Rahe Kargar
O.R.W.I
Organization of Revolutionary Workers of Iran (Rahe Kargar)
به سايت سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) خوش آمديد.
چهارشنبه ۸ آبان ۱۳۹۲ برابر با  ۳۰ اکتبر ۲۰۱۳
 
 برای انتشار مطالب در سايت با آدرس  orwi-info@rahekargar.net  و در موارد ديگر برای تماس با سازمان از;  public@rahekargar.net  استفاده کنید!
 
تاریخ انتشار :چهارشنبه ۸ آبان ۱۳۹۲  برابر با ۳۰ اکتبر ۲۰۱۳
قطعنامه درباره سایت و نشریه سازمان

قطعنامه درباره سایت و نشریه سازمان

مصوب کنگره هژدهم سازمان کارگران انقلابی ایران(راه کارگر)

(کنگره بیست و پنجمین سالگرد کشتار خونین جان باختگان راه آزادی تابستان  ۶۷)

 

از آنجا که سایت و نشریه راه کارگر ، مانند همه رسانه های سازمانی ، قبل از هر چیز باید در خدمت تبلیغ و پیشبرد سیاست ها و مواضع رسمی سازمان باشند ؛

 

و از آنجا که امکان ابراز نظر آزاد همه اعضای سازمان و بحث های فعال در میان آنها و نیز سایر فعالان جنبش کمونیستی و کارگری شرط حیاتی پیشروی در پیکارهای سرنوشت ساز طبقاتی است ؛

 

۱ – سازمان کارگران انقلابی ایران ( راه کارگر ) خود را ملزم به انتشار نظرات همه اعضای سازمان در سایت راه کارگر می داند و نیز در حد امکانات خود می کوشد نظرات سایر فعالان جنبش کمونیستی و کارگری و اخبار مبارزات ضد سرمایه داری ، ضد بهره کشی و آزادی و برابری خواهانه کارگران و زحمتکشان را در این سایت انعکاس بدهد و نشریه راه کارگر را نیز در حد امکانات آن در همین راستا منتشر سازد.

 

۲ – برای تمایز نظرات مختلف از مواضع رسمی سازمان و مطالبی که در تبلیغ و ترویج این مواضع درج می شوند و برای این که انتشار هر موضعی در سایت و نشریه سازمان تعهدی برای سازمان به وجود نیاورد ، نحوه انتشار مطالب به طریق زیر خواهد بود:

 

الف – مواضع و سیاست های رسمی سازمان با امضای ارگان سازمانی تدوین کننده آن منتشر خواهد شد.

 

ب – مطالبی که در خدمت تبلیغ و ترویج مواضع سازمان نوشته یا گزیده می شوند ، با امضای فردی منتشر می شوند تا در همه جزئیات و نحوه بیان خود تعهدی برای سازمان به وجود نیاورند.

 

ج – مطالبی که با مواضع رسمی سازمان اختلاف دارند یا به مسائلی می پردازند که سازمان در باره آنها موضعی رسمی ندارد ، زیر عنوان "دیدگاه" درج می شوند.

 

۳ – طبقه بندی مطالب و نیز جا دادن آنها در ستون ها و صفحات مختلف به تشخیص سردبیر ( یا هیأت سردبیری ) سایت و نشریه صورت خواهد گرفت و البته حق اعضای سازمان است که به تصمیم سردبیری اعتراض کنند و سردبیری موظف است به اعتراض آنها پاسخ بدهد و در صورتی که اختلاف حل نشود ، عضو معترض حق دارد به ارگان های بالاتر شکایت کند.

 

۴ – سازمان دهی بحث های جمعی که در جهت تدارک برای اتخاذ موضع سازمانی جدید یا تغییر موضع سازمانی موجود صورت می گیرند ، در سایت یا نشریه سازمان و باز کردن ستون مخصوص برای این بحث ها از اختیارات هیئت اجرائی  سازمان  است که می تواند آن را به سردبیری رسانه مربوطه یا هر ارگانی که صلاح می داند ، تفویض کند.

 

۵ – رعایت مسائل امنیتی در انتشار علنی مطالب ، یک ضرورت سازمانی و مبارزاتی است. بنابراین سردبیران سایت یا نشریه ملزم به رعایت این اصل در رسانه زیر نظر خود هستند و در صورت لزوم می توانند از انتشار هر مطلبی که ممکن است خطری امنیتی در بر داشته باشد ، جلوگیری کنند. رسیدگی به شکایات مربوط به این موارد به ارگان بالاتر ارجاع خواهد شد.

 

مصوب کنگره هژدهم سازمان کارگران انقلابی ایران(راه کارگر)

سپتامبر2013

 

مطلب فوق را میتوانید مستقیم به یکی از شبکه های جتماعی زیر که عضوآنها هستید ارسال کنید:  

تمامی حقوق برای سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) محفوظ است. 2024 ©