Rahe Kargar
O.R.W.I
Organization of Revolutionary Workers of Iran (Rahe Kargar)
به سايت سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) خوش آمديد.
يكشنبه ۲۰ مهر ۱۳۹۳ برابر با  ۱۲ اکتبر ۲۰۱۴
 
 برای انتشار مطالب در سايت با آدرس  orwi-info@rahekargar.net  و در موارد ديگر برای تماس با سازمان از;  public@rahekargar.net  استفاده کنید!
 
تاریخ انتشار :يكشنبه ۲۰ مهر ۱۳۹۳  برابر با ۱۲ اکتبر ۲۰۱۴
كوباني؛ قلب جهان مترقي

كوباني؛ قلب جهان مترقي

آذر روشن

 

كوباني اكنون قلب جهان است. اكنون كه اين كلمات را مي نويسم كوباني غرق در آتش و خون است و بايد به هر طريق ممكن فرياد بلند كوباني شد؛ چنانكه دراقصي نقاط جهان مردم مترقي و دلنگران كوباني در خيابان ها فرياد ميزنند. راستي، كوباني كجاست؟ هرگز پيش از اين نمي دانستم ( مثل بسياري از ديگران) ولي اكنون ميدانم ( مثل همه شما ) : كوباني آنجاست كه مردمش هم اكنون در محاصره كامل دشمن با كمترين تجهيزات وتسليحات با از جان گذشتگي و فداكاري بس غرورانگيز در مقابل توحش و قساوت  جنايتكاران دولت اسلامي ( داعش) مي رزمد و حماسه مي آفريند و تاريخ مي سازد. و جهان نظاره گر است تا در نبردي بس نا برابر شهر سقوط  كند و تبهكاران داعش فاجعه ديگري رقم بزند؛ چنانكه كه پيش از اين كردند. اين گفته عصمت شيخ حسن از فرماندهان نيروهاي مردمي كوباني را بايد با صداي بلند فرياد كرد: '' ما يا پيروز مي شويم و يا كشته مي شويم و جهان فقط  نظاره مي كند. ''  كوباني، نماد درخشان پايداري و فداكاري انسان هائي است كه با اراده خود، با پايداري و مقاومت ستودني خود انسانيت را معنا كرده اند. كوباني يكي از سه كانتون روژاوا ( كردستان سوريه) است كه در دل كشورهاي  ديكتاتور زده خاورميانه نظم نويني خلق كرده اند كه الگوي جهان مترقي و آزادي خواه شده است و بطريق اولي خاري در چشم و استخواني در گلوي قدرت مداران حاكم بر جهان. سيستم خود حكومتي آنها عليه نظم نكبت بار حاكم بر جهان است و به اين '' جرم '' همه ي قدرتمندان سيستم سرمايه داري با حمايت پيدا و پنهان از داعش - اين پديده اي كه خود ساخته اند و تجهيزش كرده اند -  خواهان نابودي آنند.

كوباني ها كه اكنون در شرايط بسيار سخت و نابرابري  با آدمكشان داعش مي جنگند، بارها و بارها درخواست كمك كرده اند. اما هيچ گوش شنوائي نيست. صد البته هم جز اين انتظاري از كشورهاي امپرياليستي و مرتجع منطقه و خصوصا ً دولت سركوبگر تركيه  نيست. كوباني ها فقط و فقط مي خواهند كه تركيه گذرگاه مرزي را باز كند تا نيروهاي حامي كوباني ها در دفاع از شهر به آنها بپيوندد. آنها براي مقابله با جنايتكاران داعش تنها به مهمات و تسليحات سنگين نياز دارند ولي جهان دست روي دست گذاشته است. البته اين تعلل و نظاره گري كاملا ًعامدانه است. شرمتان باد اي بي شرمان روسياه تاريخ!  نه آمريكا، نه كشورهاي غربي، نه تركيه و نه كشورهاي ارتجاعي منطقه هرگز نمي خواهند كانتوني در دل خاورميانه به روي پاي خود بايستد كه برابري حقوق زن و مرد را حتي تا سطوح فرماندهي نظامي و دفاع نظامي  واقعيت عيني بخشيده و متكي به اراده خلق خود است. آنچه در كوباني تا كنون رقم خورده است خط بطلاني است بر همه ياوه گوئي هاي مرتجعان اسلامي و دولت هاي به اصطلاح '' متمدن '' غربي در مورد زنان. و اين بر همه آنهائي كه نگاه ديگري بر زنان و اراده قوي آنها دارند بسيار گران آمده است. و تنها همين يك '' جرم '' از ديد حاكمان جهان و منطقه جرمي نابخشودني است تا بخواهند با حمايت پيدا و پنهان از تبه كاران قسي القلب گروه داعش، كوباني را نابود سازند. حال اگر حملات هوائي محدود و نمايشي ائتلاف ضد داعش هم صورت مي گيرد بي ترديد براي خالي نبودن عريضه است. اگرتنها يك صدم حملات هوائي كه اسرائيل براي كوبيدن مردم بي دفاع غزه بكار برد، نيروهاي موسوم به ائتلاف ضد داعش عليه جنايتكاران داعش بكارمي برد بي ترديد صحنه نبرد بگونه ديگري مي بود. ولي آنها اين را نمي خواهند. رجب طيب اردوغان رئيس جمهور تركيه خود اعتراف كرد كه '' نيروهاي كرد براي ما بدتر از نيروهاي داعش است ''!! (نقل به مضمون)

