Rahe Kargar
O.R.W.I
Organization of Revolutionary Workers of Iran (Rahe Kargar)
به سايت سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) خوش آمديد.
پنجشنبه ۷ شهريور ۱۳۹۲ برابر با  ۲۹ اگوست ۲۰۱۳
 
 برای انتشار مطالب در سايت با آدرس  orwi-info@rahekargar.net  و در موارد ديگر برای تماس با سازمان از;  public@rahekargar.net  استفاده کنید!
 
تاریخ انتشار :پنجشنبه ۷ شهريور ۱۳۹۲  برابر با ۲۹ اگوست ۲۰۱۳
شیمیایی اینها، شیمیایی آنها

شیمیایی اینها، شیمیایی آنها

 

 با مقدمه علی ثباتی

 

زمانی خواندم که جامعه‌شناس فرانسوی، پیر بوردیو، در انتخابات ریاست‌جمهوری فرانسه از یک دلقک که کاندیدا شده بود حمایت کرد. معنای این کارش را امروز خوب می‌فهمم. در جهانی که همه‌چیز به‌طور وراونه عمل می‌کند، عربستان آدم‌خوار نگران حقوق بشر در مصرست، اسرائیل آپارتاید نگران رفتارهای تبعیض‌آمیز در سوریه، آمریکای مسبوق به استفاده از بمب اتمی سردم‌دار منع استفاده از سلاح‌های هسته‌ای، در جهانی که خودِ سی.آی.ای سند می‌دهد بیرون که در ایران زمان مصدق کودتا کردیم، بعد مورخان وطنی برمی‌دارند مطلب می‌نویسند که "نخیر کودتایی در کار نبوده‌ست"، در جهانی که لیبرال‌ها که نان آزادی بیان و مدارای مخالف را می‌خورند نمی‌توانند نیم‌ساعت در یک میهمانی‌ای بنشینند که چپی در آن دعوت‌ست و گله‌گله چپ‌ها را از فیس‌بوک‌شان (و فردا از جامعه) حذف می‌کنند، در جهانی که بناست به سوریه بابت استفاده از سلاح‌های شیمیایی حمله‌ شود و حمله‌کننده (آمریکا) هنوز بابت استفاده از سلاح‌های شیمیایی در جنگ با عراق جوابی به کسی پس نداده‌ست...پس مطلب زیر را بخوانید، یک لینک هم در اولین کامنت‌اش هست، آن را هم بخوانید، ببینید عکس‌های نوزادان ناقص‌ را و به‌عینه مشاهده کنید که هنوز در فلوجه کودکانی بی‌سرودست و ناقص‌الخلقه و مرده به دنیا می‌آیند و سربازارن آمریکایی هنوز دارند بابت ضایعات شیمیایی آن جنگ تلفات انسانی می‌دهند؛ ببینید و برای فرونشاندن صداهایی که حمله به سوریه را جشن گرفته‌اند آن را اشاعه دهید.

بله، در جهانی که هرکس به‌شکلی پوچ و معناباخته مدعایی درست برعکس کرده‌های خودش را دارد فقط می‌توان به دلقک‌ها رای داد.

 

شیمیایی اینها، شیمیایی آنها

مینا قربانی

در تاریخ ‏آگوست 28, 2013‏

بعد از خوندن این متن برای من توضیح بدید چه سلاحی شیمیایی است ؟! و مصداق استفاده از آن چیست؟

می‌خوام در مورد فلوجه باهاتون حرف بزنم، فلوجه شهری است در عراق، که کاش نبود!

 

 (" Dedpleted Uranium " ) شاید ندانید، اما فلزی هست به نامِ "دی یو" می‌توان از این ایزوتوپ  برای بمب‌سازی یا تولید انرژی استفاده می‌شود.

 

نخستین سلاح‌های مجهز به این فلز به مقیاسِ بزرگ در جنگِ خلیج‌فارس، در عراق، توسط نیروهای بریتانیا و ایالات متحده به کار برده شده‌اند. تا سال 2003 مقدار آن تا بیش از 700 تن برآورد شده است. در این جنگ، هیچ‌کدام از دو دولت متجاوز منکر آن نشدند که سلاح‌های دارای "دی یو" را برای نابود کردن نفربرهای زرهی نیروها و همچنین پناهگاه‌های مردم عراق به کار برده‌اند تا پیروزی سریع بر صدام و حامیانِ او امکان‌پذیر شود. آن‌چه که مدت‌ها برای مردمِ عراق، مردمِ دنیا و حتی برای سربازان آمریکایی مخفی ماند و تا به امروز انکار شده می‌شود، اثراتِ درازمدتِ بسیار خطرناکِ این فلز است. (عکس‌های کودکان متولد شده متأثر از کاربرد این فلز در سلاح‌ها را در کامنت‌ شماره 1 دنبال کنید)

 

در گزارشی دیگر صحبت از این است که تنها زره‌پوش‌های آمریکایی 5000 گلوله اورانیومی و از راه هوا هزاران بمب هدایت‌شونده روی سرزمین کویت و عراق ریخته‌اند و  به «500 هزار کشته احتمالی» در طی این بمباران اشاره شده است.

 

در تخمینی دیگر در جنگِ دوم عراق ارتش آمریکا و بریتانیا، بین 1100 تا 2200 تُن گلوله و بمب‌های مجهزشده با "دی یو" به کار برده‌اند.

