Rahe Kargar
O.R.W.I
Organization of Revolutionary Workers of Iran (Rahe Kargar)
به سايت سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) خوش آمديد.
جمعه ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۲ برابر با  ۱۰ می ۲۰۱۳
 
 برای انتشار مطالب در سايت با آدرس  orwi-info@rahekargar.net  و در موارد ديگر برای تماس با سازمان از;  public@rahekargar.net  استفاده کنید!
 
تاریخ انتشار :جمعه ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۲  برابر با ۱۰ می ۲۰۱۳
نمایش انتخابات رِیاست جمهوری اسلامی را قویا تحریم کنیم

 

 

نمایش انتخابات رِیاست جمهوری اسلامی را قویا تحریم کنیم

 

یوسف لنگرودی

 

اکنون زمان چندانی به برگزاری مضحکه انتخاباتی ریاست جمهوری اسلامی نمانده ، و نام نویسی کاندیداها  رسما از سه روز قبل آغاز شده است. این انتخابات کذایی زمانی تدارک دیده می شود که اوضاع عمومی کشور و جمهوری اسلامی به طور فشرده به قرار زیر است:

 

1-  تشدید سرکوب بیرحمانه مخالفین و مردم. 2- اقتصاد در هم شکسته و فقر و بیکاری و گرانی و تورم مزمن که به طرز زجر آوری کمر مردم ایران را شکسته است . اقتصاد تقریبا از هم پاشیده ای که نتیجه تبهکاری های جمهوری اسلامی از یک سو و  تحریم های ضد انسانی آمریکا و متحدانش از سوی دیگر است. 3- در بن بست وتنگنا قرار گرفتن حکومت در ماجرای بحران هسته ای ، که ازقرار معلوم طرف مقابل به کمتر از تسلیم و باخت کامل رژیم راضی نیست. 4- بحران حکومتی  همه جانبه  که کل رژیم اسلامی را در بر گرفته است و مشخصه اصلی آن زمین گیر شدن و عدم کارآیی دستگاه ولایت فیقه در برابر آن است.5- وبالاخره این که همه جناح های درونی و بیرونی نظام اسلامی پنهان نمی کنند که هدف شان نجات نظام جهنمی از وضعیت شکننده کنونی آن است. چه اصول گرایان و چه اصلاح طلبان و چه باند فاشسیتی احمدی نژاد – مشایی و چه جنایتکار اعظم یعنی هاشمی رفسنجانی، هم و غم شان نجات کشتی ورشکسته و به شدت آسیب دیده جمهوری اسلامی است. حالا اگر در این میان اختلافات و راه و روش و سیاست های برخی از جناح ها به برخی از دیگر جناح ها ضربه می زند و منافع آن ها زیر می گیرد، این مربوط به مردم ستم دیده ایران نیست و امری است مربوط به دعوا ها و جنگ و جدل های میان جناح های قدرت حاکم و طرفداران نظام.

 

این ها مهمترین مشخصات اصلی دوره ای است که قرار است انتخابات ریاست جمهوری اسلامی درمتن آن برگزار گردد. مضافا این که این بار این انتخابات ،  مفتضحانه تر از هر دوره ای است و علنا اعلام می شود که کاندید ها تنها با میل و موافقت رهبری است که می توانند نامزد شوند. یعنی حتی نقش ظاهری شورای نگهبان نیز در تایید نامزدها هرچه بیشتر نادیده گرفته می شود.

 

انتخابات کنونی در شرایطی قرار است برگزار شود که جمهوری اسلامی توانایی حتی ذره ای رفرم را ندارد و نه حاضر است و نه می تواند اندک امتیازی به مردم بدهد. رژیم تصمیم خود را گرفته و برای بقای خود می خواهد تا به آخر پیش برود. و همه این ها به این دلیل است که بن بست و فروپاشی خود را به چشم خود می بییند. بیهوده نیست که جناح مختلف آن این چنین بیرحمانه در برابر یکدیگر صف آرایی کرده اند.

 

منافع فوری مردم ایران در فروپاشی کلیت جمهوری اسلامی و تمامی جناح های آن است.  از این رو هوشیاری مردم و کارگران و زحمتکشان و همه ستمدیدگان کشور در این شرایط بسیارمهم است. ایستادگی و مقاومت و افشای عوامفریبی های باند احمدی نژاد و جریان هاشمی رفسنجانی از اهمیت زیادی برخوردار است. مخصوصا افشای اهداف هاشمی رفسنجانی که این روزها از برخی محافل و همچنین طرفدارانش ازاو به عنوان ناجی نظام و کشور یاد می کنند، اهمیت تعیین کننده ای دارد. هاشمی را در دور جدید انتخابات بدنام ترین چهره های مخوف امنیتی سال های دهه 60 همراهی می کنند .آدم خوارانی مثل فلاحیان و یونسی در این دوره جدید هم رکاب هاشمی هستند .

 

  شخصی که از پایه گذاران این نظام بوده و اکنون درصدد است تا بار دیگربه یاری نظام ارتجاعی جمهوری اسلامی پا به میدان بگذارد. مردم ایران تنها با تحریم این انتخابات و تحریم همه جناح های این نظام است که می توانند بحران را در این حکومت تشدید کرده و به فروپاشی آن یاری برسانند.

 

هر گونه توهم پراکنی درباره مقاصد جناحی های طرفدار نظام و این که حمایت مستقیم و یا غیر مستقیم از هر کدام از آن ها می تواند در خدمت تشدید اختلافات و فرصتی برای تقویت مبارزات مردمی باشد، تنها در خدمت تداوم بقای حکومت تاریک اندیش جمهوری اسلامی در لحظه حاضر خواهد بود و به تضعیف جنبش مردمی علیه رژیم خواهد انجامید.

 

دهم ماه می 2013

 

 

 

مطلب فوق را میتوانید مستقیم به یکی از شبکه های جتماعی زیر که عضوآنها هستید ارسال کنید:  

تمامی حقوق برای سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) محفوظ است. 2024 ©