 كوباني ها به وقاحت و بي اخلاقي امپرياليست ها و مرتجعين منطقه كاملا ً واقف هستند. آنها هرگز از هيچ كشوري هيچ درخواست پياده كردن نيرو و دخالت نظامي نكرده اند. كوباني ها فقط مي خواهند كه تنها گذرگاهي كه از سوي دولت تركيه بسته شده است باز شود تا خود مردم به كمك كوباني ها بشتابند. اما تركيه اين را ميداند كه اگرچنين كند ناخواسته كردها را تقويت كرده است. دولت تركيه آدمكشان داعش را به نيروهاي مترقي كرد ترجيح مي دهد و از آنها حمايت مي كند. اما سران دولت تركيه نمي دانند آن كه باد مي كارد طوفان درو خواهد كرد. تظاهرات در شهرهاي مختلف تركيه گواه اين امر است. و اين شعله خشم مردم خاموشي نخواهد گرفت و چه بسا با سقوط احتمالي كوباني به حريق گسترده اي در منطقه تبديل شود. پيش از اين هم عبدالله اوجلان رهبر زنداني كردهاي تركيه هم هشدار داده بود كه اگر كوباني سقوط كند روند پروسه صلح كردها با دولت تركيه به پايان مي رسد.

كوباني با مقاومت شكوهمند خود جلوه درخشاني از آموزه هاي اخلاقي سياست مردمي شده است و درهمان حال نقاب از چهره سياست مداران حاكم بر جهان بردريده و وقاحت و بي شرمي آنها را بيش از پيش عيان ساخته است. كوباني اگر هم امروز سقوط كند  برگ زريني از تاريخ مقاومت مردمي را به ثبت رسانده كه براي هميشه ي تاريخ ماندگاراست. در ستايش مقاومت شكوهمند و حماسي كوباني اين ترانه خلق يوگسلاوي ( سابق كه سرنوشت كنوني آن را مي دانيد) درستايش مقاومت پارتيزان هايش در مقابل هجوم فاشيست هاي هيتلري شايد گوياي حال باشد:

كوزوو!

تو ديگر به باران احتياج نداري

چون كه با خون پارتيزان هايت

 سيراب شده اي.

 و حال مي توان گفت: كوباني، تو به باران احتياج نداري؛  تو با خون زنان و مردان قهرمانت سيراب شده اي! تو اكنون قلب جهاني! و قلب من هم همراه كوباني ها و ديگر مردم آزادي خواه جهان در كوباني مي تپد. كوباني اكنون نه درس تاريخ بلكه خود تاريخ است، همانند '' كمون پاريس''. و هميشه زنده خواهد ماند!

 

آذر روشن

يكشنبه ۲۰ مهر ۱۳۹۳ برابر با ۱۲ اکتبر ۲۰۱۴

مطلب فوق را میتوانید مستقیم به یکی از شبکه های جتماعی زیر که عضوآنها هستید ارسال کنید:  

تمامی حقوق برای سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) محفوظ است. 2024 ©