 

اگر ذراتِ "دی یو" معلق شده در هوا دارای ترکیباتی از اورانیم نامحلول در آب باشند می‌توانند پس از ورود به بدن، سال‌ها در یک نقطه (مانند ریه) بمانند و اگر محلول در آب باشند، آن وقت از راه جریانِ خون به تمامی بدن منتقل شده و در نهایت یا از راه ادرار دفع می‌شوند و یا برای مدت طولانی در نقطه‌ای از بدن رسوب می‌کنند (شواهد و آمار زیادی از اثر ان فلز بر روی سربازهای آمریکایی و بریتانیایی هست که اگر بخواهید ارائه می‌کنم: مثلا یکی از اونها، از 580400 سرباز آمریکایی"آمار قدیمی است" که در جنگ خلیج‌فارس 1991 شرکت داشته‌اند، در این فاصله 11 هزار نفر تا به حال مرده‌اند و تا سال 2000، 325 هزار نفر به  طور دائم برای انواع ناتوانی‌های مربوط به جنگ کمک دریافت می‌کنند.

 

پروفسور داگلاس روکه، که زمانی مسئول پاکسازی صحراهای عراق از "دی یو" بوده، گفته که استفاده از این سلاح جنایتی علیه بشریت است. او می‌گوید ما جنگ را علیه عراق با این بهانه شروع کردیم که عراق دارای سلاح‌های کشتارجمعی است، حال خودمان از همین نوع سلاح‌ها استفاده می‌کنیم. به گفتۀ او "استفاده از این گونه استانداردهای دوگانه، تنفرآمیز است"

 

پنتاگون اعتراف کرده است که 320 تن "دی یو" در مناطقِ جنگ‌زده عراق پراکنده باقی مانده است ،اما متخصصان روس مدعی هستند رقم واقعی بیش از 1000 تن بوده است ( اسکاتلند، ساندی هرالد، 30 مارس 2003)

 

حدود یک میلیون گلوله تجهیز شده با "دی یو" با ابعاد یک سیگار برگ، در جنگی خلیج‌فارس به کار برده شده و بسیاری از آنها در صحراها رها شده باقی‌ مانده‌اند و در نهایت می‌توانند در انسان‌ها و حیوانات به سرطان و تولد فرزندان ناقص منتهی شوند. بر اساس گزارش موسسه انرژی هسته‌ای بریتانیا که برای وزارت دفاع آن کشور در سال 1991 تهیه شده، هر 40 تُن دی‌یو به کار بده شده در جنگ خلیج‌فارس مس‌تواند طی سال‌ها به مرگِ 50000 هزار نفر بیانجامد. کرۀ زمین برای بیش از چهار و نیم میلیارد سال آینده آلوده خواهد بود.

 

احتمال تغییرات ژنتیکی تنها محدود به انسان‌ها نخواهد بود، برای همه موجودات زنده، میکروسکوپی و یا حیوانی و گیاهی که این ذرات از طریق آب و هوا به درونِ غشاهای حیاتی آنها وارد می‌شود خطر یکسان است.

 

 اگر نیاز به توضیحات بیشتر هست در مورد کاربرد فسفر سقید هم در سلاح‌های به کار رفته در جنگ عراق توضیح بدم!

 

برگرفته از کتاب زمستانی سیاه از بهار بغداد نوشته دکتر محمد یلپانی و دکتر حسن رفیعی

*************************

مینا قربانی ِزنان جوانِ فلوجه در عراق از بچه‌دار شدن هراس دارند چرا که شمارِ کودکانی که به طرز غریبی ناقص به دنیا می‌آیند در حالِ افزایش است. کودکانی بدونِ سر، با دو سر، با یک چشم در جلوی سر، بدن‌های فلس‌دار یا بدونِ دست و پا. به علاوه، کودکانِ فلوجه در حالِ حاضر سرطان‌ها و سرطان خون‌های وحشتناک را تجربه می‌کنند.این نقص‌ها اخیرا به خوبی مستند شده است، به عنوان مثال در برنامه مستندِ تلویزیونی "اسکای یو کی" در یکم سپتامبر 2009 و در همان شبکه ژوئن 2008. ارتباط مستقیم ما با دکترها در فلوجه گزارش داده است که:

در سپتامبر 2009، بیمارستان عمومی فلوجه 170 نوزاد داشته است، که 24% آنها در 7 روز اول مرده‌اند. با شگفتی بسیار 75% آنها به عنوان ناقص طبقه‌بندی شده‌اند.

این آمار می‌اواند با اسناد آگوست 2002 مقایسه شود که از 530 کودک متولد شده تنها 6 تن در 7 روز اول مردند و یکی از آنها به دنیا آمده با عارضه گزارش شد.

در اخبارهای از عراق، ایندیپندنت لندن گزارش می‌دهد که پژوهش جدید پزشکی افزایش چشمگیری را در مرگ و میر نوزادان، سرطان و سرطان خون در شهر فلوجه عراق یافته است، شهری که در سال 2004 به وسیله‌ی تفنگدارانِ دریایی آمریکایی‌ها بمباران شد. آمار در تمامی سرطان‌ها چهار برابر شده است و افزایشی دوازده برابر در سرطان‌های کودکان زیر چهارده‌سال وجود دارد. مرگ و میر نوزادان در این شهر چهار برابر بالاتر از شهر جوردن در همسایگی آن و هشت برابر کویت است. گزارش‌ها می‌گوید گونه‌های سرطان به آنهایی نزدیک است که در معرض پرتوهای یونیزیون حاصل از بمب و اورانیوم در انفجار هیروشیما بوده‌اند.

مطلب فوق را میتوانید مستقیم به یکی از شبکه های جتماعی زیر که عضوآنها هستید ارسال کنید:  

تمامی حقوق برای سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) محفوظ است. 2024 ©