Rahe Kargar
O.R.W.I
Organization of Revolutionary Workers of Iran (Rahe Kargar)
به سايت سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) خوش آمديد.
سه-شنبه ۳ مرداد ۱۳۹۱ برابر با  ۲۴ جولای ۲۰۱۲
 
 برای انتشار مطالب در سايت با آدرس  orwi-info@rahekargar.net  و در موارد ديگر برای تماس با سازمان از;  public@rahekargar.net  استفاده کنید!
 
تاریخ انتشار :سه-شنبه ۳ مرداد ۱۳۹۱  برابر با ۲۴ جولای ۲۰۱۲
مرگ بر غارتگر بیت المال

مرگ بر غارتگر بیت المال

صادق افروز

 

رژیم در مقابله با مردم گرسنه نیشابور که به خیابان ها آمده بودند  و فریاد می زدند " مرگ بر غارتگر بیت المال " هاج و واج مانده بود . هاج واج مانده بود تا از کدام نیروی سرکوبگرش برای پراکنده کردن این اعتراض جدید استفاده کند و آنها را روانه خانه هایشان کند . اینجا از گشت ارشاد که مسئول توقیف و تنبیه زنان کم حجاب یا بدحجاب است کاری بر نمی آمد . استفاده از گشت مخصوص دستگیری روزه خواران که در این ایام رمضان بسیار فعال شده است هم بی فایده بود .بسیج هم که برای روز مبادا و تظاهرات سیاسی و دانشجویی پروار می شود و در کلاس های ورزش های رزمی ، فنون کاراته و جودو تمرین می کند نیز نیروی مناسبی برای مقابله با گرسنگان  نبود . شاید  رژیم از خود می پرسید برای سرکوب توده های وسیع گرسنگان ،  آیا باید نهاد و گشت جدیدی را سازمان دهد؟ اگر چنین است  باید به اعضای این نیروی سرکوب جدید چه بگوید؟ و چگونه آنها را از لحاظ روحی و روانی آماده کند و قبل از اعزامشان به خیابان برای رو در رویی با گرسنگان آنها را قانع کند ؟ اینجا دیگر رژیم  نمی تواند به  اعضای نیروی سرکوب جدید  بقبولاند که برای سرکوب کسانی به خیابان می روند که از عوامل خارجی پول گرفته اند و هدفشان براه انداختن انقلاب مخملی است وهر شب از بی بی سی و رادیو فردا و فرانسه خط می گیرند .در خیابان گرسنگان فریاد می زنند که نان و مواد غذایی می خواهند .

تورم افسارگسیخته و کمبود مواد غذایی آنچنان بر مردم فشار می آورد که چاره ای جز به خیابان آمدن ندارند .صف های طولانی مرغ و گوشت و تخم مرغ تبدیل به تظاهرات ناگهانی می شود . خشم و نفرت و ذوق شعری ایرانی هم گل می کند ، قافیه جور می شود و شعار ها یکی پس از دیگری تمامیت رژیم را نشانه می گیرند . " ننگ بر گرانی " و " مرگ بر غارتگر بیت المال "پیش در آمد شعار هایی هستند که مراسم به خاک سپردن رژیم سیاه سرمایه و مذهب را تمرین می کنند .

 برای رژیم ، سرشکن کردن علت بحران و تورم  روی مهاجرین هم دیگر  فایده ندارد .مردم می دانند که علت این همه گرانی و کمبود را نه در کارگران زحمتکش افغانی مهاجر ،  بلکه در دزدی ها و چپاول رژیم جمهوری اسلامی جستجو کنند . مهاجرین افغان برخلاف مهاجرینی که به کشور های اروپایی و آمریکایی می آیند هیچگونه کمک مالی از دولت دریافت نمی کنند .آنها نه بیمه درمانی دارند نه کوپن غذا می گیرند و  نه  از خانه دولتی استفاده می کنند و نه فرزندانشان از آموزش رایگان بهره می برند.   مهاجرین افغان برای بدست آوردن یک لقمه نان جان می کنند و نه تنها هیچ باری بر اقتصاد ایران نیستند بلکه با نیروی کار خود به آبادانی و تولید در ایران کمک می کنند .  رژیم سعی کرد در یزد  و اصفهان و شهر های مختلف  مازندران با دامن زدن به هیستری مهاجر ستیزی و افغان ستیزی مبارزه مردم را به بیراهه بکشاند .ولی این توطئه به سرعت نقش بر آب شد . حالا در نیشابور که فاصله چندانی با مرز افغانستان ندارد و میزبان تعداد  زیادی از برادران و خواهران افغان است شورش نان مستقیما خود دولت را نشانه گرفته است و مردم عاصی ، برادران و خواهران افغان  را هم سرنوشتانی گرسنه در کنار خود می بینند .

مردم اتوموبیل های یک میلیارد تومانی آقازاده ها را در خیابان ها می بینند و غارتگرانی فربه  را که به پشتگرمی ماشین سرکوب رژیم جمهوری اسلامی با زندان ها و شنکجه گاه ها و بیدادگاه هایش به راحتی در این اتوموبیل های مرفه  بی اعتنا به رنج و فلاکت مردم لم داده اند . و به سفره و جیب خالی خود نگاه می کنند و نگاه های پر از سوال فرزندان .  نمی دانند با این همه شرمساری جلوی زن و بچه، چه کنند .

آمدن به خیابان ، اگرچه خود بخودی است ولی به زحمتکشان می آموزد که در قرار گرفتن در این فقر و بدبختی تنها نیستند . به آنها می آموزد که آنها اکثریت جامعه هستند .آن ۹۹ درصدی که همه جا صحبتش هست همین ها هستند .راستی اگر همه گرسنه ها تصمیم بگیرند برای آبرو داری و جلوی در و همسایه خجالت نکشیدن  به سرخ کردن گونه هایشان با سیلی خاتمه دهند ، و فریاد بزنند که گرسنه هستند و گونه فرزندانشان از فرط گرسنگی و کمبود مواد پروتئینی و ویتامینی ، نه سرخ بلکه زرد است و به خیابان بیایند ، رژیم چه خواهد کرد ؟

باید از مردم نیشابور درس بگیریم. اگر می خواهیم از شر این رژیم ستمکار و استثمارگر خلاص بشویم باید هم آواز با مردم شجاع نیشابور شعار بدهیم : « مرگ بر غارتگر بیت المال». مردم  ، دولتی می خواهند که کار ایجاد کند. دست چپاول گران و استثمارگران را ببندد. بر این اختلاف طبقاتی وحشتناک که جامعه امروزی ایران شاهد آن است آن است آااغلبه کند و به جای دستگیری زنان و دانشجویان و فعالان کارگری و روزنامه نگاران و نویسندگان ، انگل ها و شکنجه گران را محاکمه کند.

به امید مشاهده صحنه های پرشور تظاهرات وسیع زحمتکشان ایران .

۲۴ جولای ۲۰۱۲

 

مطلب فوق را میتوانید مستقیم به یکی از شبکه های جتماعی زیر که عضوآنها هستید ارسال کنید:  

تمامی حقوق برای سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) محفوظ است. 2024 ©