Rahe Kargar
O.R.W.I
Organization of Revolutionary Workers of Iran (Rahe Kargar)
به سايت سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) خوش آمديد.
جمعه ۱۷ خرداد ۱۳۹۲ برابر با  ۰۷ ژوئن ۲۰۱۳
 
 برای انتشار مطالب در سايت با آدرس  orwi-info@rahekargar.net  و در موارد ديگر برای تماس با سازمان از;  public@rahekargar.net  استفاده کنید!
 
تاریخ انتشار :جمعه ۱۷ خرداد ۱۳۹۲  برابر با ۰۷ ژوئن ۲۰۱۳
جایگاه کارگران درمناظره های انتخاباتی منتصبین شورای نگهبان

یادداشت کارگری

 

جایگاه کارگران درمناظره های انتخاباتی منتصبین شورای نگهبان

مریم محسنی

مناظره های تلویزیونی بین نامزدهای تایید شده از سوی شو رای نگهبان ، اسباب شوخی وخنده وجوک میان مردم و رد وبدل کردن صدها پیامک در این را بطه و اعتراض برخی ا زکاندیداها  شده است. مسوولان ترتیب دهنده این مناظره ها ، در نحوه مناظره ها تغییراتی ایجاد کردند.  فضای مناظره ها بالاخره  کمی تعدیل شده و باعث شد، دومین بخش از مناظره ها با تفاوتی نسبت به مناظره های اول صورت گیرد. ناصر سراج ، نماینده دادستان کل کشور در کمیسیون بررسی تبلیغات انتخابات اعلام کرد که سوالات تستی ! و تصویری ، دیگر در دو مناظره با قی مانده میان نامزد های انتخاباتی تکرار نمی شود . تا آن چه  اسباب مسخرگی وخنده وشوخی وجوک بین مردم شده از میان برود. ترس و وحشت از تکرار وقایع سال 88 موجب شده  تا "مناظره های مهندسی شده "، جهت" انتخابات مهندسی شده " به کار گرفته شود.

نمایش مضحک مناظره های تلوزیونی، قرار است به  انتخابات فرمایشی نظام ولایت فقیه، رسمیت بخشیده و از این طریق تنور انتخابات را گرم نگه دارد. در مناظره دوم که دیروزیعنی چهارشنبه  15 خرداد برگزار شد ، کاندیداها  نسبت به مساثل پرسیده شده  ، موضع خود را مشخص کرده ، و هرکدام  به فراخور حال خویش به دادن وعده و وعید های انتخاباتی پرداختند. اما آن چه از پس پشت و در ورای شعارهایی از قبیل "ایجاد شبکه سلامت "، " تسهیل ازدواج جوانان "،" ایجاد شادی در جامعه "و... غیره، مورد توجه قرار نگرفت و اساسا  در میان  وعده و وعید های داده شده ، هیچ جایی  پیدا نکرد، وضعیت زندگی میلیونها نفر متعلق به طبقه کارگر ، و محرومان جامعه است. گویی  وضعیت معیشتی میلیونها انسانی که به منتها الیه فلاکت وبدبختی رسیده اند، اصلا ، ربطی به دولت مردان ندارد!! . از میان کاندیداها تنها دو کاندیدا در بخشی از شعارهایشان به موضوعی  پرداختند که تا حدودی به وضعیت طبقات محروم جامعه ، ربط پیدا می کند. علی اکبرولایتی، مشاور ارشد خامنه ای، از بازگرداندن شمار فزاینده بیکاران به کارحرف زد و حسن  روحانی از وجود سه میلیون بیکار که حدود هشتصد هزار نفر از آنان را فارغ التحصیلان بیکار تشکیل می دهند اظهار تاسف کرده و وعده اشتغال داد ! وعده هایی که در بیست سال اخیر همه نامزدهای انتخاباتی داده اند و نتیجه اش وضعیت انفجاری فعلی است که شاهدیم. شیوه برخورد نامزدهای انتخاباتی نشان می دهد که کارگران با شرکت در انتخابات هیچ چیز به دست نمی آورند و رای شان تنها به سود  نظامی است که مایه فلاکت و بیکاری و محرومیت های آنان است. همین برخورد نامزدهای انتخاباتی همچنین نشان می دهد که تنها خود کارگران هستند که در صورت متشکل شدن می توانند امیدی به دستیابی به مطالبات و بهبود وضعیت خود داشته باشند.

بنا به گزارش سازمان آمار، اجاره بهای مسکن طی سالهای 84 تا نیمه اول 91 ، بالغ بر 254 درصد رشد داشته است. این درحالی است که سطح دستمزد اعلام شده توسط شورایعالی کار ،  هرساله رقمی در حدود 10 تا 15 درصد نسبت به سال قبل افزایش می یابد . و فقط در سال گذشته که بنا به آمارهای رسمی تورم به بالای 30 درصد رسید ، افزایش دستمزد بالغ بر 25 درصد سال قبل ، اعلام شد. معنای این رقم این است، که بسیاری از کارگران حتا از پس پرداختن اجاره بهای یک اتاق برنمی آیند. در چهار استان اردبیل، آذربایجان غربی، کردستان، خوزستان و اخیرا روستاهای کهگیلویه وبویر احمد، بحران تهیه نان وجود دارد و در بسیاری از مناطق این استانها مردم برای تهیه نان ساعت ها در صف می ایستند و برخی از نانوایی ها تعطیل شده اند. وضعیت معیشت مردم پایین جامعه به گونه ای شده، که بسیاری از پس تهیه نان خالی هم برای خود برنمی آیند. درحالی که رقم های میلیاردی صرف هزینه های انرژی هسته ای و کمک به حزب الله و جریانات اسلامی در کشورهای دیگر می شود، اکثریت مردم برای تهیه نان ، دارو و مسکن خود ، مشکل دارند. سیاست های ویرانگرانه ی هسته ای  ولایت  فقیه در هشت سال گذشته بیشترین لطمات را به  کشور زده است. در این شرایط است که با استفاده از فضای بوجود آمده انتخاباتی، شعار نان، می تواند در مقابل شعار انرژی هسته ای قرار داده شود و "نه" به انرژی هسته ای،  و "نه" به سیاست های ماجراجویانه ی بین المللی که تاکنون لطمات جبران ناپذیری به معیشت مردم، صنعت و  اقتصاد کشور زده ، می تواند به گفتمان مطرح جامعه تبدیل شده و حاکمان را به عقب نشینی وادارد. شعارهای مرگ بر دیکتاتور،  دیکتاتور خوابت آشفته بادا  و زندانی سیاسی آزاد باید گردد ... که در مراسم تشیع جنازه  طاهری ، در خیابانهای اصفهان توسط مردم داده شد، و هم چنین شعارهای آزادی، برابری و زندانی سیاسی آزاد باید گردد که در ستاد یکی از کاندیداها داده شد ، فریاد اعتراض مردم است به استبداد حاکم؛ فریادی است نسبت به ادامه سیاست های ویرانگرانه و جهنمی نظام ولایت فقیه که هست ونیست مردم و کشور را درسبد  حراج و تاراج قرارداده وهرروز که می گذرد صدمات بیشتر و آسیب های جبران ناپذیری، نصیب مردم وکشور کرده و می کند.

جمعه هفدهم خردادماه 92

 

 

 

مطلب فوق را میتوانید مستقیم به یکی از شبکه های جتماعی زیر که عضوآنها هستید ارسال کنید:  

تمامی حقوق برای سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) محفوظ است. 2024 ©