حقوق برای سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) محفوظ است. 2024 ©