Rahe Kargar
O.R.W.I
Organization of Revolutionary Workers of Iran (Rahe Kargar)
به سايت سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) خوش آمديد.
سه-شنبه ۲۳ آبان ۱۳۹۱ برابر با  ۱۳ نوامبر ۲۰۱۲
 
 برای انتشار مطالب در سايت با آدرس  orwi-info@rahekargar.net  و در موارد ديگر برای تماس با سازمان از;  public@rahekargar.net  استفاده کنید!
 
تاریخ انتشار :سه-شنبه ۲۳ آبان ۱۳۹۱  برابر با ۱۳ نوامبر ۲۰۱۲
هونان عاشق کارگری که از فعالان پرسابقه و کهنه کار جنبش کمونیستی و کارگری بودچشم از جهان فرو بست

 

هونان عاشق،

کارگری که از فعالان پرسابقه و کهنه کار جنبش کمونیستی و کارگری بود،

چشم از جهان فرو بست!

 

 

هونان عاشق از فعالان پرسابقه جنبش کارگری و کمونیستی در روز پنچشنبه در سن نود و یک سالگی، در تهران، چشم از جهان فرو بست.

 

هونان که از دوران کودکی به خاطر وضعیت خانوادگی به کارگری روی آورد  فعالیت های سیاسی  خود را از  جوانی شروع کرد. او همراه آلبرت سهرابیان، آوانس مرادیان، حسن اردین و دیگر فعالان کمونیست و  کارگری نقش مهی در تاسیس و فعالیت های سازمان های یکا و ساکا داشت و در سال ۱۳۴۹ دستگیر و چند سال را در زندان های شاه به سر برد.

 

کتاب خاطرات آلبرت سهرابیان، برگی از جنبش کارگری و کمونیستی ایران، اطلاعات جامعی درباره فعالیت های این تشکل ها و پیش تشکل هائی که مقدمه شکل گیری آن ها بودند، ارائه می کند. درمقدمه این کتاب آلبرت سهرابیان با اشاره به این تشکل ها می گوید " من در چهارچوب همین سازمان ها با تعدادی از نزدیک ترین یاران و هم سنگران برای آزادی و سوسیالیسم در ایران مبارزه کرده ام....آن چه مرا در نگارش این خاطرات مصر ساخت این حقیقت است که من یکی از آخرین بازماندگان گروه های نامبرده هستم. بنابراین وظیفه خود می دانم که حقایق مربوط به این تشکل های کمونیستی را در اختیار عموم علاقمندان جنبش کمونیستی و کارگری قرار دهم. هم چنین اخلاق انقلابی و کمونیستی به من حکم می کند تا با شرح واقعیت ها از شرف انقلابی و کمونیستی رفقائی که هر یک چند دهه زندگی شان را وقف جنبش کارگری ما کردند، دفاع کنم".یکی از همسنگران مورد اشاره آلبرت سهرابیان بی تردید هونان عاشق است که  بهترین دهه های زندگی خود را وقف تشکل یابی طبقه کارگر ایران نمود.

 

صمیمت، سادگی، صداقت و سخت کوشی از مختصات هونان بود که او را به یک شخصیت محبوب در میان رفقا و دوستان و آشنایان مبدل ساخته بود. هونان در طول مبارزه و زندگی طولانی خود همواره به آرمان بزرگ رهائی طبقه کارگر که خود نیز جزئی از آن بود، وفادار ماند.

 

ما درگذشت هونان عاشق را به خانواده ، هم رزمان و همه فعالان جنبش کارگری و کمونیستی ایران تسلیت می گوئیم.

 

خاطره همیشه زنده هونان عاشق این عاشق خستگی ناپذیر آرمان سرخ طبقه کارگر یاد  باد!

 

سردبیری سایت راه کارگر

سه-شنبه ۲۳ آبان ۱۳۹۱ برابر با ۱۳ نوامبر ۲۰۱۲

مطلب فوق را میتوانید مستقیم به یکی از شبکه های جتماعی زیر که عضوآنها هستید ارسال کنید:  

تمامی حقوق برای سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) محفوظ است. 2024 ©