Rahe Kargar
O.R.W.I
Organization of Revolutionary Workers of Iran (Rahe Kargar)
به سايت سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) خوش آمديد.
سه-شنبه ۴ شهريور ۱۳۹۳ برابر با  ۲۶ اگوست ۲۰۱۴
 
 برای انتشار مطالب در سايت با آدرس  orwi-info@rahekargar.net  و در موارد ديگر برای تماس با سازمان از;  public@rahekargar.net  استفاده کنید!
 
تاریخ انتشار :سه-شنبه ۴ شهريور ۱۳۹۳  برابر با ۲۶ اگوست ۲۰۱۴
نامه‌ی جان‌‌به‌دربردگان یهودی نسل‌کشی نازی‌ها در محکومیت کشتار غزه

نامه‌ی جان‌‌به‌دربردگان یهودی نسل‌کشی نازی‌ها در محکومیت کشتار غزه

 

 ترجمه: سهراب خوشبویی

 

توضیح وبسایت مرجع1: بیش از 240 نفر [رقم جدید] از یهودیان جان‌به‌در برده از نسل‌کشی نازی‌ها و فرزندان و بازماندگان آنها این نامه را در محکومیت قتل‌عام اسرائیل در غزه امضا کرده‌اند و خواستار پایان دادن به نسل‌کشی مردم فلسطین شده‌اند. آنها در این نامه همچنین علیه سوء‌استفاده از تاریخ خود [اشاره به هولوکاست] در جهت ترویج انسان‌زدایی از فلسطینیان [و توجیه رفتار غیرانسانی با آنان] سخن گفته‌اند؛ رویه‌ای که به عنوان مثال (یکی از میان سایرین) «الی ویزل2» در متن تبلیغاتی اخیرش که در روزنامه‌های نیویورک تایمز، وال استریت ژورنال، واشنگتن پست و گاردین درج شده، در پیش‌ گرفته است.

 

امضا‌کنندگان این نامه از دیگر جان‌به‌در بردگان و بازماندگان و فرزاندان‌شان دعوت کرده‌اند با امضای این نامه به آنها بپیوندند، تا از این طریق این پیام را منتقل کنند که: «دوباره هرگز!» یعنی: «دوباره هرگز برای هیچ‌کس!». آن‌ها همچنین برای درج این نامه به همراه امضاهایش در قالب یک آگهی در نیویورک تایمز، درخواست کمک مالی کرده‌اند.

 

[برای آگاهی از اسامی امضا‌ءکنندگان و چگونگی پیوستن به امضا‌ها و یا کمک‌مالی لطفاً به متن نامه در شبکهی جهانی یهودیان ضدصهیونیسم رجوع کنید. مترجم]

 

* * *

 

جان‌‌به‌دربردگان یهودی

 نسل‌کشی نازی‌ها و فرزندان و بازماندگان آنها با صراحت قتل‌عام فلسطینیان در غزه را محکوم می‌کنند!

 

ما به‌عنوان جان‌‌به‌دربردگان یهودی نسل‌کشی نازی‌ها و فرزندان و بازماندگان آنها با صراحت، قتل‌عام فلسطینی‌ها در غزه و اشغال و استعمارِ فلسطینِ تاریخی را محکوم می‌کنیم. ما همچنین ایالات متحد [آمریکا] را به‌دلیل پشتیبانی از اسرائیل از طریق کمک‌های مالی برای انجام این یورش، و به‌طور کلی کشورهای غربی را به‌دلیل استفاده از بازوهای [ابزار] دیپلماتیک خود در جهت حفاظت از اسرائیل در برابر محکومیت، محکوم می‌کنیم. نسل‌کشی با سکوتِ جهان آغاز می‌شود.

 

ما نسبت به انسان‌زدایی افراطی و نژادپرستانه از چهره‌ی فلسطینیان در جامعه‌ی اسرائیل، که به نقطه‌ی اوج خود رسیده است، احساس خطر می کنیم. در اسرائیل، سیاستمداران و کارشناسان در نشریات اسرائیل تایمز و اورشیلم پست [دو روزنامه ی پرتیراژ اسرائیل] آشکارا برای نسل‌کشی فلسطینیان فراخوان داده‌اند و راست‌گرایان اسرائیلی در حال اقتباس از نشان‌ها [و شیوه‌های] نئو‌نازی‌ها هستند.

 

علاوه بر این، ما از سوء‌استفاده‌ی «الی ویزل» [نویسنده، فعال سیاسی، برنده‌ی جایزه صلح نوبل و استاد یهودی و از بازماندگان هولوکاست] از تاریخ‌مان در صفحات نیویورک‌تایمز در جهت ترویج دروغ‌های آشکار برای توجیه آنچه توجیه‌پذیر نیست، منزجر و خشمگین هستیم: [یعنی توجیه] تلاش گسترده‌ی اسرائیل برای نابودسازی غزه و کشتار نزدیک به 2000 فلسطینی، از جمله صدها کودک. هیچ‌چیز نمی‌تواند بمبارانِ پناهگاه‌های سازمانِ ملل، خانه‌ها، بیمارستان‌ها و دانشگاه‌ها را توجیه کند. هیچ‌چیز نمی‌تواند توجیه‌گرِ محرومیت مردم از برق و آب باشد.

 

ما باید صدای جمعی‌مان را بلند کنیم و از قدرت جمعی‌مان در پایان بخشیدن به تمامی انواع نژادپرستی، از جمله نسل‌کشی جاری علیه مردم فلسطین استفاده کنیم. ما خواهان پایان یافتنِ فوری محاصره‌ی [نظامی و اقتصادیِ] غزه هستیم. ما بایکوتِ کاملِ اقتصادی، فرهنگی و آکادمیک اسرائیل را خواستاریم. شعار «دوباره هرگز3» باید به معنی «دوباره هرگز برای هیچکس» باشد!

 

* * *

منبع:

Jewish survivors and descendents of survivors of Nazi genocide unequivocally condemn the massacre of Palestinians in Gaza

* عبارتهای درون کروشه [ ] افزودههای مترجم هستند.

 

1. International Jewish Anti-Zionist Network (IJAN)

2. Elie Wiesel

 2. Elie Wiesel

3. شعار معروف یهودیان، که به نسل‌کشی هولوکاست اشاره دارد. این شعار از جمله توسط گروه‌های نژادپرست و نوصهیونیست‌ مانند «اتحادیه‌ی دفاع یهودی» (JDL) استفاده می‌شود.

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

توسط: پراکسیس

http://praxies.org/?p=4228

مطلب فوق را میتوانید مستقیم به یکی از شبکه های جتماعی زیر که عضوآنها هستید ارسال کنید:  

تمامی حقوق برای سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) محفوظ است. 2024 ©